frana de motor, consumul e 0 ?
![]() ![]() ![]() |
frana de motor, consumul e 0 ?
Adrian78 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|||
axel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 603 Joined: 20 November 04 ![]() |
pai daca stam sa ne gandim putin ne dam seama.motorul si cutia de viteze produc forta motoare pentru roti prin intermediul planetarelor.in frana de motor circuitul este invers de la roti la motor si consumul este intradevar 0
|
--------------------
renault clio
1.4
2007
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ia vezi matale aici.
Eu am treaba si nu am timp de explicatii mai detaliate decat daca muta topicul un moderator la Cafenea. Ma duc sa fac un topic cu "Unde este pozitionata frana de motor la Logan?". ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
M-am lamurit. Multumesc.
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
axabrt |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.019 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
eu nu m-am lamurit...
frana de motor inseamna ca ambreiajul este ridicat si masina este in viteza. Daca sunt intrunite aceste 2 conditii si motorul este pornit in viteza a II- a, masina mea nu se opreste ci merge asa, incet...fara sa ating nici o pedala. Nici acceleratia, nici ambreiajul , nici frana. Atunci sa inteleg ca nu consuma nimic? Daca e asa merg zilnic la servici cu a II-a in frana de motor !!! |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Da, de acum inainte sa mergi asa, cu a doua la relanti, si consumul este 0, dureaza mai mult, dar e gratis. Eu am fost la mare asa..am ajuns mai tarziu putin, dar a fost gratis drumul.
Dar, un aspect important..doar cu benzina Logan, daca nu, nu-i 0 consumul. Pentru detalii suplimentare ar trebuii mutat topicul la cafenea. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
clr |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
N-am vazut ca ai facut topic aici, eu ti-am indicat chiar in topicul respectiv unde sa te uiti:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=52828&st=661# |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
Ci_co |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru atutentic cu logan ! Group: Members Posts: 291 Joined: 20 July 05 From: UE - Bucharest !! ![]() |
axabrt dupa mintea aia ta inteligenta de extraterestru cu dreaq mai merge masina aia daca tu mergi in frana de motor sau cum dracu mergi in fra a de motor ??? Omule tu stii ce e aia frana de motor ???
Suma respectelor k si ieri , Ci_co |
--------------------
Dacia & Renault/
Logan by Dacia/
'06 Pref 1,5dci
- B XX BEB Buaaaa am o Dacie Logan mahh tu stii ce trage e buna domne buna ! ( asa e toate)
|
|
clr |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Sau altfel spus: frana de motor fiind .... frana, viteza trebuie sa scada ....
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#11
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Motorul are si el frecari interne si in plus n-are eficienta 100% deci are pierderi (calorice) deci ca sa accelerezi trebuie sa arzi benzina in motor.
Cand esti la vale si masina vrei sa nu depaseasca o viteza prea mare poti ridica piciorul de pe acceleratie intr-o treapta mai joasa (recomandat aceeasi treapta cu care ai urcat) si motorul fiindca nu arde suficienta benzina va infrana masina pana la un punct in care greutatea masinii face ca masina sa coboare panta fara energie suplimentara de la motor deci nu mai are sens sa mai arzi benzina in motor pentru ca rotile invart motorul la vale si nu invers ca de obicei. In momentul asta computerul de la motor (care se pare e mai inteligent decat unele specimene umane) decide ca nu mai are rost sa bage benzina si nici sa scapere bujiile asa ca da... ai consum zero, asta pana ai coborat panta cand masina ca sa nu incetineasca motorul trebuie sa compenseze si iarasi, acelasi computer destept intervine si incepe sa bage din mers benzina. Acelasi lucru se intampla si cand nu esti la vale si ai suficienta inertie si dai o treapta mai jos ca sa infranezi usor masina cu motorul. Motorul se invarte insa nu din cauza benzinei ci din cauza energiei transmise de la roti prin cutia de viteze inapoi. E asa de greu de inteles chestia asta ? |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Gata! Am inteles. Nu imi venea sa cred ca, in regim, motorul poate sa functioneze fara sa consume benzina. Ma gandeam ca nu e posibil. M-am cam lamurit. Am retinut insa si diferenta dintre carburatie si injectie.
