Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
rom33o |
![]()
Post
#1501
|
||
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|||
gabimilo1 |
![]()
Post
#1502
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 6 June 10 From: Sibiu ![]() |
Verificati si masa dintre motor si caroserie.Minusul bateriei este legat la motor de obicei la unul dintre suruburile de prindere ale electromotorului iar apoi legatura dintre motor si caroserie se face printr-un fir - tresa in zona alternatorului. De asemenea eu as verifica si masa pentru releul de incarcare.
This post has been edited by gabimilo1: 8 Aug 2010, 18:45 |
--------------------
dacia
SANDERO
2018, 0.9 TCE
|
|
rom33o |
![]()
Post
#1503
|
![]() MANDRU CU DACIA MEA Group: Members Posts: 104 Joined: 26 September 09 ![]() |
ok.ms asa am sa fac
|
--------------------
dacia
berlina1310.logan1,4mpi
1994,2005
|
|
ing_bardasu |
![]()
Post
#1504
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 16 December 09 ![]() |
Salut, am si eu o problema cu un alternator ce tocmai l-am montat. Pana acum aveam unul de Dacie de 36A si am gasit unul de Renault 18 de +50A. L-am legat, si problema e ca nu cred ca am facut-o bine, si nu imi incarca deloc bateria. La bornele lui cu aparatul de masura am curent. Atasez si 2-3 poze ptr. a va da seama daca am lucrat corect sau nu. Mentionez ca nici in bord nu urca acul deloc, cu alternatorul de dacie acest functionand corect.
Attached thumbnail(s) P09_08_10_14.38.jpg ( Size: 216.99k ) Number of downloads: 1573 P09_08_10_14.38_1_.jpg ( Size: 249.99k ) Number of downloads: 1758 P09_08_10_14.38_2_.jpg ( Size: 266.68k ) Number of downloads: 1768 |
--------------------
dacia
1304
1995
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1505
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu o sa mearga niciodata daca folosesti si releul de incarcare
foloseste aceasta schema de conectare daca are releu incorporat Attached thumbnail(s) as.jpg ( Size: 15.83k ) Number of downloads: 1685 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pcostica |
![]()
Post
#1506
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
incearca sa-l alimentezi pe limba ingusta( adica pe cea lasata libera).
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1507
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Sau încearcä sä-l alimentezi cum scrie aici si în posturile urmätoare , cu precizarea cä firele nu se conecteazä NICIODATÄ asa întinse cum ai pus tu firul rosu din poze ...
La conectarea firului ce tragi de la soc la unul din acei 2 papuci , becul din bord trebuie sa se aprinda cînd pui contactul si sa se stinga cînd ai pornit motorul , dacä nu se petrec asa lucrurile - scrie si gäsim o solutie . Succes ! |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
ing_bardasu |
![]()
Post
#1508
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 16 December 09 ![]() |
Ce-am mai facut astazi, in afara de firele trase ca in pozele anterioare, am tras de la becul de baterie din bord (bord cn4) un fir pana la papucul de sus de la releu.Cand pun contactul se aprinde becul de baterie, imping masina, ...o pornesc....becul ramane aprins tot timpul.Bateria nu se incarca. Firul alb de la releu l-am legat la plusul alternatorului. Mai ramane firul rosu care vine legat unde?
|
--------------------
dacia
1304
1995
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#1509
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(ing_bardasu @ 11 Aug 2010, 14:23) Ce-am mai facut astazi, in afara de firele trase ca in pozele anterioare, am tras de la becul de baterie din bord (bord cn4) un fir pana la papucul de sus de la releu.Cand pun contactul se aprinde becul de baterie, imping masina, ...o pornesc....becul ramane aprins tot timpul.Bateria nu se incarca. Firul alb de la releu l-am legat la plusul alternatorului. Mai ramane firul rosu care vine legat unde? Adik ce vrea sa zica el ca nu se excita nici cu firul de la bec pus in papucul de sus. DAR....cand pun plusul de contact pe papucul de sus...incepe sa excite dar imi mananca tot curentul pe + contact si nu mai da nici scanteie. Cum imi dau seama daca releul mai e bun:-? ?. Lam studiat putin si pare a fi pus un integrat akolo. Si totusi eu am acolo 2 papuci? Pe cel de sus ce trebuie pus si pe cel de jos ce trebuie pus? |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1510
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Fratilor !!! De ce fir alb vorbiti ? ce releu, ce integrat , de ce nu puneti poze sa vedem la ce va referiti ? Ati verificat alternatorul (inainte de a-l pune pe masina ) daca nu are diode strapunse-întrerupte ! |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
ing_bardasu |
![]()
Post
#1511
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 16 December 09 ![]() |
Sunt poze mai sus. Totusi o sa revin cu poze mai clare in speranta ca ii voi da de cap cu ajutorul vostru.
