Solenza/Logan teste aerodinamice
![]() ![]() ![]() |
Solenza/Logan teste aerodinamice
nh1980ro |
![]()
Post
#181
|
||
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
|
||
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#182
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.638 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Macar de ai sti si tu ce e ala un hatchback! Solenza are 5 usi si nu e break (are consola spate scurta), deci e hatchback!
Breakul are stergator la luneta pentru ca luneta e aproape de bara spate, si turbioanele formate acolo ridica apa aruncata de roti pana pe luneta. Solniza avand si o bucata de tabla intre bara si luneta (pe lungime, nu pe inaltime ma refer), apa aia nu ajunge pe luneta. Apa se mai depune pe luneta, nu zic ca ramane uscata, dar este ca atunci cand stai pe loc ai mai multa apa pe geam decat cand mergi cu 50 km/h? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#183
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cred ca la break era mai simplu sa monteze niste sorturi la roti decat sa puna stergator.
http://en.wikipedia.org/wiki/Liftback SLZ nu e hatchback. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#184
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.638 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca ma iau dupa ce scrie acolo e notchback. Dar denumirea nu mai conteaza cand eleronul ala spate e pus numai ca sa ofere un punct de montaj pentru al 3-lea stop.
Si pe de ata parte: "the term "liftback" did not gain such mainstream acceptance as "hatchback" or "sedan". It is almost never used in the United Kingdom, where liftback cars are particularly popular. There, 5-door liftbacks are in general called hatchbacks. " "Hatchback is a term describing an automobile design, consisting of a passenger cabin with an integrated cargo space, accessed from behind the vehicle by a tailgate or flip-up window. The vehicle must have at least two rows of seats, with the rear set able to fold down to increase cargo space." Dar vrei tu sa fii mai smeker! DriverX, cata drepatate aveai....... Exemple de masini cu eleroane functionale: main.jpg main.jpg main.jpg This post has been edited by einstein1984: 20 Jun 2007, 15:30 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#185
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Am primit raspunsul de la DACIA:
Intrebari: 1.Eleronul care echipeaza Solenza Scala are doar rol estetic sau > are un rol si in imbunatatirea stabilitatii autovechicolului? > 2.Au fost efectuate teste in tunel aerodinamic pentru caroseria > Solenza sau macar teste pe calculator pentru testarea > aerodinamica? Daca DA puteti sa-mi trimiteti cateva poze cu fluxul > de aer care curge pe caroserie? sau ceva date tehnice ( coeficient > aerodinamic)? Raspunsuri: "Stimate Domnule (Eu), Am primit cu interes mesajele dumneavoastra si va multumim pentru increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre. Referitor la solicitarea dumneavoastra, va comunicam faptul ca eleronul care echipeaza Solenza Scala are atat un rol estetic cat si rolul de imbunatatire a stabilitatii autoturismului. De asemenea, va precizam ca nu detinem informatiile solicitate." ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
vijelie |
![]()
Post
#186
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, testele au fost facute pe Marte, iar astia de pe Terra nu sunt decat niste buticari care vand produsu' testat, cum spuneam, pe Marte.
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#187
|
![]() - Group: Members Posts: 22.739 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Intreaba si de Logan ca o sa iti spuna acelasi lucru.
![]() ![]() ![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
GabyT |
![]()
Post
#188
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
"Ok, hai sa ne gandim altfel. Sa comparam 2 hecibacuri: Solenza si Octavia 1. Solenza nu are stergator de luneta, Octavia are. De ce? Pentru ca la Solenza luneta ramane curata daca mergi pe ploaie, la Octavia nu se intampla asta.
