Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#541
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|||
Siconi |
![]()
Post
#542
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca tii cont de principiul sau de functionare si esti tare in instalatii termice, poate reusesti.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
stc_ctln |
![]()
Post
#543
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut
Am si eu o intrebare. Am inteles ca la berlina calculatorul are loc pt AC. Bun ,acum toate compresoarele au acelasi tip conexiune? Sau trebuie sa cautam ceva exact? Multumesc anticipat |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
panter1 |
![]()
Post
#544
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 5 Jul 2009, 12:48) panter1 in aeroterma bordului cn ai suficient loc sa bagi un radiator de aer conditionat. Cred ca se si poate face unul artizanal. QUOTE(Siconi @ 5 Jul 2009, 13:08) Detaliati, cam ce trebuie facut?? din ce anume radiator? Nu cumva e loc de doua calorifere mici pentru aeroterma CN? Cum zice si Mr_devil, si daca da, oare vor rezista ele la acea presiune fara sa se sparga? Poate un frigotehnist ne poate ajuta sa ne spuna ce presiune ajunge intr-un vaporizator(aeroterma AC) si trebuie sa aflam/testam daca un mini-calorifer de bord CN pentru caldura, rezista la acea presiune sa facem rece, caci iarna cu un astfel de calorifer face foarte bine cald. Sau, ma gandeam sa gasim o aeroterma luata de la dezmembrari (sau confectionata) dar ventilata cu turbina, sa ii facem drena aceia sa iasa condensul, sa cuplam iesirea ei prin furtune la intrarea de la aeroterma principala(cea din bord) pentru ca aceasta sa absoarba recele din aeroterma AC-ului, si in felul asta ne putem juca cu el la parbriz, la picioare.. unde vrem, si nici nu mai demontam torpedoul. Daca am pune la torpedou aeroterma AC, ca ar sufla in bietul pasager din dreapta in caz ca montam acolo vai de cel care e pe scaunul ala i-ar veni rece doar lui si nu ar fi bine, trebuie sa ne gandim tot la consola centrala, voi ce spuneti? QUOTE(stc_ctln @ 5 Jul 2009, 17:57) Salut Am si eu o intrebare. Am inteles ca la berlina calculatorul are loc pt AC. Bun ,acum toate compresoarele au acelasi tip conexiune? Sau trebuie sa cautam ceva exact? Multumesc anticipat Trebuie sa cauti un compresor de la o masina cu putini CP gen Matiz, Dacia Supernova, Solenza, etc.. in special cele care provin de la masini cu motor mic, s-a mai discutat pe forum. Toate au acelas tip de conexiune, au un ambreiaj electric care se cupleaza la apasarea butonului de ac timp in care relantiul va vrea sa scada, iar calculatorul va corecta cat de cat acest deficit de relanti. Iar daca este legat si prin calculator va sti si mai bine sa regleze ralantiul cand scate deci calculatorul il va corecta mai cu grija This post has been edited by panter1: 6 Jul 2009, 00:15 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Siconi |
![]()
Post
#545
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu prea as vrea sa detaliez pentru ca iar imi sar incap ca am idei crete si marete.
