Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
![]() ![]() ![]() |
Totusi care e cel mai bun ulei de motor pentru dacie?
stargsm_ro |
![]()
Post
#811
|
||
![]() Vally Group: Members Posts: 56 Joined: 22 February 06 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio III
2007
- DJ 83 ANA Vally - Craiova ; YM: stargsm_ro
|
|||
argon |
![]()
Post
#812
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu cred ca s-a discutat de Logan in topicul asta, s-a discutat despre vechile Dacii mai mult.
Eu nu as folosi flush la o masina noua, si mai ales care nu a ers cu ulei mineral..presupun ca din fabrica ai avut 10w40. La Logan nu pune in nici un caz 20w50, vezi pe sectiunea logan, ca o sa primesti mai multe amanunte ca aici..dar in principiu lumea pune la Logan 10w40, si cum motorul e Renault, Elf cred ca e foarte bun..dar vezi cu garantia sa nu comenteze la service. This post has been edited by argon: 4 May 2006, 11:30 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
stargsm_ro |
![]()
Post
#813
|
![]() Vally Group: Members Posts: 56 Joined: 22 February 06 From: Craiova ![]() |
Si sa mai astept pana la 7.500 sau sa fac acum. Ma gandesc ca daca schimb acum apoi trebuie sa schimb pe la 10-11mii nu la 15 cand ar fi normal al 2-lea schimb.
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
- DJ 83 ANA Vally - Craiova ; YM: stargsm_ro
|
|
argon |
![]()
Post
#814
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Lasa-l cum zic ei, schimba la 7500, dar nu mai tarziu, acum la 3-4 mii nu are rost.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
stargsm_ro |
![]()
Post
#815
|
![]() Vally Group: Members Posts: 56 Joined: 22 February 06 From: Craiova ![]() |
Mersi mult de raspunsuri si rapiditate!
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
- DJ 83 ANA Vally - Craiova ; YM: stargsm_ro
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#816
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 4 May 2006, 09:34) Totusi, nu cred ca s-a stricat peste noapte (adica intr-o luna). Eu cred ca uleiul nu e bun, mai ales ca arata si altfel fata de cel dinainte, desi dupa ambalaj ar trebui sa fie acelasi lucru. Daca nu-i dau forja la 3000 ajunge la 5. o fortez/incalzesc > 4. O las iar usor sa se mai raceasca > 5. Isi pierde vascozitatea cu cresterea temp. Urmatorul schimb il fac cu un 10W40 semisintetic, sa vad cum face. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#817
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ia sa dati o parere:la mine acu la presiune nu mai urca peste 5.la orice turatie.s-a defectat?pana ieri se urca cateodata si peste 6
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#818
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
agata acu..fa proba, scoate firu' din sonda si pune la masa..ar trebui sa urce la maxim...vezi daca urca la maxim....
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andutzu |
![]()
Post
#819
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Daca e defect din sonda degeaba.Acolo cel mai sigur poti proba cu un manomentru.Indicatoarele din bord sunt mai mult orientative, nu indica 100%corect.
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
argon |
![]()
Post
#820
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
tocmai ca daca e defect din sonda e foarte buna metoda mea...daca pui firu la masa acu trebuie sa urce pana sus...daca nu urca agata acul, daca urca e defect din sonda sau chiar nu are presiune.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#821
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu,asa face din cand in cand.presiune este.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
FLP |
![]()
Post
#822
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Am cumparat berlina mea acu o luna de zile si am facut cu ea 1000 de km. Nu papa ulei. Motorul merge bine. Eu cum pot sa aflu cand ar trebui sa ii fac schimbul de ulei ?
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
argon |
![]()
Post
#823
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pai cat are cu uleiul din ea si de care este?!
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
FLP |
![]()
Post
#824
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Pai asta e ideea, ca nu stiu... Cum pot sa aflu ... ce e recomandat sa fac daca nu dau de proprietar sa imi spuna ?
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
Muttley |
![]()
Post
#825
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
DOOOH... Schimbi uleiul! Ca toate consumabilele de altfel... Asta cam e regula cand iei o masina SH.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
FLP |
![]()
Post
#826
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
Restu de consumabile fiind ? Ulei... filtru..... chiar nu stiu la ce te referi prin "toate consumabilele"
This post has been edited by Armandos: 20 May 2006, 18:27 |
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
Muttley |
![]()
Post
#827
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ulei motor si filtru, ulei cutie, antigel, lichid de frana... Eu asa as face.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#828
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si filtru de aer.bujii...
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
``GTI`` |
![]()
Post
#829
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
eu va recomand cu sinceritate sa folositi Havoline 20W50 si o sa vedeti rezultate....in primii 1500 km arata ca nou si si are presiune(la mine in primii 1000 km la relanti statea presiunea uleiul la maxim, si eu am si o problema la motor ....), si il schimbati la 4500 5000 si inca mai merge...
va mai recomand ca la fiecare schimb de ulei sa schimbati si filtrul.... |
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
argon |
![]()
Post
#830
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
tocmai, nu trebuie sa arate ca nou, inseamna ca mizeria ramane in motor, tot ce am folosit eu, elf, aral, toate se inegreau in primii 300 km, poate havoline-ul e contrafacut,,,
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
``GTI`` |
![]()
Post
#831
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
pai chiar aia e ideea mizeria ramana in motor adica in filtru.. nu cum spui tu ca la tine e negru dupa 300 km inseamna ca tu ai mizerie ``in ``motor nu in filtru
mai conteaza si ce filtru folosesti, ca majoritatea sunt hartie igienica, la tine se inegresete asa repede din cauza ca poate nu folosesti motor flush la schimbul de ulei..... |
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#832
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
La Valvoline pe pagina scrie ca se recomanda folosirea produselor gen "Engine Flush" la motoare cu peste 160.000 km. Credeti ca faceti avion din Dacie daca folositi asta la fiecare schimb?
