Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
adryano |
![]()
Post
#1201
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 4 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
daCIA
Hygan
Preferance 1.4 petrol
- TM 320d
|
|||
Siconi |
![]()
Post
#1202
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca ai fi mai coerent in exprimare, am intelege si noi ce ai acolo, unde ai, ce scrie si ce doresti tu de fapt sa afli.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
adryano |
![]()
Post
#1203
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 4 January 06 ![]() |
defapt ce reprezinta borna C de la alternatoru' ala'
This post has been edited by adryano: 17 Aug 2009, 20:59 |
--------------------
daCIA
Hygan
Preferance 1.4 petrol
- TM 320d
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1204
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
borna C,.reprezinta punctul neutru (0) unde cele 3 capete ale bobinelor din stator sunt puse cap la cap..
|
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
adryano |
![]()
Post
#1205
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 4 January 06 ![]() |
aha ms pana la urma nu il leg la nimic?
|
--------------------
daCIA
Hygan
Preferance 1.4 petrol
- TM 320d
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1206
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu , la puntea cu RA ai 3 piulite , pe ele se leaga cele 3 sirme ale statorului
@ maica in primul rind schimba aparatul de masura (valorile rezistentei statorului si rotorului sint mari) statorul 2-3 ohmi , rotor 3,5-6,5 ohmi releul daca nu se regleaza , altul (recomandat cu fir de referinta) scapi si de partea cu caderea pe contact si puntea inlocuita cu una cu RA220 se vede ca nu ai citit chiar tot This post has been edited by bygy007: 17 Aug 2009, 21:31 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
maica |
![]()
Post
#1207
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 31 July 09 ![]() |
Va multumesc pentru raspunsuri. Intre timp am reusit sa fac rost de un alternator de 50 A pe care il voi reconditiona (huruie rulmentii; celelalte valori sunt in regula).
Partea electrica a contactului am schimbat-o recent. Voi schimba si releul cu unul electronic si voi monta acest alternator mai puternic si apoi voi posta noile masuratori. Multimetru este cam ieftin de la rusi 15 lei si deaia cred ca au iesit asa valori. Rezistenta testerelor puse in scurt este 0.8 ohmi. |
--------------------
dacia
1310 tlx
89
- SJ-20-GMV
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1208
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Cam mult 0.8 ohmi in scurt. Il poti pune in vitrina, alaturi de alte obiecte de colectie. Cine stie cand va capata valoare?! Pune mana si ia-ti unul mai serios. Stiu ca sunt cam scumpe, dar la 50-80 lei gasesti unul de hobby care nu da erori. Si e ideal pentru ce ai tu nevoie.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1209
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(adryano @ 17 Aug 2009, 20:26) sall am si eu un alternator de tractor cu punte cu diode mari ra am vazut ca mai este o borna in plus fata de cele 2 de la punte am desfacut si am vaz ca ii din stator parca scrie pe alternator laga el C ce reprezinta?? ms . Tractorul are un sistem indicator al incarcarii cu un releu si un bec. Ceva care ca manifestare seamana cu sistemul de la straineze (lampa de incarcare, fara ceas). De la firul ala "C" se ia informatia pt releu. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
maica |
![]()
Post
#1210
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 31 July 09 ![]() |
Buna ziua!
Am revenit cu noile masuratori dupa ce am pus un alternator de 50 A si un releu regulator cu fir de referinta. -la turatia de 1000 rot/min -cu farurile aprinse faza lunga 13,69 v -fara consumatori 13,92 v -la 2000 rot/min valori foarte apropiate +baterie+releu 0,77 v. Am observat ca se incalzeste alternatorul destul de tare si la turatia de relanti in 5 minute. Oare este in regula? |
--------------------
dacia
1310 tlx
89
- SJ-20-GMV
|
|
ct-03-tvy |
![]() ![]()
Post
#1211
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
e normal sa se incalzeasca, atat timp cat nu iese fum din el..e ok..
alternatoarele mai noi,..au paleti de ventilatie in interiorul carcasei prinsi de axu roturuli si cate 2 fata spate , iar carcasa e prevazuta cu mai multe orifici, pt o racire mai buna, in special cele de puteri un pic mai mari 75A< valroile sunt normale , si ai un pic de cadere de tensiune /cred din cauza cablajului slab dimensionat , POTI masura si intre borna de referinta si caroserie , si intre + care e alimentat releu , si caroserie, daca valoarea e in jur de 14 14.2V, exact ce spuneam mai sus ![]() L.E. da ce are frate aparatu ala de la rusi? eu am unu de 7-8 ani de zile... daca sti sa il folosesti , nu trebuie sa arunci 200 roni pe unu....sa il ti pt hoby. This post has been edited by ct-03-tvy: 30 Aug 2009, 13:28 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1212
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut
Am si eu o problema,La relati cu faruri aprinse se stabilizeaza pe la 12,5v,in ture se duce pe la 13,5v,cu farurile oprite 13,5 relatiu ,14,2v-14,4v in ture,indiferent de ture,fie ele 1200,fie 3000 fie 4000. de la ce poate fi?am refacut intalatie faruri cu relee,cu cablaj nou seprat de cel al masini tras prin copex,nu s-a modificat nimic, Masa toata refacuta,cu sprey de contacte smingher,arata ca noi papucii si tabla unde se leaga ei. Am remufat cablul de la alternator la baterie plus ala albastru(lam taiat un pic,dezizolat,pus papuci noi) La alternator mai este si un cablu gros rosu,la fel ca ala albastru.de la ce?(i-am pus si lui papuc nou,aceasi metoda ca la ala albastru) Nu am reusit sa ajung si sa vad in ce stare e cablul de + care se leaga deasupra la cutia de viteze,acolo pe langa filtru de aer.pozitie foarte incomoda. Unde poate fi problema. p.s se poate pune carbuni mai mari,si daca da la ce ar ajuta? |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1213
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
alternatoru/si sau. releu / bateria..nu mai e ok una din ele..
