Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
papamuntz991 |
![]()
Post
#1651
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|||
Bullix |
![]()
Post
#1652
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(emircea @ 31 Jul 2007, 09:20) Pai nu chiar atat de tare. Deci exact cum zici, daca uleiul ar fi fost ceva mai aditivat, atunci aceasta conserva (si una ieftina, da-o-ncolo de treaba) n-ar mai fi avut un efect atat de evident. Am sa ies cu masina acum la o mica tura sa vad cum porneste si motorul rece. Ca ieri seara l-am pus de cum am ajuns acasa si i-am dat doar cateva sprint-uri pe langa bloc, sa vad cum face, dar n-am mers "serios" cu ea, i-am cam dat bice, si stiu ca asa ceva nu se face cu Dacia ![]() ![]() Cand ma intorc am sa va zic si clasificarea pe care-o are uleiul, ca bidonul e in portbagaj ![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1653
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Bullix @ 31 Jul 2007, 11:18) [...]Deci exact cum zici, daca uleiul ar fi fost ceva mai aditivat, atunci aceasta conserva (si una ieftina, da-o-ncolo de treaba) n-ar mai fi avut un efect atat de evident. [...] De curiozitate, te-ai uitat pe acea conserva? Nu de alta dar am primit si eu un aditiv cu teflon, tot american, pe care nu l-am bagat si nici nu cred ca-l voi baga in motor, se pot infunda canale, filtru, ma rog. Pe al meu scrie (din putina engleza de-o pricep) ca e "echivalent 10W30", in ce priveste viscozitatea. Ori, daca tu ai amestecat un ulei 15w40 cu un 10 w 30, care va fi viscozitatea finala? Sa zicem o medie ponderata. E normal sa porneasca mai usor. Asta insa nu inseamna ca face si bine. Daca bagai direct ulei 10 w 40 aveai efect mai bun. This post has been edited by diaconuliviu: 31 Jul 2007, 12:43 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Bullix |
![]()
Post
#1654
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu, al meu nu e cu teflon. Nu zice ce echivalent, ci doar ca se pupa cu orice ulei. Eventual fac o poza conservei daca vrea cineva.
Concluzii pe ziua de azi: de pornit la rece porneste la fel, dar de mers, se simte ca a mai prins putina viata... Mi-a saltat putin nivelul uleiului cam la limita superioara, cred ca trebuia sa nu torn toata conserva. Ori sa astept sa se mai consuma putin din ulei. Dar tocmai asta e, ca a mea nu papa aproape deloc. Apropos, m-am uitat ce scrie: uleiul e SJ ![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
emircea |
![]()
Post
#1655
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Aditivii de uz comun, daca nu sunt cu teflon sau altceva (MoS2), au efect in principal cresterea vascozitatii uleiului - indiferent de ce altceva declara producatorul lor.
Daca crescand astfel vascozitatea motorul 'trage' mai bine, inseamna un inceput de uzura la care un ulei de grad obisnuit, normal aditivat, nu face fata. Pur si simplu e un semnal de alarma ca motorul incepe sa se deterioreze daca ii trebuie un ulei mai vascos decat ce recomanda producatorul: jocuri prea mari (pierdere de presiune de ulei) sau pierderea compresiei. Nu sunt un guru in ale motoarelor, dar astea sunt primele lucruri ce-mi vin in minte. Nu spun ca uzura e neaparat anormala, ci pur si simplu e un semn de uzura. Uzura este normal sa apara la mecanismele in miscare dupa un nr. de ore de functionare, mai mare sau mai mica in functie de calitatea materialelor, corectitudinii ungerii si a uleiurilor folosite. This post has been edited by emircea: 31 Jul 2007, 15:18 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1656
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
si a regimului de functionare ,tin eu sa adaug....
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1657
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bune parerile pe aici.sa va zic o faza am intalnit o dacie care are depunere de calamina pe joja;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Bullix |
![]()
Post
#1658
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Ce urat...
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
emircea |
![]()
Post
#1659
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Pai hai sa vedem...