De ce aceasta diferenta? Pentru ca la octavia ungiul intre plafon si luneta e mai mic decat la Solenza (cred ca asta se vede cu ochiul liber si nu mai trebuie sa pun poze). Treaba asta duce la o situatie in care curentul de aer ramane atasat de caroserie si deauspra lunetei Skodei, desi la Solenza el se desprinde pe acoperis (din cauza turbioanelor si presiunii reduse, apa nu se aseaza pe luneta daciei). Din aceste motive, eleronul de pe Solniza e cu efect estetic, nu aerodinamic. Daca v-a placut explicatia, accept un + la reputatie! " @ einstein1984 : Desi nu sunt de acord cu exemplul tau, am incercat sa-ti dau un "+" pentru ca-mi esti simpatic, dar nu am putut (cica trebuie sa mai dau si la altii ![]() Discutiile de pe acest topic nu au nici o finalitate, astfel incat, dupa ce mi-am spus punctul de vedere, am incercat sa nu mai intervin, citind insa ce de minunatii se mai scriu pe aici. Parerea mea este ca Solenza nu are stergator tot din motive economice. Din punct de vedere al formei caroseriei si al consecintelor ce decurg din aceasta, nu este nici o diferenta intre cele doua autoturisme in ceea ce priveste "udarea" lunetei. La fel ca si in cazul Solenzei, si in cazul Octaviei, la viteze superioare, din cauza turbioanelor, luneta nu este udata de ploaie, astfel incat prezenta stergatorului nu este strict necesara (asa cum este in cazul modelelor break sau a celor in 2 volume cum este de ex. Clio, unde daca nu ai un stergator pe luneta, in timpul ploii, apa se "lipeste" in draci de luneta, mai cu seama la viteze superioare, facand impozibila vizibilitatea). La inceputul "carierei" mele soferistice, mi-am facut stagiatura pe un Ford Scorpio (care avea stergator pe luneta) si eram impresionat de efectele aerodinamice : la o viteza de peste 70km/h, chiar daca afara ploua "cu galeata", puteam rula cu trapa deschisa si nici un stop de ploaie nu patrundea in masina si nici luneta nu era udata (partea nasoala era atunci cant trebuia sa scad sub aceasta viteza... ![]() @ nh1980ro : din raspunsul de la DACIA, rezulta cu certitudine un singur lucru : masina nu a fost supusa la nici un test aerodinamic ! Restul sunt speculatii, la fel ca si discutiile de pe acest topic. L.E. @ nh1980ro : nu intentionez "sa sar" pe nimeni, cu atat mai putin pe tine ![]() nu sunt de acord ca opinia ta, dar nu cu tine! This post has been edited by GabyT: 20 Jun 2007, 16:43 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#189
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cum era chestia aia ca daca iti spune cineva ca esti beat sa te duci sa te culci?
Sau asta mergea doar daca aveati voi dreptate? Cred ca putem trece mai departe referitor la aerodinamica SLZ/Logan si sa lasam eleronul in urma. Logan are stabilitate mare pentru ca e apsat din toate partile de aer, fiind frigider. ![]() @GabyT Stiam ca o sa sariti toti pe mine si o sa analizati in amanunt raspunsul Dacia. Ei au scris negru pe alb ca eleronul are si rol in stabilitatea masinii si au zis ca nu au datele cerute de mine. Unde scrie ca nu au facut testele respective? Ca o observatie cei de la Dacia nu afirma lucruri mincinoase din cauze de probleme legale si atunci cand nu au un raspuns clar sau nu vor sa-ti dea un raspuns clar o dau pe diverse, dar in raspunsul lor scrie clar ca are si rol in stabilitate. This post has been edited by nh1980ro: 20 Jun 2007, 16:33 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#190
|
![]() - Group: Members Posts: 22.739 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Si cum ma rog si-au dat ei seama sa imbunatateste stabilitatea daca nu au facut teste ?
EL. Si stai linistit ca tot beat esti. Nu ai fost in stare sa dai nici un raspuns tehnic pana acum. Tot la 4000rpm schimbi vitezele ca acolo ai cuplu ? This post has been edited by IRONICK: 20 Jun 2007, 16:36 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#191
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Da' unde scrie ca nu au facut teste? Poate nu le-au facut cei de la Dacia.