Cert e ca vaporizatorul trebuie sa aibe la intrarea lui o zona unde sa franeze freonul sau agentul frigorific TOCMAI pentru a se putea vaporiza, deci are nevoie de depresurizare. Daca e mereu sub presiune nu are unde sa se expandeze freonul si sa se transforme in gaz, lucru care absoarbe caldura si genereaza rece. Da, teoretic se poate face iarna cald cu instalatia de A/C, dar asta inseamna o supapa suplimentara si un circuit pe care sa-l cuplezi cu acea supapa si sa schimbi sensul agentului frigo. Stiu ca tu te gandesti ca e ceva similar cu instalatia de acasa de pe perete. Studiaza un pic cum arata instalatia la nivelul compresorului (cutia aia mare de afara). In instalatia din casa, presiunea atinge si 18-20 Bari dupa condensare, iar pe vaporizare undeva la 5-6 Bari. Mai mult nu mai zic. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#546
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Siconi @ 5 Jul 2009, 13:08) poti sa fii tare in instalatii termice, in cel mai bun caz reusesti sa-ti muti caloriferele prin casa, in sistemele de AC e altceva, desi unii viseaza ca-si fac artizanal vaporizatoare, probabil cu henco si banda de teflon, intrebati un frigotehnist ca nu-i asa simplu. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#547
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#548
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(panter1 @ 5 Jul 2009, 23:41) Nu cumva e loc de doua calorifere mici pentru aeroterma CN? Cum zice si Mr_devil, si daca da, oare vor rezista ele la acea presiune fara sa se sparga? Poate un frigotehnist ne poate ajuta sa ne spuna ce presiune ajunge intr-un vaporizator(aeroterma AC) si trebuie sa aflam/testam daca un mini-calorifer de bord CN pentru caldura, rezista la acea presiune sa facem rece, caci iarna cu un astfel de calorifer face foarte bine cald. Calorifere pe post de vaporizator nu e recomandat din mai multe motive(tehnice si de bun simt) cum ar fi ca presiunea in circuitul de racire al motorului = 800 mBar...1 Bar(depinde de tipul de circuit) iar presiunea de vaporizare intr-o instalatie frigorifica de tipul AC autoturism poate depasi 7 Bar. Pentru a construi un vaporizator sunt necesare: - lungimea totala de conducta folosita(tebuie calculata); - numarul de serpentine(trebuie calculat); - diametrul tevii(trebuie calculat); - suprafata totala de transfer de caldura(teava+aripioare)(trebuie calculata). s.a.m.d. ... QUOTE(panter1 @ 5 Jul 2009, 23:41) Sau, ma gandeam sa gasim o aeroterma luata de la dezmembrari (sau confectionata) dar ventilata cu turbina, sa ii facem drena aceia sa iasa condensul, sa cuplam iesirea ei prin furtune la intrarea de la aeroterma principala(cea din bord) pentru ca aceasta sa absoarba recele din aeroterma AC-ului "Drena" de care pomenesti tu este cea mai mica problema de rezolvat; Trebuie confectionata o tava de colectare a condensului cu un stut. Asa cum am spus exista probleme mult mai importante. QUOTE(panter1 @ 5 Jul 2009, 23:41) Toate au acelasi tip de conexiune, au un ambreiaj electric care se cupleaza la apasarea butonului de ac timp in care relantiul va vrea sa scada, iar calculatorul va corecta cat de cat acest deficit de relanti. Iar daca este legat si prin calculator va sti si mai bine sa regleze ralantiul cand scate deci calculatorul il va corecta mai cu grija Mare atentie! Nu este chiar asa! Nu toate compresoarele sunt actionate in acelasi fel. Ba chiar unele sunt echipate cu un modul electronic care primeste un anumit tip de semnal de comanda! Depinde de tipul autoturismului/tipul instalatiei AC/tipul compresorului. QUOTE(Siconi @ 6 Jul 2009, 07:05) Nu prea as vrea sa detaliez pentru ca iar imi sar incap ca am idei crete si marete. Cert e ca vaporizatorul trebuie sa aibe la intrarea lui o zona unde sa franeze freonul sau agentul frigorific TOCMAI pentru a se putea vaporiza, deci are nevoie de depresurizare. Daca e mereu sub presiune nu are unde sa se expandeze freonul si sa se transforme in gaz, lucru care absoarbe caldura si genereaza rece. Cu tot respectul, probabil ca ai vazut cum arata un ciclu frigorific(termodinamic) ideal. Iti recomand cu toata seriozitatea sa studiezi un ciclu frigorific(termodinamic)REAL!!! Ai uitat de pierderile de presiune pe partea de agent frigorific in vaporizator? Gradul de racire a aerului la trecerea lui prin vaporizator(convectie fortata,da?) ce influenta/efect are asupra presiunii si temperaturii agentului frigorific?Asta in functie de temperatura aerului la intrare in vaporizator. Fiindca temperatura aerului la iesire este temperatura la intrare "minus" gradul de racire a aerului. Freonul nu este franat de nici un element constructiv!!!