Motorul scutura .....
![]() ![]() ![]() |
Motorul scutura .....
driverx |
![]()
Post
#1
|
||
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|||
driverx |
![]()
Post
#2
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nimeni? Nimic? :?
:shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
carburatorul are sub clapeta de acceleratie niste orificii care asigura alimentarea motorului in zona turatiilor si a sarcinilor mici ( clapeta de acceleratie putin deschisa); in cazul in care ralantiul merge, la turatii / sarcini mari merge, defectul se localizeaza la aceste orificii din carburator; ptr, remediere este obligatorie demontarea carburatorului de pe galerie;
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
driverx |
![]()
Post
#4
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
OCEBE,
2000 e turatie mica la Dacie ? :shock: Acolo incepe sa mearga neregulat....cum stateam aplecat proptitcu mana pe carb ca sa accelerez...ma scutura de imi clantaneau dintii....si culmea ca nu constat...si urca, scade nivelu de vibratie, perioada e ca cam de 3 secunde, ca si cum are o scurta perioada cand merge in toate pistoanele....asta ma duce cu gandu la joc in lantu distributiei.....carbu a fost dat jos din cauza acestei probleme....sprayat cu solutie de curatat carburi....suflat cu pompa in toate orifiiciile in toate variantele (astupat gaur jigler suflat in alta gaura...etc)...are jiglere noi. Fix la fel se comporta si cu "noul" carb. Deci nam reparat nimic. Am schimbat capac delco, asigurat ca fisele sunt OK, aprinderea electronica OK....carbu zic ca e ok. SI, am gasit ulei pe bujia 3 (acu 1 luna bujia 4 era neagra de tot..acuma sa zicem ca era OK)....tare mie frica ca motoru improasca cu ulei in camera de ardere si eu raman fara scanteie ca lumea in acele momente. Mie frica sa nu imi rup arborele cotit cu prostia asta... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
calinp |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
incearca sa verifici si suportii (tampoanele) de la motor. nu cred ca ai probleme chiar asa mari cu motorul pt ca si mie imi tremura, tot in jur de 2000 ( se observa cand accelerez usor, cu masina pe loc), si de cand am observat prima data am facut si RK la motor, am curatat si carb, am schimbat si platina si bujii, si tot nu am scapat.
totusi nu am verificat suportii aia, asa ca nu stiu daca asta e cauza. e doar o idee |
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#6
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
calinp,
Ma gandisem si la faze dinastea, dar parca nici nu mai trage asa bine. Nu prea da in nas, dar nu prea mai trage. De fapt, dupa cum suna, parca zice ca nu are explozie in acele momente :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
mewtwo |
![]()
Post
#7
|
![]() LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Vad ca ai verificat aproape tot ce se poate...cred ca la culbutori ar trebui sa mai arunci un ochi...si cand aveam motorul vechi parca nu-mi innegrea bujiile asa, de fapt daca le innegrea puneam la punct aprinderea si ...GATA ! De aia zic : daca ai facut aproape tot...vezi sa n-ai probleme cu inchiderea supapelor ...!!!
Bafta ! |
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
ca sa-ti dai seama daca un cilindru lucreaza, scoate fisa de la bujia respectiva si urmareste mersul motorului;
da, la 2000 ture prin ele (orificii) circula combustibil si inca intr-o cantitate apreciabila; gandeste-te ca pentru a obtine 2000 ture nu trebuie sa apesi decat putin acceleratia; in aceste conditii, sub clapeta de acceleratie este o depresiune foarte mare care face ca sa fie supta benzina (si) prin jiglorul de ralanti dar mai ales prin acele orificii; trecand de la teorie la practica, daca toate celelalte metode de a desfunda carburatorul au dat gres, o metoda BARBARA si FOARTE RISCANTA de a le desfunda este de a inversa fisele 2 cu 3, scos de pe carburator racordul de aer si pornit motorul pentru max. 10 sec.( asta cu inversatul fiselor n-o stiti de la mine :inger: ); daca ai convingerea ca totul in carburator este desfundat, uita de metoda asta! si indreapta-ti atentia asupra avansului vacuumatic; ori membrana este sparta ori orificiul de compensare situat sub stutul de racord al vacuumului este infundat (are cam 1mm diametru). |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
driverx |
![]()
Post
#9
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
OCEBE,
Multumesc pentru idei. intradevar, doar pentru FUN si cazuri diseprate e buna ideea ta cu bujiile inversate. Dar, thank you anyway, good to know. Avansul lam verificat cu gura. Lucreaza...poate o idee lucreaza mai greu. Dar cred ca la un motor OK chiar daca il scoti de tot, motorul tot trebuie sa mearga cat de cat rotund, doar ca aprinderea nu va mai fi optima. Nu cred ca avansul vacumatic poate influenta (in rau) in halu asta. Oricum, sunt un mare prost. 10x OCEBE pentru idea cu scosu fisei. Trebuia sa fac asta demult. Cand cobor la masina va fi primul lucru care il voi face. mewtwo, Si mie tare mie frica ca am probleme la partea de sincronizatu supapelor. Mai intainte ziceam de lant...poate intinzatorul sa gandit sa ma paraseasca. Sau dreq...mio fi puscat ceva la culbutori...ca de tzacanit, tzacana ca nu prea au fost reglati demult. :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Deci nu stiu sigur poate aberez dar eu la 1300 aveam un furtun in care era o supapa mica in interioru lui si o mai schimbam din cand in cand ca se ducea naibi si tremura ca draq...e unu din furtunele care intra in T-eu din plastic din carburator daca nu ai schimbato deja bafta.......
