DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 53 54 55 56 57 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

emircea
post 24 Jul 2007, 10:07
Post #1621


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Mai fratilor, observ ca dupa ~ 50 de pagini istoria se repeta, iar lucrurile pleaca tot de la punctul initial al topicului. Adica toate cele 50 de pagini sunt degeaba.

Din memorie, userii diaconuliviu, ydaniel, argon (si altii care pe moment imi scapa) au postat chestii interesante, utile si bine documentate despre uleiuri: ce e cu sinteticele, cu semisiteticele, despre gamele de temperatura (5w, 10w, 15w....) si, mai presus de orice, despre clasificarile API. De asemenea, s-a tras si o concluzie despre ce grad si ce clasificare API, indiferent de producator, ar fi uleiul bun pentru motorul de dacie. Daca aceeasi memorie nu ma inseala, s-a scris si despre aditivi si efactele lor.

In concluzie: cititi cu rabdare, intr-o ora sau o ora jumate, parcurgeti tot topicul si ramaneti cu esentialul, restul fiind balast. Intre timp, masinii nu i se intampla absolut nimic daca depasesti intervalul de schimb cu 2-300 km sau cu o zi - doua.

This post has been edited by emircea: 24 Jul 2007, 10:32


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 25 Jul 2007, 10:27
Post #1622


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




intreabre intrebatoare...uleiul se schimba la cald mai bine?ca sa curga tot?ce altceva se face inainte de schimbarea uleiului?filtrul se umple cu ulei inainte sa-l pui?cateva explicatii pt un incepator in schimbul uleiului(am mai facut-o o singura data dar cu motorul rece si fara sa schimb filtrul)


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 25 Jul 2007, 12:27
Post #1623


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Uleiul se schimba, intr-adevar, cel mai bine la cald, se scurge mai usor. Atentie cum desfaci busonul, sa nu te oparesti la mana; se pot folosi pentru protectie manusi de cauciuc de la Menaj; daca te misti destul de repede, nu ai probleme.

Prefer si recomand (ca nu e o avere) ca u data cu uleiul sa schimb si filtrul; prefer sa iau varianta cea mai ieftina de filtru, ca uleiul nu-l tin mai mult de 5000 km.

Se recomanda, de asemenea, sa se si spele motorul; daca folosesti acelasi tip de ulei, se folosea motor flush-er la 3 schimburi consecutive, iar daca schimbi tipul de ulei (chiar de la acelasi producator), la fiecare schimb.

Nu e musai sa umpli filtrul de ulei, ci doar sa-i ungi garnitura cand il infiletezi. Atentie! se infileteaza cu mana, e suficient ca sa nu curga pe acolo. Dupa asta, torni ceva mai mult ulei (cam cu cat intra in filtru; daca memoria nu ma inseala, 250 - 300 ml).


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 25 Jul 2007, 13:14
Post #1624


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




stiu ca e cel mai bine sa se schimbe si filtrul cand se schimba uleiul...dar atunci asa s-a intamplat...nici nu aveam carnet cand am facut acel schimb...

nu stiu cum se spala motorul!?o explicatie ar fi de ajutor ca nu cred ca a fost spalat vreodata(si vroiam sa schimb tipul de ulei si tocmai pt ca nu stiam cum se spala am renuntat)...cat costa un flush-er?

in cartea masinii scrie ca intra 3,25 L..deci 3 in motor si 0,25 in filtru...

voi pune 20W40..cel mai ieftin 5 lei/L...
numai cu d-asta a mers masina ,schimbat la 2000km!
acum i-l schimb dupa 3000km...si presiunea e cam scazuta fata de cum statea inainte..de la 3 la relanti acu e cam 2...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 25 Jul 2007, 16:26
Post #1625


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Un motor flush-er e cam 10-12-15 ron.

Ia cam orice ulei de motor, 10w40 sau 15W40 sau 50, cu clasificarea API mai buna ca SG ( adica SH, SJ, SL, SM...), de preferat sa nu fie contrafacut, si-l schimbi dupa 5000 km. Daca in intervalul asta mai tre sa completezi ~ 1l, nu e bai, e ok. Te intinzi cat permite bugetul, dar nu arunci banii pe rahaturi.

