DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frana de motor, consumul e 0 ?

Adrian78
post 18 Sep 2006, 19:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Salutari.

Urmare a sfatului lui Arhimede lansez separat intrebarea: atunci cand masina se afla in viteza dar se elibereaza complet pedala de acceleratie consumul e 0?

Eu zic ca e imposibil ca motorul sa functioneze fara a fi alimentat cu benzina. Ce intra in cilindru? Doar aer? Ce mai face bujia in acest caz? Din punct de vedere tehnic, poate sa descrie cineva acest fenomen?


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axel
post 18 Sep 2006, 20:34
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 603
Joined: 20 November 04




pai daca stam sa ne gandim putin ne dam seama.motorul si cutia de viteze produc forta motoare pentru roti prin intermediul planetarelor.in frana de motor circuitul este invers de la roti la motor si consumul este intradevar 0


--------------------
renault clio 1.4 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 18 Sep 2006, 20:36
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Ia vezi matale aici.

Eu am treaba si nu am timp de explicatii mai detaliate decat daca muta topicul un moderator la Cafenea.
Ma duc sa fac un topic cu "Unde este pozitionata frana de motor la Logan?". biggrin.gif


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Sep 2006, 21:01
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05






--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 19 Sep 2006, 00:09
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




M-am lamurit. Multumesc.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 19 Sep 2006, 07:44
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.019
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




eu nu m-am lamurit...
frana de motor inseamna ca ambreiajul este ridicat si masina este in viteza.

Daca sunt intrunite aceste 2 conditii si motorul este pornit in viteza a II-
a, masina mea nu se opreste ci merge asa, incet...fara sa ating nici o pedala. Nici acceleratia, nici ambreiajul , nici frana.

Atunci sa inteleg ca nu consuma nimic?
Daca e asa merg zilnic la servici cu a II-a in frana de motor !!!



--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Sep 2006, 07:53
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Da, de acum inainte sa mergi asa, cu a doua la relanti, si consumul este 0, dureaza mai mult, dar e gratis. Eu am fost la mare asa..am ajuns mai tarziu putin, dar a fost gratis drumul.

Dar, un aspect important..doar cu benzina Logan, daca nu, nu-i 0 consumul. Pentru detalii suplimentare ar trebuii mutat topicul la cafenea.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 19 Sep 2006, 08:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




N-am vazut ca ai facut topic aici, eu ti-am indicat chiar in topicul respectiv unde sa te uiti:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=52828&st=661#



--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ci_co
post 19 Sep 2006, 08:39
Post #9


Membru atutentic cu logan !


Group: Members
Posts: 291
Joined: 20 July 05
From: UE - Bucharest !!




axabrt dupa mintea aia ta inteligenta de extraterestru cu dreaq mai merge masina aia daca tu mergi in frana de motor sau cum dracu mergi in fra a de motor ??? Omule tu stii ce e aia frana de motor ???

Suma respectelor k si ieri , Ci_co


--------------------
Dacia & Renault/ Logan by Dacia/ '06 Pref 1,5dci - B XX BEB
Buaaaa am o Dacie Logan mahh tu stii ce trage e buna domne buna ! ( asa e toate)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 19 Sep 2006, 09:50
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Sau altfel spus: frana de motor fiind .... frana, viteza trebuie sa scada ....


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 19 Sep 2006, 13:28
Post #11


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Motorul are si el frecari interne si in plus n-are eficienta 100% deci are pierderi (calorice) deci ca sa accelerezi trebuie sa arzi benzina in motor.

Cand esti la vale si masina vrei sa nu depaseasca o viteza prea mare poti ridica piciorul de pe acceleratie intr-o treapta mai joasa (recomandat aceeasi treapta cu care ai urcat) si motorul fiindca nu arde suficienta benzina va infrana masina pana la un punct in care greutatea masinii face ca masina sa coboare panta fara energie suplimentara de la motor deci nu mai are sens sa mai arzi benzina in motor pentru ca rotile invart motorul la vale si nu invers ca de obicei.

In momentul asta computerul de la motor (care se pare e mai inteligent decat unele specimene umane) decide ca nu mai are rost sa bage benzina si nici sa scapere bujiile asa ca da... ai consum zero, asta pana ai coborat panta cand masina ca sa nu incetineasca motorul trebuie sa compenseze si iarasi, acelasi computer destept intervine si incepe sa bage din mers benzina.

