Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
``GTI`` |
![]()
Post
#451
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|||
onyx-20 |
![]()
Post
#452
|
![]() Onyx-20 Group: Members Posts: 431 Joined: 10 March 05 From: Suceava ![]() |
Eu cand am facut aceeasi chestie, n-a iesit fum (ce-i drept, la alta masina, nu dacia) dar la tine nu-i de mirat daca s-a intamplat sa iasa fum pt. ca pitroceala din baie era foarte subtire.
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- SV 03 TMC
|
|
argon |
![]()
Post
#453
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nici l-a mine n-a iesit pic de fum..si e Dacie..ce flush era si la ce cantitate?
eu am fol la 250 ml hexol de 7 minute cu 65 000 lei vechi... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#454
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mama eu am pus cam la 10 motoare si n-a scos fum.unele erau uzate.hmm ce marca era flush-erul.am pus la a mea unu .cu un motor de seria 5 diesel pe ambalaj./[prezice asta ceva?
![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
saruman |
![]()
Post
#455
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
QUOTE(andutzu @ 11 Oct 2005, 20:50) ![]() Cat de batran e motoru'? La lagarele axului cu came s-a uitat cineva, de regula pe acolo se pierde presiune la greu? Se poate sa fie si pompa, iar in cazul asta nici gand sa se poata repara! Alta! (Se verifica jocul la angrenaj) |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
vaally |
![]()
Post
#456
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(``GTI`` @ 15 Oct 2005, 09:34) Pt Vally: eu am observat cand am cumparat masina aacum vreo luna ca ,desfacand furuntul de la capacul culbutorilor care mrege la carburator sa-l curat era plin cu o pasta alba ,din ce cauza , de unde provine aceasta pasta???? habar nu am eu zic ca e de la aditivii care i-a adaugat idiotul de la care am luat-o in ulei sa fie oare asa??? sau din ce cauza? oare daca schimb uleiul cu Efl 10W40 si adaug o cutie de 2+2 se rezolva problema cu pasta aceea enervanta??????? Simbata am curatat motorul cu motor flash-a iesit un ulei f negru-am schimbat filtru, am pus ulei si aditiv cu teflon. Am montat si o aprindere tranzistorizata si sunt f multumit. Am testat-o, am mers pina la 125km/h si merge ca uns. Spuma aia alba de la culbutori eu o spal de pe furtune la sfirsitul fiecarei saptamini. si cred ca este bine sa faci la fel fara sa umbli la capacul culbutorilor. Nu stiu exact de unde provine. Eu lucrez la rafinaria Lukoil si folosesc ulei 15W40 pentru toate anotimpurile fabricat aici. Sunt multumit de cum merge motorul. Schimbul il fac la 3000-4000km si schimb filtru de fiecare data. Parerea mea este sa nu dati bani pe uleiuri scumpe mai bine ieftine si schimbate la 3000-4000km pentru majoritatea inseamna 2 schimburi pe an. Eu schimb cam de 4 ori pe an uleiul dar si merg mult desi am si un Cielo de serviciu. This post has been edited by vaally: 17 Oct 2005, 07:03 |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
argon |
![]()
Post
#457
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
M-am hotarat pana la urma sa schimb uloiul...si as pune ELF din motive financiare.
Merg pe 10w40 , dar am urmatoarea nelamurire. Exista printre altele Elf Sporty 10w40, si Elf Excelsium 10w40, amandoua semisintetice..poate sa imi spuna cineva diferenta intre ele..?! care e mai bun? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
onyx-20 |
![]()
Post
#458
|
![]() Onyx-20 Group: Members Posts: 431 Joined: 10 March 05 From: Suceava ![]() |
cat e 10w40 de la Elf??
