Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bygy007 |
![]()
Post
#1471
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
Tudor Badescu |
![]()
Post
#1472
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Cadarea de tensiune pe o dioda cu siliciu e cam 0,6V lalimita de deschidere. In conductie si la curenti mari poate depasi 1V.Iar alternatorul are diode cu siliciu,deci nu poate exista o cadere de 0,35V la o dioda buna! Poate ai masurat altceva.Iar pe bec cad 12V-0,7...1V,deci becul lumineaza practic normal in sensul de conductie.Daca becul lumineaza slab sau deloc econtact precar in dioda.Sigur ca in polaritate inversa becul nu trebuie sa se aprinda daca dioda nu e arsa(strapunsa).Dar imi dau seama ca am uitat sa spun ca alimentarea nu se mai face de la aparat ci de la bateria masinii.Scuze !
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
scania |
![]()
Post
#1473
|
![]() SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP Group: Members Posts: 261 Joined: 5 January 08 From: Curtea de Arges ![]() |
Salut, am desfacut alternatorul am dezlipit firele de la stator si am masurat diodele: toate sunt cu bune cu valori cuprinse 584-590, una singura a avut 571
Diodele de minus scria pe ele 414 498 iar pe cele de plus 415 346 ce mi sa parut ciudat este ca nu am descoperit puntea auxiliara pentru releu, nu erau decat 6 diode vizibile (cele mari). Atasesz si cateva poze cu puntea de diode Am verificat si statorul daca da la masa si este ok, am verificat si rotorul daca da la masa si este ok si are o valoare de 3,6 ohmi. Pe releu are codul 1 197311028 EL 14V 4C In interiorul carcasei alternatorului scria urnmatorul cod 1125844384 Apropo de cati A este? INcarcarea cred ca sa imbunatatit aveam 13,94 cu farurile aprinseFotografii_0008.jpg ( Size: 94.12k ) Number of downloads: 1748 Fotografii_0009.jpg ( Size: 100.11k ) Number of downloads: 1837 Fotografii_0010.jpg ( Size: 82.78k ) Number of downloads: 1812 Fotografiwwi_0009.JPG ( Size: 54.75k ) Number of downloads: 1814 This post has been edited by scania: 12 Apr 2010, 18:36 |
--------------------
EX. Dacia
nova GT
1998
- AG08UNN In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1474
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
diodele de la puntea auxiliara trebuie sa fie intre alimentare releu ( lamela aia si unde vin cele 3 bobine de la stator
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1475
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
diodele auxiliare sunt sub picaturile alea negre,am pus o punte din-aia la un redresor si facea scurt undeva, diodele mari erau bune si cand rup o gogosa din-aia dioda sub ea, se arsese una din diodele alea, alternatorul este de vw destul de vechi
|
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
Kchryss |
![]()
Post
#1476
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 18 March 10 ![]() |
Despte testarea diodelor (de alternator), recomand testarea lor in forta, la 12v de la baterie, cu un bec de far..., trebuie sa conduca doar intr-un singur sens..., daca una conduce altfel..., indeamna ca e ceva neregula...
Cit despre regulatorul de tensiune (releul de incarcare), recomand cele cu reglare, (si daca e posibil cu potentiometre multipas (sau altfel spus multiture), ptr un reglaj mai fin... Attached thumbnail(s) Alternator_Dacia.JPG ( Size: 12.3k ) Number of downloads: 1730 |
--------------------
Dacia
Dacia
1400
- ct11aaa Kchryss
|
|
GPV |
![]()
Post
#1477
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 18 June 10 ![]() |
salut pentru toata lumea.am si eu o problema in legatura cu incarcare la dacia mea din 1995.cand asc muzica in masina( am un cd player fara amplif cu 2 boxe) la un volum mijlocie muzica se aude frumos destul de tare, cand pornesc farurile sa aude urat,este si cand se restarteaza, adica nu primeste destul de curent, tot asa face cand apas frana.bateria are 6 luni, ochiul magic este verde care inseamna ca este la nivel bun.am pus bateria la un prieten in masina, el are powercap adica condensator ptr amplif, ala arata cu motor oprit ca bateria are 14 Volti.ii normal ca bateria de 12 volti are 14? pur si simplu nu am destul de curent, dar bateria e ok....cred. care a fi problema? releul?alternatorul?bateria?sau ceva cablu?fara consumatori acul de la baterie sta la mijloc dac pornesc cd plaerul si farurile si mai baga o frana pica aproape maxim la stanga.daca ati mai patit asa si ati rezolvato, va rog ziceti imi si mie. multumesc!
