Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
mihai0070 |
![]()
Post
#231
|
||
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|||
cosmin_bojin |
![]()
Post
#232
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Sal!!!Am gasit un releu mecanic frantuzescsi la-m reglat ieri.Am ajuns la valori de 13,6 in relanti si 14,8 in ture fara consumatori.E bine asa cum la-m reglat?Daca il reglez sa-mi de-a valoare mai mare in relanti in ture imi baga 15,7.Cum sa fac,il las asa?sau mai umblu la el?Multumesc!!
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(cosmin_bojin @ 7 Feb 2007, 18:20) Sal!!!Am gasit un releu mecanic frantuzescsi la-m reglat ieri.Am ajuns la valori de 13,6 in relanti si 14,8 in ture fara consumatori.E bine asa cum la-m reglat?Daca il reglez sa-mi de-a valoare mai mare in relanti in ture imi baga 15,7.Cum sa fac,il las asa?sau mai umblu la el?Multumesc!! trebuie sa ai maxim 14,4 turat vezi caderea de tensiune intre +baterie si + releu incarcare nu trebuie sa fie mai mare de 0,3 V ( se pune un cordon pe + baterie si celalalt pe + releu) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tabek |
![]()
Post
#234
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Am si eu problema. Saptamana trecuta inaintea unui drum lung am zis sa masor incarcarea. La relanti, 17V! Am schimbat releul de incarcare, dupa care aveam 14,2V la relanti. Dupa acel drum am verificat din nou, rezultat...17V. De atunci am mai schimbat 2 relee, acum tot 17V am la ralanti. Dupa ce pun unul nou, incarca bine, cu 14,2-14,3V la relanti. Am verificat doar masa de la releu la borna - al acumulatorului, care e in regula. Sigur si multimetrul are erori (e unul ieftin luat de vreo 5 ani de la rusi), dar nu cred sa aiba erori mai mari de 100mV, sigur nu de ordinul voltilor. Indicatorul nu sta niciodata pe rosu, dar asta nu-i relevant.
Ce poate fi? nu cred ca este doar regulatorul de vina, din moment ce am schimbat 3 pana acum. Poate fi de la alternator? Diode? |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#235
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
O sa masor caderea de tensiune in cursul zilei de astazi si o sa postez rezultatul.Multumesc!!!
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#236
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Inca o chestie!!La releu(releu mecanic) ce distanta trebuie sa fie intre contactii aia care seamana cu o platina???
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Masoara tensiunea pe + baterie si pe + releu (firul cu papuc). Daca pe acel + releu ai 14 V in timp ce pe baterie ai 17, verifica ce cadere de tensiune ai pe contactul cu cheie si daca masele sint corecte.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#238
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(cosmin_bojin @ 8 Feb 2007, 11:01) Inca o chestie!!La releu(releu mecanic) ce distanta trebuie sa fie intre contactii aia care seamana cu o platina??? cit mai mica dar sa comute adica sa se inchida unul si sa se deschida celalalt orice releu se poate vreifica scos de pe masina in felul urmator se alimenteaza cu o sursa reglabila de curent continu si stabilizata intre 0 si 16V intre masa (carcasa care se stringe in suruburi) cu minus si plusul se leaga la intrarea releului unde este marcat cu plus la iesire se leaga un bec de 12V 21W minim intre DF si minus de la 10V incepe sa se mareasca tensiunea la 10V becul trebuie sa fie aprins pina in jurul valorii de maxim 14,4V la 14,4 becul trebuie sa se stinga complet daca se stinge la o tensiune mai mare de 14,4V atunci este defect daca este modelul mecanic se regleaza ca becul sa fie stins maxim la 14,4V This post has been edited by bygy007: 8 Feb 2007, 19:37 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#239
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Sal!Am masurat caderea de tensiune dintre releu si baterie,e de 0,35-0,37(oscileaza).Cum se masoar caderea de tensiune pe contactul cu cheie??
La releul meu contactii sunt lipiti,nu e distanta intre ei,asa ia-m gasit cand am desfacut capacul.I-am curatat si ia-m pus la loc.Acum,cum am spus si mai sus,am 13,6 in relanti ssi 14,8 in ture(fara consumatori). |
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
amc |
![]()
Post
#240
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce pot sa fac ca la borna bobinei de inductie sa nu am peste 14V pentru ca peste 14v la bobina imi scade turatia motorului????
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#241
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#242
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
NU!, ci instalatie de incarcare pusa la punct. Tensiunea pe bobina nu trece de cei 14,4V daca incarcarea e corecta. Daca trece, incarcarea e incorecta. Daca peste 14V fix ai probleme, probabil bobina are descarcari in secundar, ar cam trebui inlocuita.
