Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
C a t a l i n |
![]()
Post
#121
|
||
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|||
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
ok, am retinut, mersi Catalin, maine ma voi uita la Matiz si voi face si o poza doua.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#123
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
a/c a fost prima oara montat in anii'20 in usa pe un caddy:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Salut, am ramas dator cu niste poze cu compartimentul motor de la Matiz, din pacate la cat e de "mare" nu am reusit sa fotografiez mare lucru, decat compresorul si motorul. Butelia deshidratanta este montata foarte aproape de radiatorul motorului, nu am reusit sa o fotografiez din cauza ca era prea intuneric in locul respectiv, iar condensatorul intradevar este in fata radiatorului de motor, scuze pentru ca m-am contrazis cu tine Catalin, in rest mare lucru nu este. Am vorbit cu colegul care o conduce acum si a spus ca in ultima vreme cu AC-ul la maxim cam o "rupe in doua" asa sa exprimat, acum nu stiu cati km are, dar e muncita mult.
Attached thumbnail(s) Photo_0142.jpg ( Size: 71.38k ) Number of downloads: 956 Photo_0143.jpg ( Size: 111.94k ) Number of downloads: 1103 Photo_0145.jpg ( Size: 70.45k ) Number of downloads: 1043 Photo_0146.jpg ( Size: 113.37k ) Number of downloads: 1027 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#125
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Înghesuială mare acolo...
![]() Mulțumim pentru poze... This post has been edited by Catalin Marinarul: 8 Aug 2007, 19:43 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
este rau nu asa, nu prea ai ce vedea, oricum din ce am observat, mare lucru nu e de instalatie, ma mir cum saracutul motor in 3 cilindri duce AC-ul cu toate ca la maxim dat, cam ingenunchiaza, cel putin cand era noua masina nu prea simtea, dar dupa 60k km aproximativ sau mai mult, cam o rupe.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Ce micut e compresorul !
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Asta nu e o problema, nu ma grabesc, usor usor ca se face si da, compresorul este destul de mic si cred ca se poate inlocui si fulia, am timp.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Pai da, cred ca temperaturi din alea sadice nu or sa mai fie anu' asta.
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Sper sa nu mai fie si mai sper sa nu mai am nici o problema la masina sau sa mai dau in canale neacoperite sau lasate de izbeliste in urma asfaltarii, asa sa pot strange ceva banuti ca sa pot face ce mi-am propus.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
geany_rai |
![]()
Post
#131
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 17 July 07 ![]() |
Pe undeva pe langa pitesti sau ploiesti nu mai stiu sigur se pune a.c de cielo pe orice masina......
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310 L
1999 / L
- B-93-ENA
|
|
Siconi |
![]()
Post
#132
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Iata o veste buna. Stii cumva si preturi?
Doritorilor, sariti si va informati. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
gotronic |
![]()
Post
#133
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Ma bag si eu. La o instalatie de aer conditionat, puterea motorului nu scade din cauza consumului de putere al instalatiei.(in mare) Ci datorita incalzirii excesive a aerului din compartimentul motorului. Asta implicit duce la o aspiratie de aer fierbinte care are o densitate mai mica. Echivalentul unei capacitati mai mici a motorului.(datorita cantitatii de aer mult mai mica) Am observat la mine ca daca bag aerul conditionat, si e rece afara (racoare), pana se incalzeste radiatorul de la instalatie aproape ca nu simt diferenta de putere. Dupa ce se incalzeste, ma rog de ea sa demareze. Parca ar fi trabant.(mai ales daca este incarcata, iti plangi de mila) La depasiri sau rampe mari daca vreau sa fiu "sportiv", inchid aerul , dar puterea nu creste instantaneu, decat dupa ce se raceste aerul in compartiment.(cateva secunde) La fel daca il bag nu scade instantaneu ci dupa un timp (cand aerul se supraincalzeste). Sincer nu am incercat sa scot tubul de aspiratie undeva in fata masinii unde nu primeste aer fierbinte de la radiatoarele respective.
