Am montat o instalatie de GPL pe masina (Berlina).
![]() ![]() ![]() |
Am montat o instalatie de GPL pe masina (Berlina).
Malko |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 14 December 03 From: Constanta ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Malko, s-o stapinesti sanatos! Mare atentie la ulei, ori pui unul special pentru functionare cu GPL ori pui un ulei scump pe care-l schimbi pe la 5000 km.! Chiar daca uleiul vechi ramine curat dupa parcurgerea citorva mii de km., proprietatile chimice ale acestuia sunt foarte proaste si nu mai face ceea ce ar trebui el sa faca.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
- B 999 NAM
2011 Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Moshule de unde ai scoso' si p'asta ?
Ce are coada vacii cu stampila primariei ? Spune-ne si noua care este explicatia logica a acestei afirmatii ca noi nu am gasit-o. :shock: :roll: ![]() |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
BBC |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Am pe D 1300 instalatie GPL de 3 ani (30.000 km). Pana anul trecut nu am avut nici o problema. Anul trecut mi s-au spart 2 pistoane. Saptamana trecuta inca unul. Singura explicatie pe care am gasit-o a fost functionarea cu gaz. Anul acesta mi-am schombat toate pistoanele (mi-am montat pistoane cu peretele mai gros). Motorul avea aproximativ 50.000 km cand am montat instalatia, acum am 79.800.
|
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
Marty |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
RALLYMAN, cu cine vorbesti ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
- B 999 NAM
2011 Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Chelul si-a pus mana in cap !
Cu tine moshule,cu tine. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
dragOn |
![]()
Post
#7
|
![]() Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza) Group: Members Posts: 692 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
aloo! poate vrei să și sari la gâtul omului!
![]() ![]() ![]() |
--------------------
VOLKSWAGEN
PASSAT
- B xx UEX
TDi 131CP/2002 Never drive faster then your angel can fly !!!
|
|
Marty |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
RALLYMAN, "moshule",
1 la mina: nu ne-am tinut de aceeasi caramida la cutremur; 2 la mina: oare de ce crezi ca uleiul uzat, scos din masinile care folosesc GPL, arata de parca este scos acuma din bidon ? Prin comparatie, uleiul scos dintr-un motor care functioneaza cu benzina, este mult mai imbicsit, ca sa nu mai discutam de motoarele Diesel. Apropos, ca tot veni vorba, de ce se folosesc lubrifianti diferiti pentru Diesel si benzina ???? Inca ceva, vezi ca Haynes are niste manuale excelente, poate pui mina pe unul si citesti ce scrie acolo la arderile diversilor combustibili si la lubrifierea respectivelor motoare...."moshule" |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
- B 999 NAM
2011 Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Nu ai de ce sa te superi.Din pacate scrisul nu poate exprima starile sufletesti (dar astea da
![]() ![]() ![]() Nu am de gand sa sar la gatul omului (nu eu am folosit ![]() "Discutiile" pe acest forum trebuie sa se desfasoare intr-o atmosfera destinsa si nu stiu de ce "luati foc" asa repede deoarece eu am pus o simpla intrebare. Dupa parerea mea daca arderea GPL-ului mentine uleiul curat mai mult timp nu are decat sa ne bucure (nu produce funingine) iar singurul inconvenient la gaz ar fi ca nu ofera o oarecare lubrefiere a capului pistonului si a cilindrului in partea superioara.Manualele acelea nu le-am citit cu toate ca mi-ar placea si nici nu am pregatire in domeniu mecanicii auto ci este numai un hoby si ma bazez pe logica si pe maruntele mele cunostinte de fizica,chimie,etc. Deci, no offence please ! ![]() ![]() |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
Marty |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
No offence taken, dar, totusi, nu mi-ai raspuns la intrebarea aia cu tipurile diferite de ulei in cazul motoarelor Diesel/Otto......
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
- B 999 NAM
2011 Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Daca vei citi postul meu de mai sus o sa vezi ca nu am citit vesitele tale manuale (daca poti sa le trimiti prin mail iti multumesc anticipat!).
