Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
![]() ![]() ![]() |
Baterie, Intretinere, durata de viata, marci...
klaus |
![]()
Post
#751
|
||
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|||
drakuxxx |
![]()
Post
#752
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 8 March 08 ![]() |
Verificat, cureaua de accesorii rupta, desi a fost schimbata anul trecut. E in curs de schimbare acum.
|
--------------------
Opel
Zafira
2006, 1.9
|
|
robbie_ro |
![]()
Post
#753
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
Verifica sa nu ai vreo fulie blocata daca zici ca ai schimbat cureaua cu un an in urma. Mi se pare greu de crezut ca a cedat cureaua asa usor fara nici un motiv.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
klaus |
![]()
Post
#754
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
poate i-or fi pus-o gresit (sic!)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
testike |
![]()
Post
#755
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Doresc sa-i urez pe aceasta cale "La Multi Ani" bateriei mele Rombat calciu 60A, cu ocazia implinirii varstei de 10 ani.
Sper sa mai tina inca vreo 3-4, pana casez masina ![]() |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
tribunul |
![]()
Post
#756
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Sa inteleg ca intai ai luat bateria si dupa cativa ani ai luat si masina, in 2004 bateria si-n 2009 masina.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
zfmflorin |
![]()
Post
#757
|
![]() =*=*=*=*=*=*=*=*=*= Group: Members Posts: 294 Joined: 18 January 07 From: BRASOV ![]() |
pai..., din semnatura lui rezulta ca are prima masina din 2004, deci...pana in 2014 cati anisori sa fie?
asta daca are cele 2 masini din semnatura. This post has been edited by zfmflorin: 5 Oct 2014, 20:43 |
--------------------
Hyundai
Tucson
Style+ 1.6 T-GDI, E6d AWD 2022
- BV 29 --H ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km) Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km) |
|
smilebogdan |
![]()
Post
#758
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 19 October 14 ![]() |
Salutare tuturor.
Cautam niste pareri despre bateriile auto marca Motrio. Intamplator nu am gasit mai nimic si m-am gandit sa adaug eu o foarte mica descriere. Am un renault megane 2 1.6 16V, masina pe care am cumparat-o acum cateva luni din germania. Acum ca a venit frigul, bateria da semne de oboseala, ceea ce m-a convins ca nu voi trece iarna cu ea. Tot ce vreau sa spun este ca bateria de pe masina este marca Motrio, iar data fabricatiei este 08.2008, ceea ce arata ca a depasit varsta de 6 anisori. La minus 3 grade astazi dimineata, a pornit bine, nu s-a balbait deloc. Tot dimineata m-am gandit sa completez nivelul compartimentelor cu acid ale bateriei, pentru ca nu ubmlase nimeni niciodata sa desfaca banda cu capace. Asta pentru a incerca sa prelungesc viata baterieie, poate-poate trec iarna cu ea. Mentionez ca nivelul era destul de scazut, deci chiar merita completarea. Cu alte cuvinte, voi cumpara tot o baterie Motrio, deoarece 6 ani de viata mi se par destul de suficienti. Mentionez ca bateria are 64Ah. Pe langa acestea, as vrea sa completez cu inca un lucru, si anume : Am tot vazut peste tot discutii despre decizia de a pune masinii o baterie mai mare si foarte multe persoane inventeaza diferite povesti. Indiferent ca apar discutii contradictorii sau nu, acest lucru nu ma intereseaza. Cine vrea sa tina cont de parerea mea, bravo lor, cine nu, treaba lor.. Ideea este urmatoarea : Indiferent ce baterie pui masini, consumatorii de pe masina sunt proiectati sa poata fi sustinuti dupa pornirea motorului doar de catre alternator, pe langa asta, alternatorul chair trebuie sa depaseasca putin valoarea consumatorilor, deoarece altfel ati ramane fara curent in baterie. Atunci cand porniti motoru, electromotorul consuma sa spunem 40A(atentie, pe ora). Ce inseamna asta: indiferent cat de mare este acumulatorul, acel electromotor va consuma acelasi curent, iar alternatorul va incarca la loc in acelasi timp si acumulatorul de 50A si pe cel de 100A. problema difera atunci cand masina nu porneste, si dai la automat foarte mult timp. In acest moment, bateria de 50A se va epuiza mai repede, iar cea de 100A va tine de 2 ori mai mult, insa dupa golirea amandurora, acumulatorul de 50A se va incarca mai repede decat cel de 100A. Ganditiva la doua sticle, una de 5 litrii si una de 10 litrii care trebuiesc umplute. Atata timp cat tensiunea de incarcare furnizata de alternator nu depaseste 14.7V, acumulatorul cu amperaj mai mare ar trebuii sa te multumeasca mai tare, dar daca depaseste 14.7V, acumulatorul se poate defecta sau daca tensiunea de incarcare este sub 12V la relantiu, iar nu este bine. De aceea se fac si masuratori inainte de montarea unei noi baterii. Sa revenim la subiect : Baterie MOTRIO de 64 Ah, pe Renault Megane 2, motorizare 1.6 16V, are durata de viata pana in prezent putin peste 6 ani si inca mai sper la unul. Deci, parerea mea MERITA. |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 / 1.6 16V
|
|
valioglu |
![]()
Post
#759
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Explicatiile tale sunt partial adevarate. Adica alternatorul nu prea tine toti consumatorii la relanti. Poti face un test simplu de incarcare. Porneste toti consumatorii la relanti si o sa vezi ca scade curentul debitat de alternator destul de mult si la un moment dat o sa traga din baterie.