|
--------------------
Dacia
1300
1976
- SV 03 TMC
|
|
argon |
![]()
Post
#459
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
la metro parca am vazut 4 litri la 580 000...sporty semi
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#460
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
in metro 160.000 litru
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
``GTI`` |
![]()
Post
#461
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
motor Flush -ul ala era STF parca 180 mii si ulei am bagat Elf 20 W 50 SPORTI dar era si SPORTI TXI care e pt o conducere mai sportiva...., eu am dat pe asta SPORTI cam 400 mii si ala SPORTI TXI era 580 ...parca
nu am bagat aditiv ca nu consuma ulei de loc, in legatura cu fumul acele negru mi-a spus un mecanic ca e de la cum s-a curatat motoru de aditivii aia jegosi care i-a bagat idiotul de la care am luat masina.... aaaaaaa am uitat sa zic uleiul care l-am bagat e 100% mineral nu as baga in viata mea un ulei sintetic , semi sintetic poate as baga in caz de forta majora........ ![]() This post has been edited by ``GTI``: 19 Oct 2005, 08:52 |
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
argon |
![]()
Post
#462
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De ce nu ai baga sintetic sau semisintetic? o sa fi surprins de rezultate, DACA motorul e bun...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#463
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
tare rau de tot.uleiul sintetic e mult mai bun decat unul mineral,pt ca este mai stabil la diverse variatii de temperatura!:P
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
andutzu |
![]()
Post
#464
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Nu prea cred ca se merita sintetic la dacie avand in vedere ca-i aprox. 500k litru.semi sintetic cred ca e suficient eu am bagat texaco 10w-40 780k 4 litri din Metro.Ma gandesc sa-l las cam 8000 km.
Ps: Se merita ulei sintetic la dacie doar daca vrei sa-i dublezi valoarea ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#465
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu e asa.eu vreau sa bag 5w40 daca imi iese un comision mai baban.daca nu 10w40!as ussually
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#466
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca motorul a mers cu ulei mineral, nu se poate pune ulei sintetic la schimb..terbuie minim un schimb intermediar cu semisintetic, si asta numai dupa ce motorul a fost spalat cu flush, deoarece un motor ce a mers cu mineral e plin cu mizerii pe care uleiul sintetic le va desprinde si se vor infunda canalele de ungere...trust me on this...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vaally |
![]()
Post
#467
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(argon @ 20 Oct 2005, 06:07) Daca motorul a mers cu ulei mineral, nu se poate pune ulei sintetic la schimb..terbuie minim un schimb intermediar cu semisintetic, si asta numai dupa ce motorul a fost spalat cu flush, deoarece un motor ce a mers cu mineral e plin cu mizerii pe care uleiul sintetic le va desprinde si se vor infunda canalele de ungere...trust me on this... Se poate pune direct sintetic dar spalati motorul cu motor flash si schimbati filtru. Este bine sa demontati si capacul la culbutori si sa spalati cu benzina s-au motorina. ATENTIE!!!! trebuie schimbate garniturile de la capac si de la suruburile de prindere ale capacului, dat cu silicon sa nu pierdeti ulei. |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
argon |
![]()
Post
#468
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Adevarul e ca sinteticul e foarte bun..da pretul e descurajator..
