Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1831
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|||
Iulianix |
![]()
Post
#1832
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti ![]() |
mulțumesc de intervenții !
Costy2000 : pe alternator + și - 15V identic ca pe baterie, n-am nici o cădere de tensiune +alt+bat -alt-bat Kiraly: nu știu cu bateria veche ce incarcare mai aveam, nu am măsurat înaintea furtului ct-03-tvy: + de la bobina nu e acelasi cu + de la releu, vin pe fire diferite de la blocul de siguranțe cred tresa de la alternator împreună ce celelalte 2 fire de masă cu care era pe un șurub în contraaripă am mutat-o pe șurubul de masă al releului...degeaba, aceleași valori mecanick_maverick: nu știu de ce s-a înțeles că firul de referință ar fi în aer...dar NU. e legat, binențeles, la + alternator bygy007: este 0. alt releu am luat, să fie prost și ăsta? PH-06-BOA: bateria e nou-nouță...releele să fie proaste? ce spuneți de tensiunea pe DF, de excitație, e bună? dacă nu, clar releul e defect. binențeles, papucul și contactul DF de pe alternator le-am mai curățat --> contact bun, zic eu. This post has been edited by Iulianix: 29 Dec 2011, 22:20 |
--------------------
DACIA
1310L
1998
- B909CTI
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1833
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
sunt pe fire separate dar daca caderea este in contact,
masoara cu aparatul intre + alternator acolo unde ai legat firul rosu de referinta, si suportu de tabla al releului, daca da mai mult de 14.4 -14,6 e dus releul , teoretic daca ar fi alternatoru defect, sa primeasca excitatie din alta parte e o suspiciune, ii scoti papucul de la alternator si masori daca mai incarca alternatorul ,in mod normal nu trebuie sa mai incarce, sa ai tensiunea livrata de baterie 12.80-13V daca nu rezolvi cu alt releu, cauta alt aternator cu releu incorporat si termini cu problemele ![]() tensiunea de pe DF este buna relativ,.ia trebuie sa varieze in functie de valoarea aia 14.4, adica releu mareste excitatia sa ridice tensiunea din sistem la 14.2 ,14.4 cat scrie pe releu,..si acolo sa o mentina This post has been edited by ct-03-tvy: 29 Dec 2011, 22:33 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1834
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sugestia este urmatoarea :
daca ai pus 2 relee diferite si rezultatul e acelasi incearca sa schimbi si bateria de la aparatul de masura , daca e veche incepe si indica mai mult decit trebuie mie tensiunile mi se par ok la DF detalii aici This post has been edited by bygy007: 29 Dec 2011, 22:34 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#1835
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ai dreptate cu bateria aparatului, dar si aparatul trebuie verificat, sau comparat cu niste diode stabilizatoare (11,1 sau 12,7), pentru a fi sigur de valoarea masurata. Pui o rezistenta de cativa k in serie cu o dioda tzener de 10V, ca s-o poti conecta direct pe baterie, si masori caderea de tensiune pe dioda. Daca aparatul zice ce scrie pe dioda (aici 10V), e bun. Daca nu, il crapi in doua, si inauntru are semireglabil de ajustare. Daca n-are, te multumesti cu retinerea diferentei, in jurul acelei valori de masurat.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Iulianix |
![]()
Post
#1836
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti ![]() |
aparatul meu de măsura indică corect plus că aceleași tensiuni pe baterie le-a măsurat și cel care a livrat bateria și trebuia să întocmească garanția...