Dar in concluzie se merita un aer conditionat chiar daca puterea masinii scade la jumatate. Eu as renunta la performantele masini in favoarea confortului cateodata. Mai ales cand trebuie sa merg la costum la vreo nunta sau chef, si cand ajung acolo sa nu -mi trebuiasca feon sa-mi usuc parul, camasa, maioul si nu in ultimul rand chilotii (pardon de expresie). Trebuiesc discutate dupa mine toate fanteziile, se merita. Asa ne mai imbogatim cunostintele si posibilitatile. Este si un exercitiul al mintii, pana la urma.!!! ![]() Numai bine. |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Merced |
![]()
Post
#134
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu nu cred in teoria ta cu incalzitul compartimentului motorului. Eu la Cielo simt instant ca pierde din putere cand pornesc aerul si la fel simt instant ca revine cand il opresc, cea din urma situatie am testat-o de vreo doua ori in depasiri cand uitasem ca-l am pornit si nu stiam de ce naibii abia se infige. Cum am apasat butonul cum s-a simtit diferenta.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#135
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Bine, poate scade si asa, dar cred ca si aerul cald din compartiment (datorita a doua radiatoare) "il ajuta foarte mult", intr-un procent semnificativ. A se vedea cum trage motorul iarna si vara. Iarna "ma baga in scaun", pe cand vara ceva mai putin. ! Si la cielo parca aspiratia aerului este cam tot in spatele radiatoarelor intr-o parte, spre far (nu sunt sigur, decat din amintiri vizuale). ?
|
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Merced |
![]()
Post
#136
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Da, este in spatele farului, ma rog aproape in spate.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Bun dragi colegi de forum, atunci sa vedem de unde putem achizitiona si monta astfel de instalatie. geany_rai poti da mai multe detalii in legatura cu locatia? Eu am pus un link catre site-ul daewoo de unde se poate achizitiona o instalatie de tico completa la pretul de 1000 lei noi, mai ramane montajul si incarcarea cu agent(freon) eventual montajul si comanda pornirii compresorului, montajul vaporizatorului. La matiz nu este decat on si off, debitul de aer rece se face din treptele de comanda a ventilatorului, la dacia 13xx debitul de aer rece se poate prelua de catre ventilatorul aerotermei. Chiar daca nu mai am un demaraj asa bun, dar si eu prefer sa am putin mai mult confort si sa merg cu geamurile inchise. O instalatie de tico este de ajuns pentru motorul de dacie si poate asigura un confort destul de bun, nu neaparat sa sa fie frig in interior, nici n-as vrea, ca nu ma inteleg bine cu sinuzita si genunchii
![]() Merced, la cat de "mare" este compresorul de tico/matiz, nu cred sa fie asa mare problema pentru un motor de 5x cp, cele 2 autovehicule au puteri mai mici, 45 respectiv 48 cp, care de fapt dupa 60k de km nu mai au nici ele puterea cum o aveau la iesirea din fabrica, asa ca, daca puterea la dacia cu AC-ul pornit va fi de 48 cp ar fi ok. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 17 Aug 2007, 01:46 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Merced |
![]()
Post
#138
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Cred ca am mai intrebat mai devreme, berlinele astea vechi pe care vreti sa puneti voi A/C au trecut "testul pisicii"?
![]() ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
pai daca era in probe si mai ales facuta de romani cred si eu ca nu dadea mari rezultate. Acum da, depinde si cum este cu izolatia, dar am mai mers si eu in masini cu AC, si cand ma urcam in masina ma sufocam la cat de fierbinte era in interior pana baga AC-ul, si Merced, nu stiu in ce consta testul asta, pe bune, explica-mi si mie te rog.
deci pe autodaewoo.ro/dezmembrari este lista cu piesele si preturile din dezmembrari aduse din coreea, printre care si instalatia de tico. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 17 Aug 2007, 01:56 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Merced |
![]()
Post
#140
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Faza cu "testul pisicii" e dintr-un banc, care cu riscul de a fi offtopic il voi expune. Scuze anticipat:
La un mare salon auto modial se divizeaza o noua metoda de a testa izolatia/etanseitatea masinilor, testul pisicii care consta in introducerea unei pisici in autovechicul si cronometrarea timpului trecut pana aceasta se sufoca. In concursul pentru cea mai etansa masina apar intai cei de la Mercedes. Pisica e bagata intr-un S-Klasse si incepe cronometrarea. Dupa 20 de ore pisica moare. Apar cei de la Audi cu un A8, si pisica moare in 15 ore. Pe finalul concursului apare un domn roman trecut de prima tinerete cu o Dacie facuta praf care doreste sa participe. Juriul insa se opune: - Domnule, dumneavoastra stiti de fapt ce implica "testul pisicii"? - Da, cum sa nu stiu. Bagati pisica in masina, si pe unde scoate capul, eu dau cu kit. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#141
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#142
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cred ca are ceva dreptate mr gotronic. Dar n-as crede ca marea pierdere de putere de acolo vine. Mai degraba as crede ca e de la pompa (compresor) care iti ia cam 5cai (vreo 3.5Kw) in total cu ambreiajul electric al fuliei si compresorul in sine. Mai ales ca aerul e circulat destul de bine sub capota. La Honda nevesti-mii priza de aer e in cavitatea rotii din dreapta si cuplarea aerului condititonat se simte instantaneu pentru ca intra compensatorul de acceleratie (o fractiune de secunda scade dupa care simti imediat cum creste turatia, mai ales la relanti). Desigur ca aerul cald e o problema, dar nu as crede ca asa mare. As fi curios insa sa masuram (sau sa claculam) cita putere se pierde prin micsorarea densitatii aerului sa zicem cu 5%. Nu e exclus sa avem o surpriza si sa-i cerem scuze d-lui gotronic.
