Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
![]() ![]() ![]() |
Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
popiTM |
![]()
Post
#1111
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 18 April 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- TM04853
|
|||
klaus |
![]()
Post
#1112
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
ei bine, da, sonda ofera 2 informatii distince, pe circuite distincte: una pentru UCE injectie si una pentru bord.
Circuitul pentru bord e mai pacatos (slab calitativ) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#1113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Am observat si eu la Solenza mea ca nivelul temperaturii ajunge destul de greu la 4 linii (bord Logan). In ultima vreme mai mult a stat, nu am mai mers cu ea decat prin cartier si am pornit-o in parcare.
Azi am pornit-o si i-am completat lichidul de spalare parbriz, am dat cu WD-40 pe balamale si yale. Aproximativ 10 minute toata treaba. A ajuns la doua linii, apoi am plecat la o plimbare unde am mers mai turat, 3000-3500 ture si 80-90 km/h, cam 5 kilometri. Nivelul nu a mai crescut. Am ajuns in parcare si am mai tinut-o vreo 5-10 minute pornita si abia atunci a ajuns la 4 linii. Furtunele erau incinse, apoi a pornit GMV-ul. Caldura vad ca baga ceva, nici nu am mers prea mult, dar se simte destul de bine. Termostatul este cel original ![]() La cat am mers in ultimul timp cu ea, nu m-as obosi acum sa-i mai schimb nimic, dar parca nu ma lasa inima sa o stiu asa. Ce sa schimb ? Termostatul, sonda sau amandoua ? Am vazut pe un site termostate Valeo, Calorstat by Vernet, Gates si Behr. Pretul era afisat doar pentru Calorstat, aproximativ 24 lei. Pentru celelalte trebuie sunat. Ce recomandati ? This post has been edited by cristio_79: 23 Nov 2011, 21:28 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
voicamic |
![]()
Post
#1114
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am intrat si io in iarna cu 2 linii pe bord la temperatura si m-apuca plictisu' pana se incalzeste in masina.
Pana una-alta, i-am blindat grilele cu niste covorase decupate si dupa vreo juma' de ora de fataiala prin traficul din Bucuresti urca si temperatura la 4 linii si se face si cald in masina. As schimba termostatu', da' bag de seama ca am o problema: Din cate vad io, la toti benzinarii e floare la ureche sa schimbi termostatu' in fata blocului. Una la mana: Ia ziceti-mi si mie care va pricepeti, unde naiba e montat termostatul la diesel, ca m-am zgait azi in motor de m-am saturat si nu-l dibuiesc pe sub furtunaraie. Poate aveti careva o schema sau o poza, asa ca pentru prosti Doua la mana: termostatu' de diesel e la fel cu ala de benzinare? Nu de alta, dar ca sa vad ce zice si partea adversa, facui azi o vizita pe la un service Dacia sa intreb si io cat ar costa schimbatu' termostatului, si aflai ca manopera e vreo 60 si ceva de lei, dar piesa e vreo 226 lei (ca vine numai in ansamblu cu conducta de apa!). Ca sa fie tacamu' complet, am intrebat si la Norauto, care vrea 150 lei numai pe manopera, iar cu termostatu' si antigelul de completare vii de-acasa. Tare mi-e ca fac iarna asta cu covorase-n bot, si gata! |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#1115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
La diesel este diferit termostatul. Uite aici.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
voicamic |
![]()
Post
#1116
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristio_79 @ 23 Nov 2011, 21:31) Mda, mi-e clar acuma, din tot ansamblul nu se vede decat capatul conductei de tur catre radiator cu ramificatia de racord pentru furtunul de retur catre vasul de expansiune, restul e ascuns sub alte furtune care trec prin zona. Complicata treaba! |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1117
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
sobolan |
![]()
Post
#1118
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1119
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(sobolan @ 23 Nov 2011, 01:00) e oki.... Si-a luat EPS. Hic.PS. Vad ca nu a raspuns nimeni la intrebarea mea, temperatura de functionare a motorului trebuie sa fie mai mare decat 84 grade. Mai spre 87-88. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tuneam |
![]()
Post
#1120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ieri am schimbat si eu termostatul(al doilea, fiecare la interval de 2 ani si 50000 km).
Acum am cald in masina si 4 linutie. Modeul e Thompson, de origine(ca si cel vechi). L-am cumparat si montat la dealer autorizat. Pret cu tot cu antigel(pe care l-am schimbat) 210 roni. |
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
sobolan |
![]()
Post
#1121
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1122
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cica Italia scrie pe el si nu are garnitura.