să desfac un releu și să-l "execut" ca aici ? bygy007: tensiunile mele pe DF sunt 4,2-4,5 la pornire și 3,6-3,8 când e motorul cald și tens pe baterie ajunge la 15V. nicidecum ca-n linku pus. să fure ceva curent în halul ăsta ? This post has been edited by Iulianix: 29 Dec 2011, 23:22 |
--------------------
DACIA
1310L
1998
- B909CTI
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1837
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
aparatele de masura au clasa de precizie, si variaza, in functie de cati bani ai dat pe el,
cele la 30 de lei samd. in genul asta http://www.okazii.ro/catalog/60507518/apar...-8903-0847.html 2 bucati am probat, niciu nul nu masura curent continuu desi avea diviziuni pentru asta, ![]() la un moment dat am zis ca ;sunt testerele intrerupte am probat si erau bune , chinezari ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 29 Dec 2011, 23:15 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1838
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(Iulianix @ 29 Dec 2011, 21:16) mulțumesc de intervenții ! ... ct-03-tvy: + de la bobina nu e acelasi cu + de la releu, vin pe fire diferite de la blocul de siguranțe cred ... mecanick_maverick: nu știu de ce s-a înțeles că firul de referință ar fi în aer...dar NU. e legat, binențeles, la + alternator ... ce spuneți de tensiunea pe DF, de excitație, e bună? dacă nu, clar releul e defect. binențeles, papucul și contactul DF de pe alternator le-am mai curățat --> contact bun, zic eu. Deci , sä le luam bäbeste : Dupä schema Daciei carburate (practic totalitatea Daciilor la care am lucrat aveau aceastä configuratie la cablaj ... ) firul rosu + contact ajunge la bobina si în continuare acelas fir merge la borna 15 a releului de încärcare , deci cuvîntul "cred " este bine plasat acolo ![]() cînd cineva spune " tensiune mäsuratä între fir de referintä si + alternator" , eu ( si îmi imaginez cä orice electronist sau electrician ar interpreta la fel ) înteleg cá s-a pus o bornä a testerului pe papucul firului de referintä al releului iar celälalt tester pe borna + a alternatorului -> tensiune cititä 15 V , deci firul de referintä se aflä în aer sau conectat la masä . Dacä firul de referintä este conectat la + alternator , tensiunea mäsuratä între acestea (diferenta de potential electric ) = 0,00 V Tensiunea pe DF nu are o valoare standard , ea variazä în functie de necesitatea alternatorului ( consum mare , baterie descärcatä - tensiune mai mare , atingerea tensiunii maxime la bornele bateriei - tensiunea DF trebuie sä coboare la 0 ) , de fapt acesta este principiul de functionare a releului regulator . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Iulianix |
![]()
Post
#1839
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti ![]() |
cineva n-a spus " tensiune mäsuratä între fir de referintä si + alternator", a spus "pe referință releu=+alternator=+baterie 15V" în sensul că pe +alternator mai sunt prinși papucii cu firele de la referință și +baterie și s-a măsurat între acest punct și masă 15V.
![]() la Dacia mea carburată firul + contact ajunge la bobină și alt fir merge la borna releului de încärcare, amândouă din habitaclu, cel mai probabil de la contact... ajunge cu atâta analiză pe text, ce să-i fac eu practic, să meșteresc un releu ca aici în josul paginii ?? să-l desfac și să modific tensiunea de referință internă a releului ? |
--------------------
DACIA
1310L
1998
- B909CTI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1840
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ai cu fir de referinta (si este montat) si ai 15V ca si pe baterie atunci problema este de releu nu mai are treaba cu alimentarea ce vine de la bobina , si contact
releele astea ai fost facute pentru cei ce au probleme cu contactu cu caderile de tensiune de acolo vad ca esti din bucuresti daca ai timp si vrei poate ne vedem si iti fac eu o masuratoare sa vedem cum stam , vorbim pe PM vezi ca pe pagina aia era un virus This post has been edited by bygy007: 30 Dec 2011, 11:27 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Iulianix |
![]()
Post
#1841
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti ![]() |
în primul și primul rând, jos pălăria pt. userul bygy007, toată stima !
astăzi am montat bateria și m-am întâlnit cu bygy007 pt măsurători comparative. cu un aparat performant toate măsurătorile au ieșit bine, cu consumatori și accelerată tensiunea pe baterie n-a trecut de 14,5V după ce m-am liniștit că totul e ok și ceva drumuri, pe înserate când m-am întors acasă am măsurat cu aparatul meu tensiunea pe baterie, fără consumatori, turată nu măsura mai mult de 13,9V. nu mai înțeleg nimic dar nu mai contează, sunt mulțumit că știu că toate-s ok... încă o dată, mii de mulțumiri și totă stima pt domnul bygy007 ! |
--------------------
DACIA
1310L
1998
- B909CTI
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1842
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#1843
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
salut
daca tot se discuta pe aici despre probleme electrice am si eu o intrebare daca poate sa ma ajute cineva, si anume am eu o cutie neagra sub sigurante acolo pe care scrie SMART SHOCK SENZOR si are un led rosu pe ae si un surub pe care se poate ajusta spre a pozitie + si invers spre - stie cineva pentru ce este acela???? |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1844
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
QUOTE(dacia98 @ 30 Dec 2011, 21:37) salut daca tot se discuta pe aici despre probleme electrice am si eu o intrebare daca poate sa ma ajute cineva, si anume am eu o cutie neagra sub sigurante acolo pe care scrie SMART SHOCK SENZOR si are un led rosu pe ae si un surub pe care se poate ajusta spre a pozitie + si invers spre - stie cineva pentru ce este acela???? masina are alarma?, acela este senzorul de soc,. reglezi sensibilitatea alarmei, adica sa nu inceapa sa citaie cand trece unul cu toba sport pe langa masina ta, insa sa chitaie daca e lovita de ceva, o mingie o ceva,.un biciclist etc ![]() iulianix@ is curios ce aparat de masura ai in dotare, in mod cert e "droghist si mananca din branza" This post has been edited by ct-03-tvy: 30 Dec 2011, 22:07 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
dacia98 |
![]()
Post
#1845
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
problema e ca eu nu stiam pana acuma ca am alarma dar nici nu am inchidere centralizata....singura chestie e ca atunci cand apas claxonul da sunet de sirena.....