o iei intai cu alternatoru,... precizeaza ce model e. il dai jos. ii dai capacu jos.de plastic,..si urmareste ce fel sunt sarmele bobinajului.conectate la puntea de diode ,.. daca bobinaju.are cate o sarma groasa...la cele 3 borne ale punti de diode,.e de 36A daca are cate 2 sarme la fiecare borna a puntii,..atunci e de 50 A... verifici puntea de diode,..masori rotoru..sa aibe maxim 4-5 ohmi pa infasurare...si sa nu dea cu axu.. la fel si statoru....sa nu aibe santuri coletoru rotorului,..carbuni noi... .L.E. inainte sa il desfaci.cand e pa masina..iei un fir cu un papuc..bagi firu ..in papucu de excitatie..al alternatoruli....in timp.ce e pornit motoru, aprinzi farurile...si alti consumatori,..pui aparatu de masura pa baterie,... si ii dai + pa firu ala..driect... daca inepe si creste /si incarca,.. atunci e releu busit/ori nu e alimentat cum trebuie |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1214
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce releu ai si ce masori intre + baterie si +bobina de inductie si fa masuratorile astea
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1215
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(maica @ 30 Aug 2009, 12:45) Buna ziua! Am revenit cu noile masuratori dupa ce am pus un alternator de 50 A si un releu regulator cu fir de referinta. -la turatia de 1000 rot/min -cu farurile aprinse faza lunga 13,69 v -fara consumatori 13,92 v -la 2000 rot/min valori foarte apropiate +baterie+releu 0,77 v. Am observat ca se incalzeste alternatorul destul de tare si la turatia de relanti in 5 minute. Oare este in regula? Ai legat firul de referinta la + alternator? Daca nu, si l-ai legat altundeva, e normal sa nu ai tensiunea buna. Apoi, masuratoarea aia de 13.9V e pe BORNE BATERIE sau altundeva? Pentru ca pe baterie se masoara incarcarea. daca ai legat corect firul (papucul ala pe surubul + alternator) si 13,9 e pe baterie, masoara si pe + alternator<---> - alternator. Daca tensiunea devine 14,2-14,4, verifici: + alternator<-->- baterie. Daca 14,2-14,4, firul dintre + alternator si borna colier sau borna colier pe borna baterie nu fac contact. Daca e la fel, masori - alternator<-->+baterie. Daca aici e corect, masa proasta (firul ala gros pina la baterie sau masa dintre caroserie si contraaripa. Daca insa nici pe + alternator<-->-alternator nu ai decit 13,9V si mai ales ca se incinge rapid, cum spui, as banui macar una din diodele din punte, mai degraba doua diode. Daca puntea totusi e OK, ai cumparat releu cu fir defect sau instrumentul tau da erori. Cum verifici? Compara instrumentul tau cu unul bun de pe la un centru depanare TV (eventual compara cu 2-3 instrumente). Dupa, poti verifica releul: Sursa reglabila dar capabila de 6-10 A. Firul de referinta la iesirea reglabila, masa releu la masa sursei, + papuc lamela la + sursa si intre masa si DF un bec de 21 W. Reglezi sursa crescator cu instrumentul intre DF si masa pina cind tensiunea scade brusc in zero. In punctul ala masori tensiunea sursei. Daca e 13,9 V releul e reglat mai jos, daca e 14,2-14,4 V, releul e bun. This post has been edited by diaconuliviu: 1 Sep 2009, 11:30 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Care este diferenta dintre un alternator de 50A si unu de 36A,,si cum pot transforma pe cel de 36 in 50A?
