DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solenza/Logan teste aerodinamice

mark``
post 13 May 2007, 09:49
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Asa va place sa va certati da nu vedeti ca defapt eleronul ala nu poatesa faca nimic, decat dpdv estetic. E prea mica viteza de exploatare a masinii ca sa conteze cu ceva si fluxul de aer nu ajunge la el deloc din cauza formei caroseriei, deci e simplu de dedus...
Insa cine e destept ma poate contrazice asa: mai smechere tu nu sti ca la Porsche Boxter de exemplu exista un eleron incorporat in caroserie care se ridica automat cand masina are o anumita viteza? Mai exact 100 km la ora? In cazul asta tot eu il pot combate pe acela destept si sa-i spun ca sa se uite mai atent la forma eleronului...
Deci pe orice parte am intoarce-o tot acolo ajungem. E doar estetic!


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 13 May 2007, 10:26
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(mark`` @ 13 May 2007, 09:49)
Asa va place sa va certati da nu vedeti ca defapt eleronul ala nu poatesa faca nimic, decat dpdv estetic. E prea mica viteza de exploatare a masinii ca sa conteze cu ceva si fluxul de aer nu ajunge la el deloc din cauza formei caroseriei, deci e simplu de dedus...
*



Ma tentezi sa-i patesc eu benzina lui BoomPunk , un pampers pentru tine si apoi pornim la test . Daca la sfarsitul testului nu esti convins , atunci facem un test si cu o Solenza fara eleron !
Si daca e prea mica viteza de exploatare , atunci te invit sa mergi cu 100 km/h ( daca tu poti sa mergi cu atat ) , sa deschizi geamul si sa scoti mana cu totul pe geam . Daca o mai ai intreaga , poate te convingi , daca nu , mareste viteza .

Cat despre afirmatia ca " fluxul de aer nu ajunge la el deloc din cauza formei caroseriei " - parerea mea umila este ca este cea mai mare aberatie pe care am citit-o pe acest forum . DAR este parerea mea ...


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 13 May 2007, 12:30
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Exact, parerea ta.


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 13 May 2007, 16:21
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Opinia mi-am exprimat-o mai sus, asa ca adaug doar niste poze.
Observati ca cei de la Dacia il numesc "eleron" si nu spoiler.
Si ca o observatie pentru cei care nu stiu cum arata de fapt Solenza si n-au mers niciodata cu una, sa stiti ca Solenza 1.4 mpi nu are nici o problema in a merge cu 140km/h (viteza maxima constructiva e 165km/h din cate imi amintesc eu).

Gaurile din bara fata de plastic sunt puse acolo din 2 motive:
1.sa asigure racirea blocului motor.
2. sa ajute la apasarea masinii pe sosea la viteze mai mari. Asta daca exista si un scut pe motor. (nu sunt sigur ca exista asa ceva la Logan).

Attached thumbnail(s)
100_3591.JPG ( Size: 651.61k ) Number of downloads: 93
100_4120_crop.JPG ( Size: 55.29k ) Number of downloads: 99
eleron.JPG ( Size: 28.99k ) Number of downloads: 125


