DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

79 Pages « < 14 15 16 17 18 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

brigada_diverse
post 30 Jan 2008, 18:42
Post #451


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




intre bare

unde se leaga firul de la becul din bord care indica ca alternatorul nu incarca?(pt alt de dacie)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Feb 2008, 07:51
Post #452


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Niciunde. Dacia nu a fost prevazuta cu iesire de control.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 1 Feb 2008, 23:27
Post #453


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Feb 2008, 23:40
Post #454


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu am reusit in seara aceasta sa refac un releu eletronic cu fir de referinta care peria dupa inca 3 diode montate in altrnator pe fiecare faza. Montajul lucreaza perfect sper ca maine sa termin balamuc si sa pornesc motorul .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 1 Feb 2008, 23:47
Post #455


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 2.906
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Succes!


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 2006 - BHH-xxxx (Texas)
Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT
1975 Dacia 1300
Actual posesor:
2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6
2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Feb 2008, 00:33
Post #456


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(djasu82 @ 2 Feb 2008, 00:40)
Eu am reusit in seara aceasta sa refac un releu eletronic cu fir de referinta care peria dupa inca 3 diode montate in altrnator pe fiecare faza. Montajul lucreaza perfect sper ca maine sa termin balamuc si sa pornesc motorul .
*


smile.gif astept sa vad daca incarca si la 500 de ture cu fulia normala ( nu cu fulie mica de olcit) wink.gif oricare poate face aceasta modificare ca nu este greu ai nevoie de 4 diode de maxim 5A nu?? tongue.gif nu ete un secret schema nu??

This post has been edited by bygy007: 2 Feb 2008, 01:46

Attached thumbnail(s)
releu_incarcare.JPG ( Size: 69.14k ) Number of downloads: 2651
schema_alternator_as.JPG ( Size: 47.26k ) Number of downloads: 2490


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 2 Feb 2008, 22:12
Post #457


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Revin din nou cu problema la incarcare .Am verificat alternatorul cum mi s-a spus aici si a reiesit ca merge .Incarca peste 16.8 la relantii . Problema e ca dupa ce am scos firul cu papuc de la releu tot 12.8 imi incarca si 3.2 in turatie . Nu mai inteleg nimic .Ok releul are o problema dar chiar asa sa fie ocolit ? Nu inteleg de ce incarcarea nu devenea mult mai mare sau mult mai mica prin scoarerea firului cu papuc .Aveti idee de ce ?

Multumesc.


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Feb 2008, 00:32
Post #458


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




releul este ca cel din poza relegdg.jpg ( Size: 352.61k ) Number of downloads: 2772
si ai scos firul cu papuc nu? care vine prins pe surubul mai gros de plus unde vine un fir rosu si unul albastru daca ai scos firul ala pune-l la loc si daca tot incarca 16 atunci din ce zici simtomele par ale unui releu defect dar verifica legatura intre partea metalica care se prinde de aripa si aripa poate nu face bine contact , eventual pune un releu care stii ca este bun ,

sau fa urmatoarele masuratori : tasta minus la masa si tasta + pe +releului trebuie sa ai tensiunea bateriei pui tasta pe DF daca bateria este incarcata si fulia de la alternator este normala trebuie sa ai 10V-si tensiunea bateriei daca accelerezi pe la 2500 - 3000 ture daca releul este bun tensiunea scade pina pe la 2V asta fara consumatori
releul se poate verifica si dat de pe masina dar ai nevoie de o sursa variabila dar oricum lucrul asta l-am mai spus se procedeaza asa

This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 00:48


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 3 Feb 2008, 00:44
Post #459


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




bygy007 cam multe piese nu crezi ??? ca sunt insirate mai ales schema cu amplificatorul de eroare. Am una si mai simpla as posta-o dar nu mere schenarul . Eu la schema mai de sus cu fir de referinta recomand montarea a 3 diode si unite la capat pentru a scoate +-14V- 1n4007 pe cele 3 faze de la alternator. Cu siguranta altfel v-a lucra alternatorul.

