dacie '94 = 150km/h
![]() ![]() ![]() |
dacie '94 = 150km/h
SYL |
![]()
Post
#31
|
||
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|||
spyderman |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
Glumesti,nu-i asa?
|
-------------------- spydi
|
|
fnp |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca vreti sa-i dati maxim SCOATETI MOCHETA! :mrgreen:
|
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
eu cu junghiul meu m-am apropiat de (si daca mai era drum cu siguranta ca atingeam ) 150 pe ceas dar eram cu a IV-a; cu a V-a, cu aceeasi ocazie (tocmai ii montasem cutie cu 5 trepte) n-am reusit sa trec de 140. (ce sa-i faci, motor mic de 1300); nu se poate ca din cauza cauciucurilor de 175/70 (care la urma urmei au cam acelasi diametru cu cele de 155/78 si sunt doar mai putin mai mari decat cele de 165) sa nu se treaca de 130!
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
GabiS |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 February 04 From: Ploiesti/Bucuresti ![]() |
Diferenta dintre 165/70/13 si 175/70/13 e de 2.5km/h la 100km/h, adica avand cauciucuri de 175 cand vei avea 102,5 la ora ceasul iti va indica 100. E cam mica difenta totusi...
Eu cu junghiul meu am ajuns pe la 145/h in a 4-a ca mai multe nu are, pe undeva pe la 5000rpm, motor de 1300 cu putin ulei atunci cand am inceput sa vad cat mai duce, reglat prost, cu bujiile pline de calamina si astea cu distanta prea mare. uleiul ala putin de dinainte sa o omor a ramas si mai putin dupa, ca deh, consuma ulei nu se joaca, mai ales daca trec de vreo 3500(are o mare afinitate pentru fumul albastru). Mai mult nu mergea, ca loc am avut berechet(linie dreapta, 2 benz si noaptea). Acum dupa ce am mai bibilit-o putin sunt curios daca atinge 150. |
-------------------- |
|
spyderman |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
A mea consuma 6.7% in afara in conditiile in care in oras imi ea 11%
|
-------------------- spydi
|
|
dacis |
![]()
Post
#37
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Vad aici o confuzie regretabila, pe care am mai intilnit-o si in alte topicuri. Nu sunt citusi de putin "meserias" asa ca am sa incerc sa prezint problema in limbajul meu de sofer oarecare. Anvelopele sunt caracterizate de trei dimensiuni pe care am sa le numesc in cele ce urmeaza 1) diametrul interior (la Dacia 13 toli / inch), 2) latimea (la Dacia de pina prin 96-97 155 iar la cele de dupa 165 -- vorbesc de ce scrie in cartile de identitate si in certificatele de inmatriculare) si 3) inaltimea (sau grosimea ei, 60, 65, 70, 80). Apelind la amintirile ramase in urma unora dintre putinele materii utile din scoala -- fizica si geometria -- constatam ca daca doua roti se invirtesc cu aceeasi VITEZA DE ROTATIE (puteti sa numiti asta si frecventa), cea care parcurge o distanta mai mare (si, in cazul nostru, cea care confera vehicului pe care il pune in miscare o viteza mai mare) este cea care are un diametru mai mare, dupa formula PI x D ori o raza mai mare, cu formula 2PI x R. Tinind seama de faptul ca diametrul interior -- diametrul jantei -- este de 13 inch ceea ce ne poate fi modoficat pentru a influenta viteza de deplasare -- in plus, evident -- este alegerea unei anvelope mai inalte, iar nu a uneia mai late! Asadar, daca vreti sa mergeti cu viteze mai mari, alegeti anvelope de 80. Un alt avantaj al acestei alegeri este acela ca nu intrati in conflict cu legea, in actele masinii specificindu-se doar diametrul interior (= diametrul jantei) si latimea anvelopei, dar nu si inaltimea ei. In al doilea rind, scade consumul, caci aceeasi viteza de rotatie a rotilor determina o viteza de deplasare a vehicului mai mare. Aproximativ, viteza de deplasare creste cam cu 4-6 la suta, ceea ce inseamna ca si consumul scade la fel. P.S. Evident ca rezultatele de mai sus sunt obtinute prin simplificari, pentru ca, de exemplu, in