Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
StefanT |
![]()
Post
#361
|
||
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|||
ionutctn |
![]()
Post
#362
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 18 Sep 2007, 23:40) pana este pe axul alternatorului pe fulie are o decupatura in asa fel icit sa intre si sa tina pana pe ax incearca sa faci un sant cu o pila la fel ca la cealalta acea pana are rolul ca in cazul in care se slabeste piulita sa nu se invitra in gol fulia Mai scuze ca insist dar am dat bani pe saracia aia de fulie de oltcit si nu are decupatura aia care am vazut si eu ca trebuie obligatoriu facuta ca sa pot monta fulia mai mica pe alternatorul de dacie. Intrebare: cum se face si cu ce se face decupatura aia ca nu merge cu pila si nici cu paza de bonfaier ca am incercat . Cine poate sa ma ajute? Daca ma duc pe la vreun service de dacia din asta de cartier fac astia??? Cat o sa imi ia manopera pe decupatura aia??? Cum sa procedez??? Va multumesc. This post has been edited by ionutctn: 24 Sep 2007, 16:32 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
mirceas |
![]()
Post
#363
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
rapid se face la o freza, daca nu chiar si cu un burghiu dar pe banc, nu cu improvizatii...
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Siconi |
![]()
Post
#364
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
In mod normal, se face un fel de dorn (recomandat pe strung, dintr-un otel mai ordinar, dar nu chiar asa de moale) care sa intre pe gaura fuliei, un pic fortat. Apoi, se da o gaura exact in linia de imbinare dintre fulie si dorn cu un burghiu de diametru corespunzator. Se scoate dornul si gata canalul de pana, ca despre el era vorba.
Noi facem frecvent aceasta operatie la servici cand adaptam diverse fulii la diverse motoate electrice (chestie de utilaje industriale), asa ca vorbesc din experienta. E calea cea mai buna; desigur, mai sunt si alte variante, dar nu la fel de precise. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#365
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ionutctn @ 24 Sep 2007, 16:32) Mai scuze ca insist dar am dat bani pe saracia aia de fulie de oltcit si nu are decupatura aia care am vazut si eu ca trebuie obligatoriu facuta ca sa pot monta fulia mai mica pe alternatorul de dacie. Intrebare: cum se face si cu ce se face decupatura aia ca nu merge cu pila si nici cu paza de bonfaier ca am incercat . [...] Ai incercat cu pila si nu merge? Eu am folosit pila mica patrata din asa zisele "pile ceasornicar"; in trei minute era canalul gata. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ferrari |
![]()
Post
#366
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
neplaceri ... ca sa nu zic probleme (chiar mari) cu incarcarea. incarca prea mult si la relanti aprox 14.8 si turat 15.6 si cu consumatori 16.5 turat.
am verificat caderea de tensiune intre masa releu(unde e manunchiul de fire pus pe unul din suruburile de preindere ale releului) si minus baterie si am obtinut o valoare fluctuanta dar sa zicem o medie ar fi 0.06v ... banuiesc ca nu e o problema asa mare caderea asta. am masurat intre plus baterie si plus bobina sau plus releu si ... aici e buba aprox 1.2v cadere. problema e ca nu mai stiu pe unde dreaq sa mai masor si ce sa inlocuiesc (releul e deja inlocuit=electronic), pt ca am un milion de fire.... multe sunt in plus puse din fabrica .... asa ca va rog sa nu va sfiiti sa imi dati niste idei ![]() |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
rba |
![]()
Post
#367
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
releu cu fir de referinta? (ala care se leaga direct la borna + a alternatorului?) daca da, schimba tresa metalica dintre alternator si masa. cumpara mai bine 2, le montezi in paralel, insa inainte sa le montezi le cositoresti BIIIIINE de tot la capete cu sculele din dotare, prieteni, rude etc, te descurci. NU monta trese noi fara sa le cositoresti pentru ca se vor oxida in interiorul sertizarii, iar rezultatul va fi acelasi cu situatia curenta. evident cureti bine suruburi, piullite de rugina/vopsea sa faca contact bun si strangi cu simt(z), insa nu rupi suruburi. cauta tot in topicu asta ca am dat solutia sa scapi de caderea de tensiune pe contact. cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
ferrari |
![]()
Post
#368
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
releul e modelul fara fir de referinta....
|
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
rba |
![]()
Post
#369
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=747898 lectura placuta rba P.S. am corectat This post has been edited by rba: 18 Oct 2007, 18:16 |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
ferrari |
![]()
Post
#370
|
![]() membru de treaba Group: Members Posts: 118 Joined: 29 November 06 From: CLUJ ![]() |
sorry dar daca dau click pe linkul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=747898
imi deschide prima pagina a forumului ![]() LE: daca trebuie sa schimb sau sa adaug inca un cablu de la contact la releu ... unde sa il leg la contact? This post has been edited by ferrari: 18 Oct 2007, 20:12 |
--------------------
dacia
1310 CL (BK)
1995 all the best and f*ck the rest
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#371
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Bobina releului la schema lui RBA se poate alimenta din acel papuc +releu. Celalalt capat al bobinei releu, la masa.
