"Racire Ulei"
![]() ![]() ![]() |
"Racire Ulei"
nik |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova R 523
1997 No one needs you to be smart, I need you to be smarter. altFEL
|
|||
sobolan |
![]() ![]()
Post
#92
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(AAlpine1 @ 22 Feb 2007, 09:02) mai bine de 150 de euro iti pui aprindere electronica cu senzor pe volanta de renault originala nu ce se chinuie astia de vreo cateva zeci de pagini sa faca ...... dar mai bine nu postez pe acolo ca o sa zica ca am ceva cu ei........vor sa reinventeze roata.... ![]() ![]() asta asa e...am citit si eu o data topicul ala cap-coada.....am ramas ![]() ![]() ![]() sunt altele de facut la motoru de dacie(cum ai zis si tu o aprindere cu senzor pe volanta de ex.) inainte de a monta racire pe ulei.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#93
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
hai ca azi mi-am luat un radiator de ulei din aluminiu de olsitar.....e micut ...are cam 20/30 cm.....luni trec pe la prietenii mei de la remat sa caut flansa aia de sub filtru de ulei de olsitar.....o modific(dar nu stiu exact cum)....
mai alpine mai da ceva afara din casa.....hai ca s-a 'golit' topicu...... ![]() This post has been edited by sobolan: 24 Feb 2007, 20:31 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#94
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Un avantaj al electroventilatorului este ca protejeaza pompa de apa care poate fi stricata de forta portanta exercitata de elice (la turatii mari) care se aplica in lungul axului pompei. Dar asta pentru motoare care tureaza constant cam pe la 8000-8500rpm, deci modificate serios.
Radiatorul de ulei este folositor si motoarelor nemodificate, daca vreti sa tractati ceva mai greu pe o distanta mai mare. Dar atunci v-ar trebui un radiator si (mai degraba) pentru transmisie. Cele mai multe masini au instructiuni specifice de remorcare (viteza maxima, distanta maxima etc) exact din cauza asta. Adaptorul pentru furtunele de tur si retur se gaseste de cumparat aici (in Australia) cam pentru orice masina. Exista chiar un model care poate fi facut pe strung nu are nevoie de freza, dar furtunele ies pe partea opusa celei care se fixeaza pe blocul motor, perpendicular pe suprafata adaptorului, in loc sa iasa prin lateral ca in poza pusa de cineva mai sus: http://www.holley.com/types/Sandwich%20Sty...%20Adapters.asp aici aveti un catalog de adaptoare. Aici aveti alta lista si cu poze: http://www.holley.com/types/Oil%20Filter%2...%20Adapters.asp Plimbati-ve pe website-ul asta si o sa vedeti si alte produse: http://www.outlawspeed.com.au/carproducts.html Iar aici pentru furtune si uleiuri, sisteme de alimentare, filtre, etc: http://www.holley.com/division/Earls.asp Succes. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#95
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
asta e sistemul de ungere la R5.....a se observa ca pompa de ulei,desi arata ca una de dacia, nu e cu roti dintate.....e vorba de debit
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#96
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Exact asa e si pompa de dacie.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#97
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
pompa aia e cu lobi.....dar arata la fel ca una de dacie la exterior...
|
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#98
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(AAlpine1 @ 26 Feb 2007, 09:49) cine stie cunoaste ![]() ptr.GHEORGHEDRACU : aia de dacie e cu roti dintate si aia din poza e cu lobi ! arata aprox. la fel la exterior....daca te uitai mai bine in poza aia vedeai ca nu e ca aia de dacie... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
La interior m-am uitat. Recunosc, amintirile mele sunt cam cetoase de cind am desfacut ultimul R12, si uitindu-ma prin cartile mele, n-am gasit decit descrierea pompei care intr-adevar e mentionata drept "pompa normala cu angrenaj". Poate cineva sa puna o poza cu angrenajul cu pricina?
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#100
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
a murit topicu asta ? hai veniti cu idei.....de unde s-ar putea gasi flansa aia de sub filtru de ulei ???? ca olsitaru nu are asa ceva
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
citi bani ai de cheltuiala?
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
pt AAlpine1:
"mai bine de 150 de euro iti pui aprindere electronica cu senzor pe volanta de renault originala nu ce se chinuie astia de vreo cateva zeci de pagini sa faca ...... dar mai bine nu postez pe acolo ca o sa zica ca am ceva cu ei........vor sa reinventeze roata.... " Daca citeai mai bine topicul vedeai ca aprinderea este gata si in niciun caz nu costa 150E realizarea ei, chiar este superioara celei de reno, este mai flexibila, multiscanteie, iti alegi curba de avans cum vrei. Urmeaza un ECU custom (reinventez roata), care sa-l pot gestiona cum vreau eu, (nu dau 100 200E de fiecare data pt chip-tuning), poate chiar o sa-l scot la vanzare dupa. This post has been edited by mihai1677: 4 Mar 2007, 22:04 |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
de ce nu construiti un megasquirt? se gasesc schemele pe net. cu aia gestionezi si benzina, nu numai avansul.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#104
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(mihai1677 @ 4 Mar 2007, 22:03) pt AAlpine1: "mai bine de 150 de euro iti pui aprindere electronica cu senzor pe volanta de renault originala nu ce se chinuie astia de vreo cateva zeci de pagini sa faca ...... dar mai bine nu postez pe acolo ca o sa zica ca am ceva cu ei........vor sa reinventeze roata.... " Daca citeai mai bine topicul vedeai ca aprinderea este gata si in niciun caz nu costa 150E realizarea ei, chiar este superioara celei de reno, este mai flexibila, multiscanteie, iti alegi curba de avans cum vrei. Urmeaza un ECU custom (reinventez roata), care sa-l pot gestiona cum vreau eu, (nu dau 100 200E de fiecare data pt chip-tuning), poate chiar o sa-l scot la vanzare dupa. spor la vanzare........... |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#105
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu astept;) inventiile romanesti:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#106
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Sau r5 r9 r11 r18 r19 fuego expres r21 sigur mai sunt si altele
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#108
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e chiar buna treaba cu racirea uleiului:)dar astept ceva poze sa adaptez si eu;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#109
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
tot nu gasesc flansa aia de sub filtru....cre ca ma apuc s-o confectionez la munca....din aluminiu....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#110
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
crezi ca alea se gasesc pe orice drum si la orice sh ?