mers anvelope mai inalte se "lasa" pe sosea mai mult decit anvelopele mai putin inalte. In al doilea rind e adevarat si ca anvelopele mai late se "lasa" mai putin decit cele mai inguste si mai au in plus si alte avantaje. Una peste alta, chiar micsorind din cifra de mai sus si tot ramin ceva avantaje (viteza, kilometri parcusi, deci bani) ale utilizarii unor anvelope mai inalte in locul celor standard de 70. Eu unul am o masina din 95 (si aproape 100000 Km), dotata pe fata cu anvelope de 80, care din acest motiv + altele (poate mai importante!) ma ajuta sa fac un drum Iasi - Piatra Neamt, circulind aproximativ cu viteza maxima legala (100, 90 si 50) cu un CONSUM MEDIU de sub 7, in conditiile in care mai bine de o treime din drum sunt localitati (si radarele aferente) iar masina este plina. Sa nu credeti ca masina este impecabila ori ca are cine stie ce chestii. Nici pomeneala, este chiar destul de hirbuita si trebuie si reparata -- cind merg mai mult de 10km presiunea uleiului nu depaseste, la 3500 de ture, 2,5 iar la relanti mi se aprin citeodata beculetele. Asta e... |
||
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|||
SYL |
![]()
Post
#38
|
||
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
GRESIT !!! IN actele masinii sunt specificate TOATE cele 3 dimensiuni ale anvelopelor. Spre exemplu la mine in talon scrie 165/70 R13. Deci intri in conflict cu legea daca pui niste anvelope cu talonul mai inalt decat cel specificat !! |
||
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|||
B-34-SGM |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
paulp |
![]()
Post
#40
|
||
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Gresit :twisted: La mine in talon scrie: 165/70/1 Deci pot pune jenti de orice diametru :twisted: Si am observat ca nu sint singurul caruia i s-a trecut asa in talon. Probabil de cind a aparut Scala cu jenti pe 14 nu mai conteaza diametrul :twisted: Cine vinde niste jenti pe 14? :twisted: |
||
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|||
Daddy |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Cutiile de viteze cu 4 trepte, ansamblate in Franta, daca sunt "ajutate" de cauciucuri depasesc 150.
Problema consta in suspensie - poate fi "corectata" cu niste telescoape foarte bune, import - si in frane care nu stiu inca cum pot fi "corectate" |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
spyderman |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 18 May 04 From: Galati ![]() |
|
-------------------- spydi
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#43
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Dacia din 95 5 trepte benzina 98-petrom 145 km/h singur am mers cam 3 minute dar parca eram cu lamborgini la 400!! se auzea parca iesea motoru afara!!!!!!! :vmad: :vmad: :vmad: :vmad:
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bogdan3l |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
B-34-SGM, din cate deduc eu din poza aia o dacie nemodificata ar trebui sa atinga 180 km/h? adik din cate stiu eu motorul de dacie dezvolta puterea maxima 62cp la 5200 rpm iar in poza turometru indica 4600 rpm deci teoretic ar trebui sa mai duca. asta inseamna ca loganul 1.6 care are 90 cp ar lua usor 180-190 km/h?
am inteles ca pana acum nu s-a atins nici viteza data de constructor |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
AC |
![]()
Post
#45
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Asa e, sigur, pe vremea cand faceam ciclism am atins si eu 125km/h!... 8) ... P.S. Ce motiv ati avut (moderatorii) sa excludeti pe un tip de pe acest forum daca a zis una mai putin gogonata (filtru de aer BOEING)+etc??? :x |
||
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|||
B-34-SGM |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
bogdan3l, se vede ca nu ai mers cu o dacie la blana. Teoria e buna, dar practica ne mananca.
