Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
Cristi electro-auto |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 20 June 04 From: Piatra Neamt ![]() |
|
||
--------------------
Oltcit numai 37000 km(masina mea din '88)
|
|||
Pitzy |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 August 04 ![]() |
Deci la mine ar fii bine asa cum e nu? Atunci de ce se descarca bateria cand ascult muzica avand motorul oprit si nu mai porneste masina decat impinsa?
|
-------------------- If you havin girl problems i feel bad for you son, I got 99 problems, but the bitch aint one...
|
|
AC |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Cristi electro-auto, scrie:
[quote] Tensiunea de 14,6 este deja mare [/quote] fals. exemplu: uite-te in foaia de catalog a integartului specializat pt regulator tensiune auto L9444VB produs de SGS: 14.1...14.7V. |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote] fals. exemplu: uite-te in foaia de catalog a integartului:...
14.1...14.7V.[/quote] Se poate folosi pina la tensiunea de 14.7 dar nu face bine acumulatorului. Tensiunea maxima de incarcare este de 14.4V. Peste aceasta tensiune, acumulatorul se supra-incarca iar peste 15V incepe fierberea lui. [quote]de ce se descarca bateria cand ascult muzica avand motorul oprit [/quote] Verifica densitatea electrolitului din baterie, vezi daca mai ai inca un consumator in functie, depinde cite ore asculti muzica si la ce intensitate + daca mai folosesti si o statie puternica de amplificare. |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
AC |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Laurentiuu, pt 14.4V, caderea de tensiune pe fiecare element este de 2.4V. Pt. 14.7, este de 2.45V. Crezi ca elementul se distruge la o diferenta de tensiune de 5 sutimi de volt?
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote] Crezi ca elementul se distruge la o diferenta de tensiune de 5 sutimi de volt?[/quote]
Nu, dar il va scoate mai devreme din uz. La mine, incarcarea maxima este de 14.3V iar acumulatorul il am de 6 ani si nu-mi face inca probleme. |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
AC |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Chestie si de noroc :wink:
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
Laurentiuu |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 22 June 04 From: Iasi ![]() |
[quote]Chestie si de noroc[/quote]
Eu as spune ............. chestie de intretinere. |
--------------------
Oltcit
Club 11 RL
- IS-XX-YYY Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca se descarca repede pe muzica.. posibil baterie defecta..
sulfatata..de citi ani ai bateria? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djmarck |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
sa incep cu inceputul sa puteti intelege problema mea;
Acuma cu cateva zile in urma am fost acasa,e si a trebuit sa vin seara,afara plua,frig si normal ca am aprins farurile (faza lunga),aeroterma,stergatoarele si casetofonul.Bateria am luat-o noua(rombat de 60 amperi de aia cu ochi magic).Cum lumina de la bord (specific ca am un break din 92 si ma consider un novice in ale masinii,cu totul ca am mai avansat mult mai mult fata cum eram inainte) era foarte slab nu am obervat daca indicatorul de la bateriee la mijloc,daca incarca sau nu.La o oprire aproape de iasi am facut o oprire si cand sa opresc bateria era moarta,...ma rog am pornit-o in viteza si a doua zi am observat ca nu mai incarca alternatorul.Intrebarea mea e:in conditiile astea ce pot face sa remediez singur problema,fara a ma duce la electrician,(ca sincer sa va spun am nimerit o perioada foarte proasta cu banii).Am mai citit eu pe aici dar nu stiu concret ce pot schimba,ce s-ar fi putut arde daca nu dovedea sa incarce,de la atatia consumatori(eu ma gandeam ca logic ar fi ca nu trebuia sa se arda alternatorul,el ar fi trebuit sa se incarca in legea lui,dar se se fi consumat bateria nu???).Daca ar releul ars,nici nu stiu care e si cum arata,si unde se afla,daca nu am avut treaba cu chestia asta pana acum pur si simplu nu stiu care e,am o idee dar nu stiu concret,sau daca trebuie masurat ceva ce trebuie sa masor,sa se fi ars diodele alea (am citit ceva despre asta) da iar nu stiu concret unde se afla,va rog sa ma ajutati in lamurirea acestei probleme,ca pana la urma am sa ma duc la electrician,dar mult mai mult vreau sa rezolv problema singur,ca sunt foarte dornic de a sti ce misca la masina...Va multumesc si va astept cu raspunsuri! |
-------------------- |
|
Dyda |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Singur nu cred ca vei rezolva ceva ptr ca este cam complicat la cite cunostinte detii pe aceasta latura.Sper ca nu te superi si nu te descurajez, dar cam asa este la inceput.
