ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
plopii |
![]()
Post
#2941
|
||
![]() Ionescu Cezar Group: Members Posts: 112 Joined: 19 August 14 From: Plopii Slavitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio (Symbol) 1.4 8v 75 CP
2003 Expression
- TR-05-PSU
|
|||
user123 |
![]()
Post
#2942
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Kilometrajul si GPL pot fi un motiv insa nu suficient La mine sunt de 3 ori mai multi km plus GPL si inca nu mananca...... La cum descrii tu, ar fi bine sa verifici daca nu cumva iti "plange" pe undeva, nu cred sa il arda.....poti sa ai mici pierderi care le descoperi la o inspectie mai amanuntita Referitor la noack volatility, da, ai dreptate.....insa inainte sa se evapore, ai avea si ceva fum albastru dupa tine ....ceea ce nu scrii ca ai, deci motorul respira bine |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
user123 |
![]()
Post
#2943
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Daca vorbim despre uleiuri, sa ma stergem praful si sa ridicam nivelul .....discutiei Iata mai jos un studiu facut de Exxon cu privire la diferentele intre PAO/POE, esteri si baze AN- detalii mai jos Am upload-at si pdf, poate link-ul dispare in timp http://www.oil-club.ru/wp-content/uploads/...s_synesstic.pdf Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
plopii |
![]()
Post
#2944
|
![]() Ionescu Cezar Group: Members Posts: 112 Joined: 19 August 14 From: Plopii Slavitesti ![]() |
Ma bate gândul la următorul schimb, dacă tot pun ulei Amsoil (Signature 0W40) să pun și filtru de ulei Amsoil...
Cineva mi-a recomandat filtrul Amsoil SDF36 pentru motorul de 1.4 8v (K7J)... A folosit cineva ? Ceva păreri ? ![]() |
--------------------
Renault
Clio (Symbol) 1.4 8v 75 CP
2003 Expression
- TR-05-PSU
|
|
user123 |
![]()
Post
#2945
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Filtru Amsoil este bun dpdv calitativ
La logan am incercat eu sa folosesc, exact SDF 36 - dupa cum vezi in pozele de mai jos Asta se intampla acum foarte multi ani Ideea este ca l-am returant, deoarece la motorul meu ( K7M) nu avea loc, era prea lung Lovea in suportul de aluminiu al alternatorului, trebuia sa pilesc mult in el si sa adaptez- am renuntat Daca crezi ca la tine incape poti sa incerci.......insa la mine nu a avut loc si l-am dat inapoi, m-am gandit ca e bine sa stii treaba asta Daca mai ai si alte nelamuriri, scrie ( sau PM) si daca stiu iti raspund Attached thumbnail(s) filtru.jpg ( Size: 190.02k ) Number of downloads: 456 amsoil_filtru.jpg ( Size: 180.59k ) Number of downloads: 467 filtru_2.jpg ( Size: 151.15k ) Number of downloads: 466 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Kojak |
![]()
Post
#2946
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
A sosit momentul schimbului de ulei.
S-a dat afara RLi 5W40 la cca. 14200km si s-a inlocuit cu RL 0W40. Mai jos niste poze "compromitatoare" inclusiv cu fltrul vechi de ulei. This post has been edited by Kojak: 7 Oct 2017, 13:49 Attached thumbnail(s) 20171007_115754_resized.jpg ( Size: 911.93k ) Number of downloads: 422 20171007_120103_resized.jpg ( Size: 627.06k ) Number of downloads: 425 20171007_120425_resized.jpg ( Size: 991.31k ) Number of downloads: 78 20171007_120446_resized.jpg ( Size: 1mb ) Number of downloads: 74 20171007_121547_resized.jpg ( Size: 820.68k ) Number of downloads: 76 20171007_122515_resized.jpg ( Size: 965.29k ) Number of downloads: 77 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
user123 |
![]()
Post
#2947
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Sa-l stapanesti sanatos! Asta da ulei ! Cel putin vascozitatea asta e perfecta pt orice tip de benzinar.... L-ai luat din tara sau l-ai comandat dincolo? |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Kojak |
![]()
Post
#2948
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Merci, merci!
