Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
StefanT |
![]()
Post
#61
|
||
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|||
BLK |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
a fost haioasa intrebarea...
daca ai un voltmetru electronic din cele mai ieftine ai pe undeva o pozitie de masurat diode, ideea e sa iti indice ceva pe ecran numai intr-un sens. adica daca pui sondele de masura intr-un fel sa arate o valoare pe ecran si daca le pui invers sa nu arate nimic. sper ca s-a inteles... |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
RIon |
![]()
Post
#63
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Ali, sa stii ca daca releu nu face bine masa - e rugina, sau necuratat acolo - nu incarca cat trebuie, verificat.
Iar anotimpul conteaza: densitatea electrolitului vara e 1.24 iarna 1.28..., iarna mergi aproape tot timpul cu: aeroterma, dezaburire (asta genereaza un consum infernal la partea electrica, dupa ce o opresc creste turatia aerotermei...), stergatoare, pozitii, ceata...radio... aproape intra pe rosu la semafoare, si atunci ia si din puterea bateriei, binisor... scrie si la carte, iarna, daca se fac parcursuri scurte, se poate descarca usor bateria... |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
StefanT |
![]()
Post
#64
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
merci BLK....am multimetru de ala dar sincer sa fiu nu-i stiu toate functiile...am sa caut/intreb si o sa verific si eu.....desi acum, dupa ce am tinut o noapte (12 ore) la incarcat bateria, imi arata bine si acul pe bord, si voltmetrul.....pana acum imi statea totusi in zona rosie, pt ca, o teorie ar fi de fapt ca, avea mult de recuperat/ bagat in baterie si de aia arata slabutz......si m-am convins ca asa e ....pt ca bateria a fost slabita, daca vreo luna am mers numai pe bat.....e si normal.....chiar daca e relativ noua...abia a iesit din garantie.... oricum, acum totul e OK, ramen doar sa fac o verificare suplimentara la diode.
SFAT PT CEI CU PROBLEME !!! VERIFICATI INAINTE DE A TRAGE CONCLUZIA CA E DEFECT X, TOATE CONTACTELE POSIBILE !!! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#65
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
merci BLK....am multimetru de ala dar sincer sa fiu nu-i stiu toate functiile...am sa caut/intreb si o sa verific si eu.....desi acum, dupa ce am tinut o noapte (12 ore) la incarcat bateria, imi arata bine si acul pe bord, si voltmetrul.....pana acum imi statea totusi in zona rosie, pt ca, o teorie ar fi de fapt ca, avea mult de recuperat/ bagat in baterie si de aia arata slabutz......si m-am convins ca asa e ....pt ca bateria a fost slabita, daca vreo luna am mers numai pe bat.....e si normal.....chiar daca e relativ noua...abia a iesit din garantie.... oricum, acum totul e OK, ramen doar sa fac o verificare suplimentara la diode.
SFAT PT CEI CU PROBLEME !!! VERIFICATI INAINTE DE A TRAGE CONCLUZIA CA E DEFECT X, TOATE CONTACTELE POSIBILE !!! asa am patit eu....era sa dau jos alternatorul, am schimbat 2 relee (nu le cumparasem, le avea un vecin) si de fapt era excitatia de la alternator de vina....un contact imperfect ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#66
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djmarck @ 23 Sep 2004, 21:38) am sa urmez sfaturile,numai ca inainte im statea acul pe la jumatate ba mai bine,dar ma rog cum v-am spus am sa mai masor si eu sa fiu sigur,chestia e ca nu nea sandu s-a ocupat,el s-a uitat putin pe acolo,colegul lui...ma rog,consider incheiat aces subiect...:)see you later! ![]() si eu am patit EXACT asa !!! baterie relativ noua, nemteasca, buna, moarta !!! de ce? tot asa mers cu consumatori multi. Rezolvare? tinut o noapte pe redresor! si mie imi facea la fel: imi arata acul pe bord ca nu incarca, DAR ASTA E DIN CAUZA CA TOT CURENTUL SE DUCEA IN BATERIE, AVEA DE RECUPERAT (teorie sustinuta de 2 electricieni). si dupa ce am tinut-o la incarcat, arata exact cum trebuie, aproape de mijloc, spre stanga....nu umbla la releu, ca il dereglezi degeaba (asa am patit eu). de atunci m-am convins ca nu mai trebuie sa stau cu cd-playerul mai mult de 1 ora, maxim 2 fara motor pornit.... sper ca ti-am fost cat de cat de ajutor, prin experienta mea identica, bafta !! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Daddy |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Are dreptate Steffyx cand spune sa tii bateria la incarcat mai intai si dupa sa te apuci de reglat. A fost folosita intensiv si e normal acum sa "suga" mult curent, lucru care nu prea este posibil decat daca faci un drum mai lung ( 100km ) fara porniri si consumatori in exces.