Daca pompa e ok si n-ai pierderi de presiune sau chiar de ulei, n-ar trebui sa ai probleme in 5000 km.

Ca o paranteza, am intrat pe paginile de la Castrol si de la Aral (in germana, ca sunt mai bine detaliate); pentru motorul de 1300 de Dacia, chiar si uleiul full sintetic nu se recomanda sa fie tinut mai mult de 5000 km, 5000 e nr maxim de km intre schimburi (intre restul de 50 pag gasiti si de ce).

Exemplu aici: Castrol, Dacia 1300 - 1400, berlina
sau aici:
Aral


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Jul 2007, 08:03
Post #1626


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




bai papamuntz,mai bine iti faci motoru decat sa tot torni ulei:)
faza:intra un tip ieri intr-un magazin de piese-vreau un aditiv sa nu mai scoata motoru fum;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 26 Jul 2007, 10:48
Post #1627


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




bai daniele...tu nu intelegi...problema mea e simeringul ala frate...pe acolo pierd ulei.am observat asta,se scurge pe scut si apoi jos..sunt sigur acum..motorul am sperante ca nu papa ulei...

ps:mai am 2 picaturi de ulei sub masina...simeringurile de la cutie..cum ziceai tu de la planetarele scurte...sti tu...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Jul 2007, 09:13
Post #1628


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Tre' sa-mi fac o mea culpa mica... icon_mrgreen.gif
Merg de vreo 2000 km cu Elf semisintetic 10W40.

Ma feream de el in trecut, spuneam ca e prea subtire, ca se consuma si altele.
Realitatea e ca am presiune ca la 20W50. Fiind semisintetic, motorul e mult mai bine uns si protejat.
(Ca o curiozitate... Viteza maxima aproape 155 fata de 150 inainte)

Incercati-l, cred ca merita.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Jul 2007, 09:22
Post #1629


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




violentsmiley014dd4.gif
si eu cand ti-am zis?! asteapta nervos.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Jul 2007, 09:25
Post #1630


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Eram sigur ca urmatoru' reply o sa-ti apartina si o sa fie cu sange radmasa.gif

N-am incredere-n dezinformatori ca tine, mai intai tre' sa-ncerc eu tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 27 Jul 2007, 10:11
Post #1631


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs





filtrul se strange doar cu mana cat merge?sau si cu cheia sau cu o curea(aici e un procedeu interesant)?

This post has been edited by papamuntz991: 27 Jul 2007, 10:27


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Jul 2007, 10:20
Post #1632


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




se strange cu mana cat poti de tare dupa ce ai uns garnitura cu ulei. De desfacut se desface cu cheia.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 27 Jul 2007, 10:26
Post #1633


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




ms argon..(de desfacut...se infige o srubelnita in el si se desface:) asta daca n-ai cheie)
asa...deci ce recomandari mai imi dati si mie pt schimbarea uleiului|?1
flush-erul cum se foloseste?

This post has been edited by papamuntz991: 27 Jul 2007, 10:29


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Jul 2007, 21:13
Post #1634


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




1-pai mai alex-papamuntz atunci cumpara un simmering de distributie de uzina:)
2-danutz-ma bucur ca iti place elfu:) dar baga un castrol 10w60 sa vezi cum e;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 27 Jul 2007, 23:57
Post #1635


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




Muttley, da tu ce masina ai de prinde 155??! De curiozitate, pentru ca oricum nu am curajul sa depasesc 120 cu berlina...
Intr-adevar, de cand am bagat 10W40 (Aral) parca e mai liniste....


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 28 Jul 2007, 00:57
Post #1636


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




cum se foloseste acel flush-er pt motor? ca mai au putin moderatorii si ma dau afara daca mai intreb de multe ori..
sau nu stiti?:|

daniele te bagi sa-mi schimbi simeringu?da hotarestete repede caci duminica schimb uleiul...si daca am apucat..abia la celalalt schimb de ulei s-ar putea sa schimb simeringul..
si nene daniel...cheie de filtru ai?????eu nu mai stiam ca esti in bucuresti...

