Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bygy007 |
![]()
Post
#1951
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
bashtalu |
![]()
Post
#1952
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
se aprinde becul rosu cand pun contactul care se stinge repede dupa ce porneste motorul, dar acul acela care indica incarcarea se ridica mai greu, nu pot estima un timp anume
pe bornele bateriei cred ca e valoarea in jur de 13 si ceva operatiunile de schimbare au fost facute de electricieni auto, eu nu m-am bagat |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1953
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Filip |
![]()
Post
#1954
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Am și eu o problemă: n-am mai pornit mașina din mai (de 2 ani stă în curte) și... pun contactul, se aprind becurile, mai învart cheia să pornească electromotorul și... nimic. În momentul ăla becurile, mă rog martorii ăia roșii se sting aproape complet. Îmi fură curent pe undeva, mă gandesc la vreun contact corodat, ceva. Ce ar trebui să măsor cu multimetrul?
This post has been edited by Filip: 5 Aug 2012, 08:59 |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#1955
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Bateria e foarte posibil sa fie terminata. Imprumuta una de la cineva si porneste-ti masina, iar pe a ta du-o la un centru de garantii, sa vezi daca mai poate fi salvata.
EDIT: ca sa te asiguri ca-i bateria dusa, pune voltmetrul pe ea in asa fel incat sa-l vezi cand esti la volan. S-ar putea sa iti arate 12 volti in repaos, iar cand pui contactul sa scada sub 10. This post has been edited by tatabobu: 5 Aug 2012, 10:04 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1956
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Intr-adevar, bateria e de vina. Nu inseamna ca e terminata... doar descarcata. E normal ca iti arate in gol tensiunea ei ca fiind buna, dar capacitatea a scazut, nefiind pus pe ea unredresor din cand in cand sau macar pornit motorul pentru 5 min. ca sa mai circule prin ea un curent de incarcare sau ceva sa o mentina. Fie pornesti cu clesti de la cineva de pe masina, fie o sai jos, o pui pe redresor vreo 3-4 ore la incarcat (pe cat posibil, sa fie supravegheata, macar din 30 in 30 min) si apoi mai incearca din nou sa pornesti motorul. Vei ramane surprins... placut. Asta daca bateria nu era prea veche in momentul in care masina a trecut la odihna.
Bafta! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Filip |
![]()
Post
#1957
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Mulțumesc, o să împrumut un redresor, și vă spun ce și cum. Bateria are vreo 4 ani și e puțin folosită. Are un martor verde, care este verde în continuare, dar probabil e cum spuneți voi.
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1958
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
philipe , bine ai revenit , dupa o indelungata absenta
![]() pune bateria pe redresor cel putin 24h uita-te din cind in cind la bulele ce ies din elementi , daca incep sa iasa in primele 2 ore tare , arunc-o nu mai este buna , daca ies rar tine-o la incarcat |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
TXzamora88 |
![]()
Post
#1959
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 21 March 10 ![]() |
Am nevoie de ajutorul vostru,este un fir mai gros de culoare verde-maro care pleaca din alternator si vine in releul de incarcare.Este rupt de mai mult timp,dar masina incarca nu are probleme,ce rol are acel fir?Am spus ca incarca dar asta doar dupa indicatorul din bord,nu am apucat sa masor sa vad cum incarca.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1960
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Depinde ce intelegi prin rupt. Daca e rupta doar izolatia de pe el,ori il tai cat poti si il innadesti cu o bucata buna si la innaditura il cositoresti,ori daca e rupt complet dar ai incarcare si totul pe masina e functional,de acel fir a fost legat candva ceva si acum e anulat. Presupun totusi ca firul de care spui e cel de la excitatie,dar daca el ar fi rupt complet,nu ai mai avea incarcare... Pune niste poze sa ne dumirim mai bine.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1961
