Baterie descarcata, intrebari
![]() ![]() ![]() |
Baterie descarcata, intrebari
95bogdi |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Milmoi Motorsport Group: Members Posts: 781 Joined: 27 June 11 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310 Export
TLX
1989
- AR 05 UWW uww.....
|
|||
danut 69-71 |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(95bogdi @ 4 Nov 2012, 13:28) interesante aparatele pt incarcare ![]() imi place ca merge si cu 140 ![]() Recomand incarcatoarele CTEK, in mod special la masinile care circula ocazional. Au fost si zone unde am mers si mai mult doar ca trebuie sa respecti regulile de circulatie si viteza admisa, sa nu uitam ca este o Dacia 1300 de 43 ani, basca si copilotul care ma atentiona in permanenta. Dacia din avatar merge cel mai tare si un filmulet cu ea la o speciala. |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
victor394 |
![]()
Post
#93
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 7 December 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
PORNIRE CU MANIVELA
Ptr. : EUROPE_ Stiu ca eu am facut asa luat corba de la cric bagat, demontat nr. sa intrei printr-un orificiu al scutului, pus contactul (de catre fratele meu) si rotit f. f. violent in sensul 'orar' si gata. E corect ce spune coforumistul? In sens orar trebuie rotit? In ce pozitie trebuie sa stea cheia in contact cand rotesti manivela? Nu o pot lasa pe M (contact motor), ca sa nu am nevoie de ajutor? Nu cred ca trebuie pe D din moment ce nu folosesti demarorul. |
--------------------
Dacia
1310
TX (MLS) 1989
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#94
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Da, este corect, contactul se pune pe M (pe D este absurd). Motorul trebuie sa fie bine pus la punct iar daca este rece (adica nu fierbinte) "o ia la la sfert". Daca este cald, mai greu, din cauza vaporilor. Ceeace nu corespunde este acel acces al manivelei "printr-o gaura in scut". Racul (ca trebuie sa ai in centrul fuliei asa ceva, in locul surubului) este cam in dreptul traversei fata, deci acolo trebuie sa existe "gaura" pt. manivela. Pe vremuri asa am pornit o luna pana am facut rost de un electromotor. Se poate porni si cu curent din alte surse cu capacitati mult mai mici, fara a accelera, bineinteles.
This post has been edited by B17XGG: 4 Feb 2013, 20:29 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Salutare,am o baterie Varta de 56A cumparata acum aprox. un an si cateva luni. Prin vara,am uitat cd-player-ul pornit si dat pe mute si a stat asa vre-o 4 zile pana am vrut sa o pornesc din nou. Bateria avea cam 6,5V pe ea si am pus-o pe redresor,unde a stat cam o zi si ceva pana a revenit in parametrii. Problema insa e ca nu mai tine cum trebuie curent,chiar si dupa ce o iau de pe redresor,la 2-3 ore,tensiune scade pe la 12,5-12-6V,practic nu se incarca 100%. Presupun ca s-a sulfatat partial,insa nu o pot desface si spala fiindca e capsulata si nu am acces la orificiile elementilor. Ce alta metoda recomandati ca s-o aduc pe linia de plutire? Dupa o saptamana de stat afara incarcata astfel,la frig destul de moderat,abia invarte... Nu am bani sa ma duc sa-mi iau alta si nici nu-s prea ieftine dealtfel,dar m-am saturat sa tot stau cu morcovu' cand e mai frig,o pornii,n-o pornii....
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
andyhd |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 23 February 05 ![]() |
Ai fost la un electrician sa iti masoare capacitatea ramasa in baterie ( amperi de pornire ). NUUUUUU este relevant ca ea are 12.5 sau 12.9 volti !!!!
|
--------------------
DACIA 1300 1975 ;
VW PHAETON V10 TDI ; VW GOLF V, , 1.9 TDI 4MOTION
2007
- HD-14-DAE HD-14-DEY
|
|
maho |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
La un an si ceva, inca esti in garantie; du-te cu ea si vezi exact care-i treaba, ce se poate face (evident, nu le spui ce-ai facut...).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
roland |
![]()
Post
#98
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Daca la cumparare s-a masurat consumul si era in parametri, i s-a acordat garantia. De asemenea, la 6 luni trebuia s-o faca din nou (uite, eu personal nu am mai fost la 6 luni). Daca nu ai masurat din nou la 6 luni (si parca e din 6 in 6) atunci nu mai ai garantie. Stiu sigur ca Varta cere o re-masurare la 6 luni.
|
--------------------
.
