DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

Merced
post 5 Aug 2007, 10:39
Post #261


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.287
Joined: 24 June 07




Am si eu o rugaminte. Daca exista un forumist din Pitesti care vrea sa bea o bere si sa manance un mititel, stie sa regleze/diagnosticheze instalatia de incarcare a bateriei si ma poate ajuta si pe mine luni sau cel tarziu marti, il rog sa-mi dea un PM. Trebuie sa ma duc cu bateria la verificare ca altfel pierd garantia si cred ca-mi incarca aiurea ca vad ca a inceput sa se descarce partial deja. Deci, va rog frumos putin ajutor, ca la service iar ma duc si ma trage ala in piept.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Aug 2007, 14:26
Post #262


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Versatu @ 5 Aug 2007, 00:41)
am si io o problema cu incarcarea-baterie

-la inceput s-a descarcat bateria de nu puteam nici sa pornesc masina...dadeam cheie si dabia invartea electromotoru pana murea de tot bateria........impinsa pornea imediat
-am verificat sa vad cat incarca de la 14,3-14,7..........am mai verificat peste 2 ore...surpriza 13,2-13,6----asta cu releu mecanic
-schimbat releu incarcare......pus tip electric cu fir la plusul alternatorului.....13,4-13,8 (13,4 cu faza scurta )
-indicatorul din bord la masina mea niciodata nu a depasit portiunea hasurata   sleep.gif
-cand plec cu masina din parcare porneste la cheie.......daupe ce merg si mai dau si drumu la muzica si opresc motorul prin oras nu mai porneste.......cica baterie descarcata si in bord indicatorul e pe - rosu=> dai si impinge

aaa si azi cand am dat in din mers faza lunga s-au stins farurile de tot parca si bordu a murit si cand am dat repede pe faza scurta a revenit  wacko.gif  ph34r.gif
as vrea sa stiu de la ce poate fi:
1.electromotor care da la scurt
2.alternator (diode) si daca poate sa imi zica cineva pe scurt cum sa le masor......intre borna b+ si - a alternatorului ? sau cum ??
3.contact ???
4.releu de incarcare ???? desi e nou
5. e dacie smile.gif)
multumesc
*


in primul rind la problema cu stinsul farurilor poate fi o legatura slaba verivica traseul iesire + alternator (firul gros) daca este bine strins sau nu se misca in papuc la blocul de lumini pe surub acelasi lucru si la borna bateriei mai verifica partea de contactcaderea de tensiune verificarea alternatorului este data aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492


consumul in stare de repaos trebuie sa fie mai mic de 50mA adica 0,05A (fara contact pus )



5 Aug 2007, 15:58:
QUOTE(Merced @ 5 Aug 2007, 11:39)
Am si eu o rugaminte. Daca exista un forumist din Pitesti care vrea sa bea o bere si sa manance un mititel, stie sa regleze/diagnosticheze instalatia de incarcare a bateriei si ma poate ajuta si pe mine luni sau cel tarziu marti, il rog sa-mi dea un PM. Trebuie sa ma duc cu bateria la verificare ca altfel pierd garantia si cred ca-mi incarca aiurea ca vad ca a inceput sa se descarce partial deja. Deci, va rog frumos putin ajutor, ca la service iar ma duc si ma trage ala in piept.
*


daca dispui de un aparat de masura poti face si tu verificari foarte simplu:

pornesti motorul si pui aparatul in prealabil pe masurarea tensiunii continue pe o valoare mai mare de 15V apoi pui tastele pe bornele bateriei +aparatului la+bateriei si minusul aparatului la minusul bateriei trebuie s gasesti o tensiune intre 12,5 si 14,4 MAXIM icepi sa accelerezi pina pe la 3000 rpm verifici sa nu depaseasca 14,4V apoi adaugi consumatori(faruri stergatoare eventual aeroterma) si verifici tensiunea la trelanti este posibil sa fie in jur de 12V dac incepind sa accelerezi trebuie sa creasca iarasi nu trebuie sa depaseasca 14,4V (intre 13,9 si 14,4) preferabil 14,2 ca sa nu se lege aia de la garantie dupa aia masoara si curentul de repaos care nu trebuie s depasesca cum am zis mai sus 50 mA oprind motorul scotind cheia oprind casetofonul sau becurilede plafoniera stinse se pune aparatul pe masurare curent contunu pe valoare cea mai mare se desface borna + apoi tasta + se pune pe borna + a bateriei si borna - a aparatului pe borna care ai desfacut-o si se scade curentul spre valori mai mici pina se poate citi