Diferenta intre uleiurile de benzina si diesel ,dupa parerea mea ar fi la regimul de turatie pe care il suporta,de temperatura de ardere suportata si la gradul de aditivare [asta ca sa nu pomenesc de uleiuri minerale (ordinare,multigrade),semisintetice si sintetice,SAE,DIN si alte chestii]. Daca nu te deranjeaza as vrea sa te cunosc si sant sigur ca am ceva de invatat de la tine in domeniul ungerii la motoarele cu ardere interna. |
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
Marty |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
On topic:
Uleiurile mai au in compozitie si detergenti, eventual si niste solventi usori. spre exemplu, uleiurile de avion (motoare cu piston) nu pot fi folosite pe masina desi sunt fabricate dupa o tehnologie si niste standarde extrem de stricte. Ideea e ca ceea ce rezulta in urma arderii, difera de la un combustibil la altul, asta e ideea pe care o sustin Off-topic: 1) "Manualele mele" nu exista, nu de alta da' nu vreau sa ma injure lumea pentru ca ii obliga cine stie ce cretin de porfesor sa-nvete dupa ele. Inca ceva, daca ai chef sa scanezi citeva mii de pagini, esti invitatul meu. Poti sa ti le trimiti singur pe mail dupa aceea 2) Ma deranjeaza caterinca ieftina si pseudo-luatul peste picior, nu ma deranjeaza faptul ca vrei sa ma cunosti |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
- B 999 NAM
2011 Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Eu am instalatie de gaz de aproape 1 an. Este adevarat ca mashina e mult mai puturoasa pe gaz , dar nu cconteaza. Pe timp de iarna, ar trebui sa-ti porneasca pe gaz fara probleme , dar, numai ca nu se tureaza din prima , ci trebuie sa astepti pana cand se incalzeste motorul (mentionez ca tin mashina afara shi nu am garaj) . Ar trebui sa-ti pui un aditiv care sa-ti protejeze un pic supapele , pt ca vor obosi un pic mai repede (cel care mi-a montat instalatia , mi-a spus ca obosesc cu circa 20.000 km mai repede decat daca as folosi benzina) . In rest , pot sa spun ca dupa aproximativ 40.000 km , nu am avut nici o problema majora.
![]() ![]() Referitor la ulei , vreau sa spun ca eu nu am observat nici o deosebire majora : nu se arde mai repede, nu isi schimba culoarea shi lista ar putea continua. :roll: Aprinderea trebuie sa-ti fie foarte buna (daca ai aprindere buna , atunci shi mashina se va intepa mai tare) ; eu unl folosesc numai bujii shi platine Bosh. Ai putea sa iti mai pui optinal shi aprindere electronica (mi-am pus shi se vede o schimbare) . ![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
- IS 04/84 DLA
1998 / 1991
|
|
MarcosBXCS |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti, Romania ![]() |
Apropo de firmele cu prostii, ar fi interesant sa spuneti si voi de unde v-ati luat tepe.
Eu am luat de la Butan Gaz, cel de langa Mc D dristor, un plin m-a tinut 150 km ... In rest acu pun de la Lukoil de la Aurel Vlaicu si pare ok, consum de 7.9 % la ultimul plin in oras ... Revenind la topicul initial ![]() ![]() |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Sa nu-mi ziceti ca si GPL-ul e dijmuit precum benzina .......
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
- B 999 NAM
2011 Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Slider |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Eu am auzit ca GPL-ul ar fi totusi de 2 feluri - de iarna si de vara....cel de iarna ar avea un continut mai mare de propan. Acu' ce fel de GPL se gaseste pe la noi...
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Raziel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 8 February 04 From: Bucuresti ![]() |
aoleu.. nu'mia duceti aminte de butanu de la dristor...
