Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
kaos |
![]()
Post
#151
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 10 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Daewoo
Cielo
Owner. :P
|
|||
gotronic |
![]()
Post
#152
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
O fi si efectul psihologic valabil, dar eu ma refereama la drum, adica "tin de umbra", si de aia este mai racoare, adica de la soare nu se mai incalzesc direct si obiectele din masina, inclusiv persoanele.
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE am reusit sa iau pe sub mana un compresor A/C de matiz De unde si cat ai dat pe el? |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#154
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kaos @ 18 Aug 2007, 14:31) E vorba de un efect psihologic, atunci cind esti intr-o zona mai intunecata ai senzatia ca e mai racoare. Majoritatea caldurii inmagazinata in habitaclul masinii este acumulata prin tabla, nu neaparat prin geamuri ! Si efectul de sera unde se simte mai tare, in serele cu geamuri sau in garaje de tabla? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#155
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Uite ambitiosul de Adrianno!!!
![]() Bravo! Sa vedem ce rezultate ne vei comunica. 20 Aug 2007, 15:04: @ vis-a-vis: Aici ai perfecta dreptate. Nu atat tabla, cat geamurile fac sa se resimta efectul de sera. @Kaos: Banuiesc ca nu ai fost niciodata intr-o sera, nu? Fa o vizita si mai vedem ce experimentezi. Apoi fa una la un amic in garajul de tabla si la fel... asteptam vesti. This post has been edited by Siconi: 20 Aug 2007, 15:04 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
ionutctn |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Se merita geamurile fumurii oricat am suci-o noi e mai bine cu decat fara. O sa le fac la cuptor; nu pun folie ca tin mai multi ani facute la cuptor plus ca iti da si autorizare RAR service-ul de iti monteaza. Deci cu asta am rezolvat, mai ramane cu kederele de luat la mana si verificat si cu aerul conditionat. Nu a raspuns nimeni sau e o intrebare prea stupida (imi cer scuze): daca montezi radiatorul de la AC in fata radiatorului de racire al motorului, nu se supraincalzeste acesta din urma ca e acoperit de cel de AC si nu mai bate curentul de aer din fata masinii direct in el in mers????
This post has been edited by ionutctn: 20 Aug 2007, 16:08 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
vierme_ha |
![]()
Post
#157
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
De obicei la masinile cu aer conditionat cand se cupleaza acesta, se cupleaza si prima treapta a ventilatorului de racire al radiatorului(de la motor),evident ca si in mers.Radiatorul ala de AC e destul de cald,vedeti la frigidere (arctic,etc, nu logane)
![]() This post has been edited by vierme_ha: 20 Aug 2007, 19:19 |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Si eu ma gandeam la aceeasi eventuala problema, dar ce am observat la matiz, este un mic spatiu intre radiator de AC si radiator motor, ~ 1cm, daca ai fi observat in posturile anterioare m-am contrazis putin cu Catalin in privinta radiatorului si a avut dreptate si prin urmare asa pot fi puse cel de AC in fata celui de motor, cu acel spatiu intre ele. Ma mai gandeam ca sa fie un curent mai bun sa se monteze o masca de radiator ca la nova, pentru a putea prelua ventilatorul caldura de pe toata suprafata radiatoarelor si in acest fel sa fie o mai buna racire, chestia asta am observat-o la toate masinile ce au AC.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#159
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ovidiu Comănescu @ 19 Aug 2007, 00:07) de la un dezmembrari luat cu japca era langa roata mea cand parcasem acolo langa o rabla, si il aruncai in portbagaj fara sa ma vada nenea de acolo ![]() am studiat problema el se invarte in sensul invers al elicei de la pompa de apa, asta insemand ca ar merge pus in dreapta pompei de apa daca nu ma insel cu o flansa dubla la elice nu ? This post has been edited by Adrianno: 21 Aug 2007, 21:50 |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
argon |
![]()
Post
#160
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Adrianno @ 21 Aug 2007, 21:46) de la un dezmembrari luat cu japca era langa roata mea cand parcasem acolo langa o rabla, si il aruncai in portbagaj fara sa ma vada nenea de acolo ![]() bravo, mare om, mare caracter!!! presupun ca esti si mandru de tine... Numa bine poate citeste p'aici careva, si ii spune lu' nenea cu compresorul furat ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#161
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() Una e sa fii hot si alta e sa te dai in fapt singur! |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#162
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
eu zic, ca ala de la dezmembrari le cam merita, ca prea ma jumulit la niste piese, si ma simpt prost sa plec cu mana goala decate ori sparg banii la el
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
argon |
![]()
Post
#163
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
intradevar..si-a cautat-o cu lumanarea..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Ov |
![]()
Post
#164
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
sunt anti-furat si alte chestii d'astea, dar nu pot decat sa ma BUCUR cand mai trage careva cate o teapa nesimtitilor de la dezmembrari !!!