(adica nu trebuie construita nici o zona de "franare" a freonului). Franarea(adica modificarea vitezei de curgere) este determinata de modificarea regimului de curgere!(curgerea se evalueaza folosind criterii de evaluare a curgerii) QUOTE(Siconi @ 6 Jul 2009, 07:05) Da, teoretic se poate face iarna cald cu instalatia de A/C, dar asta inseamna o supapa suplimentara si un circuit pe care sa-l cuplezi cu acea supapa si sa schimbi sensul agentului frigo. Stiu ca tu te gandesti ca e ceva similar cu instalatia de acasa de pe perete. Studiaza un pic cum arata instalatia la nivelul compresorului (cutia aia mare de afara). In instalatia din casa, presiunea atinge si 18-20 Bari dupa condensare, iar pe vaporizare undeva la 5-6 Bari. Mai mult nu mai zic. Te referi la functionarea unei instalatii frigorifice in regim de pompa de caldura, insa atentie, ciclul termodinamic trebuie sa fie reversibil!!! Reversibilitate(randament exergetic parca ii spunea...nu sunt sigur insa!!!) care se calculeaza. Instalatia de A/C de autoturism nu are grad de reversibilitate satisfacator!(sub 20%) Gradul de reversibilitate a ciclului trebuie sa fie peste 50% pentru ca instalatia sa poata functiona ca si pompa de caldura. In cazul A/C automobil nu este cazul!! In final, nu vreau sa se inteleaga ca sunt arogant si nu vreau sa jignesc sau sa atac pe nimeni, insa: Cand se proiecteaza/calculeaza o instalatie frigorifica, fie ea pentru frigider sau sistem de conditionare a aerului, se determina un parametru foarte important, parametru care se numeste NECESAR DE FRIG sau sarcina termica totala!!! A facut cineva(in mod grosier macar) acest calcul??? Nu ma refer la coeficienti de transfer de caldura prin tabla,mocheta, geam, etc ci macar cu un termometru sa se determine gradientul de temperatura pentru diversele suprafete din habitaclu??? Nu cred ca stie NIMENI la ora actuala(dintre cei implicati in acest proiect) ce NECESAR DE FRIG(aproximativ macar!!!) exista pentru habitaclul autoturismului ce urmeaza a fi racit!!! Cu tot respectul, s-a trecut la "gandirea" vaporizatorului, la alegerea compresorului, etc fara a avea un punct de plecare tehnic corect, adica pe principiul "confectionarii artizanale", etc. S-a "ales" ce compresor a cazut la indemana si se incearca montarea lui si realizarea instalatiei frigorifice in jurul compresorului, lucru deloc corect! De montat se va reusi montarea insa am mari indoieli in ceea ce priveste eficienta frigorifica a instalatiei, si mai ales RANDAMENTUL acesteia. Se va pierde putere mecanica fara un rezultat optim. Ideal ar fi fost transplantarea unui sistem de racire COMPLET de pe un alt autoturism, astfel ar fi fost minimizate considerentele de calcul termic/frigorific. Initiativa este de respectat insa exista lipsuri ale bazei teoretice/practice de proiectare. Spor la treaba si astept cu oarecare interes rezultatul/finalitatea proiectului. Numai bine. P.S. panter1, posteaza codul de produs BOSCH al ECU injectie al masinii pe care va fi montat sistemul de racire pentru a putea afla cu ce varianta de ECU/cablaj este echipata aceasta. Ma refer la codul de forma 0 261 XXX XXX. P.S.2 Scuzati lungimea postului. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#549
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#550
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#551
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(variable_dynamics @ 6 Jul 2009, 11:17) Ideal ar fi fost transplantarea unui sistem de racire COMPLET de pe un alt autoturism, astfel ar fi fost minimizate considerentele de calcul termic/frigorific. Initiativa este de respectat insa exista lipsuri ale bazei teoretice/practice de proiectare. O insula de logica, intr-o mare de vise. Si ca sa va mai dau foc la pantaloni un pic. http://sierra.ro/Motoare-cu-benzina-c38c.html Problema e ca sunt motoare in doi timpi, si in consecinta au nevoie de benzina de amestec. dar macar va scapa de problema cuplarii compresorului la motor. Parca vad ca urmatorul comentariu e unul referitor la pret. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#552
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Prețul ca prețul... Dar zgomotul?
