Motor de R5 Alpine pe berlina, ...si alte imbunatatiri aferente
![]() ![]() ![]() |
Motor de R5 Alpine pe berlina, ...si alte imbunatatiri aferente
Muttley |
![]()
Post
#121
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
Gheorghedracu |
![]()
Post
#122
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, dar trebuie sa-l sablezi daca vrei s-o faci. Asa cum e nu faci nici o brinza. Rostul ar fi sa-l protejezi de rugina. In plus daca il vopsesti in negru, disipa caldura mai bine. Vopsea de motor (gen VHT), coapta bine la 90 de grade cam o ora, racit bine, dupa care inca vreo patru ore la 70-80 grade. Iese o minunatie.
This post has been edited by Gheorghedracu: 31 Jul 2007, 18:19 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#123
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mda, o sa se arda urgent o vopsea normala. Iar dupa vopseluri speciale nu ma mai apuc sa umblu. De cuptor nu poate fi vorba. Ramane asa deci...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#124
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu-ti trebuie cuptor. Coacerea (si in cuptoarele profesioniste) se face cu becuri de putere mare. Asa am facut si eu cu motorul meu. Nu e vorba ca arde vopseaua, ci ca vopseaua normala nu rezista la toate chimicalele care merg in motor si cu care se spala motoarele. Daca coci bine vopseaua aia, se face ca smaltul de pe cuptorul de gatit.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#125
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Gheorghe, aici unde fac eu motorul nu exista o amarata de veioza. Sufletu' becuri de mare putere...
Ce zici tu suna foarte bine, da' nu-s conditii... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#126
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
[...]
Muttley, ce-i ma cu ziaru' ala de Arges? Ai zis ca esti prin Moldova... Nu merge curatata rugina aia cu feruginol? ![]() This post has been edited by diaconuliviu: 1 Aug 2007, 14:07 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
madalinu |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 25 July 07 ![]() |
scuzele mele pentru fazele cu "yo" ..........nu stiu daca se merita sa bagi feruginol in motor din moment ce feruginolu e acid.....parerea mea
|
--------------------
dacia
berlina
1985
- SV XX XXX ce'si face omu cu mana lui se cheama lucru manual........
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
sunteti nebuni cu rugina pe bloc. pana rugineste ala se strica motorul de 2 ori. Blocul merge vopsit cu vopsea normala ca oricum nu trece de 100 de grade. Si se merita, iese frumos tare si fara coacere. La interior daca il ansamblezi numai rugineste in el nimic.
Pana la urma chiulasa de care e? turbo sau aspirat. Ambreiajul e varza nu se merita. Eu am ambreiaj la aia a lu tata din 2004 si are 37000 si patineaza si la cum merge tata, ce-o mai acresc eu cand o mai prind si la daciuta mea din 88 am mers cu ea talpa si alte alea si l-am schimbat la 120K. asa ca nu se merita efortul, mai ales ca poti sa pui placa si disc de r5, niste sfaturi de la sgm si poate iesi mai ieftin si cu calitati mai bune. In rest spor la munci si pune si tu o poza cu masinuta. |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
bodel |
![]()
Post
#129
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sfaturi de la unu care "bricoleaza masina pe genunchi in capu` blocului ":
-Vopseste blocul cu vopsea auto cu un pic de intaritor in ea -Carterul inferior pe care il ai nu o sa mearga cu vilbrochenul de 1.6 -Foloseste volanta de 180, se pot gasii kit-uri de ambreiaj mai performante -Fa rost de lampa sa ai lumina cat mai buna, si de diverse scule ptr masurat(subler.micrometru,comparator,triobor,cale plan paralele) |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#130
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cred ca am vazut la Praktiker becuri d-alea de 1500W. Se gasesc pentru ca au aparut si in Ro instalatiile alea pentru baie cu becuri de incalzire. Un singur bec de genul asta e de ajuns, dar va trebui sa coci motorul pe bucati. Doua becuri ar fi minim ca faci o jumate de motor o data, il intorci si ofaci pe cealalta. Cu vopseaua nu stiu ce sa zic, cu ce vopseste fabrica? Desi VHT este aproape peste tot in lume (eu am gasit si in Indonezia).