![]() Din tara l-am luat, in urma cu vreo 2 luni. Am profitat ca-l avea din nou pe stoc. |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
user123 |
![]()
Post
#2949
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Eu numai de dincolo....primele dati din tara apoi de dincolo Ies mult mai ieftin, mai ales ca in tigaie pun restul ( de redline) care ramane de la celelalte.... Ultima oara nu mi-a mai ramas asa ca am pus in tigai un PAO veritabil la pret decent si un ester de la motul pt 16v.... Oricum, te-ai aranjat.....nu ai ce sa-i reprosezi |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
plopii |
![]()
Post
#2950
|
![]() Ionescu Cezar Group: Members Posts: 112 Joined: 19 August 14 From: Plopii Slavitesti ![]() |
@user123
Interesant cu luatul de afara...poate detaliezi un pic (magazin online, costuri de transport, etc) Și eu am vreo mie de km. cu Amsoil 0W40...și altă mâncare de pește...uleiul american sună mai gros și abia mai aud motorul...diferență mare față de poșircile europene. Eu am luat de la Boutique Oils și am apreciat că au transport gratuit oriunde în România. |
--------------------
Renault
Clio (Symbol) 1.4 8v 75 CP
2003 Expression
- TR-05-PSU
|
|
user123 |
![]()
Post
#2951
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Salutare Plopii ! Da, uleiul american - amsoil si redline - intradevar suna mai infundat motorul... In materie de protectie, sunt la un alt nivel....as putea scrie dar nu cred ca are rost, mereu apare cate un pacalici care sa zica ca reclama etc etc.... Eu am folosit ff mult Redline.....nu numai la tigaie ( peste 200 000km de RL) dar si la restul utilajelor... De afara l-am luat cu ajutorul rudelor-canada- sau din Austria cand merg acolo....l-am comandat si pe amazon/net uneori; in tigaie pun ce ramane de la celelalte.....la pret ajung mai ieftin uneori cu 50-100lei fata de romania.....uneori ma "ajuta" si rudele |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Kojak |
![]()
Post
#2952
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(plopii @ 9 Oct 2017, 14:18) Și eu am vreo mie de km. cu Amsoil 0W40... E cel la care se recomanda schimbul la 5000mile/8000Km? |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
plopii |
![]()
Post
#2953
|
![]() Ionescu Cezar Group: Members Posts: 112 Joined: 19 August 14 From: Plopii Slavitesti ![]() |
Nu e ăla..este Amsoil Signature 0W40...pe site nu-l au, dar la telefon am rezolvat atunci...îmi spunea că au multe comenzi și nu mai au chef să pună toate sortimentele de Amsoil pe site...suni cel mai bine...
Ăla cu 5000 de mile este la fel de scump cu Redline...eu am dat mai puțin pe Signature 0W40...vreo 60 de lei sticla... Aveau și formula europeană la același preț parcă, dar după fișă mi s-a părut mai bazat ăsta pur-sânge american...detalii aici ![]() |
--------------------
Renault
Clio (Symbol) 1.4 8v 75 CP
2003 Expression
- TR-05-PSU
|
|
Kojak |
![]()
Post
#2954
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Am inteles.
Vad ca intervalul de schimb ptr. conditii severe e dat la 15.000mile si 20.000 ptr. conditii normale. Cu toate astea cred ca un maxim 12-14mii ptr. conditiile de mers de la noi e sucficient ptr. orice ulei. Eu am revenit la RL dupa RLI pe care l-am tinut peste 14.000 in motor. mers preponderent extraurban (cca. 80% sau mai mult) indelungat la turatii mari si f. mari. Deja la rece, dimineata la prima cheie, daca nu lasam putin motorul la ralanti si plecam in primul minut, la accelerari chiar usoare de peste 2000 pana in 2500-3000rpm aveam usoare zgomote metalice, semn ca era timpul sa-l dau afara. Treaba asta a inceput undeva la peste 12.000km parcursi. In rest, se comporta inca f. bine, la cald. Ca si o comparatie, desi e cu totul in alta liga, cu Elf 5w40, zgomotele metalice incepeau de pe la 6000km, cam la acelasi stil de mers. ![]() P.S. Am aceasi sursa de aprovizionare ca si tine. ![]() This post has been edited by Kojak: 14 Oct 2017, 12:21 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
surube |
![]()
Post
#2955
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
Foloseste , Polytron 0w40 , nu o sa mai auzi zgomote metalice , chiar si la 30 mii km , e un ulei Grozav !
