Solenza/Logan teste aerodinamice
![]() ![]() ![]() |
Solenza/Logan teste aerodinamice
einstein1984 |
![]()
Post
#91
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.388 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
driverx |
![]()
Post
#92
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 15 May 2007, 19:06) driverx, turbioanele nu numai ca nu genereaza forta deportanta, ba din contra. Turbion= miscare neordonata a aerului cu viteza MARE, asta inseamna presiune scazuta deasupra masinii, ceea ce se traduce in portanta. Hoo ma...Da, ai dreptate, da' io faceam misto de teoriile wishful thinkerilor.... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#93
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Exact. De ce sa nu facem misto cand putem vorbi serios?
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#94
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(b64chr @ 11 May 2007, 11:44) Later edit: Pentru cine are timp si chef, propun urmatorul test. Se pleaca cu hayonul lasat jos dar neinchis complet si se merge pe un drum unde este posibil de atins 140-150. Daca hayonul va fi inchis de fortele aerodinamice inseamna ca exista un oarece efect, daca nu, nu. Pai testul fiind facut pe scala mea.....la o solenza fara eleron sunt sanse sa nu se inchida hayonul? De dat jos eleronul ca sa repet testul nu prea ma incumet ![]() |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#95
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Din cate stiu eu o apasare mai mare pe masina duce la un consum mai mare putin.
Cel mai bun test ar fi ceva de genul: se ia o Solenza Clima si o Scala, se face plinul si se merge Bucuresti -Pitesti cu viteze relativ constante si aproximativ egale, dar in jurul a 100km/h (preferabil nu unul in spatele celuilalt-drafting). Pe langa faptul ca se lasa portbagajul deblocat, se masoara si consumul de benzina. Daca e o diferenta sesizabila la consum (se masoara diferenta asta si la intoarcerea in Bucresti, daca se pleaca din Bucuresti) intre cele 2 modele, atunci se trece la masurarea consumului sa zicem pe 20km in oras (ca sa vedem daca exista diferente de consum intre cele 2 motoare). Teoretic n-ar trebui sa fie o diferenta prea mare de consum in oras (datorita masei apropiate a celor 2 modele si a faptului ca la viteze mici eleronul nu prea face mare lucru). In cazul in care eleronul face ceva, atunci Scala ar trebui sa consume ceva mai mult (la viteze mai mari). Apoi se calculeaza: 1. consum afara Scala - consum afara Clima = X 2. consum oras Scala - consum oras Clima = Y 3. Apoi X-Y = Z Daca Z sa zicem 0.5l-1l (avand in vedere ca pana la Pitesti sunt cam 100km din Bucuresti), atunci putem spune eleronul face ceva in plus. P.S: Si se verifica si hayonul daca s-a inchis.. ![]() Asta e o chestie de facut in caz ca se gasesc 2 persoane care au drum la Pitesti, altfel nu cred ca merita timpul pierdut si cheltuiala cu un astfel de test. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#96
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Wow.......
![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
Lucian1999 |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 19 April 07 ![]() |
Sunt deacord cu toti cei care au spus ca " eleronul " de pe SLZ nu are nici o valoare , dar daca vrei sa simti ce va la masina si ma refer aici la tinuta de drum incearca sa ii pui amortizoare pe gaz bitululare arcuri intatite si un eleron pe haion acolo unde incepe luneta ceva de genul. si poate ca atunci o sa se simta ceva ceva , dar si atunci e cu semn de intrebare.
P.S. Io m-as baga la test dar sa fie intr-o sambata cu SCALA This post has been edited by Lucian1999: 2 Jun 2007, 10:08 Attached thumbnail(s) elastraglsi.JPG ( Size: 20.95k ) Number of downloads: 63 elgolfs.JPG ( Size: 18.62k ) Number of downloads: 70 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
SCALA
- B 82 CNK
|
|
klaus |
![]()
Post
#98
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eleroanele alea se pun la hatchback-uri pentru a "imbunatati" turbulentele pe luneta, sa nu se mai murdareasca asa de repede luneta. Solenza nu este chiar un hatch-back curat...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#99
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai nu prea. Este un fel de liftback (dupa cum ii spun si aia de la Dacia). Adica e cu portbagaj de berlina/sedan care se deschide ca la hatch.
