DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 5 6 7 8 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solenza/Logan teste aerodinamice

nh1980ro
post 20 Jun 2007, 10:28
Post #181


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




einstein la mine se depune apa pe luneta chiar daca incepe sa ploua in timp ce merg cu masina. Poate nu merg eu suficient de repede...tongue.gif
Si pe vechile break-uri erau stergatoare de luneta si aveau unghiul mult mai ascutit facut cu plafonul.
Deci testul asta e cam pe langa.

Si Solenza e ca o masina cu portbagaj( a la sedan), doar ca se deschide si luneta cu capacul portbagajului...tongue.gif. Seamana cu hatchback prin faptul ca nu are un perete despartitor intre habitaclu si portbagaj, in rest...


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Jun 2007, 11:16
Post #182


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.638
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Macar de ai sti si tu ce e ala un hatchback! Solenza are 5 usi si nu e break (are consola spate scurta), deci e hatchback!
Breakul are stergator la luneta pentru ca luneta e aproape de bara spate, si turbioanele formate acolo ridica apa aruncata de roti pana pe luneta. Solniza avand si o bucata de tabla intre bara si luneta (pe lungime, nu pe inaltime ma refer), apa aia nu ajunge pe luneta. Apa se mai depune pe luneta, nu zic ca ramane uscata, dar este ca atunci cand stai pe loc ai mai multa apa pe geam decat cand mergi cu 50 km/h?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Jun 2007, 13:31
Post #183


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Cred ca la break era mai simplu sa monteze niste sorturi la roti decat sa puna stergator.
http://en.wikipedia.org/wiki/Liftback
SLZ nu e hatchback.




--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Jun 2007, 15:06
Post #184


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.638
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca ma iau dupa ce scrie acolo e notchback. Dar denumirea nu mai conteaza cand eleronul ala spate e pus numai ca sa ofere un punct de montaj pentru al 3-lea stop.
Si pe de ata parte: "the term "liftback" did not gain such mainstream acceptance as "hatchback" or "sedan". It is almost never used in the United Kingdom, where liftback cars are particularly popular. There, 5-door liftbacks are in general called hatchbacks. "
"Hatchback is a term describing an automobile design, consisting of a passenger cabin with an integrated cargo space, accessed from behind the vehicle by a tailgate or flip-up window. The vehicle must have at least two rows of seats, with the rear set able to fold down to increase cargo space."
Dar vrei tu sa fii mai smeker!
DriverX, cata drepatate aveai.......
Exemple de masini cu eleroane functionale:
main.jpg
main.jpg
main.jpg

This post has been edited by einstein1984: 20 Jun 2007, 15:30


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Jun 2007, 15:53
Post #185


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Am primit raspunsul de la DACIA:
Intrebari:
1.Eleronul care echipeaza Solenza Scala are doar rol estetic sau
> are un rol si in imbunatatirea stabilitatii autovechicolului?
> 2.Au fost efectuate teste in tunel aerodinamic pentru caroseria
> Solenza sau macar teste pe calculator pentru testarea
> aerodinamica? Daca DA puteti sa-mi trimiteti cateva poze cu fluxul
> de aer care curge pe caroserie? sau ceva date tehnice ( coeficient
> aerodinamic)?

Raspunsuri:

"Stimate Domnule (Eu),

Am primit cu interes mesajele dumneavoastra si va multumim pentru
increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre.

Referitor la solicitarea dumneavoastra, va comunicam faptul ca eleronul
care echipeaza Solenza Scala are atat un rol estetic cat si rolul de
imbunatatire a stabilitatii autoturismului.
De asemenea, va precizam ca
nu detinem informatiile solicitate."
10561582.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 20 Jun 2007, 15:55
Post #186


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Da, testele au fost facute pe Marte, iar astia de pe Terra nu sunt decat niste buticari care vand produsu' testat, cum spuneam, pe Marte.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 20 Jun 2007, 16:21
Post #187


-


Group: Members
Posts: 22.739
Joined: 19 April 05
From: Romania




Intreaba si de Logan ca o sa iti spuna acelasi lucru. radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 20 Jun 2007, 16:28
Post #188


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




"Ok, hai sa ne gandim altfel. Sa comparam 2 hecibacuri: Solenza si Octavia 1. Solenza nu are stergator de luneta, Octavia are. De ce? Pentru ca la Solenza luneta ramane curata daca mergi pe ploaie, la Octavia nu se intampla asta.
De ce aceasta diferenta? Pentru ca la octavia ungiul intre plafon si luneta e mai mic decat la Solenza (cred ca asta se vede cu ochiul liber si nu mai trebuie sa pun poze). Treaba asta duce la o situatie in care curentul de aer ramane atasat de caroserie si deauspra lunetei Skodei, desi la Solenza el se desprinde pe acoperis (din cauza turbioanelor si presiunii reduse, apa nu se aseaza pe luneta daciei). Din aceste motive, eleronul de pe Solniza e cu efect estetic, nu aerodinamic.
Daca v-a placut explicatia, accept un + la reputatie!
"

