Instalatie GPL
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL
auma |
![]()
Post
#151
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 19 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
RENO
KANGOO
1999
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#152
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Tot citesc pe aici de "obturarea filtrului". Nu am "GPL" dar pe la cei la care m-am uitat nu fac operatiunea de obturare. Acuma inteleg ca exista acel reglaj de presiune/debit gaz. OK. Faptul ca acel debit nu-i de ajuns incit sa formeze acel amestec optim nu denota cumva o instalatie subdimensionata?
Ma refer la instalatii ieftine dincolo, care cumva la limita ar fi [si] pentru motor de capacitatea x, in fapt ele fiind pentru motor de capacitate inferioara? Si pe care le vind cei in cauza aici la pret de instalatie dedicata motorului? Sau..poate ele sint si pentru motorul respectiv dar cu un anume tip de amestec de gaze (butan/propan)? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sddragos |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Am si eu o intrebare (sper sa nu fiu off topic). Am o instalatie BRC montata acum 6 luni, deci trebuie sa merg sa-i fac revizia nr.2. Cei de la service mi-au zis ca va costa undeva peste 400000 lei. E OK? Ce inseamna (operatii efectuate) pana la urma revizia asta? Astazi la 16:00 merg la service si as vrea sa stiu la ce sa ma astept.
Merci! |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(sddragos @ 18 Apr 2006, 10:32) Am si eu o intrebare (sper sa nu fiu off topic). Am o instalatie BRC montata acum 6 luni, deci trebuie sa merg sa-i fac revizia nr.2. Cei de la service mi-au zis ca va costa undeva peste 400000 lei. E OK? Ce inseamna (operatii efectuate) pana la urma revizia asta? Astazi la 16:00 merg la service si as vrea sa stiu la ce sa ma astept. Merci! Daca sunt de treaba, iti verifica bujiile, iti fac test de fum, ti-o regleaza din nou pe aparat, iti verifica sa nu ai eventuale scapari (scurgeri de gaz), iti verifica filtrul de gaz, ti-l schimba daca e murdar si DOAR DACA VREI sa ti-l schimbe (acesta costa in jur de 300-400 de mii. Revizia in mod normal e gratuita. Daca nu sunt de treaba iti schimba direct filtru de gaz fara sa te mai intrebe, il arunca pe cel vechi, chiar daca mai e bun, si-i mai pune ceva la pret si pentru ceva manopera.... Daca nu apar probleme mai grave, cu maxim 500 de mii ar trebui sa scapi de revizie. Numa bine.... |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
sddragos |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Merci pentru informatii.
Pana la urma, e gratuita revizia sau nu? Adica, daca nu-mi schimba filtrul de gaz, tot ma costa 50 RON? Tipul ala nu prea mi-a lasat de inteles ca as scapa fara 40-50 RON. A zis ca dureaza vreo juma' de ora pana face verificarile. Altii mi-au zis ca ei nu s-au mai dus la revizie. Totusi, parca imi pare rau sa pierd 12 luni de grantie. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca am rezolvat cu reglatul. Am vorbit la telefon cu tipul care mi-a montat instalatia si m-am lamurit: i-am dat avans mai mare si am reglat un pic presiunea si merge mult mai bine, adica nu mai face. Tipul mi-a zis sa ii mai desfac si o juma de tura la robinetul de debit (si asa e are dreptate se simte un pic lipsa de vana) dar am lasat-o asa ca merge bine.