![]() |
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
user123 |
![]()
Post
#2956
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Daca tii un ulei 30 000 km iti bati joc si de motor si de bani, indiferent de ulei sau motor Daca cumperi un ulei ca sa-l tii 30 000 km inseamna ca nu-ti permiti masina Nici uleiurile heavy duty nu rezista in parametrii atat; si alea sunt pentru flote, nu pt o pocnitoare de masina de rand Mai bine un ulei mediu schimbat mai devreme....si mai des; Referitor la Pulytronul ala.....ce are asa special? Un 0w40 mediu in cel mai bun caz, facut de un blender...... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#2957
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Am 10.000km de cand masina din semnatura e la mine cu Total Quartz Energy 5w40 si filtru Mahle/Knecht schimbate de mine. As vrea sa fac un nou schimb de ulei inainte de (si probabil doar pentru) sezonul rece, ceva 0W. Aveti o recomandare? Nu ma intereseaza sa fie un nume rasunator, dar sa fie un ulei decent, oricum cred ca la anul in vara inainte de concediu il schimb iarasi cu un 5w40. Sa aiba ACEA A3/B4 si in ultimul timp am cautat uleiuri care au si norma Porsche A40. Multumesc.
This post has been edited by Victorine: 17 Oct 2017, 06:37 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2958
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
In nici un caz noul: Mobil 1 FS 0W40
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2959
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Yacco lube fr; 32l/litru
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Victorine |
![]()
Post
#2960
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Mmmm... singurul gasit la ei pe site la pretul ala este 0W20, ori nu o sa pun W20 in motorul asta, chit ca va fi un ulei pentru sezonul rece. Ma gandeam la 0W30 sau 0W40.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
andreig1982 |
![]()
Post
#2961
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
QUOTE(andreig1982 @ 2 Nov 2015, 17:16) This post has been edited by andreig1982: 17 Oct 2017, 14:15 Attached thumbnail(s) 20151029_093735.jpg ( Size: 834.63k ) Number of downloads: 112 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
user123 |
![]()
Post
#2962
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Ai la yacco 0w40 full PAO -180 lei /4litri parca Ai Liqui Molly 0w40 iarasi full PAO; - Liqui Moly 0w30 A3/B4 , cel fara "plus" - valvoline 0w40, shell 0w40 - catastrol 0w40 si 0w30 dar cele facute in Germany... Daca vrei esteri - Motul 300v , Millers Daca pui w30, iti trebuie unul destul de rezistent....in functie de picior Cu FS de la Mobil 1 umbla vorba ca ar fi hidrocrack.... Dar.... Unii au pus si pana acum posirca mai rau hidrocracata de elf 5w40 sau dacia 5w30 fara probleme .....deci mobilul chiar hidrocrack , macar are o puritate mai buna... Altii zic ca nu este hidrocrack si ca de fapt Mobilul a ieftinit reteta scotand PAO din baza si folosind baze AN care sunt mai ieftine dar aprox la fel de eficiente |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#2963
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Lamurit. Probabil Shel Helix Ultra 0w40. Pret decent, performante decente. Ma intreb ce are in plus Liqui Moly de ajunge dublu la pret... Nu mai stau acum sa compar fisele tehnice. Oricum, cred ca un ulei decent schimbat ceva mai des si adaptat sezonului rece/ cald si nevoilor de utilizare face bine la motor. Eu personal n-as da atatia bani pe RL de ex. Prefer sa-l schimb de 2 ori pe an cu tot cu filtru.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#2964
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Depinde ce doresti si cat esti dispus sa investesti Iar in cazul tau, da, este nevoie sa compari fise tehnice ca sa stii exact pe ce cheltui banii Intr-o parte ai un ulei foarte bun, de gr3+, puritate extrema- shell helix 0w40 - dar care are baza organica ( obtinut din materie organica, indiferent ca e petrol sau gaz) In alta parte ai un alt ulei foarte bun, de gr4 - Liqui Moly 0w40- cu baza sintetica anorganica - PAO-.....de unde si pretul crescut; bineinteles cu ramasite organice In utilajul tau, ambele pot performa foarte bine; sunt etichetate amandoua ca full sintetice insa orginea bazei lor este diferita RL este ulei de nisa, fullsintetic, extrem de "dopat" cu tot soiul de aditivi, esteric de gr 5 ; Orice ulei ai folosi, trebuie sa intelegi ca in timp si in functie de stilul de mers si conditii de mers aditivii si tot ce are prin el se duc, datorita solicitarii mai mari sau mai mici.......si atunci este foarte important cum este obtinuta acea baza, respectiv pt cele cu material organic ( petrol/gaz) cat este de pura O baza impura, obtinuta prin hidrocracare sau alt procedeu este foarte probabil sa cedeze dupa ce aditivii/dispersantii/etc se duc si de aici diverse probleme gen sludge, uzura etc in motor O baza sintetica - anorganica- teoretic rezista mai bine in timp, PAO de exemplu sunt cunoscute pt aderenta pe care o au la metal in timp....esterii la fel, insa sunt higroscopici Deci strategia ta cu schimbatul uleiului mai devreme este buna, cu cat il schimbi mai des cu atat nu risti ca uleiul sa isi piarda din proprietati/aditivi si sa protejeze mai bine |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#2965
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Acum sunt foarte lamurit, relativ la nevoile mele o sa mearga foarte bine Shell 0w40. Schimbat in vara, probabil tot cu Shell dar 5w40. Avand in vedere regimul asta de schimb ulei si filtru odata pe sezon, eu zic ca e in regula si pot selecta un astfel de ulei care sa corespunda si cu bugetul.