![]() ![]() iar pt performante optime... ar trebui sa ai si gaz bun bagat.. si instalatia reglata corespunzator... la un moment dat am avut dereglat nu stiu ce.. si nu mai baga cat trebuie gaz in carburator... la mers normal nu se simtea nimik.. dar cand saream de 3000 de ture dadea in nas... |
-------------------- *** Angels Fall First ***
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Malko,
Salut , sunt si eu incepator cu instalatia GPL. Ieri am curatat de "muci " furtunasele din teul de la carburator si am schimbat filtru de aer care a intrat cam fortat .De atunci nu mai merge cand comut pe gaz decat daca trag putin socul sa am turatie de 900/min . Mentionez ca pe benzina merge fara socul tras dar parca nu trage masina cum ar trebui . Vroiam sa maduc la cei care au montat instalatia dar am constatat ca e posibil sa nu fie defecta . Am o D1300 din 80' si nu am alte probleme decat ca am relantiul variabil cand 800 , 720 ,650 etc . Inainte de a face operatia de curatare de mai sus mergea fara probleme chiar daca avea "muci" exceptand relatiul . Multumesc pentru cei care ma ajuta cu o idee sau sa-mi spuna ce ar putea sa aiba. Nu stiu daca am pus intrebarea unde trebuie dar sper sa aflu . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
vad |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
as vrea sa imi spuneti si mie cateva marci e ulei speciale pentru motoarele ce functioneaza cu gpl ca eu am cautata si cautata (poate nu exact unde trebuia) si nu am gasit si daca stie Marty ce propoietati au uleiurile astea in plus fata de unul calsic de 30 - 40000 litru! multumesc!
|
--------------------
logan
laureate 1.6
- bz xx vad iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#20
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
salut 8) gpl-listilor, nu am gaz pe jughiu meu dar imi voi baga mV a recomadn gazu de la Omv si Petrom... sunt fffffffffff bune !!!!!! 8) 8) 8)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
paul_damian |
![]()
Post
#21
|
||
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Marty draga, si eu vreau sa te cunosc. Nu de alta, da' _zau_ ca vreau sa vad ochelarii aia din avatarul tau!!! :lollol: Pe de alta parte, ma bate si pe mine gandul la o instalatie GPL (de fapt de un vis), dar problema asta cu uleiul zau ca nu mi-am pus-o. Te-as intreba ceva de genul "vorbesti serios?", dar nu are rost, fiindca stiu ca asa e, asa ca o sa ma apuc sa studiez problema. La ora actuala bag ulei... bunicel si-l tin... multisor; daca va trebui sa bag ulei scump si sa-l schimb des... n-am prea facut nici un ghisheft per ansamblu... |
||
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021
|
|||
GoGu |
![]()
Post
#22
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Singurul ulei "special" pt GPL pe care l-am vazut e un sortiment de PristaOil (scria pe bidon ca e pt. masinile pe gaz). Am retinut pt. ca mi s-a parut ciudat (nu stiam ca trebe precautii cu uleiul pe GPL).
|
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
In legatura cu uleiul nu este neaparat nevoie sa bagati ulei scump . Trebuie pentru binele motorului sa-l schimbati mai des 3-5 mii km maxim .Eu am luat 2 bidoane de 5L de ulei la 250.000 din CORA cand era promotie si-l schimb la 3-4 mii km .Pana acum pare totul ok. Chestia asta cu uleiuri scumpe pentru GPL e cam ingrosata . Am auzit pe cineva ca dupa 30.000 km i s-a spart un piston etc . Daca pun ei GPL pe geep-uri si limuzine nu cred ca problema e asa de grava.La dacie cred ca conteaza mult starea mororului inainte de montare si dupa aceea poate cineva sa-si dea o parere mai apropiata de realitate .Sper ca eu sa nu am probleme cat mai mult timp. In legatura cu uleiul ,am vazut la firma la care am pus instalatia ulei si aditiv turcesc nu prea scump special pentru GPL. Ma batea gandul dar cu un schimb mai des plus un aditiv 2+2 sau altul sper ca totul sa fie bine. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
zonkkk |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 2 June 04 ![]() |
Cum e mai bine sa pui gaz, la presiune mare, sau la presiune mica? AM auzit multe idei. Unii spun ca e bine la presiune mai mare, altii ca e mai bine la presiune mai mica.
