ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2971
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|||
user123 |
![]()
Post
#2972
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(surube @ 17 Oct 2017, 22:23) Polytron 5w40 ( USA ) / Eurol PLX 5w40 ( Olanda ) / Sort 5w40 ( Spania ) ( ulei verde translucid ,aditivat cu zirconiu ,e un aditiv antiuzura deosebit de eficient,folosit in competitii ,e pentru profesionisti ) costa doar 20 lei litrul .la motoarele Audi ,ww,seat,skoda se baga acest ulei inca din fabrica ! Cred ca e cel mai bun ulei raport calitate pret de pe piata romaneasca! Spor la aburit naivii pe aici ! La VAG-uri in mod sigur nu se pune Pulytron, la TFSI si FSI mele scrie shell pe eticheta la motor.....si la o troaca de 1.2 de la VAG scrie Catastrol..... Nu pun nici macar Rivanol.....daca ziceai Fuchs, poate te mai credeam.....la unele La 20 lei/ litru numai bun pt competitii este !......competitii intre motoare cu tema " care face primul sludge" sau care rupe primul arborii cu came.... Documentati-va mai intai, inainte de a face reclama sau de a scrie ce va spun altii.... Uitati-va cat costa un Motul 300 V ....ulei mediu de competitii fara mari pretentii.... Uitati-va la Millers......sau peste ocean la ce folosesc americanii.... Uitati-va la Motul NISMO cat costa - veritabil pt competitii.....nu mai zic de RL/ Joe Gibbs... Pana si elf HTX ( special pt competitii ) este 70 $...... Ce crezi ca are asa de special in el, la 20 lei/litru?.... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#2973
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Din pacate Shell Helix Ultra 0w40 e de negasit, am dat telefoane si se pare ca fiind cererea mica nici macar nu mai apare in portofoliul importatorilor mari pt. Romania. Desi apare inca pe cateva situri.
Asa ca urmatoarea alegere este... Valvoline sau?... La un pret comparabil, ca Liquy Moli e mai scump... This post has been edited by Victorine: 19 Oct 2017, 19:35 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#2974
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Bugetul fiind ? ( aprox ) |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#2975
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Nu stiu, initial ma gandeam la 150-180. Apoi am vazut preturile, ma gandeam ce mi-e 180, ce mi-e 200. Iar de la 200 la 250 cat e poate un LM... nu e mult. Dar totusi, avand invedere ca fac 2 schimburi pe an in intervalul a 15.000km, as zice sa revin cu picioarele pe pamant si sa iau ceva pe la 150, daca gasesc ceva multumitor.
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#2976
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Cel mai bun raport pret/calitate/ accesibilitate il are in romania M1 0w40 Dar nu ala cu FS...sau ESP....ci ala classic new life Cifrele cele mai bune pe hartie, in practica destul de ok....se gaseste peste tot si e relativ ieftin Ar mai fi foarte apropiat, Catastrolul 0w40 edge.....si asta e destul de accesibil Valvoline 0w40...ca sa fii sigur ca e produs numai in Olanda...cu cifre bune, dar mai greu accesibil Toate astea de mai sus, desi sintetice sunt cu baza organica....deci cam gr3+ Daca urci in buget, trecem la un PAO decent gen Liqui Moly 5w40 synthoil high tech ( strict asta ca restul nu-s sintetice 100% )....sau un PAO mai bun gen yacco 0w40 galaxie RS ( 200 lei 4 litri)... Sau motul 300v 0w40 cu ester dar ala NU e indicat sa-l tii peste 10 000 km As zice ca orice alegi sa nu-l tii 15 000 Daca nu-l tii 15000 si vrei mai ieftin dar bun, as alege M1 0w40 sau Catastrolul etc Daca vrei 15 000 musai atunci ia un PAO veritabil gen Liqui Moly 0-5w40 cum tiam scris mai sus.... Poti sa incerci si cu organice gen M1 valvoline etc sa le tii 15 000 dar......eu consider prea mare intervalul, depinde si cum mergi si conditii de mers.....pt my peace of mind nu tin nici un ulei peste 10 000 maxim... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#2977
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Comandat Mobil1 new life 0w40. Din pacate nu am gasit decat la 4+1 L si vin pe cai diferite. Sper sa fie acelasi lucru, nu stiu pe unde se fabrica/ ambaleaza sau care e nivelul de contrafacere la uleiurile astea... Evident, litrul ala in plus e la pret dublu, plus ca platesc si vreo 20 de lei transport. Total vreo 200, deci ma apropii de un LM. De retinut si invatat...
|
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#2978
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Teoretic chiar daca e Turkey unii zic ca au cele mai dotate instalatii din europa.... Cand il primesti sa revii cu data fabricatiei...... Testul final este cum se comporta in motor.... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#2979
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Sigur.