daca nu ai valorile de tensiune mentionate de 13,8-14,2 atunci reglezi releul de incarcare daca ai posibilitatea la cele vechi mecanice se regleaza in felul urmator (se desface capacul negru din cele doua suruburi apoi cu o cheie de 8 se desface surubul de la acea rotita dintata si se da spre stinga pentru a scadea su spre dreapta pentru a creste se stringela loc ) se verifica din nou sa nu depaseasca maxim 14,4V cu si fara consumatori aca nu este in regula se refac reglajele

saca sub nici o forma nu se depasesc 13V atunci se verifica alternatorul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492

This post has been edited by bygy007: 5 Aug 2007, 14:58


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 5 Aug 2007, 17:06
Post #263


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.287
Joined: 24 June 07




Pai in cazul asta e posibil sa n-am nicio problema, dar ce te faci ca a trebuit sa merg 2700 de kilometri in mare parte cu faza scurta aprinsa, ca deh asta e regulamentul, si pe unele portiuni chiar la turatii mici unde se vedea ca incepe sa scada incarcarea bateriei... sad.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Versatu
post 5 Aug 2007, 20:20
Post #264


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 10 July 06




mersi mult bygy007 am sa citesc ce scrie in postul despre verificarea alternatorului si o sa incerc sa aplic ce e acolo

in legatura cu faza lunga: pana acu nu a mai facut asa......si chiar in ziua aceea am dat faza lunga si a mers.....dar in momentul in care s-a stins toata instalatia de pe masina in bord acul de la incarcare baterie era total pe rosu-.......da am sa verific si papucii si contactele blocului de lumini wink.gif


--------------------
DACIA 1310 1985 - B-26-UHN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 5 Aug 2007, 22:52
Post #265


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.287
Joined: 24 June 07




Mda, am pus-o si eu mai devreme de o verificare si am ramas vexat. Doamne mie imi baga in ea vreo 15V la relanti, in ture deja sare spre 16V, doar cand am aprins faza scurta+aeroterma+stergatoare scazuse la un ~13.8V. Ma speri, maine pe lumina trebuie sa ma joc putin la releul ala ca nenorocesc dracu bateria care n-are nici doua saptamani, ca deja vad ca s-a transformat verdele ala din "ochiul magic" intr-un galben pal, si la alb deja inseamna ca s-a dus apa din ea. Dupa ce rezolv problema asta cu incarcarea peste ii controlez si nivelul de apa si ma rog la Dumnezeu sa nu se aleaga praful de ea. sad.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 5 Aug 2007, 23:05
Post #266


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Nu se alege praful. Bateriile Rombat (nu stiu la cele straine) au pe ele semn pentru nivel minim si maxim de lichid. Daca e sa scada ceva doar apa scade, acidul nu. Asa ca, desfaci doapele, completezi cu apa distilata pala semn si o mai pui un pic la incarcat pe redresor sau faci o tura mai sanatoasa cu ea sa se incarce un pic. Iar daca bateria e straina si nu are semn, atunci nivelul maxim e la 5mm sub locul de imbinare al corpului bateriei cu capacul superior.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 6 Aug 2007, 09:40
Post #267


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.287
Joined: 24 June 07




Ma duc azi din nou la prietenul ala al meu care are multimetru si incerc s-o reglez singur. Totusi a fost cretin se pare ala care mi-a faucut reglajul ultima oara, se mai numea si electrician auto cica... 15.X V la relanti, killer pentru baterie. Pana la urma d-aia mi-a pocnit si prima baterie, voltajul asta extrem de mare a ajutat la evaporarea electrolitului din ea presupun. Acum sa zicem ca eu reusesc sa o reglez, ce dracu' fac la verificarea pentru garantie, cand o sa vada aia ca-mi incarca bine dar bateria e cam omorata... Sunt sansa sa-si ia teapa si sa-mi dea una noua? wacko.gif

