DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

147 Pages « < 113 114 115 116 117 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?

nolimit
post 28 Nov 2009, 19:53
Post #3421


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 1 March 08
From: Slobozia




QUOTE(PaulT @ 23 Nov 2009, 19:27)
M-ai facut curios...De ce ai impresia ca in motorul de dacie este mai potrivit un ulei mineral?
P.S. Sa stii ca nu ne inselam....
*


Pentru ca motorul de dacie a fost proiectat in anii 70. Uleiul mineral era la moda pe vremea aia si in plus motorul nu este de turatii, ceea ce mie mi se pare o cauza pentru ca nu poate sa si faca presiune mai ales la un motor vechi, am auzit ca nici setul motor nu l mai salveaza, se uzeaza blocul motor pe la axa cu came si pierde multa presiune sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 29 Nov 2009, 00:57
Post #3422


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Zilele aste trebuie sa schimb uleiul , am sa pun 15W40 , asupra marcii nu m-am hotarat , as vrea ceva nici prea scump dar nici prea ieftin , nu m-as supara daca as gasi ieftin si bun biggrin.gif , ceva sugestii in privinta marcii .De exemplu BP-ul cum este ?

This post has been edited by CGDBZ: 29 Nov 2009, 00:58


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 29 Nov 2009, 01:04
Post #3423


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Eu am fost multumit de BP 15W40, am facut doua schimburi cu el dupa unul cu RO3 20W40 si altul a fost si consumul de ulei, altul si comportamentul motorului.

Cat despre uleiul semsintetic, atata timp cat are tot W40 in coada la cald e la fel ca un mineral d-ala ordinar de 3 lei litrul. Si se confirma treaba asta pe aproape fiecare pagina. Astea cu uleiu' semisintetic e prost sunt vrajeli.
Nu zice nimeni ca tre sa mearga toti cu semsintetic, care-i automat mai scump. Dar cei care au motorul in toate mintile, cu consum 0 sau foarte redus intre schimburi ar fi pacat sa nu ii prelungeasca viata folosind un ulei bun. Cred ca nu realizati cat scutiti motorul de uzura pe timpu' iernii daca prima cheie la -10 grade este data cu un 10W40 in motor, in loc de vreun 20W50, pus doar ca sa arate mereu ca "ai presiune".
Cat despre presiune, eu nu stiu daca am sau n-am, Dacia mea n-a avut din fabrica ceas si nici nu m-a interesat. Cand am 0 stiu, dar asta nu s-a intamplat niciodata.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 29 Nov 2009, 11:49
Post #3424


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Merced,lasa-i sa se bucure ca au presiunea la maxim cu marmelada 20w40 la -10grade,ca ungere au mai putin... radmasa.gif .Si de ce nu si-ar face presiune cu semisinteticul??

nolimit--Sa stii ca nu s-a inventat uleiul care sa iti salveze motorul....Cand e uzat singura solutie este reparatia capitala.Iar faptul ca motorul e proiectat in anii '60 (nu '70) este absolut irelevant.

L.E. Ce-mi plac astea cu "am auzit ca" ,"cineva mi-a spus ca"..etc...

This post has been edited by PaulT: 29 Nov 2009, 11:51


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 29 Nov 2009, 12:54
Post #3425


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Informatiile care le am eu despre ulei sunt de la un mecanic care a lucrat toata viata la service-ul Dacia , de unde sa pensionat prin 2003 , deci cred ca are habar despre ce vorbeste .Eu nu iam cerut prea multe amanunte doar am intrebat ce ulei sa pun .A spus urmatoarele :nu conteaza ca e pe carburatie sau pe injectie , cel mai indicat e 15W40 pentru un motor bun si vara si iarna , daca motorul e uzat (consuma ulei peste o jumatate de litru la 10.000km) vara se pune 20W50 iar iarna 15W40 .Despre cel sintetic a spus ca nu e recomanda dar asta nu inseamna ca nu merge dar mai bine merge cu 15W40 , eventual un semisintetic 10W40 pentru motoarele foarte bune , aproape noi.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 29 Nov 2009, 13:53
Post #3426