This post has been edited by djasu82: 3 Feb 2008, 00:44


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Feb 2008, 00:51
Post #460


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




are rost sa-ti spun de ce este asa stufoasa? se putea face mai simplu dar am optat asa din motive de stabilitate functioneaza din 1999 pe masina mea fara probleme iar cablajul este aici schema si realizarea este aici

This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 00:59


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 3 Feb 2008, 09:09
Post #461


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Eu am releu mecanic cu carcasa neagra detasabila si cu 3 rezistente sub el. Am sa fac masuratorile astazi si am sa va spun cum sta treaba . Nu inteleg de ce e ca si inexistent . Cred ca e un contact slab pt. ca mergea inainte de interventie la curea si restul .

Multumesc .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Feb 2008, 09:12
Post #462


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




QUOTE(cristitranca @ 30 Jan 2008, 18:42)
intre bare

unde se leaga firul de la becul din bord care indica ca alternatorul nu incarca?(pt alt de dacie)
*




QUOTE(diaconuliviu @ 1 Feb 2008, 07:51)
Niciunde. Dacia nu a fost prevazuta cu iesire de control.
*




QUOTE(Siconi @ 1 Feb 2008, 23:27)
Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit.
*



scurt si la obiect: firul care nu ete conectat nicaieri macar exista?(adica mufei care se prinde de ceasurile din bord are sau nu fir? daca are fir, atunci pe unde e ?(infasurat, strans pe undeva?)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Feb 2008, 12:01
Post #463


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu are fir in mufa si nici bec ca sa-l folosesti trebuie sa-i pui contact in mufa si fir

3 Feb 2008, 13:11:
QUOTE(B31AYZ @ 3 Feb 2008, 10:09)
Salut ,

Eu am releu mecanic cu carcasa neagra detasabila si cu 3 rezistente sub el. Am sa fac masuratorile astazi si am sa va spun cum sta treaba . Nu inteleg de ce e ca si inexistent . Cred ca e un contact slab pt. ca mergea inainte de interventie la curea si restul .

Multumesc .
*


aici este o reprezentare si o explicatie cum funcioneaza releul tau cel mecanic uita-te in interior poate ai rezistenta aia de nichelina arsa http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1043826

This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 12:11


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Feb 2008, 13:45
Post #464


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




[quote=bygy007,3 Feb 2008, 12:01]
nu are fir in mufa si nici bec ca sa-l folosesti trebuie sa-i pui contact in mufa si fir


dar traseele exista, ca sa ii pot pune bec? si pinul la care se leaga mufa?



--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 3 Feb 2008, 16:24
Post #465


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Am luat releul de pe masina si l-am verificat .Bobina nu e intrerupta .Nici o rezistenta din cele 3 nu e intrerupta .Curatat si pus la loc a aparut ceva SF. Nu mai incarca nimic indiferent de turatie.Am luat firul cu papuc si l-am pus peste cel de excitatie si la fel nu am vazut nici o diferenta in incarcare dar alternatorul parea ca infraneaza puternic mersul motorului aproape de oprire.Nu am mai vazut ca ultima oara diferenta in incarcare .Toate firele de masa le-am curatat si dat cu spray de contacte .Toate piulitele bine stranse . Dece nu-mi mai arata nimic ? Aparatul de masura functioneaza .Cred ca e putin probabil sa se fi defectat si nu nu indice tensiuni peste 16 V . Intre excitatie si +baterie aveam 9V un pic peste .Intre intrarea in releu (firul cu papuc ) si + baterie nu cred ca imi arata nimic .Nu am inteles prea bine cum sa fac masuratorile si care sunt pasii exacti .Am sa studiez cum functioneaza releul dupa link-ul dat .
Multumesc .


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Feb 2008, 21:54
Post #466


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




am pus o poza ca sa intelegi cum faci masuratorile am notat cu + si - tastele iar cu A, B, C, punctele de masura cu culori diferite ca sa intelegi

am notat cu A si culoarea galben tensiunea cu care se alimenteaza releul de incarcare , ea trebuie sa fie egala cu tensiunea bateriei

am notat cu B si culoarea verde caderea de tensiune de pe contact ideal ar fi sa gasesti 0,02 -0,1V ( se masoara pe scala de 2 V) dar o sa gasesti mai mare sigur aceasta cadere de tensiune se va gasi in diferenta de incarcare (va incarca mai milt cu exact acea cadere de tensiune)

