Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
sorin1983 |
![]()
Post
#511
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|||
argon |
![]()
Post
#512
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
referitor la poza aia de mai sus ce tot apare la intervale regulate postate de altcineva, a fost cineva cu masina aia sa vada cum si mai ales daca raceste, are eficienta, cum trage masina, fiabilitatea(nu ajunge sa mearga doar prima saptamana pana pica ceva)...concret..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#513
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Omul are dacie dinasta perfuzionata. Deci treburile se simplifica si devin mai interesante.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
panter1 |
![]()
Post
#514
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
DriverX.. din moment ce fabricantii au pus asa ceva si a functionat, e o poza mai sus pe care am comentat-o si eu, te trezesti tu si spui ca nu va functiona, oi fi tu mai bun decat inginerii aia.. cine stie. Ce nu intelegi tu ca nevoia de pacalit fulia este valabila doar la compresoarele care provin de la motoare de 100CP si care sunt prea tari, daca franeaza multi si doar daca trebuie "umblat" la acel raport, in situatia in care franeaza excesiv, dar asta nu inseamna ca nu sunt compresoare care provin de la masini cu 60 CP sau mai putin la care 1:1 e suficient.
Pentu cele "greoaie" se poate miscora fulia arborelui cotit si va duce la acelas rezultat, dar impreuna cu asta adauga o fulie mai mica la pompa de apa(fulie de nova) pentru a nu se reduce debitul de apa. Problema ramanand cea a alternatorului care se va invarti mai incet si care ar avea totusi o rezolvare: daca fulia arborelui ar fi dubla, una cu marimea initiala si cealalta cat pentru compresor, iar in acest caz se elimina si problema alternatorului si a pompei de apa 2 iepuri dintr-un foc. Acum nu stiu daca se poate adapta asa ceva Referitor la condensator, am aflat ca cel de matiz are dimensiuni de 30cm cu 40 cm deci este micut, nu am masurat spatiul din fata radiatorului de dacie dar cred ca incape, voi ce spuneti? si nu imi sariti in cap ca de asta suntem aici sa ne sfatuim. Zilele trecute am stat intr-un Matiz cu AC si face fata destul de bine, are si compresor cat pentru 50Cp. Ideea ompresorului electric nu o sustin dar ma gandeam ca daca ar merge puse 2 altenratoare in PARALEL de 70Ah, impreuna sa rezulte 140 Ah, stiu ca va scadea turatia dar oricum un compresor mecanic tot scade turatia insa nici 140 A nu sunt deajuns, si mai exista ristul sa mai ia foc ceva pe acolo.. chiar nu cred ca ar fi o idee Driverx nu te supara pe mine dar daca vrei sa ne sustii esti liber sa o faci daca nu.. te rog mai bine abtine-te si nu ne mai intepa cu aroganta chiar daca ai Logan. Daca esti baiat destept vei intelege daca nu.. o sa vii tot cu contra-replici :-s This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 13:27 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
argon |
![]()
Post
#515
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ii dor lui de Logan'...
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#516
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Unde aroganta? Ce are Logan-ul cu toate astea? Veniti pe aici cu sfaturi crete cu inlocuit fulii la compresor si la mine e problema? Eu v-am pus sa dati sfaturi gratuite? Eu l-am pus pe Siconi sa faca aici (precum si pe alte topicuri) exercitii de inteligenta cu schimbatoare de caldura and shit?