Ce se intampla daca motorul scapa compresie pe la segmenti (sa zicem ca in cantitate suficienta)? Toate astea ajung in baia de ulei, de unde pot sa iasa pe la joja sau pe la locasul de recuperare a gazelor de carter... Nu stiu daca mai sunt si altele. Si, probabil, cand prin locul disponibil in baie se tot ventileaza gaze fierbinti pline cu tot felul de resturi de la arderea uleiului, o parte din resturile alea se depune. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1660
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Asta sublinia si el, atit de "copt" era motorul si de neingrijit incit ajunsese sa se depuna calamina pe joja. Oare, la cit timp ii verifica proprietarul nivelul?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#1661
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
NU a fost NICIODATA pana la 50.000km schimbat! ci doar completata.ulei penal la 3 lei litru si filtrul de ulei era cel original.mi-am rupt cheia incercand sa-l desfac.nu mai vorbesc de dopu baii;) a fost mare show:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1662
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am sters aberatiile; omul scrie clar ca "A INTILNIT" o masina nu ca el personal are acea masina cu filtru neschimbat. E grea limba asta romana si de citit pt unii.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#1663
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Din pacate fondurile mele financiare nu-mi permit un 10W40 si sunt obligat sa ma rezum la un Mobil 1 20W50 la 13 lei litrul ce parere aveti despre el ,a mai bagat cineva asa ceva si la cati km ati facut schimbul ??? va multumesc
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
AutoVic |
![]()
Post
#1664
|
![]() Amator de "NOU" Group: Members Posts: 282 Joined: 8 November 05 From: Bucuresti ![]() |
incearca macar un 15w40, diferenta de pret nu e mare.
Spor! |
--------------------
DACIA 1310 L / 1998
DACIA LOGAN Prestige
2007
- B 16 KNM Dai un claxon, ii arati ca e bou... insisti, si tu esti un bou!
|
|
emircea |
![]()
Post
#1665
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE Din pacate fondurile mele financiare nu-mi permit un 10W40 si sunt obligat sa ma rezum la un Mobil 1 20W50 la 13 lei litrul In Metro Timisoara preturile la bidonul de 4l 10w40 Mobil, Elf, Esso, Valvoline, Texaco, toate semisintetice, sunt in jur de 68-76 ron/4l, cu tot cu TVA. Fac pariu ca si in alta localitate, Metro sau Selgros, tot pe acolo sunt preturile. Deci diferenta nu e mare; in plus, Mobil, Elf si Valvoline au codul de bare de pe bidon care incepe cu altceva decat cu 5 - 5 e specific Ro, se poate vedea, de exemplu, pe Esso si unele bidoane de Castrol; 4 e specific Germania; 8 cred ca Turcia; la ultimele trei nu mai stiu ce e, dar par a fi de la mama lor - Ge, respectiv Franta. Sper ca am fost destul de explicit cu codul asta de bare. Pentru produsele fabricate in Europa, primele 3 cifre din codul de bare identifica tara si nu mai stiu ce. Cu certitudine daca codul de bare incepe cu 4, produsul e facut/imbuteliat in Germania; daca e cu 5 - in Romania. De alte cifre nu am fost interesat si presupun ca 8 e in Turcia. This post has been edited by emircea: 2 Aug 2007, 17:29 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#1666
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(emircea @ 31 Jul 2007, 16:06) [...]Daca crescand astfel vascozitatea motorul 'trage' mai bine, inseamna un inceput de uzura la care un ulei de grad obisnuit, normal aditivat, nu face fata. Pur si simplu e un semnal de alarma ca motorul incepe sa se deterioreze daca ii trebuie un ulei mai vascos decat ce recomanda producatorul: [...] Cam asta s-a intamplat cu motorul meu, am zis sa pun un aditiv, dar problema e ca motorul a inceput sa porneasca ceva mai greu la rece, plus ca avea alt sunet, deci clar uleiul 20w40 si un aditiv nu mai stiu de care, nu au avut niciun efect bun asupra motorului. Cand am pus din nou 10w40, motorul porneste si mai usor la rece plus ca trage mult mai bine, oricum se cunoaste diferenta. Cu alte cuvinte am facut o mare prostie ca am bagat acel aditiv. Recomand si la alti colegi forumisiti sa nu bage in motoare acele conserve de cativa lei bucata. Pe cutie scria ca reduce consumul de ulei si de bnenzina, la mine a cam fost invers in ceea ce priveste consumul de ulei ( pornirea la rece se lasa cu fum albastru ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1667
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
merita pt cativa $ in plus sa luati un ulei 10w40 bun:) nu facaturi gen hexol sau altele;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#1668
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Din resurse financiare precare am fost nevoit sa ma opresc la un ESSO 15W40 mineral 54ron-4l ,filtru ulei Champion 13ron ,si am bagat si un flusher ABRO 9ron ,care trebuia tinut 3 minute cu motorul la relanti si apoi golit cu tot cu uleiul vechi un Mol 20W50 multigrade ce o fi insemnand asta zau ca nu stiu
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
tabek |
![]()
Post
#1669
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Esso 15w40 mineral am folosit si eu, dupa care am trecut pe Elf 15w40 tot mineral, iar acum de vreo 2 saptamani tot aman schimbul, vreau sa pun Elf 10w40 semisintetic. Esso sau Elf 15w40, eu n-am observat diferenta intre astea doua...
