bujie Dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
bujie Dacia 1300
decoy |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 8 June 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
omule, zii sa cumpere bujii din romania, toti cumparam de pe aici...CE DUMNEZEU, TREBE BUJII DIN CANADA PT O DACIE?nici nu m-ar mira sa nu se gaseasca pe acolo...e mai mare daraua decat ocaua!
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Cea mai buna solutie pt dacie : se cumpara 4 bujii NGK cu filet lung, si 3 electrozi. Se strunjeste filetul in plus(cel care intra in camera de ardere), pt a nu se depune calamina pe el si sa nu se mai poata desface bujiile.Rezultatul : 1. scanteia e data mai spre centrul camerei de ardere, rezultand un randament mai bun 2. Bujia ocupa un spatiu in camera de ardere, ceea ce duce la marirea raportului de compresie. In concluzie, fuge mai rau :mrgreen:
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#4
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Da ce are sinteromul ? Eu aproape numai sinteroame am pus pe a mea si sunt foarte bune
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote]1. scanteia e data mai spre centrul camerei de ardere, rezultand un randament mai bun 2. Bujia ocupa un spatiu in camera de ardere, ceea ce duce la marirea raportului de compresie.[/quote]
- Argumentul "2" are sens. - Argumentul "1" nu este valid dpdv tehnic. Camera de ardere la Dacia 13x0 are forma de pana (nu de pasare, evident). La astfel de chiulase, toata ideea este ca arderea amestecului sa fie initiata in zona mai larga a penei, adica exact in locul in care se afla bujia in configuratia standard. Ca urmare, un rezultat mai bun se obtine folosind bujii de lungime normala, dar marind raportul de compresie prin frezarea chiulasei. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
beby1300 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 19 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si eu am avut probleme cand am vrut sa schimb setul de bujii pentru ca pe piatza se gaseau numai pentru motoar de 1400cc.
toata lumea imi recomanda bujiile pentru DACIA.. iar eu incercam sa le explic ca: "am motor mai vechi de 1289cc si pe el merg alte bujii, ca una e motorul de 1400cc si una e ala de 1300cc". nu am scos decat un: "lasa dom'le ca merge, eu cu de astea merg si sunt f b." |
-------------------- ***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
|
|
tarzy |
![]()
Post
#7
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
asta-i buna, pai eu tot motor de 1289 cc am, iar cand am luat bujii (Briks) am cerut de DACIA. cam care ar fi codurle (serie sau orice altceva ptr identificare) specifice Daciei cu motor de 1300
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
decoy |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 8 June 04 ![]() |
"Al Cap0nE: Da ce are sinteromul ? Eu aproape numai sinteroame am pus pe a mea si sunt foarte bune"
Sinteromul n-are nimic, doar ca asa cum am zis probabil ca au cel putin 20 de tipuri de bujii. Cand spui doar Sinterom, de fapt nu spui nimic. Nu vreau sa fac pe desteptul ca si eu eram la fel inainte, e un mod de gandire adanc inradacinat in noi toti. Tin minte ca inainte de 90 ziceam: "ba, am vazut o Toyota, ce misto arata..." Toyota...de care? - Nu ma impiedicam eu de detalii de-astea :-) Am gasit pana la urma o referinta catre 14NP18 de la Sinterom care se pare ca e echivalenta cu BP4H de la NGK. O sa aiba tot filet de 1/2" lungime asa ca problema cu strunjitul nu se mai pune. Bineinteles ca sunt si in Romania bujii, da cand omu' nu intelege... El crede ca Dacia lui merge ca un rahat ca nu sunt bujiile destul de bune. Poti sa pui si mama bujiilor daca restul nu e reglat cum trebuie si daca motorul mai consuma si ulei si murdareste bujiile... Toate bune. |
-------------------- |
|
lurch |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 12 June 04 From: Dupa usa ... ![]() |
Hai sa va spun ceva ciudat. Pana sa fac setul motor, masina mea mergea ok cu sinterom si brisk, dupa ce i-am facut setul motor, cam la 1000-1500 trebuia sa schimb bujiile (tot sinterom sau brisk). Mai exact dupa 1000-1500 de km cu setul nou de nujii motorul o dadea in balba rau de tot, nu mai puteam merge deloc. Pana cand m-am suparat odata si mi-am luat ACDELCO made in France (de la lukoil parca - 80k bucata). Le am deja de ~3500 de km si merg f.f.f.f. bine la fel si motorul. Asa ca personal le recomand cu incredere.