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
gotronic |
![]()
Post
#165
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Eu acum chiar nu va inteleg deloc. Ce aveti cu cei de la dezmembrari. Nu va convine, cumparati din magazine piese noi. Ei aplica procedeul " Cerere si oferta". Daca nu mai merge nimeni pe acolo, sigur o sa scada preturile. Stiu sigur. Ca si eu am fost de mai multe ori, si cand erau "flamanzi" mi-au dat o cutie de viteze de Citroen 12 TRS impecabila la cca 2.000.000 lei pe atunci. Si nu am fost diplomat destul, ca daca strambam din nas un pic ar fi lasat si la 1.500.000 lei. Initial ceruse 4.500.000lei.!!!
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adrianno @ 21 Aug 2007, 21:46) de la un dezmembrari luat cu japca era langa roata mea cand parcasem acolo langa o rabla, si il aruncai in portbagaj fara sa ma vada nenea de acolo ![]() Mare om, mare caracter..... Daca aveti lucruri de care vreti sa scapati invitati-l pe la voi si treaba e ca si facuta ![]() Aveti grija numai sa nu ramaneti si fara alea care inca va mai trebuie ![]() Varule hai ca te invit pe la mine la o cafea si un suc...poate poate ti se lipeste ceva de mana ![]() This post has been edited by ionutctn: 22 Aug 2007, 09:33 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#167
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(vierme_ha @ 20 Aug 2007, 19:17) [...]Din cunostintele mele nu stiu nici o berlina care sa aiba mai mult de o treapta la ventilatorul de racire al radiatorului(de la motor).Asa ca sa va ganditi si la asta: cum sa montati inca o treapta de viteza(inferioara) la motorasul ala. Ai sa rizi: Dacia are din fabricatie DOUA trepte la modelele cu bord "anteCN"; ca 'n "mester bun" elimina rezistenta si, ca urmare, si treapta "mica", e altceva. Rezistenta aia are legaturile slabe, corect, dar se pot renitui. Dacia cu bord CN are chiar vreo 5 sau 6 trepte, pe un buton rotactor. QUOTE(Adrianno @ 21 Aug 2007, 22:14) eu zic, ca ala de la dezmembrari le cam merita, ca prea ma jumulit la niste piese, si ma simpt prost sa plec cu mana goala decate ori sparg banii la el ![]() Adica nestiinta ta in ale negocierii o compensezi cu "ciordeala"; nu-ti place pretul, mergi la altul; mare "caracter", vorba colegilor. Chiar daca ala ti-ar fi tras o "teapa", a fi hot tot nu e o solutie. Oare, daca nu te-ar vedea nimeni si ai avea pana sau anvelopa uzata ai fi in stare sa furi prima roata de pe o masina? Si chiar ti s-ar parea normal, ca din cauza altora ai primit tu cuiul in anvelopa. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gotronic |
![]()
Post
#168
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
"Oare, daca nu te-ar vedea nimeni si ai avea pana sau anvelopa uzata ai fi in stare sa furi prima roata de pe o masina? Si chiar ti s-ar parea normal, ca din cauza altora ai primit tu cuiul in anvelopa."