|
--------------------
dacia
1304
1995
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1512
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
In cele 3 poze de la postul #1504 am identificat "Firul alb de la releu" ( dar pe ce criterii l-ai conectat la + si färä papuc ... ), în plus piulita de la + (sub fire ) se vede ruginita , acel alternator are nevoie de o revizie serioasa ...
Unul din cei 2 papuci paraleli din mufa releului se foloseste ptr. bec ( excitatie initial inainte de a produce alternatorul tensiune si indicarea faptului ca nu încarcä dupä pornirea motorului ) iar celälalt dä semnal pentru turometru la unele modele diesel . Daca ai conectat becul din bord la acel papuc si nu se stinge dupä pornire , poate fi un indiciu cä ai diode arse (in scurt ) ori 1-2 din cele 6 de putere , ori una din cele 3 de automentinere . Deci firul rosu de la contact care alimenta releul original NU SE LEAGA DIRECT la mufa , acest releu electronic incorporat trebuie sa primeasca tensiune doar prin intermediul unui bec de 12V- 1,2W . Nu se observä sa fi fost desfäcut releul de pe alternator , cum ati verificat carbunii si diodele , sau credeti ca trebuie sä functioneze 100 de ani fara reparatii ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#1513
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(mecanick_maverick @ 15 Aug 2010, 19:27) In cele 3 poze de la postul #1504 am identificat "Firul alb de la releu" ( dar pe ce criterii l-ai conectat la + si färä papuc ... ), în plus piulita de la + (sub fire ) se vede ruginita , acel alternator are nevoie de o revizie serioasa ... Unul din cei 2 papuci paraleli din mufa releului se foloseste ptr. bec ( excitatie initial inainte de a produce alternatorul tensiune si indicarea faptului ca nu încarcä dupä pornirea motorului ) iar celälalt dä semnal pentru turometru la unele modele diesel . Daca ai conectat becul din bord la acel papuc si nu se stinge dupä pornire , poate fi un indiciu cä ai diode arse (in scurt ) ori 1-2 din cele 6 de putere , ori una din cele 3 de automentinere . Deci firul rosu de la contact care alimenta releul original NU SE LEAGA DIRECT la mufa , acest releu electronic incorporat trebuie sa primeasca tensiune doar prin intermediul unui bec de 12V- 1,2W . Nu se observä sa fi fost desfäcut releul de pe alternator , cum ati verificat carbunii si diodele , sau credeti ca trebuie sä functioneze 100 de ani fara reparatii ![]() Eu lam desfacut. Carbuni sunt inca buni. Si se leaga 2 fire. + dupa contact pe firul unde lam pus atunci si papucul cu bec jos. Mam uitat la renault5 si fix acelasi releu are ![]() Deci am elucidat misterul. Acum speram sa mearga. Deci sa itnelega lumea. Firul alb e fir de referinta. Firul cu papuc e masa. cum te uiti la releu de incarcare papucul din dreapta e + contact si cel din stanga e + prin bec. Deci cum a pus ing_bardasu pozele, sus se pune + si jos becul. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#1514
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
salut am facut rost de un alternator de 50A Valeo acelasi model ca si cel din pozele de la Post #1504, pe masina am alternator de dacie de 50 A, se merita reconditionarea si adaptarea lui , as avea vreun avantaj in defavoarea celui de dacie sau sa caut ceva mai puternic....?
|
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#1515
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Din punctul meu de vedere e identic ca si capacitate de incarcare,e posibil sa fie mai calitativ,deci fiabilitate mai mare,in rest nici un avantaj.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1516
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Valeo este o retea de magazine de piese de schimb , nu stiu sa aiba fabrica de alternatoare ( cumpara si ei chinezisme copiate dupä Magneti-Marelli , Bosch - le pun stampila lor si la vînzare ) .
