Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
tabek |
![]()
Post
#201
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|||
def |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 9 April 06 From: Iasi ![]() |
@rba as verifica eu conexiunile la sange daca as sti..
![]() cred ca de regulator vorbea si electronistul..pt ca stiam ca alternatorul e vreo 3 mil si el mi-a zis ca reparatia ma costa vreo 800 de mii..300 manopera si restul regulatorul.eh..data viitoare am sa stiu si eu ce e cutiuta aia neagra. ![]() This post has been edited by def: 14 Dec 2006, 22:41 |
--------------------
dacia
nova gti
- IS XX XXX
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#203
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Vroiam să spun că îmi băga 17V (iarna trecuta). Am schimbat imediat regulatorul cand am vazut tensiunea aia. Ideea era că bateria nu s-a distrus, deși am mers cel puțin 6 luni așa. Am completat cu apă distilată și gata. Mă rog, încă nu au venit gerurile.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#204
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Spuneti-mi si mie unde sa pun manunchiul de fire la masa? normal are un surub in spatele alternatorului pe contraaripa, dar nu cred ca face fata, adica lunar trebuie sa curat contactele, ca imi creste tensiunea la 14,7 cu farurile aprinse, si dupa curatare e normal, nu mai trece de 14,4. Mai sunt 2 suruburi care tin releul, asa ca am mai impartit si acolo din fire, deocamdata e OK.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#205
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
care manunchi de fire vrei sa-l legi la masa? Ca nu ai decat vreo 5-6 fire pentru masa si numai 2-3 vin pe-aproape ca sa le poti face "manunchi"...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#206
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
LA mine vin toate in acelasi loc, probabil asa e cablajul, oricum e diferit fara de modelele mai vechi.
In total sunt vro 8 papuci din fabrica la acelasi surub de masa, si am mai pus eu 2, de la cablajul proiectoarelor, deci 10 in total, plus masa alternatorului(cablul ala litat). |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Si eu am mai impartit traseele de masa. Am lasat 2 la masa releului regulator, 1 la surubul de fixare a releului pentru halogene iar vreo 3 le-am pus pe surubul de fixare a bobinei de inductie. Chestia aia e solida si sudata pe caroserie, stfel incat contactul e foarte bun. Nu am avut nici o problema de contacte, doar ca... incarca prost la ralanti cu consumatori. Asta e, probabil universal valabil pentru Dacia, am mai discutat.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
tibi2006 |
![]()
Post
#208
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 2 December 06 ![]() |
Am avut si eu puntea de diode defecta, iar simptomele pe care le-am observat eu sunt ca odata cu acceleratia creste intensitatea luminoasa a becurilor de bord, iar cind pornesc un consumator (lumini, ...) scade incarcarea fff mult (zona rosie pe bord)
Am rezolvat problema incarcarii, dar cind aprind lumina de intilnire, imi scade turatia motorului, desi incarcarea e la mijlocul zonei albe pe bord. Ma poate cineva ajuta.... Ce poate fi? |
--------------------
Dacia
1310
1990
- ms 03 vff
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
este normal creste curentul cerut de instalatie se formeaza o frinare electrica a rotorului proportional cu valoarea curentului care trebuie sa-l debiteze
la turatie mare nu se mai cunoaste |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
apollo |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
va explic si eu problema mea.poate voi capata un raspuns.
am schimbat pe alternator releul de incarcare si o punte semi-redresoare(3 diode dupa grupul de diode si acum e o punte de alternator de olcit) imi da 14V la relanti si turatie si 13V (nu stiu exacte valorile pentru ca aparatul ala de la electricieni era c-am primitiv) toate bune si frumoase.indicatorul din bord nu se urca si el macar pana la jumatate ci statea intre zona alba si cea dungata.cum aprindeam ceva sau porneam aeroterma mai cobora pe zona dungata. Niciodata nu mi-a stat pe rosu cu toti consumatorii porniti.sau poate ca a stat. azi dimineata am vrut sa pornesc masina.m-am urcat in ea si nu a schitat nici un gest.macar o rotatie a motorului sa faca. am luat bateria si m-am dus la garantie unde constatatorul a constatat ![]() bun...dupa aceea am fost de am cumparat un cyclon de 66Ah aceeasi problema.acul nu urca,daca aprind pozitia,faza scurta,sau orice altceva..nu porneste masina(da o turatie la 2-3 secunde) daca nu am nici o consumator porneste..dar ffff greu(da o turatie la 1 secunda si incepe sa se tureze) ce sa-i verific?ce sa-i mai schimb?toata masina? ![]() nu inteleg de ce porneste asa greu si nu azvarle motorul. dupa ce merge cu ea o jumatate de ora , cand o opresc trebuie sa opresc inainte toti consumatorii...si apoi o ia la sfert de cheie. nu stiu ce sa-i mai fac.cumpara careva o nova? ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
apollo |
![]()
Post
#211
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
bun..aseara dupa ce am postat am iesit putin prin oras.