Daca cautati pe site-ul nostru din Australia, s-a discutat problema A/C pe R12, si parca mi-aduc aminte ca au fost mentionati niste furnizori care faceau intregul sistem (nici aicea n-au avut din fabrica). Poate ca exista si Europa compania respectiva? This post has been edited by Gheorghedracu: 17 Aug 2007, 11:37 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#143
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Atat cuplarea compresorului cat si generarea aerului cald in compartimentul motor duc la scaderea semnificativa a performantelor motorului. Ponderea mai mare o are cuplarea compresorului. Testat de mine si de altii (nu conduc doar Dacii).
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Merced |
![]()
Post
#144
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu sunt convins ca cu ceva munca se poate adapta o instalatie de a/c chiar si pe o berlina, sunt convins ca motorul o sa faca fata, dar dupa cum spuneam mai sus in prin bancul ala, nu stiu daca o sa fie eficace. Cand ma gandesc numai la sistemul prin care intra aerul in berlinele astea vechi ma iau dureri de cap. Intr-un amarat de Cielo mi s-a infunda cateodata urechile, si se desfunda brusc cand deschid geamul, senzatie pe care n-am trait-o pana acum in nicio berlina. Nu mai zic cand te urci intr-o masina adevarata, se inchide usa si nu mai simti niciun pic de curent, nici macar nu mai auzi la aceeasi intensitate sunetele din exterior.
Daca chiar aveti de gand sa puneti aer pe berlina, incepeti cu izolarea masinii si cu modificare substantiala a sistemului de distribuire a aerului in habitaclu. Mai ales la modele gen 1300 care au gluma aia de sistem. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am dacie 1310 model zambet pe carburatie si as vrea sa duc proiectul asta la bun sfarsit. Partea cu izolatul pentru mine vad asa: de verificat cum se inchid usile/kedere iar eu as spune in plus geamuri fumurii la maxim cat e permis legal. Am un prieten care si-a facut geamurile fumurii la berlina si nu are aer conditionat bineinteles dar mi-a zis ca nu se mai simte soarele ala asa sufocant. Bine caldura e de afara normal ca mergi cu geamul deschis dar daca ai geamurile fumurii nu mai patrunde soarele chiar asa - "nu te mai bate in cap" parafrazez .
La partea cu radiatorul de la aerul conditionat montat in fata radiatorului de racire al motorului. Pai bine in mers curentul de aer care in mod normal trebuia sa bata pe directia radiatorului de racire al motorului acum va bate in radiatorul de la aerul conditionat. Nu este periculos ca radiatorul de racire al motorului sa fie acoperit de cel de la aerul conditionat? Nu exista riscul ca radiatorul de racire al motorului sa nu isi mai faca treaba??? This post has been edited by ionutctn: 17 Aug 2007, 12:27 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
gotronic |
![]()
Post
#146
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
In privinta geamurilor fumurii, este perfect adevarat. Eu am avut puse pe Oltcit (aproape peste limita legala
![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Merced, mersi e bun bancu
![]() da la capitolul asta stau destul de bine, chiar o sa se sufoce pisica destul repede ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Merced |
![]()
Post
#148
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
O sa vezi cand va veni momentul ca nu e chiar asa bine cum ti-ar trebui. Oricum sper sa-ti iasa, mai rar vezi masini din '74 cu a/c, putine masini din varful gamei in acea perioada beneficiau de acest lux.
Eu din nefericire chiar nu suport a/c-ul, ma ajuta sa racesc instant. Ultima data cand am fost cu Cielo-ul la tara a insistat maica-mea sa dea drumu la aer si a doua zi eram infundat si cu un inceput de sinuzita. Si n-a fost prima oara. Prefer sa deschid doua geamuri in berlina si sa merg linistit, nu ma doare capul si nici nu mor de cald. Aproape 3000 de km prin tara n-am avut probleme, deci nu cred ca o sa am prea curand. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#149
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Da este adevarat, si eu de 5 ani daca nu mai mult merg cu bixtonimul in buzunar zilnic (1 buc,/zi). Dar am trecut la Olint, care se zice ca nu creaza dependenta (si folosesc doar 3 buc./saptamana).
![]() ![]() This post has been edited by gotronic: 17 Aug 2007, 22:07 |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#150
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
am reusit sa iau pe sub mana un compresor A/C de matiz
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 20:53 |