In ceea ce priveste capacitatea alternatorului, mai intervin si alte chestii, cum ar fi autodescarcarea, etc. Ideea e ca intr-adevar nu merita sa pui acumulator cu capacitatea mai mare. In ceea ce priveste acumulatorul tau, nu inteleg de ce nu iei ceva fara intretinere. Adica tu stai sa completezi cu apa in acumulator, mi se pare cam aiurea. This post has been edited by valioglu: 27 Dec 2014, 15:11 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
senateo |
![]()
Post
#760
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 2 June 09 ![]() |
Vad ca nu sunt singurul care detine pe masina proprie o baterie care functioneaza perfect de 10 ani si jumatate. Marca este Delkor, este in aceeasi stare in care a fost de noua dupa 110k. Cred ca a ajutat-o faptul ca uneori mai uitam pozitiile aprinse peste noapte, dimineata era descarcata complet. Dar porneste impinsa si functioneaza ca noua. Vreau sa ma mai tina pana o sa casez masina.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Cielo 2004
|
|
george_c_ro |
![]()
Post
#761
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 15 February 07 ![]() |
dupa 2 ani si 16 zile (garantie expirata de 16 zile ! ) bateria Rombat Cyclon 55 Ah m-a lasat sambata seara la aprox ora 23.00 bordul fiind "pom de craciun" . masina a pornit dupa clasica legare la bateria altei masini ; a doua zi aceleasi simptome asa ca am cumparat alta baterie tot Rombat , dar Calciu 62 Ah 200 ron (cu baterie la schimb) , ( acelasi model cu cea originala de pe masina care a tinut aproape 6 ani) .
bateria schimbata avea urme de umezeala pe la capac dar nu a avut nici un alt semn inainte de a pica total . masina o folosesc in general la drumuri scurte , max 60 km o data pe saptamana , restul doar prin oras , mai ales in week-end .... |
--------------------
DACIA
Logan
2006 Laureate Plus 1.4 mpi
|
|
daciafan |
![]()
Post
#762
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(daciafan @ 13 Jun 2007, 17:18) logan cumparat in 2006 bateria originala rombat tornada moare subit in 2008 desi vreoiam varta am cumparat ce am gasit fiind presat de timp, si anume rombat calciu, aceasta din urma m-a tinut pana acum (06.2015) concluzia...loz in plic This post has been edited by daciafan: 7 Jun 2015, 11:57 |
--------------------
/
/
/
|
|
zfmflorin |
![]()
Post
#763
|
![]() =*=*=*=*=*=*=*=*=*= Group: Members Posts: 294 Joined: 18 January 07 From: BRASOV ![]() |
Ieri a murit bateria originala, subit, dupa 3 ani.