|
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
StefanT |
![]()
Post
#68
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Daddy @ 12 Dec 2004, 02:58) Are dreptate Steffyx cand spune sa tii bateria la incarcat mai intai si dupa sa te apuci de reglat. A fost folosita intensiv si e normal acum sa "suga" mult curent, lucru care nu prea este posibil decat daca faci un drum mai lung ( 100km ) fara porniri si consumatori in exces. exact, ai nevoie de un drum lung, poate chiar mai mult de 100 km sa iti recuperezi tot curentul. asa aveam si eu in plan, dar m-a lasat balta exact in ziua cu pricina si nu am avut de ales. oricum, sa fii sigur de baterie, eu iti recomand 123 ore pe redresor si nu mai ai probleme. Bafta !! P.S.: Iti recomand sa faci rost de un redresor de calitate, care incarca atat cat are nevoie bateria, ca altfel in 12 ore e riscant si nu cred ca ai chef sa stai sa o pazesti... sunt si redresoare care incarca mai mult de necesitatile tale si apoi dai in cealalta extrema. Bafta din nou ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
tao13 |
![]()
Post
#69
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
salutare.
acum o luna am schimbat releul de la alternator(era unul electronic) pt ca intr-o zi imi incarca pe rosu+ de incepuse sa imi iasa fum din firele de la contact si a doua zi era pe rosu-. am schimbat releul si nici o problema!totul a revenit la normal.am pus unul mecanic tipul vechi. ieri a inceput sa incarce iar prea mult , adica chiar daca am dat drumul la toti consumatorii nu scadea deloc dupa rosu+. am oprit masina si dupa ce am pornit-o a mers normal pana la urmatoarea oprire. dupa aceea s-a dus pe rosu-.azi a inceput sa mai incarce putin. nu stiu de la ce naiba sa fie? poate sa fie din alternator?de la diode?de la carbuni? poate sa fie vreun scurt(dar daca era scurt se ardea vreo siguranta sau imi descarca bateria)? astept raspuns. |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
os |
![]()
Post
#70
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Roaga un electrician sa verifice masina: ceea ce descrii suna a defect combinat. Mai ales daca iese (a iesit) fum, nu te juca. Cu ocazia asta afli si cum sta treaba cu firele de la contact (celalalt post al tau).
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
tao13 |
![]()
Post
#71
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
salutare.
am mai scris acum o saptamana despre problema mea cu releele de incarcare. vad ca pe plusul care intra in releu nu imi da mereu 12V.eu tot am zis ca e releul de vina.am tras un plus direct din baterie si releul incarca normal. cine stie de unde vine firul de plus la releu? el se alimenteaza numai cand este contactul pus.eu cred ca vine din contact,dar nu sunt sigur.treaba nasoala este ca nu merge mereu,dar asta se intampla si cu masina pe loc,fara sa misc vreo borna sau fir. daca aveti vreo idee scrieti-o pe topic. merci |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
harbulet |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
conform schemei vine de la contact
Attached thumbnail(s) scan.jpg ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 4754 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
Ov |
![]()
Post
#73
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
HINT: ai un plus pe contact la plusul bobinei de inductie
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tao13 |
![]()
Post
#74
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
merci pt poza scanata.
