Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
einstein1984 |
![]()
Post
#571
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.394 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
argon |
![]()
Post
#572
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
asa e, dar cum sa zic...decat sa sa mor de cald, mai bine urci cu a doua...nu ca ar face prea racoare Matizul..e asa ametit. Pierderea de putere e evidenta, unii zic 2 KW, eu sunt convins ca-s vreo 6 KW, adica 8 cai. Desi teoretic e mai putin, in practica exista pierderi mai mari.
Apropos, nu stiu daca s-a mai zis, va trebuie un alternator de minim 80 A. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#573
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Si in plus, revin la o vorba mai veche de-a mea... alea au fost proiectate cu toate jucarelele pe ele.
Cealalta solutie de doamne-ajuta e transplantarea unui motor+clima+restul de pe alta masina. dar aici se ocupa RAR-ul sa pune bete in roate cui incearca. plus ca parca nu mai e Dacie daca faci asta ![]() @Muttley. Nu ziceam de vrut. ziceam de putut. Cu modificarile de le-ai facut la motor, masina ta e singura careia i s-ar mai putea adapta un sistem de clima fara sa lesine pe drumurile patriei. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#574
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da ce are 150 de cai? ca la mine la 90 de cai si ma dispera cand dau drumul la AC. Ce mi s-a parut interesant, cobor o panta, in a patra in frana de motor, si dau drumul la aer, intra 'a doua' frana de motor, ca si cand i-as fi dat a treia
![]() La depasiri, in blana decupleaza compresorul automat, se simte cum tasneste dupa un moment cu pedala la fund, cupleaza inapoi cand las acceleratia mai moale. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#575
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
N-are 150, da' n-are nici 54, din care 5 sunt tot timpul in concediu de boala.
Si tu ai 90 de cai la o masina sensibil mai grea. Adicatelea no, daca tot e sa facem calcule din burta mai bine ne-am uita la raportul CP/Kg |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
hathazy |
![]() ![]()
Post
#576
|
![]() Ex. Daciot---iubesc Dacia si prima finta purtatoare de vagin din Group: Members Posts: 209 Joined: 20 March 09 ![]() |
QUOTE(argon @ 7 Jul 2009, 08:16) desigur ca au...dar pt acel motor au si un compresor adecvat....boul de mine am vrut sa pu un compresor de la un motor 2.0 benzina......nu va merge niciodata bine....asa ca tre sa caut una de matiz sau ceva de genu...daca stie cineva vreo una sa ma anunte...msmsm anticipat......nu ma las pana nu am climantronic...(AC manual nu mai e la moda) |
--------------------
Renault Megane 1
miros a motorina mereu
1997, inmatricula t99
- SJ 89 TOM
|
|
gotronic |
![]()
Post
#577
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
Tinand cont ca habitaclurile sunt foarte apropiate ca marime de la o masina la alta (spre deosebire de motoare), compresoarele nu cred sa difere atat de mult ca putere absorbita ptr. a-si face treaba. De aceea se simte mai tare la o masina cu putere, respectiv capacitate mai mica .(nu dati cu parul, era o parere)
![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
panter1 |
![]()
Post
#578
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(hathazy @ 9 Jul 2009, 21:41) desigur ca au...dar pt acel motor au si un compresor adecvat....boul de mine am vrut sa pu un compresor de la un motor 2.0 benzina......nu va merge niciodata bine....asa ca tre sa caut una de matiz sau ceva de genu...daca stie cineva vreo una sa ma anunte...msmsm anticipat......nu ma las pana nu am climantronic...(AC manual nu mai e la moda) S-a mai rasdiscutat aici problema asta cu franarea prea mare pe motor si rezolvarea ei! Tu nu citesti tot ce se scrie?? Iti reamaintesc: trebuie sa faci/gasesti o fulie DUBLA la arborele cotit pentru a mai scapa de acea franare prea dura la cuplarea AC-ului. Marimea fuliei normale pe care o ai acum invarte cureaua cu alternatorul si pompa de apa, iar o alta "lipita"de fulia arborelui,trebuie sa fie un pic mai mica, si care invarte direct compresorul printr-o curea mai mica, si deci.. vei castiga in mod sigur putere datorita acelui raport de transmisie printr-o fulie mai mica, si mai trebuie calculat sa nu fie nici prea mica aceasta a 2-a fulie caci vei pierde eficienta, sa fie maxim 20% mai mica decat a compresorului ar fi ok ![]() Uite link-ul aici s-a mai discutat asta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1935344 QUOTE(gotronic @ 9 Jul 2009, 22:15) Tinand cont ca habitaclurile sunt foarte apropiate ca marime de la o masina la alta (spre deosebire de motoare), compresoarele nu cred sa difere atat de mult ca putere absorbita ptr. a-si face treaba. De aceea se simte mai tare la o masina cu putere, respectiv capacitate mai mica .