Bine macar ca am o intuitie tehnica destul de buna confirmata si de cei de la Dacia. ![]() Vitezele le schimb intre 2500-3500rpm la SLZ. Mai rar peste 3500rpm. Dar nu ma uit la turometru, ci schimb dupa 'ureche'. Uite un eleron care e asezat tot mai jos decat cupola masinii, desi e mai mare. Dar si masa masinii e mai mare: http://skoda.masini.ro/files/show_picture....2006_mare3.jpeg This post has been edited by nh1980ro: 20 Jun 2007, 16:51 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Marius |
![]()
Post
#192
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tzutzi @ 18 Jun 2007, 23:57) Scala avea 6550 cu tot cu vopsea metalizata. Clima era 6000. jantele alea nu fac 500 de euro... ![]() o mica precizare... Clima cu vopsea metalizata era 6240 ...cu 300 de ieuro mai putin decat Scala ![]() diferentele erau cd-ul, jantele si chestia aia de pe portbagaj ma scuzati! puteti continua ![]() This post has been edited by Marius: 20 Jun 2007, 17:14 |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#193
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Chestia aia se numeste eleron si as putea sa jur ca astazi am vazut unul identic pe un seat cordoba.
Attached thumbnail(s) seat.jpg ( Size: 60.54k ) Number of downloads: 70 |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
klaus |
![]()
Post
#194
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca e sa ma intrebati pe mine, cei de la VC au mai raspuns in trecut si ca Solenza scala nu are filtru de polen si ca pe logan nu exista un astfel de filtru si nici nu se poate pune.
Noroc ca oamenii destepti de pe aici au gandit cu capul lor si au observat altceva. Ptiu drace, adica vreau sa zic ca aia de la VC s-au inselat? Vai mie, sa-mi fie rusine ... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine sã mã înºel din prea multã suspiciune decît din prea multã naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#195
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.638 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci daca eu fac accident cu Solenza, ii pot da in judecata pentru ca nu mi-au montat eleron pe Solenza, dispozitiv ce ar fi mentinut stabilitatea masinii? Vai... ce idee!
Probabil ca eleronul, prin greutatea sa, mareste incararea puntii spate la toate vitezele, contribuind la cresterea aderentei. Acelasi rol il are insa si roata de rezerva........ |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#196
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Topicul o ia pe aratura ca de obicei ... Parerea mea : CLOSE IT !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#197
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Hai sa fim carcotasi in continuare. Cei de la VC mi-au raspuns coerent de fiecare data cand i-am intrebat ceva. Daca voi vreti sa continuati cu astea n-aveti decat, dar as vrea sa vad un contraexemplu competent.
Mai pun o data exemplul: Example: a surface of 36 cm² at an angle of 12° at a speed of 300kph * extra pressure on the axles of 100kg * extra drag of 22kg * 25hp extra needed, or topspeed will be 10kph less. " 36 cm2 inseamna sa zicem o lungime de 18 cm si o latime de 2 cm. Acum Solenza are o latime de 1664 mm (pp ca eleronul are lungimea de 150cm). Si daca presupunem ca eleronul are o latime 4 cm (nu am masurat dar cred ca e mai lat). Rezulta o suprafata de: 600cm2, adica de 16.66 de ori mai mare decat 36 cm2. Unghiul de 12 grade pare posibil si pt eleronul de Solenza. Daca presupunem ca apasarea este liniara pentru viteza si suprafata (aici ar trebui sa ne lamureasca cineva care cunoaste mai bine formulele): Avem la 300km/h o apasare de 1666Kg. Cum Solenza nu prea merge cu 300km/h, calculam la 100km/h si obtinem o apsare de 33*16.66 = 549.78Kg, ceea ce e aberant.. ![]() Deci ori formulele nu sunt liniare (cel mai probabil), si/sau eleronul a fost pus mai jos tocmai pentru a nu strivi portbagajul bietei Solenze. Asteptam niste formule ale fortei de apasare in functie de viteza, unghi al eleronului si suprafata de contact. @einstein1984 Daca ei ti-au spus ce iti ofera la diverse modele ale masinii eu zic ca nu ai sanse de reusita in tribunal. Al treilea stop e la SN pe eleron. La solenza e pe luneta. Cam confunzi. Raspunsurile la intrebarile tehnice vin de obicei de la un departament tehnic si nu le dau cei de la serviciul VC care cauta prin manuale (cum se intampla mai demult). PS: De ce nu comentati nimic de eleronul de la Skoda RS? Ca si ala e mai jos decat luneta? O fi doar pentru partea estetica? Hai sa va vedem. Sau aerul vede ca e vorba de o Dacie si se isterizeaza si creeaza turbioane asa de ciuda. This post has been edited by nh1980ro: 20 Jun 2007, 22:08 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#198
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.638 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Genial calcul, pacat ca presiunea dinamica variaza cu patratul vitezei (deci la viteza de 3 ori mai mica ai apasare de 9 ori mai mica). Problema e ca suprafata aia a ta nu e in curentul de aer liniar.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
driverx |
![]()
Post
#199
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Lasati-l naibii. Asta face misto de noi. Daca totusi ma insel, inseamna ca e grav. Reteta ii pot scrie, dar totusi nu ii pot pune aici diagnosticul ca as incalca FIECARE punct din regulament.