This post has been edited by Gheorghedracu: 1 Aug 2007, 05:07 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
mirceas |
![]()
Post
#131
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
In Carrefour au o vopsea la spray care este rezistenta la temperaturi inalte, iar uscarea se face "la rece". Problema e ca eu cand vroiam sa iau nu aveau decat alb. Cum ziceau si altii, tinand cont ca temperatura pe bloc nu trece de 100 grade, vopseaua rezista si la mai mult.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Muttley |
![]()
Post
#132
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 31 Jul 2007, 21:38) Numa' d-astea am. Uitate prin masina de mai demult. ![]() QUOTE(bodel @ 1 Aug 2007, 01:21) Sfaturi de la unu care "bricoleaza masina pe genunchi in capu` blocului ": -Vopseste blocul cu vopsea auto cu un pic de intaritor in ea -Carterul inferior pe care il ai nu o sa mearga cu vilbrochenul de 1.6 -Foloseste volanta de 180, se pot gasii kit-uri de ambreiaj mai performante -Fa rost de lampa sa ai lumina cat mai buna, si de diverse scule ptr masurat(subler.micrometru,comparator,triobor,cale plan paralele) N-o mai da cu genunchii si batatoru' de covoare ca n-am zis eu asta. ![]() - Am sa-ncerc maine o vopsire a blocului daca nu ploua. Doar ca mor cand stiu ca iar tre' sa-l degresez, tocmai ce l-am mazgalit cu ulei ![]() - Am vorbit cu bnz si mi-a zis ca trebuie "ajustat" putin peretele antival. Si eu ma temeam de asta. - Ma bucur ca-mi recomanzi volanta aia. Si mie-mi parea rau ca nu gasesc de 200. ![]() - Motorul nu-l asamblez aici. Ma duc la un coleg care are un service cu toate sculele necesare. Aici nici o presa de arcuri de supapa n-am gasit... Toata dimineata asta am batut tot Iasiu-n cautarea garniturilor. Nu concep sub nici o forma sa bag vreo bucatica de VMComp in motor. Care mai aruncati un ochi pe la "Piese CLT" stiti de ce. Pana la urma, la ultimu' magazin de pe lista radeam ca prostu' cand vanzatoarea mi-a pus sub nas o cutie in care printre o groaza de "gunoaie" se zareau doua pungulite cu garnituri de camasi Rolast. Le-am luat p-amandoua, ca asa ceva nu mai pup ever. Garniturile de la baie din capete (bastonase le zic astia, da' sa mor de-nteleg de ce) nu le-am mai gasit. Decat VMComp mai bine le pun p-alea vechi. Deci daca va stiti ca mai aveti vreodata de gand sa schimbati chedere, burdufuri, orice piesa din cauciuc pe Dacie, n-a fost niciodata un moment mai bun sa goliti magazinele de ultimele Rolasturi... Apoi azi am zis sa m-ocup de chiulasa. In lipsa presei de arcuri de supapa, am folosit coada unui patent ca sa apas pe saibe (ai naibii ingineri francezi, ca au pus 2 arcuri / supapa si m-am chinuit cam tare ![]() ![]() ![]() 000_0099.jpg ( Size: 474.98k ) Number of downloads: 978 Supapele le-am curatat cu o perie de sarma rotativa. A durat cateva ore. E de munca, nu gluma. A iesit ceva de genu'... 000_0100.jpg ( Size: 293.4k ) Number of downloads: 924 La chiulasa am curatat calamina din camere si de pe scaunele de supapa. De lustruit camere si canale poate oi avea timp alta data... Urmeaza o pasuire cu pasta abraziva cand asamblez motorul. Rampa culbutorilor insa m-a lucrat la psihic. N-am reusit sa scot sigurantele alea doua de nici o culoare. Am curatat axele prin "acordeonare" sa zicem... Pentru curatare repet, am dus piesele la spalatorie, apoi Decanol si un spray de curatare. Uscare cu aer comprimat, apoi ungere cu ulei motor. 000_0102.jpg ( Size: 378.8k ) Number of downloads: 566 Intrebare pentru cunoscatori... Merg montate simeringuri de supapa la chiulasa asta? ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Au existat si modele care aveau simeringuri. Ghidurile erau din bronz grafitat.
