Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
eXtenSion |
![]()
Post
#141
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|||
Poseidon |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 8 February 06 ![]() |
verifica rezistenta rotorului, ar trebui sa fie 4,6ohm la 25 celsius (depinde de temperatura mediului) cu motorul oprit iar cu motorul pornit cam 5,5 ohm(depinde de starea periilor) dar verifica si rezistenta firului de la releu la alternator(culoare verde)
|
--------------------
dacia
1310
- bv 02ghj inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
cum?
Nu asta am masurat mai sus ? Mi`a dat 0 ohmi..Voi mai masura iar, sa fiu sigur. Intai afisa ceva si a scazut pana la 0.. Masuratoare facuta intre carcasa alternator(adica chestia aia mare in care e prinsa cu suruburi partea din fata) si firul de excitatie, verde, de la releu. Later Edit : Am masurat iar acelasi lucru, sta un timp la 0.01, dar dupa cade la 0. Am masurat si cu alternatorul cald si rece. This post has been edited by eXtenSion: 29 Apr 2006, 18:55 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Poseidon |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 8 February 06 ![]() |
daca ai masurat corect inseamna ca ai rotorul (infasurarea rotorului)la masa de aceea nu incarca,o sonda o pui la carcasa alternatorului si cealalta o pui la borna DF a alternatorului(adica acolo unde intra firul verde in alternator) si ar trebui sa ai valoarea care ti-am dat-o inainte!succesPS.sonda nu trebuie pusa pe firul verde scos din alternator,ci pe borna DF a alternatorului,cred ca aici ai gresit!
This post has been edited by Poseidon: 30 Apr 2006, 15:47 |
--------------------
dacia
1310
- bv 02ghj inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Is disperat..
Motorul e putin cald, a stat cam 1 ora. Am masurat cum se vede in poza, dar am deconectat firul verde de la alternator. Cu plusul aparatului de masura pe borna DF (a alternatorului) si negru carcasa indica 0.00, iar cu - pe borna DF indica 0.01. ![]() This post has been edited by eXtenSion: 30 Apr 2006, 18:59 Attached thumbnail(s) ewrewrw.JPG ( Size: 14.08k ) Number of downloads: 1671 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Poseidon |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 8 February 06 ![]() |
ai masurat bine!problema e la rotor,ar trebui sa ai vreo 5 ohm!!!mai verifica odata dar pe scala cea mai mica a aparatului,max 200 ohm,apoi ia la puricat periile sa nu fie la masa amandoua(doar una ,cealalta face legatura doar cu un inel colector)daca totul e ok,atunci schimba rotorul,fiindca infasurarea face contact cu cu piesele polare ale rotorului!
This post has been edited by Poseidon: 30 Apr 2006, 20:24 |
--------------------
dacia
1310
- bv 02ghj inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Deci trebuie sa desfact alternatorul, exact ceea ce nu voiam sa fac.
![]() |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Poseidon |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 8 February 06 ![]() |
sa stii ca nu trebe" sa fii speriat!se desface f. usor si simplu!are 2 rulmenti acolo e putin mai greu,dar rogi pe cineva sa te ajute
|
--------------------
dacia
1310
- bv 02ghj inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
|
|
gti98 |
![]()
Post
#149
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Tot 0..
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#151
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#152
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Dar incarca sau nu? ca eu sunt in ceata, zici ca ai 0, dar masina merge? eu cred ca masori aiurea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#153
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Am si eu o problema
Se da una bucata Dacie 1300 cu o problema marunta de tot, dar care ma enerveaza la culme. Variaza tensiunea in masina in functie de consumatori. Daca apas frana si dupa aia semnalizez, iluminarea franei variaza in functie daca is aprinse sau nu becurile de semnalizare. Sau daca inlocuim frana cu aeroterma....la fel. Fel fel variaza si in relantiu si cu motorul turat. Am schimbat releul mecanic. Am castigat ceva cu asta. Cu vechiul releu cu toti consumatorii porniti, la relantiu semnalizarea nu mai mergea (erau doar 13 V pe masina). Cu noul releu problema asta nu mai exista, dar palpaie la fel de bine, chiar daca tot sistemul este bine alimentat cu 14.2 V cu motorul turat. Deci ma gandesc ca undeva am contacte proaste. As putea cauta pana tampesc (inclusiv socluri de becuri in scurcircuit). Ar putea sa imi dea cineva tips and tricks ce sa caut, unde sa caut? Also, este posibil sa fie prajite diodele? Totusi, altfel masina merge bine. This post has been edited by driverx: 2 May 2006, 08:10 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#154
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
verifica toate masele, incepand cu cea de pe contraaripa(manunchiul ala mare), si terminand cu cele de la stopurile spate, ca astea sunt mai importante.
