DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Masina trage usor dreapta

guvernul
post 25 Feb 2004, 23:43
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 30 April 03




In ultima perioada (vreo 3 luni) am constatat ca trage dreapta. Initial banuiam ca o bate vantul dintr-o parte. Nu era caci am incercat pe mai multe drumuri si conditii meteo. Apoi am banuit ca o fi din cauza presiunii incorecte. Dar am reglat presiunea si a fost la fel. Am echilibrat si rotile. Tot se simte un usor tras dreapta.

Ca sa fie clar, nu e un tras dreapta de sa sara masina in sant, insa daca las volanul din mana, pe drum drept, in vreo 60 de metri se simte ca masina o ia spre drepta.

Ce credeti ca ar putea fi?
A mai patit cineva asa? Daca da, ce ati facut.

Multumesc pentru sfaturi.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 25 Feb 2004, 23:45
Post #2


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Mergi la un service unde verifica si regleaza directia.


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurh
post 25 Feb 2004, 23:45
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 8 December 03
From: Bucuresti




Mai si la mine cam face, dar am dat vina pe pe sosea ca e aplecata in dreapta, ba pe presiune pneuri.
posibil sa fie de la sosea, teoretic ar trebui sa fie toate inclinate spre dreapta pe sensul de mers , nu ?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guvernul
post 25 Feb 2004, 23:51
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 30 April 03




Laurh: Asa credeam si eu initial ca e de la sosea, insa am mers si pe mijlocul drumului si facea la fel.

Moneytalks: ma gandeam sa merg la un service, insa geometria au scos-o din serviciile in garantie, si parca 2-3 milioane cat am auzit ca e pe la cobalcescu, nu imi vine sa-i dau, ca sa imi spuna un mester smecher ca nu are nimic sau ca "asa face toate".


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 25 Feb 2004, 23:58
Post #5


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




a mea nu tragea inainte sa intr-un in santul ala nenorocit.
de fapt nici dupa nu tragea (cand i-au inlocuit pivotul).

dupa ce i-au inlocuit bascula a inceput sa traga. mai intai tragea stanga. am schimbat rotile si acuma trage dreapta. mi s-a spus ca e de la roti, si deci trebuie sa schimb rotile fata-spate, si sa le echilibrez, si ca sa il citez pe guvernul, mie chiar mi-au spus ca "asa face toate" - s-a urcat unu in masina, a lasat intr-o parcare sa se duca masina si tragea asa evident in dreapta, si ala "uite vezi ca nu trage?" ...

inca n-am apucat sa ajung la vulcanizare , ca nu am avut nici un dram de timp liber :|


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laurh
post 26 Feb 2004, 00:11
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 8 December 03
From: Bucuresti




Hai mai ca trage si ea putin acolo sa se odihneasca pe dreapta. Ce aveti cu ea ? V-ati luat mertan ?
tongue.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinc
post 26 Feb 2004, 00:19
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 16 January 04
From: Bucuresti




si mie imi trage dar spre stanga. presupun ca "asa trebuie sa faca"/"asa fac toate". nici nu imi mai vine sa ma duc la embelii aia de la service :|


--------------------
Opel/Dacia Vectra B/Solenza - .
Opel Vectra B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 26 Feb 2004, 00:30
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Daca trage pe mijlocul drumului si in ambele sensuri, inseamna ca trage. Si eu am avut asemenea probleme si stiu ca este foarte obositor de condus, in plus scade stabilitatea pe alunecus. Cel mai probabil de la cauciucuri. Schimbi stanga cu dreapta (fata) si daca trage invers si tot cam la fel, e clar. Invarti rotile pana gasesti o solutie acceptabila si altadata nu mai cumperi marca rspectiva de cauciucuri.
Daca nu, trebuie verificat / reglat. Nu sunt preturi atat de mari, cateva sute de mii cel mult (daca, bineinteles nu ai deformari grave).


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 26 Feb 2004, 03:19
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Am mers tot bulevardul expozitiei "fara miini". Motiv pentru care stiu ca in momentul in care trage usurel dreapta (cum zici tu) e de la inclinatia drumului, iar lucrul asta e destul de frecvent. Cind va incepe sa traga stinga voi incepe si eu sa ma ingrijorez icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 26 Feb 2004, 08:31
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




A mea trage stinga usor, asa ca nu e de la drum. Nu tragea de loc, dar am gasit o mica ciupitura in cauciucul dreapta fata pe lateral si pentru ca nu-mi plac exploziile pe fata, dar sint obisnuit cu cele pe spate, am schimbat rotile intre ele. De atunci trage stinga, asa ca cred ca e o diferenta de greutate din cauciuc.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 26 Feb 2004, 08:42
Post #11