![]() Eu pun sintetic 5w40 numa cand il capat de undeva, ca nu as da 1 milion pe schimb nici sa ma pici cu ceara..in rest pun 10w40..care iasa cam la 500 000 un schimb. Si daca masina consuma de exemplu 20w40, atunci nu are rost sa pui sintetic sau semisintetic, ca o sa-l mance de 5 ori mai repede. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#469
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
AsA e normal ca spal circuitul de ungere si schimb filtrul :Pmerita unul mai de calitate!eu vreau sa pun gulf!ati auzit de el?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#470
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am facut in weekend un mic experiment...din lipsa de ocupatie
![]() Am pus in 4 pahare de platic 4 tipuri de ulei, duca cum urmeaza: 1) Lubrifin 20w40 super 1 2)Aral Basic Elastic 15w40 3)Aral Basic tronic 10w40 semisintetic 4)Elf Competition ST 10w40 semisintetic imi pare rau ca nu am avut 0W si 5W Cam asa..jumate de pahar fiecare, dupa care le-am pus timp de 24 de ore in lada frigorifica(~ minus 19grade, masurate). Dupa 24 de ore am intors paharele cu fundu in sus si concluziile sunt urmatoarele: 1) sta nemiscat pe fundul paharului, fara tendinte de a curge 2)are tendinte de a curge,e gelatinos, cam 30 de secunde pana a ajuns la buza paharului 3) si 4) se comporta la fel, in sensul ca e putin gelatinos, curge, si cam in 8-10 secunde ajunge la buza paharului. In linii mari ma gandesc ca cam tot asa se intampla si in motor, si cei care pun 20w40 iarna sa se mai gandeasca la consecinte..se stie ca iarna la pornire uzura motorului e cea mai mare... Cred ca am descoperit de ce majoritatea motoarelor de Dacie pierd compresie si mananca ulei dupa 70 000 -90 000 km, explicatia principala e uleiul Romanesc, in special utilizat iarna intr-o clasa de vascozitate necorespunzatoare. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#471
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Fain test; spune multe, macar asa, comparativ.
Vreau sa fac motorul, set motor si chiulasa; cuzinetii is buni, arborele la fel; in cazul asta, pina la 500 km, rodaj, ce ulei sa pun? Merge 20w40/20w50 romanesc, de 40.000 /l? sau sa pun ceva mai acatarii? grafitat, nu prea se gaseste si e scump. Dupa rodaj as vrea sa pun ceva bun, un 10 w sau 15 w. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Fiorossu |
![]()
Post
#472
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
Testul de mai sus nu te-a dumirit ? hmm. Fara a sta pe ganduri, minim 15/40 vara, si 10/40 iarna, marca buna (preferinta mea Elf Sporti)
|
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
argon |
![]()
Post
#473
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Fiorossu @ 24 Oct 2005, 15:27) Testul de mai sus nu te-a dumirit ? hmm. Fara a sta pe ganduri, minim 15/40 vara, si 10/40 iarna, marca buna (preferinta mea Elf Sporti) Da, dar liviu se referea la uleiul de rodaj, care ar trebui sa fie diferit de cel standard... Pe probate iarna merge si 0w40, dar nu cred ca e nimeni dispus sa dea aproape un milion jumate la un schimb...mie mi-a picat din cer odata, l-am pus intr-o toamna, si pana in toamna urmatoare(~12 000 km) am completat aproximativ 500 ml, cea ce zic eu e bine pentru un ulei din clasa 0w. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#474
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
oho,asta banuiam de multi ani,inca d epe la 14 ani.eu stiam treaba asta.dar fiti atenti prin manuale dacia mai vechi se rcomanda sub -10 grade celsius ulei 5w30!!!fara nici un fel de gluma!!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Fiorossu |
![]()
Post
#475
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
Intrebare. Daca un motor nu consuma deloc ulei 20W50, chiar daca masina e veche din 86 iar motorul a fost intretinut bine, sunt sanse sa consume mult din 10W40 iarna ? Si trecerea de la semi-sintetic (10W40) la mineral (15W40) vara se face fara probleme pentru motor? Eu am cumparat masina de curand si proprietarul mi-a zis sa o tin numai pe 20W50 Elf Sporti, dar eu nu sunt de acord cu el. Desi porneste usor pe frig daca trag socul la maxim, nu cred ca ungerea se face cum trebuie. Acum, eu as schimba pe 10W40 iarna si 15/40 vara. Sa o fac sau nu ?
|
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
argon |
![]()
Post
#476
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cum e presiunea cu 20w50? aici s-ar putea sa fie probleme..dc treci pe xw40, sa scada presiunea, deoarece e mai subtire la cald.