|
--------------------
Dacia / Fiat
1400/Punto 1.2 16V
1995 / 2003
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1478
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
cit de groase sint firele care alimentezi casetofonul ? de unde l-ai alimentat?
recomandat cu fire de 1,5-2mm si direct din baterie prin siguranta aferenta |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
GPV |
![]()
Post
#1479
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 18 June 10 ![]() |
firele sunt destul de groase. curentul am furat de la bricheta. azi am avut un pic de timp si am curata toate contactele de la masa. problema nu a disparut dar am primit rezultate bune.ce imi recomandati sa am curent ma stabil in masina, peste tot? faruri, muzica,halogene, cateva extra.
|
--------------------
Dacia / Fiat
1400/Punto 1.2 16V
1995 / 2003
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1480
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
verifici tot traseul de alimentare al masinii , cu un aparat de masura (daca te pricepi ) adica de la baterie la alternator , bloc lumini , contact , tablou de sigurante , rgleta + permanent , de unde ai alimentat
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#1481
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Fii atent in special la papuci sa nu fie oxidati.Daca sunt oxidati,recomand inlocuirea lor sau cel putin smirghelirea si dat apoi cu spay siliconic pt protectie impotriva umiditatii.
GPV,poate un alternator de capacitate mai mare ti-ar fi util sau macar sa-ti schimbi fulia alternatorului cu una mai mica. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
B3nassi |
![]()
Post
#1482
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 12 February 10 ![]() |
am si eu o problema cu releul de tensiune sau de incarcare, acum cateva zile am sesizat un sunet in plus al motorului, am masurat incarcarea si imi incarca prea mult (17 sau 18 la turatie mai mare)cand decuplam firul de excitatie de la alternator acel sunet nu se mai auzea, am o dacie mai veche de pe care am luat releul de tensiune (acelasi model,mecanic )l-am montat dar si cu acesta se aude acel sunet doar ca fata de celalalt acesta nu incarca,daca dau drumul la stergatoare merg foarte incet iar intensitatea lumini din bord si de la faruri este mica, am inteles ca trebuie reglat. dar dupa ce o sa il reglez o sa dispara si acel sunet "in plus"?sau poate fi problema si cu alternatorul?cureaua nu este slabita
This post has been edited by B3nassi: 29 Jul 2010, 09:23 |
--------------------
Dacia
1310
1986
- AB 04 MVE
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1483
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
acel sunet este din alternator mai exact rulmentii sai is dusi sau cel putin pe duca,cumparati un releu calumea (de IPE)
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
B3nassi |
![]()
Post
#1484
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 12 February 10 ![]() |
banuiesc ca si alternatorul trebuie schimbat, totusi cand scot firul de excitatie nu se mai aude sunetul,merge normal. Daca era alternatorul stricat sau pe duca , nu trebuia sa scoata sunetul ala tot timpul?
si apropo la ce suma se ajunge cu releul aproximativ? This post has been edited by B3nassi: 29 Jul 2010, 10:20 |
--------------------
Dacia
1310
1986
- AB 04 MVE
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1485
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai el atunci se forteaza sa zicem asa cand are firul de excitatie pus ,totusi poti sa ii verifici si periile si daca e sa schimbi rulmenii cumperi rulmenti nu schimbi alternatorul cu totu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
B3nassi |
![]()
Post
#1486
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 12 February 10 ![]() |
merci mult de raspuns, cred ca am acasa rulmenti pt alternator si o sa ii schimb
|
--------------------
Dacia
1310
1986
- AB 04 MVE
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1487
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(B3nassi @ 29 Jul 2010, 10:21) am si eu o problema cu releul de tensiune sau de incarcare, acum cateva zile am sesizat un sunet in plus al motorului, am masurat incarcarea si imi incarca prea mult (17 sau 18 la turatie mai mare)cand decuplam firul de excitatie de la alternator acel sunet nu se mai auzea, am o dacie mai veche de pe care am luat releul de tensiune (acelasi model,mecanic )l-am montat dar si cu acesta se aude acel sunet doar ca fata de celalalt acesta nu incarca,daca dau drumul la stergatoare merg foarte incet iar intensitatea lumini din bord si de la faruri este mica, am inteles ca trebuie reglat. dar dupa ce o sa il reglez o sa dispara si acel sunet "in plus"?sau poate fi problema si cu alternatorul?cureaua nu este slabita se procura un aparat de masura si se masoara tensiunea de la baterie (intre 13 si 14,4V in turatie si relanti , cu si fara faruri aprinse) problema cu scirtiitul cum zicea colegul ghita este de la rulmentisi se pot schimba , pe undeva prin acest topic stufos este prezentat modul de inlocuire |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1488
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Dacä încarcä 17 are ruptä - inexistentä masa alternator-caroserie sau releul de încárcare defect (sau si una si alta
![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#1489
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
La un curent foarte mare debitat de alternator,e posibil sa apara un fluierat,mai subtire in turatie mare.Iar la 18V sigur e mare macar curentul absorbit de baterie.Daca se scade tensiunea de incarcare si nu sunt gramezi de consumatori,suieratul dispare,desigur daca nu e de la rulmenti.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
rom33o |
![]()
Post
#1490
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
am si eu o problema cand aprind farurile la relanti nu mai am incarcare deloc.am schimbat relee am schimbat bloc de diode am schimbat perii si tot asa imi face.am schimbat chiar si alternatorul si tot acelasi lucru.cand turez isi revine cand las la relanti scade de tot pe rosu.ce se poate intampla?poate sa ma ajute si pe mine cineva cu un sfat?
