DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Logan, o cacealma de 5.000 de euro, articol in gardianul

lautrec
post 12 Aug 2007, 11:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 24 February 05
From: Cluj Napoca




http://www.gardianul.ro/2007/08/11/dezvalu...uro-s99337.html

Logan, o cacealma de 5.000 de euro
Cei care au lucrat la proiectul XC90 au stiut ca pretul anuntat de francezi este reclama fara acoperire
11.08.2007


Fostul director al companiei Renault Louis Schweitzer recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro. Asa promisesera francezii la privatizarea Dacia, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, în cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost „o cacealma“. Anuntul oficial spunea ca, în termen de cinci ani de la privatizarea Dacia, va intra în productia de serie „un automobil de familie care va costa maximum 5.000 de euro“

Cea mai ieftina versiune de Dacia Logan costa undeva în jur de 7.000 de euro. Dupa ce proiectul XC90 a prins viata, in 2004, Schweitzer a dat o explicatie pentru pretul mai mare al Loganului. El a spus ca
s-a început cu o versiune mai bine echipata, asa cum se face la orice lansare, si in timp vor aparea versiuni mai ieftine. Pentru cei cu venituri reduse, Renault propunea Solenza, aflata in plafonul de 5.000 de euro. Între timp, Solenza a disparut din fabricatie, dar Logan nu numai ca nu s-a ieftinit, ci s-a scumpit si mai mult

Louis Schweitzer, „parintele Loganului“, a detinut, între 1992 si 2005, functia suprema în cadrul grupului. In volumul cu tenta autobiografica „Anii mei la Renault. Între Billancourt si piata mondiala“, lansat anul acesta, el spune ca ideea Loganului i-a venit dupa o vizita în Rusia, efectuata în 1998, unde a vazut „un hangar imens plin cu masini Lada, construite dupa o tehnologie Fiat a anilor ’60“. Schweitzer a expus aceasta idee colaboratorilor, însa acestia au respins categoric viziunea sefului. El nu a tinut seama de parerea inginerilor si a demarat proiectul XC90

Într-o carte cu tenta autobiografica lansata anul acesta, fostul director al companiei Renault recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste, într-adevar, maximum 5.000 de euro, asa cum promisesera francezii la privatizarea Daciei, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, în cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost
„o cacealma“.

Venirea companiei Renault la Dacia, petrecuta în 1999, a fost salutata aproape unanim de opinia publica româneasca. Iar anuntul oficial facut atunci de presedintele-director general al Renault, Louis Schweitzer, conform caruia în termen de cinci ani de la privatizarea Daciei va intra în productia de serie „un automobil de familie complet nou, care va costa maximum 5.000 de euro“, i-a extaziat pe multi dintre automobilistii români. Conform unui volum autobiografic scris de însusi parintele Loganului, Louis Schweitzer, proiectul XC90, asa cum era denumit, codificat, proiectul Dacia Logan, a fost un lung sir de minciuni.

În iarna acestui an a iesit de sub tipare cartea „Anii mei la Renault. Între Billancourt si piata mondiala“, scrisa de catre Louis Schweitzer, cel supranumit „parintele Loganului“. Acesta detinuse, între 1992 si 2005, functia suprema în cadrul grupului. Din cele scrise în volumul respectiv reiese ca nu s-a pus nici o clipa problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro. De asemenea, construirea unei masini „complet noi“ n-a figurat în planurile lui Renault nici macar ca stadiu de intentie. Intelegem din autobiografie ca lui Schweitzer îi era limpede, înca din 1999, ca Logan va costa mai mult de 5.000 de euro si ca nu va fi o masina complet noua, ci una însailata din subansambluri si piese deja existente, înglobate în alte modele de vehicule ale grupului Renault.

S-a pornit de la o minciuna
Dupa o vizita în Rusia, efectuata în 1998, acolo unde a vazut „un hangar imens plin cu masini Lada construite dupa o tehnologie Fiat a anilor ’60“, Schweitzer marturiseste ca i-a venit ideea proiectului XC90. Revenit la Billancourt, a expus aceasta idee colaboratorilor, însa acestia au respins categoric viziunea sefului: „Inginerii nici n-au vrut sa auda... îmi tot spuneau ca e imposibil, iar studiile de piata aratau ca o astfel de masina nu va putea aduce profit... cu toate acestea, aveam dreptul, ca presedinte-director general, sa nu tin cont nici de parerea inginerilor, nici de studiile de piata“, scria Schweitzer. De altfel, acesta a si recunoscut, implicit - e drept – ca promisiunile facute la cumpararea uzinei Dacia nu au avut, de la bun început, nici un fel de acoperire: „Când am facut acele declaratii stiam ca toata conducerea grupului e împotriva si ca inginerii îmi spuneau mereu ca nu se poate. Am dorit, însa, sa creez o provocare pentru întreg grupul Renault, declarând public ca noi lucram la un astfel de proiect“. Provocarea, e drept, a creat-o.