Eu am pus odata 20w50, si l-am dat jos dupa 400 km, deoarece facea ca un diesel la relanti, si presiunea era mai tot timpul pe maxim, cea ce nu e prea bine...cu motoru cald la relanti ar trebui sa stea la jumate. Cu schimbatu 10w40 si 15w40 iarna si vara merge, cu conditia ca mineralul de vara (15w40) sa nu fie deala infect, romanesc, care sa faca depuneri, pe care semisinteticul sa le spele iarna, obturand canalele de ungere. Am luat si eu cartea tehnica a masinii si cartea lui Mondiru, asa cum a zis YDaniel, si scrie clar. In Mondiru zice ca se pune 20w40 pt temperaturi > -10 grade, si 10w30 pt temperaturi sub -10grade. In carte masinii(1998, dacie carburatie) zice asa: 0...25 grade 20w40 -10...25 grade 15w40 -15....25 grade 10w30/40 -20....25 grade 5w30/40 Cine zice ca datele astea sunt inventate de mine ii scanez tablelul!!si daca tot o tin pe a lor ca 20w40/50 e bun all season, le doresc segmentare placuta.Tabelul nu e pus la doru lelii in manualul Daciilor 1310. in continuare nu mai zice, dar presupun ca ar urma -25/-30, unde ar merge 0w40 Se observa ca reperul e temperatura minima, si nu cea mare..deci un 5w40 merge lejer si vara. Si ca sa fie clar, eu nu fac nici un fel de propaganda aici, datele prezentate sunt informative, pur si simplu doresc sa spulber mitul conform caruia motorul clasic de Dacie are viata scurta(~90-100 mii km).Am vazut Dacii ajunse la aproape 200 000 km, fara interventii in motor, a mea se apropie de 110 000 km, cu motorul original, nu papa ulei de fel, ajunge oricand la 150 km/h si toarce ca o pisicuta ![]() This post has been edited by argon: 24 Oct 2005, 21:23 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Fiorossu |
![]()
Post
#477
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
Argon, merci pentru sfat.
Legat de presiunea la 20W50, iti spun ca la mine sta excelent, adica pana ajunge motorul la temp. optima (80%) am 6 iar apoi 2. Binenteles, la relanti, ca in mers dupa ce se incalzeste pe la 2000 ture am 5-6 presiunea. Eu zic ca e f. bine asa, dar nu ma incalzeste prea mult asta pt ca o presiune mare nu inseamna obligatoriu ungere perfecta. Si ungerea omoara motorul, mai bine zis lipsa ei ![]() Nu am de gand sa bag romanian stuff in masina, ci uleiuri bune. Vreau saa continui pe ELF ca masina a fost invatata numai cu el, dar 20W50 din pacate. De aici dilema mea. Am vazut ca 10W40 e destul de scump, cam dublu fata de 20W50 si nu stiu daca sa ma infig la el sau sa ma opresc la 15W40 care e rezonabil. This post has been edited by Fiorossu: 25 Oct 2005, 00:11 |
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
argon |
![]()
Post
#478
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pai atunci pune 15w40 inclusiv iarna, cu conditia sa nu o turezi prea tare imediat dupa pornire cand e frig.
Las-o pe la 1000-1200 cateva momente, fara sa o turezi la 4000-5000 la -15 grade, ca am vazut multe cazuri, si o sa vezi ca presiunea o sa ajunga la maxim cam in 5-7 secunde. Ca o comparatie uleiul 15w40 romanesc si 15w40 ELF se comporta diferit la rece, in sensul ca cel romanesc e mai vascos si curge mai greu, desi au acelasi indicativ ![]() This post has been edited by argon: 25 Oct 2005, 06:03 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
argon |
![]()
Post
#479
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mie mi s-o aplecat de discutii despre uleiuri, asa ca spuneti-va si voi parerea despre filtre.Mie mi se par OK cele de Romcarbon(Buzau), dar uni se plang ca sunt patiti cu ele...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#480
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu folosec filtre numai mann>sunt mega bune,duble la pret fata de romcarbon.ulei asa este ala ro e cam nasol!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 03:17 |