Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1531
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#1532
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(xrt3xrt3 @ 6 Oct 2010, 09:45) Adica e o fulie mai hoata care este antrenata mereu de cureaua care o calca, DAR, fulia aceasta, detine un sistem de ambreiere-debreiere actionat electronic de catre releul de incarcare incorporat in alternator care face ca rotorul alternatorului sa se invarta numai cand tensiunea la bornele bateriei scade sub 14,2V in sensul conservarii rulmentilor pe care se invarte rotorul. Adica fulia se invarte mereu de-a 'mboulea iar ambreiajul in cauza cupleaza fulia la rotorul alternatorului numai in anumite conditii "sine qua non". |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1533
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca e alternatorul puternic la un consum mai mare o sa puna in nas motorul , ca oricum la turatie incarca , marea majoritate au probleme la relanti nu reusesc sa furnizeze cei 14V , daca curentul absorbit creste atunci va scadea tensiunea
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1534
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
asa...
am fost si am desfacut alternatorul pt care imi faceam probleme.. Este de Daewoo Espero, are 80-85A. L-am desfacut iar acum enumar piesele ca sa imi spuneti voi daca are ambreiaj... ![]() Ar avea acel sistem de ambreiere-debreiere? p.s. rotorul pare sa fie desul de prins de axul sau... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#1535
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Pune niste poze, ca nu ne dam seama din ce-ai zis...
This post has been edited by dacia_slk: 6 Oct 2010, 21:43 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1536
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
nu prea pot sa fac poze ca nu am cu ce... descrierea a fost facuta cumva pe verticala incepand cu fulia ca punctul cel ami sus..
daca ar avea ambreiaj, s-ar invarti axul liber pe rotor? n-am vazut niciun sistem actiona electric/ electeomagnetic ce sa poata face ce spui tu. in fine Ambreiajul asta... este pe fulie sau in carcasa alternatorului? frate.... acum vad de unde esti... am stat 15 ani in mioveni... tre sa vin pe acolo sa platesc niste amenzi... ![]() This post has been edited by xrt3xrt3: 6 Oct 2010, 21:10 |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
andras |
![]()
Post
#1537
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(xrt3xrt3 @ 6 Oct 2010, 21:27) asa... am fost si am desfacut alternatorul pt care imi faceam probleme.. Este de Daewoo Espero, are 80-85A. L-am desfacut iar acum enumar piesele ca sa imi spuneti voi daca are ambreiaj... ![]() Ar avea acel sistem de ambreiere-debreiere? p.s. rotorul pare sa fie desul de prins de axul sau... ![]() alternatoarele de espero nu au ambreiaj pe fulie |
--------------------
dacia
1310 Li
2004
- cv ** jza
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1538
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
In urma cu cateva zile, intrand intr-un magazin de electronice, am vazut un "invertor auto", ceea ce facea el era sa "scoata" 220V C alternativ si 100W de la bricheta masinii. Reparam cu un prieten un alternator intr-o zi si el imi spunea ca alternatorul scoate de fapt 220V dar puntea de diode.... bla bla ... si diodele... bla bal ... si uite asa avem 12V si 50A la masina....
Chiar asa este scoate alternatrul 220 V , si daca da cum am putea face sa ii avem de ex pt alimentarea unui laptop si ce putere am avea? Stiu ca P=UxI asta inseamna ca am avea 600W(????) la tensiunea de 12V dar parca scade intensitatea cand creste tensiunea... se poate calcula cumva? This post has been edited by xrt3xrt3: 9 Oct 2010, 13:16 |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1539
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() asta e cea mai tare bomba care am auzit-o pna acum , spune-i prietenului tau sa se duca la scoala incepind din clasa a VI a ca de acolo se invata materia fizica alternatorul scoate intre 12 si 14V alternativ trifazic care este redresat in curent continu de cele 6 diode |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1540
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
bygy007, imi pare bine ca team facut sa razi, eram sigur ca tu imi vei raspunde si am toata stima pt tine si pt posturile de pe forumul asta...