Ca o paranteza ... la turbodiesel e la fel? Si mentionez ca nu e vorba in special de frana de motor ci de faptul ca odata ajuns de ex. la 3000 rpm vreau sa opresc la stop ... si exista varianta scoti la liber si mergi asa sau iei piciorul de pe acceleratie. |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
andu911 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
la turbo diesel e la fel
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Am oarece indoieli aicea. Nu stiu de ce dar pare nefiresc sa inchizi carburatia. Motorul se transforma intr-un soi de compresor care functioneaza alimentat de rotatia fortata, dar eficienta frinarii ar fi mai mare daca presiunea in cilindri ar fi mai mare (presiune care incetineste pistoanele) daca arderea ar continua. Poate cineva sa sugereze o sursa de informatie? Sunt in special interesat sa aflu de undeva daca intr-adevar se intrerupe alimentarea cu carburant.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
eudin_umarian |
![]()
Post
#15
|
![]() ......... Group: Members Posts: 280 Joined: 15 January 06 From: constanta ![]() |
o intrebare, probabil s-a mai discutat... folosind des frana de motor, poate afecta invreun fel componentele motorului, in timp?
|
--------------------
iadacia
Logan 1.5 dCi
2006 Ambition
- ? 00 ??? stiu ca nu stiu nimic!
|
|
DragosP |
![]()
Post
#16
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 19 Sep 2006, 17:56) Poate cineva sa sugereze o sursa de informatie? Sunt in special interesat sa aflu de undeva daca intr-adevar se intrerupe alimentarea cu carburant. Consumul instantaneu 0 arătat de ECU injecție în frână de motor e suficient? Dacă faci un drum până la Brăila, îți arăt! ![]() @eudin_umarian: nu, cu siguranță, ba din contră! Mai salvezi câte ceva: benzină, plăcuțe de frână... |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Stati putin, deci daca esti la vale si mergi cu a 2-a, daca ziceti ca nu exista explozii in cilindri (consum 0) atunci ce impiedica masina sa nu "prinda" 10 000 de rotatii? Doar frecarile din interiorul motorului?
Masina arde tocmai cata benzina trebuie ca sa mearga cu 30kmph (a 2-a sa zicem), iar atunci, desi rotile imping, explozia din cilindru nu le lasa sa impinga prea mult.. nu ? nu stiu, intreb. Parerea mea. |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Sony |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
sa fie compresia de vina?
![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
corect, am uitat de ea.. mersi
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
andu911 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
ia coboara o panta mai inclinata sa vezi ce cresc rotatiile, implicit si viteza masini...si cum o sa apesi pe frana...
|
--------------------
-
-
-
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Stiu ca turatia creste, dar creste pana la o limitata datorita compresiei pe care eu am uitat sa o mai iau in calcul
![]() This post has been edited by eXtenSion: 19 Sep 2006, 19:26 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
GoGu |
![]()
Post
#22
|
![]() Prea de la tara Group: Moderatori Posts: 1.970 Joined: 14 August 03 From: Iasi ![]() |
Radem, glumim, da' uitam ca exista oameni asa, mai atehnici sau unii care n-au avut masina si nici tangenta cu domeniul...