![]() |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
emircea |
![]()
Post
#1670
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Cu aceleasi resurse financiare puteai achizitiona:
- elf, mobil sau texaco semisintetic, 10w40, 68 ron/4l; - filtrul de ulei cel mai ieftin (ca oricum la urmatorul schimb il inlocuiesti) - 8 ron; - flusher 8-9 ron; si renuntai la 2-3 pachete de tigari sa acoperi diferenta. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Minel |
![]()
Post
#1671
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Din fericire pt mine nu mai fumez de 6 ani ,dar deviem de la subiect deja ,si sunt foarte strans la curea in privinta banilor din pacate dar totusi am decis sa ii baga macar schimbul acesta un ulei cat de cat bunicel ,si apropo la cate mii de km se schimba un ulei mineral ,in cazul meu ESSO ???
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
emircea |
![]()
Post
#1672
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Mineral sau sintetic, il tii pe riscul tau mai mult de 5000 km. Nu mai mult de 5000 km.
Pentru 9 ron diferenta, preferam sa pun ceva mai bun. This post has been edited by emircea: 7 Aug 2007, 09:12 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Merced |
![]()
Post
#1673
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Fiind mineral, daca-i faci in mare parte urban, vreo 2500 de kilometri sunt de ajuns. D-aia e mai rentabil sa pui semisintetic ca se tine mai mult, lucru pe care o sa-l fac si eu la urmatorul schimb. Am mers cu RO3-ul 20w40 multigrad super-1 bla-bla-bla, cam 3000 de kilometri, 80% dintre ei extraurban si ma gandesc sa-l mai tin vreo 500 de kilometri si gata. In perioada asta am fost nevoit sa completez vreo 400 ml, dar nu mi s-a parut capat de tara.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Minel |
![]()
Post
#1674
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
D-le emircea ,sa fiti d-voastra sigur ca daca era diferenta specificata mai sus de 9 ron luam 10w40,dar preturile spuse de d-voastra mai sus nu coincid cu lacomia magazinelor de profil din Resita (din pacate) ,de exemplu 10w40 Mobil 1 era 97 ron la bidon de 4 l,si elf undeva la 80 de ron asa ca era de bun augur preturile enumerate de d-voastra mai sus ,o zi buna tuturor si va multumesc de raspunsuri !!!
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1675
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(emircea @ 2 Aug 2007, 17:19) [...] Deci diferenta nu e mare; in plus, Mobil, Elf si Valvoline au codul de bare de pe bidon care incepe cu altceva decat cu 5 - 5 e specific Ro, se poate vedea, de exemplu, pe Esso si unele bidoane de Castrol; 4 e specific Germania; 8 cred ca Turcia; la ultimele trei nu mai stiu ce e, dar par a fi de la mama lor - Ge, respectiv Franta. Sper ca am fost destul de explicit cu codul asta de bare. Pentru produsele fabricate in Europa, primele 3 cifre din codul de bare identifica tara si nu mai stiu ce. Cu certitudine daca codul de bare incepe cu 4, produsul e facut/imbuteliat in Germania; daca e cu 5 - in Romania. De alte cifre nu am fost interesat si presupun ca 8 e in Turcia. Pe ELF 10W40 competitionu' meu incepe cu 3 (pe cod bare initial), deci nu cu 5 si scrie pe eticheta tradusa ca e imbuteliat la Brasov. Deci? 3 e tot RO? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
emircea |
![]()
Post
#1676
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Greselile de traducere sunt excluse?
Din cate stiam, codul de bare pentru Europa e standardizat, iar prima cifra sau primele 3 cifre codifica tara unde e fabricat produsul. Nu stiu ce sa zic de imbuteliere. E numai o indicatie orientativa asupra locului de origine. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1677
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
@ liviu:cumpara castrol 10w40
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1678
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai la care greseli de traducere te referi?
Codul e pe eticheta in engleza, eticheta cu traducerea e pusa la noi. Pe aia tradusa scrie "ambalat la..." Ma indoiesc de faptul ca ar scrie "ambalat de..RO" la un produs adus de la mama lui, pt ca lumea cind vede "ambalat in RO" mai fuge, se asteapta la ulei "botezat". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ageana |
![]()
Post
#1679
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Daca acel cod de bare incepe cu 59, atunci produsul e fabricat in RO.
Primele 2 cifre din codul de bare reprezinta tara producatoare. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
ydaniel |
![]()
Post
#1680
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu am avut elf10w40.80w90 si pt 2 timpi.nu am fost multimit deloc:) castrol edge recomand:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:47 |