Eu am montat, dar am schimbat toate ghidurile, si am facut unele care permiteau montatea unor simeringuri de opel. Ai verificat si tu jocul supapelor in ghiduri? la 20 de ani vechime in mod cert trebuiesc schimbate toate, sa nu zic si de supape. Ai verificat daca nu e vreuna stramba, sau are uzura in coada? Si mai sunt multe de zis, din alea care nu sunt scrise in carti, dar mi-e lene sa scriu la ora asta. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
bodel |
![]()
Post
#134
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Muttley. sincer la ce comentarii acide ai facut asupra mai multor persoane de forum in legatura cu realizarile lor, ma asteptam de la tine la cel putin o lucrare de gen Gheorghedracu, dar se pare ca ma insel.O piesa "curatata" nu se admite sa stea pe jos in praf. Imi pare rau ca nu am avut timp sa fac poze in timp ce am asamblat motoarele care le-am facut pana acum, pe bancul din inox din capu` blocului.
PS vad ca esti incapatanat si nu vrei sa asculti cu baia de ulei, nu e vorba de antival cat e vorba de peretii laterali ai baii in care o sa iti loveasca bielele.Vorbesc din experienta, nu din auzite si banuite. |
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#135
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Rampele se scot cu rabdare. Trebuie sa freci depozitele de carbon cu ceva gen Scotchbrite imbibat in benzina (ca sa nu zgirii tijele). Degresantii si alte aiureli d-astea nu fac nimica impotriva depozitelor de carbon. Daca ai noroc te ajuta metoda de mai sus, crede-ma rabdarea e cheia, curaj, si o sa iasa cu bine. La mine tot asa a fost, nici nu se clinteau cind le-am demontat asa erau de intepenite. Dupa ce le-am curatat cu indirjire, au iesit usor, de-a lungul rampelor, frumos. Dupa ce le cureti bine, da-le un pic de ulei penetrant (WD40) sa iasa mai usor fara sa zgirie rampa. Cel mai important motiv pentru care trebuie sa le desfaci e ca trebuie sa te asiguri ca pasajele de ungere sunt curate alminteri motorul tau n-o duce mult. Si in rampele alea se stringe de obicei toata mizeria posibila, asa ca pina la urma uleiul care abia mai strabate pe acolo abia tine supapele sa nu crape la prima miscare. Desigur, nu se stie ce o sa gasesti tu, dar merita sa risti?
Verifica neaparat cozile supapelor si starea santurilor in care intra semiconurile. Daca "prinde" la deget cind dai usor de-a curmezisul lor, trebuie sa le schimbi. INseamna ca santul are buza rasfrinta si nu mai stii cit mai tine semiconul inauntru si cind ii da drumu la supapa in cilindru. (mai ales daca fostii propietari au avut maniere "romanesti" cum am vazut pe forum pe aicea ca tureaza unii motoarele la 7000rpm si dup-aia se mira de ce crapa). Renault n-a facut niciodata motoare cu simeringuri de supape. Neaparat trebuie verificat jocul lateral in ghiduri. Trebuie sa verifici talpa culbutorilor care calca pe coada supapelor sa vezi daca e in stare buna sau are uzura. trebuie sa indepartezi uzura daca exista (re-lustruiesti capetele) This post has been edited by Gheorghedracu: 2 Aug 2007, 04:23 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 2 Aug 2007, 06:10) Cine te-a pacalit? Eu am avut chiulasa cu simeringuri din fabrica. Si nu una. Am avut 3. Poate te-ai exprimat gresit, acum nu cred ca mai exista chiulasa facuta de Renault fara simeringuri la supape. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#137
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, ma refer la modelele discutate aici nu la motoarele mai moderne.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