Iar diversele chestii le pui pe masina daca stii sigur ca vor avea un efect benefic asupra tinutei de drum. Daca pui suspensii intarite pe spate s-ar putea sa obtii niste derapaje mai ciudate si destul de pronuntate, din cauza ca Solenza are centrul de greutate mult deplasat spre fata (datorita motorului). In plus suspensii intarite pe drumurile din RO o sa conduca la schimbat de bucse si alte chestii mult mai repede, nemaivorbind de inconfortul sporit. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
arpeggiosso |
![]()
Post
#100
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 12 June 07 ![]() |
QUOTE(Tzutzi @ 10 May 2007, 12:32) Salut!... Mai totusi testele in tunel nu cred ca sunt facute numai pentru a vedea daca modelul respectiv este aerodinamic sau nu (adica numai din pdvd al performantei). Acolo cred ca au grija si de aspecte ca vibratiile ce apar atunci cand aerul se deplaseaza destul de rapid pe langa anumite parti ale masinii. Adica uite eu am Solenza si (asta cred ca si voi puteti sa verificati) in partea din spate unde se imbina bara cu restul aripilor spate sunt niste goluri care nu sunt ermetic inchise adica practic aia fiind din plastic, din cauza ca a stat in soare sau pur si simplu asa face cand se invecheste, se deformeaza nitel si apar asa sa le zic niste fante niste orificii prin care poate sa treaca aerul la viteze mari. Testele pot fi facute pentru a vedea daca in anumite situatii dastea nu se intampla ceva dubios. Ati vazut cu totii cum arata cablurile si tevile de dedesubt si cat de bine sunt protejate. Nu trebuie sa ai viteza mare, astfel incat curentul produs de masina sa miste un obiect de pe sosea sau ceva lipit de interiorul aripii si din cauza curentului de aer si felul in care acesta circula pe sub masina sa se taie ceva pe acolo... Nush daca ati incercat...dar deschideti un geam pe la 120 - 140 de km pe ora. O sa vedeti ca la o anumita viteza incepe sa vibreze destul de mult... Cred ca totusi orice model este verificat intr-o forma sau alta intr-un fel de tunel aerodinamic. Din moment ce la Logan s-a facut testu ala NCAP sau cum se numeste...Nu vad de ce nu au putut sa testeze si un prototip pt chestiile care vi le-am spus mai sus. Parerea mea! |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2005
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#101
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cred ca e mai ieftin sa foloseasca un model generat pe calculator. Si la Dacia e important sa nu iasa pisica, nu sa moara..
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#102
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu mai bine va inspirati voi de aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=931317
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Marius |
![]()
Post
#103
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(pastrama_stelistu @ 10 May 2007, 12:19) Teoretic , datorita jantelor(care sunt mai usoare decat cele de tabla) ar trebui... pe bune? ...chiar sunt mai usoare alea din aliaj? ![]() QUOTE(marius80_eugen @ 11 May 2007, 09:59) Nu am fost de acord sa comparati Solenza cu Loganul pentru ca NU fac parte din aceeasi categorie si nici macar aceeasi familie , pentru ca e vorba de alta platforma , alte marimi , una este sedan , alta hatchback , absolut totul este diferit ca aerodinamica . Asta e parerea mea ! care-o fi aia? ![]() QUOTE(nh1980ro @ 15 May 2007, 11:43) Solenza are botul mai lung si linia caroseriei e mai joasa in fata tocmai pentru a face ca aerul ce trece peste capota si restul caroseriei sa o apese in jos. siiiiigur ca da ...nu zici ca le-a iesit ridicata de spate si n-au vrut s-o mai modifice gandind ca oricum romanu cara cu ea la greu s-atunci e tocmai buna asa, nu mai da cu curu de asfalt?QUOTE(nh1980ro @ 15 May 2007, 11:43) Eu am mers pe autostrada cu 160 km/h in linie dreapata si se simte cum masina se lasa putin mai jos la viteze mari. da da da... si eu am simtit la fel... se lasa putin mai jos dupa care sa ridica putin mai sus dupa care iar se lasa si tot asa.. o adevarata placere, o relaxare totala... daca nu deschideam geamul sa se auda putin vantul as fi adormit chiar, ma legana asa bineee . . . |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#104
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Daca tu deschizi geamul la 160 km/h e clar....
