DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> "Racire Ulei"

nik
post 22 Feb 2007, 16:23
Post #91


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




Am vorbit cu cei7pitici si a zis ca trebuie modificat doar delcoul si ca ar merge bine dupa. O sa vorbesc cu el sa vad ce modificari mai implica.


--------------------
Dacia Nova R 523 1997
No one needs you to be smart, I need you to be smarter. altFEL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 22 Feb 2007, 17:08
Post #92


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(AAlpine1 @ 22 Feb 2007, 09:02)
mai bine de 150 de euro iti pui aprindere electronica cu senzor pe volanta de renault originala nu ce se chinuie astia de vreo cateva zeci de pagini sa faca ...... dar mai bine nu postez pe acolo ca o sa zica ca am ceva cu ei........vor sa reinventeze roata.... radmasa.gif  radmasa.gif
*



asta asa e...am citit si eu o data topicul ala cap-coada.....am ramas blink.gif wacko.gif 052.gif .....
sunt altele de facut la motoru de dacie(cum ai zis si tu o aprindere cu senzor pe volanta de ex.) inainte de a monta racire pe ulei....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 24 Feb 2007, 19:33
Post #93


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




hai ca azi mi-am luat un radiator de ulei din aluminiu de olsitar.....e micut ...are cam 20/30 cm.....luni trec pe la prietenii mei de la remat sa caut flansa aia de sub filtru de ulei de olsitar.....o modific(dar nu stiu exact cum)....
mai alpine mai da ceva afara din casa.....hai ca s-a 'golit' topicu...... tongue.gif

This post has been edited by sobolan: 24 Feb 2007, 20:31


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 25 Feb 2007, 17:57
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Un avantaj al electroventilatorului este ca protejeaza pompa de apa care poate fi stricata de forta portanta exercitata de elice (la turatii mari) care se aplica in lungul axului pompei. Dar asta pentru motoare care tureaza constant cam pe la 8000-8500rpm, deci modificate serios.

Radiatorul de ulei este folositor si motoarelor nemodificate, daca vreti sa tractati ceva mai greu pe o distanta mai mare. Dar atunci v-ar trebui un radiator si (mai degraba) pentru transmisie. Cele mai multe masini au instructiuni specifice de remorcare (viteza maxima, distanta maxima etc) exact din cauza asta. Adaptorul pentru furtunele de tur si retur se gaseste de cumparat aici (in Australia) cam pentru orice masina. Exista chiar un model care poate fi facut pe strung nu are nevoie de freza, dar furtunele ies pe partea opusa celei care se fixeaza pe blocul motor, perpendicular pe suprafata adaptorului, in loc sa iasa prin lateral ca in poza pusa de cineva mai sus:

http://www.holley.com/types/Sandwich%20Sty...%20Adapters.asp

aici aveti un catalog de adaptoare. Aici aveti alta lista si cu poze:

http://www.holley.com/types/Oil%20Filter%2...%20Adapters.asp

Plimbati-ve pe website-ul asta si o sa vedeti si alte produse:

http://www.outlawspeed.com.au/carproducts.html

Iar aici pentru furtune si uleiuri, sisteme de alimentare, filtre, etc:

http://www.holley.com/division/Earls.asp

Succes.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 25 Feb 2007, 19:22
Post #95


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




asta e sistemul de ungere la R5.....a se observa ca pompa de ulei,desi arata ca una de dacia, nu e cu roti dintate.....e vorba de debit wink.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 26 Feb 2007, 04:57
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Exact asa e si pompa de dacie.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 26 Feb 2007, 09:49
Post #97


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




pompa aia e cu lobi.....dar arata la fel ca una de dacie la exterior...


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 26 Feb 2007, 16:53
Post #98


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(AAlpine1 @ 26 Feb 2007, 09:49)
pompa aia e cu lobi.....dar arata la fel ca una de dacie la exterior...
*



cine stie cunoaste wink.gif .....
ptr.GHEORGHEDRACU : aia de dacie e cu roti dintate si aia din poza e cu lobi ! arata aprox. la fel la exterior....daca te uitai mai bine in poza aia vedeai ca nu e ca aia de dacie...


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 27 Feb 2007, 03:26
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




La interior m-am uitat. Recunosc, amintirile mele sunt cam cetoase de cind am desfacut ultimul R12, si uitindu-ma prin cartile mele, n-am gasit decit descrierea pompei care intr-adevar e mentionata drept "pompa normala cu angrenaj". Poate cineva sa puna o poza cu angrenajul cu pricina?