I-a raspuns WC la asta. Si pe el l-a multumit. Da' nu se gandeste ca Dacia NU a efectuat nici un test (pun pariu) si ca daca EU, nemancator de wishful thinking ca si nh1980ro, as cere de la WC niste documente care sa justifice aberatiilor lor, ma tem ca nu au de unde le scoate. Da' asta daca as face eu demersul asta. La nh1980ro sta altfel treaba. El si-a gasit o noua sursa de alimentare pentru wishful thinking. nh1980ro, nu pot sa repet ceea ce esti tu, ca iar i-au warn, dar ma tem ca am fost foarte intelegator cand ti-am dat diagnosticul ala.... ![]() Oricum, mi-ar place sa intelegi intr-un final ca scopul nostru nu este sa iti bagam contre, nu sa facem misto de tine sau mai stiu eu ce, ci sa intelegi ca ABEREZI crunt.....CRUNT. Nu ne stim personal, dar crede-ma ca m-as bucura tare mult sa stiu ca intr-o zi te-ai trezi la realitate. Serios.... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#200
|
![]() - Group: Members Posts: 22.739 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cosmin19871 |
![]()
Post
#201
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 6 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Cam mult si foarte plictisitor...
Loganul am aflat ca are CX = 0,35 (C3 are 0,36 ![]() Banuiesc ca si la Solenza puteti gasi daca va intereseaza atat de mult pe cat lasati impresia... Toate cele bune |
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
Laureate 2005
- B 57 XXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#202
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 20 Jun 2007, 22:57) PS: De ce nu comentati nimic de eleronul de la Skoda RS? Ca si ala e mai jos decat luneta? O fi doar pentru partea estetica? Hai sa va vedem. Sau aerul vede ca e vorba de o Dacie si se isterizeaza si creeaza turbioane asa de ciuda. Pai comenteaza mata... Dupa ce mai dai o tura si te documentezi de scurgerea de aer pe hayonul de la Octavia, care are alt unghi de inclinatie. Dupa ce mai dai o tura prin manualele de fizica si vezi cum sta treaba cu liniaritatea si viteza... Dupa ce ai sa intelegi ca nici ala nu are rolul lui peste... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine sã mã înºel din prea multã suspiciune decît din prea multã naivitate. - Cristoiu
|
|
miki |
![]()
Post
#203
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.252 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
In loc de manual de fizica se pot folosi si informatiile de aici
trebuie doar sa se inlocuiasca termenul de "portanta" cu "forta de apasare", iar profilelel trebuie inversate! ATAT! Iar dupa cum am vazut eu.... "eleronul" de SLZ n-are nici cea maio mica legatura cu vre unul din profile!!!!!!!!!!!!! Inafara de rolul estetic.... singurul care a r mai putea fi... este cel de "frina aerodinamica" ![]() Adica ... la viteze mari creste consumul! ![]() |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe
2004 / 2019/2008
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#204
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
nenea klaus da' care-i unghiul maxim pe care tre' sa-l faca luneta cu cupola caroseriei pentru ca aerul sa nu curga liniar pe luneta?(de exemplu la unele hatchback e spre 80-90 de grade si acolo e clar ca se desprinde la marginea de sus a caroseriei)
Adica de ce la Skoda aerul curge regulamentar si la Solenza nu curge asa? Ai facut tu vreo masuratoare sau vreun calcul ca sa contrazici ceea ce spun cei de la VC? Asa putem sa aberam cu totii dupa cum spunea driverx. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#205
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai si cine a zis ca nu aberam cu totii?
inclusiv eu, inclusiv matale... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine sã mã înºel din prea multã suspiciune decît din prea multã naivitate. - Cristoiu
|
|
miki |
![]()
Post
#206
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.252 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
io nu!
