Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
ghitza |
![]()
Post
#1411
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1412
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(ghitza @ 5 Mar 2010, 08:51) Dacä-i cu releu încoporat (cel de Nova se pare cä e ... ) are nevoie de bec în bord . Ideea cu firul de la soc era ptr. berlina carburatä , desigur . Acum 11 ani nu se prea înghesuiau dacii injectate pe soselele româniei . Oricum îmi pare straniu ca o dacie pe injectie sä nu aibä din constructie releu încorporat - dar tinînd cont cä multi meseriasi recomandä "de äla cu releu separat ca sä-l poti regla ..." , dacä ajungi pe mîna lor ti-o downgradeazä de n-o mai recunosti . O sä-ti fie mai simplu sä cumperi un SH de golf (dacä e de pe unul cu AC va fi si mult mai puternic ) si sä-i pui conexiune la becul din bord ptr.excitatie si indicare dupä schema din acest topic |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
ghitza |
![]()
Post
#1413
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
mss mult de sfat asa cred ca si fac ma orientez spre un alternator strain.mss mult de sfat si asa am cumparat masina acum 3 ani cu releu separat
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1414
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
Buna seara dragi prieteni forumisti.
Intrebarea mea este legata de termenul "cadere de tensiune pe contact". Cateva zeci de pagini in urma se recomanda verificarea caderii de tensiune prin punerea apartului intre borna "-" (minus) a bateriei si surubul de masa la care este legat si alternatorul. Eu am curatat acel surub si papucii de pe el, leam prins in asa fel incat sa faca ff bine contact iar la masurare mi-a dat 0.02V, apoi am facut si alte masuratori si am observat ca avand consumatorii in functiune aveam 0.09V am pus si intre borna " -" si masa releului si aveam 0.11V. Asa ca m-am linistit stiind ca limita este 0.2V, stiam bine? Totodata intre plusul bateriei si plusul alternatorului aveam 0.03/0.05 (fara consumatiri/cu consumatori), dar : intre plusul bateriei si releu am 1.88V ; intre plusul bateriei si bobina am 1.84V, intre + alternator si + bobina = 0.73V ; +alternator + releu =0.65V. Iar intre +/- bobina am 6.20V si intre +/- releu am 10.80V. Pe mine toate masuratorile astea m-au dat peste cap.... n-ar fi trebuit sa am aceiasi tensiune la baterie, bobina si releu? Intrebarea principala este ... nu se considera cadere si daca se verifica pe plus...? Ma ingrijoreaza ce am scris ingrosat, credeti ca e cazul? |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1415
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai undeva pe traseul alternator , bloc lumini, contact , panou sigurante , bobina , releu ai legaturi nasoale la mine a fost contactul si legatura de la panoul de sigurante la bobina , am tras alt fir cu sirma mai groasa (1,5-2mm) grosimea litelor
vezi ultima parte a postului |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1416
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
dap, mersi bygy007 am citit postul tau de vreo 3 ori, in baza lui am facut si verificarea de cadere de tensiune, cu toate asatea se pare ca n-am inteles ceva
QUOTE AM SCHIMBAT CONTACTUL ELECTRIC SI FIRUL INTRE PANOUL DE SIGURANTE SI BOBINA DE INDUCTIE RESPECTIV RELEUL DE TENSIUNE cand spui "contactul electric " te referi la contactul cu chei sa la mufa de fire ? crezi ca daca pun un conductor de cupru de 2.5mm diametru isi va face treaba?, daca nu macar cu doi legati in paralel? blocul de lumini= cutia de plastic de la capatul manetei de faruri-claxon? Firul respectiv, este cumva rosu si e prins la prima-ce mai de sus-siguranta? daca nu, care e? p.s. Se pare ca orbit fiind de posturile anterioare tie, intelesesem ca se masoara minusurile, n-am mai vazut ca tu te referi in post la +baterie + releu. Multumesc! |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1417
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
contactul electric este ala care este in capatul butucului de cheie cu fire, se demonteaza si se inlocuieste la nevoie , nu trebuie sa iei tot butucul
eu am pus de 1,7 - 2 mm si l-am inlocuit de la panoul de sigurante la bobina si releu (de la bobina se duce la releul de incarcare) trebuie sa fie un fir rosu mai subtire si vine direct de la iesirea din contact , vine pe papucul cu un fir mai gros desfaci panoul de sigurante pui contactul si vezi pe care ai alimentare , acolo o sa ai un fir gros si unul mai subtire , ala subtire se duce la bobina This post has been edited by bygy007: 7 Mar 2010, 01:05 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
davidut5 |
![]() ![]()
Post
#1418
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Eu aveam vreo 11 v cadere pe bobina, nu e prea mult dar cred ca influenteaza.