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 13 May 2007, 17:35
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Fiecare dintre noi este liber sa viseze frumos, imaginandu-si ca se afla la volanul unui bolid care se "lipeste" de sosea datorita acestui eleron, insa daca se intoarce la realitate va observa ca prin montarea acestuia, producatorul nu a urmarit decat sa o individualizeze fata de suratele ei mai ieftine, avand un rol strict estetic.
Afirmatia mea este bazata pe mai multe argumente :
1. producatorul nu a supus-o unor teste aerodinamice din motive economice (desi firma Renault are capacitate in acest sens -a se vedea difuzorul montat la noul Clio 3 RS), astfel incat toate discutiile legate de efectul acestui eleron sunt simple speculatii;
2. daca s-ar fi urmarit prin montarea lui ca masina sa se aseze mai bine pe sosea, cu siguranta s-ar fi facut ceva si sub masina, respectiv intre bara de protectie spate si puntea spate (zona unde este montata roata de rezerva, si unde, pentru comparatie, la Clio RS se afla difuzorul), unde, contrar regulilor aerodinamice, este un mare "gol"; ceea ce se castiga (eventual) cu urmare a efectului produs de acest eleron, cu siguranta se pierde datorita fluxului de aer ce trece pe sub masina;
3. prin definitie, modelele Dacia nu au un pedigriu sportiv cum este cazul altor producatori, nu va spun care pentru ca-i stiti si voi, astfel incat intreaga conceptie a masinii (incepand cu motorul de 1.4 si terminand cu franele pe tamburi la rotile din spate) nu urmareste acest lucru;
4. acolo unde s-a urmarit efectul aerodinamic, eleronul (montat din fabrica) are dimensiuni mult mai generoase (vezi ca exemplu Subaru Impreza STI sau Mitsubishi Evo -modele care, structural, sunt tot masini "in 3 volume").


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 13 May 2007, 18:04
Post #66


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Opel Tigra are tot tamburi pe spate si masina aia e "putin" mai sportiva decat SLZ/Logan.
Iar Subaru si Mitsubishi au alte preturi. Comparam cartofi cu varza.

Prezenta unui eleron/spoiler are si avantaje, dar si dezavantaje (cum ar fi cresterea consumului). Ori SLZ se dorea o masina economica si nu aveau cum sa puna un eleron mare pe ea. (asta si din motive economice).

Un eleron trebuie sa fie cat mai usor ca sa nu adauge si el greutate masinii. De aceea la masinile sportive eleronul se face din materiale usoare (fibra de carbon, aluminiu).

In plus pentru masinile cu adevarat sportive, eleronul are pe capete 2 aripioare care vin in lungul masinii si sunt perpendiculare pe eleron (nu mai stiu exact care era motivul adaugarii lor,dar era un motiv:) )

La Porsche, avand motorul in spate, se ridica acel asa zis eleron ca sa poata patrunde mai mult aer in motor. Caroseria Porsche nu prea are nevoie de cine stie ce eleron..

Oricum, la fel ca si cu stelele NCAP pe care le-ar putea avea SLZ, nu putem face decat speculatii.

This post has been edited by nh1980ro: 13 May 2007, 18:06


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 15 May 2007, 09:50
Post #67


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Am zis ca revin cu detalii. Hayonul intredeschis pe drumul Ploiesti - Campina pe DN 1. Viteza aproximativ 120km/h. Imediat la intrarea in Campina am oprit sa verific hayonul care era inchis... blink.gif


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizie
post 15 May 2007, 10:15
Post #68


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 14 March 07




adica curentii de aer preseaza destulde tare hayonul. acum intrebarea este: curentii curg liniar pe luneta si apoi pe hayon, sau se formeaza vartejuri?


--------------------
Dacia Solenza 2003 - CT-07-PXI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 10:30
Post #69


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Da' gropi ai luat? Ca e posibil sa fie de la gropi. Sau e posibil sa fie de la aerul care apasa pe hayon.

Oricum ar fi eleronul ala pe hayon ii da un aer mai placut masinii. Tocmai si prin faptul ca e mai fin facut si nu e foarte mare si butucanos.

Vezi ca pe site-ul kia c'eed ala full au si o animatie a curentilor de aer. Destul de rudimentara,dar iti poti da seama cam cum curge aerul pe caroserie. Eu cred ca nu sunt turbulente decat dupa eleron/capatul hayonului.

This post has been edited by nh1980ro: 15 May 2007, 10:31


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 15 May 2007, 10:49
Post #70


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




Am urmarit si chestia asta atent. Nu sunt gropi pe sectiunea aceea. Am si franat destul de incet de frica sa nu se ridice brusc. Recunos ca am ramas destul de mirat ca s-a inchis.


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 10:57
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Eu nu cred ca are cum sa se ridice hayonul de la frane sau alte fenomene, daca nu e inchis/incuiat. In primul rand pentru ca hayonul e destul de greu si pentru ca la partea de jos oricum nu-l mai tine nimic suspendat (amortizoarele alea nu mai opun rezistenta).