tao13 |
![]()
Post
#138
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
ca sa nu va mai bateti capul cu inventii despre omologare..........si sa veniti sa derutati fiecare cu ce ii trece prin cap...............si fiecare dupa ureche. pt ca nici unul din cei care vorbesc nu au avut curajul sa calce pragul RAR-ului cu masina personala modificata (poate nici nu au cu ce) va explic eu cum sta treaba(adica cum statea acum 3 saptamani cand am fost acolo personal cu masina)..............nu conteaza ce masina ai si ce motor ai pus pe ea, daca depaseste cu 40% din puterea motorului care este pe cartea de identitate atunci masina va fi supusa la teste......testele incep de la 40 milioane si pot ajunge pana la 90-100 milioane si nimeni nu iti va garanta ca masina va trece aceste teste..........daca nu treci testele banii sunt pierduti......ca sa refaci testul platesti din nou............aici nu intra in calcul pagubele care pot aparea(daca ei dau cu masina in zid sau ii zboara o planetara nu iti vor plati daunele)............si ce pune capac...........trebuie sa lasi masina in Voluntari (RAR) o saptamana cat au ei timp sa se joace cu ea in curtea rarului(niste nenorociti , plus ca sunt numai pustani de pe bancile facultatii iesiti care umbla pe acolo cu o mapa in mana si se uita la masina ca si cum ar fi ultimul jeg........ei neavand macar habar sa desfaca un surub dar....de sunt ingieri si RAR si sunt apti sa iti testeze masina, in functie de ce criterii numai ei stiu) si tu nu poti asista la testarea ei(calr ca nu au nici un tester adecvat pentru asta...........asta o spun din proprie experienta ..........pt ca am ajuns si la directorul tehnic al RAR Flavius Campeanu.........care mi-a spus clar ca legea este data pt ca romanul sa nu poata face mare lucru(referitor la bani, banuiesc ca nimanui nu ii vine sa dea atatia bani pe munca lui la acesti cretini).........acum banuiesc ca se vor arata multi viteji care vor spune...."stiam si eu ca si eu am fost la RAR cu masina mea acum ceva timp"......hahahhahaha..........sper ca v-ati lamurit.........saluti
|
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cred ca deja discutia a depasit limitele subiectului. Nostalgicilor dupa vremurile de odinioara cind se putea face orice cu bani si telefoane de sus trebuie sa le spunem ca si aici s-a terminat tarlaua. Legile europene impun aceste norme si nu merge sa le calci pentru ca semnatura ta pe acte merge in Europa odata cu masinile pentru care semnezi. Unii desigur ca vor invata asta prin metoda cea grea adica lovindu-se cu capul de pragul de sus. Ma bucur insa sa vad ca deja exista o intelegere a necesitatii acestor controale si omologari. Si cit despre cei care fac treaba cred ca exista foruri calificate sa aprecieze profesionalismul lor. Sa avem grija de al nostru, caci daca ma uit aici pe forum sunt mult prea multe masini modificate cel putin dubios daca nu de-a dreptul iresponsabil.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
tao13 |
![]()
Post
#140
|
tao Group: Members Posts: 213 Joined: 13 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Viitorilor domni ingineri, credeti ca eu as fi trecut pragul rarului daca nu ma simteam in regula cu masina????????????cred ca nu aveti inca idee ce inseamana sa modifici ceva la o masina(multi au in cap ca daca ai schimbat o bujie cu un de calitate mai buna si daca ti-ai tras folie pe geamuri, gata ai modificat masina, asta e valabil cred pt 99% de pe acest forum si nu o luati in nume de rau dar asta este adevarul).
