Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
![]() ![]() ![]() |
Vreau sa pun aer conditionat pe Dacia 1310, Unde se poate face instalatia ?
CGDBZ |
![]()
Post
#631
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
dorul3t |
![]()
Post
#632
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
prieteni.. nu va prierdeti speranta... cautati pe net la vanzari... ca gasiti instalatie completa AC pentru tico cu 150 de ron si am mai vazut si in jur de 100 euro
|
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
Alexio |
![]()
Post
#633
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Al dracu de aer conditionat ce in voga e... oameni buni ... geam deschis = sanatate / AC = crima.
Exemplu: in a mea cu AC-ul dupa 1 ora sunt terminat la ochi la nas la gat si simt cum imi pica fatza... si nu numai eu ci si pretena mea, tatal, mama si prietenii. In masina tatalui prietenei cu Clima poate poate e putin mai sanatos ca AC-ul direct insa tot asa te tampeste... concluzia.... mergem cu geamurile deschise si dam naiba AC-urile alea... mai bine in cald si sanatos decat in AC si bolnav. PS: + minunata senzatie cum esti uscat in gat si simti recele in plamani... This post has been edited by Alexio: 16 Jun 2010, 08:13 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
Ov |
![]()
Post
#634
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.521 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
sau iti dai aerul sa bata pe sus pe la parbriz si atunci nu-l mai simti
![]() Asta daca n-ai priza centrala sus pe bord ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Alexio |
![]()
Post
#635
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Si crezi ca de atatia ani nu am incercat si asta? si curentul de la AC din partea de sus a parbrizului unde se reflecta? ia ghici
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#636
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Alexio @ 16 Jun 2010, 08:09) .... mergem cu geamurile deschise si da-m naiba AC-urile alea... mai bine in cald si sanatos decat in AC si bolnav. nu poti merge cu geamurile deschide la viteza mare, probabil nu ai idee ce inseamna gemurile deschise la 130 km/h, stai ca si caii in remorca tirului, suntem oameni nu animale, iar cand sunt 35 de grade in trafic aglomerat in soare poti sa deschizi ce vrei, ca degeaba. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#637
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ca orice minunatie tehnica, totul tine de reglaje. Putin la picioare, restul pe parbriz, viteza aerotermei sa nu fie la maxim, geamurile usor crapate si totul e perfect...
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#638
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
confortul termic tine in aceasi masura de umezeala, nu doar de temperatura, degeaba deschizi geamul ca tot umed este si transpiri ca porcu ca apa nu se evapora, AC-ul dezumidifica, sigur Alexio ai vazut balta ce ramane sub masina si reprezinta umezeala din habitaclu.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#639
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#640
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ia-ti un indicator de umiditate si te convingi, aia ce picura din aerele de la bloc ce crezi ca e? umiditatea din apartamente.
EDIT: probabil te refereai la faptul ca la masina picura umiditatea aerului tras de afara, ca n'o lasi pe recirculare, teoretic adevarat, dar daca lasi masina goala cu aerul pornit nu mai picura mai asa tare. This post has been edited by argon: 16 Jun 2010, 08:27 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alexio |
![]()
Post
#641
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Argon... le zici de parca de ieri am masina si AC
![]() Fiind neamt de origine cred ca eu iti pot spune tie cum e prin Germania la 200 cu geamul putin deschis ![]() Dar ce sa zic... depinde de la om la om... interesant este cum cei fara AC vor AC iar pe cei care au AC ii vezi in oras cu geamurile deschise la maxim in stanga si dreapta. 16 Jun 2010, 08:43: PS: medical vorbind ... AC-ul te imbolnaveste la plamani si in gat nu pentru ca face rece ci pentru ca usuca aerul. This post has been edited by Alexio: 16 Jun 2010, 08:43 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#642
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
vad si eu o gramada de colorati transpirati plini cu pleu auriu din A6 cu geamurile deschise, se stie caconsuma in plus bizonica. Aerul nu te imbolnaveste daca stii sa-l folosesti, pe treapta 1 spre parbriz si tot e ceva daca esti sensibilitatea intruchipata, de afara vine doar caldura, poluare si galagie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dorul3t |
![]()
Post
#643
|
![]() Aviator DACIAClub Group: Members Posts: 396 Joined: 10 November 09 From: Bucuresti ![]() |
pentru astia cu AC... daca aveti o fisura pe parbriz... si e cald in masina.. sa nu lasati AC-ul pornit pe parbriz ca sa raciti atmosfera ca riscati sa se sparga parbrizul... un var de al meu a patit-o la un audi A3 acum 2 saptamani
![]() |
--------------------
dacia
1310 L + GPL
11.1999
- TR-21-REB bla bla bla....