se poate sa ai alarma fara inchidere centralizata????? |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1846
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da in cazul asta ar trebui sa ai o telecomanda ceba , sau a avut alarma si a fost scoasa si a ramas doar senzoru si goarna , pe linga aia mai trebuie sa ai o cutie mai mare in care trebuie sa intre firele de la senzoru ala , aia e alarma
This post has been edited by bygy007: 31 Dec 2011, 16:05 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
AndreiMel92 |
![]()
Post
#1847
|
http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html Group: Members Posts: 241 Joined: 3 August 11 ![]() |
salut ! recent am schimbat si eu becurile . am gasit pe acasa puse bine in niste cutii becuri de 75/75W . Cele pe care le aveam pe masina erau 40/45W. toate bune si frumoase, lumina mai puternica numai o singura problema : atunci cand motorul este la ralanti, intensitatea luminii scade destul de mult . Solutie?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
Noiembrie 2003
- DB 08 TBO
|
|
maho |
![]()
Post
#1848
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Un alternator mai bun/care sa-ncarce mai mult.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
cfr |
![]()
Post
#1849
|
Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 7 August 11 ![]() |
La multi ani !
Am o nedumerire : pe alternatorul de la dacia mea scrie tip 1110 , sigla electroprecizie sacele , Ducelier. Provine de la o Dacie din 1972. Ce fel de diode are ? inca nu am desfacut, vreau mai intai sa le cumpar, sunt 2 feluri de diode. Sunt sigur ca am diodele impuscate. Releul este nou, periile sunt noi, bateria e noua. De care diode sa aiba ? Multumesc |
--------------------
Dacia
1410
2004
|
|
AndreiMel92 |
![]()
Post
#1850
|
http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html Group: Members Posts: 241 Joined: 3 August 11 ![]() |
alternatorul este de 50A . 50A la 12V inseamna 600W . Nu e suficient de mult?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
Noiembrie 2003
- DB 08 TBO
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1851
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
una din cele doua modele daca te uiti la el iti dai seama
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1852
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
QUOTE(cfr @ 2 Jan 2012, 14:16) La multi ani ! Am o nedumerire : pe alternatorul de la dacia mea scrie tip 1110 , sigla electroprecizie sacele , Ducelier. Provine de la o Dacie din 1972. Ce fel de diode are ? inca nu am desfacut, vreau mai intai sa le cumpar, sunt 2 feluri de diode. Sunt sigur ca am diodele impuscate. Releul este nou, periile sunt noi, bateria e noua. De care diode sa aiba ? Multumesc LA multi ani Desfaci prima data si pe urma cumperi, nu lua la nimereala |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
bodo90 |
![]()
Post
#1853
|
Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 16 September 11 ![]() |
Mai mult ca sigur ca ai diode mari. Parca pana in 1979 au fost doar mari.
|
--------------------
Dacia
1410
2004
|
|
cfr |
![]()
Post
#1854
|
Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 7 August 11 ![]() |
Azi am desfacut puntea de diode de pe alternator. Mentionez ca este alternator Ducelier, am gasit diode mari , 3 negre si 3 rosii. Una rosie era strapunsa (smulsa) deci era praf. Le-am verificat pe toate. Am fost si am cumparat , e 3,5 lei bucata, am luat 3 rosii, ca tot umblu acolo, mi s-a parut ca una avea inceput de impuscare, oricum sunt ieftine si nu se merita sa ne zgarcim. Mai mult costa timpul si munca sa umbli acolo.