dupa toate ce am tras cu bateria..am cumparata una noua si mai nou am observat ca au inceput sa-mi fileze luminil pe toata masina,de fatp tot curentul ca nici cd-player-ul nu mai canta ci intrerupea. azi dimineata am pus un mecanic,electrician sa se uite la ea. Curent pe baterie 12.75V Curent cu motorul pornit pe borne 14.20V Curent pe borne cu motorul pornit si consumatori 13.95V. Is bune valorile? din cauza de la becurile care filau...nici acul de la indicatorul de baterie nu se mai ridica de pe rosu. Dupa ce toate astea au fost masurate electricianul a constatat ca masa dintre baterie si caroseria masinii sau masa alternatorului(tot firul ala e) nu e buna. de pe minusul bateriei pleaca un fir la masa electromotorului. Intrebarea mea este : de pe electromotor nu trebuia sa mai plece un fir pe caroserie? Pe unde se face masa cu caroseria ca doar motorul nu are tampoane de guma?(la nova ma refer). acum am pus o masa pe caroserie, acul se ridica de la baterie si nu mai am acele oscilatii,variatii de curent. Acul sta tot pe incarcare si la o alta nova am vazut ca statea drept.de ce nu sta si la mine asa daca am tensiunile bune? Sa fie indicatorul problema?am inteles ca in spate are un surubel de care e prins si sa nu fie slabita piulita de pe folia din bord. nu stiu ce sa mai fac. This post has been edited by apollo: 6 Jan 2007, 10:31 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#212
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Indicatorul are marje mari de eroare...Din moment ce acul se ridica, inseamna ca primeste curent...Datorita principiului de functionare, este foarte greu de calibrat...Acolo exista o lamela metalica prin care trece curent, si in functie de voltaj, lamela se incalzeste si se dilata, miscand acul...
Nu te lua dupa el, ce ai masurat cu multimetrul e sfant... Valorile masurate sunt bune! Masa la nova mea (gti) e asa: minus (-) baterie --> masa electromotor (si prin el tot blocul motor si cutie de viteze) --> si de la cutia de viteze un conductor gros leaga si caroseria la masa.... This post has been edited by Catalin Marinarul: 6 Jan 2007, 11:08 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
apollo |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
mersi mult . ca de nu imi ziceam nimeni..il cautam 3 zile.eu acel cablu gros nu-l am.
am doar unu care pleaca de pe baterie la electromotor si atat. mai am niste cabluri de masa sub far.dar alea is de la masa de la far,semnalizare si inca ceva. am sa le refac pe toate. deci sa inteleg ca totusi incarca bateria. sa zic asa acul acela e cu vreo 2-3mm in urma ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
finutu |
![]()
Post
#214
|
![]() baga un - ..aere! Group: Members Posts: 138 Joined: 2 February 07 From: Bucuresti ![]() |
salut
E normal sa am un consum de 5 A la aeroterma de 1300, caci imi scade turatia motorului cand bag aeroterma, desi pe baterie tensiunea creste de la sub 14V la putin peste 14 V in acel moment. Am descoperit si o diferenta maricica la + de pe releu, vreau sa schimb contactul electric de la chei, se gaseste in comert doar acea parte? |
--------------------
Docia
1710
1943
- 1-B-113456 promo VN2
|
|
ageana |
![]()
Post
#215
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Am si eu o problema:
pe masina am un releu mecanic ce a fost al ei original. Problema e ca imi baga in baterie cam 18 volti. Am luat unul nou electronic (cel mai scump), si din cauza ca am dat un fir la masa l-am nenorocit. Acum l-am pus pe cel vechi, am incercat sa-l mai reglez, am invartit de toate suruburile si rotitele din interior si degeaba. Spuneti-mi si mie va rog daca mai pot face ceva cu el, si cum se regleaza. Merci. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se regleaza din rotita desfaci capacul de ebonita cu o cheie de 8 se slabeste surubul si se roteste rotita spre stinga pentru a mari tensiunea si spre dreapta pentru a micsora (cum te uiti la ea )
daca nu merge verifica rezistenta de nichelina din interior sa nu fie arsa , contactele sa nu fie sudate sau firul de la unul din contacte sa nu fie intrerupt |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
finutu |
![]()
Post
#217
|
![]() baga un - ..aere! Group: Members Posts: 138 Joined: 2 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Care imi spune si mie ce valoare trebuie sa aiba o rezistenta, sa nu depasesc 14 volti la borna bobinei?
