DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 65 66 67 68 69 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

trzD
post 12 Nov 2012, 00:38
Post #1981


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 14 September 12




revin cu un update: zumzaitul l-am localizat gresit, el venea de la motorasul pas cu pas, care mi-a facut figuri cu o zi inainte de a ma apuca de montaj (fluctuatii ale turatiei ) si intamplarea a facut sa "crape" cand dupa montajul alternatorului. am desfacut MPP-ul si era ars motorasul ( miros de ars ).
acum despre alternator: fir de la contact la (+) si fir cu bec la (L). fara fir la (+) e exact asa cum spune ghitza - nu incarca alternatorul.
pana la relantiu incarca vreo 14.45 - 14.47 V iar la relantiu 14.27 - 14.3 V si neaparat trebuie subliniat ca valorile raman constante cu faruri aprinse, aeroterma maxim , mp3, stopuri bec ceata, proiectoare. mici oscilatii 0.3-0.7 V apare cand deschid simultan ambele geamuri si cand pornesc ELV, dar se stabilizeaza in cateva fractiuni de secunde. deci isi face, cu adevarat treaba.
multumiri @ghita, @mecanick_maverick.

This post has been edited by trzD: 12 Nov 2012, 00:46


--------------------
Dacia 1410 Dacia 1410 2002/2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Nov 2012, 13:48
Post #1982


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




felicitari


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 16 Nov 2012, 17:48
Post #1983


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




am dezmembrat un alternator de oltcit si vreau sa pun la mine releul si puntea mica pt comanda lui(sistem cu bec de incarcare) . Oare de cat sunt diodele din puntea mare ca vreau sa le folosesc la altceva?

Attached thumbnail(s)
DSCF1289.JPG ( Size: 1.18mb ) Number of downloads: 1136


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 16 Nov 2012, 18:50
Post #1984


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




krapcarasu puntea redresoare din alternator,este excelenta pentru un redresor,dar atentie sa nu faci scurt-circuit ca se ard,diodele cele mari,cu fir pe un capat(RA220)sunt cele mai rezistente,punctu rosu pe diodele mici marcheaza plusu(+),cele mari (RA220)sunt cu punct rosu pentru plus(+) si cu punct negru pentru minus(-)


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 16 Nov 2012, 19:18
Post #1985


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




astea de oltcit arata altfel, scrie 40 pt2 t2 10 92

Attached thumbnail(s)
DSCF1290.JPG ( Size: 869.81k ) Number of downloads: 1168


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 16 Nov 2012, 19:36
Post #1986


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




krapcarasu tipu asta de diode se folosea la alternatoarele de Oltcit si mai apoi la Dacia pe injectie,sunt destul de fiabile,dar daca se arde o dioda trebuie sa schimbi tot blocu de diode,sunt lipite,ori electric ori cu vreo solutie speciala


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 17 Nov 2012, 09:24
Post #1987


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(krapcarasu @ 16 Nov 2012, 20:18)
astea de oltcit arata altfel, scrie 40 pt2 t2 10 92
*


este punte redresoare trifazata de 40 amperi.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 26 Nov 2012, 15:17
Post #1988


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




Buna ziua, in schema releului de mai jos am facut asa: am lipit firul de la B+ cu A+. Acum alternatorul incarca 15V la relanti si 15.2 cand motorul este turat. Acum vreau sa stiu daca o sa apara probleme la ceva cu aceasta tensiune, se poate strica ceva?
Multumesc.

This post has been edited by val2011: 26 Nov 2012, 15:17

Attached thumbnail(s)
Imag004.jpg ( Size: 281.91k ) Number of downloads: 1136


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 26 Nov 2012, 15:32
Post #1989


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




E prea mult. Tensiunea de incarcare normala e 14-14.2 v.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 26 Nov 2012, 17:52
Post #1990


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




QUOTE(val2011 @ 26 Nov 2012, 15:17)
Acum vreau sa stiu daca o sa apara probleme la ceva cu aceasta tensiune, se poate strica ceva?
Multumesc.
*




iti va firbe bateria, corect este cum a zis colegul de sus 14~14.2v

This post has been edited by Costy2000: 26 Nov 2012, 17:53


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Nov 2012, 21:52
Post #1991


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu inteleg de ce ai facut asa , ca releul ala asa a fost gindit , din ce spui tu ai legat B+ la firul A , adica i-ai dat referinta de la contact , si diferenta de 0,6-0,8 V cit este caderea de tensiune pe el, bine ca nu ai facut invers ca te trezeai cu bateria consumata si nu stiai de ce

monteaza corect cum arata schema aia postata de tine si va incarca corect , daca nu schimba releul


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 26 Nov 2012, 23:01
Post #1992


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




QUOTE(bygy007 @ 26 Nov 2012, 21:52)
nu inteleg de ce ai facut asa ,
*


Am facut asa, pemtru ca am realizat ca atunci cand firul de referinta este prins direct la baterie el consuma curent. Si eu merg cu masina mai rar, dar nu pot spune ca a consumat bateria. Oricum am masurat la masina unui prieten si ii incarca 16V la relanti si peste 16 in turatii si nu a avut probleme.


