Logan pe GPL
![]() ![]() ![]() |
Logan pe GPL
alexys |
![]()
Post
#451
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
|
||
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#452
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(alexys @ 12 Mar 2007, 22:03) si nu vrea sa-l faca vecinu' cu 1300 cc Din cauza asta isi cumpara lumea masini mai scumpe ca Logan-ul cu motor de 1.2 litri. Vrei si exemplu ? Opel Corsa.PS. ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
alexys |
![]()
Post
#453
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Puteai sa zici de Mitsubishi Colt, cu numai 1335 cmc sau pe acolo, sa vezi acolo diferenta de pret fata de logan. Si sa-ti zic de ce nu se cumpara Corsa cu motoare de 6 litri: fiindca nu se fabrica, altfel s-ar gasi cate unul dar asta nu ar fi contra a ce sustii tu... Fiindca pana la urma care e ideea pe care o sustii sau vrei sa o demonstrezi ca sa ma luminez si eu? Deja s-a scris totul despre GPL si trebuie sa deschidem topic despre motorase aici?
|
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#454
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Tu ai o problema cu mine ? Ca eu nu m-am prins ce vrei sa-mi demonstrezi cu postul asta.
This post has been edited by IRONICK: 13 Mar 2007, 11:29 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#455
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai eu unul nu am fost pe faza. Sa inteleg ca de varianta pe GPL nu vor beneficia toate motorizarile pe benzina pe care le are Logan-ul acum? Bine poate mai putin 1.6 16v; in rest toate celelalte motoare pe benzina ar putea fi "dotate" cu GPL. Lamuriti-ma si pe mine. Si ce garantie va fi la echiparea GPL??? Cati km este garantat motorul???
This post has been edited by ionutctn: 13 Mar 2007, 11:23 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#456
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
minny |
![]()
Post
#457
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
La modul cum ne-au obisnuit cei de la Dacia-Renault de a da cu taraita, mai un buton de portbagaj, mai un spatiu de depozitare la baza consolei sau un airbag lateral, probabil ca o sa bage doar pe 1.4 la inceput, si apoi si la restul. In felul asta se asigura ca o sa avem mereu ceva de discutat pe forum ...
|
--------------------
------
------
------
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#458
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
alexys |
![]()
Post
#459
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
OK, e ca tine. Deci zici ca e mai putin complicat si ar trebui si mai ieftin. Ce tampiti primii ingineri care au facut motoare cu doar 8 supape si complicat, cand puteau sa-l faca mai simplu si cu 16 sau 20. Da' sa stii ca fiecare "gaura " costa chiar daca ai supapa gratis fiindca trebuie timp si cineva sa se ocupe de ea. Si fiecare prelucrare. In plus s-au gandit ei sa modifice aliajul la scaunele de supape ca sa reziste la GPL. Asa ca daca vrei tu pe comanda speciala iti pun eu GPL pe loganul tau de 1.2 ca in fabrica. Din informatiile mele nu ai dreptate si ma opresc aici cu comentariile despre motorul ala sau daca vrei facem topic separat sa discutam despre el.
|
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#460
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
De ce te deranjeaza afirmatile mele ? Doar am adus in discutie motorul asta si atat. De ce o iei ca pe competitie in care unul dintre noi trebuie sa aiba dreptate ? Este doar o simpla discutie.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#461
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Apropo de GPL, cei care ați mai ieșit prin UE, există la stații posibilitatea alimentării și cu GPL? Mulțumesc.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
IulianP |
![]()
Post
#462
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
Da Ursamajor, fara probleme. Sunt statii GPL foarte des; cel putin pe autostrazi este cate una la macar 1-200 km. Pe drumuri nationale... trebuie sa la mai cauti. Cred ca exista niste harti cu implantarile GPL din toata Europa, gasisem eu la un moment dat... vezi si tu cu "pretenul" Google.
This post has been edited by IulianP: 13 Mar 2007, 19:19 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
minny |
![]()
Post
#463
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Sunt dar nu la tot coltul. Ce ma mira oarecum este ca GPL-ul nu a prea prins in vest. OK, sa zicem ca au avut pana acum destui bani sa bage mai degraba benzina in rezervor decat gaz, insa zic eu ca nici cei din vest nu o mai duc cum o duceau inainte. Plus ca GPL-ul si polueaza mai putin...
|
--------------------
------
------
------
|
|
kri1970 |
![]()
Post
#464
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 5 November 05 ![]() |
In Olanda aproape orice statie Peco are si pompa ptr GPL.Costa cam 0,6 euro/litru.