Pe contact am pus releu pe ACC din cauza ca doua contacte am stricat de cand am masina ,pe cel original si inca unu nou nout de 1 mil, din cauza ca sau topit contactele This post has been edited by davidut5: 11 Mar 2010, 20:09 |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1419
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
davidut5
11V ?!? glumesti... La ce te referi cand spui "acc"? Iar daca ti s-a topit contactul, insemna ca chiar conta caderea aia , nu? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1420
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
"contactul" are 3 contacte separate, unul pentru accesorii(ACC), unul pentru bobina inductie si unul demaror,chestia este ca eu nu am sigurantele puse dupa amperi asta e o cauza plus instalatie proasta plus poate uzura la bobina
|
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1421
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ia vezi tu poate te vedem la stiri
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1422
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
o las sa arda da-o incolo , poate scap de ea!!
![]() |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
Mentorul |
![]()
Post
#1423
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 August 09 From: Bucuresti ![]() |
Salut am si eu o problema daca poate sa ma ajute cineva.
Problema este ca:cand mergeam cu masina sau la relanti daca aprindeal lumina de drum aeroterma aproape ca scadea turatia la 800\600 fara consumatori era de 1000 marog am intrebat in stanga si in dreapta si uni zic ca este alternatoru alti zic ca este releul. Am dat alternatorul jos am masurat diodele toate imi arata 540 intrun sens in celalt nu imi arata nimic deci ar trebui sa fie bune am montat alternatorul inapoi tot asa imi facea,acum apucate si cumpara un releu electric dal pala jos mecanic curata cu o perie de sarma fina toate suruburile papuci de la fire contraaripa masa etc. Surpriza cand am pus porna la loc pe baterie scurt o pun inca o data iar pac scurt a treia oara nu mai face nimic bun pornesc masina toate bune si frumoase nu mai scadea turatia nu mai clipea farurile etc astept indicatorul de la bord nimic sta pe rosu acu masoara bornele la relanti 2.40 masoara bornele cu masina oprita 230 masoara alternatorul la relanti 240 m-am dus am schimbat releul ca cica astea electronice sunt cam proaste nenea vanzatoru cica nu ar fi el problema acum ce sa mai fac ca stau cu masina dezmembrata si mie frica sal pun pasta nou sa nu se arda si asta (cred ca asta a fost problema)nu mai stiu ce sa fac rog ajutor poate a patit cineva ceva asemanatoe. Multumesc anticipat DACIA 1310,95 PS am vrut sa ma duc la electrician dar sunt obraznici rau de tot totusi e dacie ce fac o mai cumpar o data ![]() A si inca ceva am pus releu acela vechi(mecanic) si iese aburi din el. |
--------------------
Dacia
1310
1991
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1424
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
eu cred ca e problema din alternator caci si la mine facea scurt si am schimbat puntea de diode.citeste topicul caci sigur gasesti rezolvarea.bafta
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1425
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
tiai bagat nasu pa acolo,.si nai mai pus alea la loc... daca e punte daia cu diode Mici "Pastile" are surubu ala cu cap de imbus,.e ala are niste "chesti izolatoare.paa acel surub." care imbina radiatoarele, daca sa belit izolatia aia cand lai pus la loc..acolo e buba, sau la surub de 6 unde vine borna cu + de la baterie.pa alternator..are si acolo un izolator din textolit/plastic,.sa nu atinga cu carcasa(-),
![]() degeaba ai mai facut proba..dupa ce nu a mai facut..scurt, ceva sa bulit /posibl releu iar daca ai aeroterma pa contact,..si toate cele,.e normal sa scada intensitatea putin, in turatia de relantiu a motorului,..cand o turezi putin,.ar trebui sa creasca incarcarea This post has been edited by ct-03-tvy: 12 Mar 2010, 20:10 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1426
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
de obicei releul se arde din 2 motive 1 este in scurt rotorul , rezistenta mai mica de 2,5 ohmi se masoara cu aparatul de masura
2 a doua cauza posibila , montare gresitaa periilor sau nu fac bine contact cu rotorul totusi verifica puntea din nou dar si carbunii si rezistenta rotorului This post has been edited by bygy007: 13 Mar 2010, 00:16 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
payty |
![]()
Post
#1427
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
intrebare:
ce se intampla (rau) daca scot firul de masa de la alternator? Mai exact, l-am scos, am pornit motorul, l-am lasat sa mearga vreo 30 de secunde apoi am oprit si pus la loc firul. Ideea e ca dupa operatiunea asta nu mai incarca aproape deloc alternatorul. S-a ars cumva ceva in alternator, sau releul de incarcare? This post has been edited by payty: 13 Mar 2010, 12:14 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1428
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
borna de - de pa alternator e in legatura cu releu nu?