La cei 62 cai pe care ii avea atunci, motorul nu putea sa depaseasca 4600 ture in treapta a 5 a.Asta fara sa bata vantul din fata.Nici in a 4 a nu depasea 5000 ture. Acum dupa modificarile facute la motor am ajuns la 5900-6000 ture in a 5 a, si aveam 185, viteza verificata de 2 masini care au mers dupa mine/in paralel.Aveam in Weber DGAS 32/26 progresiv Acum i-am schimbat carburatorul, demarajul s-a inbunatatit mult (am un weber DGAR 38/38 sincron). Sunt curios daca ajung la 6500 ture in a 5 a, sa trec de 200 :vmad: Daca nu montez carburatoarele orizontale, si sigur ajung la 6500 ture in a 5 a. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
paulp |
![]()
Post
#47
|
||
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Off-topic
AC, omul a zis ca deduce, nu ca ar fi mers cu viteza aia. Pe cind mirica, chiar sustinea cu tarie acele gogosi. Dar nu sint in masura sa comentez deciziile "conducerii" :evil: On-topic: Nu uitati ca la viteze ceva mai "rasarite" mai intervine un factor destul de importnat: coeficientul aerodinamic. :wink: Care la Dacii este mirabilios :vmad: . Daca ati face toate testele astea de viteza pe niste role intr-un garaj, probabil ca s-ar obtine acele viteze absolut halucinante pentru o Dacie. Dar asa dati-mi voie sa am mari rezerve. EU vad ca si la Nova, care are totuzi 1.6L si 72 de cai teoretic, sint probleme cu cresterea in viteza cind treci de 140. E drept ca eu am renuntat la dublucorp asa ca mai mult de 150 cu ceva ajutor de la vint nu scoate, decit daca ma agat de un Ferrari :wink: |
||
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|||
bogdan3l |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
B-34-SGM, adevarul e ca nu am mers niciodata cu pedala la blana si am mers si cu 135km/h ( sa nu zic 140 ca nu e frumos sa minti) dar de la 120 accelereaza foarte greu.
acum masina ta e complet diferita de o dacie normala asa ca nu se mai poate face nici o comparatie :mrgreen: si inca ceva ce nu inteleg : de ce constructorul a spus ca puterea maxima e la 5250 rpm daca in realitate nu poti atinge turatia asta in cea mai inalta treapta de viteza? |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
Sony |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Conteaza enorm benzina. Eu, la berlina din 97, am bagat OMV si la 90 km/h ma rugam de ea sa accelereze, acul vitozemetrului se misca imperceptibil, iar mie imi venea sa urlu de ciuda pt ca eram pe E85 si e imposibil sa mergi incet pe acolo. Apoi am bagat benzina Petrom si, intr-o depasire, am urcat lejer pana la 125 in treapta a 4-a. Mai mult nu am avut curaj deoarece permisul meu avea mai putin de o luna, dar masina mai putea destul.
Asa ca aveti grija de unde alimentati! |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Masina mea ajungea la 5800 ture in a 5 a, ieri am fost pe autostrada, si facand gresala sa bag benzina de la lukoil, nu a trecut de 5000 ture nici sa o bat. Viteza maxima pe care am atinso, 165, a mers un priten cu un A 8 in paralel cu mine.