Later edit:
Mi-am luat o piatra de pe inima. M-am jucat eu putin la releu ala cu un multimetru pus pe baterie si l-am adus la un 14-14.1V la relanti si ~14.5V cu motorul turat dupa ureche la vreo 3000rpm. Ce m-a surprins si poate-s eu nebun, dar cand am dat drumu la faza lunga+stergatoare+aeroterma mi-a sarit la aproape 16V incarcarea. E normal, adica in loc sa scada de ce creste? E compensatorie cumva?
In fine, am sperat ca la verificare n-o sa se apuce sa dea drumu la lumini. Am gasit cam greu service-ul ala intr-un colt uitat de lume si a venit un om afara, a pus multimetru, a mai turat motorul, m-a pus sa-i dau faza lunga, scurta si dupaia mi-a zis ca e ok.
Eu incep cu apropourile la adresa "ochiului magic": "Dom'ne da' de ce e galbenul ala si nu mai e verde?". Raspunsul lui a venit repede "A... N-are nimic, merge". Ii explic ca o perioada a fost reglata prost instalatia si pana mi-am dat seama am mers cu incarcare de 16V, zice ca n-are nici pe dracu', ca acu doar cu farurile aprinse urca la 15V, dar oricum e bine(inca o data, de ce creste in loc sa scada? ) si ca nu trebuie sa-mi fac probleme. Oricum mi-au pus oamenii stampila, au zis ca n-avea nimic daca treceau cele 10 zile ca nu sunt de la Politie si inteleg ca nu ai timp zilnic de asa ceva.
Pana la urma acum am garantie la ea, deci un an jumate nici nu-mi fac griji... Totusi sa-mi explice cineva de unde cresterea de voltaj cand ai consumatori porniti si esti cu motorul turat. huh.gif

This post has been edited by Merced: 6 Aug 2007, 12:19


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Aug 2007, 13:50
Post #268


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ori masa de pe contraaripa e proasta, ori releul defect.
daca releul e defect, mai greu de reparat in regim de amator.
Eu zic sa iei unul electronic, eventual din cele "cu fir de referinta" si sa-l montezi.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 6 Aug 2007, 13:53
Post #269


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.287
Joined: 24 June 07




Fac si asta si-l schimb, numai sper ca nu costa foarte mult ca nu dispun de cine stie ce bani momentan. Si din cate imi aduc aminte sare de 100 de lei un releu, nu?
Dar n-ar merita sa incerc sa curat si masa de pe contraaripa, ca e ceva rugina pe acolo si nu m-ar surprinde daca asta ar fi problema. Pot sa o "mut" in alta parte daca gasesc un loc mai curat?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 6 Aug 2007, 15:19
Post #270


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




un releu (electronic)? poate vrei sa zici ~12 lei (ron)... smile.gif nici cel mecanic nu e atat de scump cat zici tu...

schimba si tresa de cupru cu ocazia asta daca banuiesti ca ai masa imperfecta.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 6 Aug 2007, 15:56
Post #271


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.287
Joined: 24 June 07




Apai daca e asa lejer la buzunar cum ziceti voi, iau releu electronic si scap de porcarii. Numai sa fie ceva de calitate, nu vreun gunoi. Alternatorul merge se pare destul de bine, daca era in stare pana la umblu la releu sa-mi bage si 16V in baterie. smile.gif Oricum mai am unu nou p-acasa, il tin de rezerva in caz ca ma lasa.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 6 Aug 2007, 17:03
Post #272


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Releu mecanic: 45-55 RON
Releu electronic cu/fara referinta: 11-13 RON

Cam astea-s preturile; depinde de magazin si de adaos comercial.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 6 Aug 2007, 17:35
Post #273


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




am si eu o buba la alternator:

1 Indica in bord la baterie la jumatate
2 Pornesc farurile trece putin langa rosu
3 Pornesc si proiectoarele trece pe rosu

mentionez am mp3. proiectoare, alarma, IC

sa pun la fiecare un condesator? sau ce sa ii fac ?


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 6 Aug 2007, 17:45
Post #274


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.287
Joined: 24 June 07




Dar de ce-s mai scumpe alea mecanice, si de ce as mai pune tot mecanic cand cel electronic e mai ieftin si presupun ca mai bun?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 6 Aug 2007, 17:51
Post #275


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




da un search si sigur o sa gasesti multe povesti despre avantaje/dezavantaje...