NUMAI daca acea bobina a fost prevazuta cu balast si a fost eliminat de cineva, el se repune in circuit. This post has been edited by diaconuliviu: 19 Mar 2007, 09:17 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
def |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 9 April 06 From: Iasi ![]() |
la relanti 13,8-13,9 .
cu motorul turat[2-3000] 14,01 morot turat si consumatori [faza scurta si aeroterma] 13,6-7 e ok? problema e ca mi se opreste motorul daca scot o borna de la baterie si am auzit ca asta e semn ca alternatorul nu functioneaza.[testat cu un releu stricat ![]() mentionez ca am masurat numai la bornele de la baterie.altfel nu ma pricep.. |
--------------------
dacia
nova gti
- IS XX XXX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(def @ 26 Apr 2007, 17:31) la relanti 13,8-13,9 . cu motorul turat[2-3000] 14,01 morot turat si consumatori [faza scurta si aeroterma] 13,6-7 e ok? problema e ca mi se opreste motorul daca scot o borna de la baterie si am auzit ca asta e semn ca alternatorul nu functioneaza.[testat cu un releu stricat ![]() mentionez ca am masurat numai la bornele de la baterie.altfel nu ma pricep.. daca zici ca se opreste motorul daca scoti o borna atunci desfa alternatorul si masoara diodele sigur ai cel putin una defecta This post has been edited by bygy007: 26 Apr 2007, 22:22 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#245
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Voi aveti impresia ca berlina e Diesel?! Numai la motoarele Diesel stiam ca se poate circula fara baterie. La berline, fiind pe benzina, oricat de bun e alternatorul, daca nu ai baterie nu misca.
De-aia iti moare tie motorul cand scoti borna de la baterie... mai ales daca ai injectie. Fara baterie, oricat de proasta ar fi, berlina nu poate tine motorul pornit, nici ambalat, nici la relanti. (testat de mine la diverse masini, si berline si straine si diesel). |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Merge fara baterie la sigur. Am patit eu intr-o iarna acum cativa ani sa-mi moara bateria. Am pornit-o cu alta, apoi am scos-o si am pus-o pe a mea.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
bygy007 |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Siconi @ 27 Apr 2007, 19:42) Voi aveti impresia ca berlina e Diesel?! Numai la motoarele Diesel stiam ca se poate circula fara baterie. La berline, fiind pe benzina, oricat de bun e alternatorul, daca nu ai baterie nu misca. De-aia iti moare tie motorul cand scoti borna de la baterie... mai ales daca ai injectie. Fara baterie, oricat de proasta ar fi, berlina nu poate tine motorul pornit, nici ambalat, nici la relanti. (testat de mine la diverse masini, si berline si straine si diesel). la relanti daca nu sint probleme la alternator el trebuie sa mentina in stare de functionare motorul alternatorul avind puterea pentru a asigura curentul necesar lui si bobinei de inductie daca sitt probleme atunci la scoaterea bornei motorul se opreste |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#248
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Solutie !.Montati alternator de DSN-Solenza-Logan cu releu incorporat si scapati de probleme.Cel montat de mine pe o Nova asigura tensiunea de 14V la relanti cu toti consumatorii in functiune!.Dupa cum se vede are 110A, cel din fabrica avea 50A.
This post has been edited by doctorasul: 30 Apr 2007, 11:03 |
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
Siconi |
![]()
Post
#249
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
S-avem pardon, acest alternator este VALEO, pentru cine cunoaste, nu E/P Craiova sau mai stiu eu ce harghie de aparat.
This post has been edited by Siconi: 30 Apr 2007, 13:54 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
alinushy |
![]()
Post
#250
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
ce alte modificari ai mai facut pt a monta alternatorul acela? schimbat vre-o fulie, cureaua, ...
This post has been edited by alinushy: 30 Apr 2007, 14:53 |
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#251
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
S-a modificat doar fulia.
|
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
maseax |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
QUOTE(Siconi @ 27 Apr 2007, 18:42) Voi aveti impresia ca berlina e Diesel?! Numai la motoarele Diesel stiam ca se poate circula fara baterie. La berline, fiind pe benzina, oricat de bun e alternatorul, daca nu ai baterie nu misca. De-aia iti moare tie motorul cand scoti borna de la baterie... mai ales daca ai injectie. Fara baterie, oricat de proasta ar fi, berlina nu poate tine motorul pornit, nici ambalat, nici la relanti. (testat de mine la diverse masini, si berline si straine si diesel). Imi pare rau dar tin sa te contrazic. Am mers 130 Km fara baterie si nu a avut nici pe naiba. I-am dat curent unui prieten pe drum si cand am vrut sa montez bateria la loc hop s-a rupt borna de plus. Am tinut cu patentu firu de am pornit am izolat-o sa nu faca scurt si am pornit la drum spre casa. P.S. Nu aveam nici o mie de lei la mine.Tipu plecase deja si nu aveam de unde sa-l sun This post has been edited by maseax: 1 May 2007, 00:58 |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#253
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Da ,este adevarat ca merge cu conditia sa o pornesti inainte cu ajutorul bateriei.Nu este indicat sa mergi fara baterie pentru ca risti sa-ti defectezi cam tot ce este electronic.