Sunt multi olandezi care au montate instalatie GPL.Benzina este cam 1,2 euro/l. Problema este ca gura de umplere este diferita de cea din Romania.Si in Austria si germania este aceeasi problema. Trebuie intrebat la lucratorul de la statie daca nu are adaptor ptr Gpl model italian.Cam in 50 % din cazuri au asemenea adaptor. In Ungaria au acelasi tip de gura de umplere ca si in Romania.....si sunt suficiente statii Gpl....si tot 0,6 euro/l |
--------------------
dacia
supernova
- is -017997
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#465
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Mulțumesc pentru informații.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
adip |
![]()
Post
#466
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Pentru fanii GPL: ar fi bine sa aruncati un ochi si pe la http://www.reno.ro/GPL-pro-contra-t68509.html
|
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
alexys |
![]()
Post
#467
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Mai bine ii pui pe ei sa bage un ochi aici, cred ca se face o confuzie, eu zic ca nu am vazut decat scaune afundate in chiulasa de Al ce devine ca mamaliga la o temperatura mai mare. Supapele se ard dupa ce nu mai au joc. Iar pe GPL nu prea poti merge cu supape fara joc, nu iti permite performanta sa le arzi ca pe benzina, decat daca vrei si te straduiesti fiind constient ca motorul are o problema. Fiindca la acelasi tip de motor nu este fenomen general, plus ca poti gasi doar o evacuare lasata, plus ca am vazut fenomenul si la benzina, nu pot da vina pe GPL exclusiv. Eu nu as schimba scaune, supape si alte chestii. Doar termostatul cu unul mai rece, cu sa zicem 5 grade mai grabit. Apoi ar mai fi de evitat restul motivelor ce incalzesc exagerat scaunul de supapa cum ar fi soferul care da talpa ca nu-l mai ustura la pompa, amestecul sarac ca sa faca economie, alimentarea neuniforma (aparuta la secventiale, ce au injectoare proaste si cu debit diferit de GPL), cartoane in fata, etc.... Materialul care conteaza ar fi cel al chiulasei sa nu devina maleabil asa repede, iar cel al scaunelor de supapa si supapelor doar in masura in care este izolant termic ar ajuta putin.
|
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
IulianP |
![]()
Post
#468
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
Alexys, iti adresez mesajul acesta in special tie -- pt ca imi pari cel mai competent dintre toti cei care au postat pe aici in materie de GPL. Ii rog si pe alti cunoscatori ce ar putea rapunde sa o faca, sa nu se abtina.
![]() Am mai detinut 3 masini pe GPL, deci sunt oarecum familiarizat cu problematica gepelista, dar sa spunem ca la un nivel de "utilizator". Asa ca sar repede peste fobiile/temerile "folclorice" de genul "omoara motorul", "ardere uscata", "bomba in portbagaj" &Co , pt a ajunge la o chestiune in care nu am reusit sa imi formez o opinie clara: asa-zisa "obligatie" de a porni pe benzina si de a trece, ulterior, pe gaz. Nu prea am gasit un argument care sa ma convinga, fara dubii, de acest lucru. Expun, pe rand, unele argumentele aflate pe ici si pe colo, precum si opinia mea in legatura cu fiecare dintre ele: 1. obligatie legala : nu cred ca exista asa ceva, de altfel, numeroase sisteme aspirate permit pornirea direct pe gaz, aparent fara probleme; 2. evitarea sau limitarea riscului de flashback: e adevarat ca acesta se produce mai degraba pe gaz decat pe benzina; si, oricum, priveste mai mult sistemele aspirate decat pe cele recente, cu injectie gazoasa secventiala; 3. evitarea inghetarii vaporizatorului : in principiu, intr-o masina corect intretinuta, prin vaporizator circula un lichid cu proprietati anti-gel, nu apa chioara. Cat de mult poate raci vaporizatorul, a.i. sa ajunga la limitele lichidului anti-gel ? putin probabil... Sa sufere oare vaporizatoarele instalatiilor secventiale gazoase din cauza asta ? 4. usurarea pornirii : daca motorul si sitemul GPL sunt in buna stare pornirea direct pe GPL nu ar trebui sa constituie deloc o problema (eu, personal, porneam pana la -10°C un Oltcit direct pe gaz). Ba chiar, motorul fiind rece si arderea in regim imbogatit si incompleta, la pornirea pe benzina aceasta se poate condensa pe peretii cilindrilor -- lucru care nu se intampla in cazul pornirii pe gaz. Pe gaz, la regimul rece (tranzitoriu, e adevarat), cred ca ar fi protejat mai bine si catalizatorul (ma insel?). 