(nu dati cu parul, era o parere) ![]() Da.. nici eu nu cred ca difera foarte mult puterile, dar e limpede ca cu cat absoarbe mai multa putere cu atat si eficienta e mai mare, exista un sambure de adevar si in asta This post has been edited by panter1: 11 Jul 2009, 02:53 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#579
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Intrebarea care ma streseaza este ce presiune ajunge de obicei in caloriferul instalatie de A/C? ma refer la caloriferul ala din interior care absoarbe caldura. Merge oare facut din tevi subtiri de cupru lipite cu cositor sau trebuie dimensionat pentru o presiune mare?
Sau poate merge un calorifer de caldura de nova ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#580
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
Vreti sa faceti tot felul de improvizatii dar totusi nu vedeti nici unul caloriferul ala de la publicitate special pt aer?
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#581
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
unde ma?
link link link ![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#582
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
s-a vandut de mult;)
e la malu marii acuma;) a fost pomana curata... |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Siconi |
![]()
Post
#583
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
In genere, presiunea poate atinge si 15-20 Bari. Facut din tevi de Cu si sudate cu cositor ar putea sa tina daca lipiturile sunt de calitate si bogate in cositor (desigur, trebuie sa si adere bine la material). Eu am facut modificari in instalatii A/C de locuinte si am lucrat cu tevi si cositor. Totul merge bine de mai mult de 1 an.
Pe de alta parte, ce vrei tu sa faci nu va avea randamentul unuia cu aripioare in vecii vecilor Amin! Asta e fix ce-ngroapa pisica. Dar, daca vrei de amorul artei, poti sa incerci. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#584
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Presiune așa mare în evaporator? Păi dacă sunt 15-20 bari acolo, înainte de valva de expansiune, în conductă, câți bari sunt?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#585
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
va avea si aripioare de cupru foarte subtiri prinse de tubulatura
![]() MAERSK, exact la chestia asta ma gandesc si eu: la intrarea in acel calorifer freonul este in stare lichida (cred) si trece printr-o duza cu gaura foarte mica. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#586
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi tocmai, de asta eu nu prea aș crede că în starea de vapori are 15-20 de bari...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#587
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
mai degraba 1 - 2 atmosfere. Chestia este ca eu nu am vazut un calorifer de asta si ma gandesc cum l-as face sa intre in aeroterma bordului cn.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
C@talin |
![]()
Post
#588
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
la logan de exemplu cu ddt vedeam presiunea in instalatia de aer,in repauz avea vreo 5,6 bari.Cand porneam Ac sarea la 11-12 bari porma se stabiliza la 7 bari.
Masuratori facute la relanti ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Siconi |
![]()
Post
#589
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 12 Jul 2009, 09:04) Presiune așa mare în evaporator? Păi dacă sunt 15-20 bari acolo, înainte de valva de expansiune, în conductă, câți bari sunt? Pe partea de circuit unde freonul este in stare lichida, presiunea atinge si 20 Bari. In portiunea in care freonul este in stare de vapori, presiunea este in jur de 5.5 Bari. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#590
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Bun, 7bari sa fie.