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(CGDBZ @ 29 Nov 2009, 00:57)
Zilele aste trebuie sa schimb uleiul , am sa pun 15W40 , asupra marcii nu m-am hotarat .....
*


cu riscul de a-mi sari 3/4 din forum in spinare...treci pe la Luk....si uite-te la 10..e si min si semi....
si ca sa ma ucida si restul de1/4...fa-i o spalare...cu benzina....fara frica...nu nenorocesti nimic...scoti bujiile...si fisa centrala....si dai la cheie in etape


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 29 Nov 2009, 14:23
Post #3427


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Tu erai cel care pusese ulei de cutie in motor sa imi aduc aminte gresit? radmasa.gif
Apropo, exista si semsintetic 15W40, ala e Castrol Magnatec-ul. Informatie ce-i poate fi utila lui CGDBZ.
Cat despre BP, mie mi-a placut ca nu facea "muci" aproape deloc, in conditiile in care iarna trecuta am mers fara carton in fata, si alte artificii d-astea, n-am curatat o data furtunul de la capacul culbutorilor, de carburator ce sa zic.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_26
post 29 Nov 2009, 15:25
Post #3428


saracu


Group: Members
Posts: 85
Joined: 13 May 09
From: brasovean,din moldova




si cam cat costa un bidon de 4 l de bp 15w40 ?si daca nu folosesc tot marca aceea de ulei ,ce trebuie sa fac inainte de ai face schimbul ?


This post has been edited by florin_26: 29 Nov 2009, 15:27


--------------------
dacia 1310 berlina mai 1996 - bv 06 vbi
no dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 29 Nov 2009, 16:13
Post #3429


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(Merced @ 29 Nov 2009, 14:23)
Tu erai cel care pusese ulei de cutie in motor sa imi aduc aminte gresit?  radmasa.gif

*



eu ...si numai eu....daca vodata vei fi constrans...incearca cu incredere.....nu musca...
smile.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 29 Nov 2009, 16:14
Post #3430


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Daca nu-ti mananca ulei mult ca sa justifice un litru in plus poti lua trei bidoane de un litru fiecare. Pretul cred ca e in jur de 15 lei litrul, n-am mai luat deci n-am idee.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 29 Nov 2009, 16:25
Post #3431


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(florin_26 @ 29 Nov 2009, 15:25)
si daca nu folosesc tot marca aceea de ulei ,ce trebuie sa fac inainte de ai face schimbul ?
*


sa te caiesti cum ca nu folosesti cel mai scump ulei....
omule...dupa intrebare se pare ca este primul schimb de ulei care-l "practici"....so....baga mana ffff adanc in buzunar,ia-ti cel mai scump ulei pentru a nu dezamagi pe multi d'aici......si nu te oftica cand vei vedea ca biata ta daciuta nu se comporta si nu suna nici macar cat un umil tico ce inca-si mai taraste tablele pe soselele patriei...poa la al doilea schimb vei fi in stare sa gandesti singur....bafta


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nolimit
post 29 Nov 2009, 20:02
Post #3432


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 1 March 08
From: Slobozia




QUOTE(PaulT @ 29 Nov 2009, 11:49)
Merced,lasa-i sa se bucure ca au presiunea la maxim cu marmelada 20w40 la -10grade,ca ungere au mai putin... radmasa.gif  .Si de ce nu si-ar face presiune cu semisinteticul??

nolimit--Sa stii ca nu s-a inventat uleiul care sa iti salveze motorul....Cand e uzat singura solutie este reparatia capitala.Iar faptul ca motorul e proiectat in anii '60 (nu '70) este absolut irelevant.