Acelasi lucru se intampla si cand nu esti la vale si ai suficienta inertie si dai o treapta mai jos ca sa infranezi usor masina cu motorul. Motorul se invarte insa nu din cauza benzinei ci din cauza energiei transmise de la roti prin cutia de viteze inapoi. E asa de greu de inteles chestia asta ?


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 19 Sep 2006, 16:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




Gata! Am inteles. Nu imi venea sa cred ca, in regim, motorul poate sa functioneze fara sa consume benzina. Ma gandeam ca nu e posibil. M-am cam lamurit. Am retinut insa si diferenta dintre carburatie si injectie.

Ca o paranteza ... la turbodiesel e la fel?

Si mentionez ca nu e vorba in special de frana de motor ci de faptul ca odata ajuns de ex. la 3000 rpm vreau sa opresc la stop ... si exista varianta scoti la liber si mergi asa sau iei piciorul de pe acceleratie.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 19 Sep 2006, 16:46
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




la turbo diesel e la fel smile.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 19 Sep 2006, 16:56
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Am oarece indoieli aicea. Nu stiu de ce dar pare nefiresc sa inchizi carburatia. Motorul se transforma intr-un soi de compresor care functioneaza alimentat de rotatia fortata, dar eficienta frinarii ar fi mai mare daca presiunea in cilindri ar fi mai mare (presiune care incetineste pistoanele) daca arderea ar continua. Poate cineva sa sugereze o sursa de informatie? Sunt in special interesat sa aflu de undeva daca intr-adevar se intrerupe alimentarea cu carburant.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eudin_umarian
post 19 Sep 2006, 17:06
Post #15


.........


Group: Members
Posts: 280
Joined: 15 January 06
From: constanta




o intrebare, probabil s-a mai discutat... folosind des frana de motor, poate afecta invreun fel componentele motorului, in timp?



--------------------
iadacia Logan 1.5 dCi 2006 Ambition - ? 00 ???
stiu ca nu stiu nimic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 19 Sep 2006, 17:26
Post #16


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Gheorghedracu @ 19 Sep 2006, 17:56)
Poate cineva sa sugereze o sursa de informatie? Sunt in special interesat sa aflu de undeva daca intr-adevar se intrerupe alimentarea cu carburant.

Consumul instantaneu 0 arătat de ECU injecție în frână de motor e suficient?
Dacă faci un drum până la Brăila, îți arăt! smile.gif

@eudin_umarian: nu, cu siguranță, ba din contră! Mai salvezi câte ceva: benzină, plăcuțe de frână...


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 19 Sep 2006, 18:21
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Stati putin, deci daca esti la vale si mergi cu a 2-a, daca ziceti ca nu exista explozii in cilindri (consum 0) atunci ce impiedica masina sa nu "prinda" 10 000 de rotatii? Doar frecarile din interiorul motorului?

Masina arde tocmai cata benzina trebuie ca sa mearga cu 30kmph (a 2-a sa zicem), iar atunci, desi rotile imping, explozia din cilindru nu le lasa sa impinga prea mult.. nu ? nu stiu, intreb.

Parerea mea.


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 19 Sep 2006, 18:24
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




sa fie compresia de vina? 090.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 19 Sep 2006, 18:29
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




corect, am uitat de ea.. mersi


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 19 Sep 2006, 19:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




ia coboara o panta mai inclinata sa vezi ce cresc rotatiile, implicit si viteza masini...si cum o sa apesi pe frana...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 19 Sep 2006, 19:24
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




Stiu ca turatia creste, dar creste pana la o limitata datorita compresiei pe care eu am uitat sa o mai iau in calcul smile.gif . Am vazut consum 0 si am uitat de aer.

This post has been edited by eXtenSion: 19 Sep 2006, 19:26


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 19 Sep 2006, 20:35
Post #22


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Radem, glumim, da' uitam ca exista oameni asa, mai atehnici sau unii care n-au avut masina si nici tangenta cu domeniul...
In loc sa ne hlizim de "ignoranta" lor (vis-a-vis de niste lucruri despre care am aflat si noi cu ochii mariti de uimire, poate nu cu mult timp in urma) mai bine am face un topic, cu linkuri la howstuffworks, de ex., pentru ilustrare unde sa explicam ce-i aia frana de motor, de ce fasaie servo-frana, de ce merge greu volanul daca se opreste motorul, de ce proaspat-achizitionata masina cu AC face pipi pe strasse si altele asemenea lucruri de care intreaba bietii oameni. Si ala facut sticky si ii trimitem acolo pe cei ce intreaba "naivitati" dintr-astea.