din cate am vazut asa este.vine un plus din bobina.eu inteleg ca , contactul alimenteaza bobina cu + si dupa aia din bobina se duce plusul in releu dupa care releul imi da excitatie la alternator. este corect? deci daca este asa sa am bobina defecta? sau sa fie din aprinderea electronica? merci pt raspunsuri. |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#75
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(tao13 @ 15 Mar 2005, 15:06) merci pt poza scanata. din cate am vazut asa este.vine un plus din bobina.eu inteleg ca , contactul alimenteaza bobina cu + si dupa aia din bobina se duce plusul in releu dupa care releul imi da excitatie la alternator. este corect? deci daca este asa sa am bobina defecta? sau sa fie din aprinderea electronica? merci pt raspunsuri. Verifica firul dintre + bobina si + releu; daca problema e de acolo, e OK; vezi insa sa nu fie cel de la + contact pina la + bobina, caz in care si aprinderea are de suferit. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
harbulet |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
eu dupa zeci de verificari si masuratori am constatat, la mine cand avea contact, cand nu avea - problema era un papuc de sub bord care nu facea contact bine l-am strans bine acum e oK
firul care alimentaeza releul si bobina are urmatorul traseu sunat de mine pe masina contact-releu-bobina daca toate trebuiesc curatate io am stat mai bine de 4 ore la mine la relanti nu incrca releul cum o turez incarca SA NU LASI BOBINA ALIMENTATA PERMANET NICI ODATA , EU LA A LUI TATA AM ARS UNA CU CEVA TIMP IN URMA, AM ALIMENTAT-O CONTINU DE LA BATERIE CAM O JUMATATE DE ORA, ASA CA AI GRIJA This post has been edited by harbulet: 16 Mar 2005, 10:20 |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
AC |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(harbulet @ 16 Mar 2005, 10:17) eu dupa zeci de verificari si masuratori am constatat, la mine cand avea contact, cand nu avea - problema era un papuc de sub bord care nu facea contact bine l-am strans bine acum e oK firul care alimentaeza releul si bobina are urmatorul traseu sunat de mine pe masina contact-releu-bobina daca toate trebuiesc curatate io am stat mai bine de 4 ore la mine la relanti nu incrca releul cum o turez incarca SA NU LASI BOBINA ALIMENTATA PERMANET NICI ODATA , EU LA A LUI TATA AM ARS UNA CU CEVA TIMP IN URMA, AM ALIMENTAT-O CONTINU DE LA BATERIE CAM O JUMATATE DE ORA, ASA CA AI GRIJA mai tii minte ce culoare avea firul sau in ce zona e papucul cu pricina de sub bord? |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
harbulet |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
maro parca!?
|
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
notchman |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Salutare !
De ceva timp incoace am observat ca daca las masina la relanti "aprox850ture" imi clipesc beculetele de la bord (clipesc in sensul ca intensitatea lor scade si creste ritmic) verificat cu voltmetru electronic tens varieaza cu ~0,8volti, daca o accelerez nu mai am caderea asta de tensiune . Daca tot la relanti deconectez releul de incarcare nu mai face nici un fel de fita (ma'm gandit sa nu fie vre'un contact imperfect) Pana la urma ce este busit , punte dioade sau carbuni schimbati , ...? La lada inca nu am descoperit cum sa schimb diodele , ca sunt prinse in nituri ![]() |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
io zic : releu de incarcare
aceeasi clipoceala am avut-o si io la o masina |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
notchman |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Nu este bre releul ......treaba sigura ....este facut de mine , si nu prea are ce sa'l buseasca .........(dar il schimb nu'i bai , macar sa fie de acolsa......)
Releul tine tensiunea in parametri . Dar incarca in suturi , ...si stiam ca de obicei la dacia simptomul asa inseamna in ordinea posibila : punte de diode "ciufulita" (cel mai frecvent) Carbuni (destul de rar) Infasurare strapunsa (dar putin probabil...) |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
andu911 |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
si eu am aceeasi problema...dar nu-i prea dau importanta.