L.E. Ce-mi plac astea cu "am auzit ca" ,"cineva mi-a spus ca"..etc...
*


Eu cred ca 1 gram de importanta are si presiunea uleiului. Semisintetic 15w40 merge, mai jos nu m as risca eu personal iar in legatura cu motorul s ar putea sa ai dreptate sa nu conteze anul in care a fost proiectat dar eu la asta m am gandit, nu am auzit biggrin.gif Ma bucura faptul ca aici gasesc pesoane care pun un ulei bun in motor fata de ce am auzit eu pana acum la mine in fata. Eu folosesc 15w40 valvoline, nu este un ulei asa bun dar eu sunt multumit de el este un ulei multigrad dar mai jos de -15 grade nu se mai poate numi ulei sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mar10may
post 29 Nov 2009, 22:06
Post #3433


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 20 February 08
From: slobozia




QUOTE(CGDBZ @ 29 Nov 2009, 12:54)
Informatiile care le am eu despre ulei sunt de la un mecanic care a lucrat toata viata la service-ul Dacia , de unde sa pensionat prin 2003 , deci cred ca are habar despre ce vorbeste .Eu nu iam cerut prea multe amanunte doar am intrebat ce ulei sa pun .A spus urmatoarele :nu conteaza ca e pe carburatie sau pe injectie , cel mai indicat e 15W40 pentru un motor bun si vara si iarna , daca motorul e uzat (consuma ulei  peste o jumatate de litru la 10.000km) vara se pune 20W50 iar iarna 15W40 .Despre cel sintetic a spus ca nu e recomanda dar asta nu inseamna ca nu merge dar mai bine merge cu 15W40 , eventual un semisintetic 10W40 pentru motoarele foarte bune , aproape noi.
*


daca spui ca s a pensionat prin 2003 cred ca pe vremea aia se punea 15w40 in dacie 1310 dar iti spun sigur ca acum in 2009 nu s ar mai fi pus.pai da si in logan se punea in 2004 10w40 iar acum se pune 5w30 in acelasi motor.


--------------------
dacia 1310 berlina 2000 - IL17EDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliu m.
post 30 Nov 2009, 03:21
Post #3434


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 12 August 09




QUOTE(vizitatorul @ 29 Nov 2009, 13:53)
cu riscul de a-mi sari 3/4 din forum in spinare...treci pe la Luk....si uite-te la 10..e si min si semi....
si ca sa ma ucida si restul de1/4...fa-i o spalare...cu benzina....fara frica...nu nenorocesti nimic...scoti bujiile...si fisa centrala....si dai la cheie in etape
*


Salut,

Vad ca esti un excentric.
Subscriu ca un 10W-40 de la Lukoil semisintetic ar fi suficient pentru solicitarile dintr-o Dacie clasica,dar cu spalarea, vezi ca exista "motor flush" dedicat care face cu mult mai putin "rau" decat benzina.
Sa zicem ca nici benzina nu va distruge motorul.Si asta pot consimti...
Dar ,pentru Dumnezeu, de ce sa scoti (fisele de la) bujii(presupun ca asta voiai sa spui), daca ai scos deja fisa centrala!?!?!?! radmasa.gif
Esti extrem de nostim.Ma relaxeaza teribil posturile tale.
Tine-o tot asa!


--------------------
citroen,daewoo C5 2,0 HDI , TICO SX 2001,2000 - cam murdar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_26
post 30 Nov 2009, 08:02
Post #3435


saracu


Group: Members
Posts: 85
Joined: 13 May 09
From: brasovean,din moldova




Domnul Vizitator ,faptul ca nu am mai facut un schimb de ulei la masina nu cred ca ma face mai putin inteligent decat cateva persoane de pe club ,eu doar am intrebat ,nu cred ca ai tu habar e cat dispun eu sa 'bag mana in buzunar ' ,ci doar faptul ca nu ma m interesat cu adevarat de ulei ,daca stiu ca sunt bune ,pt rasnita mea poate sa treaca si de 100 de ron ,eu sa stiu ca i merge bine .daca stiti asa de multe ,mai invatati si pe alti .