Freonul ataca cositorul ? Ma gandesc ca nu dar mai bine intreb inainte sa fac prostii... Are cineva pe aici pe forum o documentatie despre instaltia de A/C a unei masini? ma refer la orice masina, ma intereseaza cam tot ce se pune pe o masina pt ca nu am chef de prea multe improvizatii. si ca idee, argon, motorul de 1,8 de pe bolidul tau nu prea simtea aerul conditionat. Dar motorul ala cred ca are si cuplu dublu. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Siconi |
![]()
Post
#591
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
NU! Freonul nu are treaba cu cositorul. 100% testat de mine. Aici chiar pot spune cu convingere ca NU.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
tatabobu |
![]()
Post
#592
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
panter1 |
![]()
Post
#593
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Prieteni! eu am lucrat la intretinerea unor congelatoare mari cat o sufragerie si aveau vaporizatoare imense cu cate 4-5 coolere/vaporizator si aveau 2-3m lungime, eu stiam ca exista mai multe tipuri de freon. Unele fac frig la 3-4 bari iar altele fac frig la 6-8 bari, si bineinteles freonul care face aceias cantitate de frig la 3-4 bari fata de cel la 6-8 bari este mai scump datorita performantelor. Mai conteaza si uleiul din compresor.. un ulei care rezista la o anumita temperatura de frig trebuie sa fie conform si cu freonul. Snt freoane mai tari si mai slabe.O alta componenta a instlatiilor era presostatul reglabil, mergea reglat intre 4 si 12 bari, ideal era sa fie reglat intre 6-8 bari maxim, tin minte ca avea rolul de a inchide instalatia cand presiunea era peste acele valori pentru a nu risca sa plesneasca ceva. Presostatele sareau cand era cald afara.. cu cat instalatia se forta sa scoata caldura din "sufragerii" cu atat presiunea era mai mare. Cand sarea presostatul trebuia resetat dintr-un buton mecanic, altfel instalatia nu mai pornea chiar daca termostatul ambiant din camera respectiva arata -12 grade iar in mod normal trebuia sa fie -18, -20 de grade celsius cat era in congelator. Iar cand mergea instalatia nu puteai pune mana pe teava ce intra in vaporizator caci era inimaginabil de rece.
Ce inteleg eu din asta este ca instalatia trebuie proiectata si in functie de freonul pe care il vei folosi. Daca folosesti freon prea puternic ingheata uleiul in compresor, la noi existau diferite tipuri de uleiuri adecvate freonului si bineinteles conductele mai slabe sau rezistente in functie de "regele" freon ![]() This post has been edited by panter1: 19 Jul 2009, 00:12 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
romeo3108ro |
![]()
Post
#594
|
![]() Conducator de Twingo Group: Members Posts: 1.218 Joined: 4 March 06 From: Dirty Bucharest ![]() |
pt cei care doresc sa isi monteze AC pe dacia 1310 vreau sa va spun ca am facut asta pe cateva batranele si daca doriti mai multe informatii va pot da pe mess romeo3108ro
|
--------------------
i help
if
i can Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH Twingo 1.2 16 ventricole ex angajat renou :)) Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana |
|
Siconi |
![]()
Post
#595
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
In sfarsit cineva care a reusit performanta asta. Romeo, pune te rugam macar o poza-doua pentru sceptici si pentru a sti lumea ca se poate intr-adevar. Sa vada ochiul nostru lucare mandra facuta de mana ta. Asteptam poze si scurte descrieri (nu cerem mult).
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
romeo3108ro |
![]()
Post
#596
|
![]() Conducator de Twingo Group: Members Posts: 1.218 Joined: 4 March 06 From: Dirty Bucharest ![]() |
imi pare sincer rau dar foto nu le mai gasesc dar pentru cine este interesat cu adevarat de asa ceva il pot ajuta cu montareaiata cateva din etapele montarii:
1.se confectioneaza o flansa speciala pt prinderea compresorului putin mai jos decat alternatorul.Aceasta flansa se prinde de blocul motor(este necesara inlocuirea filtrului de ulei cu unul mic si decuparea buzei contraaripiistanga) 2.trebuie inlocuita fulia compresorului deorece eu unul nu am gasit decat compresoare cu fuluu pt curea trapezoidala 3.se inlocuiste fulia motorului cu una dubla 4.condensatorul se monteaza in fata radiatorului de apa(de condensator se ataseaza bineinteles si electroventilatorul pt racirea condensatorului). 5.butelia deshidratoare se montea in locul cricului (e vb de masinile care au cric in compartiment motor 6.vaporizatoul se monteaza in locul torpedoului(mentionez ca acesta era unul aftermarket conceput special pt masinile care nu detin AC si era monobloc adica avea si comenzile si gurile de aerare incorporate. 7.conductele in mare parte erau facute de noi adica aveam stuturile de prindere veneau in kit iar noi sertizam cu ajutorul unei prese hidraulice futune speciale de AC durata operatiei aproximativ 10 ore In speranta ca cele relatate mai sus va vor fi de ajutor nu pot decatsa va urez noroc celor care doresc s arealizeze aceasta lucrare |
--------------------
i help
if
i can Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH Twingo 1.2 16 ventricole ex angajat renou :)) Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana |
|
Siconi |
![]()
Post
#597
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
De unde se poate procura acest kit si ce pret de achizitie are?