Multumesc pentru explicatii si ca ti-ai facut timp sa le scrii. Apreciez! |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#2966
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Nu are sens sa-l schimbi in vara cu shell 5w40- de ce? Gradul 0w asigura cea mai buna protectie la rece.....gradul 5 este inferior gradului 0, mai ales la un ulei de gr3+..... Uzura mare si solicitare ai cu motorul rece.....indiferent ca sunt 30 grade sau -30 grade afara, motorul tot "rece" este considerat; pana isi atinge temperatura optima de functionare - motorul, nu uleiul sau apa- este considerat rece si supus uzurii La rece ai nevoie de fluiditate si pompabilitate.....la cald ai nevoie de fluiditate si rezistenta In plus 5w40 de la shell este unul din cele mai "subtiri" uleiuri - vezi viscozitate la 100 grd, abia are criteriu de w40....e la limita, poti gasi w30 ff apropiate de viscozitatea aia 0w40 de la shell este mai bun si mai stabil la schimbarile de temperatura - vezi VI mult mai mare; deci daca il schimbi, pui tot 0w40.... Ca idee generala si ca sa nu stati cu ochii prin fise.....am mai scris, e bine sa cautati numai uleiuri 0w ( nu conteaza 0w30 0w40) pt ca asta va asigura ca sunt uleiuri cu adevarat full sintetice relativ bine facute Gradul 0w este foarte dificil de hidrocracat si "manarit" si de aceea si calitatea mai buna.....la uleiurile 5w deja poti sa iei plase substantiale, poti avea un hidrocracat ordinar extra si ultra aditivat care mimeaza sau depaseste cel mai bun ulei grupa 4 ( vezi specimene Ravenol) |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#2967
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Băieții,deranjez și eu cu o întrebare p'acilea(știu că e topicul de logan dar...tot rudă e)că văz că e interes cât de cât și interlocutorii deștepți care au habar ce și cum.
La un motor de dacie injecție(în mințile lui,fără depuneri,uzură&shit),ce ulei mai de soi mi-ați recomanda?Până acum am folosit după ce am luat-o Kross 15w40(dat jos cam pe la 3000,curat),iar acum am Mobil Super 1000 tot 15w40 cu care am presiune la cald,la ralanti bună.Mașina va circula preponderent mai mult în sezonul cald,extraurban.Precizez că motorul mai vede ture din când în când și de asemenea că nu mă zgârcesc la bani.Numai mineral,să n-aud de sintetic că nu prea se pupă cu motorul Cleon românesc. Încă ceva:mă tentează să-i bag bisulfura de molibden de la Liqui Molly(prietenul de la magazinul de unde l-aș lua zice că vine direct din Doiciland,nu de pe vapor de la Țân Țân deci n-ar fi tocmai apă de ploaie?)....se merită oare sau mai bine îmi văd de treaba mea? Mulțam fain anticipat! ![]() This post has been edited by Adrian Frigo: 17 Oct 2017, 20:30 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
Victorine |
![]()
Post
#2968
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Pana ii raspundeti lui Adrian Frigo cu problema lui, mai intreb eu scurt:
Iarna 0w30 si vara 0w40? In rest m-am cam edificat. |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#2969
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
@ Victorine :
Depinde - nu e corect sa-ti zic ia-l pe ala, pt ca nu stiu cum mergi tu cu ea si ce asteptari ai; Dar : - atentie daca pui 0w30....sa fie A3, asta inseamna HTHS >3.5 deci si protectie mare; gasesti mai rar astfel de uleiuri - sa nu fie ECO.....ECO e un rahat dpdv al protectiei motorului, protejati catalizatorul si Green Peace insa uzati inutil motorul.....deci grija la normele A5 pt benzina - 0w30 de obicei are TBN mai mic ca un 0w40.....asta poate fi o problema, mai ales cand treceti de 6-7000 km si bagati benzina ieftina.... - nu in ultimul rand, protectie la cald si forja.....desi e mai fluid si are pompabilitate buna, teoretic 