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pune o poza , dar sa nu fie firul de masa , ala de vine la talpa releului , ca la releu ai un + , ala de vine cu papuc de se infige , si iesirea DF care pe releu se prinde cu piulita , culoare verde de obicei
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
TXzamora88 |
![]()
Post
#1962
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 21 March 10 ![]() |
Nu am cum sa pun poze!..Deci firul acela pleaca singur din alternator(nu este insotit de absolut niciun fir)(nu este firul de la excitatie,stiu care este acel fir)si era prins intr-un papuc care era prins de releu ,dar era prins unde se leaga releul de caroserie,poate este firul de la masa.Cand mi-am montat bordul CN ,poate electricianul a anulat acel fir(si nici nu pot lua legatura cu el ,din pacate)deoarece nu pare o ruptura de la sine insusi,ci pur si simplu tras de el ca sa se rupa.Oricum masina incarca si nu am probleme cu luminile sau ceva de genul.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#1963
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Se poate sa fi fost un fir suplimentar de masa,legat de minus alternator-masa releu pentru o incarcare mai exacta(presupun) iar electricianul la care ai fost o fi considerat in acceptiunea lui ca ala nu-i necesar si l-o smuls de acolo. Acuma daca chiar te roade atat de tare acel fir si scopul lui,masoara ce incarcare ai pe baterie cu si fara consumatori,leaga acel fir de masa releului din nou,masoara iarasi incarcarea si vezi daca difera ceva. Daca e diferenta,lasa-l asa,daca nu e optiunea ta daca sa-l lasi sau nu acolo. Banuiesc ca tresa de masa(aia impletita din cupru) o ai legata la masa caroseriei,altfel nu ar merge nimic.
This post has been edited by sebymesteru: 14 Sep 2012, 14:02 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
perfinox |
![]()
Post
#1964
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 27 May 11 ![]() |
salutare, am si eu o problema cu incarcare la o dacia 1310 injectie , nu incarca suficient , fara consumatori la relantiu am intre 13,70 - 13,90, cu consumatori scade la 12,80 , iar la 2000 rpm am 13,90 - 14,00 , iar cu consumatori 13,70, iar la relantiu cu consumatori scade treptat tensiunea de la 12,80 pana la 12,40 , dupa un minut aprox. Daca bateria este veche si are un 12,40 v cu motorul oprit sa fie bateria de vina ? ce releu de incarcare imi recomandati, sau daca pot pune unul de la modelele renault 12 cu alternatoare tot de 50A. Daca nu ce se gaseste la noi mai bun ? de electroprecizia brasov nu se mai gasesc , alea stiam ca sunt bune. Si sunt modele diferite la dacia injectie fata de dacia carburatie? Unul mecanic ar merge pus, pe dacia injectie ? Sau cel de malvina cu fir de referinta este bun de ceva ? Am luat tot de la malvina releu de semnalizare pentru injectie , am schimbat vreo 5 bucati si nu mergea nici unul, vroiam sa il am de rezerva. adica firma asta malvina este buna de ceva ? as dori sa il rog pe userul bygy 007 ceva , daca vede mesajul astept raspuns. toata stima, drumuri bune sa aveti !
This post has been edited by perfinox: 25 Sep 2012, 20:45 |
--------------------
renault
clio v6
2010
- NT 05 WVR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1965
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
deci in primul rind desfa-l si verifica diodele din punte , poate ai una arsa , apoi rezistenta rotorului , fara perii , cu testerele direct pe inele 3,5 -4 ohmi , pentru a mari eficacitatea la relanti , daca gasesti poti monta o fulie mai mica
dar eu as incepe cu o masuratoare a alternatorului , releul nu il consider defect daca iti incarca 14V la turatie |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#1966
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Eu zic ca daca tensiunea nu scade sub 13v la relanti, cu consumatori; si daca ai 14,1. 14,2v in turatie, e buna incarcarea. Asa e si la mine, cu bateria asta am luat masina, si de 4 ani merge perfect, nici o problema de descarcare sau ceva, n-a vazut redresor de cand e la mine. Eu am avut probleme cu fluctuatia luminii farurilor si a becurilor din bord, am refacut toate legaturile la masa si problema a disparut.