Eu stiu pe cineva care a mers 350km cu hayonul descuiat (de fapt nu se mai inchidea deloc) si nu s-a ridicat. Era o Dacia Nova, dar e cam acelassi sistem.

This post has been edited by nh1980ro: 15 May 2007, 10:58


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 May 2007, 11:01
Post #72


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.388
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca vreti sa verificati curgerea aerului peste eleron, puteti sa lipiti cu banda adeziva cateva firicele de lana pe partea superioara e eleronului (mai subtiri, si de o culoare vie, incat sa le vedeti prin luneta), orientate in lungul masinii si avand partea libera suficient de lunga incat sa fluture in voie. Apoi, in timp ce altcineva conduce masina cu vreo 90-100 km/h, va uitati de pe bancheta din spate la firicele alea de lana (sa fie vreo 20-30, si dispuse pe toata latimea eleronului). Daca stau drepte, lipite de eleron si in lungul masinii, insemna ca avem o curgere laminara, dar daca se agita in prostie inseamna ca acolo sunt turbioane (eu asa zic ca se intampla).
Daca reuseste cineva sa-mi dovedeasca contrariul, dau 1 bere. La caroserii ca a Solenzei, pe luneta si portbagaj curgerea e departe de a fi laminara, e cu vartejuri si depresiuni.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 May 2007, 11:12
Post #73


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Da ma ainstaine, da' la unii turbioanele alea apasa si ele sporadic cu o forta extraodinara (care tre sa fie ceva apasare) de masina se lipeste pe drum. Da' nus eu expert in aerodinamica, dar asa ne-expert cum is imi dau seama ca pentru a apasa cu adevarat masina, e nevoie de ceva forta, dat fiind ca masina se ridica ceva din cauza fortei centrifuga imense aplicata cauciucului care tinde sa calce tot mai putin pe asfalt, din cauza ca SLZ fiind o asa masina aerodinamica, intra o gramada de aer sub ea, chestie care iar mai poate ridica putin masina. Noroc ca curu e mai inalt ca botu, si astfel se mai realizeaza ceva depresiune pe acolo, si tine masina pe drum, astfel incat toti wishful thinkerii sa nu zboare in draci prin copaci in timp ce isi testeaza eleroanele.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tzutzi
post 15 May 2007, 11:23
Post #74


Solenzar impatimit


Group: Members
Posts: 478
Joined: 9 October 06
From: Bucuresti




QUOTE(driverx @ 15 May 2007, 11:12)
astfel incat toti wishful thinkerii sa nu zboare in draci prin copaci in timp ce isi testeaza eleroanele.
*


tongue.gif


--------------------
Ford Focus St170 2.0 16v 2004
Solenza Scala 1.4 8v 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 15 May 2007, 11:24
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(nh1980ro @ 13 May 2007, 18:04)
...
Iar Subaru si Mitsubishi au alte preturi. Comparam cartofi cu varza.
...

*



Am exemplificat aceste modele tocmai pentru ca, asa cum am mai zis, sunt tot modele de caroserie in 3 volume la care, fluxul de aer urmeaza, cel putin la prima vedere, acelasi traseu. Probabil ca datorita acestei forme si a faptului ca s-a dorit ca eleronul sa nu aiba un rol decorativ, dimensiunea lui este mult mai mare astfel incat curentii de aer ce trec peste capota sa asigure forta de apasare necesara.
Tu ai impresia ca cei doi producatori au montat un eleron mai mare pentru a justifica pretul mai piperat sau pentru a avea efectul aerodinamic urmarit ? blink.gif
Degeaba introduci in ecuatie pretul, intrucat discutia se referea stric la eventualul efect aerodinamic pe care il are eleronul de la Solenza, iar eu am dat ca exemplu cele doua modele din perspectiva formei pe care o are caroseria.