0w30 este sub 0w40.... Pe romaneste, ori un 0w30 de "top"......ori un 0w40 mediu Poti face treaba cu 0w30 iarna, mai ales daca nu o forjezi.....insa de preferat sa-l schimbi cat mai aproape de lunile de iarna,sa fie "proaspat" si cu aditivii intregi cand e rece si ai condens in atmosfera etc etc..... @ Frigo Banuiesc ca injectia este indirecta si din cate imi amintesc, ai culbutori clasici mecanici....nu hidraulici Daca este asa, iti trebuie un ulei clasic ( adica nu vechi ) cu mult ZDDP ( zinc, fosfor si multe chestii) cu protectie buna pt asa ceva Unele uleiuri moderne nu-s facute pt asa ceva, nu inseamna ca nu merg pana la un punct; insa pt un motor de generatie veche iti trebuie norme clasice Referitor la vascozitate si mineral : - cea mai buna protectie, indiferent de vreme, o vei avea cu un sintetic.....ordinea protectiei este asa : sintetic, semisintetic, mineral Deci nu vad de ce nu ai pune cel putin un semisintetic in masina... Decat un 15w40, as incerca macar un 10w40.....de la o firma cunoscuta, poti gasi semisintetice foarte bune la vascozitatea aceea gen Shell, Motul, Mobil, Liqui molly si chiar Catastrolul.... Ai putea deasemenea incerca si un 5w....care la rece dar si la forja, va fi superior unui 10 w prin pachetul suplimentar de aditivi si prin baza ceva mai pura Pe vreama cand aveam un oltcit, foloseam in el shell helix 5w40.....asta se intampla cand shellul inca avea benzinarii in romania.....si motorul nu a avut nimic de la treaba asta Daca vrei ulei de nisa si super protectie, atunci Amsoil Premium Protection 10w40 ( ZDDP) special conceput pt motoare clasice cu culbutori mecanici....este full sintetic, ultra aditivat pt motoare mai vechi Inclusiv eu l-am folosit in logan si il folosesc de fiecare data cand vreau sa mai incarc motorul cu ZDDP si alte chestii.....motoarele 8V Logan au tot culbutori mecanici Dezavantajul teoretic al unui semisintetic/sintetic bun este ca va curata ff mult motorul, comparativ cu un mineral....atat de mult incat e posibil sa mai "planga" pe la simeringuri.... Din cauza asta unii interpreteaza gresit ca sinteticul ataca garniturile.....total gresit, practic el indeparteaza mizeria care "etanseaza" simeringul si astfel un simering mai vechi, incepe sa curga.... Referitor la aditivi, indiferent de motor : - exista, insa eu cred ca daca ai impresia sau esti tentat sa folosesti asa ceva, atunci nu ai uleiul potrivit pt motor - marile companii de uleiuri nu recomanda folosirea ......si este evident de ce, pot apare diverse reactii, poate sa spumeze, poate sa faca flocoane....si uneori nu apuci sa il vezi, pt ca e in baie - aditivii astia, ca oricare aditiv se duc in timp...si in functie de conditii si de cum mergi.....conteaza baza uleiului, cu aia ramai si aia menajeaza in timp aditivii.... Stiti.....asta cu pusul de aditivi in ulei.....stiti cum suna? Suna a ce fac blenderii....adica cumpara o baza ieftina de ulei si adauga un aditiv, fara sa faca teste de compatibilitate etc; adica un "vapor" individual Luati un ulei serios/decent de la o firma consacrata si evitati blenderii mediocri This post has been edited by user123: 17 Oct 2017, 21:06 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
surube |
![]()
Post
#2970
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
Polytron 5w40 ( USA ) / Eurol PLX 5w40 ( Olanda ) / Sort 5w40 ( Spania ) ( ulei verde translucid ,aditivat cu zirconiu ,e un aditiv antiuzura deosebit de eficient,folosit in competitii ,e pentru profesionisti ) costa doar 20 lei litrul .la motoarele Audi ,ww,seat,skoda se baga acest ulei inca din fabrica ! Cred ca e cel mai bun ulei raport calitate pret de pe piata romaneasca!
|
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:27 |