Răcirea? This post has been edited by MAERSK: 6 Jul 2009, 10:47 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#553
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Astea doua sunt intrebari bune, dar gresite
![]() Prima intrebare e cum pornesti un asemenea motoras. Ca ele, in mod normal, se pornesc cu pull-starter (adicatelea cu sfoara, ca si drujba). |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#554
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu neapărat. Se poate porni și cu o bormașină...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
driverx |
![]()
Post
#555
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 6 Jul 2009, 11:44) O insula de logica, intr-o mare de vise. Si ca sa va mai dau foc la pantaloni un pic. http://sierra.ro/Motoare-cu-benzina-c38c.html Problema e ca sunt motoare in doi timpi, si in consecinta au nevoie de benzina de amestec. dar macar va scapa de problema cuplarii compresorului la motor. Parca vad ca urmatorul comentariu e unul referitor la pret. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() WTF? Ce idei pe aici... Ar mai lipsi sa imi recomandati sa dau Lancer-ul meu pe asta http://sierra.ro/MITSUBISHI-LANCER-1-10-4-...-RTR-p488p.html |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#556
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai daca se tot improscau pe ei, ca la motor cum il prinzi, cu motor electric n-ai cu ce-l alimenta, le-am dat o solutie care le rezolva problemele. ca le creaza altele in loc, e altceva. Is curios, daca fac asa ceva, nu-mi verifica noxele la amandoua motoarele?
Pare-se ca voi vreti sa raspund serios la tema de fata. Vreti sa fie mai rece in masina? (mai rece decat foarte cald, nu ma refer la frig) Ganditi-va la fizica de ati invatat-o in generala. Vopsiti masina in alb*, si faceti-i niste huse albe* la scaune (dintr-un material de doamne ajuta, ca va trebui sa-l puteti spala mai des). Polita aia din spate, iar faceti-o alba*. Cand parcati masina undeva, lasati toate 4 geamurile crapate juma' de cm, ca aerul cald se aduna in partea superioara, si cu geamul crapat va putea sa iasa . Chestiile astea o sa va faca masina putin mai suportabila cand va suiti in ea in timpul zilei. alb* - sau ceva deschis la culoare. p.s. Parca vad ca daca-ti iei un lansator de asta mic, o sa-i intre si la ala relantiul in fibrilatie ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#557
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu rezolvi nimic cu masina alba, 1 maaaxim 2 grade diferenta vor fi, deci nu vor mai fi 62 de grade ci 60...ce consolare..
aerul nu e util cand te sui in masina, ci la drum mai lung, sa nu mai stai cu geamurile deschise, in oras dupa ce a stat la soare ii trebuie 5 minute pana sa fie respirabil in masina(intr-o masina cu AC din fabrica ce baga rece peste tot, nu o aeroterma sfrijita sub bord cum vreti voi)...eu cand am drumuri scurte nici nu-i mai dau drumul ca in 5 minute-s acasa..in schimb la viteze mai considerabile, e o placere cu geamurile inchise..bine, la antifonarea Daciei ca-s inchise sau deschise e cam totuna. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#558
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Argoane, nu tre' sa vorbesti cu mine ca si cum as fi vreun copil mic si prost, care n-o vazut altceva in afara de dacie la viata lui.
nu masina alba iti da marea diferenta, ci interior deschis la culoare, si geamuri crapate. Tu stai in Deva, ti se rupe, ca esti la baza muntelui, dar eu din Sibiu am ajuns in Timisoara, unde o masina parcata se transforma in cuptor. Am inceput sa las geamurile crapate cand stationam si diferenta a fost majora. A se citi: puteam sa ma sui in masina si sa plec, nu sa ma plimb in jurul ei 5 minute cat statea cu toate usile larg deschise. Si asta fara sa-i pun reflectorizant de ala pe parbriz, ca ma enerveaza. Desi probabil ca o sa incep sa folosesc si eu o prostie de aia. Macar am dat niste sfaturi utile, nu vise umede cu A/C pe dacie cu piese de primit, sa iasa cat mai ieftin posibil, daca se poate moca (cum vad ca e trend-ul pe sectiunea de 1300) |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#559
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nici nu vorbeam cu tine, ci cu aia care au impresia ca masina alba e mai racoroasa, si ma tem ca sfaturile tale sunt cele mai utile de pana acum de pe acest topic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#560
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Ce-ti pot spune cu siguranta e ca e mult mai racoroasa decat una neagra.
