Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
brigada_diverse |
![]()
Post
#451
|
||
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#452
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Niciunde. Dacia nu a fost prevazuta cu iesire de control.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Siconi |
![]()
Post
#453
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#454
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu am reusit in seara aceasta sa refac un releu eletronic cu fir de referinta care peria dupa inca 3 diode montate in altrnator pe fiecare faza. Montajul lucreaza perfect sper ca maine sa termin balamuc si sa pornesc motorul .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#455
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Succes!
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
bygy007 |
![]()
Post
#456
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 2 Feb 2008, 00:40) Eu am reusit in seara aceasta sa refac un releu eletronic cu fir de referinta care peria dupa inca 3 diode montate in altrnator pe fiecare faza. Montajul lucreaza perfect sper ca maine sa termin balamuc si sa pornesc motorul . ![]() ![]() ![]() This post has been edited by bygy007: 2 Feb 2008, 01:46 Attached thumbnail(s) releu_incarcare.JPG ( Size: 69.14k ) Number of downloads: 2653 schema_alternator_as.JPG ( Size: 47.26k ) Number of downloads: 2492 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#457
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Revin din nou cu problema la incarcare .Am verificat alternatorul cum mi s-a spus aici si a reiesit ca merge .Incarca peste 16.8 la relantii . Problema e ca dupa ce am scos firul cu papuc de la releu tot 12.8 imi incarca si 3.2 in turatie . Nu mai inteleg nimic .Ok releul are o problema dar chiar asa sa fie ocolit ? Nu inteleg de ce incarcarea nu devenea mult mai mare sau mult mai mica prin scoarerea firului cu papuc .Aveti idee de ce ? Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#458
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
releul este ca cel din poza relegdg.jpg ( Size: 352.61k )
Number of downloads: 2774
si ai scos firul cu papuc nu? care vine prins pe surubul mai gros de plus unde vine un fir rosu si unul albastru daca ai scos firul ala pune-l la loc si daca tot incarca 16 atunci din ce zici simtomele par ale unui releu defect dar verifica legatura intre partea metalica care se prinde de aripa si aripa poate nu face bine contact , eventual pune un releu care stii ca este bun , sau fa urmatoarele masuratori : tasta minus la masa si tasta + pe +releului trebuie sa ai tensiunea bateriei pui tasta pe DF daca bateria este incarcata si fulia de la alternator este normala trebuie sa ai 10V-si tensiunea bateriei daca accelerezi pe la 2500 - 3000 ture daca releul este bun tensiunea scade pina pe la 2V asta fara consumatori releul se poate verifica si dat de pe masina dar ai nevoie de o sursa variabila dar oricum lucrul asta l-am mai spus se procedeaza asa This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 00:48 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#459
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
bygy007 cam multe piese nu crezi ??? ca sunt insirate mai ales schema cu amplificatorul de eroare. Am una si mai simpla as posta-o dar nu mere schenarul . Eu la schema mai de sus cu fir de referinta recomand montarea a 3 diode si unite la capat pentru a scoate +-14V- 1n4007 pe cele 3 faze de la alternator. Cu siguranta altfel v-a lucra alternatorul.
This post has been edited by djasu82: 3 Feb 2008, 00:44 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#460
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
are rost sa-ti spun de ce este asa stufoasa? se putea face mai simplu dar am optat asa din motive de stabilitate functioneaza din 1999 pe masina mea fara probleme iar cablajul este aici schema si realizarea este aici
This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 00:59 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#461
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Eu am releu mecanic cu carcasa neagra detasabila si cu 3 rezistente sub el. Am sa fac masuratorile astazi si am sa va spun cum sta treaba . Nu inteleg de ce e ca si inexistent . Cred ca e un contact slab pt. ca mergea inainte de interventie la curea si restul . Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#462
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 30 Jan 2008, 18:42) intre bare unde se leaga firul de la becul din bord care indica ca alternatorul nu incarca?(pt alt de dacie) QUOTE(diaconuliviu @ 1 Feb 2008, 07:51) QUOTE(Siconi @ 1 Feb 2008, 23:27) Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit. scurt si la obiect: firul care nu ete conectat nicaieri macar exista?(adica mufei care se prinde de ceasurile din bord are sau nu fir? daca are fir, atunci pe unde e ?(infasurat, strans pe undeva?) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#463
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu are fir in mufa si nici bec ca sa-l folosesti trebuie sa-i pui contact in mufa si fir