5. protejarea motorului (supape...) : la capitolul "pornire" nu pot sa imi dau seama la ce se refera acest argument. Nu vad "raul" provocat de GPL... As fi curios sa aflu mai multe. 6. protejarea injectoarelor GPL : mi s-a spus ca injectoarele GPL nu ar aprecia temperaturile scazute generate de alimentarea cu GPl la rece... Any idea ? 7. mentinerea sistemului de alimentare cu benzina : aici ar putea fi, cred singura ratiune mai consistenta. Pornirea pe benzina ar permite sa te asiguri ca circuitul de benzina este operational si in stare buna; evita stagnarea benzinei si o "innoire" relativ regulata a continutului rezervorului. Totusi: nu ar fi mai sanatos si util pt motor/injectoare &Co sa functioneze pe benzina in conditii mai prietenoase, cum ar fi la o temperatura normala de functionare (motor cald), la drum intins (regim mai ridicat al motorului ce permite si o relativa curatire a injectoarelor) etc. ? Disclaimer: consider ca responsabilitatea "civica" fata de motor/masina ne obliga sa facem acest lucru absolut regulat, nu ca unii taximetristi care uita ca mai au si benzina prin rezervor. Ma intreb numai daca mersul pe benzina nu ar fi mai binevenit in alte conditii decat "la rece" ? Va multumesc pt rabdarea de a citi tot ce este mai sus si va rog ca raspunsurile sa faca referire la punctele enumerate, altfel riscam sa amalgamam ideile si sa cream un nou Babel... al GPL-ului ![]() This post has been edited by IulianP: 19 Mar 2007, 11:53 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
alexys |
![]()
Post
#469
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Daca trebuie sa ma refer la puncte as zice asa: 1. Singurul lucru obligatoriu legal este ca transformarea pe GPL sa nu afecteze functionarea pe benzina, cu exceptia posibilitatii de omologare individuala daca vrei sa brevetezi ceva
![]() 4. Instalatia de GPL se regleaza de obicei cu motorul in regim normal de functionare, adica termostat deschis, ulei cald, etc... La combustibilii lichizi, calculele de cantitate nu sunt afectate prea mult de temperatura, fiindca densitatea nu variaza cu temperatura chiar asa de mult la lichide. La o pornire la rece pe GPL nu poti sti nici macar la ce punct se evapora amestecul butan propan si chiar daca ai sti, iti mai trebuie si un senzor de temperatura rapid care sa nu aiba erori si nu poti garanta nici asa ca aia e temperatura gazului. Densitatea variabila a gazului este problema care impune pornirea pe benzina. Daca trecem la calcule s-ar putea sa dai mai mult pe mersul la rece pe GPL fiindca nu ai controlul raportului GPL-aer. 5. Amestecul bogat poate oarecum sa uzeze catalizatorul, supapele nu cred ca sufera la rece si poate mai vin si alte idei, nu cunosc insa argumente practice... 6. Este posibil daca ai injectoare sa sufere putin la diferenta de temperatura, unele instalatii chiar isi preincalzesc injectoarele de GPL. 7. E un motiv bun, in plus pot spune ca macar ii trezeste pe cei care spun ca de la GPL sa intampla toate, inclusiv penele de cauciuc. Multi vin cu platinile gaurite, contact de chei defect, etc... si fara benzina in rezervor si reclama ca "nu mai merge instalatia". Intrebi de ce a venit remorcat daca pe benzina merge perfect cum spune el, la care raspunsul e ca nu mai are rezervor, da' merge sigur daca ii pune... 8. Un alt motiv serios ar fi ca la un motor uzat, e mai sigur sa pornesti la rece pe benzina, gazele care scapa pe langa segmenti la rece ajung rapid in admisie, pot ineca motorul, mai ales cand volumul lor este comparabil cu cel al amestecului aspirat la pornire. Macar benzina daca scapa nearsa se mai amesteca cu uleiul rece. 9.La pornirea unui motor pe stand, in sarcina maxima pe GPL, desi s-a pornit de la peste 20 grd C, temperatura GPL a scazut pana la -3 grd C. Au fost necesare corectii mari, deci fara un circuit de preincalzire (cunosc pe cineva cu un proiect dragut gen termos cu incalzire) e mai greu sa te inscrii in norme, fiindca un alt motor poate cere alta corectie iar in regim de atelier nu prea te intereseaza cum ii porneste la iarna. Astept si eu continuarea listei.... |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
cristyyy2003 |
![]()
Post
#470
|
![]() R.I.P. Marli Group: Members Posts: 736 Joined: 19 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Observ ca pregturile la instalatiile GPL au mai scazut. Parca m-ar batea si pe mine gandu', doar ca avand portbagajul mic (206SW) as vrea o butelie care sa fie in locul rotii de rezerva.
