DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 4 5 6 7 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

eXtenSion
post 28 Apr 2006, 21:24
Post #141


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Masuratoarea asta se face cu motorul oprit sau pornit ? Daca e pornit nu prea are rost, nu ? blush.gif

Oricum, cu motorul oprit, intre borna cu surub releu si carcasa alternator am 0.


Pe scara 200k O.

This post has been edited by eXtenSion: 29 Apr 2006, 09:31


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 29 Apr 2006, 16:18
Post #142


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




verifica rezistenta rotorului, ar trebui sa fie 4,6ohm la 25 celsius (depinde de temperatura mediului) cu motorul oprit iar cu motorul pornit cam 5,5 ohm(depinde de starea periilor) dar verifica si rezistenta firului de la releu la alternator(culoare verde)


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 29 Apr 2006, 18:24
Post #143


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




cum?



Nu asta am masurat mai sus ? Mi`a dat 0 ohmi..Voi mai masura iar, sa fiu sigur. Intai afisa ceva si a scazut pana la 0.. Masuratoare facuta intre carcasa alternator(adica chestia aia mare in care e prinsa cu suruburi partea din fata) si firul de excitatie, verde, de la releu.


Later Edit : Am masurat iar acelasi lucru, sta un timp la 0.01, dar dupa cade la 0. Am masurat si cu alternatorul cald si rece.

This post has been edited by eXtenSion: 29 Apr 2006, 18:55


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 30 Apr 2006, 15:44
Post #144


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




daca ai masurat corect inseamna ca ai rotorul (infasurarea rotorului)la masa de aceea nu incarca,o sonda o pui la carcasa alternatorului si cealalta o pui la borna DF a alternatorului(adica acolo unde intra firul verde in alternator) si ar trebui sa ai valoarea care ti-am dat-o inainte!succesPS.sonda nu trebuie pusa pe firul verde scos din alternator,ci pe borna DF a alternatorului,cred ca aici ai gresit!

This post has been edited by Poseidon: 30 Apr 2006, 15:47


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 30 Apr 2006, 18:57
Post #145


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Is disperat..

Motorul e putin cald, a stat cam 1 ora.

Am masurat cum se vede in poza, dar am deconectat firul verde de la alternator.

Cu plusul aparatului de masura pe borna DF (a alternatorului) si negru carcasa indica 0.00, iar cu - pe borna DF indica 0.01.

ph34r.gif

This post has been edited by eXtenSion: 30 Apr 2006, 18:59

Attached thumbnail(s)
ewrewrw.JPG ( Size: 14.08k ) Number of downloads: 1671


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 30 Apr 2006, 19:47
Post #146


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




ai masurat bine!problema e la rotor,ar trebui sa ai vreo 5 ohm!!!mai verifica odata dar pe scala cea mai mica a aparatului,max 200 ohm,apoi ia la puricat periile sa nu fie la masa amandoua(doar una ,cealalta face legatura doar cu un inel colector)daca totul e ok,atunci schimba rotorul,fiindca infasurarea face contact cu cu piesele polare ale rotorului!

This post has been edited by Poseidon: 30 Apr 2006, 20:24


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 30 Apr 2006, 20:02
Post #147


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Deci trebuie sa desfact alternatorul, exact ceea ce nu voiam sa fac. sad.gif


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 30 Apr 2006, 20:22
Post #148


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




sa stii ca nu trebe" sa fii speriat!se desface f. usor si simplu!are 2 rulmenti acolo e putin mai greu,dar rogi pe cineva sa te ajute


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 1 May 2006, 16:54
Post #149


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(eXtenSion @ 29 Apr 2006, 08:24)
Masuratoarea asta se face cu motorul oprit sau pornit ? Daca e pornit nu prea are rost, nu ? blush.gif

Oricum, cu motorul oprit, intre borna cu surub releu si carcasa alternator am 0.
Pe scara 200k O.
*



Atentie! 200 ohmi, nu 200Kohmi!!!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 1 May 2006, 18:26
Post #150


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Tot 0..