foloseste un spray pecial de curatare. Ai masurat diodele? De asemenea investitia intr-un alternator de 52 A e binevenita, ca ala de 32 e cam de bicicleta. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#155
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 May 2006, 09:16) verifica toate masele, incepand cu cea de pe contraaripa(manunchiul ala mare), si terminand cu cele de la stopurile spate, ca astea sunt mai importante. foloseste un spray pecial de curatare. Ai masurat diodele? De asemenea investitia intr-un alternator de 52 A e binevenita, ca ala de 32 e cam de bicicleta. Investitie my ass. Nu mai bag bani in masina asta decat daca chiar este nevoie. Unde anume pe contraaripa? Pe care? pe stanga sau dreapta ? ![]() This post has been edited by driverx: 2 May 2006, 08:21 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#156
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
in spatele alternatorului..pe partea stanga a masinii...e un manunchi in care vine si un cablu litat de cupru(masa de la alternator)
In spate sunt masele de la lampile spate, daca se aprind cu intensitate normala becurile ar trebui sa fie OK, dar eu am avut probleme... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Am gasit sa`l dau cuiva care cica il desface si am luat imprumut de 50A.
Sa vad ce face acesta..Sper sa nu am aceiasi incarcare ca imi dau foc.. |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
4star |
![]()
Post
#158
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 August 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 May 2006, 09:16) Cum pot sa verific un alternator daca este de 32 sau de 50? Ma gandesc ca scrisul de pe capac poate nu este relevant (in conditiile in care un capac se poate schimba usor) si as vrea sa stiu daca pot masura cumva. Multumesc. |
--------------------
dacia
break
- b-32-pfp
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#159
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Pai cam aceleasi probleme am si eu, daca motorul sta pornit la relantiu, pornesc ventilatorul, si apas pe frana, turatia ventilatorului scade ( imi dau seama foarte usor ). De asemenea, cand apas pe frana, cu alti consumatori, casetofon, faza lunga. Am releu mecanic, asta iarna l-am pus, la mana a doua...oare sa bage prea putin...si trebuie reglat...sau o fi masa, ca in cazul driverx. Si inca ceva, cand pun toti consumatorii in functiune, se aude un sunet specific alternatorului (accentuat), si paremi-se ca scade si putin turatia la motor
![]() Daca ati putea sa imi da-ti un sfat v-asi fi recunoscator. ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
iulianv |
![]()
Post
#160
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Care este tensiunea normala pe baterie, cu motorul oprit?
Eu am 12V. e bine? Bateria este Rombat, cu ochi magic, ochi care nu mai are culoarea verde nici dupa un drum de 100Km. Chiar dupa o incarcare pe redresor nu a devenit verde total, era ceva un verde-pal, dar uitandu-ma numai dintr-un anumit unghi. Am masurat tensiunea pe baterie cu motorul pornit, e cca. 14,3V. Insa daca aprind faza lunga si dezaburire luneta tensiunea urca la 14,8V. CAre este motivul? |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
argon |
![]()
Post
#161
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu e bine 12, e cam descarcata, ai probleme cu incarcarea,desi valorile cu motorul pornit sunt bune.. sau bateria e dusa
tensiunea normala e peste 12,5, eu de exemplu am 12,9 dupa o zi de stat, si cam 12,7 dupa 3-4 zile de stat. Iti urca la 14,8 deoarece nu ai masele bune, bateria se va distruge mult mai repede. Verfifica masele si caderea de tensiune intre contraaripa si minus baterie/plus alternator plus baterie ! This post has been edited by argon: 8 May 2006, 08:20 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iulianv |
![]()
Post
#162
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
In dec. 2005 am facut cam 500Km si ochiul magic nu a mai devenit verde. Pana atunci si dupa un drum de 30Km se inverzea. Atunci am verificat tensiunea de incarcare si era sub 14V. Am gasit oxidati papucii de la tresa dintre contraaripa si alternator.