La problema mea .am incercat si alternatorul de berlina.si unu de nova cu releul incorporat.Aceasi sintome,absolut nici o diferenta. |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1217
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut
Revin dupa ceva timp cu noi date. Am schimbat carbuni ,am schimbat punte diode,am refacut cablajul care se leaga la diode cu altul mai gros.totul strans bine,suruburi curatate,piulite curatate.saibe noi,curea noua,schimbat cablul acela dintre alternator si aripa.(inlocuit cu o bucata de cablu,defapt conductor de 6) Refacut din nou toata masa,tras 2 cabluri(conductor de 6) de la minus baterie pe aripa,stanga-dreapta. Acum am urmatoarele valori: Relantiu fara consumatori:14v Relantiu faruri pornite: 13,1 1000ture fara consumatori 14,6 1000ture faruri pornite: 14.5v. Tin sa spun ca in afara de faruri,cand pornesc ceilalti consumatori nu prea se observa mare diferenta. SI mai e ceva:cand calc mai brusc acceleratia se duce pt o fractiune de secunda in 14,9v-15v,dupa care scade repede. De la ce poate fi?si cum pot creste puterea la relantii cu farurile pornite? |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1218
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
fa urmatoarea chestie ia un fir si provizoriu pune-l intre + baterie si + releu de incarcare si vezi cum se prezinta , am impresia ca ai o cadere de tensiune pe alimentare intre baterie si releu traseul este urmatorul : de la baterie pleaca firul mai subtire (cel gros se duce la electromotor) se duce la alternator unde se mai uneste cu un fir la fel de gros care se duce la blocul de luminide acolo la contact , iese din contact si se duce (fara siguranta ) la bobina de inductie + apoi la releu
masoara pe portiuni cu aparatul pe V dar intre capetele coductoarelor , de ex intre + bateriei si + alternator sau intre + alternator si surubul blocului de lumini , sau intre blocul de lumini si sigurante This post has been edited by bygy007: 16 Sep 2009, 20:54 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1219
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
condensatorul de la alternator la ce foloseste.,
e posibil sa se arda? mie imi palapaie cam tot ce inseamana bec pe masina,inclusiv far. |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1220
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
este pentru piriiturile de la radio ala nu se duce asa usor din cauza acelei caderi pilpiie zapaceste releul de incarcarefa ce ti-am zis mai sus si vezi care e treaba , evenyual pune ceva valori de tensiune la masuratori
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1221
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 16 Sep 2009, 20:51) fa urmatoarea chestie ia un fir si provizoriu pune-l intre + baterie si + releu de incarcare si vezi cum se prezinta , am impresia ca ai o cadere de tensiune pe alimentare intre baterie si releu traseul este urmatorul : de la baterie pleaca firul mai subtire (cel gros se duce la electromotor) se duce la alternator unde se mai uneste cu un fir la fel de gros care se duce la blocul de luminide acolo la contact , iese din contact si se duce (fara siguranta ) la bobina de inductie + apoi la releu masoara pe portiuni cu aparatul pe V dar intre capetele coductoarelor , de ex intre + bateriei si + alternator sau intre + alternator si surubul blocului de lumini , sau intre blocul de lumini si sigurante Multzam,am masurat si am pe undeva o cadere,defapt cred ca e o intrerupere pt ca fluctuaza si incarcarea si caderea.am legat fir direct de la baterie plus la releu si se astabilizeaza la 14,4,dar cand pornesc farurile acelasi lucru 13,3-13,2.indiferent faza scurta/lunga.asta la relatii,in ture totu e k,se duce imedia in 14v La tensiunea asta intensitatea lumini scade la relantii.e enervand,zici ca am lumanari.in ture e ok. In continuare palpaie,tot,faruri leduri stopuri. |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1222
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
fulie daca ai posibilitatea pune una cu diametru mai mic
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1223
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
cristiman46 |
![]()
Post
#1224
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 10 September 09 ![]() |
pune -i o fulie de alternator de olcit. e mai mica in diametru decat cea de dacie. tre sa ii faci decat canalul de pana si restul e ok
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1988
- ph 02 utk
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1225
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Oameni dragi, daca nu gasiti una de Oltcit, vorbiti cu un strungar bun sa va faca el una. Dimensiunile le-am postat eu ceva mai in urma, tot pe acest topic. Hai ca se poate.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#1226
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Salutare toata lumea!
O intrebare scurta am si eu: se aude un huruit din alternator, la anumite turatii; ce ar putea fi? ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1227
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Ma baieti....
Recomandati si mie un strungar in bucuresti sa fac si eu o fulie mai mica. SI o intrebare:o instalatie de proiectoare,faruri,statie audio sau geamuri electrice se leaga la baterie saul la alternator? Unde e mai bine? |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
cristiman46 |
![]()
Post
#1228
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 10 September 09 ![]() |
stc_ctln pune-i fulie de olcit . Eu am pus si sunt foarte multumit; imi incarca mai bine in turatii mici (in special in oras la semafoare).Statie audio am tras un plus direct de pe baterie dar cu siguranta pe el
|
--------------------
dacia 1310
berlina
1988
- ph 02 utk
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1229
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
nu am gasit fulie de olcit.
Mi-a zis cineva mai demult ca daca pun instalatia de proiectoare sau consumatori mari direct de la baterie ard releul de incarcare. Asa o fi oare? EU am statia de 1an juma pe masina si nu a patit nimic,dar acum pun si proiectoarele si instalatia pt faruri(am refacut-o separat pt ca s-au impuscat unele cabluri) |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1230
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce treaba are una cu alta , releul de incarcare se arde cind ai problema la rotor (sub 3,5 ohmi) , si oricum ai un cablu intre alternator si baterie
This post has been edited by bygy007: 27 Sep 2009, 22:32 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 02:10 |