Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
![]() ![]() ![]() |
Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
george_scala_2004 |
![]()
Post
#361
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
|
||
--------------------
...
...
...
|
|||
crs_tzep |
![]()
Post
#362
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 3 November 10 ![]() |
am sa trec pe la NORAUTO (stau in zona metro militari)
|
--------------------
DACIA
Sandero
SL Prestige Plus 0.9 TCe 2018 Reparatii masina:
Schimbat caseta directie la 9000km - pe garantie Schimbat compresor AC la 73000Km - 3000 RON (2022) |
|
bygy007 |
![]()
Post
#363
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sincer m-am uitat de curiozitate la cabluri prin diverse magazine si eu nu am vazut nici unul corespunzator asrea din comert le poti tone pe post de incalzitor
nici robotul ala nu e nici o sfiriiala , e un redresor cu un acumulator care nu are puterea de a porni , mai bine pui bateria pe un redresor 30 de min si gatrantat o ia |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#364
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
@bygy007 Am observat ca te pricepi destul de bine la acest subiect. Nu vreau sa te contrazic, dar eu folosesc un incarcator/starter Telwin Leader 400 care porneste o masina mica (pana in 2000cmc) cu bateria praf fara nici o problema. Imi era necesar pe vremea cand lucram cu un Iveco duba. La motoare diesel mai mari era necesar inainte de start sa il las cam 5 minute pe functia BOOST, probabil un fel de "trezire" a bateriei, dupa care pe start il porneam urgent. 2.3HPI.
Dar mi-am ajutat destui vecini pe geruri sa isi porneasca masinile mici. This post has been edited by ProMotor: 4 Nov 2010, 03:12 |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
crs_tzep |
![]()
Post
#365
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 3 November 10 ![]() |
Pana la urma am luat un cablu dintr-o benzinarie PETROM care era la 5-10 min de mine.
Am luat cablurile care le-am vazut mai groase si aveau amperajul mai mare (cidat este ca erau altele mai subtiri si amperaj mai mic dar mai scumpe) pret: 35lei. Cu bateria mea moarta complet(foarte pal se mai vedeau niste martori aprinsi) la prima cheie a pornit. Deci sunt niste cabluri ok pret calitate pt "hobby user" si recomand This post has been edited by crs_tzep: 4 Nov 2010, 07:35 |
--------------------
DACIA
Sandero
SL Prestige Plus 0.9 TCe 2018 Reparatii masina:
Schimbat caseta directie la 9000km - pe garantie Schimbat compresor AC la 73000Km - 3000 RON (2022) |
|
cris06 |
![]()
Post
#366
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Eu va recomand sa va cumparati doua seturi de clesti buni (gasiti pana in 10 lei bucata) cablu de sudura cu S de vreo 16 - 20 mmp si va faceti cabluri adevarate! Costa ceva dar isi merita investitia. Cat dati pe prastiile din comert va scoateti contravaloarea cablului de sudura. Pornire usoara!
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#367
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE(ProMotor @ 4 Nov 2010, 03:05) @bygy007 Am observat ca te pricepi destul de bine la acest subiect. Nu vreau sa te contrazic, dar eu folosesc un incarcator/starter Telwin Leader 400 care porneste o masina mica (pana in 2000cmc) cu bateria praf fara nici o problema. Imi era necesar pe vremea cand lucram cu un Iveco duba. La motoare diesel mai mari era necesar inainte de start sa il las cam 5 minute pe functia BOOST, probabil un fel de "trezire" a bateriei, dupa care pe start il porneam urgent. 2.3HPI. Dar mi-am ajutat destui vecini pe geruri sa isi porneasca masinile mici. salut, nu ai ce sa contrazici: pur si simplu telwin inseamna lucruri adevarate, de calitate, facute sa dureze si, mai important, sa te ajute si sa nu te lase atunci cind ai nevoie mai multa de ele. This post has been edited by george_scala_2004: 4 Nov 2010, 08:24 |
--------------------
...
...