|
|
Alexio |
![]()
Post
#644
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
In fond... daca ai vedea parcarea mea... ai intelege ca fac un ritual mistic inainte de plecare
- parcare betonata - fix sub soare / 0 umbra - arde toata masina - daca pornesc AC-ul isi face efectul dupa mult timp... prin urmare trebuie ca inainte sa plec sa o trag la umbra cu geamurile putin deschise ca sa mai iasa duhoarea din ea... Vazusem la unu la o Dacia cu bord CN... avea la aerisirile de la capota niste chestii gen radiatoare facute din aluminiu + "conductele" catre aerisirile din interior facute tot din aluminiu cu niste coolere de turatie in ele... parca parca se simtea ceva... EDIT: acum mi-am adus bine aminte... prin radiatoarele alea avea niste tevi subtiri din cupru prin care pompa apa distilata cu o pompa electrica alimentata la baterie... This post has been edited by Alexio: 16 Jun 2010, 08:50 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
Siconi |
![]()
Post
#645
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(argon @ 16 Jun 2010, 08:23) ia-ti un indicator de umiditate si te convingi, aia ce picura din aerele de la bloc ce crezi ca e? umiditatea din apartamente. EDIT: probabil te refereai la faptul ca la masina picura umiditatea aerului tras de afara, ca n'o lasi pe recirculare, teoretic adevarat, dar daca lasi masina goala cu aerul pornit nu mai picura mai asa tare. Daca ai fi citit un pic despre ce inseamna instalatii frigotehnice si ce si cum se comporta freonul, nu mai vorbeai pe tema asta in acest fel. Sa nu fie cu supare, dar ce picura pe sub masini este condensul radiatorului care face racirea si se intalneste cu aerul cald care preia partea rece a aerului. A/C-ul este o pompa de caldura, cu alte cuvinte scoate afara caldura si baga inauntru recele pe care il capteaza din aerul exterior. Umidificarea este o alta proprietate a aerului; ca sa o micsorezi, usuci aerul, apa din el isi schimba forma de picuri mici de apa in picuri si mai mici, iar prin faptul ca aerul e rece, asta din start face ca tu sa simti un gat uscat. E un reflex si al organismului. In fine, sunt destul de multe de discutat pe tema asta. Poate cu alta ocazie. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#646
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#647
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Eu sunt pentru AC , nu prea poti merge cu geamul deschis la viteza mare , la dacie dau pe aer de afara plus ca am si bord CN si baga si pe aeretoarele laterale dar tot cald e .Cu AC-ul, daca masina a stat in soare , merg putin cu geamurile deschise la maxim pana iese zapuseala din masina si apoi dau drumul la aer dar mai putin rece , dupa ce se racoreste putin dau mai tare.
|
--------------------
-
-
-
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#648
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Siconi si Vis-a-vis imi permiteti o sugestie?
Incercati sa va documentati ceva mai profund pe aceasta tema. Siconi spune: A/C-ul este o pompa de caldura, cu alte cuvinte scoate afara caldura si baga inauntru recele pe care il capteaza din aerul exterior. Asta este o fraza hilara de tip caragialesc. Sistemul este intr-adevar o pompa de caldura dar nu baga/scoate recele in/din nicaieri. Pur si simplu transporta caldura din interior catre exterior. Extragerea de caldura din interior are ca rezultat scaderea temperaturii. Unele sisteme split de apartament, iarna pot functiona si in mod reversibil, adica sa extraga caldura din exterior si sa o pompeze in interior. Ceea ce este important de retinut este ca pomparea caldurii se realizeaza intotdeauna indiferent de modul de lucru al pompei de caldura (racire/incalzire), din zona cu temperatura mai scazuta catre zona cu temperatura mai ridicata, adica de la frig la cald. Siconi spune: Umidificarea este o alta proprietate a aerului; ca sa o micsorezi, usuci aerul, apa din el isi schimba forma de picuri mici de apa in picuri si mai mici, Aici este smecheria cu "punctul de roua" depre care Siconi ne-a promis ca ne va lamuri cu alta ocazie, avand o documentare temeinica in prealabil. Vis-a-vis spune: Si pe unde trece umiditatea colectata in cazul celor "split"? Gandeste si tu inainte sa dai pe goarna cate ceva... Prin furtunul de condens care pleaca de la tavita de condens aflata sub evaporator si trece prin perete impreuna cu conductele de agent frigorific si cablurile electrice dintre cele doua unitati ale sistemului de tip "split". This post has been edited by tunderbird: 27 Jun 2010, 02:54 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
mar10may |
![]()
Post
#649
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
si eu am ac pe masina de la serviciu si cel mai bine este atunci cand il directionezi catre parbriz si la picioare pe treapta 1 de viteza.cand il dai spre tine si cu viteza mai mare atunci poate fi mai periculos,mai ales daca esti si transprat.dar totusi iti ofera un oarecare confort fata de geamul deschis.sa nu uitam ca la viteze mari daca iti intra vreo albina in masina poate fi periculos.eu am patit de f multe ori
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
4x4 |
![]()
Post
#650
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Dar mașinile voastre nu au sistem de ala care menține constant nivelul de umezeala din aer, asa ca sa nu ți se usuce sinusurile și mucoasele?