Si ca sa nu mai fie asa ridicata de spate trebuiau sa puna niste arcuri mai scurte. O fi fost greu tare. This post has been edited by nh1980ro: 12 Jun 2007, 11:45 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#105
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pentru cei care inteleg mai greu: marius facea niste glume ...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#106
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mai pun inca o data poza cu turbulentele in spate. Acele turbulente sunt de la o masina gen M. Colt (adica fara portbagaj)
spate.jpg ( Size: 45.05k ) Number of downloads: 65 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#107
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai si care e legatura cu Solenza?LGN? Ca nici una nu e FARA portbagaj.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#108
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pai atunci sa o iau usurel. Ce nu vezi in poza aia ?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#109
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#110
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.388 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ironick, ai pozat monitorul? Uite cum tre sa lucreze un eleron spate pe Corvette C5R
_WING_STR.jpg |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#111
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu. Intentionat le-am facut mai neclare. Oricum, se pare ca sunt nefolositoare pentru majoritatea persoanelor care viseaza la cai verzi pe pereti.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Marius face glume care nu-si au locul aici ca de misto-uri ne-am cam saturat mai ales pe acest topic . Probabil e genul de persoana care e abonata de "gazeta de perete" .
Mi-a palcut desenul lui Einstein , dar cred ca se putea gasi unul si mai clar , cu mai multe explicatii . Eu de acolo nu inteleg decat ca in zona rosie se exercita forta maxima de apasare si cam atat , fara turbulenete sau altele . Numele topicului este "Solenza/Logan teste aerodinamice " . Majoritatea sunt de acord ca nu exista nici un tunel aerodinamic Dacia si nu s-a facut nci un test mai ales la Solenza . Singurul test care se stie ca s-a facut a fost la Logan este cel de la Euro-Ncap , deci nici vorba de test aerodinamic . Singurele discutii care mai pot avea loc sunt pe marginea subiectului de imbunatatire din punct de vedere al aerodinamicii prin aplicarea unor eleroane sau cum vreti sa le spuneti , de care unii nu cred ca ar avea vre-o insemnatate si iar se genereaza flame-uri . De ce oare se mai continua discutia ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
klaus |
![]()
Post
#113
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
E, unele teste se mai fac si pe statii de calcul, cu rezultate destul de apropiate de realitate ...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Atunci faceti mai oameni buni testele alea si hai sa vedem ce iese ! Altfel discutam "la rece " si nu e bine ( asta ca sa nu ma exprim mai prozaic ) .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#115
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.388 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Testele se pot face, dar implica cam o saptamana de munca pt crearea meshului (asta daca ai un model 3d) si rularea lui in presolver, urmata de 1 zi de rulare in FLUENT. Munca muulta, pe degeaba. Cine sa o faca?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() Bineanteles ca odata creata matrita aceea puteau fi studiate o multitudine de schimbari ( eleron sus sau pe portbagaj , sau body kit , sau la stergatoare ... sute de cazuri ... ) Apoi poate erau interesate chiar si firmele de tuning de asa ceva , ceva care in realitate chiar imbunatateste comportamanetul masinii si pot dovedi macar o daca fizic . prin acele studii ca produsele lor fac ceva bun ! Eu personal ma ofer sa dau o bere rece pentru acest proiect . Asteptam oferte de pizza , prajituri si altele ... pentru ca ofereta sa devina mai tentanta si cerebelul sa inceapa sa lucreze . ( pe partea de fmi nu ma bag ca nu stiu cat de bine le-as face cu o oferta si nu se mai pot concentra ![]() Bafta oricarui impatimit doreste sa inceapa acest proiect ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#117
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Am gasit un articol care explica niste chestii de aerodinamica pentru o masina super veche, dar principiile se pastreaza.