...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#368
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din greseala am avut si eu o magarie dasta (nu stiu firma) care a venit la reparat si nu am avut ce ca era acumulatorul dus , si apoi am vazut cu ce se maininca , practic este un redresor cu o baterie in interior , banuiesc ca , cu cit sint mai scumpe si mai mari cu atit bateria din interior este mai mare
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#369
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(crs_tzep @ 4 Nov 2010, 08:31) Pana la urma am luat un cablu dintr-o benzinarie PETROM care era la 5-10 min de mine. Am luat cablurile care le-am vazut mai groase si aveau amperajul mai mare (cidat este ca erau altele mai subtiri si amperaj mai mic dar mai scumpe) pret: 35lei. Cu bateria mea moarta complet(foarte pal se mai vedeau niste martori aprinsi) la prima cheie a pornit. Deci sunt niste cabluri ok pret calitate pt "hobby user" si recomand Trage de izolatia aia de pe cleste si o sa vezi cat de "gros" este cablul. Are cateva firicele. Izolatorul are grosime mare, dar ala nu conteaza. Cand este cald cum a fost zilele astea, o sa porneasca, dar la temperaturi negative si pe timpul zilei, ma indoiesc. Ne-am chinuit cu un vecin acum doi ani sa pornim un diesel vreo ora si degeaba. Am si eu, le-am folosit cu succes de vreo doua ori cand nu era frig, dar vreau sa cumpar niste cabluri adevarate si cred ca o sa folosesc clestii de la astea ca sunt buni. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
cris06 |
![]()
Post
#370
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Normal, ca neavizatul nu cunoaste esenta... Vede ditamai "vana" de cablu si se bucura: "e groasa"!
![]() Personal am folosit cablu MY 16mmp. E drept ca iarna se cam intareste izolatia dar pornesc si tractorul cu ele. Si, fiindca suntem, cumva, la subiect: cum e corect sa se conecteze cablul negativ la masina ce trebuie sa ia curent? La borna (-) a bateriei sau la masa, pe blocul motor? ![]() |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#371
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Dar iti cam poti da seama de cabluri daca sunt bune numai ce le tii in mana. Cele care le am pe starter nu cred ca sunt mai groase de 8mm, dar abea le manevrezi. Sunt dure la indoire. Am vazut multe randuri de cabluri printre colegi, dar cam toate erau facute din cablu tot asa dur si pusi clesti la capete. O vreme am carat cabluri de la Bistrita la Romstal Buc si colegii imi ziceau sa le fac rost de bucati de cablu Vlpy cat mai gros, minim 16 parca (daca gresesc sa ma corecteze cineva, nu ma pricep prea mult si era prin 2005) sa isi faca set de cabluri de pornire. Am vazut cum si le faceau si nu aveau probleme cand se ajutau la porniri. Dar una este intre masini peste 3,5 7, etc, si alta la turisme.
Oricum, sunt convins ca daca sunt foarte moi si maleabile inseamna ca in interior cuprul este firav si nu duce la forta. Cred ca bygy007 ne poate lamuri ce cabluri erau sau cam ce ar fi recomandat. @bygy007, nu cred sa aibe in el, starterul de care am zis acumulator. Il am de vreo 7 ani. Nu e greu, vreo 15 kg max, dar daca avea acumulator in 7 ani nu crapa? |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#372
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
banuiesc ca robotul ala il pui la priza , apoi cind ai problene pur si simplu pui crocodilii pe baterie si incerci sa pornesti , asa este?
deci un cablu bun pentru pornire trebuie sa aibe sectiunea sirmei cel putin la fel de groasa cit o au cablurile ce alimenteaza electromotorul de la baterie alea din comert (cele care m-am uitat personal la ele) au conductorul foarte subtire , restul este izolatie un exemplu ar fi in felul urmator , cum umpli mai repede o cada de baie cu furtunul de la dus (cablurile din comert) sau cu furtunul de pompieri (cablurile cu minim 10 mm diametru) ATENTIE acet exemplu nu include si incarcarea bateriei This post has been edited by bygy007: 5 Nov 2010, 03:17 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mykissfm |
![]()
Post
#373
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 11 May 09 From: Bucuresti ![]() |
eu am luat niste cabluri de la omv ,de vreo 4 ani si decite ori le am folosit nu am avut probleme cu ele .