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 May 2006, 07:20
Post #151


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(eXtenSion @ 1 May 2006, 19:26)
Tot 0..
*


Demonteaza-l, sau macar periile si masoara si pe inelele colectoare; e posibil sa ai scurt in rotor, dar e posibil sa ai mizerie in zona periilor (praf de grafit).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 May 2006, 07:21
Post #152


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Dar incarca sau nu? ca eu sunt in ceata, zici ca ai 0, dar masina merge? eu cred ca masori aiurea.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 2 May 2006, 08:08
Post #153


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Am si eu o problema

Se da una bucata Dacie 1300 cu o problema marunta de tot, dar care ma enerveaza la culme. Variaza tensiunea in masina in functie de consumatori. Daca apas frana si dupa aia semnalizez, iluminarea franei variaza in functie daca is aprinse sau nu becurile de semnalizare. Sau daca inlocuim frana cu aeroterma....la fel. Fel fel variaza si in relantiu si cu motorul turat.

Am schimbat releul mecanic. Am castigat ceva cu asta. Cu vechiul releu cu toti consumatorii porniti, la relantiu semnalizarea nu mai mergea (erau doar 13 V pe masina). Cu noul releu problema asta nu mai exista, dar palpaie la fel de bine, chiar daca tot sistemul este bine alimentat cu 14.2 V cu motorul turat.

Deci ma gandesc ca undeva am contacte proaste. As putea cauta pana tampesc (inclusiv socluri de becuri in scurcircuit). Ar putea sa imi dea cineva tips and tricks ce sa caut, unde sa caut?

Also, este posibil sa fie prajite diodele? Totusi, altfel masina merge bine.

This post has been edited by driverx: 2 May 2006, 08:10


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 May 2006, 08:16
Post #154


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




verifica toate masele, incepand cu cea de pe contraaripa(manunchiul ala mare), si terminand cu cele de la stopurile spate, ca astea sunt mai importante.
foloseste un spray pecial de curatare.
Ai masurat diodele?
De asemenea investitia intr-un alternator de 52 A e binevenita, ca ala de 32 e cam de bicicleta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 2 May 2006, 08:20
Post #155


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(argon @ 2 May 2006, 09:16)
verifica toate masele, incepand cu cea de pe contraaripa(manunchiul ala mare), si terminand cu cele de la stopurile spate, ca astea sunt mai importante.
foloseste un spray pecial de curatare.
Ai masurat diodele?
De asemenea investitia intr-un alternator de 52 A e binevenita, ca ala de 32 e cam de bicicleta.
*



Investitie my ass. Nu mai bag bani in masina asta decat daca chiar este nevoie.

Unde anume pe contraaripa? Pe care? pe stanga sau dreapta ? tongue.gif Si in spate...e tabla...ce masa mai e acolo? Totusi, eu ma tem ca e o problema generala, nu neaparat la stopuri sau alte becuri.

This post has been edited by driverx: 2 May 2006, 08:21


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 May 2006, 08:24
Post #156


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




in spatele alternatorului..pe partea stanga a masinii...e un manunchi in care vine si un cablu litat de cupru(masa de la alternator)

In spate sunt masele de la lampile spate, daca se aprind cu intensitate normala becurile ar trebui sa fie OK, dar eu am avut probleme...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 2 May 2006, 13:54
Post #157


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Am gasit sa`l dau cuiva care cica il desface si am luat imprumut de 50A.

Sa vad ce face acesta..Sper sa nu am aceiasi incarcare ca imi dau foc..


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4star
post 2 May 2006, 14:57
Post #158


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 August 05




QUOTE(argon @ 2 May 2006, 09:16)
De asemenea investitia intr-un alternator de 52 A e binevenita, ca ala de 32 e cam de bicicleta.
*



Cum pot sa verific un alternator daca este de 32 sau de 50? Ma gandesc ca scrisul de pe capac poate nu este relevant (in conditiile in care un capac se poate schimba usor) si as vrea sa stiu daca pot masura cumva. Multumesc.


