Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|||
StefanT |
![]()
Post
#62
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sa-mi fie cu iertare, ma bag si eu aici.
Mi-ar placea si mie asa ceva. DAR: 1. Merita cateva sute de euro, cand atata face toata masina? 2. La cat de bine e izolata termic o dacie 13XX, merita? (Nu imi bagati gogoasa cu "asa e a ta, ba", ca nu tine. Toate-s proaste comparandu-le cu o masina cu AC din fabrica!) 3. Masinile cu AC din cate stiu eu toate sunt pe injectie, deci caderea de turatie este corectata de calculator, nu? Pana acum nu am auzit pe nimeni cu masina cu carburator sa aiba AC, sunteti primii care va doriti asa ceva. Cum o sa ridicati turatia, ca la 99% din Dacii cade turatia cu 50 RPM numai cand aprind farurile si incep sa tremure. La cata putere mananca ala eu fac pariu cu oricare ca motorul se opreste cand eliberati acceleratia. Sau planuiati sa umblati cu surubelnita in portiera si cand vrei sa porniti AC-ul, pac umblam la surubelul de relanti. Asa merge? Acu pe bune, hai sa nu facem din cac.at bici si sa mai si pocneasca. E o masina conceputa in anii 60 . . . deci nu prea se pupa cu AERUL CONDITIONAT. 4. Motorul asta nu e prea economic nici acum fata de altele, daca mergeti cu asa-zisul AC pornit, va fi oare convenabil? Eu pentru cateva zeci de milioane cat ar costa asa ceva, si cat stres si munca presupune, + timp prefer oricand sa transpir in masina 2-3 luni pe an. Is bani fratilor! Ce dracu, avem 13XX dar totusi ne trebuie aer conditionat? Vrei lux, ia-ti o masina de lux. Nimeni nu zice sa nu iti pui un scaun confortabil de alta masina, un cd-player sa asculti muzica preferata la drum lung, dar astea is cateva mofturi care ne fac drumul mai placut, si totusi nu sunt scumpe. Dar aer conditionat... ma depaseste problema. This post has been edited by StefanT: 4 Aug 2007, 01:06 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
StefanT, intr-un fel ai dreptate, dar A/C pe masini cu carburatie au fost documenteaza-te, daca ai grija de motor nu te lasa si nu se opreste (o fi al meu mai cu mot, cine stie) oricum instalatia de matiz mai mult de 3-4 cp nu ia din motor, compensarea in turatie se poate face si turatia la ralanti conform manualului de reparatii este de 750-800rpm, deci daca ai 800 rpm mai mult de 50 rpm oricum nu va scadea, in privinta izolatiei, ei vreau sa vad matizul ala care are izolatie perfecta si mai buna(am si eu la munca 3 matizuri si pe caldura sunt la fel de fierbinti in interior), nu izolatia e problema stiu bine ce spun si ma repet cu toate ca nu-mi place, bani de o masina noua sau sh nu am nenicaaaaaa decat atunci cand dorm si visez, daca pot incropi de un A/C bine ar fi, dar asta e dorinta mea si atat. Este de ajuns sa-si puna unul si poate sa impartaseasca experienta si cum a procedat, poate ca exista dar nu pe dacia club, mai sapam.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#64
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Bun. Ovidiu, Dacia 1300 e prevăzută cu o incintă închisă a aerotermei, unde să poți pune vaporizatorul instalației de AC?
![]() Există în bara față loc pentru montarea unui radiator de răcire a freonului, de asta depinzând în mare parte eficiența instalației, și ținând cont că ulterior apa din radiatorul motorului nu se va mai răci la fel de bine... Reglarea turației se poate face în ultimă instanță și din șoc... Nu de alta, dar dacă sunt necesare atâtea adaptări, și nu există nici spațiul adecvat în bord, atunci pe bune, soluția cu AC de apartament și generatorul în portbagaj mi se pare mai practică și mai ieftină... ![]() This post has been edited by Catalin Marinarul: 4 Aug 2007, 12:05 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Catalin, noi o sa discutam mai in detaliu la intalniri, si iti voi demonstra ca exista loc destul sa te lafai, compensatia de turatie se face altfel nu din soclu, debitul de aer nu trebuie sa fie extraordinar de rece, numai sa asigure putina racoare sa te poti simti confortabil, de altfel nu voi mai scrie nimic aici decat in momentul cand voi monta asa ceva si va fi curand, am ambitia pentru la anul sa pun asa ceva.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Am vazut Logan VAN cu instalatie frigo sus pe compartimentul de marfa. Nu cred ca depasea 20 cm. inaltime. Una din asta nu ar merge si pe Dacia 13xx ?
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
A foarte simplu de adaptat si de montat orice instalatie de AC, de la orice masina.