ca parca valoarea optima la borna bobinei este undeva sub 14 volti?! This post has been edited by finutu: 3 Feb 2007, 14:52 |
--------------------
Docia
1710
1943
- 1-B-113456 promo VN2
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#218
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(apollo @ 6 Jan 2007, 12:11) mersi mult . ca de nu imi ziceam nimeni..il cautam 3 zile.eu acel cablu gros nu-l am. am doar unu care pleaca de pe baterie la electromotor si atat. mai am niste cabluri de masa sub far.dar alea is de la masa de la far,semnalizare si inca ceva. am sa le refac pe toate. deci sa inteleg ca totusi incarca bateria. sa zic asa acul acela e cu vreo 2-3mm in urma ![]() Nu iti face griji si nova mea are doar acel cablu spre electromotor.... doar la gti a fost pus cablul care leaga cutia de viteze de cadrul motor ... si iti mai spun ca masina mea merge cu acul pe stanga maxim rosu cand am consumatori ... si scaderi de turatie cand sunt aprinse farurile ... si masina porneste la sfert luminile nu palpaie ... dar acul indica ca incarcarea este deficitara ... acum sa il cred sa nu il cred ... nu stiu .... masina de un am si ceva merge cu el asa ... in stanga pe rosu ...(fara consumatori sta pe zona hasurata sau un pic pe alb) |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(finutu @ 3 Feb 2007, 15:50) Care imi spune si mie ce valoare trebuie sa aiba o rezistenta, sa nu depasesc 14 volti la borna bobinei? ca parca valoarea optima la borna bobinei este undeva sub 14 volti?! nu am inteles nimic daca este vorba de rezistenta de pe bobina de inductie aceasta se pune cind rezistenta primarului bobinei de inducie este mai mica de 3,5 ohmi si aceasta are intre 1,5 si 3 ohmi si trebuie sa fie de putere mare 50-150W daca este vorba de rezistenta din releul de incarcare are 3 spire cu nichelina de 0,5-0,7 pe un diametru de 5-6 mm This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2007, 22:25 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
finutu |
![]()
Post
#220
|
![]() baga un - ..aere! Group: Members Posts: 138 Joined: 2 February 07 From: Bucuresti ![]() |
bygy007 poti sa-mi explici si mie poza asta, la ce folosesc rez si rel si cum functioneaza?
Attached thumbnail(s) jaraign.jpg ( Size: 66.86k ) Number of downloads: 3896 |
--------------------
Docia
1710
1943
- 1-B-113456 promo VN2
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#221
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Alea sint bobine cu balast; primarul lor e calculat asa incit tensiunea secundara sa fie cea nominala la o tensiune de vreo 8 V (cazul in care bateria e descarcata si/sau nu face fata consumului mare al demarorului). In cazul legarii ei permanent la 14,4 V ar aparea defecte. Ca urmare, la pornire se comanda cele doua relee cu un + de la bobina solenoid (acel + care apare pe contact in pozitia de demaror). Acele relee "sunteaza" rezistenta, pe bobina aparind tensiunea bateriei direct pe primar, usurind pornirea. Dupa eliberarea cheii, tensiunea pe bobina releelor devine 0V, releele sint eliberate iar tensiunea de 14 V va trece prin acele rezistente de balast calculata asa incit pe ele sa ai acea cadere de aprox 6V (diferenta intre 14V retea si 8V tensiune nominala PRIMAR). Valorile sint aproximative, depinde de producator ce caderi a stabilit.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#222
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Salut!!!Imi poate spune cineva si mie care sunt valorile normale de incarcare?Daca bateria e slaba,afecteaza incarcarea?
Multumesc!! |
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
argon |
![]()
Post
#223
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Perfect este cat mai aproape de 14,2 V. Normal este intre 13,8 si 14,4 indiferent daca motorul e turat sau nu, sau cati consumatori ai.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#224
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Mie,la relanti imi incarca 12,8-12,9,iar in ture 14,6.Daca aprind si farurile si dau drumul si la aeroterma la relanti scade pe la 11,5.Am schimbat vre-o 5-6 relee,si mecanice si electronice si tot la fel imi incarca.Am pus o baterie noua de la cineva si se apropie de valorle pe care mi le-ai dat tu.Ce e de facut,sa schimb bateria?
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#225
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Inainte sa o schimbi, verifica nivelul electrolitului din fiecare compartiment (eventual completeaza cu apa distilata daca e nevoie, nivelul trebuie sa fie cu 15mm deasupra placilor), si dupa ce completezi pune bateria vreo 12h pe redresor.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#226
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Daca bateria e foarte descarcata e si normal sa rezulte o tensiune mai mica la borne. Pune-o pe un redresor si vezi dupa aia.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#227
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cosmin_bojin @ 6 Feb 2007, 13:08) Mie,la relanti imi incarca 12,8-12,9,iar in ture 14,6.Daca aprind si farurile si dau drumul si la aeroterma la relanti scade pe la 11,5.[...] Eu zic sa verifici bine legaturile de masa si diodele. Si, de ce nu, caderea de tensiune pe contactul cu cheie. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#228
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638
pentru baterie http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 pentru alternator |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#229
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca rezistenta bobinei rotorului alternatorului nu este cea care trebuie (mai mare sau mai mica ) atunci nu o sa incarce sub nici o forma corect
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 13:39 |