Si inca ceva legat de ce se spusese mai sus cu normele europene. afara sunt masini care traiesc de 20-30 de ani si mult mai puternice si mai sigure decat cenzuraturile de masini de pe piata romaneasca si ele circula si astazi fara nici o problema pe strazi. La noi problema este alta, daca nu ai logan sau ceva in leasing trebuie sa-ti iei ca altfel se uita vecinii naspa la tine si te iau de fraier. Si inca ceva..........cam cum ati vedea voi testarea masinii in curtea rarului din Grivita sau Voluntari unde au o amarata de rampa de test de frane veche de pe vremea lui pazvante si un sistem de detectare noxe???????????Aici e randul vostru domnilor viitori ingineri poate sa modificati ceva in sitem.Nu credeti..........In fine ................Saluti |
--------------------
dacia
1310
1997
- b 13 tao
|
|
Muttley |
![]()
Post
#141
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(madmaxtata @ 5 Aug 2007, 16:48) Eu am precizat, da' vad ca s-o sters. ![]() Piese - 4 sale Masina - remat si baiatu-si ia Logan cu GPL. Acu' serios, inca nimic. Astept sa-si faca colegu' cu atelierul timp sa ma primeasca la el. De cateva zile stau degeaba. Ma rog, mi-am mai luat cateva piese... Pompa de benzina electrica, garnituri motor, s.a. maruntisuri. Edit: Gheorghe, ce parere ai de hartia de filtru de ulei? E mai permisiva decat cea de la filtrele de aer? Am gasit niste filtre de ulei care dpdv al montajului ar fi ideale... Dar mi-e teama ca n-ar filtra aerul prea bine... ![]() This post has been edited by Muttley: 5 Aug 2007, 18:58 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bodel |
![]()
Post
#142
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Filtrele alea care au fost folosite la motorul meu au costat 7 E bucata adica 28 E toate nu cred ca e o suma fabuloasa. PS am o volanta de 200 daca te mai intereseaza asa ceva fa-mi o oferta pe privat.
|
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#143
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu sunt sigur ca inteleg prea bine Muttley. vrei sa folosesti drept filtru de aer o membrana de filtru de ulei? Nu stiu suficient despre hirtia respectiva ca sa imi dau o parere. Serios, nu stiu ce sa spun.
Ma uitam insa zilele astea pe practical classics apropo de recuperatoarele de ulei si vad citeva oferte din Anglia care s-ar putea sa te inspire. 59.95lire, dar nu asta conteaza. Constructia e improtanta: www.ratsport.co.uk http://shop1.actinicexpress.co.uk/shops/Ra...cd8d94ef3bbef11 asta e link-ul pentru instalatie. o sa observi ca are exact un filtru gen K&N pe rezervor, o eprobeta laterala ca sa vezi nivelul de ulei captat si un surub de golire dedesubt. Acolo se poate monta un furtun de recirculare cum spuneam. Filtrul de deasupra e folosit pentru condensare/separarea uleiului de vaporii de benzina care sunt disipati in atmosfera. M-am mai gindit la asta si cred ca nu prea merita sa-ti bati capul sa recuperezi vaporii de benzina, care sunt insignifianti cantitativ. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#144
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(bodel @ 6 Aug 2007, 00:47) Filtrele alea care au fost folosite la motorul meu au costat 7 E bucata adica 28 E toate nu cred ca e o suma fabuloasa. PS am o volanta de 200 daca te mai intereseaza asa ceva fa-mi o oferta pe privat. 28 eur as da fara sa stau pe ganduri. Echivalenturile K&N la ce aveai tu costa 200 euro. Asta as numi eu "suma fabuloasa". De fapt cam incerci sa rasucesti cutitu-n rana spunandu-mi cat de ieftine sunt, nu? ![]() ![]() Volanta nu ma intereseaza, ms pt oferta. Am s-o pun p-aia de pe motorul de Dacie. In plus cred c-ar fi cam nerentabil sa-mi pui o volanta la posta. ![]() Gheorghe, sunt filtre de ulei care sunt foarte asemanatoare filtrului de aer de Dacie. La forma si solutia constructiva ma refer, ca sa intelegi despre ce vorbesc. Am vazut intr-un magazin astfel de filtre cu inaltimea cilindrului f mica (60-70 mm sa zic). De adaptat e banal. Ar fi solutia aaaaproape ideala (cand zic aproape ma gandesc la diametrul iesirii - 34 mm fata de 40 mm diametrul