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Oameni buni, dati-mi voie sa va spun ceva: ASA FACE TOATE! Aia din service au maaaaare dreptate. Problema nu vine din anvelope, vine din coloana de directie (capete de bara). Nici un moment nu trebuie sa uitati ca Topoloveniul are niste piese puse pe masinile domniilor voastre!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 26 Feb 2004, 08:43
Post #12


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
ma gandeam sa merg la un service, insa geometria au scos-o din serviciile in garantie, si parca 2-3 milioane cat am auzit ca e pe la cobalcescu, nu imi vine sa-i dau, ca sa imi spuna un mester smecher ca nu are nimic sau ca \"asa face toate\".


iar incepeti cu prostiile!?....chiar asa creduli suntem?... orice defect are masina, se remediaza in garantie! punct. asa e legea in tara asta, nu cum o face vreo maimuta din service sau vreo firma de doi lei... te duci la service si le spui ca masina trage dreapta... e treaba lor ce ii fac dar nu semnezi de receptie decat cand nu va mai trage dreapta, dupa proba de drum... daca refuza sau cer vreun ban ii pui sa scrie asta pe foaia de constatare.... dupa care VC, ANPC etc.... ii poti ameninta cu faptul ca te duci la RAR/ITP (chiar daca nu ai facut 2 ani) si daca iti dau refuz, ii dai in judecata!

atentie insa!.... daca ai dat cu masina in vreo groapa si asta a lasat urme, e problema matale!.... de-abia atunci incepi sa bagi manuta in buzunar, in portofel etc. ... dar pana atunci, daca buba a aparut din senin, e problema lor sa o determine!... si diagnosticarea in garantie e GRATIS


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roadx
post 26 Feb 2004, 09:36
Post #13


dado


Group: Members
Posts: 50
Joined: 19 February 04
From: Sibiu




Stiu pe unu' care a cumparat cauciucuri cu cantaru'... :shock: Omu' le-a pus pe cantar pe primele 2 alese la nimereala si, ce sa vezi: diferenta de 220gr. intre ele... :shock: In fine, a ales cetatzeanu' 2 cat de cat apropiate si cand sa plece, l-am intrebat:"Nene, venisi ca la piatza...care e shmecheria?" Cica, greutatea aia suplimentara e suficienta sa-ti faca probleme de directie. Asa o fi, ca doar nu carase omu' degeaba cantaru ala fain dupa el. Apoi, am stat si-am cugetat: dar daca acea greutate suplimentara ar rezulta dintr-o circumferinta mai mare cu 3..4mm, sau dintr-o depunere mai groasa pe pereti ('carnea' cauciucului), atunci ar duce (la aceesi presiune), la deformari diferite ale cauciucurilor atunci cand masina se aseaza pe sosea... :shock: Desi ar parea neverosimil (pen'ca matritele ptr. turnat cauciucurile nu's facute pe genunchi... :? ), totusi e posibil. De unde si exemplul cu diferenta de greutate...Bine, bine, acuma n-are rost sa divagam pe subiectul 'unde se duce diferenta de greutate'...Locurile pot fi multiple...Spuneam doar un exemplu... smile.gif

In alta ordine de idei, dezechilibrarea directiei (acolo unde exista servo) nu denota o malfunctie a acesteia? (Poate ca exista acolo un comparator, care s-a defectat sau care e prost calibrat si zero-ul lui e usor modificat spre partea cu trasu'...)


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI 2004
O facui si p'asta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipri
post 26 Feb 2004, 09:43
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 January 04




De ce trage dreapta?Asa face toate! icon_mrgreen.gif


--------------------
Un dac intr-o Dacie,nu?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 26 Feb 2004, 09:44
Post #15


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Diferenta de greutate apare datorita neomogenitatii materialului...diferentei de densitate de la o sarja la alta... etc. De aici pot sa apara greutati diferite ale anvelopelor sau greutati diferite ale diferitelor zone ale aceleiasi anvelope.... acestea din urma sunt compensate de plumbii care se pun la echilibrare. Daca dezechilibrul este mai mare de un anumit prag, anvelopa este considerata rebut!... in cazul meu, in garantie, am schimbat 3 anvelope (inutil sa spun marca....M) pentru ca aveau dezechilibre de peste 80 grame si la turatie mare se comportau precum un ou....

