Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
![]() ![]() ![]() |
Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
doctorasul |
![]()
Post
#31
|
||
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|||
AlinREHAU |
![]()
Post
#32
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Unde gasesc releul pt rezistenta asta ??
|
--------------------
Dacia
break
96
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#33
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Rezistenta are doua trepte si se folosesc doua relee, de 40A si 70A.Te referi pe unde este montat in masina sau vrei sa-ti cumperi?.
![]() This post has been edited by doctorasul: 24 Oct 2007, 04:18 |
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#34
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Si eu unde pot lega o comanda pt relee ? ms .
|
--------------------
Dacia
break
96
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#35
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#36
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Da m-a coafat de tot ... cred ca astept sa vina 0 grade
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
mex_gl |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 22 October 07 ![]() |
Eu cred ca e un moft sa pui incalzire electrica la MPI pentru ca motorul se incalzeste imediat.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 laureate
|
|
klaus |
![]()
Post
#38
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Asa si cu transportul in comun se circula foarte bine, nu e necesara o masina, care devine astfel un moft.
Fiecare are nivele diferite de a considera ce este necesar sau moft. E o treaba de piramida a nevoilor. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
TIulian |
![]()
Post
#39
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 ![]() |
am auzit de la cineva ca loganul exportat in rusia ar avea in dotare si scaune incalzite; stie cineva vreun cod al scaunelor, sau al kitului de incalzire ?
|
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#40
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ai auzit bine. Ti-as fi zis una cu serci ca-i veche ....
6001548328 - Colectie perna electrica 40,16 Euro fara TVA |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
TIulian |
![]()
Post
#41
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 ![]() |
Sorry, am dat un search dupa "incalzire scaune", si am luat cateva topicuri gasite la cautat, dar am cedat repede, am presupus ca daca nu a pomenit nimeni de ele pe topicul cu incalzirea..
|
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
OldMan |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
Asta noapte au fost -9 grade, dimineata la 7 cand am ajuns la masina era totul beton, usile inghetate pe cheder, parbrizul brumat bine....
A pornit ca si vara, iar parbrizul a iceput sa se dezghete in 3min de la pornire. Cine poate spune cat consuma rezistenta aia de incalzire? La asta mai adaugati, aeroterma, degivrarea luneta +oglinzi + ceilalti consumatori care fac ca motorul sa mearga, si bineinteles curentul pentru incarcarea bateriei si vedeti daca bietul alternator duce. Cred ca cele care au rezistenta de incalzire au si alt tip de alternator. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
TIulian |
![]()
Post
#43
|
Metode de seducție cu cărămida.. Group: Members Posts: 197 Joined: 27 March 07 ![]() |
Nu stiu daca asa o fi, dar facuse-m la un moment dat asemanarea intre alternatoru' de pe Logan (pe care nu se vedea decat stickeru cu seria si cod de bare) si cel de pe un Seat, care era Valeo si scria pe el 140A.. eu am observat alta chestie ciudata, in dimineata asta am mers un pic fara "lautari" (am uitat sa pun fata la CD), si am constatat ca releele alea clantane non stop, la fiecare 2-3sec. cate doua clickuri; pai nu ar fi trebui sa porneasca odata si sa ramana cuplate ? ..pana se incalzeste motoru; altfel se simte ca functioneaza, ca in 5min da caldura destul de bine..
|
--------------------
Dacia
1300
1816 SLR Cum să îți recucerești prietena, după ce i-ai pronunțat din greșeală numele pe râgâitură..
|
|
klaus |
![]()
Post
#44
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
OldMan |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
daca la diesel e alternator de 125A inseamna ca poate debita 1500W, putere care nu o atinge la relantiu, ci undeva inspre 3500ture.