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Aug 2007, 19:46
Post #276


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Merced @ 6 Aug 2007, 10:40)
Ma duc azi din nou la prietenul ala al meu care are multimetru si incerc s-o reglez singur. Totusi a fost cretin se pare ala care mi-a faucut reglajul ultima oara, se mai numea si electrician auto cica... 15.X V la relanti, killer pentru baterie. Pana la urma d-aia mi-a pocnit si prima baterie, voltajul asta extrem de mare a ajutat la evaporarea electrolitului din ea presupun. Acum sa zicem ca eu reusesc sa o reglez, ce dracu' fac la verificarea pentru garantie, cand o sa vada aia ca-mi incarca bine dar bateria e cam omorata... Sunt sansa sa-si ia teapa si sa-mi dea una noua?  wacko.gif

Later edit:
Mi-am luat o piatra de pe inima. M-am jucat eu putin la releu ala cu un multimetru pus pe baterie si l-am adus la un 14-14.1V la relanti si ~14.5V cu motorul turat dupa ureche la vreo 3000rpm. Ce m-a surprins si poate-s eu nebun, dar cand am dat drumu la faza lunga+stergatoare+aeroterma mi-a sarit la aproape 16V incarcarea. E normal, adica in loc sa scada de ce creste? E compensatorie cumva?
In fine, am sperat ca la verificare n-o sa se apuce sa dea drumu la lumini. Am gasit cam greu service-ul ala intr-un colt uitat de lume si a venit un om afara, a pus multimetru, a mai turat motorul, m-a pus sa-i dau faza lunga, scurta si dupaia mi-a zis ca e ok.
Eu incep cu apropourile la adresa "ochiului magic": "Dom'ne da' de ce e galbenul ala si nu mai e verde?". Raspunsul lui a venit repede "A... N-are nimic, merge". Ii explic ca o perioada a fost reglata prost instalatia si pana mi-am dat seama am mers cu incarcare de 16V, zice ca n-are nici pe dracu', ca acu doar cu farurile aprinse urca la 15V, dar oricum e bine(inca o data, de ce creste in loc sa scada? ) si ca nu trebuie sa-mi fac probleme. Oricum mi-au pus oamenii stampila, au zis ca n-avea nimic daca treceau cele 10 zile ca nu sunt de la Politie si inteleg ca nu ai timp zilnic de asa ceva.
Pana la urma acum am garantie la ea, deci un an jumate nici nu-mi fac griji... Totusi sa-mi explice cineva de unde cresterea de voltaj cand ai consumatori porniti si esti cu motorul turat.  huh.gif
*


aia 16V cu consumatori nu este bine o posibil problema este de la + baterie bloc lumini contact electric cheie + bobona inductie + alimentare releu ai cadere de tensiune intre +alimentare releu si + baterie pentru a te convinge cu consumatorii porniti pui o tasta pe plusu releului si cealalta pe + bateriei in cazul tau vei gasi vreo 2V

This post has been edited by bygy007: 6 Aug 2007, 19:51

Attached thumbnail(s)
alt.JPG ( Size: 289.81k ) Number of downloads: 1475


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 6 Aug 2007, 20:40
Post #277


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




pentru cei curiosi de cum arata releul electronic pe interior

Attached thumbnail(s)
01010013.JPG ( Size: 329.5k ) Number of downloads: 1864


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 6 Aug 2007, 20:51
Post #278


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.287
Joined: 24 June 07




Pfff, dau din lac in put se pare. Acum ploua si e tarziu, maine mai dau o fuga la cineva cu multimetru si ma apuc sa masor, sa vad de unde problema. Si mie mi s-a parut extrem de dubios, dar deh, pana si ala la garantia bateriei a zis sa nu-mi fac griji, si mi-a pus stampila cu "verificat". Nu-mi vine sa cred, auzisem ca-s nesimtiti aia si se leaga de orice, dar n-a zis nimic ca bateria sta in lighean fixata de un bidon de ulei si altul cu lichid de frana. icon_mrgreen.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 8 Aug 2007, 08:15
Post #279


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




cred ca imi face si mie probleme incarcarea, de ceva timp imi cade acul pe rosu de tot la relanti doar cu faza scurta iar mijlocul ceasului nu il mai atinge. releul de incarcare l-am tot schimbat ca e ieftin dar nu asta e problema. nu am aparat de masura, asa ca banuiesc puntea de diode. eu am schimbat-o ceva timp in urma, dar am inteles ca oricum sunt cam proaste. am alternator clasic, de 3x A.

intrebare: parca citisem pe undeva pe forum ca exista doua tipuri de punti de diode prin comert si ca numai una e recomandata. stie cineva de care sa iau ca sa am garantia ca ma va tine mai mult?