Cunostinte necesare, bani si timp sa ai . |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
sobolan |
![]()
Post
#68
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(StefanT @ 4 Aug 2007, 01:57) Sa-mi fie cu iertare, ma bag si eu aici. 3. Masinile cu AC din cate stiu eu toate sunt pe injectie, deci caderea de turatie este corectata de calculator, nu? Pana acum nu am auzit pe nimeni cu masina cu carburator sa aiba AC, sunteti primii care va doriti asa ceva. Cum o sa ridicati turatia, ca la 99% din Dacii cade turatia cu 50 RPM numai cand aprind farurile si incep sa tremure. deci : TICO SX are AC pe el si este pe carburatie...asta e un exemplu ca si masinile cu carb. au ac ca sa nu mai scada turatia cand aprinzi farurile pui un alternator de 55A de dacie si ii pui si fulie mica....daca tot nu e bun pui unul de Golf de 80A si gata.... dacia nu e pea bine "inchisa" dar se poate face calumea....de fapt,daca esti impatimit si ai si timp si bani,poti face orice.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#69
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
la sfarsitul lunii o intorc pe 2 roti pe a mea pt antifonat exterior si interior, insonorizare si izolare termica, am strans toate materialele acum astept concediul
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
eiii, pai vedeti, pana la urma se poate, multumim pentru impuls B-34-sgm, azi am discutat si cu un inginer, mi-a spus ca se poate monta fara probleme, mi-a aratat cum este la Logan instalatia, radiatorul de racire este foarte subtire pus in spatele radiatorului de la motor, intre electroventilator si radiator mai precis, compresorul se poate monta fara probleme, loc este destul pentru a monta vaporizatorul, mai ales instalatia de la tico se poate adapta, acest tip de masina este mai mica decat dacia 13xx, nu-i musai sa ingheti, putin confort se poate, cat sa te simti bine si sa mergi cu geamurile inchise, vorba ta B-34-sgm
QUOTE Cunostinte necesare, bani si timp sa ai . , vor fi destule pana la vara viitoare, daca ne mai poti spune cate ceva, ti-am ramane recunoscatori, multumim.@sobolan, unul de 55A este de ajuns sa tii tot timpul farurile aprinse, daca pui de 80A parca e prea mult. Compensatia de turatie la Logan cand pornesti A/C-ul de la 500 la 650-700 se face pentru a avea presiune necesara in instalatie la stationare nu ca ar lua din puterea motorului, 700 rpm este cand e dat la maxim. La dacie se poate face cum spunea si Catalin din soclu, dar se mai poate face si electromecanic, la asta ma voi gandi mai in detaliu. |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#71
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu cred că e vorba de 500 și 700 rpm... Mai degrabă 800 și 950... nu știu exact valorile, oricum gradația nu e liniară... iar radiatorul pentru freon e în fața celui de apă, adică spre bară...din câte știu eu. altfel nu ar răci deloc...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Catalin, azi m-am uitat la toata instalatia si este asa cum am spus mai sus in privinta locatiei radiatorului, el asta mi-a spus, cand este dat la maxim urca pana la 700 rpm mai mult nu, el are logan de vreo 2 ani si cunoaste tot ce este la masina. Ti-am spus discutam mai amanuntit la viitoarea intalnire Dacia la Ploiesti.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#73
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Deci Loganul lui stă la ralanti la 500 rpm?
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
da mi-a demonstrat, nici mie nu-mi venea sa cred si imi este si vecin si le are cu auto destul de bine sa stii. Sistemul de ungere este putin diferit fata de motoarele de 13xx.
Tocmai ca Loganul are o gradatie mai groasa in dreptul la 500 rpm si acolo sta bat rece sau cald motorul. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 4 Aug 2007, 20:08 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#75
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Fără supărare, NU ESTE AȘA. Turația de ralanti la Logan este în jur de 750-800 rpm, fără consumatori sau AC cuplați, cam la oricare din motoare. (752 +/- 40 rpm în carte)
Gradația turometrului ÎNCEPE DE LA 500 rpm, de aici confuzia... Deci nu are 500 rpm la ralanti... Vezi poza: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=3718 Iar cu radiatorul, voi reveni cu documente, dar eu știu că este plasat în fața radiatorului de apă, spre bară. This post has been edited by Catalin Marinarul: 4 Aug 2007, 20:13 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#76
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pentru cei care mai cred ca A/C de Matiz sau Tico ar putea fi pus pe Dacia: va rog sa luati in calcul si greutatea masinii. Daca la Matiz sunt suficienti cei 48 CP ca sa duca masina si A/C, la Dacia scorurile sunt diferite. Dacia are cca. 900kg iar un Matiz 805kg cu plinul facut. Rezulta o diferenta de cca. 100kg pe care presupuneti voi ca le acopera cei 6 Cp in plus din motorul de Dacia. Ma cam indoiesc ca 6 CP sunt suficienti (vorbim de randament, nu de a tara masina) ca sa ne miscam realmente cu o viteza acceptabila de 90 km/h. Calculele nu sunt exacte, dar va invit sa calculati voi si sa ma contraziceti, ca nu ma supar.