This post has been edited by papamuntz991: 28 Jul 2007, 01:00


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 28 Jul 2007, 13:24
Post #1637


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Stiu ca este arhidiscutat acest topic dar luni merg la cumparaturi de ulei tongue.gif si mi-am propus sa imi cumpar Mobil 1 20W50 la 13 lei ,are cineva idee daca este bun sau daca ati bagat careva si cum se comporta masina huh.gif ??? va multumesc !!! eu am actualmente Mol 20W50 si ii de toata jena dupa 2000 km si-a schimbat proprietatile mad.gif ,va multumesc !!! biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 28 Jul 2007, 14:03
Post #1638


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Flusher-ul are indicatiile scrise pe cutie si difera timpul cat se tine in motor in functie de producator.

De obicei:
- inainte de schimb, se toarna flusher cat e recomandat in motorul cald, peste uleiul vechi, pe la busonul de umplere (de obicei motorul e oprit, dar se pornesta dupa).
- se lasa la relanti, fara accelerari, 5-10-15-20 minute (in functie de cum recomanda producatorul); se opreste motorul, se desface busonul de umplere, apoi cel de golire si se da drumul la uleiul vechi.
- dupa ce se scurge absolut tot (se da jos si filtrul de ulei intre timp; aprox 30 minute dureaza sa se scurga), se pune busonul de golire si filtrul nou la loc (filtrul cu garnitura unsa cu ulei si strans la mana cat merge), se toarna noul ulei, buson de umplere la loc si gata!!!

Mai cititi, ca toate astea au mai fost povestite...


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 28 Jul 2007, 15:58
Post #1639


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




la reno 12 scrie mare in manual:DO NOT USE FLUSHING OIL!:) de ce oare?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 28 Jul 2007, 16:12
Post #1640


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




se pare ca sunt pareri pro si contra flush-erului.......


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 29 Jul 2007, 11:14
Post #1641


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




e foarte riscant.. la motoare noi nu are sens sa folosesti flusher, iar la motoare vechi exista risc considerabil sa infunzi canalele, sa infunzi pompa, sa inceapa sa iti curga ulei de peste tot etc... daca ajungi sa ai pamant in motor, e clar ca nu o sa te mai tina, spalat sau nespalat.

ar trebui sa deschidem un topic care sa se intituleze: in cat timp creste viteza de la 140 la 155 la berlinele/breakurile noastre, ca vad ca incepe sa se discute..

This post has been edited by nambanidealtceva: 29 Jul 2007, 11:15


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 29 Jul 2007, 14:33
Post #1642


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




am schimbat uleiul si am baga si un flush-er 2+2 pe care il avea tata de vreo juma de an...si n-am scapat de el sa bag si ala ca ce face cu el il arunca:|...si l-am bagat...5 minute..si schimbat uleiul...sper sa nu fi cauzat ceva rau....cum zice @nambanidealtceva sa nu fi infundat ce canale zice el...
caci motorul e acelasi de 17 ani...necuratat...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Jul 2007, 14:54
Post #1643


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Motoarele difera intre ele si difera de la om la om wink.gif Cum o forjezi asa si uleiul si restul angrenajelor vor avea de suferit . Din cite am citit si am vazut la mai multi mecanici ,se toarna solutie de spalat motorul la rece wink.gif in baia de ulei trebui sa fie in jur de 2-3 litri de ulei vechi si se adauga solutia respectiva dupaia se porneste motorul si se lasa la relanti 10 minute .Restu stiti voi operatiunile .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 29 Jul 2007, 15:57
Post #1644


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




eu am turnat la cald...adica abia venisem cu masina de 30 de min..dintr-o plimbare de 15 min...
auzisem ca uleiul de schimba la cald...ca se scurga mai bine...

This post has been edited by papamuntz991: 29 Jul 2007, 15:57


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Jul 2007, 19:39
Post #1645


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ce ulei i-ai bagat?din ala d3 la peco?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 30 Jul 2007, 00:22
Post #1646


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




romanesc 20w40...nici firma nu cred ca are...dar am mai zis..il schimb la 3000km...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 30 Jul 2007, 09:06
Post #1647


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




1. Schimbul de ulei se face la cald, uleiul se scurge mai usor. Motorul se spala cu flush-er mai bine la cald, daca producatorul nu recomanda altfel.