In principiu trei piese conduc la acest incident 1 releul de incarcare (tensiune) 2 diodele redresoare (de regula 1 sau 2) 3 curea rupta de alternator -la releu se cam arde nichelina de protectie - vizibil cu ochiul liber-solutie- se lipeste cu fludor o alta nichelina asemanatoare cu originala - diodele redresoare de regula se strapung una sau doua se observa numai cu un aparat de masura - solutie - se inlocuiesc in functie de tipul puntii redresoare - curea alternator rupta - vizibil cu ochiul liber - solutie - se inlocuie Exceptind cureaua alternator , pentru cele doua piese iti recomand sa mergi la un electrician , fiind foarte atent la ce face si astfel capeti experienta iar la urmatorul incident asemanator ai putea sa incerci singur Iti mai recomand ca in timp ce conduci din cind in cind sa mai arunci privirea la : -martorul incarcare baterie - acesta iti da 3 informatii -incarcare baterie - cureaua alternator stare buna - functionare pompa apa - martor temperatura apa martor presiune ulei |
-------------------- Kox
|
|
Slider |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Daca avea cureaua rupta nu mai ajungea el acasa....poate slabita! Oricum Djmarck va trebui sa faci o vizita unui electrician auto...la cite cunostinte despre masina spui ca ai nu o sa te descurci. Imi pare rau!
Ceva, ceva tot mai poti incerca. Daca ai un aparat de masura porneste motorul si masoara tensiunea pe baterie. Nu mai stiu exact cit trebuie sa fie...13,5 la relanti si 14 la 2000 ture parca. Daca dai o cautare aici pe forum o sa gasesti destule raspunsuri. Daca se constata - de un electrician - ca ai diodele duse vezi sa nu iti schimbe puntea cu totul, este groaznic de scumpa, ci numai diodele. Cu 160.000 le schimbi pe toate 4. Bafta! |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
wo_name |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
Ar putea omul sa se descurce si singur cu un manual in fata si dand un search pe forum pt. problema incarcarii. Dar mai sigur ar fi cum spun si oamenii de mai sus sa mergi la un electrician (cunostinta) sa fii atent la ce face (eventuale intrebari unde nu esti in clar) si pe viitor ai stii si singur ca nu e mare scofala (doar mult de lucru cand nu-ti iese)
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
fnp |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Verifica si papucul de la firul pt. curent de excitatie sa nu fie iesit de la socuri - i-l gasesti pe partea de dedesubt a alternatorului, un pic in dreapta (i-l vezi mai bine daca te apleci cu capul pe la nivelul grilei de aer din fata parbrizului.
Mai verifica si contactele la : borne baterie, masa de pe aripa (vine un snop de fire negre care se prind toate pe un surub de pe aripa din stg. - langa alternator). |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
Slider |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Djmarck, atunci cind erai in rulaj cu masina cum era lumina farurilor? Daca nu iti mai incarca alternatorul - si mergeai numai pe baterie - la citi consumatori zici tu ca aveai porniti ar fi trebuit sa arate ca lumina luminarii... este posibil sa fie ceva pe la electromotor daca nu a pornit decit impinsa...
