Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
emircea |
![]()
Post
#1621
|
||
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|||
papamuntz991 |
![]()
Post
#1622
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
intreabre intrebatoare...uleiul se schimba la cald mai bine?ca sa curga tot?ce altceva se face inainte de schimbarea uleiului?filtrul se umple cu ulei inainte sa-l pui?cateva explicatii pt un incepator in schimbul uleiului(am mai facut-o o singura data dar cu motorul rece si fara sa schimb filtrul)
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
emircea |
![]()
Post
#1623
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Uleiul se schimba, intr-adevar, cel mai bine la cald, se scurge mai usor. Atentie cum desfaci busonul, sa nu te oparesti la mana; se pot folosi pentru protectie manusi de cauciuc de la Menaj; daca te misti destul de repede, nu ai probleme.
Prefer si recomand (ca nu e o avere) ca u data cu uleiul sa schimb si filtrul; prefer sa iau varianta cea mai ieftina de filtru, ca uleiul nu-l tin mai mult de 5000 km. Se recomanda, de asemenea, sa se si spele motorul; daca folosesti acelasi tip de ulei, se folosea motor flush-er la 3 schimburi consecutive, iar daca schimbi tipul de ulei (chiar de la acelasi producator), la fiecare schimb. Nu e musai sa umpli filtrul de ulei, ci doar sa-i ungi garnitura cand il infiletezi. Atentie! se infileteaza cu mana, e suficient ca sa nu curga pe acolo. Dupa asta, torni ceva mai mult ulei (cam cu cat intra in filtru; daca memoria nu ma inseala, 250 - 300 ml). |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1624
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
stiu ca e cel mai bine sa se schimbe si filtrul cand se schimba uleiul...dar atunci asa s-a intamplat...nici nu aveam carnet cand am facut acel schimb...
nu stiu cum se spala motorul!?o explicatie ar fi de ajutor ca nu cred ca a fost spalat vreodata(si vroiam sa schimb tipul de ulei si tocmai pt ca nu stiam cum se spala am renuntat)...cat costa un flush-er? in cartea masinii scrie ca intra 3,25 L..deci 3 in motor si 0,25 in filtru... voi pune 20W40..cel mai ieftin 5 lei/L... numai cu d-asta a mers masina ,schimbat la 2000km! acum i-l schimb dupa 3000km...si presiunea e cam scazuta fata de cum statea inainte..de la 3 la relanti acu e cam 2... |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
emircea |
![]()
Post
#1625
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Un motor flush-er e cam 10-12-15 ron.
Ia cam orice ulei de motor, 10w40 sau 15W40 sau 50, cu clasificarea API mai buna ca SG ( adica SH, SJ, SL, SM...), de preferat sa nu fie contrafacut, si-l schimbi dupa 5000 km. Daca in intervalul asta mai tre sa completezi ~ 1l, nu e bai, e ok. Te intinzi cat permite bugetul, dar nu arunci banii pe rahaturi. Daca pompa e ok si n-ai pierderi de presiune sau chiar de ulei, n-ar trebui sa ai probleme in 5000 km. Ca o paranteza, am intrat pe paginile de la Castrol si de la Aral (in germana, ca sunt mai bine detaliate); pentru motorul de 1300 de Dacia, chiar si uleiul full sintetic nu se recomanda sa fie tinut mai mult de 5000 km, 5000 e nr maxim de km intre schimburi (intre restul de 50 pag gasiti si de ce). Exemplu aici: Castrol, Dacia 1300 - 1400, berlina sau aici: Aral |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1626
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
bai papamuntz,mai bine iti faci motoru decat sa tot torni ulei:)
faza:intra un tip ieri intr-un magazin de piese-vreau un aditiv sa nu mai scoata motoru fum;) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1627
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
bai daniele...tu nu intelegi...problema mea e simeringul ala frate...pe acolo pierd ulei.am observat asta,se scurge pe scut si apoi jos..sunt sigur acum..motorul am sperante ca nu papa ulei...
ps:mai am 2 picaturi de ulei sub masina...simeringurile de la cutie..cum ziceai tu de la planetarele scurte...sti tu... |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1628
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Tre' sa-mi fac o mea culpa mica...