difuzoarelor). DAR... fiind hartie special destinata filtrarii uleiului motor, in mod cert este o alta porozitate decat la hartia filtrului de aer. Intuitia-mi spune ca nu s-ar preta prea bine filtrarii aerului. Da' daca gresesc si e fix invers?!? ![]() Update in evolutia lucrarii - azi s-a-nceput lucrul la asamblarea "motorului de generatie veche, depasit moral si ca performanta". ![]() Am montat arborele cotit, setul motor si distributia. De realizarea ansamblului biela-bolt-piston si montarea segmentilor pe pistoane s-a ocupat un mecanic cu experienta. N-am mai facut niciodata asa ceva si desi e simpla procedura, trebuie "mana". Altfel se pot compromite piese f scumpe. Atentie mare daca montati vreodata set Mahle! Segmentii de foc si de compresie sunt identici. Difera codul inscris pe ei. Probabil exista diferenta de material... Inainte de a pleca am facut o proba la rotirea arborelui cu baia montata. Asa e, bielele lovesc in peretii baii. Maine o rezolv. Poze n-am mai facut ca n-am avut la ce, sunt pasii obisnuiti in asamblarea unui motor de Dacie... Edit - Gheorghe, spui ca la instalatia din poza se poate pune un furtun de recirculare a uleiului in zona busonului de golire a uleiului. In baia de ulei de pe motorul meu exista un shtutz lateral (e baie de motor turbo). Nu e oare exact ce trebuie? This post has been edited by Muttley: 6 Aug 2007, 20:05 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cred ca o problema cu recircularea uleiului e ca aducind furtunul in carter ai sa ai o alta sursa de vapori. Punctul de descarcare a uleiului trebuie ales cu grija pentru ca in carter presiunea vaporilor de ulei e mai mare dict in bidonul de recuperare (care e deschis in atmosfera, deci avem presiune atmosferica acolo). Consecinta e ca s-ar putea ca circulatia sa fie invers pe furtunul de retur al uleiului si anume dinspre motor spre bidonul de recuperare! Tu vrei sa aduci uleiul in motor nu sa mai tragi niste vapori din motor. Probabil ca daca stutul ala sta sub nivelul uleiului in baie ar putea merge, uleiul comportindu-se ca o supapa care nu permite vaporilor sa inunde furtunul de retur, in timp ce permite uleiului recuperat sa se scurga. Dar iarasi, daca presiunea vaporilor din motor e prea mare s-ar putea sa impinga uleiul in sus pe furtun pina cind nivelul uleiului scade sub gura furtunului, ceea ce poate scoate sorbul pompei deasupra nivelului de ulei din baie. Cam complicat cu toate pro si contra miscarile astea. Cred ca e bine sa faci motorul si sa experimentezi cu atentie dup-aia, odata ce totul merge bien in celelalte parti.
Cu puterea motorului m-am mai gindit si daca ne aducem aminte motorul de 12G are 120cp si in stadiul cel mai inalt de modificare, 160cp. Asta pe un sasiu identic cu cel stoc. Sau aproape identic (modificari minime). Acuma o alta problema este greutatea adaugata. Motorul de 120cp este bazat pe blocul de aluminiu gen R16, deci in final nu se adauga greutate semnificativ. Exista insa aici pe forum un baiat care vrea sa puna un motor de Fuego care e mult mai greu si mai mare, drept pentru care a taiat traversa frontala sa-i faca loc. Asta e punctul in care dupa parerea mea s-a traversat in teritorii periculoase. Vorba lui Marin Preda, asta e ceva care nu exista! Muttley, dar de ce nu te uiti la filtrele K&N sau Redline la care ti-am dat link-uri, caci alea sunt si mai mici de 7cm (1inch si ceva inseamna sub 5cm caci 5cm inseamna 2inch) si asa cum spuneam acolo, te-ar duce sub 100USD aterizate in Ro? Si calitatea e indubitabila, vorba tigancii de la cercul de literatura! Ti le pot cumpara eu si trimite daca gasesti o modalitate sa-mi returnezi banii. Ma rog, daca vrei mai lasa decizia pina pui motorul in masina si vezi exact ce spatiu ai si vedem noi dup-aia ce se poate face. This post has been edited by Gheorghedracu: 7 Aug 2007, 06:12 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
danS22 |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 14 February 06 ![]() |
o dacie cu un motor de r5 alpine stock cam in cate secunde face suta???stie careva, aproximativ macar??