--------------------
dacia 1310 berlina mai 1996 - bv 06 vbi
no dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 30 Nov 2009, 10:30
Post #3436


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




salutare,
sunt 115 pagini de discutii aici din care nu intelegi mai nimic, nu faceti altceva decat sa va luati unii de altii, care mai decare mai smecher, mai specialist sau mai sarcastic, un sfat cu adevarat bun si cat de cat adecvat topicului nu gasesti....numai ironii si alte frustrari personale pe topicul asta....

spuneti fratilor la dacii pe carburatie e de preferabil uleiu asta, la alea pe injectie e bun asta, ca fiecare isi cumpara ce poate sau ce il tine buzunarul este cu totul altceva.....


am citit atatea pagini si am pierdut timpul aiurea cu glumele voastre.....

noroc ca vine craciunul si m-am gandit la voi ca nu aveti carne in frigider....


bafta


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 30 Nov 2009, 18:02
Post #3437


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Tu te plangi de frustrari si posturi aiurea?Tocmai ai imbogatit topicul cu unul.
Titlul topicului e oarecum retoric."Totusi, care-i cel mai bun ulei pentru Dacie", e ca un fel sondaj bazat pe parerile, experientele si cunostiintele distinsilor dacioti.Sfaturi la obiect sunt cu sutele, citeste putin mai atent.S-a scris in fel si chip despre de ce e mai bun un TIP de ulei decat altul.
Marca ramane la latitudinea fiecaruia in functie de buget, preferinte, asteptari.Ce ai vrea concret, un scurt rezumat despre cati utilizatori de 10w sau 20w sunt?Sau despre cati folosesc RO3 si cati Castrol?In plus de asta mai sunt si linkuri catre site-uri unde se explica diferite caracteristici si proprietati ale TIPURILOR de ulei existente.Cu putina gandire logica te lamuresti repede.
Fara suparare dar:
ori citesti printre randuri mellow.gif
ori ai citit ultima pagina cum fac majoritatea mad.gif
ori sunt eu....ticnit blink.gif
Spor la citit!


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 30 Nov 2009, 19:33
Post #3438


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Se foloseste acelasi ulei si la carburatie si la injectie.Pentru cine vrea 15w40 semisintetic exista Castrol Magnatec 15w40,care nici nu e groaznic de scump.
Dar tot 10w40 este mai potrivit...Singura diferenta intre 10w si 15w si 20w40 este la RECE.La cald sunt la fel dpdv vascozitate.10w40 asigura o ungere mai rapida,pornire mai usoara si fara efort pentru pompa de ulei.
CGDBZ-Faptul ca a lucrat toata viata in service si recomanda asa ceva nu denota decat o ancorare in trecutul extrem de indepartat(no offence)...Am auzit si eu mecanici care recomandau ulei de locomotiva diesel,pentru ca e gros.Si daca e gros e bun dom'le....Si asa ajunge sa"moara" motorul de Dacie in mai putin de 70-80.000 km.Sunt curios cat ar duce-o un motor de BMW tratat cu "delicatese" de 10 lei trei litri....
nolimit--mai ales la rece,cu cat uleiul este mai vascos presiunea indicata va fi mai mare,dar ungere....mai greu si dupa mult mai mult timp.La presiunea la rece ma refeream.Si imagineaza-ti ce efort depune pompa de ulei pentru a absorbi si distribui un 20w sau chiar un 15w la sub -10grade....F important pentru pinionul de antrenare...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 30 Nov 2009, 22:52
Post #3439


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(florin_26 @ 30 Nov 2009, 08:02)
1....faptul ca nu am mai facut un schimb de ulei la masina nu cred ca ma face mai putin inteligent decat cateva persoane de pe club
2....nu cred ca ai tu habar e cat dispun eu sa 'bag mana in buzunar
3.....daca stiti asa de multe ,mai invatati si pe alti .
*


1...sunt convins...felicitari...eu de mult ma chinui cu un iq 007 ,dupa cum am mai spus si in alt "post"
2.....ai dreptate,scuza-ma
1+2=esti bogat si spiritual si matrial
tonul din 2 implica corectie in 3 -so.."daca STI blablabla,mai INVATA blablabla".....