|
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#111
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
daca cauti la batranii care alergau in coasta vei gasi;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#112
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#113
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
LA CIMintir;) poate:) de fiare vechi:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ovidiud |
![]()
Post
#114
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 9 March 07 ![]() |
Intervin si eu cu o problema :
1310 a mea are 4 viteze - la 5000 RPM , si pe autostrada la 120 la ora , cam dupa jumatate de ora imi fierbe uleiul . Pe langa elicea mecanica de pe pompa de apa ( care deseori imi explodeaza efectiv - am fulie de solentza - diametru mic - ) am ingramadit in spatiul ramas o suflanta electrica actionabila de la un buton de la bord ( suflanta obisnuita cu carcasa taiata si adaptata ) . Situatia s-a imbunatatit putin findca fluxul de aer care trece prin zona fierbinte a radiatorului ( stanga ) si motor in general a crescut , dar tot nu e de ajuns . Cu un simering de la capac distributie mai vechi , la viteze mari efectiv incepea sa scuipe uleiul afara din baie datorita fluiditatii foarte mari a uleiului fiert. Am montat simering nou , si daca mai pierd ulei pe acolo voi mai ingramadi inca un simering alaturi ( au loc 2 in capac ) De caurand insa am montat GPL si , se pare ca la functionarea pe gaz , desi temperatura apei ramane la 80 C , cea a uleiului creste substantial . In cazul in care alerg si pe autostrada , ajung efectiv sa-l fierb ( uleiul ) . Iata deci ca un radiator de ulei se impune ca necesar . Mi se par interesante solutiile : - Baia de ulei "garnisita" cu aripiare de racire ca la skoda 120 ( ca striatiile de pe cuita de viteze ) - Un racitor pe baza de apa intre bloc si filtru - apa sta la 80C deci si uleiul va tinde sa stea la 80 ceea ce e perfect . Mai mmult , corect montat in circuitul de apa , "racitorul" va incalzi uleiul pana la 80 si-l va raci dupa 80 C - mi se pare just OK ideea - Simpla si frumoasa ideea cu aripioarele montate pe corpul filtrului , La mine ar veni exact in curentul de aer al suflantei electrice . Deci iata ca putem gandi constructiv si rezolva pproblema uleiului la combustia pe GPL, sau la turatii foarte mari ( De altfel la atelierele de schimbat uleiul te intreaba daca sunt meseriasi , daca esti pe GPL si-ti aleg un ulei mai "cald" - 20W50 de exemplu ) This post has been edited by ovidiud: 9 Mar 2007, 11:58 |
--------------------
Dacia
Dacia 1310
1983
- 04GLwxj
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#115
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
stai asa:) cum iti dai seama de temp uleiului?ai termometru cumva?e curata baia la interior si la exterior;)?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ovidiud |
![]()
Post
#116
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 9 March 07 ![]() |
Deci presiunea la relanti , de la 2 bar cat sta de obicei la cald , scade mult spre 1 bar , si chiar ajunge ca in reprize sa fileze slab becurile rosii de sonda de ulei-presiune .
Cu alte cuvinte scade presiunea catastrofal . La dacie se poate monta o sonda de temperatura pentru ulei, cu acelasi ceas ca la apa in locul busonuluii de golire a baii de ulei. Nu am montat asa ceva caci nu doresc sa am un OZN in final desi e tentanta ideea. |
--------------------
Dacia
Dacia 1310
1983
- 04GLwxj
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#117
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
dar cat de uzat este motoru?si ce ulei folosesti?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ovidiud |
![]()
Post
#118
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 9 March 07 ![]() |
Motorul are 30 000 Km . Compresia masurata e OK deci deduc ca uzura per ansamblu e mica. Asa cum spuneam presiunea sta la 2 BAR permanent la relanty in conditii de exploatare normale ( sosea , 90Km/ora 3-4 ore de rulaj , e.t.c. )
Cand alerg pe A2 , pana la Km 50 ajunge sa palpaie becurile de ulei la relanty si presiunea scade - probabil la 0,6 bar uleiul efectiv e supraincalzit . Uleiul este cel romanesc , normal 20W40 . Pentru urmatorul schimb am pregatit un TEXACO 20W50 , e primul schimb dupa ce am instalat GPL . |
--------------------
Dacia
Dacia 1310
1983
- 04GLwxj
|
|
ovidiud |
![]()
Post
#119
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 9 March 07 ![]() |
Mi-ai dat o idee cu baia . O sa incerc sa o spal la exterior caci este intradevar foarte murdara de la pierderile pe care le-am avut pe la simeringul de la distributie .
|
--------------------
Dacia
Dacia 1310
1983
- 04GLwxj
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
omule tu ai o problema. Am mers toata autostrada constanta la 5000 rpm in a 5 a, si temperatura scazuse mai mult decat trebuie.
Sa nu ai radiator infundat, termostat blocat. Nu e normal sa nu ai presiune le ulei cand e cald motorul. Baga un ulei strain semisintetic macar, daca nu sintetic, si o sa ai presiune si cand e cald, conditia fiind ca motorul sa fie ok. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 12:19 |