![]() Exista un histerezis spre 90 este cel mai bine. 84 este putin, creste uzura si consumul. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#1123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Azi am facut acelasi drum de 5 km fara a mai lasa masina sa stea la ralanti decat pana m-am aranjat. S-a comportat absolut normal. Dupa aproximativ 1 km am vazut ca au aparut primele doua linii, apoi mai tarziu au mai aparut doua care nu au mai disparut pana in momentul opririi. Caldura se simtea fara ca ventilatorul sa fie pornit.
Cred ca are toane. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1124
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pai sonda se verifica cel mai usor. Daca este diferenta intre temperatura citita de ecu si aia afisata in bord ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#1125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Da, nu prea am timp acum sa umblu pe la diagnoze, poate prin we. O sa fiu atent cand o sa mai plec cu ea si o sa vad cum se comporta.
This post has been edited by cristio_79: 24 Nov 2011, 17:26 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
nicolas10 |
![]()
Post
#1126
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 7 March 10 ![]() |
Am avut si eu probleme cu ''liniutele'' S-a rezolvat prin dublarea masei baterie caroserie.
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1127
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Pe la inceput se discuta ca exista 2 tipuri de termostate, unul cu o "piesa" din cauciuc iar celalalt din metal.
Pana la urma exista vreo diferenta intre ele? |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
corbex |
![]()
Post
#1128
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Am luat eu un termostat "neoriginal". Avea si ala o garnitura de cauciuc. Daca n-are. o pui pe cea veche.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1129
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Nu ma refeream la garnitura ci la piesa asta:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=56624&st=210 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
corbex |
![]()
Post
#1130
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Acum am inteles. Am luat no name-ul de la magazin. Era mai prost finisata decit originalul dar nu era de plastic. Deocamdata merge ok. In plus, am schimbat termostatul degeaba, problema era la senzorul de temperatura
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1131
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(tribunul @ 28 Nov 2011, 20:02) Pentru o comparatie mai clara:http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=930660 vs http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=945314 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
daniberca1 |
![]()
Post
#1132
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 30 November 11 ![]() |
La mine sta la doua liniute si vara, si creste la 4 doar in oras cand e foarte cald dar asta nu e o problema, in sensul ca si iarna cand e frig afara se incalzeste foarte bine in masina. Ce cred eu e ca sondele de temperatura sunt foarte ieftine si nu prea sensibile in ceea ce priveste citirea temperaturii lichidului de racire. legat de termostat cand se strica si nu mai inchide mai ales iarna sigur nu mai urca nici la doua linii si daca nu mai deschide va fierbe motorul asa ca daca sta la doua linii e ok |
--------------------
Dacia
Logan
2008, MCV Laureate
- gj-82-tfe
|
|
adrianuss |
![]()
Post
#1133
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 1 December 11 ![]() |
popiTM am aceasi problema ca si tine doar ca mie mi-au spus ca totul e OK, bineinteles testul facut in service la caldurica. Eu cred ca totusi am si eu sonda defecta. Util postul tau. Merci
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4MPI
|
|
Marso |
![]()
Post
#1134
|
![]() ***Membru*** Group: Members Posts: 547 Joined: 1 September 06 From: Bu***esti ![]() |
Am aceeasi problema...oscileaza liniutele de temperatura in bord.... Am schimbat termostatul, am luat duminica din targ modelul din poza pusa de Ironick mai sus ( http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=55577 ) ... l'am montat si tot la fel face. Singura diferenta este ca nu mai oscileaza asa des. Coboara doar o singura data de la 4 la 2 liniute si apoi in scurt timp urca iar la 4 linii si nu mai coboara.