Tot ansamblu de diode era scump, cam 60 ron parca. De schimbat se schimba foarte simplu, sunt prinse cu piulite , se desfac cu o cheie de 7. |
--------------------
Dacia
1410
2004
|
|
val2011 |
![]()
Post
#1855
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Astazi am cumparat acest releu electronic, totul a fost bine pana am observat ca are 3 contacte iar cel vechi doar doua. Acesta are in plus "A+" si care spune ca trebuie sa ma duc cu un fir la contact. Eu totusi nu as mai vrea sa ma mai bag si pe acolo, asa ca am spus sa pun A+ pe plusu de la bobina. Si de aici vine toata intrebarea, se poate?
This post has been edited by val2011: 5 Jan 2012, 12:55 Attached thumbnail(s) Imag005.jpg ( Size: 248.87k ) Number of downloads: 486 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
cfr |
![]()
Post
#1856
|
Membru autentic Group: Members Posts: 383 Joined: 7 August 11 ![]() |
Fata de ceea ce ai avut tu aces releu are doar firul de referinta ce se leaga la + la alternator.
Personal nu vad ce aduce in plus releul electronic cu acest fir de referinta, probabil ca nu se mai arde cand scoatem borna bateriei in timp ce motorul functioneaza, nu sunt sigur, Eu la mine am montat -dupa problemele avute cu diodele- un releu electronic din anul 1987. Este aparent identic cu cel mecanic, a fost produs de Sacele si montat in aceasi carcasa de releu mecanic. Inauntru are un circuit nu foarte complicat, reparabil la nevoie, piesele sunt "la vedere". L-am gasit pe o Dacia CN 1 model '87 acele modele "comanda speciala" , geamuri albastre, bord turometru detaliat, tapiterii usi deosebite, etc. Incarca 14,2-14,5 constant. Nu are fir de referinta. Am schimbat 3 relee elctronice cu fir de referinta, problema lor este ca brusc incarca cu 13,4-13,7 deci aparent in mers de impresia ca incarca , cu consumatori incarca doar in turatii, fara consumatori "pacaleste bateria" . ![]() |
--------------------
Dacia
1410
2004
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1857
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
ma gandesc la o chestie cu acel A+,daca e legat prin contact poate taie excitatia la alternator atunci cand pornesti pentru a nu mai frana motorul(s-a mai discutat pe tema asta,cu un montaj home-made),altfel nu vad care i-ar fi rostul...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1858
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
+ A este deja in instalatie , firu rosu , sau daca nu ala cu papuc din constructie este legat la + bobina , deci nu se mai trage nici un fir , daca nu credeti masurati
au aparut aceste relee cu fir de referinta pentru a scapa de problemele legate de in instalatia electrica de la traseul baterie , alternator , contact , bobina , releu nu are nici o treaba cu scoaterea bornei , in continuare nu este recomandat |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
val2011 |
![]()
Post
#1859
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Am masurat astazi la masina tensiunea care o scoate alternatorul cu releul cel de sus: 14.2 la relanteu si 14.3 la `2000rpm. Problema e ca in bord acul nu trece de zona hasurata sta chiar la sfarsitul ei. Acum este bine asa? --Mentionez ca i-am pus carbuni culoarea lor fiind spre argintiu si nu "negri".--
This post has been edited by val2011: 6 Jan 2012, 16:10 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1860
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
val2011 daca ai 14,2 in relanti si 14,3 in ture cu consumatori e perfect. Acul nu sta unde trebuie pt ca acul ala e miscat de o tablita pe care e infasurata niste nichelina care se incalzeste la trecerea curentului prin ea. Acuma nichelina aia cine stie cum e,poate nu mai e nici cablajul bun
si no,nu mai indica cum trebuie. Plus ca am mai observat ceva la cealalta dacie care am avut-o: cand am luat-o,indica bine,acul statea la jumate'.Mi s-a bulit releul si a bagat peste,acul s-a dus pe rosu in dreapta si dupa ce am pus alt releu si incarcarea si-a revenit,acul statea si la mine pe zona hasurata. Probabil se decalibreaza daca ajunge in partea cealalta. La asta de-o am acuma,am montat cesurile fara sticla,si cu motorul pornit am strambat de ac pana a ajuns iarasi pe mijloc(pe-asta asa am luat-o cu el pe zona hasurata). |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 03:09 |