|
--------------------
Nissan
Dacia
Qashqai /Sandero
|
|
testike |
![]()
Post
#374
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
si eu am luat niste cabluri, la inceput au mers bine, dar dupa 5000 km a input sa baraie motorul
![]() LE: Sau poate 5001 , nu stiu sigur, nu vreau sa induc in eroare .. This post has been edited by testike: 5 Nov 2010, 14:08 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#375
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
@bygy007 Da. Il pui in priza, si cand e folosit ca robot se comuta pe robot, pui clestii peste bornele bateriei, si iti da amperi destui cat sa pornesti. Dar cand folosesti functia de robot consuma 6.4Kw Iti ascuti cutitul pe contorul de curent.
|
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
YRX |
![]()
Post
#376
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.047 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Starter-ul ala are un acumulator gen UPS in 'transul. Cele mai ieftine chinezarii au un acumulator micut gen 12V/14Ah sau 12Ah, nu prea fac mare branza la pornire.
Eu am gasit un asemenea robot (il aruncase unul care probabil n-a putut sa porneasca cu el) si i-am pus un acumulator mai potent (un Rombat de 24 de Ah). N-am incercat sa pornesc masina cu el dar am umflat 2 roti la remorca cu pompa build-in si a tinut. Exista acumulatori pe formatul asta si de 200 Ah, doar ca sunt extrem de scumpi. http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...em/root/ups-200 This post has been edited by YRX: 5 Nov 2010, 20:21 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
cosmynu |
![]()
Post
#377
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 3 August 07 ![]() |
Sal!!
Eu am bateria pe masina de 3 ani jum e rombat fara intretinere!! Si ochiul magic e pe negru nush ce sa fak sa ii bag putina apa distilata??? Ca nush daca ma mai tine si iarna asta!!! |
--------------------
Logan ABS+
16 MPI
2007
- BC 89 COS
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#378
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
bag-o si tu pe redresor , 2-3 zile , 12 ore incarcare cu 2-3 pauza
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#379
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
... si daca nu i se inverzeste ochiu' strange bani de una noua. Pe care o vei cumpara la primul ger mai zdravan!
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
YRX |
![]()
Post
#380
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.047 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
In legatura cu ochiul la Rombat - vedeti ca este foarte sensibil, am stat cu masina vreo 2 saptamani nepornita si s-a inegrit ochiul. Avea tensiune in gol 12,5 V. Am pus-o putin pe redresor, in juma de ora a crescut tensiunea la 15,8 (cu redresorul pe ea) semn de sfarsit de incarcare, tensiune in gol cam 12,74 V.
Dupa asta s-a inverzit ochiul. Deci cam la 12,5 da alarma. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
DMP |
![]()
Post
#381
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Dupa ce iarna trecuta masina a stat nepornita vreo 3 saptamani in ger si zapada, ochiul magic era negru.
S-a inverzit dupa un drum mai lung, cam 300 km in total. Cand ochiul magic era negru, imediat ce am pornit si plecat cu masina, imi beep-aia alarma in mers. A facut de vreo 4 ori si s-a potolit dupa. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
need_alex |
![]()
Post
#382
|
![]() sunt aici din placere Group: Members Posts: 60 Joined: 14 December 09 ![]() |
La mine, ochiul magic verde, masina nu mai pornea, schimbat bateria cu una noua, a pornit "la sfert", in cazul meu, ochiul magic vax, bateria actuala nici nu mai are ...
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, ABS +, 1.6 MPI
- B- XX-XXX STOP ACCIDENTELOR! VIATA ARE PRIORITATE!