Legat de subiect .... daca rotile (anvelopa + janta + capac) nu au aceeasi greutate (se adimite totusi o diferenta intre anumite limite) sau sunt umflate la presiuni diferite, masina va trage intr-o parte...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 26 Feb 2004, 10:19
Post #16


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.215
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




QUOTE

De ce trage dreapta?Asa face toate

Nu cred! Eu am mers pe Grozavesti intre Semanatoarea si Pod fara miini pe volan si nu trage de loc!
PS Inainte de asta am verificat presiunea in pneuri si era egala stinga dreapta


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Așılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike
post 26 Feb 2004, 11:51
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 February 04




Verifica unghiurile de cadere ale rotilor fata.Trasul usor intr-o parte se datoreaza unei abateri a unghiului de cadere pe acea parte, fata de valorile prescrise.Abaterea ptr acest unghi care nu se regleaza, poate fi ca urmare a unei defectiuni de fabricatie sau ca urmare a unui soc puternic pe acea parte. :arrow: lonjeron deplasat pe partea respectiva.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roadx
post 26 Feb 2004, 12:01
Post #18


dado


Group: Members
Posts: 50
Joined: 19 February 04
From: Sibiu




mike, soc puternic zici? :shock: Pai daca ajunge sa se deformeze lonjeronul, ala a fost accident, nu gluma... :shock: si nu cred ca pe dedesubt, in cazul acelui soc, mai e ceva la locul sau...(brat, tije...) asa ca omu' ar fi trebuit sa renunte la expresia 'usor dreapta'... :shock:


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI 2004
O facui si p'asta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 26 Feb 2004, 12:13
Post #19


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
mike, soc puternic zici? :shock:  Pai daca ajunge sa se deformeze lonjeronul, ala a fost accident, nu gluma...


poate fi si de la o intrarea intr-o groapa in timpul unei franarii mai bruste (determinata eventual chiar de acea groapa... deci o incercare nereusita de a evita prin franare o gropa)


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike
post 26 Feb 2004, 12:22
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 5 February 04




QUOTE

poate fi si de la o intrarea intr-o groapa in timpul unei franarii mai bruste (determinata eventual chiar de acea groapa... deci o incercare nereusita de a evita prin franare o gropa)

Corect.
Vorbim aici de deformatii care conduc la abateri ale unghiului mentionat de cel mult 1grad/+ sau -, nu de deformatii puternice ca urmare a accidentelor grave.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roadx
post 26 Feb 2004, 12:33
Post #21


dado


Group: Members
Posts: 50
Joined: 19 February 04
From: Sibiu




QUOTE

Vorbim aici de deformatii  


ok! ...ma refeream ca acolo, ca sa ajunga sa se deformeze lonjeronul (care este o piesa din structura de rezistenta a masinii), mai sunt si altele care preiau din soc (spuneam de brat, etc...) si ca daca ajunge sa se deformeze acel lonjeron, inseamna ca nimic nu mai e la locul lui prin zona si ca socul TREBUIE sa fi fost PUTERNIC in cazul asta...

Oricum, cauza cred ca, daca nu sunt cauciucurile astea minunate numite Matador, tot ce e posibil sa fie din unghiuri...


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI 2004
O facui si p'asta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 26 Feb 2004, 16:31
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Nu e chiar asa. Teoretic un lonjeron are un grad de elasticitate, care absoarbe socurile slabe. Practic acest lonjeron poate sa aiba tensiuni interne din procesul de fabricatie, iat timpul, diferentele de temperatura, loviturile si vibratiile sa determine o "relaxare" a lui. Vorbim aici de 0.5..1 grad. Chiar temperaturile iarna / vara pot influenta un unghi atat de mic. Daca din fabrica reglajul a fost la limita, iar anumite piese au deformari usoare in acelasi sens, se simte. Apropopou, ar trebui verificate si bucsele brat pe ambele parti.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roadx
post 26 Feb 2004, 16:49
Post #23


dado


Group: Members
Posts: 50
Joined: 19 February 04
From: Sibiu




Poate fi si asa DSops! Ar fi nasol in cazu' asta... sad.gif (Ce-ar putea sa-i faca? Sa 'traga' lonjeronu' pe banc?) Totusi, eu exclud o deformare SINGULARA (adica numai a lonjeronului si iar a celorlalte subansamble nu) in cazul unui soc...
Cred ca cel mai putin costisitor pentru guvernul ar fi varianta cu unghiu' ( ca si cauciucurile costa ceva-ceva...)

Oricum, o schimbare IN DIAGONALA a rotilor, ar fi edificatoare daca ele (sau macar una din ele) ar fi cauza 'tragerii usoare spre dreapta', am dreptate?


