Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
![]() ![]() ![]() |
Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
OldMan |
![]()
Post
#91
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|||
bobo77 |
![]()
Post
#92
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Asta teoretic ca practic ...nu ai incercat.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
OldMan |
![]()
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
da nu-i complicat... mai ales ca interpretezi niste valori analogice (tensiuni)
Pe turometru ai un semnal dreptunghiular care-si modifica perioada functie de turatie....in definitiv tot o marime electrica, iar ca termometru aplicatia din dezvoltarea microcontrolerului, eventual putin modificat softul pentru histerezis. In definitiv, orice aplicatie practica are si un suport teoretic. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Din pacate nu stiu sa programez microcontrolere, tot aman sa ma apuc,
dar chestia asta se poate face si fara microcontroller. Turatia o transform in semnal analogic ca la shift ligt, pentru temperatura folosesc un NTC si un tl 431 ca in schema din sursa de calculator care variaza turatia ventilatorului odata cu temperatura. Solutii sunt. Problema e rezistenta. Ce pun? Bujii incandescente? Cat consuma una, ca alternatorul de solenza e mai mic ca la logan. Daca pun bujii trebuie sa fac o chestie din metal prin care sa curga antigelul si in care sa infiletez bujiile. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
OldMan |
![]()
Post
#95
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
semnalul pentru turatie e semnal analogic, chiar daca e semnal (ca forma) dreptunghiular....orice semnal masurabil e semnal analogic. Semnalul digital e interpretarea numerica a unui semnal analogic.
Cu NTC is TL431 nu cred ca merge...in primul rand histerezisul NTC-ului e foarte mare, aici il faci sa lucreze pe temp. negative si nu pozitive ca in surse. TL431 este referinta de tensiune pentru temp. pozitive....2,45V la +25grade.... |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Semnalul de turatie ca orice semnal dreptunghiular de o anumita frecventa
si factor de umplere este semnal digital, poti sa-l masori numai cu un frecventmetru sau osciloscop. Semnalul asta poti sa-l bagi direct intr-un microcontroller si sa faci ce vrei cu el. Daca era semnal analogic ca sa-l bagi in microcontroller trebuia sa-i pui un convertor analogic-digital, sau sa aiba procesorul unul in el. Nu stiu daca am explicat chiar asa bine dar sa revin la rezistente. Ideea ta sa comut la turatie mica o rezistenta si la turatie mai mare pe amandoua e buna si am gasit si cum: Fac un turometru cu led-uri ca cel de la Adelaida cu LM 3914 si folosesc de exemplu led-ul pentru 1500 rpm si cel pt. 2000 rpm, pe care le pun sa-mi comande 2 relee. In felul acesta comand rezistentele in functie de turatie si elimin pericolul sa fie alimentate cu motorul oprit. (motor oprit=turatie zero). Problema e ca nu stiu daca as da bani pe 2 bujii incandescente noi, ma mai gandesc. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
OldMan |
![]()
Post
#97
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(ianacosti @ 3 Feb 2009, 10:01) Fac un turometru cu led-uri ca cel de la Adelaida cu LM 3914 si folosesc de exemplu led-ul pentru 1500 rpm si cel pt. 2000 rpm, pe care le pun sa-mi comande 2 relee. si vei conduce constant, fara ruperi de ritm, ca la o accelerare si o decelerare releele vor fi pe post de orga de lumini. Cu semnalele ai zbarcit-o...intr-un turometru analogic(Adelaida) bagi semnal digital...dupa spusele tale pentru semnale iti recomand: Attached File(s) ![]() |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#98
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
De ce nu faceti voi un indicator de turatie? Cu cateva leduri doar, un fel de indicator de schimbarea treptei. De genul verde eco 2500, .... 5500 rosu
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Da am cam zbarcit-o cu semnalele, m-am mai uitat astazi pe datasheet-ul
de la LM 3914 si LM 2917, cel din urma fiind convertor frecventa-tensiune. Am gasit aici http://www.niqro.lx.ro/RPM.htm niste scheme, dar acum ma gandesc la ce ai zis cu condusul constant ca sa nu fac orga de lumini cu releele. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
mario1980 |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Nu-i mai simplu sa se faca:
- o sursa de curent constant rudimentara (un bipolar, un zenner si o rezistenta), - un termistor, care sa culeaga acel curent, - un comparator (opamp), ce urmareste tensiunea de pe termistor si o tensiune divizata reglabila dintr-un potentiometru - un releu, care in functie de rezistenta bobinei si curentul comparatorului, poate fi actionat direct de acesta din urma. Asta pentru senzorul de temperatura. Despre tutatie cred ca se poate face foarte simplu si asta.... Semnalul de la turatie, daca are factor de umplere ~50%, se poate converti intr-unul cu impulsuri de durata fixa, si apoi aceastea sa incarce un C printr-un R, si un alt R, sa il descarce. Daca frecventa impulsurilor este suficient de mare, C va avea o tensiune suficienta cit sa basculeze un comparator cu histerezis. Sau se poate face digital, cu numarator... L.E. De fapt, acum am vazut si eu, ca se poate si mai simplu doar cu lm2907 si un comparator cu histerezis. ![]() This post has been edited by mario1980: 4 Feb 2009, 13:57 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Uitati pozele promise
This post has been edited by Bujor Stefan: 8 Feb 2009, 21:36 Attached thumbnail(s) DSCF2587.jpg ( Size: 597.94k ) Number of downloads: 2750 DSCF2585.jpg ( Size: 613.2k ) Number of downloads: 2937 DSCF2590.jpg ( Size: 618.99k ) Number of downloads: 2965 DSCF2596.jpg ( Size: 618.04k ) Number of downloads: 2959 DSCF2597.jpg ( Size: 615.7k ) Number of downloads: 2852 DSCF2599.jpg ( Size: 628.41k ) Number of downloads: 1092 DSCF2602.jpg ( Size: 618.89k ) Number of downloads: 1147 DSCF2603.jpg ( Size: 621.52k ) Number of downloads: 1195 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
paultaxi |
![]()
Post
#102
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 4 November 08 ![]() |
La cata munca este mai bine o haina in plus.
