DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

28 Pages « < 11 12 13 14 15 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...

george_scala_2004
post 3 Nov 2010, 12:48
Post #361


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




QUOTE(crs_tzep @ 3 Nov 2010, 12:28)
Diseara cand pelec de la munca trebuie sa iau cablurile sa pornesc masina sad.gif...

"dintre astea din comert" aveti recomandari? gen sa ma duc in

cora/carrefoure sau la omv, etc. si dupa ce sa ma uit??? ce amperaj ce
lungime etc. (am facut rost de niste "bombe" de la cineva care cica trebuie sa astepti ceva pana sunt sanse sa porneasca masinuta)

Ideea e ca am avut doar o data problema cu bateria in ultimii 5 ani si chiar nu stiu la ce sa ma uit
*



http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...1967&hl=CABLURI


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crs_tzep
post 3 Nov 2010, 13:08
Post #362


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 3 November 10




am sa trec pe la NORAUTO (stau in zona metro militari)


--------------------
DACIA Sandero SL Prestige Plus 0.9 TCe 2018
Reparatii masina:
Schimbat caseta directie la 9000km - pe garantie
Schimbat compresor AC la 73000Km - 3000 RON (2022)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Nov 2010, 01:25
Post #363


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sincer m-am uitat de curiozitate la cabluri prin diverse magazine si eu nu am vazut nici unul corespunzator asrea din comert le poti tone pe post de incalzitor

nici robotul ala nu e nici o sfiriiala , e un redresor cu un acumulator care nu are puterea de a porni , mai bine pui bateria pe un redresor 30 de min si gatrantat o ia



--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 4 Nov 2010, 03:05
Post #364


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 30 November 07




@bygy007 Am observat ca te pricepi destul de bine la acest subiect. Nu vreau sa te contrazic, dar eu folosesc un incarcator/starter Telwin Leader 400 care porneste o masina mica (pana in 2000cmc) cu bateria praf fara nici o problema. Imi era necesar pe vremea cand lucram cu un Iveco duba. La motoare diesel mai mari era necesar inainte de start sa il las cam 5 minute pe functia BOOST, probabil un fel de "trezire" a bateriei, dupa care pe start il porneam urgent. 2.3HPI.
Dar mi-am ajutat destui vecini pe geruri sa isi porneasca masinile mici.

This post has been edited by ProMotor: 4 Nov 2010, 03:12


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crs_tzep
post 4 Nov 2010, 07:31
Post #365


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 3 November 10




Pana la urma am luat un cablu dintr-o benzinarie PETROM care era la 5-10 min de mine.

Am luat cablurile care le-am vazut mai groase si aveau amperajul mai mare
(cidat este ca erau altele mai subtiri si amperaj mai mic dar mai scumpe)

pret: 35lei.

Cu bateria mea moarta complet(foarte pal se mai vedeau niste martori aprinsi) la prima cheie a pornit.

Deci sunt niste cabluri ok pret calitate pt "hobby user" si recomand

This post has been edited by crs_tzep: 4 Nov 2010, 07:35


--------------------
DACIA Sandero SL Prestige Plus 0.9 TCe 2018
Reparatii masina:
Schimbat caseta directie la 9000km - pe garantie
Schimbat compresor AC la 73000Km - 3000 RON (2022)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris06
post 4 Nov 2010, 07:41
Post #366


Mester


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 October 08
From: Iasi




Eu va recomand sa va cumparati doua seturi de clesti buni (gasiti pana in 10 lei bucata) cablu de sudura cu S de vreo 16 - 20 mmp si va faceti cabluri adevarate! Costa ceva dar isi merita investitia. Cat dati pe prastiile din comert va scoateti contravaloarea cablului de sudura. Pornire usoara!


--------------------
Daewoo TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/ 2006 - IS.06.---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 4 Nov 2010, 08:09
Post #367


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




QUOTE(ProMotor @ 4 Nov 2010, 03:05)
@bygy007 Am observat ca te pricepi destul de bine la acest subiect. Nu vreau sa te contrazic, dar eu folosesc un incarcator/starter Telwin Leader 400 care porneste o masina mica (pana in 2000cmc) cu bateria praf fara nici o problema. Imi era necesar pe vremea cand lucram cu un Iveco duba. La motoare diesel mai mari era necesar inainte de start sa il las cam 5 minute pe functia BOOST, probabil un fel de "trezire" a bateriei, dupa care pe start il porneam urgent. 2.3HPI.
Dar mi-am ajutat destui vecini pe geruri sa isi porneasca masinile mici.
*



salut,

nu ai ce sa contrazici: pur si simplu telwin inseamna lucruri adevarate, de calitate, facute sa dureze si, mai important, sa te ajute si sa nu te lase atunci cind ai nevoie mai multa de ele.