Azi verific din nou caderea de tensiune pe mase si alimentare + si voi reveni cu datele. P.S. Sper ca nu am distrus inca bateria, are cca. 1,5 ani, Calciu 12V/55Ah; masina e cu injectie si porneste bine (cand am masurat acei 12V, la pornire tensiunea a scazut pana la 10V). Caderea de tensiune contraaripa-masa baterie: 20÷30mV Cadere de tensiune +alternator - +baterie: 40÷50mV. This post has been edited by iulianv: 8 May 2006, 16:35 |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
iulianv |
![]()
Post
#163
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Buna,
Azi am gasit 10V pe baterie, masina nu a mai pornit. Electromotorul se invarte, dar rar, cu pauze, nu continuu. Masina a fost folosita ultima data sambata, un drum de 30km. Bateria e bolnava? Incarcarea este buna - 14,3V, si CRESTE cand aprind faza lunga sau dezaburirea lunetei. |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
argon |
![]()
Post
#164
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE CRESTE cand aprind faza lunga sau dezaburirea lunetei QUOTE(argon @ 8 May 2006, 09:17) .........nu ai masele bune, bateria se va distruge mult mai repede. Verfifica masele si caderea de tensiune intre contraaripa si minus baterie/plus alternator plus baterie ! This post has been edited by argon: 18 May 2006, 07:43 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iulianv |
![]()
Post
#165
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Caderea de tensiune pe masa sau plus este cca. 20÷50mV, am scris cu doua mesaje mai sus.
|
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
argon |
![]()
Post
#166
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si eu am scris, nu are voie sa-ti creasca tensiunea la consumatori, si sunt 2 motive: releu prost, sau mase imperfecte !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iulianv |
![]()
Post
#167
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Merci argon, mase imperfecte inseamna oxidare la papucii de la tresa dintre alternator si caroserie?
Papucii i-am curatat de oxid prin februarie, ii voi curata azi din nou sau voi inlocui tresa cu una noua. Si sa fac o proba cu alt releu. |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
HarM |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 May 06 ![]() |
Salutare. Am deschis un topic nou dar acum am vazut ca mai exista unul la fel, daca se poate rog unul dintre admini sa il stearga.
Problema mea contine urmatoarele aspecte: zilele trecute am ramas fara bcurent in timpul mersului ![]() Am cerut o parere aici si mi s-a spus ca e releul de vina, am cumparat astazi unul electronic si dupa ce l-am montat am masurat tensiunea din nou si am observat uramtoarele: la relanti 13.8 cu tendinte de crestere pana la valoarea de 14 motor turat aceeasi tensiune relanti cu consumatori (faruri+aeroterma) 12.6 motor turat cu consumatori (aceeasi ca mai sus) 13.8 INTREBARE: trebuie sa ma duc sa schimb releul la magazin sau nu? Eu sunt de parere ca ar trebui, dar va intreb pe voi ptr ca vreau sa stiu daca nu cumva si alternatorul are ceva de zis in situatia asta. Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
1300
1982
- B24RDF
|
|
fnp |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(HarM @ 19 May 2006, 16:21) INTREBARE: trebuie sa ma duc sa schimb releul la magazin sau nu? Eu sunt de parere ca ar trebui, dar va intreb pe voi ptr ca vreau sa stiu daca nu cumva si alternatorul are ceva de zis in situatia asta. Multumesc anticipat. Daca ai alternator mic (de 32A) asta este. Am aceleasi valori turat pe la 2000. Pe la 3000 urca la 14v. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
HarM |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 May 06 ![]() |
QUOTE(fnp @ 19 May 2006, 16:48) Daca ai alternator mic (de 32A) asta este. Am aceleasi valori turat pe la 2000. Pe la 3000 urca la 14v. Bine bine dar cu releul mecanic, care tocmai a decedat, aveam valori 'corecte' la bornele bateriei, asta pana nu a mai vrut sa mai coopereze. Deci tind sa cred ca pana la urma releul asta nou ar trebui sa asigure aceeasi valoare a tensiunii ca si cel vechi. Ce parere aveti? este corect ceea ce presupun eu sau nu. |
--------------------
Dacia
1300
1982
- B24RDF
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 01:49 |