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 2 Mar 2007, 21:14
Post #100


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




a murit topicu asta ? hai veniti cu idei.....de unde s-ar putea gasi flansa aia de sub filtru de ulei ???? ca olsitaru nu are asa ceva biggrin.gif ...numai la r5 ? se poate face dar e cam complexa problema....mai bine facuta gata.......


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 4 Mar 2007, 06:16
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




citi bani ai de cheltuiala?


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 4 Mar 2007, 22:03
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




pt AAlpine1:
"mai bine de 150 de euro iti pui aprindere electronica cu senzor pe volanta de renault originala nu ce se chinuie astia de vreo cateva zeci de pagini sa faca ...... dar mai bine nu postez pe acolo ca o sa zica ca am ceva cu ei........vor sa reinventeze roata.... "
Daca citeai mai bine topicul vedeai ca aprinderea este gata si in niciun caz nu costa 150E realizarea ei, chiar este superioara celei de reno, este mai flexibila, multiscanteie, iti alegi curba de avans cum vrei.
Urmeaza un ECU custom (reinventez roata), care sa-l pot gestiona cum vreau eu, (nu dau 100 200E de fiecare data pt chip-tuning), poate chiar o sa-l scot la vanzare dupa.

This post has been edited by mihai1677: 4 Mar 2007, 22:04


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 5 Mar 2007, 10:54
Post #103


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




de ce nu construiti un megasquirt? se gasesc schemele pe net. cu aia gestionezi si benzina, nu numai avansul.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 5 Mar 2007, 14:24
Post #104


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(mihai1677 @ 4 Mar 2007, 22:03)
pt AAlpine1:
"mai bine de 150 de euro iti pui aprindere electronica cu senzor pe volanta de renault originala nu ce se chinuie astia de vreo cateva zeci de pagini sa faca ...... dar mai bine nu postez pe acolo ca o sa zica ca am ceva cu ei........vor sa reinventeze roata....  "
Daca citeai mai bine topicul vedeai ca aprinderea este gata si in niciun caz nu costa 150E realizarea ei, chiar este superioara celei de reno, este mai flexibila, multiscanteie, iti alegi curba de avans cum vrei.
Urmeaza un ECU custom (reinventez roata), care sa-l pot gestiona cum vreau eu, (nu dau 100 200E de fiecare data pt chip-tuning), poate chiar o sa-l scot la vanzare dupa.
*



spor la vanzare...........


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 5 Mar 2007, 14:51
Post #105


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu astept;) inventiile romanesti:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 5 Mar 2007, 16:09
Post #106


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(ydaniel @ 5 Mar 2007, 14:51)
eu astept;) inventiile romanesti:)
*



radmasa.gif ....mai bine nu ! mai bine sistemu de pe r5 sau r18 si gata......


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 5 Mar 2007, 16:25
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Sau r5 r9 r11 r18 r19 fuego expres r21 sigur mai sunt si altele


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 6 Mar 2007, 18:54
Post #108


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




e chiar buna treaba cu racirea uleiului:)dar astept ceva poze sa adaptez si eu;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 7 Mar 2007, 20:26
Post #109


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




tot nu gasesc flansa aia de sub filtru....cre ca ma apuc s-o confectionez la munca....din aluminiu....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 8 Mar 2007, 16:52
Post #110


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




crezi ca alea se gasesc pe orice drum si la orice sh ?


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 8 Mar 2007, 19:56
Post #111


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca cauti la batranii care alergau in coasta vei gasi;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 8 Mar 2007, 20:45
Post #112


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(ydaniel @ 8 Mar 2007, 19:56)
cauti la batranii care alergau in coasta vei gasi;)
*



nu prea am timp de cautat batrani.... radmasa.gif

This post has been edited by sobolan: 8 Mar 2007, 20:46


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 8 Mar 2007, 20:52
Post #113


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




LA CIMintir;) poate:) de fiare vechi:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiud
post 9 Mar 2007, 11:58
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 9 March 07




Intervin si eu cu o problema :
1310 a mea are 4 viteze - la 5000 RPM , si pe autostrada la 120 la ora , cam dupa jumatate de ora imi fierbe uleiul .