3 Feb 2008, 13:11: QUOTE(B31AYZ @ 3 Feb 2008, 10:09) Salut , Eu am releu mecanic cu carcasa neagra detasabila si cu 3 rezistente sub el. Am sa fac masuratorile astazi si am sa va spun cum sta treaba . Nu inteleg de ce e ca si inexistent . Cred ca e un contact slab pt. ca mergea inainte de interventie la curea si restul . Multumesc . aici este o reprezentare si o explicatie cum funcioneaza releul tau cel mecanic uita-te in interior poate ai rezistenta aia de nichelina arsa http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1043826 This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 12:11 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#464
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
[quote=bygy007,3 Feb 2008, 12:01]
nu are fir in mufa si nici bec ca sa-l folosesti trebuie sa-i pui contact in mufa si fir dar traseele exista, ca sa ii pot pune bec? si pinul la care se leaga mufa? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#465
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am luat releul de pe masina si l-am verificat .Bobina nu e intrerupta .Nici o rezistenta din cele 3 nu e intrerupta .Curatat si pus la loc a aparut ceva SF. Nu mai incarca nimic indiferent de turatie.Am luat firul cu papuc si l-am pus peste cel de excitatie si la fel nu am vazut nici o diferenta in incarcare dar alternatorul parea ca infraneaza puternic mersul motorului aproape de oprire.Nu am mai vazut ca ultima oara diferenta in incarcare .Toate firele de masa le-am curatat si dat cu spray de contacte .Toate piulitele bine stranse . Dece nu-mi mai arata nimic ? Aparatul de masura functioneaza .Cred ca e putin probabil sa se fi defectat si nu nu indice tensiuni peste 16 V . Intre excitatie si +baterie aveam 9V un pic peste .Intre intrarea in releu (firul cu papuc ) si + baterie nu cred ca imi arata nimic .Nu am inteles prea bine cum sa fac masuratorile si care sunt pasii exacti .Am sa studiez cum functioneaza releul dupa link-ul dat . Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#466
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am pus o poza ca sa intelegi cum faci masuratorile am notat cu + si - tastele iar cu A, B, C, punctele de masura cu culori diferite ca sa intelegi
am notat cu A si culoarea galben tensiunea cu care se alimenteaza releul de incarcare , ea trebuie sa fie egala cu tensiunea bateriei am notat cu B si culoarea verde caderea de tensiune de pe contact ideal ar fi sa gasesti 0,02 -0,1V ( se masoara pe scala de 2 V) dar o sa gasesti mai mare sigur aceasta cadere de tensiune se va gasi in diferenta de incarcare (va incarca mai milt cu exact acea cadere de tensiune) am notat cu C si culoarea mov tensiunea de excitatie aceasta este variabila in functie de cit de descarcata este bateria (descarcata mare 9-12V , incarcata mica 2-6V) turatie (mare, tensiune 2-6V mica , tensiune 9-12V) consumatori (mici sau deloc 2-6V) mari (aeroterma faruri etc 9-12V) la relanti vei gasi tensiune mare iar cind accelerezi trebuie sa se micsoteze TENSIUNEA PE BATERIE TREBUIE SA FIE CONSTANTA SI MAXIM 14,4V SI MINIM 13,7V This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 21:56 Attached thumbnail(s) mas.JPG ( Size: 98.35k ) Number of downloads: 2757 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#467
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ce nu mi se pare logic...si va rog explicati.....de ce cand n-ai baterie si impingi masina ea porneste(tensiune pe baterie 0V)?(adica cand bateria e total descarcata si alt se invarte(ca am impins masina) el da tensiune desi nu primeste nimic pe firul de excitatie?(daca bateria e moarta, nu are de unde)
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
dyogenes |
![]()
Post
#468
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Io unu' nu am reusit niciodata sa pornesc o masina pe benzina fara baterie. Poate daca bagam brichete in loc de bujii. Ca bateria e descarcata si nu are suficienta putere sa invrta electromotorul, e o alta poveste. Dar are cu siguranta macar 1-2 A sa excite alternatorul. O baterie, cand ajunge la 0 V nu o mai resusciti nici cu
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#469
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sa o luam altfel....
o baterie ...consumata in mod nesimtit de 2 faruri+2 pozitii spate+2 becuri la stopuri+1 martor din bord+1 bec asemanator plafonierei(de la cutia de acte) timp de 3 ore..... nu avea putere nici sa se auda vreun parait la claxon si dintr-o impingere a pornit..... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#470
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se cunoaste ca ai tras chiulul de la orele de fizica explicatia este simpla cind electromotorul (motor cu excitatie serie , citeste despre el) cind invirte motorul curentul luat de elecromotor este in jurul a 100-120A minim (poate sa ia mai mult) iar instalatia de aprindere ia 2-3A
un acumulator in citeva minute daca nu este consumat de tot isi revine si are suficient curent ca sa porneasca impinsa am curajul sa fac pariu ca pornesc impinsa si cu 8 baterii AAA legate in serie dar cu conditia sa mearga bine alternatorul am curajul sa fac pariu cu tine ca nu o pornesti cu bateria scoasa nici trasa alternatorul este un motor SINCRON cu rotorul bobinat care este folosit in 80% ca generator cauta detalii pe internet despre masini electrice si vei gasi multe lucruri pe care nu ti le explici ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#471
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
si daca avea aia 1-2 A sa porneasca bobina..de ce nu putea sa se auda claxonu?