Sunt multumit cu benzina de la Petrom... |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
St |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.466 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Masina mea ajungea la 5800 ture in a 5 a, ieri am fost pe autostrada, si facand gresala sa bag benzina de la lukoil, nu a trecut de 5000 ture nici sa o bat. Viteza maxima pe care am atinso, 165, a mers un priten cu un A 8 in paralel cu mine. Sunt multumit cu benzina de la Petrom... DAr masina ta are modificari la motor, deci nu se compara cu dacia obisnuita, eu cu berlina mea din 2003 si 23.000km nu cred ca prind mai mult de 170, pe kilometraj. am mers maxim cu 135, cu limitatorul de sub pedala nedemontat. Sa tineti cont ca kilometrajul arata mai mult decat are masina in realitate, la a mea la 63, pe bord am 60. Apropo am motor pe injectie. fara nici o modificare la masina sau la motor. |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
Ov |
![]()
Post
#52
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
st2005, sa nu te puna necuratu' sa scoti limitatorul ala de sub pedala, ca ala e acolo ca sa nu fortezi clapeta de aer din corpul injectorului. Este reglat astfel incat, la pedala apasata la maxim sa corespunda o deschidere MAXIMA a clapetei. Daca il scoti, s-ar putea sa rupi ceva.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#53
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ov, uita-te citi ani are domnul de mai sus, si da-i sfaturile lui taica-su :twisted:
Aloo, pustimea, inainte de a ma enerva de tot, mai taiati coada la vulpe, ca pina va vedeti cu rozaliul in buzunar mai e, iar mersul pe drumuri de tara cu fereala de potera nu se pune :vmad: Or, veti fi niste Shumi ascunsi si nu v-a descoperit Dan Alexandrescu sa va promoveze :mrgreen: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
paulp |
![]()
Post
#54
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Ca sa fie clar, si eu am inceput soferia la 14 ani, dar tot pe drumuri de tara, si prin lanuri de porumb, ca in '86 era oleaca mai greu cu potera :twisted:
Dar, de aici si pina la a spune ca am tras o "liniuta" cu 135/h e cale lunga (pina n-am facut 1 an de permis, n-am avut curaj sa sar de 100 :wink: ). Asa ca, daca nu sinteti cumva la o scoala de VTM, mai moale cu vitezele astea ametitoare, ca mai era unu pe aici cu filtru de avioane si n-a ajuns bine :evil: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
paulp |
![]()
Post
#55
|
||
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
ST2003, ia mai spune o data cum e cu kilometraju asta :twisted: |
||
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|||
St |
![]()
Post
#56
|
||||||||
![]() Membru Group: Members Posts: 4.466 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu, aia e acolo ca sa nu fortezi motorul cat timp e in rodaj. Poate nu stiu eu bine.
Pai sunt chiar taicasu.
Pai faza asta cred ca e la toate masinile, pt. ca daca scapi piciorul putzin mai tare pe acceleratie, sa nu de pasesi viteza legala. Normal la viteze mai mari cred ca diferenta e mai mare, se pastreaza proportiile. |
||||||||
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|||||||||
paulp |
![]()
Post
#57
|
||
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
:vmad: Si umbli cu cioara vopsita si te dai tinerel de 14 ani ai :twisted: . La citatul de mai sus, cred ca ai vrut sa spui invers. La 63 pe ceas, in realitate n-ai decit 60 :wink: |
||
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|||
uzispeed |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 29 March 04 From: Timisoara ![]() |
Salutare tuturor!
Sa va zic isprava mea: am schimbat discul de ambreiaj, cablul de la kilometraj, singur in masina, cu pedala de acceleratie lipita de podea si pe drum drept am mers cu viteza maxima de 170 km/h la 4200 turatii pe minut, atata indica la bord. Inainte de a schimba discul, am mers cu maxim 160 (am facut si o poza ca nu ma crede nimeni). Acu nu o am la mine, dar o sa o postez maine (pt cine e curios). |
-------------------- Nokia - CoNnEcTiNg PeOpLe!
|
|
AC |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
...ametesc de-a binelea... :shock: :shock:
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
uzispeed |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 29 March 04 From: Timisoara ![]() |
Dupa cum am promis, atases si poza (ca dovada). Credeti ce vreti. Eu va zic ca merge.
Attached thumbnail(s) Image(182).jpg ( Size: 29.78k ) Number of downloads: 250 |
-------------------- Nokia - CoNnEcTiNg PeOpLe!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 13:36 |