.
.
|
|
maho |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Mie, la Rombat, mi-au zis ca ma pot duce (si am si facut-o din nou, pe la 1 an si 10 luni, ca mi se parea ca incarca cam putin) oricand in intervalul de garantie de 2 ani.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
sebymesteru |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Mda...partea nasoala e ca eu nu m-am dus la garantie,bateria a fost cumparata din Metro Brasov si cum eu stau in Sfantu Gheorghe,nu m-am mai dus cu ea la garantie,am zis ca de',e Varta si n-o sa am probleme cu ea. Deci treaba cu garantia pica. @andyhd,e relevanta treaba cu voltajul,la 12,5-12,6 bateria apare in orice prospect al bateriilor ca fiind semi-descarcata sau incarcata cam la 75%... Hai sa zicem ca ma duc si la electrician si imi masoara curentul de pornire,e clar ca ziua ca nu va fi ok si ajung de unde am plecat: bateria e oarecum sulfatata si nu o pot desface sa o golesc de electrolit si sa o spal cu apa distilata si etc...deci? Incarcarea e buna,sta in jur de 14-14,2-3 indiferent de turatie,fara consumatori cam la 14-14,05,cu consumatori 14,2-14-3...
This post has been edited by sebymesteru: 6 Feb 2013, 17:58 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
val2011 |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Poate electromotorul (carbunii, sau scurt prin el).
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
Fa intai o incarcare lunga la curent mic ;apoi daca nu reusesti ,tot nu ai garantie incearca totusi sa ajungi fortat la acid sa-l dai jos pui apa distilata si tii la incarcat pana nu mai creste densitatea , golesti din nou si pui acid gata preparat (35% parca la 1,24 densitate)
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#103
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
sebymesteru cati ani sunt de cand nu ai mai curatat bornele la baterie(aaaa un an si ceva,de cand ai bateria) dar papucii la firele de la electromotor,mai stii cum arata?,ia fa o curatare cu smirghel la papucii de plus si de minus de la electromotor,si schimba piulitele de la starteru lui si de la firu de masa,poate scapi si nu mai cumperi alta baterie
sfat medical 30 de minute miscare pe zi nu strica |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o masurare a curentului de pornire ar fi ideala sa vezi daca este electromotorul defect sau nu
apoi masori cei 50mA sa vezi care e treaba , daca totul e ok atunci o pui la incarcat si 2 zile dar sa nu depasesti cei 14,4 V |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#105
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Eu zic sa ai rabdare si sa mai recurgi la niste cicluri de incarcare-descarcare. Isi va reveni. Asa am patit eu cu o Caranda, am fost si la garantie; acum este ca noua.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Nikuniku,pe tine te incalzeste cu ceva sa fi acid asa,aiurea? Bornele sunt curate ca lacrima,piulitele de la starter asemenea,am avut probleme cu el si am umblat pe acolo destul... Nu cred ca m-am facut inteles,nu invarte greu tot timpul,doar cand se descarca,altfel invarte foarte rapid,sau ma rog,normal. Consumul l-am masurat si nu bag mana in foc,dar era sub 50mA,nu am consumatori aiurea,singura ce consuma e alarma,nu am masurat cu ea activata,o sa masor si aia. Cert e ca am fost plecat de acasa si am avut bateria in casa,luata jos de pe masina,incarcata,dupa cca. 1 saptamana scazuse la 12,53... Nu stiu cum asa putea ajunge fortat la electrolit,e capsulata bine,e o Varta Black ca cea din imagine
Attached thumbnail(s) 1310626814.jpg ( Size: 246.29k ) Number of downloads: 263 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
val2011 |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Sunt mai bune bateriile acestea fara capacele? Poate a scazut apa in baterie, sau poate ai totusi un consumator. Incearca seara sa iei borna sa vezi.