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#517
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
QUOTE(panter1 @ 2 Jul 2009, 14:00) Condensor. In fata la berlina daca n-ai elice pe pompa de apa ar trebui sa ai spatiu... daca totusi nu e spatiu inlocuiesti si radiatorul de racire al motorului cu unul mai "slabanog"... Trebuie sa ai in vedere si fuliile, cum se aseaza, daca ies inspre traversa fata etc.. Cea mai simpla solutie e(parerea mea) sa incerci cu un compresor de matiz... doar sa vezi pe care parte ies conductele din el sa vezi daca se poate monta pe stanga sub alternator. |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
panter1 |
![]()
Post
#518
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driverx @ 2 Jul 2009, 13:04) Unde aroganta? Ce are Logan-ul cu toate astea? Veniti pe aici cu sfaturi crete cu inlocuit fulii la compresor si la mine e problema? Eu v-am pus sa dati sfaturi gratuite? Eu l-am pus pe Siconi sa faca aici (precum si pe alte topicuri) exercitii de inteligenta cu schimbatoare de caldura and shit? ![]() Importanta e ideea raportului de transimie in rezolvarea franarii prea mari la comresoarele puternice si daca nu se poate din fulia compresorului s-ar puatea din arbore cu fulie dubla, am propus deja. Ceilalti ce spuneti? Siconi le are cu fuliile am vazut ![]() This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 13:12 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
driverx |
![]()
Post
#519
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(panter1 @ 2 Jul 2009, 14:08) Importanta e ideea raportului de transimie in rezolvarea franarii prea mari la comresoarele puternice si daca nu se poate din fulia compresorului s-ar puatea din arbore cu fulie dubla ![]() Exact. Si merita scarpinatu asta de dupa ceafa? Mai ales ca ai pus o problema buna. Turatia mica la alternator. Si ala trebuie rezolvat. Mai ales ca e EXCELENT alternatorul de Dacie. Mai ales acum cand il cocosezi cu consumatori noi. Toate o sa mearga "perfect" la ralanti. ![]() Tu zici ca is arogant. Eu totusi zic ca problema a fost pusa gresit. Am si argumentat de ce. Am inteles ca a aparut oferta cu compresorul ala de pe Octavia, dar uite ce inseamna sa sari la oferte.... ![]() This post has been edited by driverx: 2 Jul 2009, 13:14 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
panter1 |
![]()
Post
#520
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sorin1983 @ 2 Jul 2009, 13:04) Condensor. In fata la berlina daca n-ai elice pe pompa de apa ar trebui sa ai spatiu... daca totusi nu e spatiu inlocuiesti si radiatorul de racire al motorului cu unul mai "slabanog"... Trebuie sa ai in vedere si fuliile, cum se aseaza, daca ies inspre traversa fata etc.. Ai dreptate, in situatia asta se poate pune cam orice radiator de AC scotandu-se elicea de plastic iar electroventilatorul merge pus pe exterior cum unii deja il au astfel ![]() QUOTE(panter1 @ 2 Jul 2009, 13:00) (..)si care ar avea totusi o rezolvare: daca fulia arborelui ar fi dubla, una cu marimea initiala si cealalta cat pentru compresor, iar in acest caz se elimina si problema alternatorului si a pompei de apa adica 2 iepuri dintr-un foc... Driverx eu asa am spus ![]() This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 13:34 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
driverx |
![]()
Post
#521
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Asa da.
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
panter1 |
![]()
Post
#522
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Jos adica sa loveasca in scut? daca la asta te-ai referit noi nu adaugam decat o fulie mai mica celei originale asa ca.. nu ar avea de ce sa loveasca
![]() |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
driverx |
![]()
Post
#523
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nu in scut, in traversa.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
panter1 |
![]()
Post
#524
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
dat fiindca idea asta mi-a venit azi si ploua afara, inca nu am avut cand sa vad, cand o sa ma duc la masina o sa ma uit, chiar nu stiu cat are pana in traversa aia.. deocamdata
This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 13:54 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Muttley |
![]()
Post
#525
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Este loc. Daca n-ar fi, nu s-ar putea scoate motorul de pe cutie
![]() Edit: chiar faina ideea cu fulia dubla pe arbore. Adica o curea separata doar pentru compresor ![]() This post has been edited by Muttley: 2 Jul 2009, 13:54 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
driverx |
![]()
Post
#526
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 2 Jul 2009, 14:53) Este loc. Daca n-ar fi, nu s-ar putea scoate motorul de pe cutie ![]() Edit: chiar faina ideea cu fulia dubla pe arbore. Adica o curea separata doar pentru compresor ![]() Io tineam ca e ceva loc, dar nu mult. Boon. Deci ne-a lamurit Muttley. Si el chiar e expert in fulii. Mai ales dinalea care pica... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
panter1 |
![]()
Post
#527
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
ehe.. proiectul de sub capota se pare ca e elucidat, acum trebuie sa ne gandim ce si cum punem in habitaclu, ceva idei?