De la + alternator duci un fir la contactul N[ormal]D[escis] al releului, iesirea din el se transforma in noul +releu. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#372
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ca sa nu deschid alt topic:se da poza urmatoare a motorului masinii din semnatura
cu 1 cred ca am identificat releul de incarcare, mecanic cu 2 am identificat o cutiuta pe care scrie " conectarea gresita poate distruge releul " incarcarea masinii este la pamant..baga vreo 15,5V in baterie turata, 14,8 relanti, cu consumatori baga 12 la relanti si 14,5 turata cum o sa vina airna o sa fie nevoie sa suporte aeroterma si alte elemente auxiliare, cum ar fi farurile vreau sa cumpar releu electronic si sa il montez, dar ce nu inteleg eu: ce anume trebuie sa inlocuiesc? doar releul(1) sau si cutiuta aia(2)? se poate un scurt tutorial? nu scrie nimic nici pe fire.... b6sdir.jpg |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
autom |
![]()
Post
#373
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
,,cutia,, 2 este releul de la electroventilatorul pe care nu il mai ai (si asta e rau). Ai si termocontact pe radiator......si releu.....de ce nu treci pe sistemul acesta?
Iarna daca porneste de 3 ori.....deci nu mai consumi energie mecanica suplimentara.... Pentru reglarea tensiunii trebuie schimbat/rejlat ,,cutia,, 1. Succes!! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#374
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sa o luam altfel
ce rol avea electroventilatorul? am vazut ca avea un termocontact pe radiator..nu stiam eu unde duceau firele..macar am aflat |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#375
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
1 este releul daca vrei sa stii ce tip este ala mecanic are dedesupt trei rezistente , daca nu are nimc este elecrronic
releul cu fir de refericta il montezi asa firul cu papuc la surubul de + la alternator (unde este o piulita de 6 , se stringe cu cheie de 10 ) iar celaelalte asa cum este la cel vechi This post has been edited by bygy007: 19 Oct 2007, 23:49 Attached thumbnail(s) releu.jpg ( Size: 352.61k ) Number of downloads: 6521 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
aho |
![]()
Post
#376
|
![]() Membru DaciaClub Group: Members Posts: 84 Joined: 8 May 07 From: Baia Mare ![]() |
QUOTE(rba @ 18 Oct 2007, 18:19) salut, http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=747898 lectura placuta rba P.S. am corectat Interesanta solutie, vreau sa o incerc si eu. Poti sa indici mai cu precizie firele pe care se leaga releul sau daca nu cer prea mult poti sa postezi o schema? Multumiri ! |
--------------------
Dacia/Ford
1310 break CL/Focus Ghia Turnier
1996/2003
- MM __ ___
|
|
C.C. |
![]()
Post
#377
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
in ciuda faptului ca sunt habarnist la electrica, imi veni o idee. oare as putea trage un fir de pe plus demaror, care sa comande- printr-un releu, scoaterea din circuit a releului de tensiune, astfel incat acesta sa nu functioneze cand dau la cheie, pt.ca franeaza mult motorul?
asta pt.ca am observat ca atunci cand releul nu functioneaza (cred ca l-am ars eu din prostie, da asta-i alta poveste..), masina porneste la sfert, adica muult mai usor decat atunci cand functiona. deci franarea alternatorului este destul de puternica, mai ales ca am bateria slaba. ce ziceti, ar merge? as vrea sa fac chestia asta, dar vreau si parerea voastra, care va pricepeti. This post has been edited by C.C.: 21 Oct 2007, 00:43 |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
autom |
![]()
Post
#378
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Turatia de pornire a motorului este asa de mica incat nici nu ,,lucreaza,, ansamblul releu/alternator....
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
C.C. |
![]()
Post
#379
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
din contra, cineva explica intr-un topic ca franarea ar fi maxima, tocmai pt.ca releul incearca sa compenseze curentul luat de demaror.
asta am observat si eu. adica o pornire mult mai usoara fara releu sub tensiune. e? |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#380
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu este maxima dar totusi se frineaza pentru electromotor este insesizabil acest lucru
merge dar trebuie sa pui un releu cu contacte normal inchis legarea releului la alternator http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=891356 This post has been edited by bygy007: 21 Oct 2007, 11:57 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
TBird |
![]()
Post
#381
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 22 August 07 From: Constanta ![]() |
Salutare... am si eu o intrebare ca tot e vorba de curentii pe aici
![]() |
--------------------
Cielo Executiv
DOHC 1.5 16V
2001
- CT-85-SFD
|
|
autom |
![]()
Post
#382
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Cred ca ai o dioda ,,dusa,,......