invertorul asta de care vorbeam costa 100-120 ron, banuiesc ca stii cum functioneaza unul, crezi ca facut "manual" ar iesi mai ieftin,ma refer la piese, cablaj...? |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1541
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
aici gasesti tot ce iti trebuie
![]() acum depinde de putere faci si tu un calcul This post has been edited by bygy007: 10 Oct 2010, 20:00 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1542
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
tocmai am terminat de 10 min de montat&adaptat alternatorul de care vorbeam.... sunt foarte mandru de realizarea mea
![]() fulia sa potrivit cea de pe dacie, cu mentionarea ca am pus acea saiba taiata si cu capetele putin decalate pt a tine presat, din cate am vazut cam toate fuliile se desfac cu cheia de 24 deci ar trebui sa se potriveasca cea de daccie la majoritatea alternatoarelor . succes tuturor celor care vor sa faca si ei asa ceva si multumiri bygy007, andras, dacia_slk si mecanick_maverick. |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
1055 |
![]()
Post
#1543
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 6 Oct 2010, 15:00) daca e alternatorul puternic la un consum mai mare o sa puna in nas motorul , ca oricum la turatie incarca , marea majoritate au probleme la relanti nu reusesc sa furnizeze cei 14V , daca curentul absorbit creste atunci va scadea tensiunea hm...asta sa fie cauza pentru care la ralanti indicatorul de incarcare imi arata 0 ? Uimitor este ca desi am scos borna de la pluss in timp ce motorul era la ralanti,acesta nu s-a oprit...si nici macar nu si-a schimbat turatia in mod cel putin vizibil -auditiv |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1544
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ia vezi ce am scris despre indicatorul de bord in paginile din spate
NU MAI SCOATE BORNA DE LA BATERIE CIND MOTORUL MERGE risti sa faci praf electronicile masinii |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#1545
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
De cand a venit frigul se pare ca bateria imi face figuri - e slabita mai ales la pornirea de dimineatza.
Dupa ce am analizat toate preturile pentru baterii am decis sa imi cumpar una ca acusi vine frigul si nu vreau sa raman fara baterie (am luat una de 60Ah). Problema: Am fost la verificare pentru garantie si tipul de acolo mi-a zis ca incarca 15V si nu e bine pentru baterie - trebuie sa remediez problema si apoi sa revin. Masurat cu aparatul meu de masura: - baterie + baterie Relanti fara consumatori : 14,7 - 14,8 Relanti cu consumatori (faza scurta si aeroterma): 14,6 - 14,7 Turata (peste 2000) fara consumatori: 14,8 - 14,9 Turata (peste 2000) cu consumatori: 14,7 - 14,8 Refacut toate contactele - masa etc. Nici o modificare. Am cumparat un releu nou mecanic - cu reglaj: Relanti fara consumatori : 12.3 Relanti cu consumatori (faza scurta si aeroterma): 11 Turata (peste 2000) fara consumatori: 14,8 - 15.0 Turata (peste 2000) cu consumatori: 13.8 M-am apucat sa reglez din releu dar nu am reusit ba chiar mai rau: Relanti fara consumatori : 13.7 Relanti cu consumatori (faza scurta si aeroterma): 12.4 Turata (peste 2000) fara consumatori: 15.8 Turata (peste 2000) cu consumatori: 14.2 Nu se mentine deloc o incarcare uniforma Am luat unul electronic si problema si mai mare incarca la 15.8 - 16.0 Mama lui de alternator si de releu. Ce sa ii mai fac sa am tot timpul incarcare intre 14 - 14.4 (cu sau fara consumatori)...sau doar la electrician se poate rezolva problema |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
Andyno |
![]()
Post
#1546
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
ai alternator de 50 ah? eu am cumparat releu cu fir de referinta, si imi baga 13,7 cu consumatori la peste 2000 ture, si 12 si ceva la relanti...
sa fie oare releul? |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#1547
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
@Andyno - da am alternator de 50.