Bunicul meu din Sibiu avea dacie alba. Bunicul meu din Arad avea dacie neagra. N-o vrut el in mod special neagra, asa o venit repartizate. Masina lu' taica-miu, care e a mea acum, e gri deschis. Cand mergeam la Arad, aia in care nu puteai sa te sui era cea neagra. Masini parcate una langa alta, in soare. Materialul de interior era similar, deci ala nu se pune. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#561
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
decat sa mariti relantiul, mai bine puneti un microcontact la acceleratie si intrerupeti compresorul la relanti
|
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
driverx |
![]()
Post
#562
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Altu'....baaaa..CE aveti?
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#563
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Ce nu ti-i clar?
Vara se activeaza pe topicul asta. Iarna, pe "nu-mi merge caldura in masina (jur ca-i dau foc)". Vorba aia cu sania si cu caru' nu le trece la niciunu' prin cap... Chiar nu vreau sa fiu asa rau cum par, dar pe topicul asta, un singur om are suficient motor sa-si pun A/C. Muttley. Si si el s-ar impiedica putin la plasamentul compresorului. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
P0IS0N |
![]()
Post
#564
|
![]() pe "Invisible" Group: Members Posts: 88 Joined: 12 November 07 From: Ploiesti ![]() |
Dar stiu ca sunt firme care se lauda ca pun aer conditionat pe orice masina. Ce-i drept, nu stiu pe cineva care si-a pus ca sa-mi spuna cum i-a afectat puterea motorului, dar ar merita incercat.
|
--------------------
Dodge
Challenger
2009 SRT8 Manual Transmission
- PH-66-SIX amice știm și noi că politica i-o curvă. eu tot ce vreau să demonstrez e că e una proastă
|
|
Siconi |
![]()
Post
#565
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(driverx @ 6 Jul 2009, 07:24) Bag de seama ca nu ai ce sa postezi si umpli topicul... Da si tu o parere pertinenta, savantule! S-a ridicat o problema noua; ce solutie ai avea tu daca ai fi in situatia data?! QUOTE(variable_dynamics @ 6 Jul 2009, 10:17) Ai uitat de pierderile de presiune pe partea de agent frigorific in vaporizator? Gradul de racire a aerului la trecerea lui prin vaporizator (convectie fortata, da?) ce influenta/efect are asupra presiunii si temperaturii agentului frigorific? Asta in functie de temperatura aerului la intrare in vaporizator. Fiindca temperatura aerului la iesire este temperatura la intrare "minus" gradul de racire a aerului. Freonul nu este franat de nici un element constructiv!!!(adica nu trebuie construita nici o zona de "franare" a freonului). Franarea (adica modificarea vitezei de curgere) este determinata de modificarea regimului de curgere!(curgerea se evalueaza folosind criterii de evaluare a curgerii) [...] Te referi la functionarea unei instalatii frigorifice in regim de pompa de caldura, insa atentie, ciclul termodinamic trebuie sa fie reversibil!!! Reversibilitate(randament eNergetic parca ii spunea...nu sunt sigur insa!!!) care se calculeaza. Instalatia de A/C de autoturism nu are grad de reversibilitate satisfacator! (sub 20%) Gradul de reversibilitate a ciclului trebuie sa fie peste 50% pentru ca instalatia sa poata functiona ca si pompa de caldura. In cazul A/C automobil nu este cazul!! Tocmai la aceste pierderi de presiune ma referisem. Ca sa construiesti un sistem sub presiune si sa ai 2 zone cu presiuni diferite, gatuiesti teava intr-un loc (sau schimbi diametrul pe unul mai mare) si dupa aceasta zona obtii o scadere de presiune; asta pana la intrarea in compresor, de unde agentul frigorific trece din nou in starea de lichid, cedand caldura in exterior. Cum modifici regimul de curgere?!? Tu ai spus: curgerea se evalueaza folosind criterii de evaluare a curgerii. Care sunt aceste criterii? Care sunt variabilele folosite in calculul tau? In legatura cu reversibilitatea pompei de caldura, ai dreptate. Eu doar am vrut sa precizez ce presupune ca instalatia de A/C sa treaca pe regim de incalzire. Si in acest regim poate fi folosita doar pana la o limita de temperatura inferioara. La auto nu am intalnit inca asa ceva (incalzirea cu A/C). La instalatiile pentru locuinte, incalzirea este eficienta pana la cel mult -6gr.C daca compresorul se afla in exterior, expus temperaturii mediului. Se pot obtine rezultate foarte bune pentru incalzire si temperaturi mai scazute, dar presupune alte "tehnici" de captare a caldurii din exterior. Eu spun ca varianta cu incalzirea in autoturism cu ajutorul A/C cade din start. Ce facem mai departe in vederea racoririi habitaclului?! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#566
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Siconi @ 6 Jul 2009, 19:53) Ca sa construiesti un sistem sub presiune si sa ai 2 zone cu presiuni diferite, gatuiesti teava intr-un loc (sau schimbi diametrul pe unul mai mare) si dupa aceasta zona obtii o scadere de presiune; asta pana la intrarea in compresor, de unde agentul frigorific trece din nou in starea de lichid, cedand caldura in exterior. @Siconi: Haide sa clarificam(sa te ajut sa iti clarifici) unele lucruri. O instalatie frigorifica, indiferent de tipul ei, este o instalatie cu MAI MULTE zone de presiune(nu numai 2).Exista anumite puncte "de importanta", nu intru in detalii deoarece sunt specifice tipului constructiv de instalatie frigorifica. In instalatiile frigorifice, variatiile semnificative de presiune au loc in aparatele agregatului nicidecum in tubulatura acestuia!(exista variatii/pierderi relativ mici in tubulatura, variatii/pierderi care se corijaza) Singurul aparat care s-ar potrivi descrierii tale de "gatuiala" ar fi ventilul de laminare, insa si acela este un APARAT care realizeaza variatia graduala a diametrului conductei de trecere si nu o simpla trecere de la un diametru la altul! In principiu, zonele de variatie considerabila de presiune sunt schimbatoarele de caldura(vaporizatorul, condensatorul, subracitorul, etc) iar presiunea aici are anumite valori datorita modificarii parametrilor termofizici ai agentului frigorific si nu datorita faptului ca sectiunea de curgere s-ar ingusta/largi! Ba chiar se impune un anumit diametru al conductei schimbatoarelor de caldura in functie de valorile unor parametri(presiuni, viteze de curgere,temperaturi, etc) in diferite puncte ale instalatiei frigorifice. Am incercat sa evit sa fac teoria instalatiilor frigorifice... Sa continui nu ar avea rost. Tine cont insa ca in ceea ce priveste instalatiile frigorifice(frigotehnia) NU TE POTI EXPRIMA LA MODUL: "gatuiala in circuit", "trecem de la un diametru mai mic la unul mai mare", etc. Sunt afirmatii gresite, care contrazic baza teoretica si modelele de calcul de proiectare a unei instalatii frigorifice! Vrei sa ma crezi pe cuvant, bine...nu vrei, si mai bine! Zic "si mai bine" deoarece ai ocazia sa te documentezi mai bine in materie de instalatii frigorifice in cazul in care nu ai incredere in afirmatiile mele. ![]() QUOTE(Siconi @ 6 Jul 2009, 19:53) Cum modifici regimul de curgere?!? Tu ai spus: curgerea se evalueaza folosind criterii de evaluare a curgerii. Care sunt aceste criterii? Care sunt variabilele folosite in calculul tau? Recunosc ca zambesc citind intrebarea:"Care sunt variabilele folosite in calculul tau?" Asa cum am spus in finalul postului anterior, lipseste baza teoretica/practica de proiectare a unei instalatii frigorifice. Dovada sta in intrebarea ta si in alte numeroase afirmatii, rationamente, idei, propuneri hazardate si copilaresti ale altor colegi de forum. "Variabilele" dintr-un calcul STANDARD de proiectare frigorifica(nu calculul meu, fiindca in cazul de fata nu am intocmit nici un calcul! Nu ar fi avut rost.) sunt destule(sarcini termice, viteze de curgere, presiuni,etc). Criteriile de evaluare a curgerii sunt de fapt niste relatii matematice criteriale care ajuta la evaluarea unor anumite marimi in functie de altele. In calculul schimbatoarelor de caldura, regimul de curgere se evalueaza