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 26 Nov 2012, 23:35
Post #1993


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 13 September 08




e mult tare
trebe sa incarce 14,-14,4v la relanti cu consumatori porniti
bafta


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Nov 2012, 23:57
Post #1994


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ai masurat sa vezi ce curent ia firul ala ? de curiozitate


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
libarca
post 2 Dec 2012, 15:36
Post #1995


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 14 December 09




Salutare!
Vine frigul si trebuie sa ma asigur ca nu plec pe jos dimineata, asa ca va cer parerea intr-o chestiune:
Dat fiind faptul ca m-au usurat de Varta mea draga, acum merg cu un acumulator de Fiat de 50 Ah 250 A curent de descarcare, adica nici pe jumatate din ce avea cealalta (630 A).
Bateria este un pic veche, dar isi mentine tensiunea fara probleme 12,6 V, s-a comportat excelent pana acum, porniri fara probleme,dar nu stiu cum va face fata pe temperaturi cu minus.
Treaba este ca mai am una tot de pe un Fiat, aceleasi caraceristici, s-a incarcat frumos pe redresor si tine curentul.
As cam vrea sa le pun in paralel, dar nu am gasit nimic concret, stiu ca totul se rasfrange asupra alternatorului, si ca se poate descarca una-n alta, sa dau in mai rau, dar totusi as vrea sa incerc.
Pe incarcare am la munca un alternator Valeo de 75A in stare perfecta, altfel nici nu-mi permiteam sa ma gandesc la asa ceva.


--------------------
DACIA 1310 1998,berlina - OT 98 MMM
Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Dec 2012, 16:13
Post #1996


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




singura chestie ca se va incarca mai greu atita tot


2 Dec 2012, 16:14:
pui + la + si -la -

This post has been edited by bygy007: 2 Dec 2012, 16:14


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 2 Dec 2012, 18:07
Post #1997


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




intervine o problema totusi, bateriile se pot descarca una pe alta, leaga-le de proba in casa in paralel minus la minus si plusul printr-un ampermetru


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Dec 2012, 18:27
Post #1998


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




la un moment dat se va stabiliza daca bateriile sint cit de cit bune , daca una e nasoala si una buna se poate intimpla ce zici tu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
libarca
post 2 Dec 2012, 20:23
Post #1999


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 14 December 09




Păi atunci ce sa mai, daca stiu ca bateriile sunt bune, tre sa ma ocup de cele necesare: cabluri groase, borne, papuci si un postament adecvat si sigur.Dupa ce montez totul, n-am decat sa o las in probe, vedem cum incarca, si cum se comporta dimineata pe racoare.
Mi-e doar de alternator sa faca fata,sa nu se incinga prea tare, o sa rezulte o baterie de 100 Ah la 12 V corect?
O sa opuna ceva rezistenta, dar mai bine consum mai mult decat deloc! laugh.gif
Daca se dovedeste ca exista diferente intre ele, si debiteaza una-ntr-alta o sa tin una din ele de rezerva si le rotesc,cand moare una vine alta.


--------------------
DACIA 1310 1998,berlina - OT 98 MMM
Merge ea cum o taie capu'...da' ma duce acasă!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 2 Dec 2012, 23:05
Post #2000


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Eu zic ca decat sa te complici sa pui doua baterii in paralel,avand in vedere faptul ca nu prea ai loc fizic unde sa pui inca o baterie in compartimentul motor,mai bine ti una in casa,incarcata tot timpul de rezerva si exact xum spuneai,cand una pica,o pui pe cealalta si ai terminat. E totusi curios cum de bateriile alea au asa curent de pornire mic. Si eu am tot o Varta acum, 56A si 480A curent de pornire. Si sa zici ca s-ar insuma curentul de pornire,care defapt te intereseaza pe tine,ajungi cam la cat are Varta,chiar daca capacitatea e mai mare. Ideea e ca daca motorul e in toate mintile si porneste la prima,hai a doua cheie scurta si nu ai consumatori care sa o descarce pe timpul noptii,eu zic ca trebuie sa faca fata fara probleme una singura. Sa nu uitam ca Dacia 1300 venea initial echipata cu o baterie de 45A si daca aia ducea,va duce si una de-aia de 50A,chiar daca e ceva mai veche.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH65EDI
post 19 Jan 2013, 20:31
Post #2001


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 27 July 09




salut !