alternatorul nu se mai preda....... se preda doar cel cu camp magnetic constant in interior(gen dinamul de bicicleta) This post has been edited by cristitranca: 3 Feb 2008, 22:52 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#472
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
exista diferente majore ( de constructie) intre claxon si bobina de inductie
cred ca ar trebui deschis un topic pe la cafenea cu tema asta ![]() ![]() This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 23:00 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#473
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
salut,problema mea se manifesta in urmatorul mod: la relati fara consumatori prea mari(doar casetofonu)incarca perfect dar daca aprind farurile sau dau drumu la aeroterma acul de la bord scade imediat aproape ca nu mai incarca deloc mai rau incepe si motorul sa trepideze,la drum nu am probleme incarca dar la ce trafic este in bucuresti imi e teama sa nu termin bateria...ceva sugestii??
![]() This post has been edited by Sorin_18: 4 Feb 2008, 00:15 |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
os |
![]()
Post
#474
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
cristiranca, bygy007 - nu uitati de magnetismul remanent: fiindca rotorul (inductorul) este in mod normal magnetizat mereu in acelasi sens (excitatia e in curent continuu), el pastreaza o magnetizare (mica) si in absenta excitatiei. Aceasta magnetizare este de regula suficienta pentru repornirea masinii electrice: la actionarea arborelui incepe sa se induca o tensiune (mai mica decit cea de functionare normala, dar...) care prin circuitele aferente excitatiei mareste cimpul magnetic al inductorului (rotor) samd. In scurt timp (dupa putine rotatii), alternatorul genereaza tensiunea normala de lucru.
- autom, vad ca tragi cu ochiul: poti sa infirmi- sau sa confirmi? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#475
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
deci, domnule os, masina poate porni cu o baterie total moarta?
sorin_18, alternatorul de cat e? cel mai probabil a crapat o dioda....daca te apuci sa il desfaci, fii amabil si pune si niste poze cum arata asta desfacut, sa imi dau si eu seama cum sa umblu ![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#476
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Siconi @ 1 Feb 2008, 23:27) Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit. Si totusi, la ce foloseste? Daca iti stii "toanele" ceasului de la bord si mai verifici uneori tensiunea de incarcare, ajunge. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#477
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema legata de incarcarea bateriei/alternator. Din toamna anului 2007 am montat pe alternatorul normal de dacie de 50 Ah o fulie mai mica de Oltcit. Am potrivit pana la urma fulia de oltcit pe alternatorul de dacie (i-am facut pana aceea in centru), am cumparat o curea de alternator de Nova de 1200 lungime. Acum se observa o diferenta sensibila mai ales la ralanti nu mai face pe nebuna. Mi-a imprumutat un prieten un detector radar care avea voltmetru digital si se conecta la bricheta de la masina. Imi indica la ralanti 13.9 sau 14.1 iar in mers la 2000 de ture imi arata 14.6 uneori chiar 14.7. Problema este ca in jurul bornelor de la baterie, pe fierul acela ce tine bateria sa nu vina in fata, mi-a aparut o depunere verde de culoarea mucegaiului. Bateria este de 74 Ah. M-am uitat la baterie in jurul capacelelor acelea unde completezi apa distilata cu o seringa, iar acolo nu a dat pe afara, este curat. De la ce apare depunerea aia verde si ce vrea sa fie? Se strica ceva? De unde vine depunerea aia? Ce se intampla?
This post has been edited by ionutctn: 4 Feb 2008, 11:55 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#478
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ia matale doua bucati din pisla (chiar fetru de palarie) de 3x4 cm, fa-le cite o gaura de 15 mm, curata bine bornele bateriei, pune acele pisle, monteaza bornele de cablu, stringe, apoi pune pe pisle niste ulei.
Apar de la "aburii" de acid care ies pe linga borne. Eu am asa de 4 ani si nu-s probleme. Fara folclor cu vaselina, miere si alte produse apicole si nonapicole. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
autom |
![]()
Post
#479
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Cred ca este inceput de sulfatare!
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
os |
![]()
Post
#480
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@cristiranca: nu am incercat niciodata, dar daca:
1. restul elementelor sutn in stare buna si 2. acumulatorul descarcat complet nu se comporta ca un scurt-circuit (ci are o rezistenta interna care nu-i neglijabila) 3. poti sa rotesti alternatorul suficient de energic (de exemplu prin mult hulita tractare) ar trebui ca raspunsul la intrebarea ta (oarecum mirata) sa fie: da, poti sa pornesi o masina numia pe baza magnetismului remanent. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 05:03 |