--------------------
dacia break - b-32-pfp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 2 May 2006, 17:25
Post #159


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Pai cam aceleasi probleme am si eu, daca motorul sta pornit la relantiu, pornesc ventilatorul, si apas pe frana, turatia ventilatorului scade ( imi dau seama foarte usor ). De asemenea, cand apas pe frana, cu alti consumatori, casetofon, faza lunga. Am releu mecanic, asta iarna l-am pus, la mana a doua...oare sa bage prea putin...si trebuie reglat...sau o fi masa, ca in cazul driverx. Si inca ceva, cand pun toti consumatorii in functiune, se aude un sunet specific alternatorului (accentuat), si paremi-se ca scade si putin turatia la motor sad.gif
Daca ati putea sa imi da-ti un sfat v-asi fi recunoscator. biggrin.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulianv
post 8 May 2006, 08:15
Post #160


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 7 December 04
From: Pascani - Iasi




Care este tensiunea normala pe baterie, cu motorul oprit?
Eu am 12V. e bine?
Bateria este Rombat, cu ochi magic, ochi care nu mai are culoarea verde nici dupa un drum de 100Km. Chiar dupa o incarcare pe redresor nu a devenit verde total, era ceva un verde-pal, dar uitandu-ma numai dintr-un anumit unghi.

Am masurat tensiunea pe baterie cu motorul pornit, e cca. 14,3V. Insa daca aprind faza lunga si dezaburire luneta tensiunea urca la 14,8V. CAre este motivul?


--------------------
Dacia 1310Li - IS 04 XYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 May 2006, 08:17
Post #161


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu e bine 12, e cam descarcata, ai probleme cu incarcarea,desi valorile cu motorul pornit sunt bune.. sau bateria e dusa
tensiunea normala e peste 12,5, eu de exemplu am 12,9 dupa o zi de stat, si cam 12,7 dupa 3-4 zile de stat.

Iti urca la 14,8 deoarece nu ai masele bune, bateria se va distruge mult mai repede. Verfifica masele si caderea de tensiune intre contraaripa si minus baterie/plus alternator plus baterie !

This post has been edited by argon: 8 May 2006, 08:20


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulianv
post 8 May 2006, 12:42
Post #162


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 7 December 04
From: Pascani - Iasi




In dec. 2005 am facut cam 500Km si ochiul magic nu a mai devenit verde. Pana atunci si dupa un drum de 30Km se inverzea. Atunci am verificat tensiunea de incarcare si era sub 14V. Am gasit oxidati papucii de la tresa dintre contraaripa si alternator.

Azi verific din nou caderea de tensiune pe mase si alimentare + si voi reveni cu datele.

P.S. Sper ca nu am distrus inca bateria, are cca. 1,5 ani, Calciu 12V/55Ah; masina e cu injectie si porneste bine (cand am masurat acei 12V, la pornire tensiunea a scazut pana la 10V).


Caderea de tensiune contraaripa-masa baterie: 20÷30mV
Cadere de tensiune +alternator - +baterie: 40÷50mV.

This post has been edited by iulianv: 8 May 2006, 16:35


--------------------
Dacia 1310Li - IS 04 XYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulianv
post 18 May 2006, 07:32
Post #163


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 7 December 04
From: Pascani - Iasi




Buna,

Azi am gasit 10V pe baterie, masina nu a mai pornit. Electromotorul se invarte, dar rar, cu pauze, nu continuu. Masina a fost folosita ultima data sambata, un drum de 30km.

Bateria e bolnava? Incarcarea este buna - 14,3V, si CRESTE cand aprind faza lunga sau dezaburirea lunetei.