(Asta era pentru cei doritori care vad ca s-au pierdut pe drum) |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#598
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Incredibil ce ati putut face din acest topic. Dupa ce v-ati excitat vreo 10 pg ca nu se poate pune, ca vezi doamne voua nu va trebuie -de parca v-ar fi intrebat cineva si de parca ar fi fost cel mai bun lucru posibil ca nu se poate pune-, in 2 ani ati ajuns sa cautati pe yahoo cine pune.
Deci chiar nu spuneam nimic, dar ce e atat de greu? In 2001 am sunat la Vocea Clientului, au zis ca se poate pune cu 3000 ron, dar ca era o buna idee sa il comand inainte de sosirea masini ca sa nu intervina cu aparatul de sudura asupra ei. Voi chiar nu aveati telefon, oare pe cine naiba sa intrebati daca nu la dealeri/uzina? Hai, mai 30 de pg in care inafara de MAERSK, argon, einstein -si altii- toti abereaza si dau cele mai ciudate motive de ce nu se poate, iar dupa ce s-a putut ne dau explicatii ca de ce se poate. Auzi ca merge motorul mai greu, ca amaratul ala de radiator incalzeste aerul, ca nu sunt destui caii ramasi pt dacia. Ce tampenii a spus Siconi nici nu mai are rost sa ma chinui sa caut. Sau ca Dacia nu e izolata termic si ca vai ce cald ar fi inauntru.. adica, cred ca si cu aerul or fi tot vreo 40 de grade ca si fara, nu? Ce idei! Eu si-asa in Logan imi pun aerul pe fata, deci poate sa fie si 70 de grade in masina ca tot nu mor de cald. Dar acuma sa auzim 600 de pareri ca vezi doamne ce ar raci ei daca ar face asa. De parca ii obliga cineva sa isi puna si ei aer pe 1310. Doamne, nici nu vreau sa ma gandesc cu ce viteze de 90 mergeti voi prin romania de nu ajungeti la 90 cu 5 cai in minus. In toate topicurile despre filtre de aer, tobe samd, tot aceiasi destepti spun ca nu, ca "nu se merita", is vreo 4 cai in plus, ce se simt aia?! Aici, iar romanul stie ca n-are rost, nu trebuie, ce sa facem, de ce sa isi puna altii ca doar mie nu imi trebuie aer, nici la casa niciunde. Pe topicurile despre Logan toti dau sfaturi teligente ca fara AC nuuuuu, ce naiba? Sa nu vbim ca aerul si-asa ar fi folosit 90% in oras, si ati avea 55 de cai sa tot stati la semafor. ![]() |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
romeo3108ro |
![]()
Post
#599
|
![]() Conducator de Twingo Group: Members Posts: 1.218 Joined: 4 March 06 From: Dirty Bucharest ![]() |
ofer asistenta gratuita celor care vor sa faca aceasta investitie(aprox. 500 euro tot kit);nu de altceva dar vad ca de cand s-au aflat ca se poate mai toti carcotasii s-au linistit
|
--------------------
i help
if
i can Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH Twingo 1.2 16 ventricole ex angajat renou :)) Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana |
|
gotronic |
![]()
Post
#600
|
![]() Ati scapat de platina si problemele ei !!! Group: Members Posts: 2.016 Joined: 24 March 06 From: Tg. Mures ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
Sandero Stepway 100 TCE Blue Line
2020 Iulie
- MS-10-GOT MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 15:37 |