http://www.imps4ever.info/tech/aero.html As da un mic citat: "To keep a car properly on the road, one wants to reduce the forces that cause lift. Part of the engine power is used unpurposefully to lift the car. Devices to influence (negative) lift: wings and spoilers * Positive: better contact of the tyres with the road o heightened maximum drive force, better acceleration o the track of the tyre is of more use, which is favourable for the max speed in curves * Negative: higher drag Example: a surface of 36 cm² at an angle of 12° at a speed of 300kph * extra pressure on the axles of 100kg * extra drag of 22kg * 25hp extra needed, or topspeed will be 10kph less. " |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Marius |
![]()
Post
#118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
ma scuzati daca tonul meu n-a fost tocmai unul adecvat acestei probleme existentiale pe care o are aceasta minunata masina ....solenza, care este
chiar nu vreau sa scriu o data la 3 luni si sa mai isc si flame-uri (cum zice unii) dar pur si simplu n-am putut sa ma abtin cand am vazut ca unii sunt preocupati de niste chestii ce chiar n-au nicio legatura cu performantele acestui model solenza e o masina ok pentru varsta ei, pentru valoarea ei, pentru ce-a fost ea gandita. dar sa v-apucati acum sa despicati firu-n patru cu privire la un eleron sau spoiler sau ce rahat d-asta se mai gaseste pe ea cand defapt aceasta masina are cu totul alte proble de comportament, e cu totul peste puterea mea de intelegere in opinia mea, la viteze de peste 130 km/h, solenza "ofera" cu totul si cu totul alte emotii decat daca sta sau nu sta spatele lipit din cauza chestiei alea montate pe portbagaj ...e prea moale in suspensii, e prea nesigura pe frane ...si daca nu-i pui si niste anvelope mai de doamne-ajuta risti sa ai si alte belele sper ca acum mi-ati inteles punctul de vedere ![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#119
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai viteze peste 130km/h nici n-ai nevoie, pentru ca limita maxima legala e 130km/h (sau 140 daca e sa luam in cosiderare si limita de bun simt..
![]() So, frane nesigure?! Poate sofer nesigur, ca franele sunt la fel oricand daca faci reviziile cum trebuie si pui piese de origine si nu cine stie ce placute mai dure sau bla bla-uri. Chestia cu anvelopele e valabila la orice masina, asa ca nu vad legatura cu Solenza. Suspensiile mai moi sunt chiar benefice uneori pentru ca nu-ti mai distrugi pivoti, bucse etc asa de repede prin gropile de prin RO. Si in viraje nu te obliga nimeni sa intri cu viteze astronomice. Nu mai vorbim ca daca suspensiile ar fi fost mai dure, spatele ar fi derapat si mai usor. Dar suntem off-topic. Scuze, dar nu m-am putut abtine. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Marius |
![]()
Post
#120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
chestia cu anvelopele e valabila la oricare masina ce e dotata cu plastice d-alea din fabrica in loc de anvelope. atata timp cat discutam de matadoare & staff nu cred c-ar trebui coroborat cu discutii despre viteze mai mari de 130 km/h
![]() iar cand vine vorba de siguranta nu cred ca mai conteaza cat costa o bucsa sau un pivot ideea era ca solenza nu sta pe sosea cum trebuie din alte cauze decat din cauza chestiei alea de pe portbagaj. |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:49 |