Schweitzer a întors-o ca la Billancourt
Cea mai ieftina versiune de Dacia Logan costa undeva în jur de 7.000 de euro. Initial, în 2004, Schweitzer a explicat pretul mai mare al Loganului (6.400 de euro, varianta de baza) prin aceea ca s-a început cu o versiune mai bine echipata si ca exista Solenza. Între timp, Solenza a disparut din fabricatie, dar Logan nu numai ca nu s-a ieftinit, s-a scumpit si mai mult. Întrebat de revista „Wall Street“, în martie 2005, unde e, totusi, masina de 5.000 de euro, boss-ul francez a întors-o ca la Billancourt: „În momentul în care se lanseaza un nou produs, în general se începe cu vârful de gama, din doua motive. În primul rând, pentru ca astfel se creeaza o imagine a produsului respectiv si apoi pentru ca aceste produse sunt mai rentabile. La un anumit moment, care înca nu a venit, vom lansa si versiunile cu mai putine dotari, care vor avea si un pret mai scazut… cu siguranta pot sa va spun ca va exista un vehicul, daca nu chiar de 5.000 de euro, de 5.000 si câteva sute, o versiune a modelului Logan“.

De prisos sa mai spunem ca Loganul de 5.000 de euro n-a aparut nici acum, dupa doi ani de la data ultimelor promisiuni ale lui Louis Schweitzer, care a si parasit, în favoarea lui Carlos Ghosn, jiltul de presedinte-director general.
Sorin Simion


--------------------
Dacia/Seat/Suzuki Logan/Toledo/GS500E 2007/2008/1993 - Lautrec
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 12 Aug 2007, 12:03
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Citisem si io articolul asta si am remarcat ca dl redactor, ca orice ziarist care se respecta, e cam habarnist si nu suporta sa se documenteze. Pretul de plecare a fost nu de 6400, ci de 5900 de euro, ceea ce s-ar putea traduce in 5000 si cateva sute! biggrin.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 12 Aug 2007, 13:23
Post #3


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Sau in 6000 fara o suta biggrin.gif ! Oricum, ce e mai aiurea nu e pretul, ala oricum e mic, problema e ca aceasta masina s-a insailat din piese deja existente, nu e un LOGAN pur-sange sau un LOGAN cu pedigree, cum este FIAT Albea, Chevrolet Aveo, Hyundai Accent sau Skoda Fabia spre exemplu, masini care au o platforma de sine statatoare, si nu sunt facute cu piese "de imprumut" icon_mrgreen.gif

This post has been edited by colombina29: 12 Aug 2007, 13:25


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 12 Aug 2007, 13:58
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(colombina29 @ 12 Aug 2007, 14:47)
Cred ca topicul era despre teapa pe care v-a tras-o Renault cand v-a vandut Loagan-ul ca fiind masina de 5000 de E care n-a fost niciodata masina de 5000 de
*


Ma tem ca nu inteleg! Eu cand am mers la dealer stiam ca voi comanda o masina de 8000 de euro, nu de 5000. In cazul asta unde este teapa pe care mi-a tras-o Renault? blink.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2007, 14:04
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.461
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Schweitzer nu a cerut niciodata inginerilor o masina de 5000 de euro, ci a cerut o masina "care sa ofere 80% din functii la 50% din pret". Si asta a si primit. In rusia problema era urmatoarea: intre propietarul de Lada Zhiguli si cel de Mercedes S-klasse nu era nimic, si exact acolo e nisa de piata a Loganului
Solenza nu a fost niciodata gandita ca un proiect de lunga durata, ci ca o masina scoala, pentru a obisnui echipa care o produce si asambleaza cu standardele si metodele Renault.
Albea, de fapt Palio e un model destul de vechi al grupului FIat, dar destul de reusit daca ne uitam la vanzarile sale mondiale.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 12 Aug 2007, 14:11
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(Sony @ 12 Aug 2007, 14:58)
Ma tem ca nu inteleg! Eu cand am mers la dealer stiam ca voi comanda o masina de 8000 de euro, nu de 5000. In cazul asta unde este teapa pe care mi-a tras-o Renault?  blink.gif
*


Subscriu. Si eu am stiut cat trebuie sa platesc cand am comandat masina. A...si are si ABS...asta la un pret sub Albeea, cred.