|
--------------------
dacia
logan
2008
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#103
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Si decat sa-ti mai cumperi o haina mai bine stai in casa
![]() |
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
moustache |
![]()
Post
#104
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
O parere la cele de mai sus... de ce sa masori temperatura cu un termistor, cand poti sa o masori cu un LM35 - nu-i trebuie tens stabilizata la intrare, are iesire in tensiune cu care faci ce vrei, ba chiar citesti temperatura folosind un voltmetru daca vrei...
Scuze de off topic. |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
sika_boos |
![]()
Post
#105
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 10 March 10 ![]() |
sal despre asa ceva vorbiti baeti?cica se monteaza pe loganele de Rusia si ai caldura in masina in mai putin de 30 de sec
Attached thumbnail(s) Imagine0682.jpg ( Size: 150.33k ) Number of downloads: 979 Imagine0681.jpg ( Size: 168.7k ) Number of downloads: 1033 |
--------------------
audi
a4
1996
|
|
vali2 |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 1 March 06 From: Iasi ![]() |
stii exact ce sunt acelea si la ce folosesc ?
|
--------------------
Nissan
Qashqai 1.3 DIG-T 140 cp - Tekna+P2-magnetic red
2019 "Exista o lume mai buna........ dar este foarte scumpa."
|
|
dl_dr25 |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 571 Joined: 4 August 07 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu cum este, ca taicamiu a avut un dci la o luna dupa de a aparut (cel de 65cp) si vreau sa spun ca baga caldura in max 1 min, acum el are un dci de 70 cp si eu la fel, dar caldura precum la primul nu mai vedem intr un minut
![]() |
--------------------
dacia
logan
2007 dci
- B
|
|
doctorasul |
![]()
Post
#108
|
Membru imbatranit Group: Validating DaciaClub Posts: 1.603 Joined: 13 November 06 From: Pitesti ![]() |
Chestia aia este un senzor pentru vaporizator,nu are legatura cu incalzirea.
|
--------------------
Dacia
Dacia
92
- ot
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#109
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca pana la urma e mai simplu sa folositi in invertor 12V - 220V, impreuna cu rezistente de 40 - 80 W (la 220V)
Invertorul puteti sa il faceti dintr-un UPS vechi cu acumulatorul epuizat - la care se inlatura acumulatorul, iar firele respective le conectati la bateria masinii. Eventual utilizati si o priza din aceea programabila sa conecteze consumatorul intr-un interval orar si gasiti caldura in masina. Trebuie verificat totusi ca intervalul in care rezistenta e conectata sa nu fie prea mare, ca sa nu descarce bateria prea tare. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Mda, gasesti caldura in masina si apoi nu mai poti porni masina.
De unde gasesti rezistente de diferite puteri? Unde le montezi? Cu cativa zeci de wati putere nu faci nici o treaba, oricum. Lasati naibii improvizatiile, vreti sa va ia foc masina? Exista solutie dezvoltata de catre fabricantul masinii, adoptati-o pe aia. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#111
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Si invertorul acela mai consuma si el.Si mai sunt si riscanti acei 220v.Ce-i drept,pus in habitaclu lasa caldura acolo.Iar cam 60W are un bec de far si merge direct la 12V.Credeti ca s-ar incalzi in masina de la asa ceva?
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Pai e o mare diferenta intre o rezistenta de 60W sau 80W si respectiv un bec de 60W sau 80W.
Becurile dau si ele destula caldura, dar sunt construite sa produca lumina. In privinta disiparii de caldura, dincolo de utilitatea lor de a produce lumina, becurile sunt destul de aproape de randamentele unui consumator rezistiv pentru producerea caldurii (rezistente de incalzire) Totusi, pana acum nu am vazut scaune incalzite electric cu becuri. Cu rezistente sunt cam toate. PS: Lada 1200 fabricatie 1979 avea montata din fabrica in blocul de ventilatie o rezitenta pe suport ceramic pentru incalzirea habitaclului. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
rusugxg |
![]()
Post
#113
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 28 November 06 From: Iasi ![]() |
Cu toate riscurile, nu ma pot abtine sa spun ca esti pe alaturi in domeniul ce puteri, rezistente, becuri s.a.m.d.