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 20 Sep 2006, 16:03
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




axabrt:

A explicat si DigitalScribe mai in detaliu, dar concret: pe masura ce scade turatia motorului in frana de motor, calculatorul realizeaza ca turatia ar putea scadea sub turatia de relanti (spre regimuri anormale), si pe la 1300 rpm incepe sa bage din nou benzina.

Poti testa: accelerezi pana la 60 in a 3-a, iei piciorul de pe pedala, si urmaresti ce se intampla: masina incetineste pana scade turatia motorului pe la 1200-1300, cand simti dintr-o data ca motorul incepe sa traga singur.

This post has been edited by IsNa: 20 Sep 2006, 16:04


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AMW
post 20 Sep 2006, 16:34
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 779
Joined: 7 March 06
From: Bucuresti




Raspunsul la intrebarea din topic este DA!! s-a explicat destul de bine pe aici...nu vad ce este asa de greu de inteles ... tongue.gif


--------------------
Volkswagen Passat Highline 2.0 TDI 4MOTION B6
Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 20 Sep 2006, 16:43
Post #25


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.082
Joined: 11 February 04




De fapt frana de motor este cauzata de admisia restrictionata de clapeta inchisa si nu de compresia aerului din cilindri.
De fapt in acel moment motorul devine un compresor de aer si atat.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 20 Sep 2006, 19:06
Post #26


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(IsNa @ 20 Sep 2006, 17:03)
A explicat si DigitalScribe mai in detaliu, dar concret: pe masura ce scade turatia motorului in frana de motor, calculatorul realizeaza ca turatia ar putea scadea sub turatia de relanti (spre regimuri anormale), si pe la 1300 rpm incepe sa bage din nou benzina.

Pentru conformitate, mai precis la 1200 rpm, asta la dsn/slz/lgn mpi 1,4.
La 1,6 nu știu, blush.gif da' bănuiesc că tot p'acolo.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 20 Sep 2006, 20:08
Post #27


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(DragosP @ 19 Sep 2006, 18:26)
Consumul instantaneu 0 arătat de ECU injecție în frână de motor e suficient?


Unde ne arata nenea Ecu asta consumul? Daca e ala aratat de computerul de bord atunci nu e suficient. E adevarat ca la Logan in frana de motor arata 0, dar la alalta masina nu-mi scade afisajul sub 3.4 nici mort, asa ca asta nu e o dovada.


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 21 Sep 2006, 04:37
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




La asta ma gindeam si eu, s-ar putea ca valoarea afisata sa fie un soi de "default", sau un glitch, o valoare aleasa mai mult sau mai putin intimplator nu neaparat o valoare masurata. Intr-un anume sens cam cum e valoarea 0 la un kilometraj mai vechi unde acul nu indica nimic pina nu se atinge o viteza oarecare, mai usor masurabila, sa zicem 10km/h. Dar asta nu inseamna ca nu e posibil sa fie asa cum spun unii dintre cei de aici. Inchiderea aprinderii ar avea sens in aceasta situatie, desigur. Din punctul de vedere al eficientei frinarii cu motorul insa nu e o idee buna sa opresti functionarea lui in mers. Ca sa nu spun ca constructorul nu ar avea nici un interes sa construiasca o masina care ar avea riscul sa nu fie omologata in anumite tari unde oprirea motorului in mers e absolut interzisa. Dar asta e o consideratie colaterala. Exista masini care scot din functiune o parte din motor (parca imi amintesc un Jeep Cherokee V8 care "stingea" patru cilindri cind nu mai avea nevoie de ei) pentru economie, dar nu tot motorul. Ratiunea este ca pot aparea probleme la repornire (sistemele electronice nu sunt atit de fiabile pe cit ne-ar placea noua sa credem) si s-ar putea sa ramii intr-o situatie neplacuta din cauza asta.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 21 Sep 2006, 07:08
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(AMW @ 20 Sep 2006, 17:34)
Raspunsul la intrebarea din topic este DA!! s-a explicat destul de bine pe aici...nu vad ce este asa de greu de inteles ... tongue.gif
*


Daca citeai cu atentie topicul, mai exact postarea nr. 5 si postarea nr. 12 observai ca am inteles.


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 21 Sep 2006, 11:33
Post #30


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(clr @ 19 Sep 2006, 09:50)
Sau altfel spus: frana de motor fiind .... frana, viteza trebuie sa scada ....
*


Ia fa experienta asta cu frina de motor cind cobori Transfagarasanul... si mai discutam dupa aia cum ti-a scazut viteza la frinarea cu frina de motor... icon_mrgreen.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th May 2025 - 05:35
Forum Renault