![]() Merg de vreo 2000 km cu Elf semisintetic 10W40. Ma feream de el in trecut, spuneam ca e prea subtire, ca se consuma si altele. Realitatea e ca am presiune ca la 20W50. Fiind semisintetic, motorul e mult mai bine uns si protejat. (Ca o curiozitate... Viteza maxima aproape 155 fata de 150 inainte) Incercati-l, cred ca merita. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#1629
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1630
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Eram sigur ca urmatoru' reply o sa-ti apartina si o sa fie cu sange
![]() N-am incredere-n dezinformatori ca tine, mai intai tre' sa-ncerc eu ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1631
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
filtrul se strange doar cu mana cat merge?sau si cu cheia sau cu o curea(aici e un procedeu interesant)? This post has been edited by papamuntz991: 27 Jul 2007, 10:27 |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
argon |
![]()
Post
#1632
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
se strange cu mana cat poti de tare dupa ce ai uns garnitura cu ulei. De desfacut se desface cu cheia.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1633
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
ms argon..(de desfacut...se infige o srubelnita in el si se desface:) asta daca n-ai cheie)
asa...deci ce recomandari mai imi dati si mie pt schimbarea uleiului|?1 flush-erul cum se foloseste? This post has been edited by papamuntz991: 27 Jul 2007, 10:29 |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1634
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
1-pai mai alex-papamuntz atunci cumpara un simmering de distributie de uzina:)
2-danutz-ma bucur ca iti place elfu:) dar baga un castrol 10w60 sa vezi cum e;) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#1635
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
Muttley, da tu ce masina ai de prinde 155??! De curiozitate, pentru ca oricum nu am curajul sa depasesc 120 cu berlina...
Intr-adevar, de cand am bagat 10W40 (Aral) parca e mai liniste.... |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1636
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
cum se foloseste acel flush-er pt motor? ca mai au putin moderatorii si ma dau afara daca mai intreb de multe ori..
sau nu stiti?:| daniele te bagi sa-mi schimbi simeringu?da hotarestete repede caci duminica schimb uleiul...si daca am apucat..abia la celalalt schimb de ulei s-ar putea sa schimb simeringul.. si nene daniel...cheie de filtru ai?????eu nu mai stiam ca esti in bucuresti... This post has been edited by papamuntz991: 28 Jul 2007, 01:00 |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
Minel |
![]()
Post
#1637
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Stiu ca este arhidiscutat acest topic dar luni merg la cumparaturi de ulei
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
emircea |
![]()
Post
#1638
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Flusher-ul are indicatiile scrise pe cutie si difera timpul cat se tine in motor in functie de producator.
De obicei: - inainte de schimb, se toarna flusher cat e recomandat in motorul cald, peste uleiul vechi, pe la busonul de umplere (de obicei motorul e oprit, dar se pornesta dupa). - se lasa la relanti, fara accelerari, 5-10-15-20 minute (in functie de cum recomanda producatorul); se opreste motorul, se desface busonul de umplere, apoi cel de golire si se da drumul la uleiul vechi. - dupa ce se scurge absolut tot (se da jos si filtrul de ulei intre timp; aprox 30 minute dureaza sa se scurga), se pune busonul de golire si filtrul nou la loc (filtrul cu garnitura unsa cu ulei si strans la mana cat merge), se toarna noul ulei, buson de umplere la loc si gata!!! Mai cititi, ca toate astea au mai fost povestite... |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1639
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la reno 12 scrie mare in manual:DO NOT USE FLUSHING OIL!:) de ce oare?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1640
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
se pare ca sunt pareri pro si contra flush-erului.......
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#1641
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
e foarte riscant.. la motoare noi nu are sens sa folosesti flusher, iar la motoare vechi exista risc considerabil sa infunzi canalele, sa infunzi pompa, sa inceapa sa iti curga ulei de peste tot etc... daca ajungi sa ai pamant in motor, e clar ca nu o sa te mai tina, spalat sau nespalat.
ar trebui sa deschidem un topic care sa se intituleze: in cat timp creste viteza de la 140 la 155 la berlinele/breakurile noastre, ca vad ca incepe sa se discute.. This post has been edited by nambanidealtceva: 29 Jul 2007, 11:15 |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1642
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
am schimbat uleiul si am baga si un flush-er 2+2 pe care il avea tata de vreo juma de an...si n-am scapat de el sa bag si ala ca ce face cu el il arunca:|...si l-am bagat...5 minute..si schimbat uleiul...sper sa nu fi cauzat ceva rau....cum zice @nambanidealtceva sa nu fi infundat ce canale zice el...
caci motorul e acelasi de 17 ani...necuratat... |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#1643
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Motoarele difera intre ele si difera de la om la om
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1644
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
eu am turnat la cald...adica abia venisem cu masina de 30 de min..dintr-o plimbare de 15 min...
auzisem ca uleiul de schimba la cald...ca se scurga mai bine... This post has been edited by papamuntz991: 29 Jul 2007, 15:57 |
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#1645
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce ulei i-ai bagat?din ala d3 la peco?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1646
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
romanesc 20w40...nici firma nu cred ca are...dar am mai zis..il schimb la 3000km...