![]() This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 13:57 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
driverx |
![]()
Post
#528
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
panter1 |
![]()
Post
#529
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Este destul de Elucidat iar in problema pusa de tine astea fac parte din maruntisuri: ce si cum va fi sudat asta in functie si de marimea compresorului, va afla fiecare cand o sa isi monteze daca vine 1cm mai la dreapta sau la stanga
![]() ![]() This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 14:22 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Muttley |
![]()
Post
#530
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(driverx @ 2 Jul 2009, 14:56) Rade shiob de uala sparta ![]() In poza asta numai eu numar muuult mai multe fulii decat minimul necesar? Alea doua fulii intinzatoare cred ca pot fi evitate. Iar pentru interior e simplu. Trebuie doar sa va uitati la bursa. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
panter1 |
![]()
Post
#531
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Cat de simplu? pune niste poze cu dispozitivul, explica.. sa stim si noi, cam cat costa etc.. eu unul nu stiu despre ce e vorba si nu cred ca sunt singurul
![]() |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
SSilent |
![]()
Post
#532
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
ma intreb cat CP pierde motoru din poza de mai sus din cauza la atatea accesori legate de motor
![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
sorin1983 |
![]()
Post
#533
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
Am vazut la un alternator(Cred ca de tractor) o fulie dubla... poate ceva de genul asta se adapteaza si se face mica(gen oltcit) ca sa invarta mai repede alternatorul.
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Muttley |
![]()
Post
#534
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(panter1 @ 2 Jul 2009, 15:25) Cat de simplu? pune niste poze cu dispozitivul, explica.. sa stim si noi, cam cat costa etc.. eu unul nu stiu despre ce e vorba si nu cred ca sunt singurul ![]() Este vorba de o aeroterma de AC, de dacie berlina de export, noua. Se vinde la bursa, trebuie cautat. POZA. QUOTE(SSilent @ 2 Jul 2009, 15:25) Singurul accesoriu in plus in poza aia e compresorul. Un motor de 1.3 are 54CP DIN si 60CP SAE. Unde SAE (Society of American Engineering) este o norma de masurare a puterii motoarelor chioare, fara niciun accesoriu pe ele (evacuare, pompa de benzina, pompa de apa, alternator, samd). |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#535
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu m-am dat cu un Matiz cu aer, si cand il porneai mergea cu spatele
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#536
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Dar de ce nu faceti altfel: am vazut multe aprinderi cu , curbe variabile.
Haideti sa concepem un sistem prin care utilizam: cip aprindere, motoras de reglare faruri de la cielo(pentru marirea turatiei la relanti, la partea de soc, scotem clapeta, sau am putea actiona direct surubul de reglaj relanti), senzor de detonatie, potentiometru pe clapeta de acceleratie si comanda aerului conditionat. Astfel incat, cand pornim AC, microcontrolerul mareste turatia si avansul, apoi sa dea comanda compresorului. Cand aceleram mai "brutal", sa decupleze compresorul, iar apoi cand aceleratia este uniforma sa dea drumul AC. PS: Si daca tot muncim atata, hai sa copiem sistemul de tico euro2, cu iac, adica motorasul pas cu pas de logan, dar care baga aer sub clapeta de acceleratie in functie de sonda lambda, si astfel putem pune si catalizator Na sac celor care vor sa scoata daciile ![]() This post has been edited by tilix_boss2008: 2 Jul 2009, 21:17 |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
gotronic |
![]()
Post
#537
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Parca de vreo cateva luni incoace te "chinuiai" sa faci o aprindere CDI (asta pe topicul de la aprindere electronica) si nu-ti iesea, acum treci peste direct la injectie? si aprindere cu microcontroler???