Releul electronic e luat fara fir de referinta. Pai nici la tine nu e buna incarcarea - Cred ca o sa ma duc azi la un electrician sa ma lamureasca. Tind sa cred ca e ceva de la alternator. |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1548
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
problema cu diferenta de tensiune la incarcare a fost depistata si remediata asa
QUOTE(bygy007 @ 20 May 2006, 00:10) SA PRESUPUNEM CA ALTERNATORUL ESTE BUN , ATUNCI SE PORNESTE MOTORUL SI SE MASOARA INTRE BORNA + A BATERIEI SI BORNA + A RELEULUI DE TENSIUNE [INCARCARE] ACEASTA DIFERENTA NU TREBUIE SA FIE MAI MARE DE 0,2-0,3 V DACA ESTE MAI MARE DECIT VALORILE DATE POATE APARE FRNOMENUL DE FULAREA LUMINILOR SAU DIFERENTE DE TENSIUNE LA APLICAREA SAU SCOATEREA CONSUMATORILOR DIN CIRCUIT [FARURI AEROTERMA STERGATOR E.T.C.] ACEL CIRCUIT ESTE ASTFEL :+ BATERIE-> +ALTERNATOR->BLOC LUMINI->CHEIE CONTACT [CONTACTUL ELECTRIC]->BLOC SIGURANTE[ NU TRECE PRIN NICI O SIGURANTA(DIRECT)]->BOBINA INDUCTIE->RELEU DE TENSIUNE[INCARCARE] MENTIONEZ CA AM GASIT PROBLEME INTRE CONTACT SI RELEUL DE TENSIUNE DIFERENTA EREA INTRE 2 SI 2,5V;AM SCHIMBAT CONTACTUL ELECTRIC SI FIRUL INTRE PANOUL DE SIGURANTE SI BOBINA DE INDUCTIE RESPECTIV RELEUL DE TENSIUNE FULAREA LUMINILOR MAI POATE FI DIN RELEUL DE TENSIUNE[CEL MECANIC] SI ANUME DISTANTA INTRE CONTACTELE LUI SA FIE PREA MARE asa arata un releu cu fir de referinta |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#1549
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
@bygy007 - mersi de raspuns.
Stiu cum arata un releu cu fir de referinta doar ca nu am gasit pana acum de cumparat (poate nici nu am cautat chiar asa de amanuntit prin oras). O sa incerc sa fac ce ai scris tu acolo sa vad ce diferenta este. |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1550
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
de la caderea aia de tensiune creste si tensiunea pe baterie exact cu valoarea caderii de tensiune
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#1551
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Metoda lui Bygy007 e foarte buna.Chiar se poate lega firul acela de alimentere mai scurta a releului regulator (si automat si a bobinei) langa cupla contactului cu cheie pentru un traseu si mai scurt.Daca insa contactul cu cheie are cadere importanta de tensiune,se poate evita inlocuirea lui alimentand bobina de inductie (deci si releul regulator) de la borna + a alternatorului printr-un releu de protectie(cel folosit pentru faruri sau claxon).Releul sa cupleze sigur la 7...7,5 V(Eventual se demonteaza si se regleaza).
Bomba_11980, o tensiune de 15 V nu e o problema la bateriile moderne cu calciu daca au dopuri.Doar ca apare un oarecare consum de apa din baterie peste 14,2...14,4 V( de aici utilitatea dopurilor).Dar bateria nu se strica nici cu 15,5 V deoarece curentul absorbit e suficient de mic la bateriile cu calciu.Consumatorilor insa nu le face bine.Iar tensiunea de 11V pe baterie numai cu faza scurta si aeroterma in functie e cam stranie,chiar cu motorul oprit.Eu zic sa faci o proba cu releul initial si cu un fir legat direct de la borna + a bateriei la borna + a bobinei.Daca incarcarea revine la normal,aplica ce am scris mai sus. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#1552
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Problema rezolvata.