Am si eu o problema ! si anume ... aseara mergeam pe o ploaie de nu se poate de la bucuresti spre ploiesti ...si pe la baneasa a dat in nas si s-a oprit masina (dacia 1310 li)... am dat sa o pornesc ...bateria moarta ! am ajuns tractat acasa ...am incarcat bateria si porneste, dar daca scot borna de la baterie in timp ce merge (stiu ca nu e in regula treaba asta) se opreste... am scos alternatorul ...am masurat diodele cu becul ... adica o parte am pus circuitul "-" la radiator -> fir dioda la bec si in continuare becul la "+" si se aprindeau becurile ...iar inversat "+" cu "-" nu conduceau si la jumatatea cealalta ...invers ...si diodele ok ; nu prezinta pe nicaieri urme de afumatura ...si nici nu miroase nimic in el ... carbunii sunt ok ! Intrebarea e ...poate fi din "Releul de incarcare" atata vreme cat acesta, dupa numele lui ar trebui sa regleze incarcarea ? Voi incerca maine un alt alternator ...dar vreau sa aud si alte pareri ! multumesc si astept cu interes dezbateri pe aceasta tema !

P.S.Bateria e un bosch de 56ah si are 2 luni de cand am luat-o deci iese din calcul ca nu ar fi buna !


--------------------
Dacia Nova GT 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 19 Jan 2013, 21:12
Post #2002


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




releu incarcare defect,cand al inlocuiesti cu altu curata punctele de prindere pe caroserie,pe acolo isi ia minus


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 Jan 2013, 00:21
Post #2003


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ai masurat 6 diode vezi ca mai ai 3 (in total 9 )daca releul de incarcare este pe alternator il poti verifica dar iti trebuie o sursa reglabila de la 0 la 15-17V verificarea o faci asa

acum nu stiu modelul releului dar banuiesc ca e incorporat , si la ala pui becu la perii si alimentezi pe la puntea auxiliara , masa e masa

daca ai separat merge ca in linkul postat de mine

This post has been edited by bygy007: 20 Jan 2013, 00:23


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 6 Feb 2013, 10:09
Post #2004


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




pt bygy


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Feb 2013, 19:23
Post #2005


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




din ce vad eu este alternator de disel si schema ta de conexiune ar fi asa schema_alternator_as.JPG ( Size: 72.36k ) Number of downloads: 678


acum depinde ce vrei sa faci daca vrei sa pui releu de dacie trebuie sa faci urmatoarele modificari
1 deculezi periile de la vechiul releu in asa fel incit sa poti conecta alti conductori si sa legi o perie la masa , carcasa si una la DF noul releu
2 iei o alimentare de dupa contact eventual printr-un releu si il duci la borna + a noului releu

schema de conectare o gasesti aici

This post has been edited by bygy007: 6 Feb 2013, 19:24


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garlic_dog
post 6 Feb 2013, 19:25
Post #2006


Membru eutectic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 10 December 04
From: Clipperton Island




Dar niște diode redresoare la vreo 2-3 sute de amperi nu gasesc?


Pentru un starter auto.


--------------------
Tesla electrică 2015 - B05NWV
Femeile vin de pe Venus, bărbații de la băut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Feb 2013, 19:26
Post #2007


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




gasesti cum sa nu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 7 Feb 2013, 17:33
Post #2008


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




QUOTE(bygy007 @ 6 Feb 2013, 19:23)
din ce vad eu este alternator de disel  si schema ta de conexiune ar fi asa schema_alternator_as.JPG ( Size: 72.36k ) Number of downloads: 678


acum depinde ce vrei sa faci daca vrei sa pui releu de dacie trebuie sa faci urmatoarele modificari
1  deculezi periile de la vechiul releu in asa fel incit sa poti conecta alti conductori si sa legi o perie la masa , carcasa si una la DF noul releu
2 iei o alimentare de dupa contact eventual printr-un releu si il duci la borna + a noului releu

schema de conectare o gasesti aici
*


o perie trebuie sa leg la masa adica la carcasa releului?


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 7 Feb 2013, 19:53
Post #2009


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Sau, mai usor, la carcasa alternatorului.


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 7 Feb 2013, 21:30
Post #2010


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




dar conteaza care perie o leg la minus/plus?


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 65 66 67 68 69 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 05:02
Forum Renault