Nu ma intereseaza prea mult tara in care e fabricat, atata timp cat nu e pe vapor sau in vreun garaj... |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
YRX |
![]()
Post
#2980
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Victorine @ 19 Oct 2017, 20:32) Din pacate Shell Helix Ultra 0w40 e de negasit, am dat telefoane si se pare ca fiind cererea mica nici macar nu mai apare in portofoliul importatorilor mari pt. Romania. Desi apare inca pe cateva situri. Asa ca urmatoarea alegere este... Valvoline sau?... La un pret comparabil, ca Liquy Moli e mai scump... 0w40 nu se importa oficial în România, au avut un singur lot vechi. Doar 5w40 găsești oficial. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#2981
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Fiu!... Bine ca n-aveau, daca zici ca era rânced!
![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
surube |
![]()
Post
#2982
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
Cel mai bun ulei ,disponibil pentru Romania la ora actuala este POLYTRON Ow40 sau 5w40 ,realizat in Olanda ,dupa o reteta Americana ! E impresionant ,nu are concurent ! Cred ca e peste Triax oil pentru camioane !
|
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
klaus |
![]()
Post
#2983
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si cam ce il recomanda pe acest ulei?
Care ar fi argumentele (preferabil tehnice) pentru care e "cel mai bun ulei disponibil in Romania"? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Victorine |
![]()
Post
#2984
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
E un postulat...
![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#2985
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(user123 @ 17 Oct 2017, 22:05) @ Frigo Banuiesc ca injectia este indirecta si din cate imi amintesc, ai culbutori clasici mecanici....nu hidraulici Daca este asa, iti trebuie un ulei clasic ( adica nu vechi ) cu mult ZDDP ( zinc, fosfor si multe chestii) cu protectie buna pt asa ceva Unele uleiuri moderne nu-s facute pt asa ceva, nu inseamna ca nu merg pana la un punct; insa pt un motor de generatie veche iti trebuie norme clasice Referitor la vascozitate si mineral : - cea mai buna protectie, indiferent de vreme, o vei avea cu un sintetic.....ordinea protectiei este asa : sintetic, semisintetic, mineral Deci nu vad de ce nu ai pune cel putin un semisintetic in masina... Decat un 15w40, as incerca macar un 10w40.....de la o firma cunoscuta, poti gasi semisintetice foarte bune la vascozitatea aceea gen Shell, Motul, Mobil, Liqui molly si chiar Catastrolul.... Ai putea deasemenea incerca si un 5w....care la rece dar si la forja, va fi superior unui 10 w prin pachetul suplimentar de aditivi si prin baza ceva mai pura Pe vreama cand aveam un oltcit, foloseam in el shell helix 5w40.....asta se intampla cand shellul inca avea benzinarii in romania.....si motorul nu a avut nimic de la treaba asta Daca vrei ulei de nisa si super protectie, atunci Amsoil Premium Protection 10w40 ( ZDDP) special conceput pt motoare clasice cu culbutori mecanici....este full sintetic, ultra aditivat pt motoare mai vechi Inclusiv eu l-am folosit in logan si il folosesc de fiecare data cand vreau sa mai incarc motorul cu ZDDP si alte chestii.....motoarele 8V Logan au tot culbutori mecanici Dezavantajul teoretic al unui semisintetic/sintetic bun este ca va curata ff mult motorul, comparativ cu un mineral....atat de mult incat e posibil sa mai "planga" pe la simeringuri.... Din cauza asta unii interpreteaza gresit ca sinteticul ataca garniturile.....total gresit, practic el indeparteaza mizeria care "etanseaza" simeringul si astfel un simering mai vechi, incepe sa curga.... Referitor la aditivi, indiferent de motor : - exista, insa eu cred ca daca ai impresia sau esti tentat sa folosesti asa ceva, atunci nu ai uleiul potrivit pt motor - marile companii de uleiuri nu recomanda folosirea ......si este evident de ce, pot apare diverse reactii, poate sa spumeze, poate sa faca flocoane....si uneori nu apuci sa il vezi, pt ca e in baie - aditivii astia, ca oricare aditiv se duc in timp...si in functie de conditii si de cum mergi.....conteaza baza uleiului, cu aia ramai si aia menajeaza in timp aditivii.... User123,mulțumesc de răspuns! ![]() și cam ar fi aceleași cantități de zinc și fosfor ca la 10w40. *Parcă n-aș vrea să schimb vâscozitatea,am o oarecare reținere... QUOTE(surube @ 17 Oct 2017, 23:23) Polytron...( USA )... Cred ca e cel mai bun ulei raport calitate pret de pe piata romaneasca! QUOTE(surube @ 23 Oct 2017, 19:01) Cel mai bun ulei ,disponibil pentru Romania la ora actuala este POLYTRON ..... realizat in Olanda ,dupa o reteta Americana ! E impresionant ,nu are concurent ! Da,da,confirm,am văzut și eu aseară la radio! ![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2986