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe
2004 / 2019/2008
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
IRONICK |
![]()
Post
#207
|
![]() - Group: Members Posts: 22.739 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(driverx @ 21 Jun 2007, 00:01) Asta face misto de noi Si eu zic tot la fel. Trebuie sa ai creierii papiota ca sa gandesti in halul asta. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
GabyT |
![]()
Post
#208
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Si totusi nu v-ati plictisit de acest subiect ???
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
izi |
![]()
Post
#209
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 8 June 07 ![]() |
am si eu o mica parere...
in principiu, aripa din spate ar trebui sa arate ca la masinile de F1 (sau a celor foarte performante). Masinile de F1 au aripile "de"portante identice cu cele ale unui avion. Diferenta e ca sunt dispuse invers de unde => forta de apasare. Masinile de strada dar super performante (Ferrari, Mercedes SLR, Lamborghini) par sa aiba doar un corp aerodinamic; dar a carui sectiune transversala nu se apropie nici pe departe de sectiunea unei aripi de avion. In definitiv isi fac treaba...aceea de apasare. Unii dintre participantii la aceste diuscutii uita ca aceaste eleroane isi fac treaba (ca si aparitia: vezi SLR sau Lamborghini) doar la viteze foarte mari. Practic eleroanele nu au NICI un rol aerodinamic, ci doar estetic, indiferent ca se numeste Solenza, Logan, Octavia, Golf, Leon, etc..... In ceea ce priveste Solenza, Ocatvia, sau orice alt hecibec ma indoiesc ca aerul din zona cu pricina e "curat"...mai degraba e plin de turbulente sau...lipseste (lipsa apei sau a mizeriei de pe luneta e explicatia cea mai plauzibila) Cred ca s-ar putea face un experiment mai mult decat simplu: se pot instala doua suprafete verticale intre ele o alta suprafata, de data asta orizontala, care sa joace rolul de eleron. Sinele cu care sunt prevazute cele doua suprafete verticale ar trebui sa permita eleronului-aripa sa baleieze in sus sau in jos (depinde sub ce unghi fix ar fi asezat intre cei doi stalpi verticali). Practic s-ar realiza o aripa captiva. Daca dracia asta ar reactiona intr-un fel (miscarea verticala) insemna ca "acolo" un eleron si-ar face treaba. parerea mea |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- IS-05-YZY
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#210
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
http://en.wikipedia.org/wiki/Downforce
Folosind formula de acolo si calculand ceva mai empiric avem la 100km/h si 600cm2 suprafata urmatoarele: unghi de atac 12 grade: 185 Kg presiune pe axa spate. unghi de atac de 5 grade: 33.33 Kg presiune pa axa spate. Folosind formula de acolo si modificand diversi parametri se pot obtine alte valori. Pentru calcule am presupus ca eleronul se afla la inaltimea ideala unde fluxul de aer e liniar, lucru care nu este tocmai adevarat, ceea ce ar duce la o diminuare a presiunii exercitate. (forta de apasare este calculata pentru o caroserie gen F1 unde aerul curge direct pe eleron). De asemenea am presupus ca suprafata eleronului este un dreptunghi (pentru calcularea inaltimii). Dar dupa cum reiese si din exemplu un eleron creeza si o forta de franare a autoturismului ceea ce duce la un consum mai mare de carburant. Deci epxerimentul propus de mine mai demult pe acest topic poate fi perfect valabil. (acela cu parcurgerea aceleiasi distante de catre o Clima si o Scala). @izi Astia de la Dacia sau cei de la Skoda au inventat masina care creeaza vid in urma ei? This post has been edited by nh1980ro: 21 Jun 2007, 21:02 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 15:05 |