Cu o zi inainte am circulat ca de obicei, iar ieri dimineata, descui masina din butonul de pe cheie, pun contactul si incep sa tacane niste relee, becurile in bord clipesc, kilometrajul se reseteaza, eu panica - ce sa aiba? Desfac cutia de sigurante de la motor apas pe ele, mai ma uit pe acolo ca broasca-n teava si pun iar contactul - e, parca isi revenise - dau cheie si se repeta figura. Radioul funtiona, luminile de stationere fuctionau cam anemic, dar faruri, nimic. Imi zic sa masor bateria. Dau sa inchid masina ca sa aduc din casa un multimetru, dar si asta, pas. Dupa ce masor tensiunea la borne vad ca am 10.55V. Bun, sunat socru care om prevazator, stiind ca bateria (zap) de pe masina lui are ~8 ani, are inca una noua de anul trecut si pe care le utilizeaza alternativ. Cea noua era acum in portbagaj si mi-a dat-o ca sa-mi rezolv treaba, urmand sa o i-au pe cea veche si sa o mai utilizez cat o duce. Asa il scap de rotitul bateriilor Asta de a 'crapat', am luat-o in casa, si verificat nivel electrolit=bun, densitate=ok, voltaj=10.5. Zic totusi hai sa o pun la incarcat, dar degeaba initial arata 12.8 si daca o misc/zgaltii un pic revine la acel 10.5-10.7. O bateri asemanatoare cu a mea, am gasit la 188 lei, tot rombat calciu 62Ah si 510A. Am acum Zapul la incarcat. Avea 12.47V si densitatea 1.22 (conform unui pliant cam 70% din capacitate). Scrie pe el ceva gen tehnologie Ag si Ca, temperaturi extreme -40°C +80°C; +30% putere si +20% long life. Cand am luat-o in feb 2008 era la promotie in acelasi pret cu un Rombat. Sa vedem cat mai duce. |
--------------------
Hyundai
Tucson
Style+ 1.6 T-GDI, E6d AWD 2022
- BV 29 --H ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km) Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km) |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#764
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Ca fapt divers si la loganul cumparat de mine bateria Rombat Calciu 60Ah a tinut din 2007 pana acum, deci 8 ani si vreo 5-6 luni. A murit dintr-odata, oarecum.
Bateria e fara intretinere, ochiul e verde, dar nu mai invarte deloc. A fost pornita cu curent de la alta masina, iar a doua zi iar nu a mai pornit deloc (nici nu invarte). Capacele au ceva forma ciudata, nu sunt in cruce. Nu s-a reusit deschiderea lor. Cheia cu care le-ai deschide ar fi un cilindru cu niste forme cubice la capat, dispuse in cerc si in relief... ![]() Interesant e ca nu mai merge faza scurta (faza lunga da), desi sigurantele nu sunt arse. Sper sa nu fi fost vreun scurt pe la faruri (in maneta?) si de asta sa fi murit bateria. Ce credeti? evident ca o sa fie dusa la service, dar ca sa ne dam cu parerea intre timp. Din nefericire nu se stie daca farurile au murit inainte de baterie sau deodata. This post has been edited by eXtenSion: 13 Nov 2015, 08:22 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#765
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca comanda se face prin vre-un releu e normal, cu insistenta reusesti sa desfaci capacele dar mai are rost? oricum nu mai ai ce sa ii faci , daca vrei sa incerci ceva pune-o pe un redresor si incearca dar dupa simptome pare intrerupta , are tensiune dar cind bagi consumatori scade
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#766
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
merci
![]() deci vrei sa spui ca faza scurta nu merge din cauza ca e prea slaba bateria? chiar daca faza lunga merge? LE: merci si pt replyul de mai jos ![]() This post has been edited by eXtenSion: 13 Nov 2015, 14:25 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#767
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai acum depinde si ce tensiune ai la borne , becul tu il vezi aprins dar este aprins si la 10V tensiune care pentru sistemele electronice ale masinii este mica
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
annem |
![]()
Post
#768
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Rombat Premier 70Ah, CCA 680 de 5 ani, incarcata pentru refacerea capacitatii in fiecare an toamna si primavara cu BatteryMinder.
In elementul - electrolit la limita placilor, la + ceva mai mult, in rest pierderi mici. Completat cu apa, incarcata, la masuratori a iesit foarte bine, cred ca mai tine 5 ani. Capacele se deschid prin fortare usoara. Eu am folosit o surubelnita dreapta si clestii de la incarcator sau un cleste mic de cuie. Attached thumbnail(s) Premier1.jpg ( Size: 3.01mb ) Number of downloads: 524 Premier2.jpg ( Size: 2.43mb ) Number of downloads: 531 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#769
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE(YRX @ 20 May 2010, 22:00) Gata, mi-am luat. Pana la urma mi-am luat un Full Option (Calciu- similara cu cea originala) de 62Ah. Am gasit cu data de fabricatie saptamana 17 2010, adica de luna asta. Pret - 198 lei. Am zis ca mai bine sa am eu acces la completatul cu apa. Daca tine si asta cat aia veche ma declar multumit. Acum trebuie sa-mi fac timp sa remediez vopseaua pe suportul de sub baterie. Salut, Cum se mai prezinta bateria sau ai schimbat-o deja? Cu ce altceva? Ms, |
--------------------
...