Eu am si GPL pe masina si ma deranjeaza faptul ca atunci cand coboara de la 4 la 2 linii sare de pe gpl pe benzina si apoi trece destul timp pana intra iar pe gpl (chiar daca in bord apar 4 linii, mai dureaza ceva pana intra pe gpl).... Ce sa mai verific? S'o fi bulit sonda de temperatura? Cei care aveti GPL pe masina ati mai patit asa? Multumesc anticipat pentru un eventual raspuns. |
--------------------
Logan
Laureate 1.6 MPI
2006 Gri Perla + GPL Renault Megane Privilege 1.6 16V Bleu
MCV Laureate 1.5 DCI 2007 Gri Platine |
|
IRONICK |
![]()
Post
#1135
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Schimba si sonda.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tribunul |
![]()
Post
#1136
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
bleumineral |
![]()
Post
#1137
|
Român și neștiutor Group: Members Posts: 168 Joined: 2 May 09 ![]() |
Data viitoare când trebuie să schimbi termostatul decupează un pet de 3 l si pune-l sub termostat, ai să recuperezi aproape tot antigelul.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 mpi gpl
2007 Laureate
- -***
|
|
dandu |
![]()
Post
#1138
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 4 September 05 ![]() |
Bună ziua,
intru și eu în clubul celor cu două pavele la nivelul temperaturii.Am mașina denou are 6 ani, 91.000 km , fără probleme majore ( excepția captatorului de turație schimbat) . De când vremea s-a răcit am constatat că indiferent cât de mult merg cu mașina în exterior nivelul din bord al apei nu urcă mai mult de 2 pavele. Având experiența Daciei 1300 , am comandat un termostat , 55 lei german, l-am montat , fără să mai pun alte întrebări în jur deoarece mi se părea logic ca după atât timp să mai pice ceva la această mașină. Problema este că ..... necazul nu s-a rezolvat!!. Am pus mâna și 2 zile am citit acest forum și am făcut și pe dracu ghem. Tot 2 pavele sunt!. Am mers la service ... mi-au pus-o pe tester.... am pornit motorul și temperatura oscila zic eu atât și ei normal... între 86 și 80 grade , de aici deduc că termostatul funcționa normal ( pe termostat scria ca și pe cel original 89) . În tot acest timp în bord erau afișate doar 2 pavele. Am început să turez motorul și la 88 grade s-au aprin și celelalte 2 pavele( deci aveam acum 4) ...am continuat să turez ...la 97 a pornit ventilatorul și s-a oprit la 94. DECI; TOTUL NORMAL!!!! Peste 88. bordul îmi triumfa cela 4 pavele!!! Am schimbat sonda de temperatura, chiar dacă mecanicul mi-a spus că nu are rost. Și avea dreptate. Nu s-a schimbat nimic. Tot cu 2 pavele în bord merg, dar măcar știu că temperatura apei este normală. Întrebare: termostatul e ok, sonda e ok, bordul e ok ,sunt genul de persoană care folosește mașina zi de zi , merg cu foarte mare atenție, ( ex: nici la acești km la service nu mi-au schimbat plăcuțele de frână originale ) totul e original ca din fabrică , ar fi ca nouă dacă pun să o spele pt vânzare și totuși CE ARE ????? |
--------------------
dacia
logan laureate 1,4
- vn-50 -alx
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#1139
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
nu era mai logic sa verifici de prima data ce temperatura are lichidul de racire cu doar 2 pavele aprinse pe TdB?
|
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
Cyrusmddd |
![]()
Post
#1140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(dandu @ 3 Dec 2011, 11:52) Bună ziua, intru și eu în clubul celor cu două pavele la nivelul temperaturii.Am mașina denou are 6 ani, 91.000 km , fără probleme majore ( excepția captatorului de turație schimbat) . De când vremea s-a răcit am constatat că indiferent cât de mult merg cu mașina în exterior nivelul din bord al apei nu urcă mai mult de 2 pavele. Având experiența Daciei 1300 , am comandat un termostat , 55 lei german, l-am montat , fără să mai pun alte întrebări în jur deoarece mi se părea logic ca după atât timp să mai pice ceva la această mașină. Problema este că ..... necazul nu s-a rezolvat!!. Am pus mâna și 2 zile am citit acest forum și am făcut și pe dracu ghem. Tot 2 pavele sunt!. Am mers la service ... mi-au pus-o pe tester.... am pornit motorul și temperatura oscila zic eu atât și ei normal... între 86 și 80 grade , de aici deduc că termostatul funcționa normal ( pe termostat scria ca și pe cel original 89) . În tot acest timp în bord erau afișate doar 2 pavele. Am început să turez motorul și la 88 grade s-au aprin și celelalte 2 pavele( deci aveam acum 4) ...am continuat să turez ...la 97 a pornit ventilatorul și s-a oprit la 94. DECI; TOTUL NORMAL!!!! Peste 88. bordul îmi triumfa cela 4 pavele!!! Am schimbat sonda de temperatura, chiar dacă mecanicul mi-a spus că nu are rost. Și avea dreptate. Nu s-a schimbat nimic. Tot cu 2 pavele în bord merg, dar măcar știu că temperatura apei este normală. Întrebare: termostatul e ok, sonda e ok, bordul e ok ,sunt genul de persoană care folosește mașina zi de zi , merg cu foarte mare atenție, ( ex: nici la acești km la service nu mi-au schimbat plăcuțele de frână originale ) totul e original ca din fabrică , ar fi ca nouă dacă pun să o spele pt vânzare și totuși CE ARE ????? Interesant....sau mai bine zis...ciudat |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:54 |