Asa descoperim si noi mersul pe jos. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#77
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Cum, asa?
![]() indexce3.jpg Siconi, sa fac ceva pe calculul tau ![]() Cand sta pe loc, dacia cate kilograme are? Dar matizul? Aerul merge si stand pe loc? This post has been edited by vis-a-vis: 4 Aug 2007, 20:15 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
nope, la el nu este asa turometrul, unde in poza este 10 la el este 5 numai ca nu este scrisa cifra 5, nu este decat o linie mai groasa si interpretarea este clara, uite maine voi vorbi cu el inca o data, cu toate ca mi-a spus de nenumarate ori treaba asta, ma contraziceam cu el, dar la revizii ia spus si mecanicul ca asa este. acum am vazut este aproape ca in poza lui vis a vis
This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 4 Aug 2007, 20:19 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#79
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Si la ce turatie este relantiul in poza aia?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#80
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ceasul ca ceasul, deși e ciudat să fie diferit, dar înseamnă că el contrazice manualul...
LOGANIȘTI: unde e plasat radiatorul de la instalația de aer condiționat? A. între bara față și radiatorul de apă. B. între radiatorul de apă și ventilator. (adică unde e plasat în raport cu radiatorul de apă, în fața lui - spre bară, sau în spatele lui - spre motor) Ceasurile din poze sunt identice, au exact aceeași gradație... This post has been edited by Catalin Marinarul: 4 Aug 2007, 20:24 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
am modificat mai sus, pentru ca a fost o avalansa de posturi, acolo arata ca este la 750, dar vecinului meu ia spus si de la service ca sta la 500, uitati chiar o sa ii spun sa intre si el pe forum sa vada treaba asta, nu are rost sa ma contrazic, nu sunt posesor de Logan, am spus doar ce am vazut si din ce mi-a spus el atat.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#82
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Valoarea turației de ralanti e controlată de calculatorul de injecție, deci nu o poate regla de nicăieri, așa ca este probabil cea din carte, 750-800 rpm, fie că vrea sau nu să citească el corect ceasul.
Rămâne dilema: QUOTE(Catalin Marinarul @ 4 Aug 2007, 21:20) LOGANIȘTI: unde e plasat radiatorul de la instalația de aer condiționat? A. între bara față și radiatorul de apă. B. între radiatorul de apă și ventilator. (adică unde e plasat în raport cu radiatorul de apă, în fața lui - spre bară, sau în spatele lui - spre motor) ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
la dilema ta iti spun sigur ca asa este, am vazut cu ochii mei Catalin la asta nu ma poti contrazice, am studiat tot traseul inclusiv componentele, mai putin in bord, ca acolo nu pot avea acces.
This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 4 Aug 2007, 20:31 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#84
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Atunci ar fi primul model la care văd puse invers aceste 2 radiatoare.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
iti spun deoarece se vede ca radiatorul pentru AC este mai subtire ~ la jumatatea celui de apa.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#86
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
What about this? Schema de functionare AC pe Logan. A se urmări poziționarea CONDENSATOR în raport cu RADIATOR RĂCIRE și MOTOVENTILATOR RĂCIRE.
![]() This post has been edited by Catalin Marinarul: 4 Aug 2007, 20:38 Attached thumbnail(s) Schema_20de_20functionare_20a_20instalatiei_20de_20AC_20la_20Dacia_20Logan.jpg ( Size: 199.87k ) Number of downloads: 2232 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
esti sigur ca-i de la logan, bun sa zicem ca asa este deocamdata, ma inseala pe mine vazul, oricum la dacia 1300 cel putin la mine este spatiu intre ventiltor si radiator indeajuns sa dau radiatorul spre motor si sa bag radiatorul de AC, iti voi arata cu proxima ocazie.
This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 4 Aug 2007, 20:47 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#88
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Este logic să fie așa. Primul se pune radiatorul care are nevoie de aerul cel mai rece, pentru a scădea cat mai mult temperatura, și acela este intercoolerul (aici nu e cazul), apoi radiatorul pentru AC, și abia ultimul este radiatorul cu lichid de răcire pentru motor.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
bun, oricum mersi pentru ca ai pus o schema de AC, chiar am vrut sa caut asa ceva, dar ai fost mai rapid ca mine, de, esti mai tanar
![]() This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 4 Aug 2007, 21:00 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#90
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Greu nu este, și nici nu vreau să pară că sunt contra... Doar că eu nu mi-aș pune.
![]() ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 15:23 |