This post has been edited by george_scala_2004: 4 Nov 2010, 08:24


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Nov 2010, 17:47
Post #368


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




din greseala am avut si eu o magarie dasta (nu stiu firma) care a venit la reparat si nu am avut ce ca era acumulatorul dus , si apoi am vazut cu ce se maininca , practic este un redresor cu o baterie in interior , banuiesc ca , cu cit sint mai scumpe si mai mari cu atit bateria din interior este mai mare


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 4 Nov 2010, 20:04
Post #369


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




QUOTE(crs_tzep @ 4 Nov 2010, 08:31)
Pana la urma am luat un cablu dintr-o benzinarie PETROM care era la 5-10  min de mine.

Am luat cablurile care le-am vazut mai groase si aveau amperajul mai mare
(cidat este ca erau altele mai subtiri si amperaj mai mic dar mai scumpe)

pret: 35lei.

Cu bateria mea moarta complet(foarte pal se mai vedeau niste martori aprinsi) la prima cheie a pornit.

Deci sunt niste cabluri ok pret calitate pt "hobby user" si recomand
*


Trage de izolatia aia de pe cleste si o sa vezi cat de "gros" este cablul. Are cateva firicele. Izolatorul are grosime mare, dar ala nu conteaza.
Cand este cald cum a fost zilele astea, o sa porneasca, dar la temperaturi negative si pe timpul zilei, ma indoiesc. Ne-am chinuit cu un vecin acum doi ani sa pornim un diesel vreo ora si degeaba.
Am si eu, le-am folosit cu succes de vreo doua ori cand nu era frig, dar vreau sa cumpar niste cabluri adevarate si cred ca o sa folosesc clestii de la astea ca sunt buni.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris06
post 4 Nov 2010, 23:55
Post #370


Mester


Group: Members
Posts: 597
Joined: 7 October 08
From: Iasi




Normal, ca neavizatul nu cunoaste esenta... Vede ditamai "vana" de cablu si se bucura: "e groasa"! smile.gif Daca, insa, fizica e straina pt multi, pune botul, da banul si cumpara panarama. Ai sectiune, n-ai cadere de... tensiune.
Personal am folosit cablu MY 16mmp. E drept ca iarna se cam intareste izolatia dar pornesc si tractorul cu ele.
Si, fiindca suntem, cumva, la subiect: cum e corect sa se conecteze cablul negativ la masina ce trebuie sa ia curent? La borna (-) a bateriei sau la masa, pe blocul motor? smile.gif


--------------------
Daewoo TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/ 2006 - IS.06.---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 5 Nov 2010, 00:34
Post #371


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 30 November 07




Dar iti cam poti da seama de cabluri daca sunt bune numai ce le tii in mana. Cele care le am pe starter nu cred ca sunt mai groase de 8mm, dar abea le manevrezi. Sunt dure la indoire. Am vazut multe randuri de cabluri printre colegi, dar cam toate erau facute din cablu tot asa dur si pusi clesti la capete. O vreme am carat cabluri de la Bistrita la Romstal Buc si colegii imi ziceau sa le fac rost de bucati de cablu Vlpy cat mai gros, minim 16 parca (daca gresesc sa ma corecteze cineva, nu ma pricep prea mult si era prin 2005) sa isi faca set de cabluri de pornire. Am vazut cum si le faceau si nu aveau probleme cand se ajutau la porniri. Dar una este intre masini peste 3,5 7, etc, si alta la turisme.
Oricum, sunt convins ca daca sunt foarte moi si maleabile inseamna ca in interior cuprul este firav si nu duce la forta.
Cred ca bygy007 ne poate lamuri ce cabluri erau sau cam ce ar fi recomandat.

@bygy007, nu cred sa aibe in el, starterul de care am zis acumulator. Il am de vreo 7 ani. Nu e greu, vreo 15 kg max, dar daca avea acumulator in 7 ani nu crapa?