Sarbatori incalzite!!! |
--------------------
Dacia, Ford
Logan, Focus
2006-Ambition 1.6.MPI, 2020
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#114
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(dl_dr25 @ 15 Dec 2010, 22:03) nu stiu cum este, ca taicamiu a avut un dci la o luna dupa de a aparut (cel de 65cp) si vreau sa spun ca baga caldura in max 1 min, acum el are un dci de 70 cp si eu la fel, dar caldura precum la primul nu mai vedem intr un minut ![]() logic, au facut reducere de costuri pentru versiunile de Europa |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 21 Dec 2010, 16:00) Pai e o mare diferenta intre o rezistenta de 60W sau 80W si respectiv un bec de 60W sau 80W. Becurile dau si ele destula caldura, dar sunt construite sa produca lumina. In privinta disiparii de caldura, dincolo de utilitatea lor de a produce lumina, becurile sunt destul de aproape de randamentele unui consumator rezistiv pentru producerea caldurii (rezistente de incalzire) Totusi, pana acum nu am vazut scaune incalzite electric cu becuri. Cu rezistente sunt cam toate. PS: Lada 1200 fabricatie 1979 avea montata din fabrica in blocul de ventilatie o rezitenta pe suport ceramic pentru incalzirea habitaclului. Man, din punct de vedere al producerii de caldura, nu este deloc o mare diferenta. Becul are randament 5 %, deci restul de 95 % e caldura. Intai spui ca intre becuri si rezistente e o mare diferenta, apoi spui "becurile sunt destul de aproape de randamentele unui consumator rezistiv pentru producerea caldurii (rezistente de incalzire)". Analogia care o facea un user mai devreme intre puterea unui bec si capacitatea lui de a incalzi habitaclul era pur teoretica, nu a spus nimeni ca o sa incalzeasca masina cu becuri. Ideea e alta, rezistenta care se monteaza pe Logan are 900W, pe Megane are vreo 1200 - 1300, nu mai stiu exact. Asa ca glume de genul: Punem un incalzitor la bricheta, de 80W, raman doar la stadiul de glume. Incercati voi, si apoi facem o comparatie intre vitezele de crestere a temperaturii intre doua masini, una dotata cu rezistenta, alta dotata cu rezistentele minune de 80W. Iar blocul acela de rezistente montat pe Lada cred ca erau pentru divizarea tensiunii ventilatorului habitaclu. Asa e la marea majoritate a masinilor. Ma indoiesc ca alternatoarele din acea vreme puteau sustine un consumator de peste 500 W, plus restul de consumatori de pe masina. This post has been edited by Bujor Stefan: 7 Jan 2011, 23:03 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
c0sti |
![]()
Post
#116
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 19 January 11 ![]() |
am si eu un logan tot de 1.4, dar motorul se incalzeste foarte repede si iarna, si de caldura nu ma pot plange.... s-a intamplat de multe ori sa "mor" de cald la propriu in masina ;P
QUOTE(Thomy @ 22 Oct 2007, 15:19) Salut tuturor, Se apropie sezonul rece si tare as vrea sa stiu daca exista cineva care si-a montat un radiator electric, o suflanta de aer cald, feon etc ![]() Asadar, rog pe cei care au cunostinte in domeniu sa-si dea cu parerea daca este posibil de montat asa ceva, poate poate reusim sa scapam intr-un final de aceasta "scapare" a inginerilor de la Dacia. Numai bine ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
02.2008/kissfm
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 713 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Si cu rezistenta montata, ai caldura si mai repede in masina.
Aici vorbim de rapiditatea incalzirii habitaclului, nu de faptul ca se incalzeste masina dupa 30 minute de functionare. Iarna fac drumuri scurte intr-un oras mai mic, unde nu apuca motorul sa se incalzeasca pana ajung la destinatie, de aceea mi-am montat rezistenta. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
evali22 |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 535 Joined: 18 January 11 From: Bucuresti ![]() |
pentru cine face drumuri scurte e ideala rezistenta, daca mergi mai mult nu isi are rostul
|
--------------------
dacia
logan
2005 laureate
|
|
scorpion |
![]()
Post
#119
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Interesanta solutie , asta cu rezistenta de Logan , dar pana la urma de ce putere este ?
Pt ca 100E = 430lei si daca-i de 900W-1000W .... pai socoteala este cam stramba , pt ca se poate cu aceeasi bani sa se cumpere mai multe sisteme de aeroterme auto de puteri mai mici ( parca 300W ) si pot avea mai multa putere termica cumparata in aceeasi bani. This post has been edited by scorpion: 19 Feb 2011, 18:12 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
andreig1982 |
![]()
Post
#120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
ia legatura cu doctorasul, gasesti la el
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 19:25 |