folosind criteriul Reynolds, iar in functie de valoarea acestui criteriu de similitudine(asa se numesc aceste criterii) regimul de curgere este evaluat ca fiind linistit, de medie turbulenta sau turbulent. Se mai folosesc si criteriile Prandtl, Nusselt, etc. Cand m-ai citat, mi-ai corectat cuvantul "exergetic". Ai auzit de exergie? stii ce inseamna ea? Eu am lasat loc "de indoiala" mai mult din ratiune si bun simt si nu ca nu as fi stiut destul de sigur ca se numeste randament eXergetic Inca o dovada ca nu exista baza de cunostinte teoretice necesara macar STUDIULUI(nicidecum proiectarii) unei instalatii frigorifice. Daca ai fi cunoscut/inteles cu adevarat notiunea de REVERSIBILITATE a ciclului termodinamic, ai fi stiut ce inseamna exergie si randament exergetic... Sfatul meu este ca pe viitor sa incerci sa eviti sa corectezi notiuni/termeni pe care nu ii cunosti sau carora nu le stii semnificatiile. Siconi, te rog sa nu imi iei in nume de rau iar urmatoarea afirmatie se adreseaza mai multor colegi de forum, insa faptul ca stii(mai vag sa in oarecare detaliu) principiul de functionare a unui sistem,aparat,agregat,etc NU INSEAMNA ca il poti modifica sau proiecta un nou astfel de sistem sau componente ale lui. Pur si simplu...este nevoie de(considerabil) mai mult decat clasicul "minim necesar" Ca pentru final, fiindca eu consider ca am scris destule "pagini de roman"(teorie si sfaturi care cel mai probabil nu vor fi folosite de nimeni...Da,desi nu pare chiar realizez ca de foarte multe ori "scriu la pereti" ca sa zic asa...), nu pot sa nu dau dreptate unui coleg de forum care a spusl QUOTE poti sa fii tare in instalatii termice, in cel mai bun caz reusesti sa-ti muti caloriferele prin casa, in sistemele de AC e altceva, desi unii viseaza ca-si fac artizanal vaporizatoare, probabil cu henco si banda de teflon Imi cer scuze pentru lungimea postului! Spor la treaba! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#567
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
nu e nevoie de microcontrollere care sa intrerupa compresorul la accelerare, instalatiile au deja un senzor special pentru asta. este unul din cei doi senzori de pe tevi. celalalt intrerupe daca presiunea freonului e prea mare sau prea mica.
vaporizatorul are la intrare o supapa de expansiune pe care trebuie s-o cumparati impreuna cu el si cu tevile care intra in supapa. radiatorul de AC se pune in fata celui de antigel, impreuna cu un electroventilator. cand se cupleaza ac, porneste electroventilatorul si aeroterma din interior. |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
Muttley |
![]()
Post
#568
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Siconi |
![]()
Post
#569
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
De suparat nu s-a suparat nimeni (aici vorbesc in dreptul meu) si e bine ca este printre noi un cunoscator in ce priveste instalatiile frigo. Inseamna ca vei putea sa dai o mana de ajutor celor care au realmente nevoie de ea. Eu, cu putinle mele cunostine (nu mi-e rusine sa spun ca invat de la altii, chiar daca mai si gresesc in afirmatii sau rationamente), incerc sa ajut acesti mici ingineri dornici sa se racoreasca in Berlina cu A/C.
Nu s-a pus problema increderii in informatiile si afirmatiile tale. Ma bucur ca, desi te-am pisat eu, ai deschis ochii celor care vor sa manufactureze in garajul lor un vaporizator sau un condensator. Eu am aruncat pastila, iar tu ai explicat ce si cum. Asta am vrut sa obtin. Am vazut de la inceput ca esti mai documentat. Probabil ai studiat in faculta sau lucrezi in domeniu. Bravo tie! Respecte. 7 Jul 2009, 08:01: LE: Pe mine nu ma pasioneaza inca acest aspect al "climei" in masina mea. Momentan lucrez la un sistem mai "destept" de incalzire, ca aici e problema Berlinei mai in varsta. Numai bine. This post has been edited by Siconi: 7 Jul 2009, 08:01 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
argon |
![]()
Post
#570
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 11:34 |