Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
trzD |
![]()
Post
#1981
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 14 September 12 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1410
Dacia 1410
2002/2008
|
|||
ghitza |
![]()
Post
#1982
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
felicitari
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1983
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
am dezmembrat un alternator de oltcit si vreau sa pun la mine releul si puntea mica pt comanda lui(sistem cu bec de incarcare) . Oare de cat sunt diodele din puntea mare ca vreau sa le folosesc la altceva?
Attached thumbnail(s) DSCF1289.JPG ( Size: 1.18mb ) Number of downloads: 1136 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#1984
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
krapcarasu puntea redresoare din alternator,este excelenta pentru un redresor,dar atentie sa nu faci scurt-circuit ca se ard,diodele cele mari,cu fir pe un capat(RA220)sunt cele mai rezistente,punctu rosu pe diodele mici marcheaza plusu(+),cele mari (RA220)sunt cu punct rosu pentru plus(+) si cu punct negru pentru minus(-)
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1985
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
astea de oltcit arata altfel, scrie 40 pt2 t2 10 92
Attached thumbnail(s) DSCF1290.JPG ( Size: 869.81k ) Number of downloads: 1168 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#1986
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
krapcarasu tipu asta de diode se folosea la alternatoarele de Oltcit si mai apoi la Dacia pe injectie,sunt destul de fiabile,dar daca se arde o dioda trebuie sa schimbi tot blocu de diode,sunt lipite,ori electric ori cu vreo solutie speciala
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
pcostica |
![]()
Post
#1987
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
val2011 |
![]()
Post
#1988
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Buna ziua, in schema releului de mai jos am facut asa: am lipit firul de la B+ cu A+. Acum alternatorul incarca 15V la relanti si 15.2 cand motorul este turat. Acum vreau sa stiu daca o sa apara probleme la ceva cu aceasta tensiune, se poate strica ceva?
Multumesc. This post has been edited by val2011: 26 Nov 2012, 15:17 Attached thumbnail(s) Imag004.jpg ( Size: 281.91k ) Number of downloads: 1136 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
corbex |
![]()
Post
#1989
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
E prea mult. Tensiunea de incarcare normala e 14-14.2 v.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#1990
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1991
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu inteleg de ce ai facut asa , ca releul ala asa a fost gindit , din ce spui tu ai legat B+ la firul A , adica i-ai dat referinta de la contact , si diferenta de 0,6-0,8 V cit este caderea de tensiune pe el, bine ca nu ai facut invers ca te trezeai cu bateria consumata si nu stiai de ce
monteaza corect cum arata schema aia postata de tine si va incarca corect , daca nu schimba releul |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
val2011 |
![]()
Post
#1992
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 26 Nov 2012, 21:52) Am facut asa, pemtru ca am realizat ca atunci cand firul de referinta este prins direct la baterie el consuma curent. Si eu merg cu masina mai rar, dar nu pot spune ca a consumat bateria. Oricum am masurat la masina unui prieten si ii incarca 16V la relanti si peste 16 in turatii si nu a avut probleme. |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#1993
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
e mult tare
trebe sa incarce 14,-14,4v la relanti cu consumatori porniti bafta |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1994
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai masurat sa vezi ce curent ia firul ala ? de curiozitate
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
libarca |
![]()
Post
#1995
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
Salutare!
Vine frigul si trebuie sa ma asigur ca nu plec pe jos dimineata, asa ca va cer parerea intr-o chestiune: Dat fiind faptul ca m-au usurat de Varta mea draga, acum merg cu un acumulator de Fiat de 50 Ah 250 A curent de descarcare, adica nici pe jumatate din ce avea cealalta (630 A). Bateria este un pic veche, dar isi mentine tensiunea fara probleme 12,6 V, s-a comportat excelent pana acum, porniri fara probleme,dar nu stiu cum va face fata pe temperaturi cu minus. Treaba este ca mai am una tot de pe un Fiat, aceleasi caraceristici, s-a incarcat frumos pe redresor si tine curentul. As cam vrea sa le pun in paralel, dar nu am gasit nimic concret, stiu ca totul se rasfrange asupra alternatorului, si ca se poate descarca una-n alta, sa dau in mai rau, dar totusi as vrea sa incerc. Pe incarcare am la munca un alternator Valeo de 75A in stare perfecta, altfel nici nu-mi permiteam sa ma gandesc la asa ceva. |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1996
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
singura chestie ca se va incarca mai greu atita tot
2 Dec 2012, 16:14: pui + la + si -la - This post has been edited by bygy007: 2 Dec 2012, 16:14 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1997
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
intervine o problema totusi, bateriile se pot descarca una pe alta, leaga-le de proba in casa in paralel minus la minus si plusul printr-un ampermetru
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1998
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la un moment dat se va stabiliza daca bateriile sint cit de cit bune , daca una e nasoala si una buna se poate intimpla ce zici tu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
libarca |
![]()
Post
#1999
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 14 December 09 ![]() |
Păi atunci ce sa mai, daca stiu ca bateriile sunt bune, tre sa ma ocup de cele necesare: cabluri groase, borne, papuci si un postament adecvat si sigur.Dupa ce montez totul, n-am decat sa o las in probe, vedem cum incarca, si cum se comporta dimineata pe racoare.