@ einstein1984 : Desi nu sunt de acord cu exemplul tau, am incercat sa-ti dau un "+" pentru ca-mi esti simpatic, dar nu am putut (cica trebuie sa mai dau si la altii wink.gif ).
Discutiile de pe acest topic nu au nici o finalitate, astfel incat, dupa ce mi-am spus punctul de vedere, am incercat sa nu mai intervin, citind insa ce de minunatii se mai scriu pe aici.
Parerea mea este ca Solenza nu are stergator tot din motive economice. Din punct de vedere al formei caroseriei si al consecintelor ce decurg din aceasta, nu este nici o diferenta intre cele doua autoturisme in ceea ce priveste "udarea" lunetei. La fel ca si in cazul Solenzei, si in cazul Octaviei, la viteze superioare, din cauza turbioanelor, luneta nu este udata de ploaie, astfel incat prezenta stergatorului nu este strict necesara (asa cum este in cazul modelelor break sau a celor in 2 volume cum este de ex. Clio, unde daca nu ai un stergator pe luneta, in timpul ploii, apa se "lipeste" in draci de luneta, mai cu seama la viteze superioare, facand impozibila vizibilitatea).
La inceputul "carierei" mele soferistice, mi-am facut stagiatura pe un Ford Scorpio (care avea stergator pe luneta) si eram impresionat de efectele aerodinamice : la o viteza de peste 70km/h, chiar daca afara ploua "cu galeata", puteam rula cu trapa deschisa si nici un stop de ploaie nu patrundea in masina si nici luneta nu era udata (partea nasoala era atunci cant trebuia sa scad sub aceasta viteza... tongue.gif ), dar deja am luat-o pe aratura, asa ca ma voi opri aici.

@ nh1980ro : din raspunsul de la DACIA, rezulta cu certitudine un singur lucru : masina nu a fost supusa la nici un test aerodinamic !
Restul sunt speculatii, la fel ca si discutiile de pe acest topic.

L.E. @ nh1980ro : nu intentionez "sa sar" pe nimeni, cu atat mai putin pe tine wink.gif
nu sunt de acord ca opinia ta, dar nu cu tine!

This post has been edited by GabyT: 20 Jun 2007, 16:43


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Jun 2007, 16:28
Post #189


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Cum era chestia aia ca daca iti spune cineva ca esti beat sa te duci sa te culci?
Sau asta mergea doar daca aveati voi dreptate?

Cred ca putem trece mai departe referitor la aerodinamica SLZ/Logan si sa lasam eleronul in urma.

Logan are stabilitate mare pentru ca e apsat din toate partile de aer, fiind frigider.tongue.gif

@GabyT Stiam ca o sa sariti toti pe mine si o sa analizati in amanunt raspunsul Dacia.
Ei au scris negru pe alb ca eleronul are si rol in stabilitatea masinii si au zis ca nu au datele cerute de mine. Unde scrie ca nu au facut testele respective?

Ca o observatie cei de la Dacia nu afirma lucruri mincinoase din cauze de probleme legale si atunci cand nu au un raspuns clar sau nu vor sa-ti dea un raspuns clar o dau pe diverse, dar in raspunsul lor scrie clar ca are si rol in stabilitate.

This post has been edited by nh1980ro: 20 Jun 2007, 16:33


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 20 Jun 2007, 16:35
Post #190


-


Group: Members
Posts: 22.739
Joined: 19 April 05
From: Romania




Si cum ma rog si-au dat ei seama sa imbunatateste stabilitatea daca nu au facut teste ?

EL. Si stai linistit ca tot beat esti. Nu ai fost in stare sa dai nici un raspuns tehnic pana acum. Tot la 4000rpm schimbi vitezele ca acolo ai cuplu ?

This post has been edited by IRONICK: 20 Jun 2007, 16:36


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Jun 2007, 16:36
Post #191


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Da' unde scrie ca nu au facut teste? Poate nu le-au facut cei de la Dacia.

Bine macar ca am o intuitie tehnica destul de buna confirmata si de cei de la Dacia.tongue.gif

Vitezele le schimb intre 2500-3500rpm la SLZ. Mai rar peste 3500rpm. Dar nu ma uit la turometru, ci schimb dupa 'ureche'.