deci ,dupa multe "nu faceti altceva decat sa va luati unii de altii, care mai decare mai smecher, mai specialist sau mai sarcastic...numai ironii si alte frustrari personale pe topicul asta...." sa incerc putin la 3
so...3...deci se pleaca de la ...x W y...so...x vascozitatea la rece...y vascozitatea la cald.....cu cat mai jos x cu atat iti asigura o pornire mai buna iarna...acum depinde in ce zona a tarii locuiesti(da,nu rade)...eu in buc,la prima burnita am dat fuga la bidon,si io'te ce vreme frumoasa'i afara...y vascozitatea la cald....cu cat mai sus cu atat mai sigur vara....asta nu mai depinde de zona ci de trafic;nu stiu de unde esti,insa in buc e jale....x si y defineste un ulei"multigrad",chit ca-i sintetic chit ca-i mineral.......insa,insa,baza uleiului multigrad,xWydupa cum am spus,este X-ul,y-ul obtinandu-se prin aditivare...cu cat mai mare dif intre x si y cu atat mai mult aditiv deci fereste-te de "si capra si varza"......mai departe..motorul de dacie este un motor relativ vechi...si daca chiar dam importanta cuvantului "relativ" putem spune ca este fffvechi.....proiectantii de motare au mers cot la cot cu producatorii de uleiuri...deci un mineral recomandat de producator chiar nu are ce sa-ti dauneze...uleiul sintetic apare in paralel cu motoarele tinere asa-zise(retine)STRANSE!!!!!.....so 1...faci 2-3 schimburi pe an obligatoriu inaintea iernii implicit verii...baga 10-15(mineral) in functie de zona(hr-buc)iarna...baga 15-20(mineral) in functie de tarfic(pe faleza la eforie sau pe magheru in bucurest) si starea motorului vara...so 2....daca 1+2 spus mai sus este adevarat ,baga cu incredere cel mai scump ulei sintetic...so3...daca nici min nici sint...logica de logica=semi
in continuare,ca o parere personala...te-ai intrebat vdata...oare firmele cu etichete frumos colorate chiar nu au "refuzuri" la cap de banda?...daca nu ti-ai pus intrebarea,n-are rost sa-ti raspunzi la urmatoarea...unde comercializeaza aceste "refuzuri"?...(parere pur personala)
daca tot te pregatesti de "schimb" ti-as recomanda sa meri doua zile inainte cu naftalina in ulei....insa nu-s dispus sa-ti dau prea multe detalii ,asa ca nu te aventura...
daca tot faci "schimbul" fa-i si o spalare...dupa cum scrie pe pagina aceasta poti alege intre "flush',benzina,sau motorina,sau alcool tehnic(insa e scump(poardon,la tine nu conteste) si nu prea se mai gaseste)
convins fiind ca amandoi vom incerca sa trecem peste" nu faceti altceva decat sa va luati unii de altii, care mai decare mai smecher, mai specialist sau mai sarcastic,....numai ironii si alte frustrari personale pe topicul asta....'...cu toata stima...
Bafta


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 30 Nov 2009, 23:22
Post #3440


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




PaulT de la uleiul de locomotiva (cu toate ca habarnam ce indici are) cred ca e distanta mare pana la ce am scris eu in topicul meu , l-ai citit macar , ai vazut ce mi-a recomandat , cu ce nu esti mai exact de acord ?.Apropo , daca ar fi toti mecanicii ca cel pe care il cunosc eu ar fi mult mai putini posesori de masini nemultumiti de mecanici, poate chiar nu ar mai fi .Bafta

This post has been edited by CGDBZ: 30 Nov 2009, 23:23


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 1 Dec 2009, 08:00
Post #3441


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Ma mir ca nu v-ati plictisit de atata polemica pe un subiect arhi-discutat....... dry.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 1 Dec 2009, 12:07
Post #3442


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




QUOTE(Minel @ 1 Dec 2009, 08:00)
Ma mir ca nu v-ati plictisit de atata polemica pe un subiect arhi-discutat....... dry.gif
*


Inca mai deschizi topicul acesta.....?.....inca mai ai bunavointa sa citesti.......?.....inca mai ai puterea sa raspunzi.....?....felicitari
Apropo...mai presus de toate este un.... FORUM


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 1 Dec 2009, 13:01
Post #3443