P.S. desi nu am verificat, cred ca mai aerodinamic este cartoful radmasa.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 11:43
Post #76


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




1.Chiar si asa eleronul e pus pe capatul portbagajului, ca si la Solenza.
2.Subaru si Mitsubishi nu merg cu viteze de MAXIM 150-160km/h.
3. Daca e sa luam de buna teoria cu turbioanele de pe spatele Solenzei, atunci si la SUbaru ar trebuie sa fie la fel si eleronul ar fi inutil.
4.Masina nu prea are tendinta de ridicare de pe sol pentru ca fortele centrifuge ale rotilor sunt omnidirectionale (asta in cazul in care roata e perfect echilibrata) si apoi bara fata are gauri in ea tocmai pentru a determina apasarea masinii.

Solenza are botul mai lung si linia caroseriei e mai joasa in fata tocmai pentru a face ca aerul ce trece peste capota si restul caroseriei sa o apese in jos.

Eu am mers pe autostrada cu 160 km/h in linie dreapata si se simte cum masina se lasa putin mai jos la viteze mari. Nu e recomandabil sa pui frana brusca la viteza aia, dar asta e alta discutie..tongue.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 May 2007, 11:52
Post #77


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(nh1980ro @ 15 May 2007, 12:43)
.... Nu e recomandabil sa pui frana brusca la viteza aia, dar asta e alta discutie..tongue.gif
*



Pfoai ma...da' cat de mult esti in stare sa scrii degeaba, dupa care iti tai SINGUR craca de sub picioare. radmasa.gif

Zici ca nu e recomandabil...da' oare de ce? INCA nu te pune pe ganduri chestia asta? Si Logan si SLZ chiar daca is masini care prind ceva viteza (nu ca ar fi nu stiu ce SF pentru zilele noastre) dar exact din cauza aerodinamicii de caramida se comporta asa prost la viteze mari, desi nu trebuie nici suspensiile sa le ignoram. Ambele caroserii sunt niste aripi proaste, care aproape genereaza portanta (mai ales cu cat viteza e mai mare). Noroc ca motoarele nu au suficienta putere sa le propulseze cu viteze suficient de mari astfel incat caroseria sa inceapa sa isi indeplineasca rolul de aripa. Deci cu cat ai viteza mai mare, masina incepe sa zboare, nu sa se apese singura.

De unde tot scoateti tampeniile astea de exeperti? Din Libertatea? Sau de unde?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 12:05
Post #78


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Daca ai face avioane....moama ce Loganuri ar iesi.... tongue.gif

Ai observat cumva ca masinile de Formula 3 se fac pe dedesubt perfect netede (se acopera cu un fel de tabla) si au fost destule filmulete cu asemenea masini care zburau efectiv. Problema e ca masinile alea aveau propulsia pe rotile spate, viteze de 250-300km/h si nu cred sa fi fost mai inalte de 1m. Abia alea au forma de aripa, dar numai la parte de sus, pentru ca parte de sub masina era perfect plata, tocmai pentru a evita turbioanele.

This post has been edited by nh1980ro: 15 May 2007, 12:10


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 May 2007, 12:06
Post #79


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.388
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




nh1980ro, faptul ca eleroanele de pe impreza si Evo9 sunt MUUUULT mai inalte decat ala de soniza nu-ti spune nimic? Nu te face sa te gandesti ca poate producatorul a incercat sa le aduca in zona de flux de aer liniar?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 May 2007, 12:13
Post #80


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Omule, incearca sa privesti o sectiune de aripa de avion, dupa care iei un poster cu o SLZ pozata din lateral, tai frumos la contur sa scoti SLZ-ul din poster, dupa care pui SLZ-ul pe sectiunea de aripa. O sa ai niste suprize.