--------------------
Dacia 1310Li - IS 04 XYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 May 2006, 07:42
Post #164


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE
CRESTE cand aprind faza lunga sau dezaburirea lunetei



QUOTE(argon @ 8 May 2006, 09:17)
.........nu ai masele bune, bateria se va distruge mult mai repede. Verfifica masele si caderea de tensiune intre contraaripa si minus baterie/plus alternator plus baterie !
*



This post has been edited by argon: 18 May 2006, 07:43


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulianv
post 18 May 2006, 13:20
Post #165


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 7 December 04
From: Pascani - Iasi




Caderea de tensiune pe masa sau plus este cca. 20÷50mV, am scris cu doua mesaje mai sus.


--------------------
Dacia 1310Li - IS 04 XYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 May 2006, 13:25
Post #166


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Si eu am scris, nu are voie sa-ti creasca tensiunea la consumatori, si sunt 2 motive: releu prost, sau mase imperfecte !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulianv
post 18 May 2006, 14:22
Post #167


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 7 December 04
From: Pascani - Iasi




Merci argon, mase imperfecte inseamna oxidare la papucii de la tresa dintre alternator si caroserie?
Papucii i-am curatat de oxid prin februarie, ii voi curata azi din nou sau voi inlocui tresa cu una noua.
Si sa fac o proba cu alt releu.


--------------------
Dacia 1310Li - IS 04 XYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HarM
post 19 May 2006, 13:21
Post #168


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 17 May 06




Salutare. Am deschis un topic nou dar acum am vazut ca mai exista unul la fel, daca se poate rog unul dintre admini sa il stearga.

Problema mea contine urmatoarele aspecte: zilele trecute am ramas fara bcurent in timpul mersului blink.gif . Am luat frumos bateria in brate am dat fuga cu ea acasa am incarcat-o vreo 4 ore si am trat masina acasa. Am verificat tensiunea si am constatat ca la relanti aveam 14.8- 15V, daca turam motorul tensiunea scadea pana in jurul valorii de 12,8 daca aveam si consumatori era si mai grav.

Am cerut o parere aici si mi s-a spus ca e releul de vina, am cumparat astazi unul electronic si dupa ce l-am montat am masurat tensiunea din nou si am observat uramtoarele:

la relanti 13.8 cu tendinte de crestere pana la valoarea de 14
motor turat aceeasi tensiune
relanti cu consumatori (faruri+aeroterma) 12.6
motor turat cu consumatori (aceeasi ca mai sus) 13.8

INTREBARE: trebuie sa ma duc sa schimb releul la magazin sau nu? Eu sunt de parere ca ar trebui, dar va intreb pe voi ptr ca vreau sa stiu daca nu cumva si alternatorul are ceva de zis in situatia asta.

Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia 1300 1982 - B24RDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 19 May 2006, 16:48
Post #169


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(HarM @ 19 May 2006, 16:21)
INTREBARE: trebuie sa ma duc sa schimb releul la magazin sau nu? Eu sunt de parere ca ar trebui, dar va intreb pe voi ptr ca vreau sa stiu daca nu cumva si alternatorul are ceva de zis in situatia asta.

Multumesc anticipat.
*



Daca ai alternator mic (de 32A) asta este. Am aceleasi valori turat pe la 2000. Pe la 3000 urca la 14v.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HarM
post 19 May 2006, 17:12
Post #170


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 17 May 06




QUOTE(fnp @ 19 May 2006, 16:48)
Daca ai alternator mic (de 32A) asta este. Am aceleasi valori turat pe la 2000. Pe la 3000 urca la 14v.
*




Bine bine dar cu releul mecanic, care tocmai a decedat, aveam valori 'corecte' la bornele bateriei, asta pana nu a mai vrut sa mai coopereze.

Deci tind sa cred ca pana la urma releul asta nou ar trebui sa asigure aceeasi valoare a tensiunii ca si cel vechi.

Ce parere aveti? este corect ceea ce presupun eu sau nu.


--------------------
Dacia 1300 1982 - B24RDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 01:49
Forum Renault