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Pana la urma am cumparat Aral 15W40 cu 60 lei 4l si filtru de Buzau (RomCarbon) 8,5 lei.
Cei ce sunt plictisiti de acest topic :nu va obliga nimeni sa-l cititi , sa raspundeti nici atat .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannY_SmekeruL
post 1 Dec 2009, 13:32
Post #3444


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 30 August 07
From: Bucuresti-Slobozia




dupa mult timp de gandire si cautari am cumparat ulei castol edge sport 10w60 si filtru ulei mann.uleiul a costat 215 ron si filtrul 25 ron.urmeaza sa il pun in motor zilele astea.


--------------------
SOON Dacia 1310 with F7P Kompressor Edition '84
VW Passat B6 2.0 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 2 Dec 2009, 12:30
Post #3445


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(vizitatorul @ 30 Nov 2009, 22:52)
[...]se pleaca de la  ...x W y...so...x vascozitatea la rece...y vascozitatea la cald.....cu cat mai jos x cu atat iti asigura o pornire mai buna iarna...acum depinde in ce zona a tarii locuiesti(da,nu rade)...eu in buc,la prima burnita am dat fuga la bidon,si io'te ce vreme frumoasa'i afara...y vascozitatea la cald....cu cat mai sus cu atat mai sigur vara....asta nu mai depinde de zona ci de trafic[...]x si y defineste un ulei"multigrad",chit ca-i sintetic chit ca-i mineral.......insa,insa,baza uleiului multigrad,xWydupa cum am spus,este X-ul,y-ul obtinandu-se prin aditivare...cu cat mai mare dif intre x si y cu atat mai mult aditiv deci fereste-te de "si capra si varza"......mai departe..motorul de dacie este un motor relativ vechi...si daca chiar dam importanta cuvantului "relativ" putem spune ca este fffvechi.....proiectantii de motare au mers cot la cot cu producatorii de uleiuri...deci un mineral recomandat de producator chiar nu are ce sa-ti dauneze...uleiul sintetic apare in paralel cu motoarele tinere asa-zise(retine)STRANSE!!!!!.....so 1...faci 2-3 schimburi pe an obligatoriu inaintea iernii implicit verii...baga 10-15(mineral) in functie de zona(hr-buc)iarna...baga 15-20(mineral) in functie de tarfic(pe faleza la eforie sau pe magheru in bucurest) si starea motorului vara...so 2....daca 1+2 spus mai sus este adevarat ,baga cu incredere cel mai scump ulei sintetic...so3...daca nici min nici sint...logica de logica=semi
in continuare,ca o parere personala...te-ai intrebat vdata...oare firmele cu etichete frumos colorate  chiar nu au "refuzuri" la cap de banda?...daca nu ti-ai pus intrebarea,n-are rost sa-ti raspunzi la urmatoarea...unde comercializeaza aceste "refuzuri"?...(parere pur personala)
daca tot te pregatesti de "schimb" ti-as recomanda sa meri doua zile inainte cu naftalina in ulei....insa nu-s dispus sa-ti dau prea multe detalii ,asa ca nu te aventura...
daca tot faci "schimbul" fa-i si o spalare...dupa cum scrie pe pagina aceasta poti alege intre "flush',benzina,sau motorina,sau alcool tehnic(insa e scump(poardon,la tine nu conteste) si nu prea se mai gaseste)
[....]
*



Tot ce scrii mai sus se regaseste cel putin in dublu exemplar in paginile topicului. Sunt suficiente informatii pentru oricine sa-si concluzioneze singur:

- care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie;
- care e un ulei bun, peste medie, si cu pret convenabil;
- cum stau lucrurile cu vascozitatea si temperaturile;
- ce e cu specificatiile API;
- cum si cu ce ocazie sa spele motorul inainte de schimb+metode;
- ce inseama ulei mineral, sintetic si semisintetic, avantaje si dezavantaje;
- cu ce marci autohtone sau contrafacute masina s-a comportat execrabil;

toate pigmentate de adaugiri de genul 'masina mea e vie, vrea numai de asta, s-a obisnuit cu el', 'mecanicul care a facut prin anii 50 liceul/profesionala la fara frecventa (si de atunci n-a mai pus mana pe o carte, ca a fost ocupat; daca colegii forumisti nu au chef de citit 100 de pagini, cum s-o faca unul ce nu are inclinatii intelectuale??) recomanda de asta...', 'nu se merita sa pui din ala sa ai o masina decenta'.