rezistenta de incalzire se alimenteaza printr-o siguranta de 80A, deci consumul rezistentei trebuie sa fie undeva la vreo 75A adica vreo 900W-1000W. concluziile sunt vizibile. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am montat si eu rezistenta de incalzire (cu amabilitatea unei persoane de aici de pe forum si cu ajutorul unui prieten
![]() La inceput totul decurge frumos: desfacut prinderile bordului, casetofonul, tabloul de bord, comanda climatizarii.... pana ajungem la volan la care m-am chinuit pana l-am scos de pe ax cel putin vreo 30 de minute. Bordul iese usor, doar sa respectati procedurile din manualul de reparatii. Se demonteaza o tabla de sustinere laterala a intreg grupului de climatizare si se impinge inspre fata masina, pentru a avea acces la locasul rezistentei. Apoi urmeaza scoaterea capacului care obtureaza locasul rezistentei de incalzire (poze sunt mai sus, cu amabilatea user-ului doctorasul), operatie pe care eu am facut-o taind plasticul cu un pistol de lipit cu ansa. Caloriferul de incalzire este situat destul de aproape, aripioarele extrem de fine si orice scapare a unei lame de cuter sau alta scula deterioreaza grav caloriferul. Rezistenta se monteaza usor, se prinde cu 2 holtzsuruburi mici si se trece mai departe la montare releelor, pe care eu le-am montat pe acea tabla de sutinere, cu un colier de plastic. Urmeaza tragerea cablurilor de la motor, eu am tras pentru alimentare un cablu de 3 X 4,5 mm2 litat pe partea de + si un cablu suplimentar de masa 6 mm2 pe partea de -. Cablurile le-am trecut printr-un capac de plastic situat pe peretele anti-foc, chiar sub gaura prin care trec toate firele dintre motor si habitaclu. ![]() Ajunsi pana aici, se va face taierea cablurilor la lungime, pastrand si cativa cm suplimentari, cositorirea, izolarea si prinderea lor. Cei care nu mai au chef de montaje electronice suplimentare aproape au finalizat montarea, nu mai trebuie decat pus un buton pe partea de comanda a releelor. Eu aici m-am complicat putin mai mult si am facut impreuna cu un prieten un montaj care nu cupleaza rezistentele decat in urmatoarele conditii: - dezaburirea sa fie pornita (asa sunt sigur ca ele pot fi pornite doar daca motorul functioneaza si vor fi decuplate in 15 minute) - ventilatorul de climatizare sa fie pornit (asa sunt sigur ca rezistentele nu pot fi pornite fara ca ventilatorul sa sufle aer si sa topeasca sau sa ia foc carcasa grupului de climatizare - nu uitati ca ele au 900 W si se incing f tare, puteti sa le probati inainte direct pe baterie pentru cateva zeci de secunde) Astfel ca am facut un montaj electronic pe care l-am inghesuit sub cochilia din consola dintre scaune, cea cu butonul de blocare pentru geamurile electrice de pe spate. In al II-lea locaas liber am pus un buton identic de comanda a releelor rezistentei de incalzire. Ne apropiem de final, aranjam si izolam firele, montam bordul si toate accesoriile inapoi pe masina si GATA! am terminat. Estimarile de timp pentru operatii: - o zi dat bordul jos si facuta gaura pentru rezistenta (o zi de munca a insemnat pentru mine cam 4 - 5 ore, tinand cont ca am facut treaba asta inainte de Craciun, cand afara erau temperaturi cu minus) - vreo 2 zile am pierdut cu montajul electronic, trasul firelor, cositorirea de papuci seriosi, realizarea unor cabluti de masa cu paucii aferenti, desfacerea bordului si montarea unui led pe pozitia de bujii incadescente etc. - inca o zi pusul bordului la loc - si inca o zi pentru izolarea cablurilor pe sub bord, pozarea lor, montarea ultimelor accesorii In concluzie: am muncit o saptamana ca sclavul ![]() Partile frumoase acum la sfarsit ![]() - la - 5 -> - 10 grade, in cateva minute deja dezgheata parbrizul - in vreo 5 - 7 minute temperatura ajunge deja la 2 liniute (mult mai repede decat inainte) datorita si fortarii suplimentare a motorului de catre alternator - la 2 liniute aerul este chiar cald, daca se asteapta cu rezitenta pana la 4 liniute aerul deja devine fierbinte, prea fierbinte ca sa tii mana mai mult de 30 de secunde la aerator (oricum, nu recomand functionarea rezistentei daca motorul a ajuns la temperatura de regim) Spor la treaba! |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#47
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu am zis ca-i meserie cu rezistenta ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Dar si de munca, mama ei de rezistenta!
Am stat in genunchi pe langa masina ca sa ii aranjez firele pe sub bord mai mult decat la toate femeile care au fost, sunt si vor fi in viata mea la un loc. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#49
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nimeni nu a zis ca-i usor. Si cand montezi o alarma sau un filtru de polen stai cu craci in sus ...
This post has been edited by IRONICK: 10 Jan 2008, 11:44 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#50
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca "montajul electronic" putea fi inlocuit destul de simplu cu 2 relee.
Unul comandat de ventilator care sa inchida circuitul celui de al doilea comandat de dezaburire si care efectiv alimenteaza rezistenta. S-ar putea sa mearga doar cu un releu si o dioda, nu stiu ca nu am studiat problema, dar zic ca ar merge |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai asa l-am si facut, cu 2 relee.
Un releu este comandat prin intermediul unui tranzistor printr-un fir tras din UCH (pin-ul de la dezaburire). Un releu este comandat de plus-ul care pleaca spre aeroterma. Dar cum tensiunea pe viteza 1 este f mica (cativa volti), s-a realizat un montaj cu un LM317 care sa ridice tensiunea si sa o mentina pana in maxim 12 V. Astfel, releul de 12 V anclaseaza de la tensiunea de 2,8 V. Alimentarea releelor de 70A si 40A se face de la un plus de la geamurile electrice, iar prin intermediul montajului mai sus aratat, este pus la masa. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Pentru un singur releu, este nevoie de o bucla care sa contina bobina releului inseriata cu intrerupatorul, de un + de la una si un - de la cealalta din cele 2 conditii (ventilator pornit si dezaburire pornita). Dezaburirea nu poate da decit un + pentru alimentat releul, iar ventilatia, cred ca tot + iti da ca semnal util pentru conditionat functionarea rezistentei.