Ei, nu, nici chiar asa de la oricine, numai daca-l cunoaste pe om si stie sigur ca merita sa-l lase pe chituci.!!! ![]() This post has been edited by gotronic: 22 Aug 2007, 10:36 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gotronic @ 22 Aug 2007, 10:35) "Oare, daca nu te-ar vedea nimeni si ai avea pana sau anvelopa uzata ai fi in stare sa furi prima roata de pe o masina? Si chiar ti s-ar parea normal, ca din cauza altora ai primit tu cuiul in anvelopa." Ei, nu, nici chiar asa de la oricine, numai daca-l cunoaste pe om si stie sigur ca merita sa-l lase pe chituci.!!! ![]() Nu chiar, numai sa merite si sa nu plece omul cu mana goala ![]() "eu zic, ca ala de la ............ le cam merita, ca prea ma jumulit la niste piese, si ma simpt prost sa plec cu mana goala" ![]() This post has been edited by ionutctn: 22 Aug 2007, 11:02 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
vierme_ha |
![]()
Post
#170
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
QUOTE Ai sa rizi: Dacia are din fabricatie DOUA trepte la modelele cu bord "anteCN"; ca 'n "mester bun" elimina rezistenta si, ca urmare, si treapta "mica", e altceva. Rezistenta aia are legaturile slabe, corect, dar se pot renitui. Dacia cu bord CN are chiar vreo 5 sau 6 trepte, pe un buton rotactor. a nu se confunda radiatorul de la motor cu caloriferul de caldura ![]() si daca tot vor functiona mai multi consumatori(ventilator radiator la tr 1, si ventilator A/C la diferite trepte) consider ca trebuie schimbat si alternatorul... cand vroiam sa ma duc la dezmembrari sa imi schimb alternatorul am cerut de ursulet- BMW 320(am considerat ca la un motor de 2000 e perfect pentru dacie) si ala ma intreba daca am A/C sau nu, deci probabil alternatorul de pe o masina cu A/C este mai puternic decat al aceleiasi masini fara A/C, bine poate asta era valabila atunci, astea mai noi cu ECU si alte dracii or fi identice, dar avand in vedere conceptia daciei... ce-i subliniat e presupus gresit...vezi mai jos This post has been edited by vierme_ha: 22 Aug 2007, 21:56 |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
Ov |
![]()
Post
#171
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
este mai puternic sau are fulia dubla ?
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#172
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
ooops...my bad
![]() dar si asa ai mai multa dreptate tu Ov decat ce presupuneam eu.. dar tot nu cred ca la relanti cu A/C-ul pornit si prima treapta de ventilatie, alternatorul de dacie va face fata... |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#173
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(vierme_ha @ 22 Aug 2007, 11:27) a nu se confunda radiatorul de la motor cu caloriferul de caldura ![]() [...] Mea culpa! |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Ov |
![]()
Post
#174
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vierme_ha @ 22 Aug 2007, 22:53) dar tot nu cred ca la relanti cu A/C-ul pornit si prima treapta de ventilatie, alternatorul de dacie va face fata... pai stai sa ne intelegem, de ce sa nu faca fata ca doar A/C-ul ia direct din puterea motorului, nu consuma curent. In schimb am o intrebare capcana pt tine: care relanti ? ![]() Masinile cu A/C au un "ceva" (la astea pe injectie e simplu, nu stiu in schimb la carburator cum se poate face, tb vazut la un Tico) care in momentul in care porneste compresorul de A/C regleaza singure relanti-ul ca altfel motorul s-ar opri ! |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
argon |
![]()
Post
#175
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu se opreste, dar scade mult turatia pe la 500 asa si o sa trepideze rau. Solutia e setarea ralantiului la 1200, ca sa stea cu AC cuplat la 800. Problema e sa nu te deranjeze 1200 aia in mod normal, ca de consumat nu consuma mult mai mult.
O alta solutie e montarea unui cablu de soc in paralel cu cel existent , care sa actioneze doar asupra clapetei de acceleratie . Mai se poate face automat la cuplarea AC-ului cu un actuator si un releu, tot pe principiul asta. Scaderea turatiei sa fie ultima problema ... ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#176
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Din cate stiu eu, Tico nu are un carburator simplu, ci unul asistat electronic (ca la injectie). Este trecerea de la carburator la injectia propriuzisa.