Oare se gasesc oferte si pentru instalatii cu astfel de butelie? This post has been edited by cristyyy2003: 19 Mar 2007, 20:31 |
--------------------
Suzuki
SX4
2008
- B 67 TMK "Greierii" ma innebunesc!
|
|
adiya |
![]()
Post
#471
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
@alexys Am reusit pana la urma sa aflu: Injectoare JET15, consum in regim de autostrada la maxim 100km/h - 9l/100km. TREBUIE sa facem ceva cat mai curand. Cei de la Majore sunt total depasiti. Au reusit decat sa imi deregleze culbutorii, sau mai rau, sa imi arda vreo supapa\scaun printr-un amestec foarte sarac in incercarea de a reduce consumul.
@cristyyy2003 La orice instalatie de gaz platesti in plus cca 50E si iti pune rezervor toroidal. This post has been edited by adiya: 20 Mar 2007, 10:05 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
IulianP |
![]()
Post
#472
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
@alexys : merci pt rabdarea de a raspunde si pt lamuririle aduse. Foarte utile unora mai putin "initiati", asa ca mine.
Te asigur ca te voi mai deranja cu cate o intrebare si altadata ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
alexys |
![]()
Post
#473
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
adiya, asta complica putin datele problemei, sunt cam mari, in rest, ce sa zic, nu-i cunosc personal, dar e interesant sa vad parerea ta si reclama lor in acelasi loc, sper sa nu te afecteze ca au reclama aici
![]() |
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
adiya |
![]()
Post
#474
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca am gasit (sau nu) raspunsul la problema mea:
L.E. Daca ar fi sa ma apuc de povestit mai multe nu s-ar simti prea bine respectivii. This post has been edited by adiya: 22 Mar 2007, 10:46 Attached thumbnail(s) IMG_3669.jpg ( Size: 171.38k ) Number of downloads: 368 IMG_3670.jpg ( Size: 143.97k ) Number of downloads: 335 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
alexys |
![]()
Post
#475
|
Membru autentic Group: Members Posts: 350 Joined: 28 February 06 From: Topoloveni ![]() |
Si eu colectionez foto cu asa ceva, testul aprinderii ar fi: tr. V-a, franare pana la 40 kph, apoi acceleratia la maxim, daca trepideaza si smuceste cand este pe gpl iar pe benzina este mai putin evident fenomenul, atunci este aprinderea. Daca ai crapaturile alea, chiar daca nu face mereu, cand e umed afara se va observa.
|
--------------------
KIA
Sephia
1996
- AG-11-LPG
|
|
adiya |
![]()
Post
#476
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu face in niciun fel. Nici pe benzina nici pe GPL. Tremura insa nu intrerupe. Cred ca am so inlocuiesc totusi. Are cineva idee cat costa?
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
radus |
![]()
Post
#477
|
![]() -Membru cu atributii....- Group: Members Posts: 102 Joined: 16 August 05 From: Jidvei ![]() |
.....intreb si eu, ce este piesa aceea? si daca s-a defectat din cauza instalatiei GPL sau a montarii defectuoase a acesteia. ]
Multumesc |
--------------------
dacia
logan
Laureat,2005
- AB xx RMS
|
|
adiya |
![]()
Post
#478
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#479
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Piesa aia e bobina de aprindere, si usor cam crapata.
adiya, bobina era prinsa in 4 suruburi sau doar in 3, asa cum se monteaza din fabrica? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
pastrama |
![]()
Post
#480
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
A zis pe alt topic ca n-a umblat deloc la ea si ca nici n-a pus al 4-lea surub.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 07:35 |