![]() |
--------------------
dacia,vw scirocco
gt,kr,Li
1984,1988,2001
- bh... Dacia1300('82),Vw Scirocco Gli MK1 ('79),Vw Scirocco Gt MK2 ('84)Dacia 1410 ('01)
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
sobolan |
![]()
Post
#148
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
acu intrebare de baraj !
dacia cu motor stock de 1.4L in ct timp atinge suta ? dar real si nu ce scrie in carti...intr-o carte scrie 14sec in alta 18 si in alta 21....care a probat ? ca daca nu probez eu ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#149
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
deci eu am avut :
- set motor de 1.6 usurat de fabrica (se gaseau pe vremuri) - vibrochen de 1.6 usurat - chiulasa de r5 alpine planata la maxim si incarcata cu aluminiu camera de ardere (istetii descopera ei dc am facut asa) - axa cu came de 282 grade - gaurile de la admisie si evacuare marite si lustruite - carburatoare dellorto dhla 40 jetate pentru motor - !!!!!!!!!!!!! aprindere electronica cu senzor pe volanta nu platina etc alte inventii - pompa de benzina electrica pt carburi supapele sunt la fel la diametru, galeria de evacuare era o tentativa de serpi.... masina cred ca avea top speed-ul pe undeva pe la 200 km/h maxim (facea 5000 de ture in a 5 (pinion lung)) ce mi-a lipsit mie ca sa am o replica exacta a motorului de r12 gor..... a fost axa de 320 grade........ si dupa cum tragea motorul meu nu avea mai mult 115 cp (de unde stiu ??? comparativ cu alte masini de 115 cai cu care stateam egal).................. nu conteaza ce au scris aia pe net dar motorul ala nu aveam 160 de cp nicaieri decat la ingineri in cap. intradevar pentru vremea aia un 130-140 cp la volanta erau ceva ................... obs ca iarasi s-a scris mult, fara rost si de oameni care nu fac nimic ...... |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#150
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ok, motorul ala de Gordini avea 160 CP SAE, ceea ce inseamna ca erau masurati pe stand dinamometric de motor , fiind putere la volant, dupa standardul Society of Automotive Engineers, organizatia care face standarele in domeniul auto in SUA. Pe vremea aia, asta insemna motorul fara accesorii (fara alternator, fara anumite parti din esapament, etc), adica dadea o putere ceva mai mare decat cea masurata pe standard DIN (Deutsche Industrie Normen).
Totusi, valoarea cuplului motor, de 17 mkg, sau 166 Nm din 1,6 litri indica o eficienta volumetrica remarcabila, comparabila cu cea a unui motor DOHC modern (100Nm/litru). In plus, motorul de curse atingea 7250 rpm (AAlpine1, nu cred ca era cazul pentru motorul tau), fata de cei 6500 rpm ai variantei de "strada". Ca atare, avea si o chiulasa ce permitea o gazodinamica adecvata atingerii puterii maxime la acea valoare, caci nu e de ajuns ca motorul sa se poata invarti la asemenea regimuri fara sa se distruga, gazele trebuie sa poata intra si iesi din camera de ardere in debite suficient de mari (si asta nu se face cu biaxul in fata blocului). Faptul ca niste mecanici "amatori" nu pot scoate dintr-un motor aspirat aceiasi putere pe care o scoteau inginerii regei Renault acum 25 de ani nu ar trebui sa mire pe nimeni, si cu atat mai putin sa frustreze. Pasiunea si daruirea nu sunt deajuns pentru a prepara un motor, mai e nevoie si de ceva carte, utilaje si bani. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 19:17 |