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI 2004
O facui si p'asta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 26 Feb 2004, 17:57
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Nu in diagonala, ci stanga-dreapta fata. Eu am avut aceeasi problema cand am schimbat cauciucurile acum 2 luni si m-am chinuit mult pana am gasit doua la fel pe fata.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo.meg
post 2 Mar 2004, 23:41
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 17 February 04
From: Bucuresti




Oameni buni , totul se rezolva , la mine dupa 5 k incepuse sa traga rau de tot , am luat eu cateva gropi dar nu rau . Am fost la dealer si am pus problema ca directia nu a fost reglata bine din fabrica si sa fie rezolvata pe garantie . Mecanicul de la aparatul de reglat mi-a dat dreptate ca a fost reglata prost din fabrica .
CONCLUZIE : toate SLZ ies din fabrica cu n.. defecte pe care noi trebie sa le remediem pe garantie sau pe langa cu o tona de nervi asa ca faceti bine si va duceti si remediati unghiul de directie NUMAI dupa ce ati verificat presiunea din roti .


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 -Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 3 Mar 2004, 00:14
Post #26


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
in cazul meu, in garantie, am schimbat 3 anvelope (inutil sa spun marca....M) pentru ca aveau dezechilibre de peste 80 grame si la turatie mare se comportau precum un ou....


Ca un ou crud sau fiert? icon_twisted.gif icon_mrgreen.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ynu22
post 3 Mar 2004, 07:34
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 25 November 03
From: Oradea




QUOTE
la mine dupa 5 k incepuse sa traga rau de tot , am luat eu cateva gropi dar nu rau . Am fost la dealer si am pus problema ca directia nu a fost reglata bine din fabrica si sa fie rezolvata pe garantie . Mecanicul de la aparatul de reglat mi-a dat dreptate ca a fost reglata prost din fabrica .

Si la mine trage dreapta, la inceput mai putin dar acuma incepe sa traga tot mai tare plus ca la mine au aparut si niste troncaneli la rotile din fata, un sunet asemanator cu lovirea unei butati de fier cu un plastic mai ales la o succesiune de denivelari mici (sa fie de la buchsi?), ceea ce vreau sa te intreb este :
- reglarea directiei ai facut-o pe garantie sau a trebuit sa platesti pt. ea?

Multumesc anticipat. :wink:


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo.meg
post 3 Mar 2004, 22:31
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 17 February 04
From: Bucuresti




QUOTE

reglarea directiei ai facut-o pe garantie sau a trebuit sa platesti pt. ea?  

Nu , nu am platit , a fost facuta pe garantie deoarece nenea mecanicul nu a constata ca ar fi ceva stramb de la vreo groapa , deci daca esti sigur ca nu ai vreo problema cu bascula ,bieleta sau pivot poti sa te duci linistit dar sa insisti asupra lor ca altfel te pun sa platesti chiar daca este defect din garantie . Bafta.!
Dar e o problema , daca spui ca se aude un zgomot metalic e bine sa o verifici oricum deoarece e posibil sa fi luat o groapa mai serioasa si sa fi deranjat vreo bucsa ceva .Fuguta la service , si dupa ce se constata ca nu ai probleme la articulatie poti sa le spui de directie . :x


--------------------
Renault Megane Sedan 2.1 -Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdann
post 16 Mar 2004, 00:48
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 2 February 04
From: Bucuresti




eu sunt de "dreapta",rotile le-am echilibrat degeaba.Motive:directia,presiune,sau chiar cauciucurile(strambe,ovalizate...etc...iti dai seama cand o pune la echilibrat).Puteti varia presiunea(nerecomandat desigur) intre cele 2 pneuri sa contrabalansati pierderea directiei sau....smile.gif,daca trage pe stanga,aduceti pe scaunul din dreapta pe cineva mai solid(100 si ceva de kg e de ajuns).Asta e DACIA!


--------------------
Drive your car on the highway of life...no speed limits
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 16 Mar 2004, 08:35
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




Apropos de directie. De vreo 2 saptamini, la viteza mare imi cam tremura volanul. Uneori incepind pe la 120, alteori pe la 125, alteori pe la 130. E clar ca la 140 se zgiltiie destul de bine, dar asta vara am mers si cu 150-160 in Italia si nu vibra nimic. In principiu cred ca rotile nu sunt echilibrate (da de ce s-au dezechilibrat nu stiu). Poate fi si alta cauza? Sa nu ma apuc sa le reechilibrez, ca am mai patit-o, la masina veche tremura volanul pe la 100, dupa ce am "echilibrat" rotile nu puteam merge cu mai mult de 80.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:22
Forum Renault