Am fost la un electrician sa imi faca toata reteaua electrica - toate sunt bune - fara pierderi sau contacte imperfecte (ma rog in limita bunului simt). Cu releul nou mecanic - cu reglaj - dupa vreo 20 min de reglaje: Relanti fara consumatori : 13.9 Relanti cu consumatori (faza scurta si aeroterma): 12.5 Turata (peste 2000) fara consumatori: 15.9 Turata (peste 2000) cu consumatori: 14.1 Mai bine nu se poate la el. Am cumparat unul electronic fara fir de referinta. Incarcare la 15.8 - 16.0 - foarte mult dupa parerea mea. Nervos ca nu stiam ce sa ii mai facem zic sa raman cu cel mecanic dar am zis sa ma plimb prin oras sa caut unul cu fir de referinta. Dupa lungi cautari am gasit unul. Il cumpar incarcare 15.2 si mai nervos dar si electricianul ca nu stia ce sa imi mai raspunda. Ma duc la acelasi magazin si mai iau unul cu fir de referinta (ma rog la schimb - cu mentiunea ca asta nu e bun). Il pune si minune: Relanti fara consumatori : 14.1 Relanti cu consumatori (faza scurta si aeroterma): 14.25 Turata (peste 2000) fara consumatori: 14.2 Turata (peste 2000) cu consumatori: 14.3 Deci in concluzie produse de tot rahatul din 4 doar unul bun. Cred ca ghiciti ce am facut dupa: am fost la cele doua magazine nervos si cu textul pregatit mi-au dat banii inapoi pe cele doua. Acum intrebare - inainte sa cumpar un releu este vreo metoda de verificare cu un aparat de masura in magazin. |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1553
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(bomba_11980 @ 29 Oct 2010, 09:30) Acum intrebare - inainte sa cumpar un releu este vreo metoda de verificare cu un aparat de masura in magazin. nu se poate verifica cam asa se verifica This post has been edited by bygy007: 29 Oct 2010, 15:04 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tiberiu.L |
![]()
Post
#1554
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 11 November 10 ![]() |
salut ,
apropo de releu , am inlocuit releul care il aveam cu unul nou dar fiind nepriceput in tot ceea ce insemana mecanica/electrica nu mai stiu sa pun firele la loc pe releu dupa ce le-am frecat cu smirghel pe toate. tot ceea ce am pus este ce mi-am adus aminte. va rog help me pls Attached thumbnail(s) P1030063.JPG ( Size: 3.05mb ) Number of downloads: 629 |
--------------------
Dacia
1310
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1555
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
verdele paralel cu cel rou adica langa unde ai o piulita,si negru si albastru impreuna unde ai firul fara papuc in stanga unu peste altu.Vad ca ai acolo un fir fara papuc pus asa ,ar fi indicat sa ii pui un papuc cu gaura,si cel ce vina de la alternator (lat de cupru impletit )in dreapta
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
roakru |
![]()
Post
#1556
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 28 June 10 ![]() |
are ceva daca in loc de firul lat de cupru impletit de la alternator am pus un fir litat de 2 mm, parca? Am rupt firul din greseala, si am montat papuci pe un fir gasit prin masina putin mai lung si l-am pus acolo:D
|
--------------------
dacia
1310 CL
1987 la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1557
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
putea fi si mai gros dar e bun
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1558
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
verdele vine la releu , iar alalalte 2 la masa , carcasa , eu zic ca 2mm este putin , prin acea tresa trece tot curentul consumat de masina asa ca eu zic sa inlocuiesti acea tresa cu alta noua sau sa o papucesti pe cea veche cu un ciocan si un dorn
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
davidut5 |
![]()
Post
#1559
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 9 July 09 From: Alexandria ![]() |
Daca mi-a atins sarma de la rotor de plusul de la puntea redresoare ce poate sa se fi ars? Ca nu mai incarca aproape deloc, si alternatorul scoate un sunet ciudat, care nu l-am mai auzit. Am schimbat o dioda intrerupta, dar tot la fel face. Nu am masurat nimic, de maine sa vad ce iese.
Am alternator de 36A cu punte de 50A This post has been edited by davidut5: 17 Nov 2010, 00:31 |
--------------------
Volkswagen
Jetta
1991 wolfburg, 19e
- TR-01-LOW
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1560
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
a iesit siirma din rotor rotor_alternator_P10404261.jpg ( Size: 49.45k )
Number of downloads: 548
sau problema este la stator ? |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:15 |