This post has been edited by val2011: 7 Feb 2013, 18:07 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#108
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
sebymesteru,colegu acel sfat ti lam spus din cauza ca nu ai zis daca ai facut aceasta curatare de contacte,mai sunt unii care au aceeasi problema ca si tine si o simpla curatare de borne/contacte si problema a disparut,daca ti sa parut ca fac misto de tine accepta scuzele mele,si voi lasa pe altii sa-ti dea un raspuns la problema ta.daca tu consideri ca dupa aproape 30 de ani de mecanica auto pe multe modele/tipuri de masini,nu stiu nimic asta este
sa auzim de bine This post has been edited by nikuniku: 7 Feb 2013, 20:14 |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Eu stiu ca ai experienta in mecanica,doar ca nu e prima data cand imi dai replici "dragute" si am impresia ca ai ceva cu mine. Nu-i cazul sa-ti ceri scuze,insa chiar daca ai experienta mai multa ca mine nu inseamna ca trebuie sa ma privesti din turnul de fildes. Imi place sa cred ca totusi nu-s asa habarnist si de neglijent incat sa nu ma uit la ceva evident,ca bornele de la baterie sau papucii de la demaror. Revenind la problema mea,nu stiu in ce masura a scazut apa in baterie,ea are niste orificii laterale pentru aerisire dar nu am cum sa stiu cat din apa s-a pierdut pe acolo prin evaporare...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ce redresor ai? daca nu e reglabil fa cu rezistente de putere sa incarce la curent mic , cam un A si tensiunea nu peste 14,5 V, ajuta mult la desulfatare o mica tensiune inversa , o rezistenta(2 pt punte) pusa in asa fel sa vina o componenta mica de tensiune neredresata
7 Feb 2013, 23:34: uitate cu o sursa de lumina din spate daca a scazut nivelul sub placi, daca da incearca sa injectezi pe gaurele apa distilata This post has been edited by krapcarasu: 7 Feb 2013, 22:34 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
andyhd |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 23 February 05 ![]() |
Nu scade nivelul in varta black , nu are rost sa incerci sa completezi. Doar ca varta black sunt gama low cost de la varta si neintretinute nu fac fata . In plus au si un grad de autodescarcare destul de ridicat
Neintretinute ma refer la incarcare , nu la completat cu apa This post has been edited by andyhd: 7 Feb 2013, 22:43 |
--------------------
DACIA 1300 1975 ;
VW PHAETON V10 TDI ; VW GOLF V, , 1.9 TDI 4MOTION
2007
- HD-14-DAE HD-14-DEY
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#112
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
cand vei vrea sa arunci/schimbi bateria sa desfaci capacu de deasupra,te vei chinui nitel,mare atentie sa nu-ti sara acid pe fata,si vei vedea ca sub capac vei gasii ceva ce seamana cu un burete,el aduna vaporii de apa ce se evapora din baterie si cand se aduna o cantitate mai mare acestia sub forma de picaturi de apa vor intra in baterie.
ca baterii eu recomand caranda,am avut numai acest tip de baterie pe masinile pe care le-am avut si vreu sa spun ca mau tinut cam 4-5 ani fara probleme,problema lor este cand nu mai vrea sa invarta electromotoru bateria este dusa/moarta si nici mama redresorului nu o aduce la viata |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai invercat sa dezlipesti actipildu ala de deasupra de scrie varta ?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Nu stiu ce baterii nimeriti voi, dar eu de la 18 ani am schimbat bateria la o singura masina, actuala fiind a 4-a masina detinuta. Berlina actuala am luat-o in 2008, bateria avea cam un an si ceva, merge si in prezent super, in conditiile in care nu circul in fiecare zi cu masina si n-a fost pusa pe redresor niciodata. Bateria e un Rombat de 55Ah. Cred ca avantajul major e injectia, n-are de invartit mult bateria, la -20 de grade porneste exact ca si la +30.