|
-------------------- |
|
driverx |
![]()
Post
#11
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Raptoe,
Tocmai a fost schimbat. Same shit. Incep sa ma satur de masina asta.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Auzi ai schimbat fisele? cu altel noi? eu mia-m pus acum cu silicon toate 5 (4+1) si parca merge mai prost :vmad: trepideaza motoru la relanti...cehesti parca sunt si mergeau bine cu capacu meu de delcou care e albastru...ele fiind tot albastrea dar o sa le pun pe alea vechi de dacie si daca merg mai bine or sa zboare pe garaj...BYE :evil:
|
-------------------- |
|
irinel75 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
sal ,a bag si eu...platina??in ce stare este?capacul de delco?vezi sa nu aiba vreo fisura..
|
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|
driverx |
![]()
Post
#14
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
irinel75,
Capac nou, platina nu conteaza ca am aprindere tranzistorizata....fisele au 4 luni. Mie frica sa nu fie iar bobina, desi atunci parca altfel ar trebui sa faca. De obicei da in nas la acceleratii cand bobina e pe duca. :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
viulian |
![]()
Post
#15
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este ca daca are ciclicitatea aceea de 3 secunde care ai sesizat-o - nu este de la ceva mecanic in sine, caci la 2000 de ture pe minut - motorul face suficiente 'cicluri' in cele 3 secude; problema ar fi vizibila imediat odata ce ai atins turatia care trebuie.
Decat daca nu e vre-o combinatie din asta malefica incat sa se sincronizeze mai multe defecte mecanice in acelasi timp din 3 in 3 secunde.. Investigeaza partea electrica - mie cel putin imi suna a scanteie aiurea.. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Verifica daca nu cumva ai o tija stramba, si din 3 in 3 secunde, cand se invarte tija, culbutorul tine supapa deschisa. Si la mine facea la fel, pana nu am schimbat tija defecta
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
viulian |
![]()
Post
#17
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai tija aceea se misca de ~100 ori in cele 3 secunde la 2000rpms (cand scutura motorul..)
[2000rpm/60s] * 3 = 100rot |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Era vorba de miscare de rotatie a tijei, nu de miscarea rectinie care impinge culbutorul
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
si mie tot a scanteie aiurea imi suna1
mai ibncearca un capac delcou, un rotor, si incearca sa imprumuti un carb! pompa de benzina baga?? |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
driverx |
![]()
Post
#20
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Si mie imi suna a problema de scanteie. Azi dimineata la o pornirre de pe loc (mergea aproape perfect relantiu) cand sa accelerez scutura ca dracu). Am lasat acceleratia (si ambraiaju) si am incercat din noua. A facut iar, dar mult mai slab, repetat operatiunea inca o data, a pornit foarte lin. Ma gandeam ca ar putea fi avansul centrifugal, ca tare ciudat fac. Daca o prin (in gol) la o anumita turatie ca merge neregulat, si dupa aia ii mai dau un scurt spritz, la o turatie putin mai mare, va merge bine...
Ar putea fi belit un arc de la centrifugal? B-34-SGM, Si eu tare mult ma gandeam ca ar fi pe acolo, sau chiar mai rau, ca miar umezi rau bujiile cu ulei, ca am gasit o bujie cu ulei pe ea. Sper sa nu am dreptate.... whitesorcerer12, Carbu e spalat, jiglere noi. Capac delco nou. Rotorul, nu mam atins de el.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Pedro |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Garantat 100% raspunsul il gasesti in delcou
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
driverx |
![]()
Post
#22
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pedro,
De doua zile ma rog sa fie asta. Azi daca pot pleca mai devreme, il desfac tot si vad. Oare merita sa schimb rotorul...cat costa? ce sanse am sa fie mai naspa decat a meu actual? Cum se scoate rotoru? Se scoate arcul ala spiraalat care acopera un boltz, scot boltu (sper sa pot, ca last time nu a vrut) si mai tre sa fac ceva? 10x :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Se schimba usor axul de la delco, dar iti spun eu ca il schimbi degeaba, nu are treaba.Daca ai doar o bujie neagra, clar e de la supape,avand in vedere ca ai schimbat cam tot ce se putea la aprindere.