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1491
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai ai masurat cu unh aparat de masura?nu t6e lua dupa indicatorul din bord,masoara vezi ce tensiune ai si ne zici
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#1492
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(rom33o @ 3 Aug 2010, 11:48) am si eu o problema cand aprind farurile la relanti nu mai am incarcare deloc.am schimbat relee am schimbat bloc de diode am schimbat perii si tot asa imi face.am schimbat chiar si alternatorul si tot acelasi lucru.cand turez isi revine cand las la relanti scade de tot pe rosu.ce se poate intampla?poate sa ma ajute si pe mine cineva cu un sfat? Salut. Trebuie vazut daca cu scaderea incarcarii din bord, scade drastic si intensitatea farurilor.La relanti e normal sa scada partial intensitatea farurilor deoarece la aceasta turatie alternatorul nu debiteaza putere suficienta pt faruri.Daca vezi vizual ca iti scade incarcarea din bord,dar farurile lumineaza normal atunci voltmetrul din bord e decalibrat.Daca scade drastic si intensitatea farurilor atunci mai ramane sa verifici daca nu sunt oxidate si sunt prinse bine papucii firului de masa de la alternator,bornele bateriei,cablul de forta al alternatorului sau chiar schimbata bateria(posibil sa nu mai aiba capacitatea de acumulare). Spor! |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1493
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o masurare cu un voltmetru pe bornele bateriei la relanti si turat , cu si fara consumatori face cit 1000 de cuvinte
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
rom33o |
![]()
Post
#1494
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
imi scade intensitatea drastic la faruri cand o las la relanti.am schimbat si baterie si alternator si releu si tot asa face.cand e turata am incarcare normala14,2 14,3.cand las la relanti nu mai am deloc incarcare 11 si scade si sub.am schimbat si borne si firul de masa de la alternator.nu stiu ce sa i mai fac.nu i da nimeni de cap
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#1495
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Daca pe baterie gasesti si sub 11V ea e sigur in neregula.Dar asa nu prea ar mai porni la cheie.Sigur voltmetrul cu care ai masurat e in regula?
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1496
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
fa si masuratorile astea posteazale aici si discutam unde sa umbli
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
rom33o |
![]()
Post
#1497
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
bateria e noua si cu cea veche tot asa facea.porneste la cheie da am patit sa o pornesc sa merg putin si cand am oprit-o nu a mai vrut.turata la 2000 cu si fara consumatori e 13,9 si 14,3 si cand o las la relanti fara consumatori e 13,5 si cu scade sub 12
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1498
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci sa inteleg ca ai pus aparatul ca in poza si ti-a dat valorile alea , adica la relanti si turat fara consumatori tensiune de 11 12V
sau pe baterie astea sint pe baterie This post has been edited by bygy007: 5 Aug 2010, 10:02 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
rom33o |
![]()
Post
#1499
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
la relanti fara consumatori cam 13,5 si cu consumatori scade sub 12 dar numai la relanti.daca turez totul e ok.turata cu consumatori baga 13,8 si turata fara consumatori 14,4 -14,5
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1500
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai e ok daca vrei si la relanti schimba fulia
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:48 |