@diaconuliuviu Mai cum sa iti spun eu: anul trecut cand mi-am montat instalatia (nu a fost noua, a fost data jos de pe o dacie) mergeam cu filtrul un pic intredeschis (incapea o tigara pe acolo) dar tot tipul care mi-a montat-o a zis ca se merge cu el inchis (unii pun un capac de spray si il gauresc ma rog treburi incurcate) si pe urma mi-a explicat ce am mai scris si eu pe aici cu debitul si presiunea gazului. In mod normal obturarea trebuie facuta bine sa nu traga aer pe undeva. Ce se poate intampla: de ex sa iti sufle ralantiul sau pur si simplu iti sufla aer fals daca nu e etansat bine. Oricum asta e ideea pentru care se obtureaza: la instalatiile GPL nu exista reglaj de aer/gaz ci numai presiune, debit si se mai regleaza vacumul ala al instalatiei dar cica la ala nu se umbla decat masurat nush cum. Principiul de reglare presupune zic eu stabilirea unui debit de aer dat (prin obturare cel mai simplu) dupa care la volumul dat se trece la reglat debitul si presiunea. This post has been edited by ionutctn: 18 Apr 2006, 13:31 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#157
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Stai, ca nu pricep:
In cilindru nu e necesara aceeasi cantitate de aer ca la benzina pe seama careia sa se faca amestecul cu CIT GAZ E NECESAR? Adica trebuie aer mai putin si gaz mai putin? Adica gazul e de putere calorica mai mare ca si benzina si trebuie aer mai putin pentru gaz mai putin? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
afh |
![]()
Post
#158
|
![]() !!!! Group: Members Posts: 142 Joined: 11 November 04 ![]() |
am o instalatie tomaseto. știe cineva un service în bucurești unde să îi fac o verificare și o reglare?
|
--------------------
toyota
corolla sedan
2010 nu face niciodată ceva pentru prima oară!
|
|
emircea |
![]()
Post
#159
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ba este necesar acelasi volum de amestec aer - GPL.
Cine are probleme si tre sa gatuie intrarea dinspre filtrul de aer, sigur are o problema cu instalatia. Fie cu vacuum-ul, fie e subdimensionata pentru motor. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#160
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@emircea
Pai asta presupuneam si eu mai sus, de asta ma miram. Mai ales ca se spune ca pe gaz se pierd citiva caluti fata de benzina - de aici presupunerea ca gazul e caloric mai slab ca benzina. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#161
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Eu am GPL instalatie marini cu plaman automat pe nova gt si nu mi-au zis sa astup vreo gaura de aer. Ba mai mult, eu am scos racordul intre filtru si galerie, mi se pare ca merge mai bine (valabil asta iarna, acum oricum nu-si trage aer pe acolo.
Gaura e in carburator, doar in prima camera. Am inteles ca se pot pune 2 intrari, in ambele camere. This post has been edited by Zaheiu: 19 Apr 2006, 11:08 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
LYM |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 194 Joined: 18 January 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu cum e a ta, dar la instalatia mea, daca pun pana in fata filtrului de aer (cu el pe deschis) se opreste motorul imediat.
This post has been edited by LYM: 19 Apr 2006, 09:29 |
--------------------
Dacia
1310
- GJ-15-LYM
|
|
3rr0R |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 17 April 06 ![]() |
eu am o nova gt si acum 3 zile i-am pus gaz.cum au reglat-o baietii aia de la service a mers bine (numai ca pleca fff greu de la semafor;ma depaseau toti
![]() ![]() |
--------------------
dacia
nova gt
- b-17-*** Nova GT - in 5-6 ani o sa o fac sa mearga cum trebuie!!!11oneone
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#164
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Adica din ce spui tu aveai aer INSUFICIENT, nu prea mult.
Deci...nu prea e nevoie de obturat filtrul. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Zaheiu |
![]()
Post
#165
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Mi-am reglat si eu instalatia cu analizorul de gaze. Aveam Lambda=1,5. Si eu ziceam ca merge bine. Asa ca daca vreti reglaj la gaze folositi un analizor. Nu costa mai mult de 30 ron, dar stii ca e reglata bine. Nu degeaba au masinile noi sonda lambda!