Daca stie cineva de unde e, o s-o remediez si eu, daca nu...asa sa stea... |
--------------------
-
-
-
|
|
Ov |
![]()
Post
#83
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si eu banuiesc 1 dioda strapunsa
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#84
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(notchman @ 16 Mar 2005, 14:55) Nu este bre releul ......treaba sigura ....este facut de mine , si nu prea are ce sa'l buseasca .........(dar il schimb nu'i bai , macar sa fie de acolsa......) Releul tine tensiunea in parametri . Dar incarca in suturi , ...si stiam ca de obicei la dacia simptomul asa inseamna in ordinea posibila : punte de diode "ciufulita" (cel mai frecvent) Carbuni (destul de rar) Infasurare strapunsa (dar putin probabil...) Este facut de tine releul? Daca da, inseamna ca le ai cu electronica/electrica...ce te costa sa verifici diodele si bobinajele statoric si rotoric? Insa dupa parerea mea releul este de vina...tu ai fluctuatii de tensiune si tensiunea este controlata de releu. Mai mult chiar, atunci cand ai decuplat releul ai taiat practic, excitatia alternatorului ramanand pe baterie. Later edit: Ce beculete din bord iti clipesc? Despre ce tip de masina este vorba? Daca este vorba de Lada inseamna ca te referi la beculetul care se stinge in momentul in care incepe incarcarea, nu-i asa? This post has been edited by tunderbird: 16 Mar 2005, 15:11 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
notchman |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Pai ma costa mozoleala , si timp pe care nu prea il mai am ....
Dar o sa le verific........io cred ca is diodele , si in cazul asta am cam dat de ![]() Despre toate beculetele este vorba , si faruri si tot , zici ca este orga de lumini masina ......... ![]() A si inca o chestie putin off/topic dar totusi legata de incarcare: Am pus un releu temporizat pe alimentarea releului de incarcare , si in momentul in care este cuplat electromotorul (dau la cheie) se intrerupe incarcare si implicit excitatia rel de incarcare pentru 10 sec , asta pentru k motorul sa foloseasca tot corentul si sa invarta cat mai putin accesorii atunci cad se porneste masina (alternatorul excitat in momentul in care se da la demaror opune o rezistenta destul de mare motorului , deoarece , caderea de tensiune datorata alimentarii electromotorului este dfoarte mare , lucru sesizat de releul de incarcare , care implicit creste la maxim curentul pe excitatie fapt pentru care alternatorul opune o rezistenta fizica mare, iar pe langa asta mai si consuma in jur de 5Amperi ...............) Si sa stiti ca se simnte la pornire ........ |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
Ov |
![]()
Post
#86
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
dăștaptă chestie !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#87
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Despre toate beculetele este vorba , si faruri si tot , zici ca este orga de lumini masina ......... ![]() Da' becul de incarcare ce face, este stins sau nu. Stii cum este legat in instalatie, nu? QUOTE alternatorul excitat in momentul in care se da la demaror opune o rezistenta destul de mare motorului , deoarece , caderea de tensiune datorata alimentarii electromotorului este dfoarte mare , lucru sesizat de releul de incarcare , care implicit creste la maxim curentul pe excitatie fapt pentru care alternatorul opune o rezistenta fizica mare, iar pe langa asta mai si consuma in jur de 5Amperi ............... Excelenta idee! This post has been edited by tunderbird: 16 Mar 2005, 16:24 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Dyda |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Si eu tot la releu ma gindesc. Inainte de a demonta diodele inceraca sa inlocuiesti releul tau cu unul original ( imprumutat ) si vezi daca face la fel
|
-------------------- Kox
|
|
notchman |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
Schimbat releu , tot asa face....(de fapt ma asteptam la asta....)
Raman carbunii si diodele..... Becul de la "incarcare " sta stins tot timpul....(in timp ce mot merge)cum este si normal... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
tao13 |
![]()
Post
#90
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
merci pt explicatie.
o sa caut si eu firul acela. spuneti ca este unul care vine in panoul de sub bord?ala pt consumatorii care merg cu contactul pus? |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 07:13 |