Incarcarea nu pot spune ca e super, cu motorul rece e undeva pe la 14 indiferent de regim, cu sau fara consumatori. Dar dupa cateva minute de functionare scade la 13,8; 3,9 la relanti fara consumatori, si pe la 13,6; 13,7 cu consumatori(tot relanti). Cu motorul turat si incalzit, nu trece de 13,8; 13,9. Nu stiu de unde diferentele astea, cum vine caldura voi face o revizie alternatorului, de cand am masina n-a fost desfacut. This post has been edited by fullhouse: 8 Feb 2013, 08:57 |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Daca ai regulator de incarcare electronic extern,vezi ca sunt unele necompensate in temperatura,de unde vine si variatia de incarcare. Am avut si eu unul si facea la fel,era fara fir de referinta. Revenind la bateria mea,am dezlipit partial si abtibildul de deasupra,dar nu e nimic sub el,doar niste forme in capac,ca si cand doapele nu ar fi fost taiate. O sa o dau jos zilele astea sa o incarc iarasi la tensiune mica,am un regulator de tensiune facut dupa schema de controlare a turatiei aerotermei,cu 2n3055 si cu care pot regla tensiunea cum vreau si care nu da nici amperaj mare,nu am pus tranzistorul pe radiator si curentul care il trage e undeva la 1-1,2A. Il pun la 14,4V si o las pana ajunge tensiunea pe baterie la 14,4 si gata. Sa-i ia dracii pe astia cu Varta,mai bine imi luam si eu Caranda,am avut una si o mers bine,pana am scapat-o jos si s-a fisurat la un colt si pierdea electrolit,am avut si un Rombat de 55,cu care am luat masina si care si-a dat duhul brusc,au murit legaturile dintre placi din cate se parea,desi nu avea mai mult de 2,5 ani... de-asta n-am mai luat Rombat si am luat Varta,am zis ca dau un ban si...nu-l mai am...
![]() This post has been edited by sebymesteru: 8 Feb 2013, 20:23 Attached thumbnail(s) IMG_20121027_190849.jpg ( Size: 416.81k ) Number of downloads: 160 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
acolo chiar nu se vede nimic ca si cum ar fi un capac?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cris06 |
![]()
Post
#117
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Delkor-ul 55Ah de pe Cielo (aproape 7 ani) merge pe Panda majoritar prin oras. Incarcata de 2 ori. Baterie capsulata.
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pina acum nu am intilnit baterie auto sa nu aibe dopuri
a ta poate fi asa b19_1336155871.jpg ( Size: 101.82k ) Number of downloads: 154 dopurile sa fie prinse pe o bucata de plastic si sa nu ai acces la ele decit foarte greu ridicind capacul cu tot cu dopuri cu o surubelnita aici se vede mai bine capacul ala1336980248Varta_Start_Stop_D53_2.jpg ( Size: 18.51k ) Number of downloads: 150 asta e alt tip de dop care poate fi mascat de abtibild , asa e la mine bateria originala de loganacumulator_auto60ah_tornada_l_901504.jpg ( Size: 57.01k ) Number of downloads: 152 This post has been edited by bygy007: 8 Feb 2013, 21:39 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#119
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Delkor (montat pe masinile Daewoo) nu are NICI UN DOP. A mea are aproape 8 ani si, desi si-a mai micsorat capacitatea, invarte ca la flasneta, iar electrolitul este la nivel.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Bygy,e ca la cea de 45A,eu am incercat sa-i salt capacul ala,dar mi-a fost frica sa fortez sa nu-l rup si sa nu-l mai pot pune dupa aia inapoi. Pare lipit acolo si nu-s sigur ce-i sub el,desi niste gauri ar trebui sa aibe,pe undeva au trebuit sa bage electrolitul...
La Rombat era o bucata de plastic pe care erau insirate doapele si era mascata de un abtibild,dar aia iesea relativ usor din lateral,la asta nici macar nu s-a clintit si spatiul dintre capac si corp e foarte mic,abia intra o lama de cutit,darmite o surubelnita... Poza de mai jos e cu un Rombat Cyclon,de care am avut eu... This post has been edited by sebymesteru: 8 Feb 2013, 22:11 Attached thumbnail(s) 699493958459804007260981_1228194_700_700.jpg ( Size: 96.27k ) Number of downloads: 52 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 06:57 |