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
'giaba, cel mai bun ulei, se stie, este uleiul de rapita sfintit la biserica...de popa Pomohaci, in special.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
user123 |
![]()
Post
#2987
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
@Adrian Frigo : As zice ca nu prea pt ca : - e ulei pt diesel special, deci ii lipsesc aditivii benzinei - da, are ZDDP apropiat, dar un ulei nu se reduce numai la asta....iti trebuie si baza si ceilalti aditivi care lipsesc din motivul de mai sus - e ulei heavy duty, adica conceput pt motoare industriale....astea nu vad ture mari cu atat mai mult cu cat sunt diesel Heavy duty inseamna ture mici si sarcina mare.....tie iti trebuie pt masina ture mari si sarcina mare - grosso modo zis Chestia e ca multi folosesc uleiuri heavy duty in masini personale......dar oficial si din motivele de mai sus nu le pot mentiona pt ca exista oricand riscul sa fie probleme Adica cei care o fac isi asuma un risc...... Cand am vb cu un tip de la Petro Canada despre uleiurile lor Duron sintetice, mi-a zis ca el pune asa ceva in masina personala dar nu recomanda pt ca nu are aprobari si nici specificatii pt asa ceva Deci as zice pt peace of mind , lasati heavy duty si cu atat mai mult cele pt diesel, deoparte. |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2988
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
user123 |
![]()
Post
#2989
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Adica o recomandare pt motoare de avion ? Pt ca nu inteleg... La avioane treaba e ff sensibila....depinde foarte mult de tipul de motor si de tipul de carburatie Tipul de carburatie ( injectie sau carburator) iti da dilutia cu carburant a uleiului si de aici si norma In plus, un motor de avion are tolerante mai mici ca omologul lui pe benzina, asta zis in general.....adica norma e sfanta ! Deci depinde de motor si ce norma cere ! La masina daca nu respecti norma....in cel mai rau caz vei cala motorul.....la avion daca calezi motorul....... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2990
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
In ideea de a folosi ulei de avion la turism pe benzina, daca nu e prea gros...tot dorea Adrian sa foloseasca pt. utilaje diesel, zic ca mai bine de la avioane, daca e compatibil (banuiesc sa varieze mult...doar sunt avioane si avioane) si accesibil. Cand procuri asa ceva esti sigur ca nu mai e contrafacut...nu mai spun de perfornanta.
E adevarat, ca japonezii au folosit in razboi ulei din ficat de rechin, la avioane ? This post has been edited by BLUE R 19: 24 Oct 2017, 01:23 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
user123 |
![]()
Post
#2991
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
La motoarele de aviatie se folosesc vascozitati ceva mai mari, comparativ cu auto...
Adica acolo nu cred ca gasesti nici macar vascozitatea 10w.....frecvent au 15w50 In al doilea rand, pt o cifra w, se foloseste vascozitatea cea mai mare; De ex, pt un grad w40 sa zicem....viscozitatea variaza intre 13.0- 15.5 la 100 grade.....ei bine, daca la auto ai uleiuri cu w40 cu 13.3 la 100 grd ( sau cat avea M1 0w40 de ex) la cele pt avioane o sa ai din start numai limita superioara gen 15-15.5.... Asta la o masina obisnuita se traduce prin lucru mecanic suplimentar, scaderea demarajului si cresterea consumului si a sarcinii......cu putin mai multa protectie sa zicem... La avion nu conteaza cele de mai sus, oricum unele motoare sunt mai turate si nici rezistenta la inaintare nu e ca la masini Deci practic se pot folosi, dar beneficiu/cost nu e favorabil - repet, nu vad de ce sa cresti sarcina inutil in motor (practic) doar de dragul unei protectii mici in plus ( teoretic !) Nu stiu ce foloseau japonezii.....dar poate fi o explicatie avand in vedere ca aveau si kamikaze ![]() This post has been edited by user123: 24 Oct 2017, 09:31 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#2992
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Multumesc pt. informatii.