http://www.valvoline.com.ro/content.asp?opt=detprod&id=51 Pe langa comentariul poate deplasat am si o intrebare. A facut cineva, in acelasi sezon, trecere de la 20w50 cat de cat bun la 10w40 semisintetic? Ma intereseaza ce s-a intamplat cu presiunea la cald, a crescut sau a scazut? This post has been edited by Zaheiu: 28 May 2006, 20:00 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#833
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
un ulei bun trebuie sa tina in suspensie particulele de in motor .mie agip-u 10w60 s-a inegrit complet cam dupa 1200km.motoru e f curat.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
rockhall |
![]()
Post
#834
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 28 May 06 ![]() |
Incerc un raspuns care sa clarifice anumite notiuni, deoarece (prea) multi dau sfaturi fara a avea nici cele mai elementare notiuni in materie. Iar rezultatele vor fi bani platiti din buzunarul celor care au cascat gura la aiurelile debitate de unii care "recomanda" x sau y produs. Ceea ce urmeaza sunt lucruri 100% reale (din pacate), lucrez intr-o reprezentata si ma ocup tocmai de ceea ce se discuta in acest topic.
Standardul de calitate al uleiurilor (sunt multe, unele generale, altele de producator, dar acesta este cel care conteaza cel mai mult) este API (American Petroleum Institute) si se prezinta sub forma S (pr motoarele pe benzina) si C (pt motoarele Diesel) urmat de o litera care cu cat este mai spre sfarsitul alfabetului, cu atat uleiul este mai "hightech". Ex: SG este mai slab calitativ decat un SL. In general, calitatea produsului se oglindeste intr-o pelicula foarte rezistenta, proprietati de detergent bune, protejare a pieselor din cupru din motor etc SAE (Society of Automotive Engineers) este un standard ce exista inca din 1911 si, din pacate, este inteles gresit de catre utilizatori. La uleiurile multigrad, el se prezinta sub forma xxWyy, unde xx reprezinta gradul de curgere (la rece) a uleiului monograd xxW, iar yy reprezinta gradul de curgere al uleiului monograd yy (la 100°C). Ex: 10W40 are vascozitatea uleiului monograd 10W si pe aceea a uleiului monograd 40. E gresit a se citi drept "vascozitatea 10 la rece si 40 la cald". Iata si un tabel care sper ca va clarifica anumite aspecte: Image1.png ( Size: 145.45k ) Number of downloads: 113 In incheiere spun un lucru care poate soca pe multi, 90% din uleiurile aflate in comert in Romania sunt contrafacute. Sunt uleiuri de baza, identice la toate brand-urile, la care fiecare producator adauga aditivii sai. Exceptiile sunt extrem de putine, una dinte ele fiind Motul, probabil in curand si acesta va fii "made in Romania". PS: la Dacie, uleiul se innegreste atat de repede datorta gazelor scapate in carter, care-l oxideaza, nu numai factorului de curatare nativ. Pelicula de culoare alba care se depune vara pe capacul culbutorilor si busonul de ulei se datoreaza inexistentei mansonului ce permite filtrului de aer sa capteze aer cald din vecinatatea galeriilor. E un proces complex, putini specialisti in cunosc, insa aceasta este cauza. Toate cele bune. This post has been edited by rockhall: 28 May 2006, 20:07 |
--------------------
Dacia
1410
1994
- verde
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#835
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Cam cat costa Agipul ala? E sintetic, semi? Castrol 10w60 am vazut ca e sintetic.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#836
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE Incerc un raspuns care sa clarifice anumite notiuni, deoarece (prea) multi dau sfaturi fara a avea nici cele mai elementare notiuni in materie Desi suna pompos ce ai scris mai sus, nu vad nici un raspuns clar, ai repetat ce am zis eu si altii inainte pe topicul asta..sincer nu ai zis nimic nou, e tradus dintr-un link dat de mine acu cateva pagini. This post has been edited by argon: 28 May 2006, 20:06 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#837
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Marii producatori nu se ascund ca recicleaza uleiul, o considera o chestie ecologica. Pana la urma aditivii fac diferenta la ulei. D-aia se schimba din cand in cand.
![]() This post has been edited by Zaheiu: 28 May 2006, 20:07 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
rockhall |
![]()
Post
#838
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 28 May 06 ![]() |
QUOTE(argon @ 28 May 2006, 21:05) Desi suna pompos ce ai scris mai sus, nu vad nici un raspuns clar, ai repetat ce am zis eu si altii inainte pe topicul asta..sincer nu ai zis nimic nou, e tradus dintr-un link dat de mine acu cateva pagini. Nu am avut placerea de a citi mesajele tale anterioare, am spicuit si m-am lamurit cand te intrebai daca poti amesteca un ulei mineral cu unul semi-sintetic. Da, cu telul. Strict, pe topic, pt Dacie, iarna: 10W-40, vara 15w-40 sau chiar 15W-50. This post has been edited by rockhall: 28 May 2006, 20:16 |
--------------------
Dacia
1410
1994
- verde
|
|
argon |
![]()
Post
#839
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu interpreta, am completat cu 100 de grame de semisintetic la aproape 3 litri de mineral, amandoua fiind Aral.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#840
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
agip-u 1`0w60 e sintetic 100%(asa scrie)nu am mai vazut la benzinarii./am dat in nov 81 de lei 4 l:)era promotie
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 08:06 |