Reiterez o atentionare care a mai fost facuta, dar foarte importanta: puterea debitata de alternator trebuie sa fie sensibil mai mare decit cei 900w care-i papa rezistenta. Adica cei cu Ambiance/Preference benzina, s-ar putea sa trebuiasca sa fie tare atenti daca vor sa faca aceasta "imbunatatire", pentru ca s-ar putea sa aiba un alternator neadecvat pentru acest consum. Succes! |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa ar fi normal, dar ne descurcam cu ce avem (in speta alternatoare).
La relanti, cand imi functioneaza dezaburirea, incalzirea oglinzilor, aeroterma, rezistenta si farurile se simte imediat ca motorul trage din greu. Pot sa spun ca aproape se simte si in mers normal, si daca decuplez dezaburirea, incalzirea oglinzilor, aeroterma si rezistenta, masina ia un mic avant inainte ![]() De asemenea se observa in intensitatea luminilor in functie de turatia motorului cat de mult mananca toti consumatorii aia. Dar deja de pe la 1200 - 1300 rot/min alternatorul incepe sa incarce mai bine. Eu am alternatorul Bosch de 100 A din cate stiu eu. Cum de obicei puterea se da la 13,4V, inseamna ca alternatorul scoate 1300 W. Cam pe aici ne invartim cu suma tuturor consumatorilor... Nu am avut probleme cu bateria pana acum si am avut si multe drumuri scurte unde foloseam non-stop toti consumatorii. Normal, e bine la cateva drumuri de genul asta sa faceti si un drum mai lung, sa se mai incarce si bateria. Am atasat si o poza in care se observa led-urile si rezistentele aferente lipite de mine. De la stanga la dreapta: led-ul de la centura, preincalzire dci - folosit de mine pt rezistenta (am pus un led alb ultra bright), volan (nu stiu pentru ce ar fi vrut sa fie indicatorul respectiv de pe bord, dar asa arata). This post has been edited by Bujor Stefan: 10 Jan 2008, 13:35 Attached thumbnail(s) DSCF1134mod.JPG ( Size: 249.14k ) Number of downloads: 5626 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#54
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
La ala de volan pe folia noua este un mic rezervor. Cum am mai spus, ideal pentru rezervorul de stropi pentru parbriz ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pe Logan phase 2 nu si-a montat nimeni radiatorul?
Sunt curios daca se potriveste cel de la phase 1. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
OldMan |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
eu te-as intreba altceva...la consumurile alea nebune de 70..80A cat trage rezistenta, dupa 15 minute de functionare asa cum spui ca practici, poti sa ne spui care e temperatura cablurilor de alimentare? Cat de groase sunt cablurile folosite la alimentarea rezistentei?
Daca solutia e asa buna de ce nu se promoveaza montarea din fabrica? This post has been edited by OldMan: 18 Jan 2009, 18:47 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu-i asa ca nu ai citit mai sus?
Pentru ca implica niste costuri suplimentare. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
OldMan |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(Bujor Stefan @ 18 Jan 2009, 20:54) Chiar crezi ca nu mi-am dat seama? Da nu e asta principalul motiv. Daca prezentau siguranta in functionare sunt convins ca pentru varful de gama nu era o problema. Eventual era trecut la obtional...pe banu clientului. Te-am mai intrebat si altceva. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#59
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Cablurile nu se incalzesc,nu este nevoie sa functioneze mai mult de max 3min,personal o folosesc strict la dezghetarea parbrizului,indiferent de grosimea stratului de gheata pe parbriz a facut fata cu brio din 2006 pana in prezent
![]() |
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
OldMan |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(doctorasul @ 19 Jan 2009, 16:57) Cablurile nu se incalzesc,nu este nevoie sa functioneze mai mult de max 3min,personal o folosesc strict la dezghetarea parbrizului,indiferent de grosimea stratului de gheata pe parbriz a facut fata cu brio din 2006 pana in prezent ![]() ...aici e discutabil cu stratu de gheata. Startul respectiv se formeaza si la -2 grade si la -20 grade. E discutabil si timpul in care dezgheata la -2 grade si la -20 grade. De ce am intrebat de grosimea cablurilor...un prieten a avut ceva asemanator pe masina, zicea el montata in fabrica...si inca se mai judeca cu societatea de asigurari dupa 3 ani ca nu vor sa-l despagubeasca dupa incendiu. Ziceau cei de la expertiza tehnica ca nu au nici un fel de agrementare tehnica...daca o fi adevarat.... This post has been edited by OldMan: 19 Jan 2009, 17:38 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 16:22 |