Poate sa ma lamureasca si pe mine cinva in schimb cu bujiile bosch ? M-ar manca sa-mi schimb bujii, bobina, fise, baterie cu sice mai gasesc toate cu Bosch. Ce zice-ti ... se merita ? |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005 Ambition
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
pentru motor de 1300 sau cu uzuri se recomanda bujii "mai calde" adica de 225; motorul de 1400 fiind mai comprimat, necesita bujii "mai reci" adica de 240; ambele au filet scurt de 14; au aparut bujii cu plaja mai mare care reprezinta un compromis pentru ambele tipuri de motoare; daca mai au si izolatorul/electrodul central aparent , mai bine; eu folosesc numai Sinterom (pe nou 14NP18 ) pentru ca am avut o "experienta" cu niste Champion L87Y (compatibile cica cu motorul de dacie): dupa 100 de km de intreruperi si zdruncinaturi le-am dat jos si le-am pus inapoi pe vechile Sinteroame.
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#11
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Ai avut ghinion cu ele, nu vad de ce nu ar fi mers bine daca ar fi fost marfa buna shi nu calitate Romania.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
OCEBE |
![]()
Post
#12
|
||||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
culmea e ca erau cumparate din Germania! |
||||
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|||||
AC |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Si ce daca erau din Germania si n-aveau cifra termica corespunzatoare? (banuiesc)
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
L87Y cica ar fi echivalente
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
nelu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Am gasit pe net ca L87Y este echivalenta cu Bosch W7BC, care este recomandata pt Dacia cu carburatie. Mai este echivalenta cu NGK BP6HS.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
bog_cip |
![]()
Post
#16
|
membru Group: Members Posts: 215 Joined: 16 July 04 From: Brasov ![]() |
Eu am Bosch W7BC si merge masina struna 1310. Le am de > 20.000 km si sunt multumit. Din cind in cind le mai curat si dupa aia merg ca noi. Cu Sinterom dupa mximum 9000 km trebuie sa le arunc, nu mai erau bune de nimic.
|
--------------------
Toyota
corola sedan
2008
- -----
|
|
Radduu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
mda...bujiile mele erau negre azi cand le-am desfacut sad.gif
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
sunt rare ocaziile cand la daciile pe carburatie, cghiar daca motorul e reglat ceas, scoti bujiile altfel decat negre...
a mea mere excelent, si dupa cateva mii inegreste bujiile oricum... |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
Ivo |
![]() ![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 2 December 04 ![]() |
am si eu niste bujii bosh cu 4 electrozi cu filet lung. ![]() intrebarea este daca e vreo problema cand le pun la dacia mea 1310 avand in vedere ca au vreo 10mm in plus in camera de ardere. tocmai vreau sa plec la munte cu ea si nu as vrea sa o busesc acum, dar nici nu mi-ar strica sa aibe putin mai multa vlaga in ea. poate vad cum ii cenzurat pistonu' una la bujie de mi-o zboara prin capota! ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
berlina
- TR50AAM
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#20
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Fara sa fiu sigur pe mine am sa iti recomand sa le folosesti asha cum sunt weekendul asta, dar dupa aceea scoate-le usor si ia o bujie sinterom de dacia, ia masuri si pileste cu flexul restul de filet de la bujii pt ca altfel se vor cimenta si le vei scoate cu tot cu filet din chiuloasa. sa ne dai si niste impresii legat de cat de bine trage.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
Ivo |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 2 December 04 ![]() |
sigur 10mm in plus nu imi ajunge la piston???
|
--------------------
DACIA
berlina
- TR50AAM
|
|
paulp |
![]()
Post
#22
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
"Fiecare user este responsabil de ceea ce scrie. Conducerea acestui forum nu isi asuma responsabilitatea privind opiniile dumneavoastra. "
Adica, daca iti va sparge pistonul e doar vina ta ![]() Mai frate, ia si tu si pune niste inele distantiere astfel incit sa intre in camera exact cit o bujie normala! |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#23
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
EU cred ca nu va atinge bujia si chiar daca o va atinge nu se va intampla decat sa strambe electrodul . Altceva ce.