This post has been edited by doctorasul: 1 May 2007, 05:11 |
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
Siconi |
![]()
Post
#254
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Eu n-am reusit performanta asta, desi am alternator nou, verificat punte diode, releu incarcare si tot tacamul. Aprinderea e la punct, nu am caderi aiurea de tensiune, bobina de inductie e intacta (daca a auzit careva de MDS Parts, atunci mentionez ca am MDS High Vibrating Coil cu 45.000V in secundar - Made in USA) si tot nu reusesc sa fac ce spuneti voi ca ati reusit.
Bine, nici nu e neaparat necesar sa reusesc numai ca sa demonstrez ceva, dar asta este situatia la mine. Si ca mine si altii la care nu a mers. Concluzia mea v-am dat-o deja mai sus. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Siconi @ 1 May 2007, 13:24) Eu n-am reusit performanta asta, desi am alternator nou, verificat punte diode, releu incarcare si tot tacamul. Aprinderea e la punct, nu am caderi aiurea de tensiune, bobina de inductie e intacta (daca a auzit careva de MDS Parts, atunci mentionez ca am MDS High Vibrating Coil cu 45.000V in secundar - Made in USA) si tot nu reusesc sa fac ce spuneti voi ca ati reusit. Bine, nici nu e neaparat necesar sa reusesc numai ca sa demonstrez ceva, dar asta este situatia la mine. Si ca mine si altii la care nu a mers. Concluzia mea v-am dat-o deja mai sus. mai cauta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#256
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Cele afirmate mai sus nu contrazic pe ante-vorbitorii mei, ci vin sa precizeze ca sunt posibile si situatii care difera de la caz la caz. Eu nu am zis in ultimul post ca nu merge, ci ca EU nu am reusit si nici nu imi pun ambitia sa reusesc ca nu castig nimic. Asta este.
E bine de stiut ca se poate si fara. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
annem |
![]()
Post
#257
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alinushy @ 30 Apr 2007, 15:53) Daca nu vrei sa faci modificari, pune un alternator EP Sacele pentru dacia nova de 80A, care este si mai ieftin. Are regulator incorporat. Un amic si-a pus pentru a incarca inca o baterie pentru rulota si pentru nu mai stiu ce aparatura. Nu a facut nici o modificare. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
paulica |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Am o nelamurire. Am masurat tensiuni si am obtinut asa:
LA RECE: relanti - 1100 rpm cca 14.3 V turat - spre 14.4 V fara a depasi relanti - 13,8 V cu consumatori 160W faza lunga si aeroterma turat - 14.2-----14.3 V cu aceeasi consumatori de mai sus LA CALD (adica mers cu masina, lasat sa se odihneasca un pic dar alternatorul frigea bine): relanti - cca 850-900rpm 14.2 V turat - 14.3 V si poate un pic peste 14.32----14.33 relanti - 13.4 V cu consumatorii de mai sus turat - 14.1 V cu aceeasi consumatori. Vi se pare normal? Pâna acum eu n-am prea facut masuratori decât la rece, sau cam pe acolo si n-am intâlnit cei 13,4 V si zau parca nu prea imi convine. Bafta |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#259
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
E bine, stai linistit.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Versatu |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 10 July 06 ![]() |
am si io o problema cu incarcarea-baterie
-la inceput s-a descarcat bateria de nu puteam nici sa pornesc masina...dadeam cheie si dabia invartea electromotoru pana murea de tot bateria........impinsa pornea imediat -am verificat sa vad cat incarca de la 14,3-14,7..........am mai verificat peste 2 ore...surpriza 13,2-13,6----asta cu releu mecanic -schimbat releu incarcare......pus tip electric cu fir la plusul alternatorului.....13,4-13,8 (13,4 cu faza scurta ) -indicatorul din bord la masina mea niciodata nu a depasit portiunea hasurata ![]() -cand plec cu masina din parcare porneste la cheie.......daupe ce merg si mai dau si drumu la muzica si opresc motorul prin oras nu mai porneste.......cica baterie descarcata si in bord indicatorul e pe - rosu=> dai si impinge aaa si azi cand am dat in din mers faza lunga s-au stins farurile de tot parca si bordu a murit si cand am dat repede pe faza scurta a revenit ![]() ![]() as vrea sa stiu de la ce poate fi: 1.electromotor care da la scurt 2.alternator (diode) si daca poate sa imi zica cineva pe scurt cum sa le masor......intre borna b+ si - a alternatorului ? sau cum ?? 3.contact ??? 4.releu de incarcare ???? desi e nou 5. e dacie ![]() multumesc This post has been edited by Versatu: 5 Aug 2007, 00:02 |
--------------------
DACIA
1310
1985
- B-26-UHN
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 20:35 |