...
...
|
|
YRX |
![]()
Post
#770
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Este inca pe masina, nu am schimbat-o, inca nu da nici un semn de batranete. Ce-i drept, am mai facut si o mica bricolare, i-am confectionat o husa din neopren aluminizat (am vazut la alte masini ca au asa ceva) care o ajuta vara sa nu se mai incalzeasca.
Da ce-ti veni? Monitorizezi longevitatea Rombat? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#771
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
Studiez piata...cea la care fac referire aici - http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=260924&hl=tenax# si aici - http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...l=tenax&st=180# - da semne de oboseala...si ma gandeam ca trebuie sa ma pregatesc...
|
--------------------
...
...
...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#772
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
a mea originala din fabrica la 7 ani inca merge sa vedem cit
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
kossak |
![]()
Post
#773
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am schimbat si eu de o luna bateria, un Rombat Cyclon din 2008. ( am gasit certificatul de garantie in torpedou, masina e la mine din 2011). Am pus tot un Rombat, Premier de data asta.
Bateria oricum voiam s-o schimb inainte de venirea iernii, deja anul trecut a inceput sa dea semne de oboseala. Oricum, a tinut foarte bine. |
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
testike |
![]()
Post
#774
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Am schimbat si eu bateria cu care a venit masina in 2004 - Rombat Calciu 60Ah.
Mi-au zis ca mai avea 50% putere. La 4 ani vechime avusese 90%. Inca functiona fara nici o problema, dar aveam nevoie de o baterie noua pe diesel, si am hotarat sa o dau pe asta si sa pastrez cea de pe diesel care e ceva mai tanara. Am cumparat Rombat Premier 75Ah, garantie 3 ani. This post has been edited by testike: 19 Oct 2016, 21:41 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
aam |
![]()
Post
#775
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 20 February 15 ![]() |
Rombat Calciu 60ah - baterie cu care a venit masina (din septembrie 2009) deocamdata nu da semne de oboseala.
|
--------------------
Dacia
Logan
2009 / Laureat
|
|
cosstti |
![]()
Post
#776
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Cea mai longeviva baterie a fost Caranda de 65 ah. A tinut 8 ani, Cand a murit bateria am luat una similara, interesant este faptul ca a murit in primavara (de obicei pica iarna).
|
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
testike |
![]()
Post
#777
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
QUOTE(testike @ 19 Oct 2016, 21:40) Am schimbat si eu bateria cu care a venit masina in 2004 - Rombat Calciu 60Ah. ..... Am cumparat Rombat Premier 75Ah, garantie 3 ani. Azi dimineata n-a mai pornit masina. Nici macar nu a invartit un pic. Ce am observat este ca led-ul din bord clipea de cate 5 ori apoi de 2 ori. Cand scot cheia din contact se aude o serie lunga si rapida de pacanituri din bord. Stie cineva daca s-a dus bateria, sau poate fi alta problema? LE: Bateria e pusa pe diesel. In momentul in care bag cheia in contact, nu mai clipeste becul. LLE: S-a rezolvat. Nu a fost nici o problema cu bateria, era borna oxidata si nu facea contact bine. This post has been edited by testike: 14 Nov 2016, 16:58 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
motanel pufos |
![]()
Post
#778
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 14 September 06 ![]() |
Nu stiu daca postez unde trebuie.
Am schimbat becurile de pozitie pe fata cu unele cu led. Pana aici nimic in neregula doar ca dupa 2 zile a murit bateria. Fara sa pornesc masina fara nimic. Pur si simplu in parcare. Becurile mergeau normal cand le-am montat. E posibil sa fi facut scurt sau sa fi miscat un fir care a facut scurt? Atunci cand m-am chinuit sa bag becurile? Acum e la incarcat. Sper sa nu fi crapat de tot. Rombat Premier de 75. |
--------------------
Logan
Laureate
2006 1.5 DCI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#779
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Nu are treaba una cu alta ai I siguranta pe pozitii a fost o coincidenta ca a murit bateria
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
motanel pufos |
![]()
Post
#780
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 14 September 06 ![]() |
Intre un Rombat Premier garantie 3 ani 65 ah si un
Rombat EFB garantie 2 ani 65 ah ce recomandati si de ce? In teorie EFB-ul ar trebui sa fie mai bun si sa tina mai mult. De ce dau astia garantie mai mare la Premier? |
--------------------
Logan
Laureate
2006 1.5 DCI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:55 |