Uite un eleron care e asezat tot mai jos decat cupola masinii, desi e mai mare. Dar si masa masinii e mai mare:

http://skoda.masini.ro/files/show_picture....2006_mare3.jpeg

This post has been edited by nh1980ro: 20 Jun 2007, 16:51


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 20 Jun 2007, 17:12
Post #192


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




QUOTE(Tzutzi @ 18 Jun 2007, 23:57)
Scala avea 6550 cu tot cu vopsea metalizata. Clima era 6000. jantele alea nu fac 500 de euro... ph34r.gif

o mica precizare...
Clima cu vopsea metalizata era 6240 ...cu 300 de ieuro mai putin decat Scala wink.gif

diferentele erau cd-ul, jantele si chestia aia de pe portbagaj



ma scuzati! puteti continua icon_mrgreen.gif

This post has been edited by Marius: 20 Jun 2007, 17:14


--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 20 Jun 2007, 17:44
Post #193


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Chestia aia se numeste eleron si as putea sa jur ca astazi am vazut unul identic pe un seat cordoba.

Attached thumbnail(s)
seat.jpg ( Size: 60.54k ) Number of downloads: 70


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Jun 2007, 19:04
Post #194


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Daca e sa ma intrebati pe mine, cei de la VC au mai raspuns in trecut si ca Solenza scala nu are filtru de polen si ca pe logan nu exista un astfel de filtru si nici nu se poate pune.
Noroc ca oamenii destepti de pe aici au gandit cu capul lor si au observat altceva.
Ptiu drace, adica vreau sa zic ca aia de la VC s-au inselat? Vai mie, sa-mi fie rusine ...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine sã mã înºel din prea multã suspiciune decît din prea multã naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Jun 2007, 21:31
Post #195


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.638
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Deci daca eu fac accident cu Solenza, ii pot da in judecata pentru ca nu mi-au montat eleron pe Solenza, dispozitiv ce ar fi mentinut stabilitatea masinii? Vai... ce idee!
Probabil ca eleronul, prin greutatea sa, mareste incararea puntii spate la toate vitezele, contribuind la cresterea aderentei. Acelasi rol il are insa si roata de rezerva........


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 20 Jun 2007, 21:43
Post #196


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Topicul o ia pe aratura ca de obicei ... Parerea mea : CLOSE IT !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 20 Jun 2007, 21:57
Post #197


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Hai sa fim carcotasi in continuare. Cei de la VC mi-au raspuns coerent de fiecare data cand i-am intrebat ceva. Daca voi vreti sa continuati cu astea n-aveti decat, dar as vrea sa vad un contraexemplu competent.

Mai pun o data exemplul:
Example: a surface of 36 cm² at an angle of 12° at a speed of 300kph

* extra pressure on the axles of 100kg
* extra drag of 22kg
* 25hp extra needed, or topspeed will be 10kph less.
"

36 cm2 inseamna sa zicem o lungime de 18 cm si o latime de 2 cm.

Acum Solenza are o latime de 1664 mm (pp ca eleronul are lungimea de 150cm). Si daca presupunem ca eleronul are o latime 4 cm (nu am masurat dar cred ca e mai lat).
Rezulta o suprafata de: 600cm2, adica de 16.66 de ori mai mare decat 36 cm2.

Unghiul de 12 grade pare posibil si pt eleronul de Solenza.

Daca presupunem ca apasarea este liniara pentru viteza si suprafata (aici ar trebui sa ne lamureasca cineva care cunoaste mai bine formulele):

Avem la 300km/h o apasare de 1666Kg. Cum Solenza nu prea merge cu 300km/h, calculam la 100km/h si obtinem o apsare de 33*16.66 = 549.78Kg, ceea ce e aberant..smile.gif

Deci ori formulele nu sunt liniare (cel mai probabil), si/sau eleronul a fost pus mai jos tocmai pentru a nu strivi portbagajul bietei Solenze.

Asteptam niste formule ale fortei de apasare in functie de viteza, unghi al eleronului si suprafata de contact.


@einstein1984 Daca ei ti-au spus ce iti ofera la diverse modele ale masinii eu zic ca nu ai sanse de reusita in tribunal. Al treilea stop e la SN pe eleron. La solenza e pe luneta. Cam confunzi.

Raspunsurile la intrebarile tehnice vin de obicei de la un departament tehnic si nu le dau cei de la serviciul VC care cauta prin manuale (cum se intampla mai demult).