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 8 Aug 2007, 09:46
Post #280


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Cauta punte cu diode mari. E usor de recunoscut. Diodele sunt presate in doua radiatoare de aluminiu.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 8 Aug 2007, 09:51
Post #281


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




cine le face? puntea asta de o am acum nu are diodele la vedere. si are radiatorul dintr-o bucata...


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 8 Aug 2007, 10:12
Post #282


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




@mirceas

Nu mai stiu cine le face. Dupa descriere ai punte cu diode mici. Astea mai au prostul obicei sa oxideze la suprafata de contact.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 8 Aug 2007, 11:03
Post #283


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




multumesc, m-am uitat prin magazin, sunt de electroprecizia doua tipuri, cea normala e pana in 30 ron (vezi in poza). puntea asta e buna? cica exista una si mai buna, mai subtire (din pacate nu mai aveau) dar costa 130 ron, mi se pare enorm doar pentru o punte, mai pun ceva si iau alternator nou blink.gif blink.gif

Image003.jpg ( Size: 364.4k ) Number of downloads: 1816


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 8 Aug 2007, 11:53
Post #284


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Cea din imagine este cu diode mici. E cea mai slaba.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 8 Aug 2007, 12:08
Post #285


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




interesant totusi de ce cealalta varianta costa 130 ron, mi se pare enorm pentru 3 diode.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea.a
post 8 Aug 2007, 12:48
Post #286


Posesor Dacia din 1987


Group: Members
Posts: 295
Joined: 9 June 07




Puntea are 6 diode.
Despre preturi nu stiu ce sa spun, dar in privinta calitatii pot sa spun ca cea scumpa este mai buna. Eu am pe masina varianta scumpa de cand e ea si nu am avut probleme niciodata.


--------------------
Dacia Logan Kissfm 1.5 dCi 85 cp. 2008 - B-83-WUF
Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 8 Aug 2007, 12:50
Post #287


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




pai asta e problema ca dublez pretul si imi iau alternator de nova care are si releu incorporat, punte redresoare din asta buna etc.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Aug 2007, 13:08
Post #288


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Sint doua tipuri de alternatoare:
1. De 36 A, infasurari in stea, la punte se LIPESTE cu fludor un singur fir.
E puntea cu diode mici, pastila.
2. De 50 A, infasurari in triunghi, la punte apar cite doua fire de bobinaj legate la un papuc "ochet". Puntile au legaturile cu surub si contin diode "mari", cu fir.

Daca faci rost de o punte din aia mare, chiar defecta, poti cumpara din comert numai setul de diode (3 + 3) si le poti inlocui, vei iesi MUUUUUUULT mai ieftin decit o punte. Problema e ca va trebui sa atasezi niste papuci "ochet" pe fire, lipite bine cu fludor.
Acuma, ar mai trebui testat daca puntea aia mare intra bine in alternatorul de 36, parca era un mic artificiu de facut acolo.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 8 Aug 2007, 13:16
Post #289


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




stai ca nu inteleg?! aternatorul meu e de 36A (rotorul parca are infasurari in stea cum ai precizat) si are punte ca cea de mai sus (cu diode mici din cate am inteles) dar are 3 fire, nu unul...

cand zici punte mare, te referi ca cea din poza? ca am doua din alea... ce fel de diode trebuie sa cumpar?


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Aug 2007, 13:43
Post #290


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




La cea cu diode mari ai cite doua fire, deci total sase. Sint doua cite doua legate la cite un papuc ochet. Asta spuneam. Si mai spuneam ca daca vrei punte mare, faci rost de una, cumperi diode pentru ea (toate sau cite sint defecte) si, pentru ca puntile mari (nu ca a ta) se leaga cu surub la fire, o sa pui pe fiecare fir din stator (3) cite un papuc ochet.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 09:06
Forum Renault