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 12 Aug 2007, 14:12
Post #7


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Minte-ma, dar minte-ma frumos rolleyes.gif Teapa nu se adreseaza niciunuia dintre voi, fiindca dupa ce a iesit masina pe piata, putea sa coste si 20.000 de E, n-aveai bani, n-o cumparai. Altul e substratul aici: pe baza intentiilor Renault de a scoate un model de 5000 de E, guvernul a oferit si niste facilitati companiei referitoare la impozite si alte taxe! Noi n-o sa le stim niciodata fiindca nu vor fi facute publice, dar in rezumat suna cam asa: Noi, compania Renault, preluam uzina Dacia, aflata aproape in faliment, scoatem un model de 5000 de E, voi ne faceti reducere la taxe, ca altfel il facem de 5900 (sic!), o sa fie model de familie, tehnologie Renault, blablabla...

This post has been edited by colombina29: 12 Aug 2007, 14:18


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Aug 2007, 14:18
Post #8


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(lautrec @ 12 Aug 2007, 12:56)
http://www.gardianul.ro/2007/08/11/dezvalu...uro-s99337.html

Logan, o cacealma de 5.000 de euro
...proiectul XC90
...
proiectul XC90

Louis Schweitzer, ...proiectul XC90
...

Venirea companiei Renault la Dacia, .... proiectul XC90, ....

....

S-a pornit de la o minciuna
...proiectului XC90. ...
Sorin Simion
*



Fucking SHIT. Stau de un an cu un VOLVO in garaj si nici macar nu stiam.

QUOTE(lautrec @ 12 Aug 2007, 12:56)
...Sorin Simion
*



Daca se semna "Sorin Retard Simion", atunci macar semnatura era corecta in tot gunoiul asta.

This post has been edited by driverx: 12 Aug 2007, 14:19


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 12 Aug 2007, 14:29
Post #9


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Ce mai: articolul este (de ce nu ma mir oare?) slab, rau documentat si negativ-tendentios.

Eu personal nu ma omor dupa Renault-uri; dar Logan a fost (si este) o lovitura. Sa nu uitam ca, la marimea si dotarile lui, nu prea are concurenta - ceea ce o dovedeste si succesul sau de piata nu doar in Romania ci si in tari mai bogate.

Ca "a fost asamblat din piese-- si subansamble existente": pai, draga autorule, toti producatorii fac asa, din motive de costuri. Ba mai mult: acesta este un aspect pozitiv, caci aceste subansamble sunt deja verificate in practica, eventualelelor defecte de conceptie au fost (poate) corectate etc.

Cacealma in toata istoria e articloul insusi, si nu decizia- ori afirmatiile lui Schweitzer.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 12 Aug 2007, 14:46
Post #10


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




Mda, articolul e cretin, iar ziaristul lu peste evident ca nici macar n-a citit cartea lui Shvaitzar asta.
In alta ordine de idei, pe vremea aia daca va amintii, se vehiculau doar preturile fara taxe ale masinilor. Fara TVA, Loganul de baza nu era mult peste 5000.
Alta chestie pe care o uita ziaristul, e ca loganul chel nici nu a avut cine stie ce cerere pe piata. Probabil ar fi fost sub 10% din vanzari.
@colombina
Nu cred ca pe onor guvernul l-a interesat prea tare la ce pret trebuia sa scoata Renault masina. Putea sa vina si Bugati sa faca Veyron-ul la Mioveni, important era sa aduca investitii, profit si locuri de munca. Interesul guvernului nu era sa asigure bizonilor masini ieftine, ci sa bifeze o actiune cu care sa-si rezolve niste probleme.


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Aug 2007, 14:55
Post #11


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(Ake @ 12 Aug 2007, 15:46)
...
Alta chestie pe care o uita ziaristul, e ca loganul chel nici nu a avut cine stie ce cerere pe piata. Probabil ar fi fost sub 10% din vanzari.
....
*



Si va mai scapa ceva. In afara de taxi-uri, Ambiance-ul care e mai mult de 6000E nu prea are trecere ca masina personala. E un procent mic totusi....