Eu in TM pot pune cu 12atm sau cu 6-8atm si nu prea stiu de unde sa pun... |
--------------------
Renault
Megane
2005
|
|
Sorin_de_la_IASI |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 20 March 04 From: Iasi ![]() |
Alte recomandari privind instalatia GPL?
|
--------------------
Dacia
Break 1410 life is beatifull when you have a super car
|
|
Ionut_r2100 |
![]() ![]()
Post
#26
|
![]() Slow Mo Group: Members Posts: 87 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
salut io am gpl de un an jumate si vreo 24000 km ( cu gpl-ul) scimb uleiul la 5000km ( ELF 20-50), si e super ok. despre presiune io stiu ca trebe sa fie intre 6 si maxxx 8,5 (mai merge un 9 la Constanta ca nu gasesti mai mic) ca cica dak e mare te fura la litri , cum : am facut plin la presiune 10 ( cand nu stiam) 42l (butoiu are 50) si am mers 300km si ceva(aveam 3 becuri aprinse), apoi am vb si io cu taximetristi si am bagat cu 6.5 tot 42l (aveam 4 becuri ) si am mers 400km .
Ideea este ca te fura cu 7-8 litri si cica se duce si instalatia mai repede. Si faza e ca o pot regla si vanzatorii ( am facut asta cu unu de la petrom la intrarea in CT ca avea pres 10. ![]() ![]() ![]() PS: io bag gaz de la sebastian (nu mai stiu cun se cheama) exact pe colt pe dreapta cum vii de la cosbuc (e super OK) |
--------------------
Opel Corsa
Enjoy 1.3 CDTi Black Saphirre
- B-x8-AIM
2007
|
|
saruman |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
Uleiurile sunt diferite la benzinare fata de dieseluri nu datorita combustibilului folosit (desi determinismul...) ci datorita constructiei motoarelor. Asa ca folositi linistiti uleiurile clasice, avand evident in vedere clasificarile API inscrise pe ambalaje. Am avantalul de a fi avut acces la analize ale uleiurilor uzate provenind atat de pe motoare cu benzina cat si de pe motoare cu gaz. Rezultatul final: uleiul folosit pe motoare alimentate cu gaz are, dupa cca 6000 km calitati de ungere mai bune decat cel folosit pe benzinare. Precizez ca motoarele in discutie sunt cele de Dacie (1310), noi, iar uleiurile erau Shell si BP. Dupa 7500, se constata o degradare accentuata a uleiurilor, indiferent de combustibil (trafic realizat 90% in oras). Cred ca de vina este si perioada relativ lunga de timp (cca 10 luni) in care au fost folosite uleiurile. Eu as zice ca un ulei trebuie schimbat la max. 6 luni, chiar daca masina a rulat relativ putin in perioada asta.
|
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
gdm |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Am si eu instalatie GPL. Sunt multumit, mi se pare ca motorul toarce mai bine pe gaz decat pe benzina. Consumul mediu este 10% pe gaz iar pe benzina era de 7,5%.
Am observat cateva probleme: de la 120km/h se simte miros de ars de la motor. Nu stiu ce se arde uleiul sau metalul din motor. Inclin sa cred ca uleiul. Pt ca i-am aplicat de multe ori acest "tratament" masinii iar motorul merge excelent in continuare. Poate ca se arde uleiul pt ca am facut set-motorul si de atunci am parcurs circa 5000km. De la 130 km/h in treapta 5-a apare un tzacanit la motor si pierde din putere. Suna ca si cum ar fi reglat prost avansul, dar nu e de la avans. De fapt tzacanitul apare pe la 4000rot/min indiferent de treapta. Intre 100-110km/h ti-e mai mare dragu sa auzi ce frumos toarce motorul pe gaz, o adevarata simfonie. Daca nu ai inclinatii sportive la condus masini, merita GPL. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
cristidb |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gdm @ 20 Dec 2004, 13:38) De la 130 km/h in treapta 5-a apare un tzacanit la motor si pierde din putere. Suna ca si cum ar fi reglat prost avansul, dar nu e de la avans. De fapt tzacanitul apare pe la 4000rot/min indiferent de treapta. Sunt detonatii (autoaprindere) care o sa iti faca motorul varza. Merita GPL ![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
- .
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
|
|
Ionut_r2100 |
![]()
Post
#30
|
![]() Slow Mo Group: Members Posts: 87 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Opel Corsa
Enjoy 1.3 CDTi Black Saphirre
- B-x8-AIM
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 09:17 |