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
dta55 |
![]()
Post
#383
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 22 April 07 ![]() |
salut! Eu merg fara releu .E ars.Mai bag o faza sau aeroterma si merge.Imi incarca bateria mai bine decat inainte. Oare e bine? Asta momentan ,pana ajung s cumpar un alternator nou,sigur are ceva asta.
6 Nov 2007, 15:49: Se poate s merg asa o perioada,mai ales acum iarna cand consumul de curent este mai mare? This post has been edited by dta55: 6 Nov 2007, 15:49 |
--------------------
dacia
dacia1310 break
1994
|
|
os |
![]()
Post
#384
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Raspunsurile sunt NU si NU.
Cumpara releu stabilizator si monteaza-l. In cazul fericit distrugi (sau poate afectezi doar partial) bateria, si/sau arzi becuri. In cazul "normal" se mai ard electronicele, noroc ca nu-s prea multe - dar radioul? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#385
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Daca ai un ohmetru si sti sa-l folosesti da jos alternatorul desfal si verifica infasurarile statorului sa nu fie in scurt dupa aceea verifici bobina rotorului sa nu fie in scurt , se curata periile rotorului , se verifica puntea de diode daca sunt arse le schimbi. Cumpara carbuni noi si sigur va fi ca nou a si aca ceva cumparati releu eletronic poti loa foc cu supravoltarea bateriei
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#386
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Mai verifica si legatura la masa sa fie ferma si cu un conductor destul de gros si bine papucit si fixat.
Sub capota exista temperaturi destul de ridicate ca sa iti permiti sa mergi fara releu de incarcare si sa speri ca nu-ti va fierbe bateria, chiar cu toti consumatorii cuplati. Alternatorul nu debiteaza doar cei 14,4V cat e tensiunea maxima de incarcare,ci undeva vreo 18-22V, ceea ce inseamna mult prea mult pentru instalatia electrica si poate ceda intr-un final deloc fericit. Eu iti doresc numai bine, dar trebuie sa ti-l doresti si tu. Asa ca sfaturile pe care le-ai primit sunt perfect reale pentru problema ta si chiar pentru viitoarele probleme pe care le vei avea daca nu tii cont de niste chestii simple, numite principii de functionare. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#387
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Siconi frate da bine ai pregatesti si pe colegi nostri psihologic
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#388
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Acuma, la drept vorbind si un pic off-topic, n-am dreptate?! Nu ma ingamf, dar si eu am trecut pe acolo, prin probleme. Momentan, nu descopar pe unde pierd lichid de frana. Si ce fain e sa mani calutii si sa n-ai haturi sa-i opresti, dar sa fii nevoit sa mergi cu masina chiar si asa... distanta aia regulamentara se tripleaza uneori... aflu eu.
Deh, ce sa-i faci?! La tati ni-i greu!... |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#389
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(dta55 @ 6 Nov 2007, 16:47) salut! Eu merg fara releu .E ars.Mai bag o faza sau aeroterma si merge.Imi incarca bateria mai bine decat inainte. Oare e bine? Asta momentan ,pana ajung s cumpar un alternator nou,sigur are ceva asta. <span class='edit'>6 Nov 2007, 15:49:</span> Se poate s merg asa o perioada,mai ales acum iarna cand consumul de curent este mai mare? parca ai mai scris pe undeva diode sau bobinaj daca vrei sa iei baterie noua atunci mergi fara releu This post has been edited by bygy007: 6 Nov 2007, 23:29 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
floryyn |
![]()
Post
#390
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
Intrebare scurta de om cam pe langa ale electricii...: in mod normal, punerea in functiune de noi consumatori n-ar trebui sa duca la scaderea tensiunii la bornele bateriei?
La mine se intampla cam asa: cu motorul oprit am 12.7, cu motorul pornit, imediat, am peste 15...dupa ce se incalzeste motorul si sta la relanti fara soc, coboara pe la 14,8, insa, daca aprind farurile, sare de 16, iar daca dau drumu si la aeroterma...bate spre 17! Nu prea inteleg fenomenul... Mama lui de releu...http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=7878&view=findpost&p=147999 This post has been edited by floryyn: 7 Nov 2007, 10:36 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 00:36 |