Pe langa elicea mecanica de pe pompa de apa ( care deseori imi explodeaza efectiv - am fulie de solentza - diametru mic - ) am ingramadit in spatiul ramas o suflanta electrica actionabila de la un buton de la bord ( suflanta obisnuita cu carcasa taiata si adaptata ) . Situatia s-a imbunatatit putin findca fluxul de aer care trece prin zona fierbinte a radiatorului ( stanga ) si motor in general a crescut , dar tot nu e de ajuns . Cu un simering de la capac distributie mai vechi , la viteze mari efectiv incepea sa scuipe uleiul afara din baie datorita fluiditatii foarte mari a uleiului fiert. Am montat simering nou , si daca mai pierd ulei pe acolo voi mai ingramadi inca un simering alaturi ( au loc 2 in capac )

De caurand insa am montat GPL si , se pare ca la functionarea pe gaz , desi temperatura apei ramane la 80 C , cea a uleiului creste substantial . In cazul in care alerg si pe autostrada , ajung efectiv sa-l fierb ( uleiul ) . Iata deci ca un radiator de ulei se impune ca necesar .

Mi se par interesante solutiile :
- Baia de ulei "garnisita" cu aripiare de racire ca la skoda 120 ( ca striatiile de pe cuita de viteze )
- Un racitor pe baza de apa intre bloc si filtru - apa sta la 80C deci si uleiul va tinde sa stea la 80 ceea ce e perfect . Mai mmult , corect montat in circuitul de apa , "racitorul" va incalzi uleiul pana la 80 si-l va raci dupa 80 C - mi se pare just OK ideea
- Simpla si frumoasa ideea cu aripioarele montate pe corpul filtrului , La mine ar veni exact in curentul de aer al suflantei electrice .


Deci iata ca putem gandi constructiv si rezolva pproblema uleiului la combustia pe GPL, sau la turatii foarte mari ( De altfel la atelierele de schimbat uleiul te intreaba daca sunt meseriasi , daca esti pe GPL si-ti aleg un ulei mai "cald" - 20W50 de exemplu )

This post has been edited by ovidiud: 9 Mar 2007, 11:58


--------------------
Dacia Dacia 1310 1983 - 04GLwxj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 9 Mar 2007, 13:46
Post #115


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




stai asa:) cum iti dai seama de temp uleiului?ai termometru cumva?e curata baia la interior si la exterior;)?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiud
post 9 Mar 2007, 13:59
Post #116


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 9 March 07




Deci presiunea la relanti , de la 2 bar cat sta de obicei la cald , scade mult spre 1 bar , si chiar ajunge ca in reprize sa fileze slab becurile rosii de sonda de ulei-presiune .
Cu alte cuvinte scade presiunea catastrofal .

La dacie se poate monta o sonda de temperatura pentru ulei, cu acelasi ceas ca la apa in locul busonuluii de golire a baii de ulei. Nu am montat asa ceva caci nu doresc sa am un OZN in final desi e tentanta ideea.



--------------------
Dacia Dacia 1310 1983 - 04GLwxj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 9 Mar 2007, 14:14
Post #117


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




dar cat de uzat este motoru?si ce ulei folosesti?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiud
post 9 Mar 2007, 14:30
Post #118


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 9 March 07




Motorul are 30 000 Km . Compresia masurata e OK deci deduc ca uzura per ansamblu e mica. Asa cum spuneam presiunea sta la 2 BAR permanent la relanty in conditii de exploatare normale ( sosea , 90Km/ora 3-4 ore de rulaj , e.t.c. )
Cand alerg pe A2 , pana la Km 50 ajunge sa palpaie becurile de ulei la relanty si presiunea scade - probabil la 0,6 bar uleiul efectiv e supraincalzit .
Uleiul este cel romanesc , normal 20W40 .
Pentru urmatorul schimb am pregatit un TEXACO 20W50 , e primul schimb dupa ce am instalat GPL .



--------------------
Dacia Dacia 1310 1983 - 04GLwxj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiud
post 9 Mar 2007, 14:31
Post #119


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 9 March 07




Mi-ai dat o idee cu baia . O sa incerc sa o spal la exterior caci este intradevar foarte murdara de la pierderile pe care le-am avut pe la simeringul de la distributie .


--------------------
Dacia Dacia 1310 1983 - 04GLwxj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 9 Mar 2007, 15:21
Post #120


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




omule tu ai o problema. Am mers toata autostrada constanta la 5000 rpm in a 5 a, si temperatura scazuse mai mult decat trebuie.

Sa nu ai radiator infundat, termostat blocat. Nu e normal sa nu ai presiune le ulei cand e cald motorul. Baga un ulei strain semisintetic macar, daca nu sintetic, si o sa ai presiune si cand e cald, conditia fiind ca motorul sa fie ok.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 12:19
Forum Renault