Voi astia care tot aberati la greu cu eleroanele astea...voi ati vazut la vreo cursa un eleron la lucru pe o masina sport? Asa...pe un rear-cam sa se vada exact cum lucreaza? Eleroanele au suprafata mult mai mare decat suporturile voastre pentru al treilea stop cu leduri, alte unghiuri, alte picioare de prindere. Avand aceste proprietati, alea chiar lucreaza cu aerul. Si la viteze mari, in asa hal lucreaza de incep sa vibreze de multe ori din varii motive.....turbioane generate de masina pe care e montat eleronu, diferente de densitate a aerului (ati fi suprinsi cate pungi de aer exista de temperaturi diferite, implicit densitati diferite) de care masina se loveste dintr-o data avand viteza asta, turbioane generate de celelalte masini participante la cursa. Desi un eleron care vibreaza nu e neaparat un indicator asupra functionarii lui, din contra, vibratia are dezavantaje, dar acolo se vede claaaar cum eleronul e "strans" intre 2 chestii...AER si CAROSERIE. Voua CAND va vibreaza eleronului? Probabil atunci cand trantiti hayon-ul care nu vrea sa se inchida usor.

Serios, picati in penibil cu explicatiile astea. Montati-va un eleron (A REAL ONE) pe sapca Nike si reveniti va rog cu picioarele pe pamant.....

QUOTE(einstein1984 @ 15 May 2007, 13:06)
nh1980ro, faptul ca eleroanele de pe impreza si Evo9 sunt MUUUULT mai inalte decat ala de soniza nu-ti spune nimic? Nu te face sa te gandesti ca poate producatorul a incercat sa le aduca in zona de flux de aer liniar?
*


Sunt MUUUUULT mai inalte pentru a fi mai bengoase masinile. Am raspuns in locul wishful thinkerilor, deci nu te lua de mine pentru aceasta afirmatie.

This post has been edited by driverx: 15 May 2007, 12:15


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 12:21
Post #81


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Asta am zis si eu mai sus.
Problema e ca eleroanele alea sunt gandite pentru alta viteza de deplasare.

Si cum zicea cineva mai sus eleronul de la Solenza are o utilitate practica destul de mica si una estetica ceva mai mare.

Dar nu cred ca Solenza va zbura vreodata doar datorita propulsiei proprii..smile.gif

Si daca e sa facem o comparatie, eleronul de la Logan are o utilitate pur estetica.

@driverx Se vede ca nu stii cum arata o Solenza. DSN avea al treilea stop pe eleron. La Solenza al treilea stop e pe luneta.
Iar hayonul se inchide foarte usor, daca e reglat bine.

Oricum deja o dam iar in comparatii de genul "masini" contra dacii.

Daca nu are nimeni un filmulet sau ceva date mai exacte, putem sa discutam pana la pensie.

Oricum eu prefer sa merg cu masina cu viteza care-mi permite manevrarea ei in siguranta cat de cat..tongue.gif Nu prea stau sa ma uit sa vad cum vibreaza eleronul.


Am si eu o intrebare: Pana la urma Logan are sau nu scut de tabla sub motor? pentru ca am vazut un Logan adus in service care nu avea asa ceva.

This post has been edited by nh1980ro: 15 May 2007, 12:31


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 15 May 2007, 12:33
Post #82


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Loganul ala sigur nu avea, asa cum spui chiar tu smile.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 12:36
Post #83


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Ala clar nu avea, dar ideea e daca e pus din fabrica la Logan sau e optional? (la berline puneau un triunghi de fier in loc de scut, iar scutul ala serios era optional)


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 15 May 2007, 12:38
Post #84


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




La D1300 (1980) avea un scut din roata in roata, la D1310 (1989) avea un triunghi mititel, la D1410 (1999) ceva intermediar. Dracu stie ce insemna "optional" pe vremurile alea.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 May 2007, 12:39
Post #85


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




nh1980ro

Si eleroanele astea de SLZ pentru ce viteza sunt gandite? Intre 20 si 140 la ora?

Stiu ca SLZ are al treilea stop, dar multi isi mai monteaza un suport pe hayon sa aiba INCA un "al treilea stop". Unii indraznesc sa ii zica eleron la acest suport.