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Nov 2010, 03:16
Post #372


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




banuiesc ca robotul ala il pui la priza , apoi cind ai problene pur si simplu pui crocodilii pe baterie si incerci sa pornesti , asa este?

deci un cablu bun pentru pornire trebuie sa aibe sectiunea sirmei cel putin la fel de groasa cit o au cablurile ce alimenteaza electromotorul de la baterie


alea din comert (cele care m-am uitat personal la ele) au conductorul foarte subtire , restul este izolatie

un exemplu ar fi in felul urmator , cum umpli mai repede o cada de baie cu furtunul de la dus (cablurile din comert) sau cu furtunul de pompieri (cablurile cu minim 10 mm diametru)

ATENTIE acet exemplu nu include si incarcarea bateriei

This post has been edited by bygy007: 5 Nov 2010, 03:17


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mykissfm
post 5 Nov 2010, 10:38
Post #373


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 11 May 09
From: Bucuresti




eu am luat niste cabluri de la omv ,de vreo 4 ani si decite ori le am folosit nu am avut probleme cu ele .


--------------------
Nissan Dacia Qashqai /Sandero
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 5 Nov 2010, 14:06
Post #374


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




si eu am luat niste cabluri, la inceput au mers bine, dar dupa 5000 km a input sa baraie motorul rolleyes.gif
LE: Sau poate 5001 , nu stiu sigur, nu vreau sa induc in eroare ..

This post has been edited by testike: 5 Nov 2010, 14:08


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ProMotor
post 5 Nov 2010, 17:17
Post #375


Membru autentic


Group: Members
Posts: 210
Joined: 30 November 07




@bygy007 Da. Il pui in priza, si cand e folosit ca robot se comuta pe robot, pui clestii peste bornele bateriei, si iti da amperi destui cat sa pornesti. Dar cand folosesti functia de robot consuma 6.4Kw Iti ascuti cutitul pe contorul de curent.


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 5 Nov 2010, 20:20
Post #376


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.047
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Starter-ul ala are un acumulator gen UPS in 'transul. Cele mai ieftine chinezarii au un acumulator micut gen 12V/14Ah sau 12Ah, nu prea fac mare branza la pornire.
Eu am gasit un asemenea robot (il aruncase unul care probabil n-a putut sa porneasca cu el) si i-am pus un acumulator mai potent (un Rombat de 24 de Ah).
N-am incercat sa pornesc masina cu el dar am umflat 2 roti la remorca cu pompa build-in si a tinut.
Exista acumulatori pe formatul asta si de 200 Ah, doar ca sunt extrem de scumpi.
http://www.rombat.ro/index.php/ro/bateriil...em/root/ups-200

This post has been edited by YRX: 5 Nov 2010, 20:21


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmynu
post 30 Nov 2010, 15:15
Post #377


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 3 August 07




Sal!!
Eu am bateria pe masina de 3 ani jum e rombat fara intretinere!! Si ochiul magic e pe negru nush ce sa fak sa ii bag putina apa distilata??? Ca nush daca ma mai tine si iarna asta!!!


--------------------
Logan ABS+ 16 MPI 2007 - BC 89 COS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Nov 2010, 15:39
Post #378


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




bag-o si tu pe redresor , 2-3 zile , 12 ore incarcare cu 2-3 pauza


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 30 Nov 2010, 16:18
Post #379


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




... si daca nu i se inverzeste ochiu' strange bani de una noua. Pe care o vei cumpara la primul ger mai zdravan!


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 30 Nov 2010, 16:29
Post #380


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.047
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




In legatura cu ochiul la Rombat - vedeti ca este foarte sensibil, am stat cu masina vreo 2 saptamani nepornita si s-a inegrit ochiul. Avea tensiune in gol 12,5 V. Am pus-o putin pe redresor, in juma de ora a crescut tensiunea la 15,8 (cu redresorul pe ea) semn de sfarsit de incarcare, tensiune in gol cam 12,74 V.
Dupa asta s-a inverzit ochiul. Deci cam la 12,5 da alarma.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 30 Nov 2010, 19:52
Post #381


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




Dupa ce iarna trecuta masina a stat nepornita vreo 3 saptamani in ger si zapada, ochiul magic era negru.
S-a inverzit dupa un drum mai lung, cam 300 km in total.
Cand ochiul magic era negru, imediat ce am pornit si plecat cu masina, imi beep-aia alarma in mers.
A facut de vreo 4 ori si s-a potolit dupa.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
need_alex
post 30 Nov 2010, 20:29
Post #382


sunt aici din placere


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 December 09




La mine, ochiul magic verde, masina nu mai pornea, schimbat bateria cu una noua, a pornit "la sfert", in cazul meu, ochiul magic vax, bateria actuala nici nu mai are ...