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#383
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Ochiul magic este orientativ caci este pe un singur element deci arata starea acelui element , restul pot fi duse , mai ales daca bateria trece de 3-4 ani .A mea are ochiul negru din vara trecuta
![]() This post has been edited by CGDBZ: 30 Nov 2010, 20:56 |
--------------------
-
-
-
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#384
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
era pe undeva pe forum explicat cum este facut , ideea este ca ala e un densimetru
This post has been edited by bygy007: 30 Nov 2010, 22:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vet |
![]()
Post
#385
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Anunt cu profund regret (in buzunar), decesul acumulatorului Rombat ce m-a servit 3 ani si 2 saptamani....pe parcursul a 135.000km si a nenumarate porniri. A murit brusc, fara sa treaca printr-o indelungata suferinta. Sa-i fie reciclarea usoara.
Am plecat dimineata la munca. Am mers ca 35 km. Am ajuns. Toate bune si frumoase. Dupa 8 porniri ..... la a 9-a si-a dat duhul. Intre porniri distantele parcurse erau extrem de scurte (300-400 de metrii), iar la ultima oprire am lasat si faza de intalnire aprinsa 5 minute (deh....baiat destept). Am incercat sa pornesc la vale (viteza a 3-a)....dar nu a vrut....si parca nici eu nu prea am vrut ca imi era mila de distributie.. S-a oferit cineva sa ma traga, dar am zis pas. Am trimis pe cineva sa cumpere o pereche de cabluri, i-am dat curent....si a fost ok. Ochiul magic verde. Dupa un drum scurt de 3 km (cu motorul turat peste 3000rpm...desi nu sunt ferm convins ca ajuta la incarcare)....a pornit ok. Am ajuns in Bucuresti , chitit sa cumpar baterie, am fost in 4 locuri sa testez piata....si mi-am luat o Varta Black 70A .... 400 lei...de la OBI Berceni. Am schimbat acumulatorul in parcare si cand m-am dus sa-l predau am observat ca ochiul magic devenise taaaare icteric. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#386
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca o puneai pe redresor si incepea sa bolboroseasca in 30 min 1h erea cam dusa
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vet |
![]()
Post
#387
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Nu aveam optiuni. Stiam doar ca a doua zi (adica azi)....trebuia sa-mi porneasca la ora 6.00 . Si cum stiam ca o sa fie cam racoare....nu am vrut sa risc. Daca nu aveam nevoie de masina in mod obligatoriu....poate mai incercam sa resuscitez vechea baterie. Oricum, in 3 ani si 135.000 km este cea mai mare investitie in aceasta masina.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
corbex |
![]()
Post
#388
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Sa-i fie tarina usoara! Daca in ultima vreme ai avut drumuri scurte si porniri dese, la care adaugi tot felul de consumatori, e posibil sa fi sucombat din lipsa de hrana. Acum nu mai conteaza, ai dat banul.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
vet |
![]()
Post
#389
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Nu am avut astfel de drumuri in ultima vreme....ci doar in ziua in care a murit. In general fac peste 100km/zi cu 2-4 porniri. Dar ieri am facut 40km apoi 8-9 porniri si distente ff scurte intre ele. Oricum, si-a facut datoria bateria aia. parerea mea.
Acum, stand stramb si judecand drept, nu stiu de ce am bagat banii intr-o varta de 400 lei cand pe un rombat din aceasi categorie dadeam aproape juma din banii astia. Si oricum nu cred ca o sa mai tin masina asta inca 3-4 ani. Dar...asta e. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
argon |
![]()
Post
#390
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(vet @ 11 Dec 2010, 21:01) Dupa un drum scurt de 3 km (cu motorul turat peste 3000rpm...desi nu sunt ferm convins ca ajuta la incarcare).... Poti sa o lasi al ralanti ca tot la fel incarca, daca nu ai de mers undeva si ai merge doar pentru asta, e mai avantajos sa o lasi si o ora la ralanti, consuma mult mai putina benzina/motorina decat in mers, si pentru incarcare e totuna. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 10:55 |