Apropo bujiile alea brisk in 3 electrozi recomandate pt tico , care au filet lung se pot folosi si la dacia?! |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
cristidb |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai faceti experimente cu bujiile. Bujia e foarte importanta pentru un motor. Eu folosesc bosch w7bc si pe nova si pe berlina(1400). Sunt foarte bune, dar putin mai reci decat sinterom pentru aceleasi motoare. Daca mergeti incet, cu socul tras, subturat, se vor murdari pentru ca nu ajung la temperatura de autocuratare.
Pentru 1300 trebuie niste bujii putin mai calde. In general motoarele cu raport de compresie mai mare au nevoie de bujii mai reci. Nu e bine sa folositi bujii cu filet mai lung. In afara de a aprinde amestecul, rolul bujiei este de a disipa caldura din camera de ardere. Caldura se transfera prin izolatorul electrodului central spre filetul bujiei si apoi spre chiulasa. La bujiile reci izolatorul electrodului central este mai scurt, incat sa disipe mai multa caldura din camera de ardere. Daca se monteaza o bujie prea rece ea nu va ajunge la temperatura normala de autocuratare. Daca se monteaza o bujie prea calda electrozii se pot topi sau izolatorul ceramic al electrodului central se sparge. La motoarele obosite o bujie mai calda ajuta, totusi in cazul unor solicitari mai mari pot aparea problemele specifice. un tabel cu echivalente se gaseste la http://www.clubplug.net/bosch_ngk.html |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
andutzu |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
SINTEROOOOOOMMMMMM!!!!! Am avut toate natziile de bujii dar degeaba merg ele ce merg la inceput... dar dupa vreo 3k km...altele! Am cumparat asta vara CHAMPION si... surprize,surprize.Au mers bine la inceput, pe urma s-a bulit una (nu mai mergea se intreupea) Acum cum a dat prima data cu nasu` de frig am plans langa ea vreo 3 zile pana mi-am dat seama de ce pornea greu si mergea asa prost, am crezut ca e de la avasul centrifugal (adevarul ca era blocat) l-am reparat dat tot greu pornea chiar si aveam motorul cald.Cum am pus SINTEROM porneste la sfert de cheie oricat ar fi de frig.Inainte de CHAMPION tot SINTEROM am avut si le-am tinut 15mii si mergeau perfect.Asa ca... "Nu dati banii pe prostii"
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
incet dar sigur aJUngem inca o data la concluzia ca "asa face ele"
unii dintre noi suntem foarte multumiti de bosch, neputand sa mergem bine cu romanesti.. altii din contra.... se pare ca si aici trebuie ca fiecare sa gaseasca bujia care place cel mai mult motorului masinutei proprii, varianta care nu trebuie insa sa fie acceptata de altii... |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
Ov |
![]()
Post
#27
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pe 1300 i-am pus toata viata ei Sinterom, si pot sa spun ca am fost foarte multumit de ele.
Pe asta, am avut Bosch WR8BC, si cand le-am schimbat, tot d'astea am pus. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
gdm |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Eu la dacie am avut bujii romanesti. Cand am cumparat-o (de vreo 2 ani) avea bujii romanesti. Desi mergea bine si cu astea, le-am scos si am pus bujii bosch si platini englezesti.
Acum ca am si motorul refacut, nici nu ma gandesc ca va trebui sa am probleme mai repede de 50000km. This post has been edited by gdm: 21 Dec 2004, 11:38 |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
dorucioby |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 22 December 04 ![]() |
Eu de obicei Sinterom pe 1397 cmc dar amavut si Bosch ( le a aruncat un vecin pe lemne dupa vre 1000 km cika "s au dus dracu" le am luat si le am pus la mine si au mers inca 10.000 km de le a luat mama lu Domnu Drac iar fugea berlina 145 de nu era adevarat. Deh , cand a venit iarna, ca aici la C-lung Mold e frig al dracu uneori , n au mai facut fata, pornire grea, afumare rapida, si at am recurs la Sinterom 240 pt 1397 cmc. si merg super deci vorba unui co-forumist nu dati banii pe prostii.
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
- sv-02-chw
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#30
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mi-a recomndat cineva bujii Valeo?ati auzit de e?stiti pe unde le-as putea gasi in buc?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:27 |