Folclorul spune ca pe gaz se ard scaunele supapelor. Cred ca am gasit explicatia: amestecul sarac, ce creste temperatura in cilindrii. 2 posibile cauze: 1. Celebra faza aberanta cu astuparea prizelor de aer de la filtru. 2. Amestecul reglat sarac, considerand ca este normal ca masina sa traga mai greu pe gaz. Ce ziceti? This post has been edited by Zaheiu: 27 Apr 2006, 09:54 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#166
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Aberam. Daca astupi filtrul se face amestec prea bogat.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
ksi_id |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 27 Apr 2006, 15:27) Daca astupi filtrul de tot se opreste, daca astupi pe juma chiar mai mult o sa ai consum de 18 ![]() Cea mai buna instalatie este BRC, nu am avut nici o problema cu ea, am peste 100K KM si inca mere bine si chiar consum vara de 8,5/9 in oras si iarna 10/10,5 de asemenea in oras, iar in afara la viteza de croaziera 120, 130 ia 8% |
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#168
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Deci sa inteleg ca am avut dreptate? Ca majoritatea instalatiilor is subdimensionate? In afara de brc? (nu vreau sa iasa reclama)
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sddragos |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Votez si eu pentru BRC. A meritat 1050 RON.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
geonic |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 3 March 05 ![]() |
.... iti verifica filtrul de gaz, ti-l schimba daca e murdar si DOAR DACA VREI sa ti-l schimbe (acesta costa in jur de 300-400 de mii. Revizia in mod normal e gratuita....
Spune-mi si mie unde este acel filtru de gaz te rog |
--------------------
logan laureat 1,6
berlina
2006
- ag-71-ary logan laureat 1,6
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(geonic @ 28 Apr 2006, 13:03) Este in electrovalva de gaz. Se schimba foarte usor, desfaci surubu cu o cheie de 10 (depinde de marca instalatiei), o sa fasaie putin pana iese gazu care mai era pe acolo, scoti filtrul afara si bagi altul, sau daca mai e bun cel actual, il rotesti cu 90 de grade si-l pui la loc (daca e mai noua instalatia, filtrul ar trebui sa fie cat de cat curat pe jumatate). |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#172
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.390 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Apr 2006, 10:37) Deci sa inteleg ca am avut dreptate? Ca majoritatea instalatiilor is subdimensionate? In afara de brc? (nu vreau sa iasa reclama) Nu e subdimensionare, ci reglajul de vina. Asta am inteles eu de aici . Cred ca ar merita 50 de euro pentru un reglaj corect. This post has been edited by einstein1984: 30 Apr 2006, 20:31 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#173
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, dar se pare ca si reglajul e "monopunct".
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mike1st |
![]() ![]()
Post
#174
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 12 July 06 ![]() |
QUOTE(adumitrachy @ 18 Jul 2004, 23:35) Faza cu pornitul pe gaz o pateam si eu. Cateodata nu pornea nici daca o impingeam. Beleaua era de la robinetul ala care intra in carburator Am aflat cum se regleaza instalatia ca la carte. I: se da filtrul de aer pe iarna, dar se scoate racordul flexibil dintre filtru si galerii II: se strange la max robinetul ala care intra in carburator , dupa care se da drumu la fix 4 ture III: din suruburile alea 2 de pe pulmon se regleaza relantiul gros si relantiul subtire IV: daca motorul e prea puturos dupa reglaj, se mai da drumul cu 1/2 ture din robinet; daca vi se pare ca trage prea tare, se mai strange cu 1/2 ture La mine, mi-a reglat instalatia cu motorul oprit, dar imi explica ce regleaza. Cand i-am dat cheie, a pornit la sfert si merge perfect. Consumul este de 7.5 in afara, cu 2 oameni in masina si mers constant cu 100-110. Inca ceva: am vazut un pulmon desfacut dupa 25.000 km: era plin cu ceva in genul cenusei. Eu am deja 50.000 km pe gaz si nu am desfacut niciodata pulmonul. Cat de curand ma duc si eu la o revizie cu el. Is curios la cumj arata innauntru. Salut! Am si eu o intrebare: e vorba de 4 ture complete (360 grade) sau 180? Daca deschid 4 ture complete (360 grade) ramin cu surubul in mina ![]() mike |
--------------------
DACIA
1310L
1998
|
|
rerecroS |
![]()
Post
#175
|
Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 28 April 06 ![]() |
Reglat pe analizor la mine e desfacut 2 ture (2x 180grade); cateodata ii mai dau drumu inca 1 tura (1x 180grade) sa traga in pic mai bine. (PS: turele astea le-am calculat turand masina pe la 2000rpm, apoi strangand treptat de surub pana aproape se opreste; din acest punct desfac 2sau3x 180grade[ture]
|
--------------------
Renault
Megane 2.1
2005, 1.5 dci 80CP
|
|
picard |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 24 February 06 ![]() |
Stie cineva ce firme comercializeaza instalatii si piese pt Bedini?