Sa mor io. Toata lumea plange dupa o coaja virtuala de 5000E da' isi trage Laureate sau Ambition. radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 12 Aug 2007, 15:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Pai ma gandesc ca ar fi o posibilitate de vanzare precum casele alea la "rosu". Adica o iei la 5k euro nevopsitasi neantifonata. Iar o parte din subansamble sa fie "semipreparate" ca la ikea. O iei frumos si o bricolezi acasa.... biggrin.gif


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Aug 2007, 15:15
Post #13


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(OAP @ 12 Aug 2007, 16:11)
...Adica o iei la 5k euro nevopsitasi neantifonata. ....
*



Ce pot zice.....eu am dat 9000E pe coaja mea si tot nevopsita si neantifonata am luat-o. .....


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 12 Aug 2007, 15:18
Post #14


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




QUOTE(Sony @ 12 Aug 2007, 13:33)
Citisem si io articolul asta si am remarcat ca dl redactor, ca orice ziarist care se respecta, e cam habarnist si nu suporta sa se documenteze. Pretul de plecare a fost nu de 6400, ci de 5900 de euro, ceea ce s-ar putea traduce in 5000 si cateva sute! biggrin.gif
*


Cine te-a mintit ?...pretul de plecare a fost 5700 !


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 12 Aug 2007, 15:18
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




biggrin.gif

12 Aug 2007, 16:19:
si daca era 5001 E tot se gaseau carcotasi

This post has been edited by OAP: 12 Aug 2007, 15:19


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Aug 2007, 16:44
Post #16


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(OAP @ 12 Aug 2007, 16:18)
biggrin.gif

<span class='edit'>12 Aug 2007, 16:19:</span>
si daca era 5001 E tot se gaseau carcotasi
*




Da-i naibii pe aia. Oricum. Ca ii 5000 sau 9000 E, e ceva sa ai un Volvo la banii astia.

Cata abureala se ascunde in spatele declaratiilor, nu stiu, dar totodata nu stiu cand o sa fie clar in capul vostru ca asta nici macar nu prea conteaza. Reno a creat o masina ieftina si a facut un success din ea, o masina relativ fiabila, chiar daca ii mai sare vopseaua sau alte cenzuraturi. Multi alti producatori au aruncat batu in balta cu alte sume mult mai mici si nu au scos NIMIC. Doamne fereste daca unii din ei o sa materializeze aceste proiecte si sa le scoata la alte preturi...mai mari.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 12 Aug 2007, 16:55
Post #17


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




articolul reflecta realitatea


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 12 Aug 2007, 17:04
Post #18


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




Eu zic ca reflecta mai mult OTV...


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 12 Aug 2007, 17:27
Post #19


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




QUOTE(daciafan @ 12 Aug 2007, 16:55)
articolul reflecta realitatea
*


Iti admir curajul! Nu ma asteptam ca sa fie cineva de acord cu articolul asta pe forumul daciaclub. Aici nimeni n-o sa recunoasca faptul ca ziaristul are in mare masura dreptate. Mai putin chestia cu "XC90" care era, de fapt, "X90", continuatorul lui R527 parca, nu?
Mai mult, cand te duci la restaurant, comanzi o pizza si o iei pe cea mai ieftina, sa nu te astepti sa-ti puna ingrediente de calitate, te multumesti sa-ti puna in ea ce a ramas de la pomana de ieri, de la botezul de alaltaieri, de la nunta de sambata sau de la onomastica de Sf. Ilie. Ca doar sunt ingrediente verificate, n-a murit nimeni, nu? Ce rost ar mai avea sa-ti puna niste ingrediente proaspete... Romanul cumpara orice, ieftin sa fie!

This post has been edited by colombina29: 12 Aug 2007, 17:28


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 12 Aug 2007, 17:49
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Cred ca ma repet dar eu am stiut ce cumpar si nu am vrut pizza aia ieftina. Am cerut ce am vrut si pretul era afisat mare. Si n-am dat nici bacsis. Si la banii astia puteam lua altceva...Albeea de exemplu, dar asta nu avea in ingrediente diesel. Si prefer o componena verificata pe Megane de exemplu unde cutia de viteze e buna dar pe Logan nu. Sau motorul care e bun pe clio...etc


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 12 Aug 2007, 17:53
Post #21


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Cutia de pe Megane nu se pupa cu motorul de pe Clio? Ț...ț...ț...ț...ț... icon_mrgreen.gif


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 12 Aug 2007, 17:59
Post #22