Daca era de la ax, afecta toate bujiile, nu doar una, corect? Sper sa fie de la reglajul culbutorilor sa fie prea stransi,ca se rezolva relativ usor. Se intampla urmatoarea treaba cand e o tija stramba : ori e distanta prea mare intre culbutor si coada supapei,ori prea mica, depinde cum se invarte tija. Se rezolva lasand jocul un pic mai mare daca nu vrei sa schimbi tija,dupa aceea invarti cu mana tija si vezi daca lera se strange sau nu. Unde lera e cel mai mult stransa, acolo reglezi valoarea optima (0.15 sau 0.20 la rece,dupa cel putin 2 ore de la oprire!!!).Cand o invarti, jocul o sa fie mai mare, si o sa se auda bataie in mers, dar macar nu stau supapele deschise. Oricum pt 60 mii, mai bine schimbi tija defecta. Alta posibilitate e sa nu inchida bine supapa, si trebuie data chiuloasa jos si rectificata :cry: Si eu am avut aceeasi problema, ba mai rau, lasasem prea mic jocul pe admisie,si nu am tinut cond de ovalitatea tijelor Tinea supapele deschise, iar cand acceleram dadea rateuri in carburator,toate 4 bujii erau negre.Mi-a luat ceva timp pana m-am prins care era cauza. Din greseli inveti! :mrgreen: |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
driverx |
![]()
Post
#24
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
B-34-SGM,
Cam toate is negre, pe unu am gasit chiar ulei sad.gif Sper ca nu e in motor cauza...sper...ca inca singur nu am desfacut partea de sus de la motor, si sincer, am o frica. Cu tatal meu acasa in Oradea era usor, aici sunt complet singur. Doar inconjurat de o gradama de mecanici ...pardon...pseudo mecanici. Este aici un thread in care se explica clar si corect cum se regleaza culbutorii? :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
mewtwo |
![]()
Post
#25
|
![]() LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca e off topic, dar asa ca poveste sa stie omul : ce-ai patit tu se intampla frecvent la ...LADA ; poate ai vazut stand in spatele unei LADA ca atunci cand accelereaza iese un fum albastru...pana nu-i umbli la supape (+schimbat semeringuri la supape) nu scapi de fum si de mers prost ; la tine trebuie sa fi cam tot la fel, ia aminte la SGM !!! si poate daca esti in bani ii schimbi si semeringurile...
Bafta ! |
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|
viulian |
![]()
Post
#26
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Dap, e la sectiunea de tutoriale unul destul de bun - dar vezi sa iei in considerare si ce zice sgm cu invartitul tijei.
|
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Da, e pe undeva unde se explica cum se regleaza culbutorii. In afara de metoda clasica, trebuie sa tii cond de uzuri si de ovalitatea tijelor, de aia ti-am spus sa le invarti.
Daca nu s-a umblat la culbutori de curand, nu prea are cum sa fie prea stransi. Cati km ai de cand nu ai rectificat chiuloasa, poate nu inchid bine supapele? |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
driverx |
![]()
Post
#28
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
B-34-SGM,
Eu ma gandisem la altceva....ca s-ar fi dus intinzatorul de la lant. Ar fi greu de verificat daca dau jos radiatorul? Ca pe bune, in fiecare zi altfel se comporta, ba uneori chiar dispare problema. Nu e constanta deloc in comportamentu asta ciudat.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
driverx |
![]()
Post
#29
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
B-34-SGM,
Chiulasa nu a fost niciodata rectigficata. Motorul e orignal, neumblat in el. Are 79k km. Tijele lea scos o data tatal meu, si sigur lea pus in alta ordine. Partea proasta e ca culbutorii nu au mai fost reglati de vreo 11k km. Si tzacane motoru, dar nu foarte tare....2-3 culbutori sigur fac zgomot. :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
driverx |
![]()
Post
#30
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
mewtwo,
in 3 sapt sper sa fac motorul, dar pana atunci am nevoie de masina, si nam chef sa o rup toata. Mie si groaza ca o sapt voi sta fara ea. Inca nam mecanic pe care sa ma bazez. AM fost la unu la care teoretic mas duce sami faca motorul, dar asta in afara ca mia descoperit lipsa duza la gaze, nu mia rezolvat problema cu scuturatu. Nu stiu daca nu ar trebui sa inteleg din asta ca NU la el tre sami fac motorul.....dar la cine? biggrin.gif :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 12:35 |