De unde stii ca nu mai incarca alternatorul? |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#46
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
poate ar trebui schimbati carbunii(perii) de la alternator...sau releul de incarcare(reglat daca e mecanic)..dar intrebarea e:acum nu mai incarca deloc bateria(ce arata indicatorul de la bord?) nici macar ziua?
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
djmarck |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
eu zic ca 99,9 % e alternatorul,chiar daca aparentele indruma spre un baiat care e "dezastru" in ale masinii (bineinteles toate acestea din publicitatea negativa pe care am facut-o:) ),e nu sunt chiar asa,smile.gif din cauza la atatea probleme ce am avut cu masina asta,am invatat indirect foarte multe,ba pe langa mecanici,ba pe langa oamenii de pe strada care m-au ajutat,ba oamenilor de pe forum care s-au pierdut timpul cu problemele mele;inca o data le multumesc pe aceasta cale.Am sa ma duc maine la un electrician chiar daca raman fara bani de paine,dar nu suport sa stiu masina ca e "bolnava" in parcare,ma las pe mine si fac masina...haide-ti ca am deviat de la subiect..deci nu am simtit o oarecare slabire a luminii a farurilor,nu era atat de consumata bateria incat sa se vada doar niste luminite,doar ca nu mai are putere sa invarta electromotorul,k,am sa va tin la curect de la ce era,totusi si eu ma gandeam ca o rezolvare ar fi releul sau diodele,asta numai din ce-am citit pe forumuri..bafta si numai bine!
|
-------------------- |
|
djmarck |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
ceea ce stiam,ca daca ai bani totul se rezolva,dar oricum ceea ce sa zbatut in postul asta s-a adeverit,era diodele,(am vazut care-i treaba cu diodele si sper ca data viitoare sa bag singur),acum s-a ivit alta problemuta dar mai minora,acul care indica,e foarte putin plecat de la locul lui,am mers azi mai mult cu masina dar tot nu s-a deplasat semnificativ,electricianul mi-a spus ca incarca,ma rog am sa masor si eu sa vad cat incarca,dar ma gandeam sa umblu la releu sa maresc un pic puterea de incarcare,ce spune-ti e riscant?,trebuie sa-l desfac ca sa-l reglez,are multe reglaje pe acolo ce as putea confunda cu alte smecherii,cat e indicat sa-i dau maxim,sa nu fiarba bateria,mentionez ca folosesc mai non-stop cand merg cu masina casetofonul..astept raspuns,asta in cazul in care nu v-ati plictisit de mine! bafta la toti!
|
-------------------- |
|
AC |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Nu te ghida dupa indicatorul din bord, masoara cu aparatul la bornele bateriei!
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
paulp |
![]()
Post
#50
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
djmarck, te maninca-n "buzunar" si iar vrei sa-i faci o vizita lu' nea Sandu.
Lasa-l asa cum l-a reglat, si daca a masurat si a zis ca incarca nu te complica sa mai umbli la el. Daca esti Toma Necredinciosu', ia un aparat de masura digital si masoara incarcarea la bornele bateriei. Daca ai intre 13.5 la relanti si 14.2 la 2000 de ture e perfect. :wink: . Indicatorul ala din bord e un reostat, care numai exact nu indica incarcarea. E mai mult orientativ. :evil: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
djmarck |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 July 04 ![]() |
am sa urmez sfaturile,numai ca inainte im statea acul pe la jumatate ba mai bine,dar ma rog cum v-am spus am sa mai masor si eu sa fiu sigur,chestia e ca nu nea sandu s-a ocupat,el s-a uitat putin pe acolo,colegul lui...ma rog,consider incheiat aces subiect...:)see you later! laugh.gif
|
-------------------- |
|
balex |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 3 May 04 ![]() |
Problema: indicatorul de incarcare baterie nu vrea sa treaca nici batut de prima sectiune alba de langa zona hasurata (indiferent daca masina e la relanti sau in mers cu aeroterma, faza, stergatoare si casetofon pornit). Intre timp am schimbat deja puntea de diode si carbunii de la alternator, releul e mecanic, iar incarcarea dupa masurare arata ok. Stie cineva ce pot face cu parlitul ala de indicator de incarcare?