2. Daca ai respectat intervalul de schimb, chiar daca motorul e negru, depunerile alea nu se desprind asa usor. Cand am facut reparatia capitala la motorul de Manta (e valabila treaba asta si pentru orice alt motor!!!), n-am reusit sa curat ca lumea depunerile astea nici cu flusher, nici cu decarburol, nici cu benzina, nici cu petrol, nici cu detergent de vase, ci cu ceva produse pe baza de soda caustica si cu apa calda.

3. La intrarea in pompa de ulei, exista o sita solida, iar uleiul trece dupa aceea prin filtru. Daca filtrul e bun si nu e infundat (adica a fost schimbat la timp), rareori patrund gunoaie pe traseele de ungere.

4. Daca banuiesti ca motorul tau are multe depuneri, daca esti maniac si doresti sa-l cureti si sa fii sigur ca peste 95% din gunoaie s-au dus, faci urmatoarele 5-6 schimburi de ulei mai repede.
Uleiul are proprietati detergente, cat e bun si n-a ajuns sa fie imbacsit (pur si simplu, faceti analogia cu o solutie de apa cu detergent; curata bine pana la un anumit grad de murdarie; o data imbacsita - nu mai ai nici o siguranta ca mai curata).
Personal l-as lasa pana as vedea pe joja ca a ajuns la un grad mediu de murdarire (si-a pierdut de tot transparenta si e negru), apoi l-as schimba (si filtrul!!!). Vreme 5-6 schimburi as aplica aceeasi reteta. Uleiul nu e asa agresiv ca un motor flusher; in cele 5-6 schimburi, incet-incet, va curata motorul si-i va asigura in mod cert si ungerea.
Pentru operatiunea asta as folosi cel mai ieftin ulei disponibil (nu contrafacut!) 15w, 20w, cu clasificarea API minim SG.

5. Daca ai probleme deja (batai la linie, la biele, ai pierderi de presiune pe traseul de ungere etc.) sa te astepti ca mai devreme sau mai tarziu sa pice motorul, indiferent de ce ulei sau aditivi ai folosi. Daca ai noroc si-l desfaci in timp util, scapi cu costuri minime.


This post has been edited by emircea: 30 Jul 2007, 09:17


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papamuntz991
post 30 Jul 2007, 10:01
Post #1648


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 15 January 07
From: Militari Customs




nu am mai vazut uleiul atat de curat incat nu il vad bine pe joja...trebuie sa verific nivelul ca am turnat doar 3 litri...si ieri nu am vazut prea bine...diseara il verific iar si o sa fiu cat se poate de atent...deci o sa ma uit bine...


--------------------
Dacia 1310 '90 TLX - B 17 M..
cu Dacia in suflet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 30 Jul 2007, 21:53
Post #1649


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Foloseste/a folosit cineva ulei Versus Plus 15w40, produs de Lubrifin? Ce parere aveti de el? Mie mi-a recomandat fostul proprietar s-o tin numai in asta, ca el tot d'asta a folosit mereu si ca e foarte bun. Bineinteles, sa fiu foarte prompt cu schimburile, ca el asa a intretinut masina mereu cu cea mai mare atentie, si "ia uite-o cum merge!"... adevarat, motorul e tare al dracu', nici nu zici ca ar fi de Dacie, insa uleiul acesta e de tip mineral, deci, contrazicandu-l pe nenea, se poate si mai bine... cert e ca azi i-am bagat un aditiv ieftinut, Master Oil ii zice, la conserva, origine SUA cica, si chiar pare ca accelereaza mult mai tare, urca mult mai repede in turatie, zici c-a intrat in calduri, pleaca ca un taur... icon_mrgreen.gif deci se poate mai bine...
Astept totusi pareri legate de uleiul asta...


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 31 Jul 2007, 09:20
Post #1650


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




Vezi ca uleiul trebuie sa aiba, in afara de 15w40 si o clasificare API: SG/CC sau vezi ce scrie la tipul asta de clasificare la tine pe bidon.

Ce e cu S e pentru motoare cu scanteie, ce e cu C - pt diesel.

Daca e mai bun de SG (SG, SH, SJ...), foloseste-l cu incredere.

Vezi sa nu te pacaleasca aditivul prin ingroasarea uleiul. Se comporta la fel de turbata si fara aditiv? Un ulei bun contine destui aditivi.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 53 54 55 56 57 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 20:03
Forum Renault