PS: De ce nu comentati nimic de eleronul de la Skoda RS? Ca si ala e mai jos decat luneta? O fi doar pentru partea estetica? Hai sa va vedem. Sau aerul vede ca e vorba de o Dacie si se isterizeaza si creeaza turbioane asa de ciuda.

This post has been edited by nh1980ro: 20 Jun 2007, 22:08


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 20 Jun 2007, 22:38
Post #198


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.638
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Genial calcul, pacat ca presiunea dinamica variaza cu patratul vitezei (deci la viteza de 3 ori mai mica ai apasare de 9 ori mai mica). Problema e ca suprafata aia a ta nu e in curentul de aer liniar.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 20 Jun 2007, 23:01
Post #199


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Lasati-l naibii. Asta face misto de noi. Daca totusi ma insel, inseamna ca e grav. Reteta ii pot scrie, dar totusi nu ii pot pune aici diagnosticul ca as incalca FIECARE punct din regulament.

I-a raspuns WC la asta. Si pe el l-a multumit. Da' nu se gandeste ca Dacia NU a efectuat nici un test (pun pariu) si ca daca EU, nemancator de wishful thinking ca si nh1980ro, as cere de la WC niste documente care sa justifice aberatiilor lor, ma tem ca nu au de unde le scoate. Da' asta daca as face eu demersul asta. La nh1980ro sta altfel treaba. El si-a gasit o noua sursa de alimentare pentru wishful thinking.

nh1980ro, nu pot sa repet ceea ce esti tu, ca iar i-au warn, dar ma tem ca am fost foarte intelegator cand ti-am dat diagnosticul ala.... tongue.gif

Oricum, mi-ar place sa intelegi intr-un final ca scopul nostru nu este sa iti bagam contre, nu sa facem misto de tine sau mai stiu eu ce, ci sa intelegi ca ABEREZI crunt.....CRUNT. Nu ne stim personal, dar crede-ma ca m-as bucura tare mult sa stiu ca intr-o zi te-ai trezi la realitate. Serios....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Jun 2007, 00:22
Post #200


-


Group: Members
Posts: 22.739
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(marius80_eugen @ 20 Jun 2007, 22:43)
Topicul o ia pe aratura ca de obicei ... Parerea mea : CLOSE IT !
*
Eugen, nu cred ca intereseaza pe nimeni de aici parerea ta.

This post has been edited by IRONICK: 21 Jun 2007, 01:58


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin19871
post 21 Jun 2007, 07:02
Post #201


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 6 January 07
From: Bucuresti




Cam mult si foarte plictisitor...
Loganul am aflat ca are CX = 0,35 (C3 are 0,36 biggrin.gif ). Asta intr-o emisiune televizata, test facut intr-un tunel al cuiva de pe undeva - nu m-a prea intereseaza. Dar asta e valoarea lui la Logan.
Banuiesc ca si la Solenza puteti gasi daca va intereseaza atat de mult pe cat lasati impresia...

Toate cele bune



--------------------
Dacia Logan 1.4MPI Laureate 2005 - B 57 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Jun 2007, 08:57
Post #202


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(nh1980ro @ 20 Jun 2007, 22:57)
PS: De ce nu comentati nimic de eleronul de la Skoda RS? Ca si ala e mai jos decat luneta? O fi doar pentru partea estetica?  Hai sa va vedem. Sau aerul vede ca e vorba de o Dacie si se isterizeaza si creeaza turbioane asa de ciuda.
*


Pai comenteaza mata...
Dupa ce mai dai o tura si te documentezi de scurgerea de aer pe hayonul de la Octavia, care are alt unghi de inclinatie.
Dupa ce mai dai o tura prin manualele de fizica si vezi cum sta treaba cu liniaritatea si viteza...
Dupa ce ai sa intelegi ca nici ala nu are rolul lui peste...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine sã mã înºel din prea multã suspiciune decît din prea multã naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 21 Jun 2007, 10:13
Post #203


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.252
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




In loc de manual de fizica se pot folosi si informatiile de aici

trebuie doar sa se inlocuiasca termenul de "portanta" cu "forta de apasare", iar profilelel trebuie inversate!

ATAT!

Iar dupa cum am vazut eu.... "eleronul" de SLZ n-are nici cea maio mica legatura cu vre unul din profile!!!!!!!!!!!!!


Inafara de rolul estetic.... singurul care a r mai putea fi... este cel de "frina aerodinamica" radmasa.gif
Adica ... la viteze mari creste consumul! blink.gif


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe 2004 / 2019/2008 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Aºılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 21 Jun 2007, 13:22
Post #204


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




nenea klaus da' care-i unghiul maxim pe care tre' sa-l faca luneta cu cupola caroseriei pentru ca aerul sa nu curga liniar pe luneta?(de exemplu la unele hatchback e spre 80-90 de grade si acolo e clar ca se desprinde la marginea de sus a caroseriei)

Adica de ce la Skoda aerul curge regulamentar si la Solenza nu curge asa? Ai facut tu vreo masuratoare sau vreun calcul ca sa contrazici ceea ce spun cei de la VC?