Mi-e doar de alternator sa faca fata,sa nu se incinga prea tare, o sa rezulte o baterie de 100 Ah la 12 V corect? O sa opuna ceva rezistenta, dar mai bine consum mai mult decat deloc! ![]() Daca se dovedeste ca exista diferente intre ele, si debiteaza una-ntr-alta o sa tin una din ele de rezerva si le rotesc,cand moare una vine alta. |
--------------------
DACIA
1310
1998,berlina
- OT 98 MMM Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#2000
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Eu zic ca decat sa te complici sa pui doua baterii in paralel,avand in vedere faptul ca nu prea ai loc fizic unde sa pui inca o baterie in compartimentul motor,mai bine ti una in casa,incarcata tot timpul de rezerva si exact xum spuneai,cand una pica,o pui pe cealalta si ai terminat. E totusi curios cum de bateriile alea au asa curent de pornire mic. Si eu am tot o Varta acum, 56A si 480A curent de pornire. Si sa zici ca s-ar insuma curentul de pornire,care defapt te intereseaza pe tine,ajungi cam la cat are Varta,chiar daca capacitatea e mai mare. Ideea e ca daca motorul e in toate mintile si porneste la prima,hai a doua cheie scurta si nu ai consumatori care sa o descarce pe timpul noptii,eu zic ca trebuie sa faca fata fara probleme una singura. Sa nu uitam ca Dacia 1300 venea initial echipata cu o baterie de 45A si daca aia ducea,va duce si una de-aia de 50A,chiar daca e ceva mai veche.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
PH65EDI |
![]()
Post
#2001
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 27 July 09 ![]() |
salut !
Am si eu o problema ! si anume ... aseara mergeam pe o ploaie de nu se poate de la bucuresti spre ploiesti ...si pe la baneasa a dat in nas si s-a oprit masina (dacia 1310 li)... am dat sa o pornesc ...bateria moarta ! am ajuns tractat acasa ...am incarcat bateria si porneste, dar daca scot borna de la baterie in timp ce merge (stiu ca nu e in regula treaba asta) se opreste... am scos alternatorul ...am masurat diodele cu becul ... adica o parte am pus circuitul "-" la radiator -> fir dioda la bec si in continuare becul la "+" si se aprindeau becurile ...iar inversat "+" cu "-" nu conduceau si la jumatatea cealalta ...invers ...si diodele ok ; nu prezinta pe nicaieri urme de afumatura ...si nici nu miroase nimic in el ... carbunii sunt ok ! Intrebarea e ...poate fi din "Releul de incarcare" atata vreme cat acesta, dupa numele lui ar trebui sa regleze incarcarea ? Voi incerca maine un alt alternator ...dar vreau sa aud si alte pareri ! multumesc si astept cu interes dezbateri pe aceasta tema ! P.S.Bateria e un bosch de 56ah si are 2 luni de cand am luat-o deci iese din calcul ca nu ar fi buna ! |
--------------------
Dacia
Nova GT
1996
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#2002
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
releu incarcare defect,cand al inlocuiesti cu altu curata punctele de prindere pe caroserie,pe acolo isi ia minus
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2003
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ai masurat 6 diode vezi ca mai ai 3 (in total 9 )daca releul de incarcare este pe alternator il poti verifica dar iti trebuie o sursa reglabila de la 0 la 15-17V verificarea o faci asa
acum nu stiu modelul releului dar banuiesc ca e incorporat , si la ala pui becu la perii si alimentezi pe la puntea auxiliara , masa e masa daca ai separat merge ca in linkul postat de mine This post has been edited by bygy007: 20 Jan 2013, 00:23 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#2004
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
pt bygy
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2005
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din ce vad eu este alternator de disel si schema ta de conexiune ar fi asa schema_alternator_as.JPG ( Size: 72.36k )
Number of downloads: 678
acum depinde ce vrei sa faci daca vrei sa pui releu de dacie trebuie sa faci urmatoarele modificari 1 deculezi periile de la vechiul releu in asa fel incit sa poti conecta alti conductori si sa legi o perie la masa , carcasa si una la DF noul releu 2 iei o alimentare de dupa contact eventual printr-un releu si il duci la borna + a noului releu schema de conectare o gasesti aici This post has been edited by bygy007: 6 Feb 2013, 19:24 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
garlic_dog |
![]()
Post
#2006
|
![]() Membru eutectic Group: Members Posts: 243 Joined: 10 December 04 From: Clipperton Island ![]() |
Dar niște diode redresoare la vreo 2-3 sute de amperi nu gasesc?
Pentru un starter auto. |
--------------------
Tesla
electrică
2015
- B05NWV Femeile vin de pe Venus, bărbații de la băut.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#2007
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
gasesti cum sa nu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#2008
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 6 Feb 2013, 19:23) din ce vad eu este alternator de disel si schema ta de conexiune ar fi asa schema_alternator_as.JPG ( Size: 72.36k )
Number of downloads: 678 acum depinde ce vrei sa faci daca vrei sa pui releu de dacie trebuie sa faci urmatoarele modificari 1 deculezi periile de la vechiul releu in asa fel incit sa poti conecta alti conductori si sa legi o perie la masa , carcasa si una la DF noul releu 2 iei o alimentare de dupa contact eventual printr-un releu si il duci la borna + a noului releu schema de conectare o gasesti aici o perie trebuie sa leg la masa adica la carcasa releului? |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#2009
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Sau, mai usor, la carcasa alternatorului.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#2010
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
dar conteaza care perie o leg la minus/plus?
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 05:02 |