La tine, daca scade sub 13v la relanti, sigur ai vreo dioda arsa. This post has been edited by fullhouse: 27 Sep 2012, 08:11 |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
perfinox |
![]()
Post
#1967
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 27 May 11 ![]() |
la restul intrebarilor nu ma ajuta nimeni cu niste raspunsuri, am incercat sa cumpar un releu de incarcare malvina cu fir de referinta dar spune ca nu este compatibil cu dacia pe injectie ? de ce ? care ar fi explicatia , teoria care sta la baza acestei afirmatii ? alternatorul a fost verificat pe banc , din toate punctele de vedere, si este perfect functional, vreo sugestie ceva sau vreun sfat ? multumesc anticipat, bygy007 poti sa-mi faci si mie un releu de incarcare, contracost bineinteles ?
|
--------------------
renault
clio v6
2010
- NT 05 WVR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1968
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu este compatibil pentru ca
1 nu mai ai control in bord (becu nu se mai foloseste) 2 trebuiesc facute modificari la alternator dar cu modificari se poate pune unul separat releul se poate verifica simplu dar trebuie o sursa reglabila 8-16v , reglaj continu nu in trepte la tipul asta de alternator ai 2 punti , 9 diode e suficient 1 sa fie defecta si apar probleme si inca o chestie , ca sa incarce la ralanti 14V cu consumatori , cauta o fulie mai mica la alternator citeste si tu aici This post has been edited by bygy007: 20 Oct 2012, 23:22 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ANdR |
![]()
Post
#1969
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 5 February 12 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 20 Oct 2012, 23:18) nu este compatibil pentru ca 1 nu mai ai control in bord (becu nu se mai foloseste) 2 trebuiesc facute modificari la alternator dar cu modificari se poate pune unul separat releul se poate verifica simplu dar trebuie o sursa reglabila 8-16v , reglaj continu nu in trepte la tipul asta de alternator ai 2 punti , 9 diode e suficient 1 sa fie defecta si apar probleme si inca o chestie , ca sa incarce la ralanti 14V cu consumatori , cauta o fulie mai mica la alternator citeste si tu aici detin si eu un alternator valeo de pe un papuc diesel, vreau sal montez dar imi este frica ca poate fac vreun scurt, plusul stiu unde vine dar mai are o mufa care ies 2 fire, alea pe unde vin legate ? sau merge doar daca leg plusul, si masa se face pe el ? ast un raspuns cat mai repede. |
--------------------
dacia
1310
1993
|
|
G I M |
![]()
Post
#1970
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Mufa aia de care zici cred ca e de la becul de avertizare din bord.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1971
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
adica cam asa ceva
+ il legi la surub la +B tresa de masa la carcasa sau la minus , si la mufa aia mica pe una din cele 2 pui un bec de 2W si o dioda This post has been edited by bygy007: 25 Oct 2012, 05:44 Attached thumbnail(s) schema_alternator.jpg ( Size: 50.27k ) Number of downloads: 1593 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ANdR |
![]()
Post
#1972
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 5 February 12 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1993
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1973
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu
ala trebuie doar la pornire dupa ce incepe sa produca nu trebuie neaparat , el se alimenteaza din puntea secundara |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
trzD |
![]() ![]()
Post
#1974
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 14 September 12 ![]() |
ma fierb cu un alternator pentru ca nu inteleg file existente ale instalatiei. mai intai doresc sa explic "culoarea" firelor, care se gasesc montate pe alternator de Dacia 1310 inj 12V 50A:
Alternator: - Borna (+) : fir gros rosu - merge in bord fir gros albastru - -> la baterie fir subtire negru - vine de la releu - Borna (-) : tresa masa caroserie - La perii : fir verde Releu incarcare ( montat aripa interioara ): - primeste la B (+) fir subtire rosu cu papuc - primeste la DF fir subtire negru cu "inel" ( papuc prins cu piulita ) - pleaca fir negru ce se prinde la Borna (+) alternator Doresc sa aflu daca: - firul gros rosu de la alternator este de la contact - firul subtire rosu de la releu de la ce vine? - firul de la borna DF este legat impreuna cu firul verde de la perii la alternator? Am atasat poza alternatorului pe care urmeaza sa-l montez si ma gandeam cum sa leg la instalatia actuala. La borna B+ leg firul de la baterie, la L leg un bec si apoi la contact, la (+) firul rosu subtire de la releul de incarcare, la B (-) tresa de masa. Ma incurca rau ca nu stiu rolul firelor, chiar am cautat , dar n-am reusit sa ma lamuresc nicidecum. Attached thumbnail(s) 20121102_163017.jpg ( Size: 2.8mb ) Number of downloads: 1668 |
--------------------
Dacia 1410
Dacia 1410
2002/2008
|
|
trzD |
![]()
Post
#1975
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 14 September 12 ![]() |
astazi mi-am facut curaj sa desfac banda izolatoare de pe cablajul ce duce la alternator si am vazut:
- firul gros rosu vine de la ( + ) blocul de lumini - firul rosu subtire de la releu vine de la contact - firul verde de la releu, se prinde in surubul de la releu incarcare la DF merge la papucul care alimenteaza periile , in concluzie - excitatia asa ca voi lega la alternator la B (+) firele groase albastru si rosu, firul subtire rosu de la releu va merge la L ( pe el leg un bec provizoriu , pana cand iau o dioda ), iar la B (-) va ajunge tresa de la masa...in concluzie la piciorusul marcat (+) pe alternator ( de langa L ) i-l las liber si vedem ce se intampla. |
--------------------
Dacia 1410
Dacia 1410
2002/2008
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1976
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
la piciorusle cele 2 merge + dupa contact(adica firu subtire rosu) si la L(light) merge un fir cu dioda si la beculeu martor din bord altfel nu iti va incarca,asa am si eu alternator doar ca scoate 75A si de 2 ani nu am probleme cu incarcarea
This post has been edited by ghitza: 4 Nov 2012, 15:08 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
trzD |
![]()
Post
#1977
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 14 September 12 ![]() |
bun am montat alternatorul, pus firele la loc, dar nu l-am portnit, inca, deoarece m-a ingrijorat un sunet ciudat care venea din interiorul alternatorului cand am pus contactul si s-au aprins beculetele. era ca si cum ar vibra ceva in interior.
si inca un lucru: la punerea contactului nu mi s-a apris becul martor. P.S : ma tem sa nu fie statorul de vina, sa fie prost izolat statorul. P.S 2 : @ Ghitza - mercy pentru ajutor. This post has been edited by trzD: 4 Nov 2012, 20:33 |
--------------------
Dacia 1410
Dacia 1410
2002/2008
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1978
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(trzD @ 4 Nov 2012, 19:32) bun am montat alternatorul, pus firele la loc, dar nu l-am portnit, inca, deoarece m-a ingrijorat un sunet ciudat care venea din interiorul alternatorului cand am pus contactul si s-au aprins beculetele. era ca si cum ar vibra ceva in interior. si inca un lucru: la punerea contactului nu mi s-a apris becul martor... la care bec martor te referi , cel din bord ? daca nu aveai alternator cu releu inclus inainte n-o sa se aprinda decit daca faci conexiunile corect ( cauti citeva pagini anterioare pe topicul asta si gasesti ) Deci releul vechi nu se mai foloseste , dar firul rosu care-i dadea + contact nu se leaga direct la papucii aceia - de aia zumzaie , tu descarci bateria - se pune doar firul la L trecut prin bec dupa contact ( becul NU trebuie sa fie mai mare de 2 W si preferabil sa fie in bord vizibil - adica nu-l pui in compartimentul motor ) |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
trzD |
![]()
Post
#1979
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 14 September 12 ![]() |
fireste ca am eliminat releul vechi. becul martor l-am legat pe traseul firului rosu (da, in compartimentul motor, provizoriu ) si am pus papucul firului la L. treaba ramane la fel...tot zumzaie. dar zumzaie si daca scot papucul si mufa cu L si (+) ramane libera.
cu contactul pus si alternatorul zumzaind am masurat repede tensiunea la baterie si ramanea constanta, deci nu scadea. |
--------------------
Dacia 1410
Dacia 1410
2002/2008
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1980
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Atunci ia alternatorul la purecat , are diode arse sau vre-un scurt ...
|
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:59 |