![]() |
-------------------- |
|
RIon |
![]()
Post
#53
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
ce fel de masina ai? daca ai Nova, nu trebuie sa intre pe alb decat un pic, la berlina trebuie sa fie pe la jumate, daca ochiul e verde la baterie, e ok.. In rest, acusorul ala e cam irelevant. Daca la masurare e ok, nu iti mai face probleme.
This post has been edited by RIon: 14 Oct 2004, 18:43 |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Cel mai simplu e sa mergi la un petrom, iti iei un alt indicator care costa 20.000 (am luat eu acu 2 luni) si il schimbi. nu e o avere, asa ca merita sa faci treaba asta.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
nd4spd |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 20 October 04 From: calarasi ![]() |
nd4spd2333@yahoo.com[CODE]
QUOTE am si eu o problema, am verificat cu voltmetru tot circuitul, cu motorul oprit si pornit totul pare ok. dar totusi am impresia ca nu se incarca bateria suficinet ![]() This post has been edited by nd4spd: 8 Nov 2004, 01:06 |
--------------------
dacia
sport 1410
- cl 91 nfs
|
|
RIon |
![]()
Post
#56
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
De cand e mai frig afara, si pornesti mai multi consumatori, e normal sa nu se incarce atat de bine bateria, si la mine e la fel; incearca sa mergi fara radio, lampi aprinse doar daca trebuie etc. Ai pus voltmetrul la relanti la bornele bateriei? Cat arata?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
ali73 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Parerea mea e ca nu conteaza anotimpul.Mie imi trebuiesc mai multe detalii:tensiunea masurata pe baterie cu motorul turat peste 1000 rot/min,cu consumatori si fara,tensiunea pe baterie cu motorul oprit si faza lunga aprinsa,si altele despre care vom mai vorbi dupa ce ne spui cele de mai sus.
|
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
maty680 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 November 04 ![]() |
QUOTE(nd4spd @ 8 Nov 2004, 01:02) nd4spd2333@yahoo.com[CODE] QUOTE am si eu o problema, am verificat cu voltmetru tot circuitul, cu motorul oprit si pornit totul pare ok. dar totusi am impresia ca nu se incarca bateria suficinet ![]() specifica si tu ce releu de incarcare ai ,electronic sau mecanic ...vorba colegului e shi de la consumatori dar unu electric fara consumatori tre sa incarce perfect iar unu mecanic trebuie reglat cu pozitiile, stopurile de ceata shi avariile aprinse..mai verifica shi bornele sa nu fie oxidate shi masa la alternator ...sa se tina in 2 lite nu cred ca la nimeni incarca..............sper ca am fost de ajutor |
--------------------
dacia
1410
- B 28 ALT
|
|
RIon |
![]()
Post
#59
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
De multe ori problema releului e la masa. De fapt, releul meu electronic, tine destul de bine incarcarea cu toti consumatorii, doar la ralanti e mai jos.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
ali73 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Draga Rion,
Releul comanda alternatorul cand sa incarce sau sa nu incarce.Asta o face prin firul de excitatie.Ca sa vezi daca nu este bun releul,dai un "+"direct la excitatia alternatorului.Acesta ar trebui sa incarce cu tensiune mai mare de 14,4V(tensiune la care releul opreste incarcarea).Daca nu incarca asa,inseamna ca alternatorul are ceva.In mod normal rotorul are cam 4,6ohmi.Masori cu un ohmetru intre firul de excitatie si masa.Daca rezistenta este crescuta,nu fac carbunii contact,sau s-a stricat rotorul.Daca rezistenta este buna,verifica diodele pentru ca s-ar putea sa fie una dusa.Chestia asta mi s-a intamplat mie de curand. |
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 07:05 |