Am nevoie de o membrana pt vaporizator. Merci. |
--------------------
Alfa/Ford
159/Mondeo
2006/2004
- x-xx-xxx Looking good is more important than looking where you're going
|
|
florincaprioara |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 13 September 06 ![]() |
Imi spuneti si mie la o instalatie ruseasaca neomologata se poate regla sa mearga bine ;am consum cam mare si nu merge rotund
|
--------------------
dacia
1310
1993 TLE
- SV07vxn
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#178
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Salut,
1) Am cumparat o DACIA din '98 cu GPL insa nu am actele la instalatie. Dupa ce o radiez credeti ca o sa am probleme la RAR cand o sa merg sa-mi faca identificarea pentru a o inmatricula pe numele meu ? Cat ma va costa inmatricularea si care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez in vederea inmatricularii? Sambata merg la BUCURESTI sa radiez masina. Mai am nevoie de rovigneta daca o radiez si daca da mai este valabila rovigneta dupa radiere? 2) Am si o mica problema la instalatie: imi stau toate becurile aprinse indiferent daca are sau nu gaz! Ce pot sa fac ca sa remediez problema? Mentionez ca nu are capacul ala de plastic la butelie. Multumesc pentru raspunsuri! |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#179
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
La punctul 1 ori dai spaga la greu ori o omologhezi daca nu !!! nu ai nici o sansa sa treci de identificare .... (am patit-o eu cu o nova din cauza carburatorului...)
costuri imnatriculare .... cam 150 ron cred poate si mai mult .... daca iei numere provizorii 30 zile mai pui 50 ron ... Rovinieta este valabila dupa radiere doar daca pastrezi numerele daca nu alta nou obligatoriu asigurate pe numele tau. Este devina comutatorul ... benzina - gpl ...la BRC costa cam 140 ron nu stiu ce instalatie ai .... total pregateste vre-o 150 inmatriculare ; 50 numere provizorii ; cel putin 100 ron comutatorul ... posibil rovinieta vre-o 80 ron ; asigurate obligatorie RCA pe numele tau ... cam 100 ron ...total... vre-o 500 ron .... sper sa fie mai putin .... ca tre sa fac si eu asta ... detalii acte uite aici tot ce trebuie http://www.prefecturabucuresti.ro/eKontent...auto/index.html |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ionut.tanase @ 13 Nov 2006, 11:37) Salut, 2) Am si o mica problema la instalatie: imi stau toate becurile aprinse indiferent daca are sau nu gaz! Ce pot sa fac ca sa remediez problema? Mentionez ca nu are capacul ala de plastic la butelie. Multumesc pentru raspunsuri! Pai in situatia asta sunt 2 cauze ambele de la comutatorul benzina/GPL: ori comutatorul nu e al instalatiei de pe masina, ori nu mai functioneaza bine. Iti spun asta pentru ca si eu am pe masina instalatie Lovato dar comutatorul este de Stefaneli pentru ca nu se potrivea ala al ei la partea electrica a instalatiei nush de ce mi-a explicat ala de mi-a montat-o dar nu prea am inteles eu la momentul ala. Comutatorul initial al instalatiei nu avea afisaj de nivel gaz in butelie iar asta de mi l-a montat are dar nu imi arata bine, adica sta aprins la maxim tot timpul. Pe mine nu ma intereseaza ca stiu cam cat gaz mai am, de obicei pun km partial in functiune. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 12:23 |