In loc sa ne hlizim de "ignoranta" lor (vis-a-vis de niste lucruri despre care am aflat si noi cu ochii mariti de uimire, poate nu cu mult timp in urma) mai bine am face un topic, cu linkuri la howstuffworks, de ex., pentru ilustrare unde sa explicam ce-i aia frana de motor, de ce fasaie servo-frana, de ce merge greu volanul daca se opreste motorul, de ce proaspat-achizitionata masina cu AC face pipi pe strasse si altele asemenea lucruri de care intreaba bietii oameni. Si ala facut sticky si ii trimitem acolo pe cei ce intreaba "naivitati" dintr-astea. |
--------------------
Renault
Scenic 1.5dCi
recolta 2012
|
|
IsNa |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
axabrt:
A explicat si DigitalScribe mai in detaliu, dar concret: pe masura ce scade turatia motorului in frana de motor, calculatorul realizeaza ca turatia ar putea scadea sub turatia de relanti (spre regimuri anormale), si pe la 1300 rpm incepe sa bage din nou benzina. Poti testa: accelerezi pana la 60 in a 3-a, iei piciorul de pe pedala, si urmaresti ce se intampla: masina incetineste pana scade turatia motorului pe la 1200-1300, cand simti dintr-o data ca motorul incepe sa traga singur. This post has been edited by IsNa: 20 Sep 2006, 16:04 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
AMW |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 779 Joined: 7 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Raspunsul la intrebarea din topic este DA!! s-a explicat destul de bine pe aici...nu vad ce este asa de greu de inteles ...
![]() |
--------------------
Volkswagen Passat
Highline 2.0 TDI 4MOTION
B6 Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v |
|
dizzy |
![]()
Post
#25
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.082 Joined: 11 February 04 ![]() |
De fapt frana de motor este cauzata de admisia restrictionata de clapeta inchisa si nu de compresia aerului din cilindri.
De fapt in acel moment motorul devine un compresor de aer si atat. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
DragosP |
![]()
Post
#26
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(IsNa @ 20 Sep 2006, 17:03) A explicat si DigitalScribe mai in detaliu, dar concret: pe masura ce scade turatia motorului in frana de motor, calculatorul realizeaza ca turatia ar putea scadea sub turatia de relanti (spre regimuri anormale), si pe la 1300 rpm incepe sa bage din nou benzina. Pentru conformitate, mai precis la 1200 rpm, asta la dsn/slz/lgn mpi 1,4. La 1,6 nu știu, ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Ake |
![]()
Post
#27
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DragosP @ 19 Sep 2006, 18:26) Consumul instantaneu 0 arătat de ECU injecție în frână de motor e suficient? Unde ne arata nenea Ecu asta consumul? Daca e ala aratat de computerul de bord atunci nu e suficient. E adevarat ca la Logan in frana de motor arata 0, dar la alalta masina nu-mi scade afisajul sub 3.4 nici mort, asa ca asta nu e o dovada. |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
La asta ma gindeam si eu, s-ar putea ca valoarea afisata sa fie un soi de "default", sau un glitch, o valoare aleasa mai mult sau mai putin intimplator nu neaparat o valoare masurata. Intr-un anume sens cam cum e valoarea 0 la un kilometraj mai vechi unde acul nu indica nimic pina nu se atinge o viteza oarecare, mai usor masurabila, sa zicem 10km/h. Dar asta nu inseamna ca nu e posibil sa fie asa cum spun unii dintre cei de aici. Inchiderea aprinderii ar avea sens in aceasta situatie, desigur. Din punctul de vedere al eficientei frinarii cu motorul insa nu e o idee buna sa opresti functionarea lui in mers. Ca sa nu spun ca constructorul nu ar avea nici un interes sa construiasca o masina care ar avea riscul sa nu fie omologata in anumite tari unde oprirea motorului in mers e absolut interzisa. Dar asta e o consideratie colaterala. Exista masini care scot din functiune o parte din motor (parca imi amintesc un Jeep Cherokee V8 care "stingea" patru cilindri cind nu mai avea nevoie de ei) pentru economie, dar nu tot motorul. Ratiunea este ca pot aparea probleme la repornire (sistemele electronice nu sunt atit de fiabile pe cit ne-ar placea noua sa credem) si s-ar putea sa ramii intr-o situatie neplacuta din cauza asta.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#30
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th May 2025 - 05:35 |