Fa si tu un calcul (fiind vorba de un model vechi - nu cred cä se mai produce ) cit te costä daca se ard diodele , ar cam trebui sa cumperi altul întreg . Avantajele ar fi : o mult mai mare stabilitate a tensiunii la iesire - avînd releu încorporat , rezistenta opusä la pornire mult mai micá - primind excitatia prin becul de 1,2 W (multi au intercalat un releu la pornire care taie excitatia pentru a compensa aceastä pierdere ) indicarea instantanee la bord în caz de rupere a curelei. Eu recomand unul mai puternic ( de VW, Audi cu AC ), riscul de a se arde diodele este mult mai mic si avantajele se mentin . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
bomba_11980 |
![]()
Post
#1517
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 29 October 07 From: Iasi ![]() |
Am o mica problema cu incarcarea si daca nu reusesc sa o rezolv cred ca o sa ajung la un electrician.
Am alternator de 50A, baterie de 75A (nu are mai mult de 4 ani) Masurat - baterie + baterie Relanti fara consumatori : 14,7 - 14,8 Relanti cu consumatori (faza scurta si aeroterma): 14,6 - 14,7 Turata (peste 2000) fara consumatori: 14,8 - 14,9 Turata (peste 2000) cu consumatori: 14,7 - 14,8 Din cate am mai citit aici pe forum nu trebuie sa depaseasca 14,4. Refacut toate contactele - masa etc. Nici o modificare. Am zis ca e de la releu - schimbat releu cu unul nou - la fel nici o modificare. Interesant. Acul indicatorului de incarcare din bord (stiu ca nu e relevant) sta pe centru - cu 2 grade mai spre stanga - ceea ce e bine. Din cand in cand mai sta pe zona hasurata alba stanga (la relantiu) - cand de exemplu am pornit masina la a 4 - 5 cheie (se mai intampla si din astea). Ce as putea sa mai verific/schimb pentru a ajunge la valoarea de 14,4 maxim ? |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- IS-**-*** Stima si respect detinatorilor de masini marca - DACIA -
|
|
Andyno |
![]()
Post
#1518
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
prietene, fii fericita ca iti incarca asa ! nu este nicio probleme. stai linistit..
alternator facut acum 2 ani...schimbat diode..rulmenti etc..stas baga aproape de 14 cu farurile stinse si vro 13,2 cu faruile aprinse... daca dau drumul la stergatoare baga 12.8 sau mai putin... acul din bord se duce la inceput de rosu cu faruile aprinse si cu frana calcate. vad ca bateria nu s a dus si iarna porneste la prima cheie... cu caldura pornita+ lumini+ stergatoare baga 12 v...vad ca merge.. sicer nu am ce sa i fac..asa este alternatorul, si relelul este nou cu fir de referinta toate montate la electrician fac pariu ca este din cauza releului ca nu baga mai multi V...am incercat si unul dala in 1800 dar palapaiu luminile...baga putin mai bine.. masina este din 99. ce am zis mai sus este numai la relanti...in mers baga in jur de 13,5 faruri aprinse. This post has been edited by Andyno: 20 Sep 2010, 12:30 |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#1519
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Mie alternator bosch de 80A imi baga numai 13,6. Merg asa cu el
de vreo luna. Bateria inca tine. Cu faza lunga la ralanti baga 13,5. Suspectez ca-mi patineaza cureaua pe fulia alternatorului, dar nu sunt sigur. |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1520
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(bomba_11980 @ 20 Sep 2010, 12:55) Masurat - baterie + baterie Relanti fara consumatori : 14,7 - 14,8 Relanti cu consumatori (faza scurta si aeroterma): 14,6 - 14,7 Turata (peste 2000) fara consumatori: 14,8 - 14,9 Turata (peste 2000) cu consumatori: 14,7 - 14,8 Din cate am mai citit aici pe forum nu trebuie sa depaseasca 14,4. Refacut toate contactele - masa etc. Nici o modificare. ai incercat si cu un alt aparat de masura? valorile mi se par corecte daca zici ca ai schimbat releul si tot asa incarca , baniuesc ca ai pus cu fir de referinta (legat la + alternator) This post has been edited by bygy007: 20 Sep 2010, 14:46 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Andyno |
![]()
Post
#1521
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
referitor la problema mea?