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vizitatorul
post 2 Dec 2009, 17:53
Post #3446


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 10 May 09




....scuza-ma....iti dau dreptate...imi place sa m-aud...si stiu ca gresesc....da' de..asta-s eu ....cu bune cu rele...tre sa dau in taste....sa incarc topicul...cu multe posturi...cu multe pagini...despre nimic...despre orice...... wacko.gif
...in fine ....lasand mistocareala...spume-mi te rog
QUOTE(emircea @ 2 Dec 2009, 12:30)
- care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie
*

??????????????????????????


Sper sa-ti pastrezi semnatura..e "cool"... wink.gif
......"Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)".....

alege-ti o iconita din cele doua... mad.gif smile.gif

Sincer...Bafta


--------------------
Dacia 1310 L 1998 - B453SCU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emircea
post 2 Dec 2009, 20:03
Post #3447


membru cu Te-FiSI


Group: Members
Posts: 756
Joined: 14 June 04
From: Timisoara




QUOTE(emircea @ 2 Dec 2009, 12:30)
[...]Sunt suficiente informatii pentru oricine sa-si concluzioneze singur[...]
*



@vizitatorul: ai citit toate informatiile din topic si tot nelamurit ai ramas? Fara cea mai mica intentie de mistocareala, concluziile mele personale le-am postat de cel putin 2 ori. Faci un efort si-mi scrii pe PM, iar eu fac un efort pentru tine sa le caut si sa ti le transmit. Te-ajut cu draga inima, dar sa vad ca-ti dai interesul.

Citatul ala lung l-am preluat de la tine nu pentru ca am ceva personal cu tine, ci pentru ca face o sinteza a informatiilor de interes despre uleiurile de motor, dar care, asa cum am scris, au tot fost discutate de cel putin 2 ori. Iar chestiile scrise la 'pigmentate' nu sunt preluate (neaparat?) de la tine, dar la fiecare 2-3 pagini se gaseste cate una de asta.

This post has been edited by emircea: 2 Dec 2009, 20:07


--------------------
Dacia 1300, 1981; Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009; 1981 / 1977 / 2009 - MH / TM / B
Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 5 Dec 2009, 13:28
Post #3448


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




Are cineva idee cam cat ar costa litrul de ulei romanesc 15W40 ? Si ce "brand" ar fi uleiul asta romanesc ?

Aveam nevoie pentru ceva de un ulei ieftin, cativa lei litrul 5-10 lei, dar m-am dus la un magazin de piese dacia de aici, am intrebat, ceva gen 20 de lei litrul, nimic mai ieftin.. wtf.

This post has been edited by ment: 5 Dec 2009, 13:52


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 5 Dec 2009, 18:39
Post #3449


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Intreaba de Lubrifin , eram cam 11 lei cel bunicel 15W40 si mai era unul mai ieftin , la vreo 7-8 lei tot lubrifin M15W40.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 8 Dec 2009, 14:18
Post #3450


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




Am luat 15W40 Panther, 4 litri + filtru texaco in jur de 47 de lei.. O fi bun, nu o fi, nu stiu, macar nu e facut in Ro. Totusi dubios pretul ca nu pare asa panarama uleiul..

Nu-mi sariti in cap radmasa.gif, nu o sa-l tin mult in motor, sper ca in cateva zeci de km sa bag Castrol sau Mobil, cu filtrul Mann. Am vrut doar sa-l pornesc si eu sa vad cum se aude tongue.gif, de mers masina merge decat in juru blocului radmasa.gif.

This post has been edited by ment: 8 Dec 2009, 14:19


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
147 Pages « < 113 114 115 116 117 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 17:56
Forum Renault