Asa putem sa aberam cu totii dupa cum spunea driverx.



--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 21 Jun 2007, 13:33
Post #205


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pai si cine a zis ca nu aberam cu totii?
inclusiv eu, inclusiv matale...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine sã mã înºel din prea multã suspiciune decît din prea multã naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 21 Jun 2007, 13:40
Post #206


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.252
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




io nu!


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe 2004 / 2019/2008 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Aºılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 21 Jun 2007, 15:13
Post #207


-


Group: Members
Posts: 22.739
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(driverx @ 21 Jun 2007, 00:01)
Asta face misto de noi
Si eu zic tot la fel. Trebuie sa ai creierii papiota ca sa gandesti in halul asta.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 21 Jun 2007, 17:25
Post #208


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Si totusi nu v-ati plictisit de acest subiect ??? 184.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
izi
post 21 Jun 2007, 19:59
Post #209


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 8 June 07




am si eu o mica parere...

in principiu, aripa din spate ar trebui sa arate ca la masinile de F1 (sau a celor foarte performante). Masinile de F1 au aripile "de"portante identice cu cele ale unui avion. Diferenta e ca sunt dispuse invers de unde => forta de apasare. Masinile de strada dar super performante (Ferrari, Mercedes SLR, Lamborghini) par sa aiba doar un corp aerodinamic; dar a carui sectiune transversala nu se apropie nici pe departe de sectiunea unei aripi de avion. In definitiv isi fac treaba...aceea de apasare. Unii dintre participantii la aceste diuscutii uita ca aceaste eleroane isi fac treaba (ca si aparitia: vezi SLR sau Lamborghini) doar la viteze foarte mari. Practic eleroanele nu au NICI un rol aerodinamic, ci doar estetic, indiferent ca se numeste Solenza, Logan, Octavia, Golf, Leon, etc.....

In ceea ce priveste Solenza, Ocatvia, sau orice alt hecibec ma indoiesc ca aerul din zona cu pricina e "curat"...mai degraba e plin de turbulente sau...lipseste (lipsa apei sau a mizeriei de pe luneta e explicatia cea mai plauzibila)

Cred ca s-ar putea face un experiment mai mult decat simplu: se pot instala doua suprafete verticale intre ele o alta suprafata, de data asta orizontala, care sa joace rolul de eleron. Sinele cu care sunt prevazute cele doua suprafete verticale ar trebui sa permita eleronului-aripa sa baleieze in sus sau in jos (depinde sub ce unghi fix ar fi asezat intre cei doi stalpi verticali). Practic s-ar realiza o aripa captiva. Daca dracia asta ar reactiona intr-un fel (miscarea verticala) insemna ca "acolo" un eleron si-ar face treaba.

parerea mea



--------------------
Dacia Solenza 2004 - IS-05-YZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 21 Jun 2007, 20:36
Post #210


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




http://en.wikipedia.org/wiki/Downforce

Folosind formula de acolo si calculand ceva mai empiric avem la
100km/h si 600cm2 suprafata urmatoarele:

unghi de atac 12 grade: 185 Kg presiune pe axa spate.
unghi de atac de 5 grade: 33.33 Kg presiune pa axa spate.

Folosind formula de acolo si modificand diversi parametri se pot obtine alte valori.

Pentru calcule am presupus ca eleronul se afla la inaltimea ideala unde fluxul de aer e liniar, lucru care nu este tocmai adevarat, ceea ce ar duce la o diminuare a presiunii exercitate. (forta de apasare este calculata pentru o caroserie gen F1 unde aerul curge direct pe eleron).
De asemenea am presupus ca suprafata eleronului este un dreptunghi (pentru calcularea inaltimii).

Dar dupa cum reiese si din exemplu un eleron creeza si o forta de franare a autoturismului ceea ce duce la un consum mai mare de carburant. Deci epxerimentul propus de mine mai demult pe acest topic poate fi perfect valabil. (acela cu parcurgerea aceleiasi distante de catre o Clima si o Scala).

@izi Astia de la Dacia sau cei de la Skoda au inventat masina care creeaza vid in urma ei?

This post has been edited by nh1980ro: 21 Jun 2007, 21:02


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 5 6 7 8 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 15:05
Forum Renault