-


Group: Members
Posts: 22.604
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2007, 15:04)
Solenza nu a fost niciodata gandita ca un proiect de lunga durata, ci ca o masina scoala, pentru a obisnui echipa care o produce si asambleaza cu standardele si metodele Renault
Oricat le-ai explica asta solenzarilor nu or sa creada.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 12 Aug 2007, 18:02
Post #23


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Să nu-mi spuneți că la fel a fost și cu DSN! 256.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 12 Aug 2007, 18:02
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(colombina29 @ 12 Aug 2007, 18:53)
Cutia de pe Megane nu se pupa cu motorul de pe Clio? Ț...ț...ț...ț...ț...  icon_mrgreen.gif
*


Pai cica cutia de pe dci ar fi si pe Megane asa zic unii eu habar n-am , nici nu ma prea intereseaza, merge bine...


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serpico
post 12 Aug 2007, 18:13
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 10 April 03
From: Timisoara




QUOTE(colombina29 @ 12 Aug 2007, 14:23)
Sau in 6000 fara o suta biggrin.gif ! Oricum, ce e mai aiurea nu e pretul, ala oricum e mic, problema e ca aceasta masina s-a insailat din piese deja existente, nu e un LOGAN pur-sange sau un LOGAN cu pedigree, cum este FIAT Albea, Chevrolet Aveo, Hyundai Accent sau Skoda Fabia spre exemplu, masini care au o platforma de sine statatoare, si nu sunt facute cu piese "de imprumut" icon_mrgreen.gif
*



Skoda Fabia (modelul precedent cel putin; probabil situatia se va repeta si cu cel actual) e construit pe aceeasi platforma cu VW Polo si Seat Ibiza.

Fiat Albea e un Palio cu portbagaj. Posibil sa contina componente intalnite si la Opel.

Chevrolet Aveo e bazat pe Kalos (a evoluat din Kalos).

Hyundai Accent o avea si el elemente comune cu modele Kia.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 1.4MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 12 Aug 2007, 18:14
Post #26


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2007, 14:04)
Solenza nu a fost niciodata gandita ca un proiect de lunga durata, ci ca o masina scoala, pentru a obisnui echipa care o produce si asambleaza cu standardele si metodele Renault.
*


Boss-ul DACIA, spunea ca DSN si SLZ au fost doar niste modalitati de a tine Uzina de la Pitesti pe linia de plutire. N-as vrea sa cred ca si LGN are, de fapt, cam aceeasi soarta. Sunt convins ca peste cativa ani, cand romanul nu va mai fi tentat de produse ieftine si-atat, Dacia, sub atenta carmuire a Renault va scoate si modele mai elevate, gen Megane, adica masini cu un design mai finut, cu motoare noi, cu bare stabilizatoare printre dotari icon_mrgreen.gif


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 12 Aug 2007, 18:27
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(colombina29 @ 12 Aug 2007, 19:14)
masini cu un design mai finut, cu motoare noi, cu bare stabilizatoare printre dotari  icon_mrgreen.gif
*


pai eu mi-am luat masina cu motor nou...de fapt toata era npua si are si bara stabilizatoare...cred wink.gif merge asa bine ca nu a fost nevoie sa verific tongue.gif


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 12 Aug 2007, 18:29
Post #28


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




Motoare TEHNOLOGIC mai noi!


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 12 Aug 2007, 18:32
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(colombina29 @ 12 Aug 2007, 19:29)
Motoare TEHNOLOGIC mai noi!
*


Pai asta inseamna preturi si riscuri mai mari. Prefer un motor care a fost testa de altii decat de mine pe banii mei. Atata timp cat merge bine nu ma intereseaza cand a fost proiectat.


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
colombina29
post 12 Aug 2007, 18:35
Post #30


Membru cu FI(c)AT


Group: Members
Posts: 466
Joined: 3 June 06
From: Acasa




BTW, Renault n-au si ei prin garaj un alt motor diesel? Ca eu numai de 1.5dCi stiu: si de 65, si de 70, si de 85 si de 100 CP. La fel, vreun 1.4 16V care sa mearga pe Logan?
Si daca tot era vorba de eufemisticul LOGAN de 5000 de E, oare nu puteau sa scoata si ei un Logan EUROPA sau PRIMUS dupa modelul DSN sau SLZ? Simplu: fara nimic pe el, fara i.c., fara turometru, fara bricheta, etc.

This post has been edited by colombina29: 12 Aug 2007, 18:39


--------------------
FIAT ALBEA Dynamic 2006 - "La rând"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th June 2025 - 14:10
Forum Renault