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
panter1 |
![]()
Post
#538
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
tilix_boss2008
Cam multe sisteme de marit turatia scumpe si inutile(sonda lambda, motorase pas cu pas, asta necesita pompa electrica de benzina si regulator presiune benzina, catalizator, omologare la catalizator, etc prea multe), scopul fiind doar marirea turatiei, nimic special, avansul trebuie reglat oricum bine in orcice conditii, iar turatia o poti regla dintr-un cablu de soc atasat celui de acceleratie, se sudeaza o parghie ceva de prindere si se face.. Inainte de a cupla AC-ul tragi de parghie si cand ajungi pe la 1100-1200 de rotatii cuplezi AC, prin ce ai scris mai sus deja sare de alti bani.. si alte sisteme complicate desi se urmareste acelas efect care poate fi obtinut foarte simplu. Ramasesem cu proiectul la capoitolul Aeroterma ![]() This post has been edited by panter1: 2 Jul 2009, 22:07 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#539
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(YRX) am gasit ceva despre conectarea AC pe MA 1.7. Cum ziceam sunt 2 pini, unul IN si altul OUT. Daca functia este implementata in ECU ai scapat de toate grijile cu relantiu, corectia si pornirea GMV. Atentie! Pe automobilele Dacia cu injectie sunt montate 2 versiuni de cablaj electric de injectie, si anume (MA)1.7(.1) si (MA)1.7.2. Diferentele intre cele doua cablaje montate de Dacia Pitesti sunt mici insa importante! Din ce stiu eu, varianta de cablaj MA1.7.3 NU a fost montata de Dacia Pitesti pe niciun autoturism marca Dacia! Ce-i drept, am intalnit un ECU MA 1.7.3 pe o Nova GTi insa proprietarul inlocuise ECU original cu unul provenit din dezmembrari(avea cod de reper Peugeot parca...) si cablajul masinii "suferise" modificarile aferente transplantului de ECU. Majoritatea Daciilor Nova Gti, GLi, majoritatea loturilor(NU TOATE!) de Break CLi si Papuc Li au varianta 1.7.2 iar unele loturi de Berline Li si Break CLi au varianta 1.7.1. Asa cum intuia YRX, TOATE modelele de MonoMotronic MA 1.7 au functia de control AC, difera insa pozitia pinilor in mufa ECU si a cablajului, in functie de varianta de ECU/cablaj iar la MA 1.7.3 difera si semnalul electric I/O pe linia de control AC. Cablajul 1.7.2(cel mai raspandit) este prevazut cu tot ce trebuie pentru actionarea compresorului de AC si implicit corectarea ralantiului. Unii erau curiosi de ce sunt 3 socluri de releu in ansamblul relee injectie dar sunt montate numai 2 relee... Al treilea releu ar fi avut functia de actionare a ambreiajului fuliei compresorului de AC, insa acest releu NU A FOST MONTAT deoarece la alte variante de ECU/cablaj, actionarea lui ar fi provocat SCURTCIRCUIT. Nu intru in detalii deoarece ar fi inutil in acest stadiu al proiectului. Important este insa ca atunci cand si daca se rezolva partea de implementare mecanica, posesorul autoturismului respectiv sa ceara verificarea dupa codul de produs BOSCH inscris pe ECU pentru a se determina varianta de cablaj/ECU cu care este echipat autoturismul. YRX s-a oferit deja sa ajute, si eu stau la dispozitie in limita timpului disponibil. Pe scurt, sunt dispus sa furnizez detalii privind implementarea electrica a sistemului AC NUMAI atunci cand impedimentele de natura mecanica(montaj,pozitionare,etc) au fost inlaturate, adica atunci cand sistemul este montat complet pe autoturism si singura problema ramasa ar fi actionarea ambreiajului fuliei. QUOTE(sorin1983 @ 2 Jul 2009, 13:04) Condensor. Condensator. Ca si cel electric, schimbatorul de caldura la care te referi se numeste tot condensator(al instalatiei frigorifice). Astept cu oarecare interes finalitatea acestui proiect(AC pe berlina) Spor la treaba! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
panter1 |
![]()
Post
#540
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
variable_dynamics> totul e gata, mai ramane sa gasim solutii cu ce anume punem in masina si asta e..
![]() This post has been edited by panter1: 5 Jul 2009, 10:46 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 11:46 |