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
vierme_ha |
![]()
Post
#177
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
cred ca cea mai simpla solutie e prima a lui argon.(aia cu cablul suplimentar) ca alta e prea complicata(ma refer la aia cu actuatorul,nu se stie cat de mult va actiona motorasul ala asupra claptei de acceleratie)
si Ov compresorul de A/C mananca destul din puterea motorului=> relanti-ul trebuie sa creasca, ca va ajunge pe la 500(sunt de acord cu argon) iar alternatorul va avea 2 consumatori in plus(in afara de motor-bujii) ventilator de racire pentru motor treapta intai + prima treapta de ventilatie la "caloriferul" de A/C din habitaclu, astea doua motorase sigur mananca ceva curent. Mi-as dori si eu A/C pe berlina dar sunt multe lucruri de modificat plus compresorul care este cel mai scump si mi se pare ca mai e o piesa condensatorul(nu dati cu paru ca nu stiu daca exista ![]() cat despre injectie...mai mult ca sigur ECU comanda marirea relantiului ![]() This post has been edited by vierme_ha: 23 Aug 2007, 15:58 |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai dupa mine decat sa complic si sa aglomerez si mai mult compartimentul motor cu cabluri/fire in plus mai bine dau ralantiul mai mare dar sunt curios cu cate rot/min scade la ralanti turatia motorului. Nu cred sa scada mai mult de 300 rot/min; aici strict de la aerul conditionat fara a mai pune scaderea din cauza alternatorului (alti eventuali consumatori electrici). Cred ca 1100 rot/min ar fi ok.
LATER EDIT: Ca sa fiu la chestiune: are de gand cineva sa termine proiectul acesta anul asta? Ca eu unul il fac la anul in primavara. Nu mai are rost. Mai e putin din vara asta. parerea mea. Va astept cu raspunsuri. This post has been edited by ionutctn: 23 Aug 2007, 16:33 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#179
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Bai frate, ce problema existentiala. Ati pus aerul conditionat pe masina si nu il tine la relanti.
Cand e caldura de mori afara, o fi greu sa ridici capota si sa invarti de surubul care tine acceleratia, putin, ca sa nu-ti moara motorul la stop. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE are de gand cineva sa termine proiectul acesta anul asta? Ca eu unul il fac la anul in primavara Eu am spus ca tot pentru la anul va fi acest proiect, pana atunci se strang banii, puteam sa-l fac si anul asta, dar mai trebuie si cate ceva de facut pe la masinuta, acus vin si sarbatorile si nu vreau sa fac buruburu pe acasa, vorba ta, vara e pe sfarsite si mai trebuie putin studiat, cu ralantiul nu-i mare lucru, putin soclu tras la stationare si atat si cat curent sa consume compresorul din alternator, mare lucru ce naiba, la darmanesti un alternator de 50A e 30 lei dar nu asta este problema, ca ia curent mic, aeroterma am mai spus, poate baga aer de la AC, reglajul debitului se poate face din clapetele de reglaj deja existente pe masina, nu astea sunt problemele ci marimea vaporizatorului care trebuie montat pe langa caloriferul de incalzire eu asta inca nu stiu ca nu am avut acces in bord la Matiz/Tico, restul se pot monta fara probleme. @vierme_ha, acela se numeste butelie de deshidratare, care vine montata langa radiatorul de racire al motorului pe interior si vine inclusa in kit-ul de AC. Stai tu linistit, un compresor de Tico nu ia mare lucru din calutii motorului de dacie13xx, poate daca bagi unul de cielo sau bmw atunci il rupi in doua, am mai spus in posturile mai vechi, un compresor de matiz daca ati observat din poze este destul de mic, singura problema la acesta este inlocuirea fuliei, montaj, ai unde, e loc destul. @vis-a-vis, si daca sunt mai comod si trag putin shoclu sau opresc AC-ul cand sunt la stop? ![]() This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 23 Aug 2007, 17:28 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 23:38 |