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1522
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Andyno |
![]()
Post
#1523
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
nu stiu daca mi ai raspuns mie, dar am sa fac maine o poza..
numai tin minte daca este monta firul.. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
pcv |
![]()
Post
#1524
|
![]() pcv Group: Members Posts: 500 Joined: 25 December 07 From: Pitesti ![]() |
am citit pe aici ca se poate pune o fulie mai mica la alternator,asa ca: de la ce masini se mai potriveste fulia la alternatorul de dacie(care sa fie mai mica decat cea originala),inafara de cea de oltcit ,ca nu se gaseste pe nicaieri.
![]() |
--------------------
dacia /mobra
logan/50S
2007 in the end we are just stardust
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#1525
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(pcv @ 28 Sep 2010, 19:24) am citit pe aici ca se poate pune o fulie mai mica la alternator,asa ca: de la ce masini se mai potriveste fulia la alternatorul de dacie(care sa fie mai mica decat cea originala),inafara de cea de oltcit ,ca nu se gaseste pe nicaieri. ![]() De ce vrei sa schimbi fulia, cand poti schimba alternatorul cu totul si in felul asta esti sigur ca faci o treaba buna. Ia-ti orice alternator Bosch (ceva mai vechi, dar super-bune) cu fulie pentru curea de dacie (vezi ca sunt unele mai noi cu fulii pentru curele late la care va trebui sa schimbi fulia, ca nu ti se va potrivi pe curea). Ia-ti orice astfel de alternator cu amperaj de la 70A in sus (80, 90, ... 150A, ori de care gasesti). Preturile la dezmembrari sunt intre 50-200RON, depinde unde gasesti si ce anume. Later edit: acum am vazut masina din semnatura. Pentru Logan iti trebui fulia? sau pentru o rabla 1310? This post has been edited by dacia_slk: 28 Sep 2010, 20:08 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
pcv |
![]()
Post
#1526
|
![]() pcv Group: Members Posts: 500 Joined: 25 December 07 From: Pitesti ![]() |
pt 1300 (masina lui tata).am mai avut probleme,se rezolvasera,dar acum la relantii sau turatii mici nu prea mai face fata cu consumatori.
are alternator de 50,imi era mai usor sa schimb fulia,dar daca nu gasesc schimb si altrenatorul. ![]() This post has been edited by pcv: 28 Sep 2010, 20:41 |
--------------------
dacia /mobra
logan/50S
2007 in the end we are just stardust
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#1527
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
QUOTE(pcv @ 28 Sep 2010, 20:39) pt 1300 (masina lui tata).am mai avut probleme,se rezolvasera,dar acum la relantii sau turatii mici nu prea mai face fata cu consumatori. are alternator de 50,imi era mai usor sa schimb fulia,dar daca nu gasesc schimb si altrenatorul. ![]() Mai bine schimba alternatorul, faci o treaba de nota 10. Iata: P14_08_10_17.45.jpg ( Size: 221.85k ) Number of downloads: 1329 |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#1528
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(dacia_slk @ 28 Sep 2010, 22:06) Ia-ti orice alternator Bosch (ceva mai vechi, dar super-bune) cu fulie pentru curea de dacie (vezi ca sunt unele mai noi cu fulii pentru curele late la care va trebui sa schimbi fulia, ca nu ti se va potrivi pe curea). Alternatoarele cu fulie lata au ambreaj pe fulie si nu cred ca il avantajeaza . ![]() |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
yonutz85 |
![]()
Post
#1529
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 20 September 07 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Dacia
1410
1997
- DJ03RZR Dacia: still better than the bus!
|
|
pcv |
![]()
Post
#1530
|
![]() pcv Group: Members Posts: 500 Joined: 25 December 07 From: Pitesti ![]() |
mersi pt sfaturi.o sa caut astazi sa vad ce gasesc,o sa merg cu o curea de alternator dp mine,ca sa nu iau si sa nu sa potriveasca.o sa va spun ce am facut.
![]() |
--------------------
dacia /mobra
logan/50S
2007 in the end we are just stardust
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 20:20 |