am notat cu C si culoarea mov tensiunea de excitatie aceasta este variabila in functie de cit de descarcata este bateria (descarcata mare 9-12V , incarcata mica 2-6V) turatie (mare, tensiune 2-6V mica , tensiune 9-12V) consumatori (mici sau deloc 2-6V) mari (aeroterma faruri etc 9-12V) la relanti vei gasi tensiune mare iar cind accelerezi trebuie sa se micsoteze
TENSIUNEA PE BATERIE TREBUIE SA FIE CONSTANTA SI MAXIM 14,4V SI MINIM 13,7V

This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 21:56

Attached thumbnail(s)
mas.JPG ( Size: 98.35k ) Number of downloads: 2755


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Feb 2008, 21:58
Post #467


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




ce nu mi se pare logic...si va rog explicati.....de ce cand n-ai baterie si impingi masina ea porneste(tensiune pe baterie 0V)?(adica cand bateria e total descarcata si alt se invarte(ca am impins masina) el da tensiune desi nu primeste nimic pe firul de excitatie?(daca bateria e moarta, nu are de unde)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 3 Feb 2008, 22:12
Post #468


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Io unu' nu am reusit niciodata sa pornesc o masina pe benzina fara baterie. Poate daca bagam brichete in loc de bujii. Ca bateria e descarcata si nu are suficienta putere sa invrta electromotorul, e o alta poveste. Dar are cu siguranta macar 1-2 A sa excite alternatorul. O baterie, cand ajunge la 0 V nu o mai resusciti nici cu popa.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Feb 2008, 22:16
Post #469


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




sa o luam altfel....
o baterie ...consumata in mod nesimtit de 2 faruri+2 pozitii spate+2 becuri la stopuri+1 martor din bord+1 bec asemanator plafonierei(de la cutia de acte) timp de 3 ore.....
nu avea putere nici sa se auda vreun parait la claxon
si dintr-o impingere a pornit.....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Feb 2008, 22:42
Post #470


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




se cunoaste ca ai tras chiulul de la orele de fizica explicatia este simpla cind electromotorul (motor cu excitatie serie , citeste despre el) cind invirte motorul curentul luat de elecromotor este in jurul a 100-120A minim (poate sa ia mai mult) iar instalatia de aprindere ia 2-3A
un acumulator in citeva minute daca nu este consumat de tot isi revine si are suficient curent ca sa porneasca impinsa

am curajul sa fac pariu ca pornesc impinsa si cu 8 baterii AAA legate in serie dar cu conditia sa mearga bine alternatorul

am curajul sa fac pariu cu tine ca nu o pornesti cu bateria scoasa nici trasa

alternatorul este un motor SINCRON cu rotorul bobinat care este folosit in 80% ca generator cauta detalii pe internet despre masini electrice si vei gasi multe lucruri pe care nu ti le explici icon_mrgreen.gif


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 3 Feb 2008, 22:51
Post #471


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




si daca avea aia 1-2 A sa porneasca bobina..de ce nu putea sa se auda claxonu?

alternatorul nu se mai preda.......
se preda doar cel cu camp magnetic constant in interior(gen dinamul de bicicleta)

This post has been edited by cristitranca: 3 Feb 2008, 22:52


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Feb 2008, 22:55
Post #472


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




exista diferente majore ( de constructie) intre claxon si bobina de inductie

cred ca ar trebui deschis un topic pe la cafenea cu tema asta biggrin.gif de ce porneste masina impisa daca nu are baterie sa mearga claxonul radmasa.gif

This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2008, 23:00


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 4 Feb 2008, 00:14
Post #473


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




salut,problema mea se manifesta in urmatorul mod: la relati fara consumatori prea mari(doar casetofonu)incarca perfect dar daca aprind farurile sau dau drumu la aeroterma acul de la bord scade imediat aproape ca nu mai incarca deloc mai rau incepe si motorul sa trepideze,la drum nu am probleme incarca dar la ce trafic este in bucuresti imi e teama sa nu termin bateria...ceva sugestii?? tongue.gif aceste probleme se intampla la o dacie 1300 din 82 fara nici un fel de modificare