--------------------
Dacia Logan 2007, ABS +, 1.6 MPI - B- XX-XXX
STOP ACCIDENTELOR! VIATA ARE PRIORITATE!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 30 Nov 2010, 20:54
Post #383


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Ochiul magic este orientativ caci este pe un singur element deci arata starea acelui element , restul pot fi duse , mai ales daca bateria trece de 3-4 ani .A mea are ochiul negru din vara trecuta radmasa.gif

This post has been edited by CGDBZ: 30 Nov 2010, 20:56


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Nov 2010, 22:46
Post #384


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




era pe undeva pe forum explicat cum este facut , ideea este ca ala e un densimetru

This post has been edited by bygy007: 30 Nov 2010, 22:47


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 11 Dec 2010, 20:01
Post #385


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Anunt cu profund regret (in buzunar), decesul acumulatorului Rombat ce m-a servit 3 ani si 2 saptamani....pe parcursul a 135.000km si a nenumarate porniri. A murit brusc, fara sa treaca printr-o indelungata suferinta. Sa-i fie reciclarea usoara.
Am plecat dimineata la munca. Am mers ca 35 km. Am ajuns. Toate bune si frumoase. Dupa 8 porniri ..... la a 9-a si-a dat duhul. Intre porniri distantele parcurse erau extrem de scurte (300-400 de metrii), iar la ultima oprire am lasat si faza de intalnire aprinsa 5 minute (deh....baiat destept).
Am incercat sa pornesc la vale (viteza a 3-a)....dar nu a vrut....si parca nici eu nu prea am vrut ca imi era mila de distributie.. S-a oferit cineva sa ma traga, dar am zis pas.
Am trimis pe cineva sa cumpere o pereche de cabluri, i-am dat curent....si a fost ok. Ochiul magic verde. Dupa un drum scurt de 3 km (cu motorul turat peste 3000rpm...desi nu sunt ferm convins ca ajuta la incarcare)....a pornit ok. Am ajuns in Bucuresti , chitit sa cumpar baterie, am fost in 4 locuri sa testez piata....si mi-am luat o Varta Black 70A .... 400 lei...de la OBI Berceni. Am schimbat acumulatorul in parcare si cand m-am dus sa-l predau am observat ca ochiul magic devenise taaaare icteric.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Dec 2010, 01:21
Post #386


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca o puneai pe redresor si incepea sa bolboroseasca in 30 min 1h erea cam dusa


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 12 Dec 2010, 21:32
Post #387


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Nu aveam optiuni. Stiam doar ca a doua zi (adica azi)....trebuia sa-mi porneasca la ora 6.00 . Si cum stiam ca o sa fie cam racoare....nu am vrut sa risc. Daca nu aveam nevoie de masina in mod obligatoriu....poate mai incercam sa resuscitez vechea baterie. Oricum, in 3 ani si 135.000 km este cea mai mare investitie in aceasta masina.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 12 Dec 2010, 21:49
Post #388


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Sa-i fie tarina usoara! Daca in ultima vreme ai avut drumuri scurte si porniri dese, la care adaugi tot felul de consumatori, e posibil sa fi sucombat din lipsa de hrana. Acum nu mai conteaza, ai dat banul.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 12 Dec 2010, 23:04
Post #389


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Nu am avut astfel de drumuri in ultima vreme....ci doar in ziua in care a murit. In general fac peste 100km/zi cu 2-4 porniri. Dar ieri am facut 40km apoi 8-9 porniri si distente ff scurte intre ele. Oricum, si-a facut datoria bateria aia. parerea mea.
Acum, stand stramb si judecand drept, nu stiu de ce am bagat banii intr-o varta de 400 lei cand pe un rombat din aceasi categorie dadeam aproape juma din banii astia. Si oricum nu cred ca o sa mai tin masina asta inca 3-4 ani. Dar...asta e.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Dec 2010, 08:30
Post #390


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(vet @ 11 Dec 2010, 21:01)
Dupa un drum scurt de 3 km (cu motorul turat peste 3000rpm...desi nu sunt ferm convins ca ajuta la incarcare)....
*



Poti sa o lasi al ralanti ca tot la fel incarca, daca nu ai de mers undeva si ai merge doar pentru asta, e mai avantajos sa o lasi si o ora la ralanti, consuma mult mai putina benzina/motorina decat in mers, si pentru incarcare e totuna.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
28 Pages « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 10:55
Forum Renault