O mașina ce vine cu instalație de clima adevărata nu iți v-a face rău decât dacă ești tu țăran și o dai la maxim pe o zi torida. Atunci socul termic sau pur și simplu aerul prea rece te v-a face sa răgușești rapid. Am văzut multi fraieri care răcesc vara asa și tușesc, sunt plini de flegma și își trag nasul nonstop ca au AC în mașina. This post has been edited by 4x4: 27 Jun 2010, 18:22 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
argon |
![]()
Post
#651
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu-si permit toti climatronic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#652
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Si chair daca nu iti permiti "te faci tu singur cliamtronic" : p .
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Andyno |
![]()
Post
#653
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
am si eu AC la hilux...deobicei il controlez din caldura...caldura este deschisa 30% si dau pe tr a 2 a si e ok.
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#654
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#655
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
scorpion |
![]()
Post
#656
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
E al dracu'de off-topic dar nu mai putin adevarata :
legat de QUOTE sa nu uitam ca la viteze mari daca iti intra vreo albina in masina poate fi periculos.eu am patit de f multe ori mie mi-a intrat o ALBINA in casca in timp ce mergeam pe sosea cu vreo 100-120km/h cu vizorul deschis fix de-un cm , si sa vezi ce ochi mobili aveam , c-o urmaream ca disperatu' sa n-o apuce bâțu si sa ma ințepe in față. Am scapat de ea deschizand putin mai mult viziera si tinand capul intr-o parte s-o sufle curentul de aer... intr-un cuvant regret al dracului de mult ultima masina cu AC si cred ca-mi fac un nenorocit de racitor cu Peltier ca nu ma mai descurc in Bucuresti de cand au inceput caldurile pt c-a ajung fleasca de transpiratie la job ! |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
argon |
![]()
Post
#657
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu o sa te ajute peltier-ul ala cu absolut nimic, trebuie capacitate de racire mult mai mare sa se simta diferenta. Eventual daca-l montezi in casca, si o sa ai raciare la cap doar.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
panter1 |
![]()
Post
#658
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
un link de pornire
![]() Intr-una din poze se vede o cutie din care iese AC-ul spre habitaclu.. si cred ca acea "cutie" se poate monta daca se decupeaza in spatele aerotermei bordurilor CN pentru a functiona normal aeroterma sa poti dirija aerul la parbriz, la picioare etc.. "Cutiile" se aseamana, alte greutati nu vad.. Radiatorul din fata merge atasat langa cel de racire apa caci este subtire si cred ca incape.. Compresorului i se poate atasa o alta fulie mai mare sa se roteasca 1:1 cu arborele cotit al daciei (pentru a nu pierde multa putere la activarea AC).. Bani mai trebuie si mici adaptari la conducte caci dacia are capota mai lunga decat la matiz.. hmm.. Ce spuneti ca idee?? This post has been edited by panter1: 30 May 2011, 20:01 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
argon |
![]()
Post
#659
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
O idee buna in general, dar ar trebui pe Dacie un compresor mai mare, ca e minuscul cel de Matiz si nu stiu cat randament va avea pe Dacie.
Fulie mai mare n'ai cum sa-i pui, ca nu e doar fulia, acolo e un ambreiaj electromecanic , nu se pupa alte fulii ca la alternator. This post has been edited by argon: 30 May 2011, 21:06 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
hyena |
![]()
Post
#660
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
eu sunt curios daca nu merge scos radiatoru ala din cutia neagra si motat in aeroterma de dacie... mentionez ca nu amd esfacut aeroterma de dacie sa vad ce e pe acolo...
|
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 19:44 |