This post has been edited by Sorin_18: 4 Feb 2008, 00:15


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 4 Feb 2008, 08:54
Post #474


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




cristiranca, bygy007 - nu uitati de magnetismul remanent: fiindca rotorul (inductorul) este in mod normal magnetizat mereu in acelasi sens (excitatia e in curent continuu), el pastreaza o magnetizare (mica) si in absenta excitatiei. Aceasta magnetizare este de regula suficienta pentru repornirea masinii electrice: la actionarea arborelui incepe sa se induca o tensiune (mai mica decit cea de functionare normala, dar...) care prin circuitele aferente excitatiei mareste cimpul magnetic al inductorului (rotor) samd. In scurt timp (dupa putine rotatii), alternatorul genereaza tensiunea normala de lucru.
-
autom, vad ca tragi cu ochiul: poti sa infirmi- sau sa confirmi?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 4 Feb 2008, 11:31
Post #475


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




deci, domnule os, masina poate porni cu o baterie total moarta?

sorin_18, alternatorul de cat e? cel mai probabil a crapat o dioda....daca te apuci sa il desfaci, fii amabil si pune si niste poze cum arata asta desfacut, sa imi dau si eu seama cum sa umblu smile.gif


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Feb 2008, 11:52
Post #476


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Siconi @ 1 Feb 2008, 23:27)
Dar ii poti face daca vrei si insisti pe tema asta. Nu e mare deranj. Mai sus a spus cineva cum a legat un bec de control si cum a iesit.

Si totusi, la ce foloseste? Daca iti stii "toanele" ceasului de la bord si mai verifici uneori tensiunea de incarcare, ajunge.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 4 Feb 2008, 11:53
Post #477


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Am si eu o problema legata de incarcarea bateriei/alternator. Din toamna anului 2007 am montat pe alternatorul normal de dacie de 50 Ah o fulie mai mica de Oltcit. Am potrivit pana la urma fulia de oltcit pe alternatorul de dacie (i-am facut pana aceea in centru), am cumparat o curea de alternator de Nova de 1200 lungime. Acum se observa o diferenta sensibila mai ales la ralanti nu mai face pe nebuna. Mi-a imprumutat un prieten un detector radar care avea voltmetru digital si se conecta la bricheta de la masina. Imi indica la ralanti 13.9 sau 14.1 iar in mers la 2000 de ture imi arata 14.6 uneori chiar 14.7. Problema este ca in jurul bornelor de la baterie, pe fierul acela ce tine bateria sa nu vina in fata, mi-a aparut o depunere verde de culoarea mucegaiului. Bateria este de 74 Ah. M-am uitat la baterie in jurul capacelelor acelea unde completezi apa distilata cu o seringa, iar acolo nu a dat pe afara, este curat. De la ce apare depunerea aia verde si ce vrea sa fie? Se strica ceva? De unde vine depunerea aia? Ce se intampla?

This post has been edited by ionutctn: 4 Feb 2008, 11:55


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 4 Feb 2008, 12:08
Post #478


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ia matale doua bucati din pisla (chiar fetru de palarie) de 3x4 cm, fa-le cite o gaura de 15 mm, curata bine bornele bateriei, pune acele pisle, monteaza bornele de cablu, stringe, apoi pune pe pisle niste ulei.
Apar de la "aburii" de acid care ies pe linga borne.

Eu am asa de 4 ani si nu-s probleme. Fara folclor cu vaselina, miere si alte produse apicole si nonapicole.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 4 Feb 2008, 12:53
Post #479


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Cred ca este inceput de sulfatare!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 4 Feb 2008, 20:59
Post #480


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@cristiranca: nu am incercat niciodata, dar daca:
1. restul elementelor sutn in stare buna si
2. acumulatorul descarcat complet nu se comporta ca un scurt-circuit (ci are o rezistenta interna care nu-i neglijabila)
3. poti sa rotesti alternatorul suficient de energic (de exemplu prin mult hulita tractare)

ar trebui ca raspunsul la intrebarea ta (oarecum mirata) sa fie: da, poti sa pornesi o masina numia pe baza magnetismului remanent.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
79 Pages « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2024 - 09:05
Forum Renault