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
emircea |
![]()
Post
#1647
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
1. Schimbul de ulei se face la cald, uleiul se scurge mai usor. Motorul se spala cu flush-er mai bine la cald, daca producatorul nu recomanda altfel.
2. Daca ai respectat intervalul de schimb, chiar daca motorul e negru, depunerile alea nu se desprind asa usor. Cand am facut reparatia capitala la motorul de Manta (e valabila treaba asta si pentru orice alt motor!!!), n-am reusit sa curat ca lumea depunerile astea nici cu flusher, nici cu decarburol, nici cu benzina, nici cu petrol, nici cu detergent de vase, ci cu ceva produse pe baza de soda caustica si cu apa calda. 3. La intrarea in pompa de ulei, exista o sita solida, iar uleiul trece dupa aceea prin filtru. Daca filtrul e bun si nu e infundat (adica a fost schimbat la timp), rareori patrund gunoaie pe traseele de ungere. 4. Daca banuiesti ca motorul tau are multe depuneri, daca esti maniac si doresti sa-l cureti si sa fii sigur ca peste 95% din gunoaie s-au dus, faci urmatoarele 5-6 schimburi de ulei mai repede. Uleiul are proprietati detergente, cat e bun si n-a ajuns sa fie imbacsit (pur si simplu, faceti analogia cu o solutie de apa cu detergent; curata bine pana la un anumit grad de murdarie; o data imbacsita - nu mai ai nici o siguranta ca mai curata). Personal l-as lasa pana as vedea pe joja ca a ajuns la un grad mediu de murdarire (si-a pierdut de tot transparenta si e negru), apoi l-as schimba (si filtrul!!!). Vreme 5-6 schimburi as aplica aceeasi reteta. Uleiul nu e asa agresiv ca un motor flusher; in cele 5-6 schimburi, incet-incet, va curata motorul si-i va asigura in mod cert si ungerea. Pentru operatiunea asta as folosi cel mai ieftin ulei disponibil (nu contrafacut!) 15w, 20w, cu clasificarea API minim SG. 5. Daca ai probleme deja (batai la linie, la biele, ai pierderi de presiune pe traseul de ungere etc.) sa te astepti ca mai devreme sau mai tarziu sa pice motorul, indiferent de ce ulei sau aditivi ai folosi. Daca ai noroc si-l desfaci in timp util, scapi cu costuri minime. This post has been edited by emircea: 30 Jul 2007, 09:17 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#1648
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
nu am mai vazut uleiul atat de curat incat nu il vad bine pe joja...trebuie sa verific nivelul ca am turnat doar 3 litri...si ieri nu am vazut prea bine...diseara il verific iar si o sa fiu cat se poate de atent...deci o sa ma uit bine...
|
--------------------
Dacia
1310
'90 TLX
- B 17 M.. cu Dacia in suflet...
|
|
Bullix |
![]()
Post
#1649
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Foloseste/a folosit cineva ulei Versus Plus 15w40, produs de Lubrifin? Ce parere aveti de el? Mie mi-a recomandat fostul proprietar s-o tin numai in asta, ca el tot d'asta a folosit mereu si ca e foarte bun. Bineinteles, sa fiu foarte prompt cu schimburile, ca el asa a intretinut masina mereu cu cea mai mare atentie, si "ia uite-o cum merge!"... adevarat, motorul e tare al dracu', nici nu zici ca ar fi de Dacie, insa uleiul acesta e de tip mineral, deci, contrazicandu-l pe nenea, se poate si mai bine... cert e ca azi i-am bagat un aditiv ieftinut, Master Oil ii zice, la conserva, origine SUA cica, si chiar pare ca accelereaza mult mai tare, urca mult mai repede in turatie, zici c-a intrat in calduri, pleaca ca un taur...
![]() Astept totusi pareri legate de uleiul asta... |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
emircea |
![]()
Post
#1650
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Vezi ca uleiul trebuie sa aiba, in afara de 15w40 si o clasificare API: SG/CC sau vezi ce scrie la tipul asta de clasificare la tine pe bidon.
Ce e cu S e pentru motoare cu scanteie, ce e cu C - pt diesel. Daca e mai bun de SG (SG, SH, SJ...), foloseste-l cu incredere. Vezi sa nu te pacaleasca aditivul prin ingroasarea uleiul. Se comporta la fel de turbata si fara aditiv? Un ulei bun contine destui aditivi. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 20:03 |