Inseamna, ca un 15W50 din asta ar fi bun la Dacia clasic. QUOTE(user123 @ 24 Oct 2017, 10:29) Nu stiu ce foloseau japonezii.....dar poate fi o explicatie avand in vedere ca aveau si kamikaze ![]() Poate ca aditiv de fluiditate la rece. ![]() This post has been edited by BLUE R 19: 24 Oct 2017, 11:34 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
surube |
![]()
Post
#2993
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
Uleiuri de camion ,care ung incet si uleiuri de autoturisme care ung repede ........sunteti tare amuzanti .........
![]() |
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
Victorine |
![]()
Post
#2994
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Cum spuneam mai sus, Elgeka zice ca ei nu mai au in portofoliu Shell Ultra 0w40 dar nu exclud sa mai aduca vreun importator mai mic un tir... Asta am aflat dupa ce am facut comanda si am vorbit la mai multe magazine online si ziceau ba ca nu au ba ca tre sa caute prin depozite dar nu stiu sigur.
Asa ca am lasat balta Shell si am comandat Mobil1 New Life 0w40. Si uite-asa, dintr-o eroare de comunicare m-am trezit cu doo uleiuri, pentru ca unul din magazinele online unde cautasem Shell nu a mai revenit cu confirmarea stocului, desi zicea clar ca o comanda se finalizeaza doar dupa telefon. Deci acum problema este care din cele doua intra in perioada imediat urmatoare in motor? ![]() Pentru User123: data fabricatiei bidon 4L/ 1L este Shell iunie/ august 2017 Mobil1 aprilie/ ? 2017 (pe bidonul de 1L nu se poate distinge imi pot da seama din vreun cod?) Nici eticheta la uleiurile Mobil1 nu e chiar identica, ceea ce ma face sa cred ca cel de 1L e mai vechi... This post has been edited by Victorine: 24 Oct 2017, 17:35 Attached thumbnail(s) 20171024_182058.jpg ( Size: 2.84mb ) Number of downloads: 226 20171024_183220.jpg ( Size: 4.04mb ) Number of downloads: 221 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#2995
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu zic ca este 2016, ultimul lot intrat de M1 0W40.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
user123 |
![]()
Post
#2996
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Poate sunt subiectiv dar as pune Shell-ul intai... Imi place filtrul Mahle.... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
YRX |
![]()
Post
#2997
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Shell-ul ala arata bine, este cel cu PurePlus. Cand am cautat eu 0w40 aveau doar fabricat inainte de a introduce chestia asta (cred ca inainte de 2011).
L-or aduce altii... Filtrul Mahle e fabricat in Romania cumva? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Victorine |
![]()
Post
#2998
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Parca si eu tot cu Shell as incepe. E luat de la un magazin ceva cu piesa, daca va intereseaza.
Am o cunostinta care lucreaza la fabrica Mahle de langa Timisoara si cica fac numai filtre industriale aici. Nu stiu daca asa e. Mai sunt si alte fabrici Mahle la noi? O sa ma uit pe cutie dar nu la ora asta. Revin. Ce-mi puteti spune despre Mobil1 si ambalajele usor diferite? O fi vechi cel de 1L? Ma enerveaza ca nu pot citi data am si dat vreo 62 de lei cu transport pe el, a venit separat de la evolube. Vad ca pe siteul lor scrie ca FS 0W40 inlocuieste 0W40... Bine macar ca ala de 4L e ce trebuie, poate la vara mai iau 1L iar asta il bag in motosapatoare... This post has been edited by Victorine: 25 Oct 2017, 06:21 |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
user123 |
![]()
Post
#2999
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Daca l-ai luat de la evolube nu prea sunt sanse sa fie contrafacut, aia nu se complica cu nimicuri de genul... Cel mai probabil e putin mai vechi insa si asta poate fi un avantaj pt ca ai formula veche , nu e "botezat" cum se zice ca e asta nou FS... Vis a vis de filtre Mahle....la masini cand am cumparat, de fiecare data a scris Made in Austria.......romania never Faptul ca fac filtre industriale confirma ca e printre putinele firme care chiar si produc si fac filtre.....nu doar ambaleaza |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Victorine |
![]()
Post
#3000
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Si la mine erau toate fabricate in Austria, la fel si asta, am verificat acum.
Deci pastrez litrul ala si il amestec cu ceilalti 4? |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 20:40 |