Loganul ALA NU avea scut. Loganul meu ARE scut.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 12:42
Post #86


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Si la Logan? Are sau n-are? (Ok, mi-a raspuns driverx in timp ce scriam si eu)

Optional, adica ti-l cumperi tu si il pui smile.gif

La Solenza eleronul ala e gandit sa faca masina sa nu mai arate a caramida..tongue.gif
Si cei de la Dacia tot eleron i-au zis aluia de pe Solenza. Poti sa te uiti in pozele puse de mine mai sus.

This post has been edited by nh1980ro: 15 May 2007, 12:45


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 May 2007, 12:52
Post #87


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(nh1980ro @ 15 May 2007, 13:42)
Optional, adica ti-l cumperi tu si il pui smile.gif
*



Toate au ma. biggrin.gif Ala vazut de tine, o fi fost privat de scut in vreun fel sau altul.

Hotaraste-te pe care baricada esti....eleroane = scule prentru strivit caroseria de pamant sau eleroane = suporti pentru al treilea stop. Ca am impresia ca falfai in ambele tabere fix ca o coala de hartie lipita pe o parte pe un eleron de SLZ.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 12:57
Post #88


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Pai sunt putin de fiecare parte..smile.gif Dar putin mai mult pe partea estetica a eleronului.

Asta am afirmat si in posturile mele anterioare.

Dupa cum am mai spus si cu alte ocazii, nu-mi place cand vine cineva si-mi spune ca "nu domle', n-are nici o valoare chestia aia sau ailalta", dar fara absolut nici un argument. Asa ca am incercat sa argumentez de ce "ar putea" avea un efect eleronul respectiv. Nu am afirmat ca e special gandit pentu ca Soolenza sa fie o masina "sportiva pur-sange". Masinile Dacia sunt departe de a fi sportive. Si nu le lipseste doar eleronul pentru a fi asa ceva.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 15 May 2007, 15:48
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 15 May 2007, 12:06)
nh1980ro, faptul ca eleroanele de pe impreza si Evo9 sunt MUUUULT mai inalte decat ala de soniza nu-ti spune nimic? Nu te face sa te gandesti ca poate producatorul a incercat sa le aduca in zona de flux de aer liniar?
*



Eu cred ca nu vrea asta. El o tine pe a lui... icon_mrgreen.gif

QUOTE(nh1980ro @ 15 May 2007, 12:57)
...
Dupa cum am mai spus si cu alte ocazii, nu-mi place cand vine cineva si-mi spune ca "nu domle', n-are nici o valoare chestia aia sau ailalta", dar fara absolut nici un argument. Asa ca am incercat sa argumentez de ce "ar putea" avea un efect eleronul respectiv...
*



Iarta-ma dar in cazul de fata este intocmai pe dos. Eu am argumentat punctul meu de vedere (sintetic, la postul #3 si mai detaliat la #65 si la #75), la fel si colegii, pe cat incercarile tale de a argumenta pozitia ta nu le gasesc... wink.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 15 May 2007, 17:02
Post #90


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




QUOTE(GabyT @ 9 May 2007, 16:20)
2. Eleronul de la Solenza are doar rol estetic, dand un aspect mai elegant spatelui si deosebind-o de modelele inferioare (de, trebuiau sa justifice cumva diferenta de pret). La fel se intampla si la alte marci (Daewoo Tico).
*



Aici nu prea erau multe argumente.

In final discutia se poarta de niste amatori (printre care ma numar si eu). De aceea daca nu stie nimeni, nimic sigur e mai bine sa purtam discutia asa cum e, fara sa spunem ca unul sau altul e mai destept sau nu.

Eu o tin pe a mea (aici nu sunt sigur ce anume, pentru ca am admis faptul ca eleronul nu prea are rol de apasare ca la masinile sport) pentru ca nimeni nu mi-a dat argumente ca sa-mi schimb parerea.

E ok atat timp cat toata lumea discuta intr-un mod constructiv si cel mai bine ar fi fost ca cineva sa aiba mai multe date concrete.

This post has been edited by nh1980ro: 15 May 2007, 17:07


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 15:29
Forum Renault