cand oxideaza ceva pa traseu asta ,releu ne mai fiind alimentat corect, nu mai stie cat sa bage, si incepe si incarca mai mult.. iar tu daca lai scos de tot,. a incarcat pana a crapat releu ![]() ca sa verifici daca sa bulit releu,. ia un fir cu un papuc mai lung asa ,il bagi la excitatia alternatorului,.cu motoru pornit.si pui firu la + ,daca incarca.. e clar ca e releu, nu tii firu ala acolo prea mult..ca o sa incarce mult peste limita admisa This post has been edited by ct-03-tvy: 13 Mar 2010, 12:54 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
payty |
![]()
Post
#1429
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
daca a crapat releul e ok, ca am unul de rezerva. imi era teama sa nu se fi ars diodele din alternator sau altceva.
mersi. incerc sa il schimb. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
oprisan_1222 |
![]()
Post
#1430
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 5 March 10 ![]() |
ca sa verifici daca incarca alternatorul scoti firele de la releu si la ele pui un bec de far {o faza }
apoi scoti firul de la excitatia alternatorului daca face flama e releul defect aceasta metoda este buna si cand se defecteaza releul si nu ai unde sa l schimbi pana la primul service sau magazin incarca un curent mai mic dar e destul pentru a proteja si alternatorul si bateria |
--------------------
dacia1310
dacia1310
1998
- gl11neb
|
|
Mentorul |
![]()
Post
#1431
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 August 09 From: Bucuresti ![]() |
Gata am rezolvat am masurat alternatorul si era in scurt + si minusu ca desteptu care m-a ajutat si care s-a uitat la el a pus o saiba deasupra la diode si daia s-a ars releul acum am pus unu nou si imi merge relativ bine trebues schimbate diodele cand oi avea lovele ca nu imi incarca bine relanti 1000 turati 14v 2000 turati 14,60v fara consumatori.
Multumesc frumos celor care au raspuns. Mai am problema la servo frana am schimbat pana acum 3 duze dalea noi dar tot iese aerul pe acolo cand opresc motorul se aude zici ca am oprit tiru si iese aerul comprimat ( banuesc ca este de la garnitura ca furtunul nu este intepat garnitura care nu se gaseste. Cat despre scaderea lumini am curatat toate minusurile dupa contra aripa papuci suruburi etc cu peria de sarma si acum nu imi mai scade intensitatea. This post has been edited by Mentorul: 13 Mar 2010, 21:09 |
--------------------
Dacia
1310
1991
|
|
payty |
![]()
Post
#1432
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am inlocuit releul cu unul care stiam sigur ca e bun. niciun rezultat.
am demontat alternatorul de pe masina, l-am facut bucati, am verificat diodele - sunt in regula, am verificat rotorul - are 5.6 ohmi, cat scrie la carte, deci e ok. Statorul nu am gasit rezistentele care ar trebui sa rezulte din masurarea lui, dar nu stiu ce s-ar putea arde in cazul meu, ca am scos firul de masa. se putea arde ceasul din bord ( sau decalibra)? Cat am avut firul de masa scos, ceasul nu s-a miscat din loc (cred ca era evident). ce ar mai putea fi? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1433
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(payty @ 13 Mar 2010, 11:13) intrebare: ... l-am scos, am pornit motorul, l-am lasat sa mearga vreo 30 de secunde apoi am oprit si pus la loc firul... Care a fost exact motivul de a porni motorul si a-l lasa sa mearga vreo 30 de secunde färä firul de masä , sä ne luminäm si noi ... Iar cînd zici cä nu încarcä ,te referi la o mäsurare efectivä a tensiunii sau la faptul cä nu miscä acul din bord ? Fii mai concret . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
payty |
![]()
Post
#1434
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
era doar un experiment, nu cred ca e relevant motivul.
acul din bord misca doar putin, vreo 3 mm de la nivelul minim. masurand, am obtinut 12.4 volti la bornele bateriei cu motorul pornit. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1435
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
am gasit la un schrot alternator de solenza si super nova la 100 de lei.e bn oare sau e scump?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
payty |
![]()
Post
#1436
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
intrebare:
e posibil ca diodele de la alternator sa para ok daca sunt masurate cu aparatul de masura si totusi sa nu functioneze cum trebuie cand sunt in functionare normala, adica atunci cand trec curenti mult mai mari ca atunci cand le verific cu aparatul? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1437
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
e posibil daca ai de alea pastila sa nu faca bine contact oricat le-ai curata, eu am schimbat puntea
|
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
payty |
![]()
Post
#1438
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
rezolvat. era de la releu. cel care creadeam ca e bun, era in realitate ars ( nu stiu de ce pt ca a mai fost probat si mergea).
multumiri colegului de la CT pt sfaturi. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1439
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Am mai facut si eu cateva masuratori : bec dreapta fata avarie 9,7v motor pornit faruri aprinse, un bec de la far 11 v relanti(950) si 12,2 maxim motor turat
Am masurat cadere intre plus baterie si plus bec faza lunga am 1,3v |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1440
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
refa toate legaturile la masa din zona motorului inclusiv cea de la alternator la aripa stinga fata
apoi vezi ce tensiune ai pe baterie si mai discutam |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:00 |